Taidan olla jonkun sortin ihmisvihaaja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Omaa perhettäni (mies ja lapset) rakastan kyllä ja pidän heidän seurastaan suurimman osan ajasta, mutta muita ihmisiä en millään jaksaisi. Kaikki kaverisuhteet on pikkuhiljaa hiipunut kun en viitsi nähdä tai soitella eikä niiden jutut kamalasti kiinnosta, omia sukulaisiakaan en jaksais millään (just on yhdet sukujuhlat tulossa ja mietin että taidan huijata että ollaan kipeinä koko porukka, en vaan jaksa niitä ihmisiä ja niiden juttuja).
Naapureiden kanssa ei tosiaankaan kiinnosta jutella "hei"tä enempää. Nyt oon hoitovapaalla ja ällöttää ajatuskin että pitää taas joskus töihin mennä esittämään sosiaalista, työkavereita on paljon joiden kanssa "pakko" jutella ja sit asiakkaatkin... Huoh.
En käy oikeastaan koskaan missään kylässä, miehen vanhempien tai siskon luona pari kertaa vuodessa, äitiäni näen muissa merkeissä monesti viikossa pikaiseen niin ei kyläillä, isä asuu kauempana ja käy meillä kerran pari vuodessa, muita vieraita harvoin käykään. Lasten kavereita joskus.
Välillä oikein ajattelen että pitäiskö ottaa asiakseen ottaa yhteyttä vanhoihin kavereihin ja pyytää kylään, alkaa jutella hiekkalaatikolla naapurin kanssa ja pyytää kahville, soittaa sukulaisille että voitaisko tulla poikkeemaan yms yms mutta ei vaan kiinnostaa, enemmänkin ajatukset ärsyttää. Riittää jos vaihtaa pari sanaa fb:ssä silloin tällöin.
Jumpassa käyn ja mielelläni yksin, jotenkin inhottaa jos joku alkaa jutteleen, enkä tykkää käydä tuttujen kans jumpissa vaikka jotkut välillä pyyteleekin.
Välillä olo on yksinäinen mutta yleensä mä oon siihen ihan tyytyväinen. Jos mulla ei olis miestä niin vois olla että parikin viikkoa menis niin etten puhuis kellekään aikuiselle mitään (ellei lasketa kaupankassan tervehtimistä, lasten puistotätiä yms pakollisia).
Onks muita samanmoisia? =)

En ymmärrä, kuinka paskaa seuraa kaverisi mahtavat olla ? Minä näen ainakin mielelläni kavereita, on hauskaa ja läppä lentää :)

No oikeesti ne on kyllä aika kusipäitä, ne "kaverit" (tai varmaankin ennemminkin vaan tutut nykyään), sellaisia perus juoruakkoja jotka puhuu paskaa toisistaan selän takana, ja sit taas tiedän että puhuvat sitä samaa sheibea musta kun en ole paikalla. Sit on niitä joiden elämässä ei suunnilleen oo muuta kuin lapsensa suolentoiminta, niitä jotka on pitkälti yli kolmekymppisinä alkaneet uudelleen teineiksi ja niitä joita kiinnostaa vaan oma napa ja omat työjutut.

Sellaistakin mietin yks päivä että mulla ei oo yhtään sellaista ystävää/kaveria jolle voisin soittaa jos meille vaikka tulis ero tai mä sairastuisin vakavasti. Eikä oikeastaan muita kuin oma äitini kenelle asiasta kertoisin. Se vähän surettaa välillä, mutta toisaaltaan eipä munkaan tarvii olla sit kenenkään olkapäänä.

[QUOTE="vieras";23537741]No oikeesti ne on kyllä aika kusipäitä, ne "kaverit" (tai varmaankin ennemminkin vaan tutut nykyään), sellaisia perus juoruakkoja jotka puhuu paskaa toisistaan selän takana, ja sit taas tiedän että puhuvat sitä samaa sheibea musta kun en ole paikalla. Sit on niitä joiden elämässä ei suunnilleen oo muuta kuin lapsensa suolentoiminta, niitä jotka on pitkälti yli kolmekymppisinä alkaneet uudelleen teineiksi ja niitä joita kiinnostaa vaan oma napa ja omat työjutut.

Sellaistakin mietin yks päivä että mulla ei oo yhtään sellaista ystävää/kaveria jolle voisin soittaa jos meille vaikka tulis ero tai mä sairastuisin vakavasti. Eikä oikeastaan muita kuin oma äitini kenelle asiasta kertoisin. Se vähän surettaa välillä, mutta toisaaltaan eipä munkaan tarvii olla sit kenenkään olkapäänä.[/QUOTE]

Kuulostaa aika rasittavalta, ymmärrän ja otan osaa. Hommaa paremmat kaverit.

Jos oikeasti et halua muita nähdä, niin ethän eristä perhettäsi muista. Sun miehellä ja lapsillasi on oikeus muihin sukulaisiin ja varsinkin lapset kun kasvavat rupeaa niitä kavereita teilläkin ramppaamaan.

Jos oikeasti et halua muita nähdä, niin ethän eristä perhettäsi muista. Sun miehellä ja lapsillasi on oikeus muihin sukulaisiin ja varsinkin lapset kun kasvavat rupeaa niitä kavereita teilläkin ramppaamaan.

No en eristä en. Ei mieskään mikään supersosiaalinen oo mutta käy se joskus (harvoin) jonkun kavereidensa kanssa kahvilla tai viihteellä. Ja just oli muutaman päivän pienimpien muksujen kanssa sukuloimassa. Lasten kaverit saa meille tulla kyllä, ei mun tarvii heidän kanssaan sen pahemmin olla.

En tiä onks se eristämistä kun joskus oon kieltänyt miestä kutsumasta sukulaisiaan meille, en vaan jaksa sitä lässytystä kotonani kovin usein.
Niin ja joskus kun meillon ollut vieraita niin oon ollut yksinäni makkarissa esim. lukemassa tai nukkumassa kun en jaksa katsella ketään ylimääräisiä, mies on halunnut vieraita kutsua niin kestitköön itse. Mua evvk

[QUOTE="vieras";23537819]En tiä onks se eristämistä kun joskus oon kieltänyt miestä kutsumasta sukulaisiaan meille, en vaan jaksa sitä lässytystä kotonani kovin usein.
Niin ja joskus kun meillon ollut vieraita niin oon ollut yksinäni makkarissa esim. lukemassa tai nukkumassa kun en jaksa katsella ketään ylimääräisiä, mies on halunnut vieraita kutsua niin kestitköön itse. Mua evvk[/QUOTE]

Suosittelen eron ottoa ja muutamista korpeen. Niin sun ei tarvitse tavata ketään.
Jos on "vieraita" talossa kyllä niitten kanssa täytyy pystyä seurusstelemaan eikä vetäytyä makkariin...
Ja ilman hyvää syytä ei kielletä toista kutsumasta ketään kylään.

Mä en oikeasti ihmettele yhtään ettei nykyajan kakarat osaa käyttäytyä, jos jompikumpi tai molemmat vanhemmat ovat tuommoisia oman navan tuijottavia epäsosiaalisia vatipäitä.

[QUOTE="vieras";23537974]No hemmetti, eipä ne vieraat oo meille mun kanssa tulleet seurustelemaan.[/QUOTE]

No miksi menit naimisiin jos et miehesi sukua halua nähdä? Lapset toki osaa leikkiä keskenään, mutta kai sitä muutaman sanan voi vaihtaa lapsivieraan/-vieraiden kanssa.

Tota ap, mä olen hieman sun kaltainen, mutta omistan kyvyn miettiä muidenkin tunteita. Eli kyllä mies saa meille vieraita kutsua, onhan tämä hänenkin koti.

VIihdyn yksin tai perheen seurassa - vieraita en suuremmin kaipaa. Eikä kavereitakaan liikaa ole. Monasti sisälläni "pihiseen" kun mies on vaikka kutsunut ystäviään kylään - sitten kun he tulevat on minullakin kuitenkin kivaa. Jotenkin vaan tahdon liikaa lukkiutua siihen omaan rauhaan - olen ainoa lapsena kai siihen tottunut että kotona on enempi vähempi hiljaista. Mitä vähemmän porukkaan ympärilläni on, sitä turvallisempi ja rennollisempi olo.

En minäkään jaksa sellaisia hyvää päivää tuttuja joiden kanssa höpistä niitä näitä. Osaa sen taidon, mutta aidosti se tuntuu minusta turhalta ja ahdistavaltakin. Niitä tilanteita voi vältää - paitsi tietenkin töissä

Oletko miettinyt miksi sinusta muut ihmiset tuntuu niin kovin vastenmielisiltä? Pelkäätö heidän arvostelevan sinua? Tai kenties joudutko esittämään hieman jotain toista kun olet vieraiden kanssa? Mulla iskee syystä tai toisesta tuo esittäminen: pitää esim. siivota hädissää romppeita kasaan jos joku on tulossa, yrittää tunkea tavaroita piiloon, koittaa väsätä jotain kahvileipää... Kaikkea ihan turhaa, mutta jostain syystä vaan toimin noin. Mies onneks stoppaa välillä mun hommat ja sanoo että mie ja meidän koti kelpaa juuri tälläisenä, ei sillä oheisella niin väliä...

[QUOTE="juulia";23538016]Tota ap, mä olen hieman sun kaltainen, mutta omistan kyvyn miettiä muidenkin tunteita. Eli kyllä mies saa meille vieraita kutsua, onhan tämä hänenkin koti.

VIihdyn yksin tai perheen seurassa - vieraita en suuremmin kaipaa. Eikä kavereitakaan liikaa ole. Monasti sisälläni "pihiseen" kun mies on vaikka kutsunut ystäviään kylään - sitten kun he tulevat on minullakin kuitenkin kivaa. Jotenkin vaan tahdon liikaa lukkiutua siihen omaan rauhaan - olen ainoa lapsena kai siihen tottunut että kotona on enempi vähempi hiljaista. Mitä vähemmän porukkaan ympärilläni on, sitä turvallisempi ja rennollisempi olo.

En minäkään jaksa sellaisia hyvää päivää tuttuja joiden kanssa höpistä niitä näitä. Osaa sen taidon, mutta aidosti se tuntuu minusta turhalta ja ahdistavaltakin. Niitä tilanteita voi vältää - paitsi tietenkin töissä

Oletko miettinyt miksi sinusta muut ihmiset tuntuu niin kovin vastenmielisiltä? Pelkäätö heidän arvostelevan sinua? Tai kenties joudutko esittämään hieman jotain toista kun olet vieraiden kanssa? Mulla iskee syystä tai toisesta tuo esittäminen: pitää esim. siivota hädissää romppeita kasaan jos joku on tulossa, yrittää tunkea tavaroita piiloon, koittaa väsätä jotain kahvileipää... Kaikkea ihan turhaa, mutta jostain syystä vaan toimin noin. Mies onneks stoppaa välillä mun hommat ja sanoo että mie ja meidän koti kelpaa juuri tälläisenä, ei sillä oheisella niin väliä...[/QUOTE]

Mä olen myös ainoa lapsi ja tykkäsin siitä jo pienenä. Teininä joskus toivoin isoasisarusta (siskolta olisin voinut lainata papereita ja päästä aikaisemmin baariin, veljellä ois voinut olla hyvännäköisiä kavereita =D). En muista että olisin ikinä lapsena kaivannut leikkikaveria, viihdyin kun sain yksikseen koota just sellaiset leikit kun halusin.
En mä tiedä onko se sit esittämistä mutta jos meille tulee joku kylään niin tottakai tahdon että on mahdollisimman siistiä ja stressaan sit siitä, mies onneks on meillä mua parempi leipuri ja monesti huolehtii kahvipullat :D
Mä en vaan halua kamalasti että kukaan vieras, ylimääräinen tulee meille. Tää on mun koti, mun turvapaikka. Enkä jaksa sellaista tyhjänpäiväistä paskanjauhantaa mitä kaikkien vieraampien kanssa yleensä jutellaan, kun mua ei oikeesti vaan kiinnosta muiden lapset, matkat, työjutut tms. Enkä usko että muitakaan kiinnostaa mun elämä. Ja paha sanoa mutta oikeasti suurin osa ihmisistä vaan on niin samperin tyhmiäkin ettei niitä vaan jaksa (kun ei tajuu niin ei tajuu) Miehen kanssa sit keskustellaankin oikeasti kiinnostavista asioista.

Miksi sä et halua nähdä/jutella? Syyksi ei riitä nyt pelkästään se ettei kiinnosta jutella turhia...vaan epäilen että alla on joku vahvempi juttu?

-en pidä suurimmasta osasta ihmisiä
-liian moni ihminen on vain yksinkertaisesti todella tyhmä
-keksin monta muuta tapaa viettää aikaani kuin seurustella ja jutella ihmisten kanssa jotka ei millään tasolla kiinnosta

Tosiasiahan on että kenenkään kanssa ei tarvitse olla tekemissä. Ei edes sukulaisten jos ei halua.
Mutta se ettei pysty edes yksiin sukujuhliin menemään... tai juttelemaan sukulaistensa kanssa on mielestäni aika outoa. Pidän tällaista ihmistä aika nokkavana nenäpysytssä kulkevana.

Voit toki ilmoittaa sukulaisillesi suoraan ettet halua olla heidän kanssaan missään tekemisissä, niin voin taata että saat olla lopuelämäsi rauhassa. Sano ihan suoraan ja reilusti äläkä huutele selän takana. Avoimuus kannattaa.

Ei se niin harvinaista ole että kaikkia ei seuraelämä kiinnosta. Tietyn rajan jälkeen puhutaan eristäytyvästä persoonallisuushäiriöstä, mutta sun tapauksessasi ei siitä ole kyse jos kerran perheenkin olet perustanut etkä ole lopullisesti pois työelämästä tms. Eikä se mitään ihmisvihaa tarvi olla vaikeammissakaan tapauksissa. Jos ei vaan kiinnosta niin ei kiinnosta.

[QUOTE="vieras";23538137]-en pidä suurimmasta osasta ihmisiä
-liian moni ihminen on vain yksinkertaisesti todella tyhmä
-keksin monta muuta tapaa viettää aikaani kuin seurustella ja jutella ihmisten kanssa jotka ei millään tasolla kiinnosta[/QUOTE]

Peesi. :D

Yhteistyössä