Tahkoojat 77

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helsingissä asutaan. Ikää on mulla 32 ja miehellä 37. Ensimmäinen tekeillä...

Päivän piristys: Tuli juuri tekstiviesti, että voin hakea mun uudet silmälasit Instrusta!

Morientes Hertta,
Mihinkäs me täältä oltais kaikottu kun on niin mukava porukka? :-)) Vaikka kuinka yritetään toisiamme potkia matkaan kohti odotusta niin silti toiset joutuu palaamaan:-(. Minä ainakin olen tahkooja nr 9503 kun ei tässä ole vielä valoa tunnelin päässä näkynyt. MUTTA periksi ei anneta!!

Siirappi, meiltä Ouluun on sitten vissiin sama matka kuin teiltä Enontekiölle:-). Suomi on pieni maa.

(.) ainakin tänään tuntuu siltä ).( olis tavoitteena...enivei, kp14/24-34, eilen ei tikkuun piirtynyt juuri mitään, tietty ns.ovis on viikonloppuna kun ollaan taas alkeellisissa oloissa ja keskellä metsää ja rättiväsyneitä! Pöh. Noh, testailen nyt sitä ovista vaikka en oikein usko että oikeasti mitään tapahtuu tässä ruhossa. Ens kiertoon sitten se aukioloultra ja sitten Fredrikan vastaanotolle saamaan se clomiresepti. Johan tässä on yli vuosi tahkottu, olis aika jotain tapahtua. Ihmeellisesti kyllä rintoja pakottaa ja selkää särkee kuin menkkojen aikaan...että tämä ruho on sekaisin....!

Eilen istuttiin saunanlauteilla ja kylppärin avoimesta ikkunasta kuului yhtäkkiä lastenkiljahdus. Mies siihen ""laskeutuikohan haikara meidän takapihalle ja toi jotain?"" Hitsi se on liikkis:-)))).

Päivää leidit!! Tuli teitä ikävä joten päätin tulla kurkkaamaan kuulumiset. Heti osui silmään Suvin ikävät uutiset, sympatiaa ja lohdutushaleja kovasti täältäkinpäin ja toivotaan että pian natsaisi uudestaan. Onneksi ei ole kaikki toivo vielä mennyttä kun yhdelläkin munasarjalla tosiaan pärjää.

Tervetuloa kaikki lomalaiset takaisin ja Piritalle myöhästyneet syntskäonnittelut, tuskin olet langoilla??

Hertta, tervehdys, muistankin tarinasi. Tulin tänne Tahkoojiin tuossa joulun tienoilla, yritystä on ihan pian vuosi kasassa!

Loma on kohta puolessavälissä ja mukavaa on ollut. Reissattu on ja reissua on edessäkin. Mökillä ensin viikko ja anoppilassa maalla sen jälkeen muutama päivä, kotona on käyty vaan pikaisesti ja huomenna aamulla lähtö Prahaan. Ruskettuneita ollaan kuin apinat, säät on suosineet ja uimavedet olleet lämpimiä, olenkin polskutellut sieluni kyllyydestä sekä möksällä että anoppilassa! Ollaan satuttu jostain syystä aina paikkoihin missä ei sada :)

Paitsi H-vedellä välillä...mutta silti oli lämmin.
Siellä reissu meni hyvin, kiitos Sandeman kysymästä. Vaikka aika kuollut kylä se taitaa olla, S-Market on ainoa missä on vielä elämää.... Sukulaisia asuu kyllä niin paljon että savonviäntäminen soep korvissa vieläkii...
Vattuja keräsin pakkaseen viitisen litraa, mustikkaakin piirakkatarpeiksi.

Ainiin, menkat alkoi sunnuntaina, kierrosta tuli 28pv, mikä ihanteellinen luku (oviksen tikutin kp14, ei toimintaa...), paitsi heittää aikaisempien 31-34 pv suhteen aika lailla. Olin iloinen koska nyt ei tullut menkat Prahan reissuun niinkuin aluksi luulin. Ja kivutkin loppui kun aloitin taas Terot.

Nyt on lähdettävä kauppaan ja kohta pakattava, nenä kohti uutta taas...
Mukavaa lomanjatkoa sitä viettäville ja työniloa töissäoleville!

Kuullaan! Siihen saakka...heippa!

Mä oon täällä ihan täpinöissä, kun ei päästä lähtemään.. Aina noita miehiä saa odottaa!! Vai miten teillä muilla?
Meillä tosiaan mies aina vetkuttelee, mutta jos joskus sattuu olemaan ekana valmis, sen ei hermo kestä, ei sitten yhtään odottelua, kun mä meikkaan tai käyn aina ennen lähtöä varmuuspissalla! =) Tosin, nyt on kyllä ihan töistä johtuvaa, kun venyy ja venyy, mutta tulis jo!!

Ihan toi sun miehen kommentti haikarasta, Sandeman!!

Höh, minä kun odotin että täällä olisi monta uutta viestiä kun vasta nyt pääsen mukaan. On tuossa pukannut duunia heti aamusta ja siksi myöhäinen ilmottautuminen linjoille.

).( ovisplussa antaa odottaa itseään, tänään kp15 ja testaus pitäisi tehdä töissä kun lähdetään taas ajelemaan ajoissa kohti Itä-Suomea. Noh, jos tämä ruho saa aikaiseksi ovulaation niin eipä sitä päästä hyödyntämään kun tänään illalla mennään kylään yöpymään ja viikonloppu menee asuntovaunussa. Pakko olis kai yrittää, mutta voi olla että väsymys/häveliäisyys iskee.

Keli oli tosi kammottava eilen, mutta toivottavasti päästään puuceen rakennushommiin tontilla.:-))

Jes, perjantai ja eka työviikko loman jälkeen on vihdoin pian pulkassa! Oonkin ottanut aika löysästi, siksi kai tänne palstallekin eksyin...

Mä en tikutellut tässä kierrossa, mutta nyt olen yrittänyt mittailla lämpöä. Pienoista nousua oli kp 16 kohdalla havaittavissa, mutta vain 0.3 astetta. Äh, en tiedä onko noihin lämpöihin luottaminen. Muistan vaan kun olin raskaana, niin lämmöt huitelivat 37 ovulaatiosta lähtien, kun normaali mulla on vähän päälle 36. Vaikka joskus ilmeisesti ovuloin, mietin että olisiko clomeista kuitenkin apua. Mutta ensin olisi ne simppatestit...

No, ensi viikolla voi jälleen ruveta pongailemaan oireita... Vaikka eipä niitä enää jaksa tosissaan ottaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me järkätään tänään illanistujaiset kavereille. Mä tykkään hirveästi järkkäillä juhlia ja olla ""emäntänä"". Mitens te, oletteko emäntä-tyyppiä?

Hertta, kun täällä nyt kaksin näköjään ollaan niin jutellaan sitten vaikka ruoasta:-). Mä olen nimittäin samaa laatua, tykkään suunnitella pippaloita ja isompiakin juhlia. Kaveriporukan vikonloppujen ruokalistat on yleensä mun harteilla ja iskulauseena onkin ollut ""tavallista yritettiin mutta gourmeeta pukkaa"":-)) Meillä kun nämä raaka-aineet on taatusti tuoreita kun itse on metsästä haettu.

Mitäs olet meinannut kokata?

Kreikkalainen menu on tiedossa. Oltiin kesällä Kreikassa ja tuomisina paikallisia herkkuja... Alkuun ouzo-ryypyt, sitten tsatsikia, viininlehtikääryleitä, oliiveja, fetaa, salaattia, yrttilihapullia, papu-munakoiso-tomaattijutskaa, riisiä. Ja tietysti kreikkalaista puna- ja valkoviiniä. Yksi kaveri lupasi tehdä jälkiruuaksi jotain hunaja-kaneli-namia. Eiköhän näistä herkuista mahat täyty!

Mä voin kans heittäytyä teidän ruokajengiin, mä tykkään kanssa laittaa ruokaa ja olla emäntänä aina silloin tällöin.

Huomenna ei tarvii emännöidä, kun mies lupas viedä mut syömään, voi olla että kiinalaiseen tekis mieli pitkästä aikaa.

Haudi hellut!

Viimeinkin ehdin tänne, mulla tämä eka työviikko on tuonut mukanaan valitettavan paljon uusia ja kiireellisiä asioita, tuntuu että jokaisessa projektissa on mieletön hoppu, aargh näitä aikatauluja!

Hertalle morjens, tosi hauskaa että olet taas kuvioissa mukana! Meikäläiselle taas yritys aukeaa tuossa kuukauden päästä. Hain eilen lääkkeet apteekista, ne joita määrättiin nyt saattamaan tämä vuoto loppuun, ja huomasin että toisella on antabus-vaikutus, eli enhän mä nyt niitä voi aloittaa ennen sunnuntai-iltaa, eihän sinne hemmetin Ankkarokkiin pysty selvinpäin menemään..

Te kun olette tuollaisia emäntä-ihmisiä, niin mä en sitten kuulu ihan samaan kastiin..kyllä joskus on hauskaa kavereita kestitä, mutta en ole mikään keittiöihme, mieluummin syön kuin kokkaan!

Hellurei flikat! Olen kotiutunut Barcelonasta, ihana paikka, ihana sää, ihana sangria;D Ensi viikon vielä lomailen, jesh.

Tervetuloa taas joukkoon Hertta, me oltiinkin jo silloin loppuvuodesta samaan aikaan juttusissa.

Ruoka-asioista, täällä myös yksi emäntä ilmoittautuu, rakastan ruuan laittoa ja järjestää ystäville ruoka- ja juomapitoisia illanviettoja. Huomenna tulee miehen sisko miehensä kanssa meille Barcelonan jälkimainingeissa espanjalaiseen iltaan, roudattiin sieltä serranon kinkkua, oliiveja ja muita pikkuherkkuja ja vinkkuja tietty. Tarkoitus tehdä tapaksia alkupaloiksi ja paellaa pääruuaksi. Alkudrinkiksi tietysti sangriaa;)

).( Päin per...tä, kp jotain 40 ja risat menossa, kaksi negatiivista r-testiä (puhdasta) tehty kp 33 ja 38. Että eihän tää ruho ole oppinutkaan mitään niistä rohtokierroista :( Aloitin eilen luget, jotta sais vuodon tulemaan ja sitten taas clomit kehiin. Prkl. No, ei lomalla ja kesällä jaksa stressata, itketään sitten taas syssyllä. Toi oma napa-logo on muuten sairaan hyvä!

Kuulumisiin, PQ!

Tervetuloa Tiitu takaisin Suomeen. Tuo menkkojen odottelu ja kehon toiminnan arvuuttelu on sitten rasittavaa. Saat täältä kottikärryllisen myötätuntoa!

Minäkin tykkään kokkailla ja järkkäillä pippaloita. Yleensä tehdään jotain riistaa ja sieniä, mutta yhtä lailla menee tuliset thairuuatkin. Ja paljon kasviksia aina. Tiitun syötävät kuulostivat aikas hyviltä.

).( kp 11. Eilen ja tänään tikutin ovista ja luojan kiitos en saanut plussaa!!!!!! Eli toinenkin viiva tuli, mutta on vaaleampi kuin kontrolli. Miehenkin mielestä selvästi :) Piti varmistaa. Eli EHKÄ ne clomit ovat saaneet jotakin järkeä tähän kroppaan. Tai sitten ei. Mitään ovistuntemuksia ei kyllä olekaan. Sekstailtu on ihan hyvin vuoksi aika ahkeraan, joten ei se Oili ohi voi mennä, jos älyää tulla.

Ulkona on kaunista ja minä tietenkin kökötän töissä. Puuh. No, huomenna on vapaata.

Palailen linjoille illemmalla varmankin vielä, joten siihena asti kuulemiin.

No onpa hiljaista täällä. Nostan tätä ketjuamme, ettei jouduta toiselle sivulle...

).( kp 12. ovistesti vieläkin nega!!! Jeees. Pienestä voi ilo revetä. Nytkin viiva tuli, mutta selvästi haljumpi kuin kontrolli. Katsotaanpa vaan, niin tässä käy niin, että muutaman päivän päästä itkeskelen täällä, että ovistestiin ei tule plussaa kirveelläkään....:)

Onko teillä kellään muuten mitään hyviä persiljan käyttövinkkejä? Kasvimaa pukkaa persiljaa aivan vietävästi enkä oikein tiedä miten sitä kannattaisi säilöä viisaimmin. Ja jos pakastan sen semmoisenaan (silputtuna siis), niin mihin ruokiin se passaisi sitten talviaikaan? En nimittäin ole mikään persiljafani, kasvatan sitä lähinnä miehen iloksi ja tarpeisiin.

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Haloodios!!
Ralleista selvitty (jo eilen illalla kotona), hienoa oli taas ja parit kaadotkin nähtiin. Se on aina riemukasta niin kauan kun ei mitään pahempaa satu. Nyt sattui kartturia, medihelikin tuli paikalle, mutta ei vakavampaa. Ajattelin sua Sandeman monella pätkällä, että olikohan juuri TUO sun kotitalosi! :) Teltassa oli kylmää ja kosteaa, mies kuitenkin nukkui kuin tukki, minä taas en. Otin sitten tänään kotona univajetta kiinni, herättiin vähän ennen kahta!

Huoh, kyllä taas petipuuhat maistuivat kun palattiin eilen illalla muutamalta siideriltä kotiin ja nyt sain sitten sitä kaipaamaani aamuseksiäkin tänään! Jeejee! Ensi ma on tod. näk. ovis, viikon päästä pitää saada samanlaista ""kyytiä"" ! =)

G: Mä en tykkää yhtään emännöidä mitään muita kuin nestemäisiä kestejä. :) Viimeksi kun appiukko oli meillä yökyläilemässä, ""pestasin"" miehen siskontytön (14 v) meille kokiksi, on näppärä neito köökin puolella. Pappa kiitteli ja hyvää oli. Ei se, ettenkö osaisi laittaa ruokaa, mutta en vaan yhtään tykkää tehdä sitä kenellekkään muulle kuin meille kahdelle.

Siirapille onnittelut, ettei ovisplussa näyttäydy. Toivottavasti sitten kuitenkin ilmaantuu oikealla ajalla.

Kata, miten meni Ankkarock?

Ketkäs palailee lomilta huomenna?? Meillä on huominen vielä vapaa, tiistaina töihin. :/

) . ( Nyt kp11, ajattelin ekaa kertaa tikutella tässä kierrossa, aloitan kp13.

Alkaa taas väsyttelemään, mies meni käymään vielä naapurin kanssa olusella, lähikuppila menee säppiin 23, joten, ei tarvi koko yötä odotella.. Nyt sohvalle loikoilemaan, jos sieltä töllöttimestä vaikka jotain viitsis katsoa. Öitä!

Se olis jälleen uusi viikko ja uudet kujeet. No niin Kata millaiset oli Ankkarock fiilikset, Korso oli ainakin tupaten täynnä viikonloppuna rockilaisia, käytiin terassilla lauantai-iltana ja sielläkin riitti elämää. Kivaa kuitenkin oli;:=)

Jännää omaa napaa nyt kp 30/29-31 eikä vieläkään mitään menkkaoireita tms. Hui tässähän rupee ihan pelottamaan kohta, hermostus on mulla ainakin hirveä tän asian suhteen.

Huomenia tyttöset!

Hih, Aniliini, en kyllä ihan rallireitin varrella asunut mutta samassa kaupungissa kuitenkin:-))

Sarille PQta ja rautaisia hermoja odotteluun!

Siirapille: persilja ei mustakaan ole maailman paras mauste, mutta käsittääkseni sitä voi hyvin pakastaa pikkupusseissa ja viskoa sitten keittoihin, patoihin ja kastikkeisiin. Loppuvaiheessa kun lisäät sen niin ei tummu. Murekkeeseen sitä voisi vaikka sekoittaa taikinaan. Muistaakseni siinä oli paljon jotain vitamiinia tai jotain muuta hyvää tekevää ainetta?

Kuulkaa, ensi kerralla mä saatan jo päästä maalaamaan puuceetamme!! Pikkusen siistiä! Eilinen rakennettiin sitä mökkitontilla miehen kanssa, on vähän hidasta kun ei ole mitään piirrustuksia eikä havaintoa miten se pitäisi tehdä. Tehdään sitten meidän näköinen:-).

).( kp18 ja eilen rakentelun lomassa ovisplussa! Hmmmm, uskoisikohan tuota vai ei? Yritin miestä houkutella remonttiseksiin, mutta ei se lähtenyt. Illalla oltiin kotona vasta puolen yön aikoihin rättiväsyneinä, nukahdettiin saman tien. Nyt elättelen toivoa että ovis kestäisi enemmän kuin 12 h, koska tänä aamuna sain pikaseksiä:-)). Toivossa on hyvä elää, sanoi kirppu. Ajatukset on lähinnä suunnattu seuraavien menkkojen jälkeiseen aikaan, se munatorviultra ja clomit. Kierrosta on taas tulossa joku kolmekymppinen, mutta mistä sitä tietää toimiiko tämä ruho vai ei???

Sateista huomenta!

Aamu alkoi mukavasti työnantajan tarjoamalla pullalla, se siitä uudesta elämästä taas :) no ei kai, ihan sama.

).( kp 13. Huomenna seurantaultra. Vähän jännittää, että menikö koko ovis jo ohi, kun on nippailuja ollut jo vkonlopun aikana ja mä en oikein tiedä tulkitsinko oikean päivän kp1:ksi. Mitään puuhailuja ei ole kuitenkaan ollut, pitää varmaan ryhdistäytyä sillä saralla. Tunteet heittelee tän yrityksen suhteen taas eestaas. Välillä tuntuu, että nyt ei jaksa enää yhtään odottaa ja toisena hetkenä tuntuu, että helpompi kahdestaan!

Tsemppiä Siirapille kierron suhteen, toivottavasti asettuu jo seuraavaan kiertoon.
Ketkäs tällä vkolla jännäilee? Sari? muita?

Hei haloo, missä on kaikki tahkoojattaret?? Ettehän te anna tuon sateen lannistaa itseänne?

Minä täällä suunnittelen perennapenkkejä jo ensi vuodelle:-)) Meinaan pistää yhden penkin uusiksi kun ei siinä mikään oikein kasva sen jälkeen kun istutin siihen vähän krookuksia viime syksynä. Olin kai kiskonut kaikki monivuotiset kasvit rikkakasveineen pois sieltä maasta ja tänä kesänä siinä on vaan yläpuolella oleva sireeni yrittänyt laajentaa reviiriä. Hoh. Kyllä mä niitä kukkia istuttaisin mutta kuka niitä penkkejä kitkisi?? Mutta löysin älyttömän hyvän nettiosoitteen missä voi itse suunnitella penkkejä oman maun mukaan http://www.nicehouse.fi/puutarha/index.htm . Kannattaa käydä katsomassa, mä epäilen että siihen jää koukkuun. Mulla ainakin vierähti mukavasti aikaa siellä:-)). Nyt vaan tarttis päästä taimikauppaan.

Näin tuossa aamulla yhden entisen alaiseni:-). Juttua riitti karmeasti ja vaikka meillä ei silloin kovin hyvin aina synkannut niin kommentoi että olin hyvä pomo! Hymyilytti hieman. Niin se siperia opettaa, ilmeisesti tämä nykyinen pomo on VIELÄ pahempi. Tästähän revin Gtä jos siitä irtoaisi juttua... eli millainen on mielestäsi hyvä pomo?

Heippa!

Juu ankkarokit takana, oli yllättävän hauskaa kun ilma oli hyvä. Olutteltoilla pyörittiin, ja Vilkkumaata ja Rasmusta käytiin katsomassa oikein lavan lähellä. Ihan kivaa vaihteeksi! Baariin ei enää jaksettu, mutta kaverin luona tissuteltiin kahteen asti viskin kanssa (järkevää..).

Tällä viikolla tuun töihin joka päivä seitsemäksi yhden projektin takia, ja on olo kyllä ihan kuutamolla.. ja samperi sentään erehdyin äsken pomon naköpiiriin ja sain lisähommaa taas, aargh! Se elää niin kiireellistä elämää että jakelee aina kaikkea ""pientä"" selvitystyötä ja esitelmien tekoa sinne tänne..

Onneksi tänään sataa niin voi hyvällä omallatunnolla ottaa päikkärit kotona! Ja syödä jotain hyvää illalla..ehkä suklaata..

Onpa taas muuten plussatuulet kääntyneet jonnekin muualle, toivottavasti kohta muuttuu säätila niiden suhteen. Ja joku voisi taas pysyäkin siellä odotuspuolella vaihteeksi, hiiskatin keskenmenot!

Onkos muilla piristävämpää kerrottavaa?

Kata, en tiedä onko tämä piristävämpää kerrottavaa, mutta kävin tuolla tahkoojaplussien puolella ja siellä Kirpulla on jo ollut laskettu aika 5.8!!! Oli vielä yhtenä kappaleena silloin mutta mistäs sitä enää tietää? Toivottavasti tulet Kirppu meillekin kertomaan mikäli jakaudut:-)! Kovasti onnea jo etukäteen ENSIMMÄINEN tahkoojavauva!!!

No, kyllä on ollut hiljaista. Jännät paikat Kirpulla! Muistan kyllä ensimmäisen tahkooja-plussaajan. Onhan sitä itsekin tullut jo laskettua, että olisihan sitä jo muutaman kuukauden vanhan vauvan onnellinen omistaja, jos olisi alkuvaiheeseessa heti tärpännyt.

Täällä menossa kp 20/28. Lämmöt ovat ainakin nousseet lähellä 37, joten ehkäpä se ovis tapahtui. Saa nähdä millaisia oireita sitä alkaa tällä kertaa kuvittelemaan...

Täällä ei ole yhtään piristävää uutista tarjolla - päinvastoin. Mun pappa kuoli eilen. Oli ollut jo yli puoli vuotta sairaalassa halvauksen takia ja tosi huonossa kunnossa, joten osasihan siihen varautua. Silti tuntuu pahalta. Mulla ei ole yhtään isovanhempaa enää elossa. Oi voi.

Hee, totta, ensimmäinen tahkoojavauva! Se on oikeasti piristävää!

Ja tuohon G:hen, mun mielestä hyvä pomo on jämpti mutta joustava, ja ehdottoman tasapuolinen. Minulla on kaksi pomoa, alempi pomo on aika uusi hommassaan, ja jollain tavalla yrittää päteä liikaa, kaikki asiat pitää vääntää vaikeamman kautta, luo huonoa fiilistä jos joka asiassa pitää varautua taisteluun.

Yhteistyössä