Jälkivuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Titta2007
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Titta2007

Vieras
Synnytin reilu viikko sitten. Jälkivuotoa ei tule enää hirveästi siteeseen, mutta vessassa käydessä tulee usein verisiä "klimppejä" tai hyytymiä... onkohan normaalia?
Vuoto ei mielestäni haise pahalle, mutta on kuitenkin aika vahvan hajuista...
Sairaalassa neuvottiin, että side pitää vaihtaa jokaisen vessakäynnin yhteydessä ja aina muistaa alapesu. Siteessä on aina vähän verta - pitääkö silti vaihtaa aina? Sanottiin, että veri on hyvä kasvualusta bakteereille. Siksi olen vaihtanut joka kerta, mutta onkohan välttämätöntä. Alapesu, kuten myös virtsaaminen, kirvelee! Mulle ei tullut montakaan tikkiä, mutta tosiaan kirvelee älyttömästi. Onko tämä normaalia ja kuinka kauan menee ennen kuin pahin kirvely lakkaa? Kävely ja istuminen onnistuvat jo melko normaalisti. Särkylääkettäkään ei ole enää tarvinnut ottaa.
Kiitti vastauksista :)

Kuulostaa normaalilta. Minä joudun pissaamaan käsisuihkun kanssa 3 viikkoa, ennenkuin pystyin pissaamaan normaalisti ilman kirvelyä. Tosin minä en edes yrittänytkään istua 3 viikkoon, kun silloin niitä tikkejä niin helposti repeää, minulla niitä nimittäin olikin sellainen 30 kpl. Voihan olla että sinullakin on tikki antanut periksi ja siksikin kirvelee. Pitäisi kyllä parantua itsekseen..

Kannattaa vaihtaa hygieniasyostä side aina vessassa käynnin yhteydessä. Ei vara venettä kaada.. Nuo klimpit ovat normaalia jälkivuotoa ja kirvely lakkaa ajan kanssa. Jos kuitenkin kauhean monta viikkoa kestää niin pirauta neuvolaan tai synnärille..

Yhteistyössä