Tahkoojat 77

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kata

Vieras
Zau!

).( Tarkastus ohi, ja muutama viikko menee ennen kuin yritykseen päästään. Nää lääkkeelliset keskeytykset kuulemma kestää tosi pitkään ennen kuin on tyhjentynyt kokonaan (siksi Tarja yritti sanoa että valitse kaavinta, mutta kun ne siellä naistenklinikalla puhui tän lääkkeellisen puolesta niin voimakkaasti etten uskaltanut..), nyt neljä viikkoa keskeytyksestä ja vielä näkyi kohdussa limakalvon jäänteitä ja vuoto jatkuu. Nyt sain viikoksi antibioottia, joka saattaisi lopettaa vuodon ja sitten otan lugesteronia, jotta saataisiin aikaan ""uusi vuoto"". Sen jälkeen toivottavasti on taas nollatilanne. Tämä homma siksi että ensinnäkin saattaisi jatkua tosi pitkään ennen kuin luonto olisi hoitanut homman, ja toiseksi tuollaiset vanhat jäänteet kohdussa ovat kuulemma alttiita bakteereille, kun on verta ja lämmintä..sori kuvailu.. Että syyskuussa sitten toivottavasti taas piikitellään.

RuokaG: Leipäjuusto uunissa kermassa, ja lakkoja päälle nam!

Siirappi, miten toteutitte naimisiinmenonne salaa? Nim. tahtoo myös...

Parempaa elämää piti täälläkin alkaa toteuttaa.. aerobic-kortti pitäisi käydä noutamassa jossain vaiheessa ja oluen lipittely lomalla oli ihan järkyttävää, ja viimeiset kaksi viikkoa oli koko ajan jotain kissanristiäistä, tuntui että krapula vaivasi joka toinen päivä..Ajattelin että nyt voisi vähän rauhoittua, mutta miehelle tuli äkkimenoa viikonlopuksi työssä, niin johan tässä houkuttelisi nähdä vähän kavereita...ja tietäähän sen mitä siitä tulee kun käydään vähän terassilla..

Hyvä juttu Kata, että matka uuteen yritykseen etenee. Etköhän kohta ole taas ihan ""teräkunnossa""!

Mentiin vihille maistraatissa. Pyysin kuulutuksiin kahden työkaverin nimet ja vannotin, ettei saa kertoa ja ettei kukaan muu tiedä. Varmistin vielä maistraatistakin, etteiväthän he julkista kuulutuksia missään. Sitten mentiin maistraattiin ja meillä oli virkatodistajat. Siitä hypättiin taksiin ja paineltiin kentälle, josta kone vei meidät häämatkalle. Kukaan ei tiennyt tästä matkastakaan mitään. Sieltä periltä sitten pistettiin tekstarit tyyliin : Terveiset täältä ***** T: häämatkalaiset X j X. Kieltämättä tuli aika yllättyneitä, mutta ilahtuneita vastauksia. Vanhemmat vähän jälkikäteen purnasivat, että olisivat halunneet kunnon häät, mutta eipä siitä mitään suurempaa konfliktia tullut. Ja meidänhän tuo oli asia. Emme halunneet häitä, halusimme vain mennä naimisiin. Pidimme myöhemmin pippalot lähimmille ystäville. Onnistunut kokemus. Matka oli hieno ja romanttinen :)

Kata, kökkö juttu, että jämiä näkyi vielä. Mutta hyvä juttu on se, että nyt on homma hanskassa eli tiedät miten edetään.

Suru hei, mä oon kasvattanut ihan liian kauan tätä lettiä, en leikkaa, en! Kiitos vaan piristysvinkistä, pitää keksiä jotain muuta! :D Jos vaikka vaihdan taas väriä..

Meidän rallireissuun kuuluu 2-4 pätkää päivässä, sitten grillausta ja lipitystä ja yritystä mennä aikaisin nukkumaan, että aamusella jaksaa taas. Turha toivo yleensä. Jos ite sais nukuttua, niin joku muu kyllä pitää huolen, että uni ei ota silmään.. Killeriin pitää toki päästä, muttei kuppilaan! :)
Kääk, se asuntoauto millä meidän piti lähteä, olikin hajonnut tänään just sopivasti. 8/ Taitaa tulla telttareissu, jos tähän hätään ei pojat saa uutta menopeliä jostain.. Mulle sopii parin päivän telttailukin, mutta mies ei kilju riemusta. No, ei se kyllä kotiinkaan jää.

RuokaG: Tomaatti ja feta on sellasia mihin en ikuna kyllästy. Paaljon on ruokia, jotka maistuu, mutta ihan eri juttuja kuin esim. Sandemanilla. Äyriäiset ja sienet jää möllöttämään mun vatsan ulkopuolelle. Hyvä, ettei kaikkien! :)

Mä oon koko kesän syönyt ""vähähiilarisesti"", -8 kg tällä hetkellä, johon se nyt on jämähtänyt, koska mä pirulainen oon lipsunut; jätskistä en oo pystynyt pysyttelemään erossa! Mutta ensi viikolla kun loma loppuu, alkaa taas tiukka rutistus. Rantalentistä ollaan pelailtu melkein joka ilta ja salissa jatketaan syksyn tullen. Lenkille kun pystyis raahautumaan joka päivä, niin olisi kaikki hinosti.

Kata, vielä piti sulle sanoa, että mä kanssa kaiholla muistelen sitä alkuaikaa, jolloin seksiä oli päivittäin. Olenkin nykyään ajatellut, että kyllä se laatu korvaa määrän, vaikkei sillä laadulla kaiketi kovin paljoa merkitystä ole tahkousrintamalla. Simpat pihalle vaan, sekin riittäis otollisina aikoina. :D Ja edelleen mulla on mainitsematta miehelle se vertaus, että ajeleehan se autollakin työ- ja huviajeluja, miksei sitten ""mulla"" ?? =)

Huomenta tytöt!

Aniliinin vertaus sai aikaan hyvät naurut täällä..työ- ja huviajelua..pitäis varmaan kertoo miehelle! Tosin meillähän mies hoitaa noi ""työajelut"" nykyään yksin vessassa..

Onpas harmaa päivä, tänään jään purjehdusleskeksi loppuviikoksi, mies lähtee työporukan miehistöön teleregattaan purjehtimaan sairastuneen tilalle. Varmaan hauskaa, joten siitä vaan! Kaverit houkuttelivat teinivuosien verestykseen Ankkarockiin Korsoon, vähän emmin mutta kai sitä voisi mennä..pelkään vaan että kaikki muut on max 20 v ja sitten kaatosateessa yhdessä rämmitään siellä..ihanaa.

Tänään otti kyllä aamuherääminen lujille, huomenna kun kotiin pääsen niin aion nukkua 12 h yöunet, mä olen todennut että tarvitsen poikkeuksellisen paljon yöunta, 8 h ei tunnu riittävän vielä mihinkään.

Mulla on lomalaisena ihan tyhjä pää, mutta heittäkääpäs muut G.tä kehiin taas, niin saadaan viritettyä juttua!

Ai sä Kata oot siis tulossa meille päin.....mä saan kuunella ankkarockii ihan kotipihalta. Kyllä siellä kuule on paljon niitä yli 20 vee:täkin joten mee sekaan vaan, toivottavasti tulee hyvät ilmat!

Huomenta!
Täällähän on ollut jo paljon vilkkaampaa kuin viime viikolla. Itsellä on taas ollut töissä vähän hoppu ja on jäänyt kirjoittamiset vähemmälle.
Kata, toivottavasi loput toipumisesta menee mahdollisimman nopeasti, pääsee sitten muutenkin koko homman yli ja ennen kaikkea uusi yritys voi alkaa!

Meillä ei aamuseksiä ole oikein koskaan. Arkiaamuisin ei ikinä ja vkonloppuinakin äärimmäisen harvoin. Tietysti tämä talonrakentaminen vaikuttaa, mutta ei mies ole kovin innoissaan aamuisin muutenkaan. Vaikka jöpötystä on meilläkin :)

Voi ruoka... mulle myös aihe, josta voisin jauhaa loputtomiin. Olen todellinen herkkusuu ja teidän kaikkien kuvailemat herkut tippuisivat myös mulle. Sushi on ainoa, jota en ole vielä koittanut, vaikka haluaisin kyllä. Ja juustot... aura- ja vuohen - ja vaikka mitkä muut juustot on todella mun herkkuja. Ikävä kyllä mikään näistä herkuista ei ole kovinkaan kevyitä. Meillä syödään myös aika usein arkena thainuudelisafkoja, mutta myös ihan perus makkarakastike saa mut onnelliseksi :)

Ylläolevaan liittyen mä olen joskus käynyt aamuisin aktiivisesti bodypumpissa ja pidin siitä ihan täysillä, mikä oli mulle ihan uusi kokemus. En ole oikein koskaan osannut nauttia liikunnasta. Siihen ihastuin ja myös uuteen oivallukseen käydä aamuisin ennen töihin menoa pumpissa. Mulle ei sovi iltapäivisin/iltaisin, kun keksin aina jonkun hyvän syyn jättää menemättä. Rakentamisaikana en kuitenkaan ole käynyt missään, vaikka ehkä aika antaisikin periksi. En onneksi ole juurikaan lihonut, mutta varmasti omassa kropassa on kaikenlaista vikaa. Toivottavasti saan itseäni niskasta kiinni ja lähden taas liikenteeseen :)

).( ei uutta tällä saralla. Clomit vedetty ja seurantaultra ensi vkon tiistaina. Jännää. Toivon vaan, että puuhailut maistuu. Mäkin olen räjähdellyt ovisaikaan ja on mennyt yritykset mönkään. No mähän en ole silloin edes ovuloinut, mutta enhän mä sitä silloin tiennyt!!

Mä olen kaavaillut just tuollaista naimisiinmenoa, josta Siirappi kertoi. Meillä vaan on sukunimiongelma, joten en tiedä ollaanko edes menossa naimisiin :)

Takaisin työhön, mukavaa päivää kaikille :)

Gissa mä olen kanssa tykästynyt siihen pumppiin, se on jotenkin niin monipuolista välillä sykkeen nostoa (joka on joskus kyl ihan tappoa) ja sit lihaskuntoo. No tänään taas kostautuu kuukauden tauko tuohon hommaan, valmiiksi täällä veren maku suussa:=)

Aamuseksistä vielä, mulla ei ole arkena aikaa sellaseen valitettavasti, mut viikonloppuna se kyllä maistuu....

Mä olen kanssa haaveillut salaa naimisiin menosta ja karkaamisesta ulkomaille, mutta meillä mies ei tiedä mitä haluaa, kun ei halua juhlia mutta ei halua salaakaan mennä että ota siitä nyt selvä. Taidetaan painaa koko asia taka-alalle vähäksi aikaa!

Gissa mä olen todennut saman että aamuisin on siinä mielessä helpompi jumpata, että sitten se on tehty. Iltapäivällä koira odottaa kotona ja sitten illalla ei jaksakaan lähteä jne. Nyt kaipaan aerobicciin kun ei ole kuukausiin tullut käytyä. Pumppi on hyvä, mutta nautin myös steppi- ym. tunneista JOS hyvä vetäjä.

No huomenia vaan!

Siirapille: mulla on siis metsästyskortti, juuri talvella suoritettu. Ampumassa olen käynyt radalla mutta vain pari kertaa. Ilman harjoittelua en suostu pyssyyn tarttumaan ja siksipä tämän syksyn jahdit menee sivuun. Mies on kyllä suunnitellut kyyhkys-, hanhi-, sorsa-, kanalintu-, ja hirvijahtia. ""Pulut "", sorsat ja hanhet hoituu täällä etelässä mutta kanalintu-, ja hirvijahtiin matkaamme tuonne Itä-Suomeen, Heinävedelle. Poijaat on kyllä pyrkineet tekemään reissun myös sinne sun leveyksille (?) riekkoja ampumaan, viimeksi olivat Enontekiössä pääsiäisen maissa. Että kyllä ollaan aika naimisissa tuon metsästyskalenterin kanssa:-). Mua ei oikeastaan haittaa miehen neuvominen aseen kanssa koska tiedän että hän on paljon parempi ja osaa sen homman. Kumma juttu, että esim golfia en taas kuvittelisi oppivani häneltä. Kai ne todisteet (ammutut hirvet) puhuu puolestaan, golfissa kun mies on suht aloittelija.

Kata, toivottavasti viimeisetkin rippeet poistuu että pääsette taas yrityksen ""makuun"".PQ.

Aamuseksikeskustelu taisi viritä meidän eilisestä sessiosta. Rupesin sitten miettimään että miksi meillä onnistuu viikollakin...a)molemmilla liukuva työaika B) ei ole pakko ehtiä tiettyyn bussiin c)aamu-unisia=hyvä herätys d)kun on vielä puoliunessa niin ei ole ehtinyt stressata työasioita e) ei häiritseviä tekijöitä kuten lapsia:-))) Että jos vaikka tällä tekniikalla saisi niitä aikaiseksi??

Juuh, vatsamakkaroita pitäisi pienentää, meillä on tässä elokuussa joku firman syyspäivä jossa on kuntotesti, ARGH! Lisäksi puhutaan älykkäästä johtamisesta:-), todella relevanttia.

Eilinen sienimetsä oli tyhjä. Pirusti mustikoita ja vähän vattuja, mutta oivoi vain menivät suuhun, ei ollenkaan pakastimeen:-)). K-kaupan pakasteallas on taas käytössä jos marjoja tarvitaan, meitin pakastimet on täynnä lihaa!!

Huomenia vielä ennen kuin startataan kohti Keskeistä Suomea.

Huhhuh, miten paljon kamaa pitää roudata mukaan, tuntuu, kuin oltais lähdössä viikon rallireissulle. :/ Pakkaamisen lomassa piti tulla välillä tänne.

Mä oon Kata kanssa haaveillut salaa naimisiinmenosta, mies ei ikuna suostu vihille kaiken kansan eteen alttarille, että jotain pitää joskus keksiä, jos avioliittoon aiotaan. Toisaalta myös ajatus, että sitten joskus jos/kun meillä on se oma vauveli, niin ristiäisten yhteydessä voisi pappi sanoa meillekin aamenen ja sitten kunnon pirskeet kavereille, ei mitään sukujuhlia, iiks. Häät on ihania, (eikä sukulaisissakaan ole mitään vikaa) mutta omista en milloinkaan halua mitään rinsessahäitä. Biletystä vaan! =)

Mä taidan kuitenkin muuttaa ton omanapakuvioni hieman levennetyksi malliksi ) . ( , kun tuo pullukkamalli (.) näyttää niin raskaana olevalta. Ja kyllä multakin vyötärö kuitenkin löytyy.
Omassa navassa ei mitään tapahtumaa tällä hetkellä, menen taas nipistelemättömässä ajankohdassa, tulva lusittuna ja ovista odotellessa.

Hauskat viikonloput kaikille ja ottakaahan vielä ilo irti loppukesän tunnelmista, toivon mukaan ei sada vettä. Tulee meillekin aika märkä telttailuvkl, jos taivaantäydeltä tiputtaa!

Huhuu, tytöt!!!
Mihin te katositte?

Tyrkkään tästä nyt vaikka Gtä kehiin josko tulisi vähän elämää. Eli missä kesäjuhlilla (esim jazzit, oopperat, tangot)kävitte ja mikä sinne houkutteli ja mikä oli paras anti?

Me kiersimme kaukaa kesäjuhlat, Turkuun satuttiin yöpymään juuri DBTLn aikoihin ja istuksimme jossain jokilaivassa kun taustalla metelöi Apulanta. Sinne joelle se kuului vaan tasaisena metelinä, ei saanut sanoista selvää. Kaippa siellä teltassa oli ollut toinen meno, kun ihmiset hikisinä tulivat ulos.

Miehelle ilmaantui lisää töitä, ei päästy vielä lähtemään.. :/

Me ei olla kesäjuhla-ihmisiä, molemmat suorastaan kammoksutaan kaikkea tungosta ja ihmisvilinää, maalta kun ollaan. Tuolla ralleissa saa sentään kävellä omaan tahtiin, eikä perilläkään ihmiset töni ja tungeksi suuhun.
DBTL:iin/jokilaivoille kamut kovasti meitä houkutteli viime viikolla, mutta mieskään ei sitten lähtenyt, kun mä menin pe-aamuna kuudeksi töihin. Se onkin ainoa kesäinen musiikkitapahtuma, missä ollaan viime vuosina käyty.

Vettä sataa kuin Esterin takalistosta, kiva lähteä telttailemaan!! No, kun ei anna hymyn hyytyä, niin hyvä reissu tulee. Me mimmit säästyttiin kuskin hommilta, pojat vuokrarivat pikkubussin, eikä meidän kortit riitä kuskaamaan sellasta. Hehee, saadaanpas ihan rauhassa kikatella takapenkillä!!

Täällähän me!

Mies oli täällä päin liikkeellä ja tuli hakemaan mut lounaalle kun ei ehditä enää illalla nähdä, mutta täällä ei ole mitään paikkoja niin mentiin mäkkäriin..salaatti oli täyttä huijausta mutta pirtelö maistui sentään!

Mä olen koko päivän arkistoinut ja tehnyt muita ylikuivia hommia, aargh en jaksa enää.. Jotenkin tänään ei työt maistu, kaipailen juttuseuraa kun työkaverit monet vielä lomailee. Lupasin kavereille lähteä sinne Ankkarokkiin, toivottavasti edes aurinko paistaa.

G: Aika vähän tulee yleensä kierrettyä musatapahtumia, taitaa siis juuri tämän viikonlopun käynti olla ainoa tänä kesänä. Pori Jazzeilla on joskus tullut käytyä, mutta ei ainakaan ihan perinteinen jazz ole meikäläisen sydäntä lähellä. Festareilla ei tuu enää käytyä, kun yöpyminen niillä alueilla ei enää tulis kuuloonkaan..

Ruokis ohi ja maha täynnä pizzaa, huh. Nyt on paha olo ja morkkis :) unohdin kaiken lisäksi työpaikan ""kellokortin"" ja oven avaajan sinne pizzapaikkaan. Hyvä minä :)

G: me käytiin SaunaOpenAir-festareilla Mansessa ja sitten perinteisesti Ruisrock, kun kerran täältä ollaan. Laiturit jäi väliin tällä kesää, kun piti vähän rakentaa taas. ""Salaa"" toivon, että ensi kesänä olen joko raskaana tai äiti, että menee sitten nuo festarikuviot uusiksi. Ensi kesänä pääsee veneilemään :)

Ankkarockissa mekin käytiin pari (tai kolme)vuotta sitten, muistaakseni mentiin katsomaan huvikseen miltä meno vaikuttaa. Oli siellä sitten Nightwishiä ja muuta mutta Eppuja tai jotain vastaavaa kuunneltiin aktiivisesti. Kalja-aitauksessa oli sopivan etäällä pahimmista faneista:-)). Ei ollut kovin paha rasti, kun oli mukava ilma.

Tuli aivan tuosta Katan kommentista ""minähän en festarialueille lähde yöpymään"" mieleeni eilinen Sinkkuelämää kun kertasivat kaksi- ja kolmekymppisten eroa ja bailaustapoja. Taitaa se ikä tehdä tepposensa meille kaikille, ihan kaikkeen ei ole enää valmis lähtemään.

Aniliini, mukavaa reissua sinne kotinurkilleni, toivottavasti sää suosii telttailua!!

Hei tahkoojattaret!

Muistatteko minua? Jotenkin ihmeellisesti eksyin taas tänne haaveijoiden palstalle ja huomasin, että mun on ollut teitä ikävä! Tuttuja on ainakin Sandeman, Aniliini, Kata ja Piritta. Harmi, että olette vielä täällä... Epäonnea on vissiin muillakin tahkoojilla ollut. Mulla todettiin siis tuulimuna tammikuussa ja nyt yritystä ollut viitisen kuukautta. vielä ei ole uudelleen tärpännyt :(. Kevät oli erittäin raskas ja kiireinen töissä ja jätin täällä surffaillut tyystin, mutta nyt taas olen lueskellut teidän keskusteluja.

Kiva ""nähdä"" pitkästä aikaa!

Heippa Hertta!!!!!! Me kaipailtiin sua pitkään ja aina välillä sen jälkeenkin, kun ""häippäsit"" kuvioista!! Tänne vaan, kyllä me täältä kohta taas häippästään tuonne toiselle puolelle!!!!

Mullahan oli km silloin melkein samaan aikaan kuin sulla, menkkoja odottelin reilut 2 kk ja sen jälkeen on kerran ainoastaan osunut ajoitus kohdalle, on ollut vähän kiiruhia tässä kesällä.. Oli iskeä alkuviikolla masis tähän hommaan, mutta mitä hullua, kun ajoitus menee aina harakoille.. Ensi kerralla ei mene, siitä on nyt pidettävä huoli!

Olipa kyllä tosi kiva ylläri kuulla susta, kerrohan lisää kuulumisia!

Tervetuloa takaisin Hertta! Sitkeessä näyttää olevan sullakin. Täällä on aika moni plussannut, mutta km:n kokoneita on ainakin Suru, Aniliini, Kata, minä, Suvi... apua, kenet mahdoin unohtaa? Tai Suvilla oli kohdun ulkopuolinen, mutta kuitenkin..

Itsellä tulee kaksi vuotta yritystä justiinsa tässä kuussa. Mukavaa!

Hertalle tervetuloa minunkin puolestani, vaikka ei ollakaan vanhoja tuttuja! Mulla ikää pikkusen yli 30 ja yritystä viime syksystä.

Kesätapahtumiin ei olla keritty eikä ole ollut kyllä hinkuakaan suuremmin. No, asuntomessuilla käytiin, kun vieressä ollaan. Eli Sandeman, meiltä on Enontekiölle aikas pitkä matka...Eli tässä siis vinkkiä minun kaupungistani. Ja tutuille terkkuja...:) Ymmärrän hyvin metsästyskalenterin kanssa naimisissa olon. Samma här.

).( kp 9. Clomit napsittu, ei mitään ihme oloja. Itse asiassa ei tunnu miltään kropassa. Ei nipistä eikä kutita. Valkkaria tulee jo runsaammin, eli kuiva kausi taitaa olla ohitettu. Voi kun ovuloisin, sama se vaikka ei tärppäisikään. Epätietoisuus on inhaa.

Voi itku, pahoittelut km:n kokeneille! Surullistahan tämä vähän on... Mutta taas toiveet heräävät. Nyt menossa kp 16. Luulen, että ongelmana on se, etten ovuloi joka kierrossa. Ja sehän venyttää tätä koko projektia... Meillä alkaa olla tasan vuosi yrittämistä takana, johon mahtui tuo yksi tuulimuna. Kävin ennen joulua testauttamassa prolaktiinit, kilpirauhaset ja proget. Juuri siinä kierrossa kun tärppäsi... Kaikki oli siis ok. Mies on luvannut mennä tämän kierron jälkeen simppatestiin.

Kivaa tutustua uusiin tahkoojiin!

Yhteistyössä