Tahkoojat 77

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hellurei!
Puhuitte ensimmäisestä tahkoojavauvasta. Eikös Kukka-Maaria = Kukkis myöskin ollut tahkooja ja on nyttemmin siis jo synnyttänyt?

Niin kovasti tahtoisin teidät tuonne ""toiselle puolelle"", ihan parasta juttuseuraa oletten!!! Luen päivittäin teidän kuulumiset ja täällä pidän peukkuja!

Hyvä pomo on mielestäni, keskustelu ja kuuntelukykyinen, vaikka välillä olisi tiukkakin paikka hänellä, hänen pitää säilyttää maltti, ja valitettavasti pomo ei pärjää ilman tietynlaista auktoriteettia. Mutta silti pomo voi olla myös hyvä työkaveri.

Hertalle osanotot pappasi kuolemasta. Voimia! =(

G: Mun mielestä myös pomon pitää ehdottomasti olla keskustelukykyinen, vuorovaikutustaidottoman tyypin alaisena on melko vaikea työskennellä. Joustavuus on myös kaiken a ja o, jos työt antaa myöden, venyn itse kyllä joka suuntaan, niin esimiehenkin olisi hyvä tulla vastaan. Se mikä mua on kaikista eniten ex-pomossa ärsyttänyt on se, että jos hänellä on ns. huono päivä, se tarttui meihin kaikkiin ja päivä oli persauksillaan. Ei koti- ja työasioita saa sotkea. Hymy naamassa vaikka väkisin työpäivän ajan, mä onneksi itse olen tähän asti pystynyt siihen, kun ei kummempia kriisejä ole ollut. Onneksi.

) . ( Mä aloitin tikutuksen kuitenkin jo tänään, (kp12) on semmosia nipistelyjä ollut oikealla puolella ja lyhin kierto on ollut 28. Puhdas nega tuli, toivottavasti se munis siellä kasvattelee itseään. Joskus mulla kestää ovisoireet viikonkin, eli ihan normaaleilta nippailut tuntuu.

Mäkin odotan plussauutisia, jospas Sari nyt olis onni potkaissut!! PQ! Ja kukas muu nyt samaan aikaan jännäilikään?

Muhun ainakin vaikuttaa tuo harmaa ilma, suupielet meinaa väkisinkin vetäytyä alaspäin. =/ Ollaan miekkosen kanssa koko päivä oltu kotosalla ja kateltu telkkaria ja luettu, eipä juuri kumpikaan ole kovin paljon jutustellut, jotain alakuloa tässä nyt on, kun syksy pukkaa päälle. Lähikaupassakin kassaneito kysyi, että oonko mä väsynyt, vaikka yritin jutella ihan normaalisti. Kai se vkl:n valvominen näkyy päälle. Jospa sitä iltaa kohti piristyisi! Väsyttää vaan ihan vietävästi, vaikka vedin monen tunnin päikkärit.

Tulepas Suru taas piristyttämään meitä, jos sais jostain oikein makeat naurut, niin pysyis nuo suupielet kohti kattoa!! :)

Pikapikakuulumiset. Töissä hoppua.
Sarille tosiaan PQ!!!! Ja Hertalle pahoittelut papan poismenon johdosta.

ON. kp 13, ovistesti negaa. Mutta lisääntyvä eggwhite nostattaa toiveita clomien toimivuudesta. Saas nhdä, miten tikuttelijan käy.

G: Hyvä pomo on tasapuolinen. Seisoo sanojensa ja työntekijöidensä takana. Tiukkakin saa olla, mutta linjan pitää pysyä. Vuorovaikutustaidoistakaan ei ole haittaa. Jämäkkä, auktoriteetti, jota kuitenkin uskaltaa lähestyä.

Vaikka vieläkin satelee, on mun suupielet jo lähes korvissa. Tehtiin herkkulasangea (mä oon tässä lomalla vähän lipsunut alakarppamisesta, huomenna jatkuu tiukka linja) ja mies on mua ""pidellyt hyvänä"". :)
Nyt kun pitäis mennä yöunille (aamulla herätys 5.30) niin eipä väsytä pätkääkään. Pitää varmaan alkaa tuijottelemaan leffaa, niin jo tuhina kuuluu..

Hellou!!
Pitäähän sitä täällä käydä lomallakin : ) Tuli ikävä tänne! Ja olen himoinnut plussakuulumisia! Mutta ikävä ettei niitä taida olla, vieläkään.
Hertta, kivaa, että olet takaisin! Mehän kyllä jutskattiin paljon syksyllä, kääk, kohta vuosi sitten.

Oma loma on vielä alkutekijöissä, jes! Kelit ei parhaat, mutta eipä tuo paljon haittaa. Sellaista puolipilvistä, mutta harmittavasti vedet jo aika viileet =( Mutta säistä ehti nauttia jo heinäkuussa, ja tietty Italiassakin. Ois kai pitänyt aloittaa lomat samaan aikaan Keijun kanssa, tai jo Sandemanin :)

Reilu viikko on oltu molempien mökeillä, aika ihanaa ollut, saunottu, syöty marjoja, nähty tuttuja ja juotu tori-munkkikahveja. Oikea traditio!
Tänään palattiin kotiin, käytiin jo MM-kisoissa. Aika kiva tunnelma oli, vaikka masentavan kauan sinne sisään saa jonottaa. Silti käymisen arvoinen, vaikka lippu kyllä superkallis. Kannustettiin O-P:aa :D

Huomenna pitäisi käydä Lintsillä velikullan kanssa ja sit vois hengailla vain kaupungissa, haistella kisatunnelmaa ja nauttia taas niitä torikahveja. La lähdetään Tukholmaan, jossa 3 päivää. Sitten kotiin vaihtamaan kamat, ja seur. päivänä Tallinnaan....että vauhtia riittää, hih!
Töistä tuli taas soittoja liittyen uusiin työtarjouksiin...huh, eipä jaksais niitä miettiä yhtään. Tai lähinnä siirrosta kyse. No mietitään..lupasin soittaa tällä vkolla.

Täällä oli tapahtunut kaikenlaista, siirappiko se meni naimisiin?? Onnea vaan! Luin tosin viestit pikaisesti, joten voi olla hutinimikin =( Meikällä menkat tuli taas ajallaan, joten seur. ovis ois la-su in Stockholm...ja yritystä taas peliin! Kieltämättä alkaa masentaa, kun ajoitus on optimi, mutta ei silti mitään...Meillä kun se ajoituskin ollut hakusessa....

Mutta adios taas!! ja mukavia työhetkiä =) Huomenna lupaavat hellettä, joten ehkä siellä huvituksessa tarkenee.

Palailen taas....

Huomenta :)
Pistänpä vähän tilannetietoja, kun teillä seuraillaan tahkoojaplussanneiden tilanteita... samoin kuin plussanneet jännäilee teidänkin puolestanne kovasti. Toivon, että moni hyppäisi tuonne plussaajiin, kun kesälomapöksimiset alkaa tuottaa tulosta...:)

Täällä jännäilin jo synnyttämään lähtöä, mutta supparit loppuivat taas kesken kaiken ja uni ei nyt oikein tule. Massu on tosi iso ja la on ylitetty jo neljällä päivällä. Pikkumies on ollut pää kiinnittyneenä jo viikon verran ja valmis syntymään milloin tahansa. Painoarvio on jo yli neljän kilon, joten en enää haluis oottaa yhtään. Pelottaa, että joutuu synnyttämään jonkin viiskiloisen karpaasin ja koko persus repeäis... Kääks! Ilmoittelen kyllä kunhan jotain valmista saadaan aikaiseksi :)

Teille miljoonasti PQa!!!
Kirppu 4 päivää yli la:n

Wau Kirppu, sulla alkaa tosiaan olla jännät paikat, mulla kans yks kaveri odottelee tuota samaista ulostuloa, sillä tosin laskettu aika on 14 päivä.

No jokatapauksessa toivottelen jo tsemppiä synnytykseen, jos et enää ole kuulolla ennen sitä.

Terehdys! Kirpulle tsemppiä synnytykseen, toivottavasti tapahtuu mahd. pian!! Ja Hertalle osanotto papan johdosta, eihän se koskaan ole helppoa vaikka olisi kuinka osannut varautua...

Prahasta tultiin toissayönä. Oli rankka reissu silleen että ei kauheesti keretty (raaskittu) nukkua ja käveltiin varmaan 100 km kolmen päivän aikana. Turisteja oli aivan kauheesti, ajankohta ei varmasti paras mahdollinen. Käytiin junalla (yllättävän siistit junat!)Kutna Horassa,n. 70 kilsaa Prahasta, siellä oli huomattavasti rauhallisempaa ja ihania kahviloita&ravintoloita. Ja pitihän siinä kuuluisassa luumuseossa käydä...aika karmiva: 40 000 ihmisen luista tehtyä ""taidetta"".
Kaarlensilta oli upea, tietysti fiilistä aina vähentää että patsaat on suureksi osaksi jäljitelmiä, aidot on museossa. Mutta silti, se historia on todella mielenkiintoinen. Ja linna-alue tietysti, raatihuone, vanhakaupunki ja ne KAIKKI ihanat vanhat talot. Muuten meininki oli aika venäläisen oloista, palvelukulttuuri olematonta, huomaa että ovat ihan kypsiä turisteihin.
Meidän hotelli olikin lopulta keskustassa, piti olla siellä Libenissa (hevonkuusessa!) mutta siellä oli joku sähkökatkos tms. joten olivat buukanneet meidät keskustaan! Saimme vielä skumppaa ja ilmaisen taksikyydin sinne. Mikä tuuri!!
Sisko miehineen oli kans siellä, oli nastaa kulkea porukalla. Kumpanakin yönä istuttiin ulkona kellaribaareissa, la löydettiin mahtava disco jossa mieletöntä musaa, kaikki 90-luvun hitit. Tanssittiin ihan hikeen kolmeen saakka.
Aurinko paisteli mukavasti, oli huomattavasti lämpimämpää kuin täällä.

Nyt ollaan nukuttu kahtena yönä 11-12 tunnin unet, pientä palautumista.

Kiva kuulla Pirittankin lomakuulumisia! Meillä oli sama homma ekat 2 lomaviikkoa että kotona käytiin vaan purkamassa ja pakkaamassa matkalaukku 3 kertaa...nyt on ihanaa kun voi vaan olla. Kohta alan tekemään piknik-eväitä, lähdetään Suomenlinnaan kun kerta aurinko paistaa!
Särkänniemen reissua kelattiin to-pe.

Plussakuulumisia odotellen :-)

Hei mukavaa Kirppu kun kävit kertomassa kuulumiset! Tsemppiä synnytykseen!!

Vai oli Piritta käynyt kannustamassa O-Pta! HYVÄHYVÄ! Olen nimittäin tavannut miehen joskus kun oli vasta poikanen (about 16 vee) ja silloin jo sai nimen Kaappi:-)). Fiksun tuntuinen ja aito kaveri, harmi että jäi niin vähän mitalista. Pikkusiskoni on kisoissa töissä ja oli tavannut O-Pn, lähetti mulle terkkuja!! Heiiiiiii, mä olen tehnyt lähtemättömän vaikutuksen kun muistaa vieläkin:-)). Naisten korkeushyppykisaa seurasin myös, kyllä ne mimmit on vaan timmejä.

).(kp19 ja eilen illalla vielä nipisteli masussa, (ovisplussa siis kp17) joskohan siellä munis ja simpat teki tuttavuutta. Hope so!! Nyt sitten vaan odotellaan menkkoja ja tapetaan aikaa.

Huomenaamulla alkaa sitten metsästyskausi. Miehellä on jo viideltä aamulla treffit jossain pöpelikössä, menee sieltä sitten töihin. Metsästyksen mä ymmärrän mutta noi aamuheräämiset on musta ihan tuskaa! Onneksi syksyllä pimenee joten ei ihan joka kerta tartte hirvijahtiin seiskalta lähteä!

Tulkaahan tytöt nyt langoille, täällä on niin tylsää yksinään jutella.

Sari, mitkä on tunnelmat/oireet??? Kirpulle tsemppiä!

Tänne on ilmaantunut muutamia merkkiyhdistelmiä, joita en heti tajunnut kuten PQ, mitä tarkoittaa??

).( (tuon sentään hoksasin) yöllä en saanut millään unta, järkkyjä vatsanväänteitä. Samanlaisia oli viime kierrossakin, tosin vähän lähempänä menkkoja. Nyt kp 21/28. Olis jo ensi viikko!

Mun työhuoneen ikkunasta on näkymä Töölönlahdelle. Kiva katsoa kun ihmiset vaeltaa olympiastadionille Suomen liput kainaloissa :).

Hertta, me hiukan yksinkertaistettiin tätä keskustelua jossain vaiheessa kun rupes tympimään kirjoittaa peukutuksia ja isoja pahoitteluita. Lyhenneltiin ne siis PQ ja ISOP:-)). Ymmärrät varmaankin mihin kumpikin koodi liittyy:-)).

Ja sorry unohdin lähettä osanottoni pappasi poismenon johdosta!

Pahoittelu Hertalle, on se niin kovin surullista, vaikka kuinka oli odotettavissa. :(
Tsemppiä Kirpulle, toivottavasti pääset pian ponnistelemaan :)

).( Mä kävin äsken siellä seurantaultrassa. Kasvussa ois pari munista, huomisesta tikuttelen taas. Miten sitä sais viritettyä itsensä taas tunnelmaan, siis puuhailu sellaiseen. On vähän vähissä ollut viime aikoina ja monta peräkkäistä päivää voi vähän tuottaa vaikeuksia. Toivottavasti osuu vkonloppuun, on vähän vähemmän arkea tappamassa haluja :) Plussakierrossa oli kolmen päivän putki oviksen aikaan, siihen kai pitäs pyrkiä.

Tuli pelkkää omaa napaa, sori.

Heippa!

Meikäläistä on alkanut nukkumatti juosta karkuun..mut on varmaan eliminoitu unihiekan toimituslistalta tai jotain. Heräsin neljältä viime yönä eikä uni tullut silmään enää..sama juttu edellisenä yönä. Mies sanoi että olin keskellä yötä vielä valitellut unissani jotain..Tiedä sitten johtuuko loman jälkeen työasioihin palaamisesta vai mistä.

Ihania lomakuulumisia teiltä kadehdituilta lomalaisilta! Kiva että käytte välillä moikkaamassa!

Sari taitaa vielä jännäillä?

).( Aloitin sunnuntaina antibiottikuurin, joka toivottavasti lopettaa tämän tiputteluvuodon. Sitten viikon päästä aloitan lugesteronin uuden vuodon aikaansaamiseksi.. Tahtoo päästä jo tahkoomaan!

Ja ai niin, viikonloppuna kerroin äidille tästä kaikesta, enpä tiedä miksi, tuli vaan sellainen olo että ei pysty pitämään sisällä enää yritystä, kun suurin osa kavereistakin tietää.

Mäkin kerroin äidille tuulimunan ja kaavinnan jälkeen. Sairaalassa maatessani, surkeana ja surullisena tuli sellainen olo, että äiti tule auttamaan! On se jännä juttu, miten ison tuskan hetkellä tulee äiti mieleen isollekin ihmiselle... Mullahan oli aika tuskallinen sairaalareissu. Lääkkeellinen keskenmeno ei onnistunut vaikka laittoivat kaikki sallitut tabletit, sitten nousi korkea kuume ja jouduin jäämään yöksi ja aamulla sitten pikapikaa kaavintaan. Taisi olla aika tiukasti kiinni se tyhjä sikiöpussi.

Auh, vatsakivut jatkuvat...

Kuulostaa että Keijullakin on meneillään vauhdikas loma:-).

Milloinkahan ensimmäiset lomaplussaajat ilmoittautuu? Onhan se nyt jo kumma jos ei yhtään plussaa saada aikaiseksi koko kesänä!! Piritta, Kastehelmi, Keiju????

Kata, mullakin on monta kertaa jo meinannut lipsahtaa äidille kaikki tämä yrityksentuska. Haluaisin vaan että välillä ne uutiset olisi upeita kerrottavia, ettei aina tarttis äidin murehtia lastensa takia. Veljenvaimo kun sai sen tuulimunan keväällä ja heidän raha-asiansa on hiukan sekaisin, toinen veli rakentaa ja vaan valittaa, siskoni kanssa ollaan tasapainoisia ja mieluummin vaan hymyillään:-). Onhan se jännää että aikuisilla ihmisillä tulee äiti mieleen kun omat voimat alkaa ehtyä, mutta on se niin luonnollinen tukipilari ollut aina!! Voipi olla että jos tässä joutuu vaihtamaan nämä luomumenetelmät lääkäri-avustettuihin, niin voi tulla äidillekin kerrottua. Puhumattakaan siitä että olisin käynyt läpi saman mitä te, Kata ja Hertta:-((.

Herra Stockmannille eksyin ostamaan housut, mä olen niin eriparinen tyyppi että pakko ostaa housut silloin kun sopivat sattuu kohdalle. Pituutta kun on se 180 cm ja vyötärö kuitenkin on, niin ei auta valikoida. Ja täällä töissä kun tartten aina siistejä housuja, ei voi aina hippaloida farkuissa. Onneksi olivat vain 60 egeä, yleensä mun housut tuppaa maksamaan yli 100 ja se on jo vähän liikaa!!! Elämä on kallista.

Moikkelis taas. Olin yläkerrassa taas aamupäivän hommissa, ja nyt pikkuhiljaa omien hommien kimppuun, mut eka nyt täällä:=)

Jännäily senkun jatkuu, eilen oli juilintaa taas alavatsassa, aattelin et menkat alkais, vaan ei kuulu mitään nyt kp 31/29-31, joten en uskalla vielä mitään aatella mihinkään suuntaan jalat maassa vaan, sit uskon jos testi jotain näyttää, minkä kyllä sit taas hätähousuna aattelin ylihuomenna tai viimeistääviimeistään viikonlopuksi hankkia. Jotenkin mua vaan turvottaa muutenkin. En siis tiiä. :=)

Juu lomaplussaajia odotellaan! Täytyyhän nyt JONKUN plussata??

Ihana ilma ulkona, suunnittelen kolmen maissa kotiin lähtöä, johan tässä on varttia vaille seitsemästä työskennelty. Pienet päiväunet ja sitten pitkälle lenkille, josko se unikin sitten illalla tulisi.

Laskin muuten että tällä viikolla syön 9 pilleriä päivässä.. Neljä antibioottia, 3 Flagylia ja kaksi Metforminia. Pitäisköhän hankkia sellanen vanhusten masiina, joka annostelee oikeat tabletit oikeaan aikaan!? =)

Sandeman, hyvät housut on aina vaikea löytää, mä kanssa kun löydän jotkin hyvät niin ostan, vaikka olenkin suht standardikokoa eli 166 pitkä ja 36 kokoa. Tuntuu vaan että silti harvat housut istuu hyvin ja näyttää hyviltä.

Mukavaa, että keskustelu on taas vilkkaampaa. Piritalle sen verran, että menin naimisiin puolitoista vuotta sitten, mutta ehkä luit selostustani salaa naimisiinmenosta. Mutta otan vastaan toki ""myöhästyneet onnittelutkin"" :)

Sarille kovasti PQ. Jännittää sun puolesta!!!

ON kp 14, lisää venyvää limaa, mutta ovistikku yhä nega. Alkaisi jo vain muuttua plussaksi!

Siirappi, älä huoli, jos se ovistesti ei vielä näytä plussaa, mulla menee niin, että limat tulee n. 4 vrk ennen ovista. Tai mähän en ole ennen tikuttanut, mutta olen kyllä tunnistanut oviksen lähes joka kerta, kun munis irtoaa oikealta. Että kyllä se vielä sieltä ehtii pärähtää!! :)

Kirpulle peukutuksia, että pääsisit viimeinkin synnyttelemään! :)

Kata, mä luin sun viestistäs, että oot 166 pitkä ja 36 KILOA. Kauhistelin sekunnin ja toisen mietin, että mikä standardikoko se nyt on, mutta sitten älysin lukee oikein. :)

Piritalla ja Keijulla onkin pukannut tohinaa lomalla, niin sitä pitää! =)

) . ( Mulla kanssa ovistesti negaa, kp12 siis tänään. Laskin päivät väärin ja aloitin hieman aiemmin kuin piti, eli tuskin se ovisplussa tulee ennen sunnuntaita. Mikäli ovis on ma, se on sama päivä, kuin mulla olisi ollut LA ja jos siitä tärppää, niin LA menis kaiketi ihan liki mun syntymäpäivää. En siis usko, että tommoset sattumat jotenkin edesauttaisivat, mutta sais kyllä muuten vaan jo tärpätä. Ettei tule se tuskainen fiilis taas, mikä mut yllätti viime menkkojen jälkeen. =(

Meille oli tullut mun loman aikana (töihin) 3 vaippaikäistä tilapäishoitolasta, kyllä oli tohinaa mullakin niiden ja viiden vähän isomman kanssa aamulla, kun olin yksin. Huoh, kun huokaisin helpotuksesta, kun kotiuduin. Onneksi koulut/eskarit alkaa pian, kyllä mä teen työni vaan monen monta kertaa mieluummin isompien lapsosten kanssa, kuin pikkuipanoiden. Kotona YKSI sellainen olisi eri asia! :o)

Kiitos Aniliini vinkistä. Nyt vain on ihan kumma homma, kun ne limat loppuivat kuin seinään. Tosin ei niitä nyt ihan kauheasti ollutkaan, mutta selvästi semmoista venyvää, kirkasta ja rihmamaista ovislimaa kuitenkin. Jotakin nipailuja on ollut myös, mutta mene ja tiedä. Aamulla sain siis taas viivan aikaiseksi testiin, mutta haaleamman kuin kontrolli. Mystistä. No, pitää seurailla tilannetta.

Mitenkäs Sari???? Edelleenkin PQ ja jännitystä.

Siellä etelässä taisi tulla vettä tuossa illalla. Ainakin kisakatsomossa näytti kastuvat kiitettävästi. Täälläkin on satanut ja vähän jyrissytkin, mutta ei lähelläkään Helsingin myrskyä. Ja hyvä niin, meillä koira pelkää yli kaiken ukkosta. Mites teillä muilla lemmikillisillä?

Juu meidän kissa se halusi välttämättä yöksi sateeseen ulos ja aamulla se tuli mielellään nojatuoliin nukkumaan, on sillä takaterassillakin oma korituoli pehmustettuna. Se on kyl sellanen katti, ettei vähästä hätkähdä, paitsi isoista koirista, se on saanu kammon ""appivanhempien"" kahdesta suuresta seeferistä.

Oma napa: tilanne edelleen sama, mitään ei kuulu mistään päästä:=) nyt kp 32/29-31.

Onko sade uuvuttavut kaikki ja lomalaiset vetää vaan peittoa korville? Kauhulla kyllä aattelin myrskyn iskiessä että siellä se Piritta on Lintsillä, toivottavasti jo ravintolan puolella:-)). Mää kun istuksin kotona lämpimässä ja söin suklaata:-).

Sarilla alkaa olla jännät paikat! Kuinkas kauan teillä olikaan yritystä? Dementia alkaa iskeä kun ei muista kaikkea.

Voihan video, tällä viikolla en sitten miestä juurikaan näe, eilen oli ampumaradalla, tänään menee sitten vielä illalla ampumaan kyyhkysiä (lähti siis tänä aamuna neljän pintaan jonnekin pellolle passiin), huomenna lähteekin myyntikokoukseen ja tulee sieltä lauantaina:-). Eri kivaa. Mä kökin kotona ja pesen herran pyykkejä:-((. Nooh, olenhan mä järkännyt itselleni tekemistä, huomenna meen kamun luokse suoraan töistä ja perjantaina olen kutsunut tyttöjä meille. Mutta vähän ärsyttää, mies käy kotona pakkaamassa ja kääntymässä, syö ja jättää lautaset tiskipöydälle (ei siis koneeseen), käy suihkussa ja nukkuu. JA puhuu puhelimessa. Eri kivaa:-(((. Kai se oli se loma sitä laatuaikaa ja nyt vaan tehdään töitä ja harrastetaan?? Mites teillä nämä jutut menee?

).( ei raportoitavaa. Odottelen niitä clomikiertoja josko sitten panostettaisiin.

Yhteistyössä