Voisitteko olla näpräämättä niitä puhelimianne edes kylässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmmm"

Vieras
Joo ymmärrän jos nyt sen tekstarin kirjottaa tai vilkasee jotain, mutta nyt on tultu siihen, että pari kaveria näprää vähän väliä puhelintaan, hekottelee jollekin jutulle ja jatkaa taas näpräämistä. Olenko outo, kun minusta se on loukkaavaa. Tulee väistämättä sellainen olo, että taidan olla liian tylsää seuraa. Jos haluat tsättäillä siellä netissä päivät pitkät niin eikö voisi sitten jäädä kotiin tsättäämään?

Ja edelleenkään en puhu mistään käymisestä netin puolella, vaan kun koko ajan pitää olla näpyttämässä ja lukemassa uusimmat jutut. Ettekö oikeasti kykene olemaan erossa siitä puhelimesta vai onko seurani niin paskaa? Olisi ihan kiva jutella välillä niin, että toinen osapuoli keskittyy enemmän mun kanssa seurusteluun kun kerran meille tulee kylääkin.

Oli lauantaina vieraita kylässä.
Oma emäntä räpläsi kännykällään ihan v*ttu jatkuvasti kaverinsa kanssa jotakin perjantai-illan kännijuttuja ja tämä vieraspariskunnan naisosapuoli oli kiusaantuneen näköisenä toisella puolen pöytää, kun koko ajan juttu keskeytyi naiseni tekstailuun.

Meidän ystävä kun tulee kylään niin näprää koko ajan puhelintaan, tekstailee miehelleen ja mies saattaa soitella jos ystävä on tunninkin kylässä. Niin raivostuttavaa.

Jotain kun juttelee niin näpy näpy näpy... "ai mitä?"

Juuri katselin yhtä idioottia autossa. Samaan aikaan yritti tekstailla, ajaa autoa ja polttaa tupakkaa. Ne eihän siitä mitään tullut, vaan ajoi reunakiveen renkaan paskaksi, kun ei käsiä riittänyt enää rattiin. Mistä näitä idiootteja oikein sikiää.

Länsi- ja Itä-Savon Xon-avustajaryhmän testin mukaan lukiolaisten aika kuluu oppitunneilla puhelinta käyttäessä. Nuoret toimittajat kysyivät 40 lukiolaiselta, kuinka monta kertaa he keskimäärin käyttävät puhelinta yhden oppitunnin aikana.

Joka neljäs eli kymmenen oppilasta kertoi käyttävänsä puhelinta yli 20 kertaa. Hieman useampi - 13 oppilasta - katsoo puhelintaan 10-20 kertaa tunnissa.

Yhteensä yli puolet oppilaista käyttää puhelintaan siis yli 10 kertaa yhden oppitunnin aikana.

Loput räpläävät kännykkäänsä 1-10 kertaa. Vain yksi oppilas 40:stä ilmoitti, ettei katso puhelintaan kertaakaan.

Juu, mulla kävi (miespuolinen) ystävä kylässä piitkästä aikaa, ei yli puoleen vuoteen oltu nähty. Istuttiin pöydän ääressä, juotiin kahvia ja kokovitunajan puhelin piippaili ja kaveri näpytteli.... tuli kans vähän semmoi fiilis että vittujako mä tässä teen ja juttelen kun puhelin vie kaiken huomion.

voin kyllä. :) kotona on puhelin liikaakin kourassa - voin myöntää, mutta silloin jos menen kylään, niin harvoin edes otan puhelinta pois laukusta. korkeintaan sitten jos ollaan useampi tunti kylässä, niin vilkaisen onko kukaan kaivannut. Jos meille tulee vieraita niin silloinkin vältän puhelimen käyttöä.

Mulla on yksi kaveri joka kävi meillä useasti kylässä kun asuttiin lähekkäin. meillä oli silloin tietokone olohuoneessa ja tämä kaveri istui lähes koko vierailun siinä tietokoneella ja facebookkaili muiden kanssa. Sitten kun sanoin jotain, niin ei kuullut kun oli juuri kirjoittamassa, vaan monen minuutin päästä kysyi että mitä sanoin.. Sitten jos kone ei ollutkaan auki kun kaveri tuli kylään, niin oikein pettyneellä äänellä sanoi: "ai teillä ei olekaan kone auki. .." joo ei ole eikä avata. voin sanoa että vaikka minkälainen tilanahtaus koittaisi, niin tietokone ei muuta enää olohuoneeseen!

Käsittämättömän riippuvaisia ihmiset ovatki kännykästään/netistä/Facebookista?! :O Ei mulla ainakaan tuollaisia ystäviä ole enkä itsekään näpyttele mitään jos olen kylässä tai kaveri meillä, silloin keskitytään juttelemiseen.

Onko kyseessä siis nuoret ihmiset, tyyliin alle 30-vuotiaat? Itse olen 36v. ja minusta nuo edellisten kirjoittamat esimerkkitapaukset ovat niin teini-touhua. Omassa nuoruudessani ollut edes kännyköitä tai nettiä, lankapuhelimella nopeasti hoidettiin soittamiset ja sitten treffattiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28689735:
Seurasi on tylsää. Tai näin mä ainakin ajattelisin, jos mun seurassani/meillä kyläillessä joku näpräisi koko ajan puhelintaan.

Tätä samaa ajattelen itekin. En mäkään sitä kännykkää kaiva, jos seura ja jutut on oikeesti mielenkiintosia.

mua taas ärsyttä se, että on ihmisiä, joilla soi puhelin koko ajan, ja siihen sitten jäädään tuntikausiksi jauhamaan liibalaabaa, vaikka on vieraita. itse sanon, jos näin on, että soitan kunhan vieraat lähtee. toki jos on joku tärkee muutaman minuutin vievä juttu, niin se on eriasia

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28689753:
mua taas ärsyttä se, että on ihmisiä, joilla soi puhelin koko ajan, ja siihen sitten jäädään tuntikausiksi jauhamaan liibalaabaa, vaikka on vieraita. itse sanon, jos näin on, että soitan kunhan vieraat lähtee. toki jos on joku tärkee muutaman minuutin vievä juttu, niin se on eriasia
Meinasin just kirjoittaa ihan samaa :D Toisaalta olen joskus ajatellut, että ehkä se liibalaabaan jauhaminen on itseasiassa merkki vieraille, että näiden olisi syytä lähteä jo kotiinsa. Mä ainakin odotan max 10 min ja jos isäntä/emäntä edelleen liibalaabailee puhelimessa, niin laitan kengät jalkaan, kuiskaan kiitokset tarjoiluista ja lähden.

Huonoa käytöstä tuollainen. Ystäväni: kun tulet kylään, niin oletan sinun olevan kylässä seurani vuoksi, vaihtamassa kuulumisia. Helvettiäkö tulet nurkkiini istumaan jos vietät sen ajan chättäilemällä ja faebookkaamalla muiden kanssa niin intensiivisesti, ettet tajua mitä puhun?! Vai pidätkö kotiani kahvilana, jossa minä tarjoilen sinulle, että saat hättäillä rauhassa?

[QUOTE="vieras";28689768]Huonoa käytöstä tuollainen. Ystäväni: kun tulet kylään, niin oletan sinun olevan kylässä seurani vuoksi, vaihtamassa kuulumisia. Helvettiäkö tulet nurkkiini istumaan jos vietät sen ajan chättäilemällä ja faebookkaamalla muiden kanssa niin intensiivisesti, ettet tajua mitä puhun?! Vai pidätkö kotiani kahvilana, jossa minä tarjoilen sinulle, että saat hättäillä rauhassa?[/QUOTE]

*siis facebookkaamalla ja chättäillä*

Me ollaan yhden kaverin kanssa molemmat tälläsiä, siis kun ollaan toistemme kanssa. Ollaan vissiin sen verran läheisiä sitten, ettei tommoset jutut haittaa. Tietenkin löpistään toisillemme myös, mutta hyvin paljon näpytellään puhelinta.
Mutta siis ymmärrän hyvin että on raivostuttavaa sivusta seurata.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28689764:
Meinasin just kirjoittaa ihan samaa :D Toisaalta olen joskus ajatellut, että ehkä se liibalaabaan jauhaminen on itseasiassa merkki vieraille, että näiden olisi syytä lähteä jo kotiinsa. Mä ainakin odotan max 10 min ja jos isäntä/emäntä edelleen liibalaabailee puhelimessa, niin laitan kengät jalkaan, kuiskaan kiitokset tarjoiluista ja lähden.
mutta kun yhdellä ihmisellä se menee jopa niin, että oon lähdössä ja puhelimensa soi, yritän siitä sitten sanoo heipa, ja tää ystävä suhisee että hei älä lähde vielä, mulla on vielä sitä ja sitä, oota vähän ja puhelu senkun jatkuu

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28689848:
mutta kun yhdellä ihmisellä se menee jopa niin, että oon lähdössä ja puhelimensa soi, yritän siitä sitten sanoo heipa, ja tää ystävä suhisee että hei älä lähde vielä, mulla on vielä sitä ja sitä, oota vähän ja puhelu senkun jatkuu
Tuossa tilanteessa mä vaan sanoisin, että soittele myöhemmin ja lähtisin. Totta kai tämä ihminen jatkaa liibalaabaansa, jos sä olet aina se, joka jää ovensuuhun venaamaan. Sitten kun et enää jää, niin hän joutuu tekemään valinnan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28689854:
Tuossa tilanteessa mä vaan sanoisin, että soittele myöhemmin ja lähtisin. Totta kai tämä ihminen jatkaa liibalaabaansa, jos sä olet aina se, joka jää ovensuuhun venaamaan. Sitten kun et enää jää, niin hän joutuu tekemään valinnan.
noin kai se täytys tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28689869:
noin kai se täytys tehdä.
Ainakin tepsi mun siskooni :) Sillä oli ärsyttävä tapa liibalaabailla puhelimessa silloin, kun olin käymässä. Alussa aina odottelinkin kunnes aloin miettimään, että mulla on kyllä muutakin tekemistä kuin pyöritellä peukaloitani ja kuunnella systerin liibalaabaa jollekin tutulleen. Aloin vaan sanomaan, että soita kun kerkeet ja lähdin kotiin. Nykyisin se hoitaa puhelunsa parissa minuutissa ja soittaa sitten soittajalle takaisin, kun olen häippässyt.

Mua niin naurattaa nää teinikset kun joka paikassa kulkevat hehtaarilaukku käsivarrella kuin muumimammalla ja kädessä vielä känny kokoajan, on jotenkin niin koomista :laugh:

No mun mies on kotona ja kylässä just tollanen. Tai jos meillä on vieraita.

Hänen mielestään se on ihan normaalia, mutta itseäni asia häiritsee suunnattomasti. Puhelin on jopa omaa perhettä ja kotona vietettyä aikaa tärkeämpi.

Yhteistyössä