Tahkoojat 200

  • Viestiketjun aloittaja ~~~~~~ :)
  • Ensimmäinen viesti
Peppi_82
Ei mitään uutta auringon alla.. Keskiviikkonan tulee 2 viikkoa siirrosta ja luget kestää sinne asti. Elikkäs ensi viikon lopulla alkaa olla ne ihka oikeat piina-päivät. JOs ei vuoto siis ala ennen sitä. Ensi viikkoa odotellessa, ois tarkotus lauantaina käydä kattomassa kummeleiden uusi leffa. Ehkä syömässä jossain ja ihan muuten vaan kotosalla rauhallista oleilua. Puutarha pitäs laittaa talvikuntoon.. Puuhaa riittänee.

Muistahan Molly tosiaan levätä välillä. Tuntui olevan menoa ja tekemistä ihan mukavasti. Ja viikon päästä pääsette taas kurkkaamaan asukkia.. Ihanaa..

Lugejen laittokin oli taas himpun verran helpompaa.. Vaikka työlääksi käy, kun pitää laittaa 3 x 100 mg palleroita sekä illalla että aamulla. 200 mg oli toimittajaltakin loppu..apteekin mukaan niitä saa taas vk 49.

Kaikille mukavaa viikonloppua!
 
annu78
Sunnuntaita!
Mä täältä opintojen keskeltä vastaan nopsasti eli meiän lääkäri tayssissa on Helena Tinkanen. Vaikuttaa hyvin osaavalta ja mukavalta näin kahden kerran perusteella.
 
Mannaejk
Sunnuntaita täältäkin:)
Annu, tuo Tinkanenhan taitaa olla ihan huippu:) Mua ei ole hoitanut, mutta näin olen kuulu. Oisko peräti ylilääkärinä? No, jokatapauksessa olette hyvissä käsissä. Teillä on siis nyt suunnitelma plakkarissa ja sitä kohden mennään. Oliko niin, että otat Pregnylin ihan luomukiertoon nyt? Muistanko ihan väärin..sori, en jaksa lukea nyt ketjua taaksepäin.

Meidän odottajat voi hyvin. Ihanaa. Harmillista Molly tuo tuhruilu, mutta on varmasti ihan harmitonta. Musta on tosi hienoa, että oot voinut jrjestellä työsi niin, että saat lepäillä. Tosi hyvä mahdollisuus.

Pikaisest omasta navasta. Oisko menossa kp 18 ja menkkakipja, tuttuun tapaan jo. Vo silti mennä vielä viikko niiden alkamiseen. Sitten alkaa Puregon, huoh* No, pakko ottaa pässiä sarvista kiinni ja aloittaa munisten hautominen ja uskoa, uskoa onnistumiseen.

Pepillä testipäivä lähenee. Mikä fiilis? Varmasti alkaa olla asia mielessä yhä enemmän. Voi että, jännää meille kaikille. Pidän peukkuja kovasti!!!

Nyt syömään!
 
Peppi_82
Mukavaa viikon alkua kaikille!

Testipäivä lähenee uhkaavasti..Fiilistä on vaikea määritellä, koska se vaihtelee 15 min välein =) Testiä en ole vielä hankkinutkaan, joten se ei vielä polttele käsissä. Menkkajomotuksia ja erilaisia juilimisia ollu eilisillasta lähtien, mutta ei niidenkään perusteella taida uskaltaa mitään ennustaa. Mä oon nukkunu aika huonosti..nähny kummallisia unia ja hikoillu kuin pieni sika.. Mut kaikenkaikkiaan nää päivät tekee mut hulluksi.

Kuinkas on muilla lähtenyt viikko liikkeelle?
 
Molly*
Uij ui ui hui, kuulostaa kyllä tosi lupaavalta Peppi! :) Voi kunpa! Kyllä jännittää muakin nyt!! Peukkuja ihan älyttömästi, että nyt se tärppäs teillä!!

Mannan tulevaan hoitoon valmistaudutaan :) Positiivista mieltä ja tsemppiä! Uskotaan uskotaan! Minä ainakin uskon lujasti!! Ja toivon niiiiiin kovaa, tiedät sen. Mutta ei paineita täältä meidän palstalaisten suunnalta, päivä kerralla sitten :)

Laitoin teille kuvia viikonlopulta (joiden sp-osoite mulla on), oli vähän spesiaali ohjelmaa, hih. Meillä on ollut mun isä kyläilemässä ja nyt heti perään tulee ns. ulkomaanystäviä vierailemaan. Kivaa. Onneksi olen jaksanut ihan hyvin ja olenkin muistanut levätä välillä. Mitään tuhruja ei ole nyt taas ollut muutamaan päivään. Ja tosiaan kuten Manna totesit, tämä mun puolipäiväjärjestely töissä on aivan huippu tässä vaiheessa. Lepoa tarvitsen, sen kyllä huomaan aina päivän mittaan. Kuntokin on tainnut romahtaa jonkinverran...

Mitäs Vipsukka on puuhannut vkl?
 
Vippe
Heipsan! Jännää, Peppi!! :) Täällä peukutellaan edelleen. Mannallakin alkaa pian hoito, saadaan jännätä lisää. :) Tsempit!!!

Viikonloppuna oltiin kalamarkkinoilla ja sitten käytiin myös kotoseudulla. Saunottua tuli ja vähän enemmän olutta otettua pienellä porukalla. Hih! Muksaa oli! Sunnuntai menikin sit pelastusarmeijalle. :)

Molly, kiitos kuvista. Oli varmaan tosi kiva ja erilainen viikkisohjelma. :) Hyvä, että tuhrutkin on nyt pysyny poissa. Kohtahan saadaan sit kuulla np-uutiset.. :) Niin se aika rientää!

Annulle tsemppiä opintoihin!
 
Mannaejk
Moikka!
Kiitos Molly s-postista; hiukan erilainen viikkis;) Mukavaa näytti olevan. Mä vastailen huomenna työajalla, jos vihdoin saisi hetken rauhan koneen kanssa.
Mukavaa, että on vieraita ja säpinää. Mulla pitä aina olla jotain mitä odottaa ja jos ei ole, niin keksin kyllä. Np-ultra pian, hui! Piti komentoida, että NIIIN hehkeältä s näytät kuvissa, että:) Joko muuten läheiset tietää odotuksesta? Isät ja äidit?

Vipsukan viikkis kuulosti olleen mukava. On se vaan niin kivaa olla mukavalla porukalla ja viettää iltaa. Ja kyllä sille pelastusrameijallekin saa joskus päiviä antaa. Hyvällä omallatunnolla saadaan väillä loikoilla:)

Tuli mieleen..me ollaan menossa yhdelle mökille viikonloppuna pe-su ja ois kiva viedä jotain hyvä mukana. Suunnittelin tekeväni jotain kala"tahnaa" esim. savusiika-tahnaa ja maalahden limppua napata mukaan tai jopa tekaista mätikakun. Jotain makeaa baakkelsiakin mietin..Oisko ideoita jostain ihanasta juustokakusta tmv.? Leipurit hoi!

Pepin THE päivä on käsillä. Huh Huh. Tosiaan mitkään juilimiset ei kai viittaa mihinkään suuntaan enempää tai vähempää, mutta hikoilu..hmm.. En lähde kyllä spekuloimaan, kun niin monia kokemuksia on, mutta täytyy sanoa, että olen toiveikas ja peukut on yötä päivää ojossa teille:) Pidä meidät ajantasalla, jookos? Milloin ajattelit testata? Keskiviikkona?

Äh* Mulla on stressi. Opinnot tuottaa nyt stressiä, vaikka en haluaisi itseäni stressata..Raksa etenee omalla painollaan ja vielä hoito edessä. Työssäkään ei pääse nyt vähällä, vaikka kuinka yrittää. Mikäli hoito menee putkeen, niin suunnittelen jo kunnon sairaslomaa sinne..Ihan oman päkopan vuoksi ja olihan mulla se fysikkakin koetuksella viimeksi jonkin verran. No, se on sen ajan murhe..

Nyt nukkumaan..
 
Peppi_82
Tänään pitäs testien tulla postissa MUTTA testaaminen taitaa olla ihan turhaa. Mä oon aikalailla menettänyt uskon ja toivoakaan ei näy missään. Kunnon tuhrut alkoi eilen ja aamuyöllä lugejen laiton yhteydessä vuoto oli jo selvästi punaista. Tämä aamu on alkanut taas tuhruilla ja menkkoihin liittyviä oireita ( vatsa, ja selkäkivut) on aina välillä. Mä valvoin yöllä pitkään, makoilin sängyssä ja mietin miksi tää on niin vaikeeta.

Onhan tässä se pieni ihmeen mehdollisuus vielä.. Kaksi kyytiläistä kun on mukana. Mutta kuinka esim. Mollyllä tai Sanelmalla oli sillon ku tuhrua / vuotoa tuli. Liittykö niihin mitään kipuja?

 
Vippe
Voihan kökkö sentään, Peppi! :/ Huspois tuhrut ja punainen vuoto! Täällä kyllä kanssa vähän pidetään vielä peukkuja, kun kaksi siirrettiin.. Tsemppiä ja jaksuja! Varmaan voi olla ihan mielenkiinnosta kannattavaa testata niin tietää onko ollu yritystä..?

Työrintamalla sen verran uutta, että saan jatkaa ensi kesään toisella pestillä täällä. Ihan jees, ei oo niin kiire löytää töitä. :)
 
Molly*
Äh Peppi miten hermoja raastavaa ja masentavaa tuollainen tuhruilu. Mulla ei ole tullut tuossa vaiheessa sen enempää kuin hieman hailakkaa mutta silloin kun toinen alkio on tullut pois on vuotanut ihan kunnolla. Kipuja ei ole ollut, ne toisen alkion poistulot on tapahtunut eka heti 3 päivää testin jälkeen, toinen rv7 tienoilla ja silloin oli kyllä jo raskaudesta johtuvia menkkajuilintoja välillä (ei liittynyt varsinaisesti vuototilanteeseen) ja alaselkä mulla on ollut kans väsyneen tuntunen, niin että särkee välillä. Ei heitetä vielä pyyhettä nurkkaan! Testaaminen tosiaan voi antaa joka tapauksessa jotain osviittaa joten kannattaahan se tehdä anyways. Mutta uskotaan vielä!! Peukkuja ja haleja!

Juu, Manna, isovanhemmat tietää nyt raskaudesta. Ovat ihan sekaisin kaikki. Tämä on kaikille neljälle ensimmäinen lapsenlapsi (jos nyt kaikki menee loppuun asti hyvin, rasittava oon kun jaksan tuota hokea).

Vippelle onnittelut työpaikan jatkosta! Nyt olisi lisäaikaa unelmaduunille tulla vastaan :)

Ah, ihanalta kuulosti Manna savusiika-tahna maalahdenlimpulle, tee sitä, kuulostaa ehdottoman namilta. Tahtoo kans! Teetkö sitten uuden talon tupareihin meille kans? ;) Mulla on hei yks tosi hyvä juustokakkuresepti, on kaikkien meidän kavereiden favourite ja saa aina kehuja juhlissa. Koitan kaivaa jos mulla olisi resepti posteissa niin forwardoin, muuten yritän muistaa skannata ja lähettää huomenna töistä. Jos harkitset sitä näin ilman reseptiä nähneenä ja haluat käydä kaupassa ennakkoon niin siihen tulee ulkomuistista digestive keksejä, voita, kanelia, vaniljasokeria, philadelphiajuustoa, sokeria&jauhoja ihan vähän, kananmunaa, sitruunaa. Päälle creme fraichea. On ihanan raikas eikä liian makea. Ihana viikkis teillä tiedossa! Ja kiitos postista, mä kirjoittelen takaisin.

Ja Mannalta stressi huspois*
 
Molly*
Ainiin, tekstailin Nasupille ja hän vastaili, kirjoitin siitä plussapuolelle. Ovat ok mutta vielä sairaalassa Nasupin ja pojan hitaan toipumisen vuoksi. Mutta kuulosti muuten kaikki hyvältä!
 
Mannaejk
Moikka,
Voih Peppi. Kyllä jännäksi menee, mutta ei vielä luovuteta. Kaikenlaisia vuotoja ja kipja sitä on nähty ja kuultu, vain testi sitten kertoo todellisen tilanteen. Yön tunteina valvominen ja asioiden miettiminen on niin raastavaa. Ei tämä helppoa tosiaan ole. Jospa kuitenkin elämä yllättäisi ja olisi plussa. Toivon kovasti sitä teille. Tule purkamaan tuntoja, oli ne sitten iloja tai suruja. Halaus*

Molly; voi kuvitella, että isovanhemmat on ihan haltioissaan! Ja kaikki menee hyvin; alun jännitys on takana ja pian np-ultra, jossa kaikki varmasti varmistuu. Hienoa! Kakku kuulostaa ihanalle; tosin mökkireissu ei olekaan niin varma. Huonoa keliä luvattu, joten katsotaan. Matka on veneellä kohtuu pitkä, toista tuntia, ja jos on kova tuuli ja oikein sataa, niin reissu voi jäädä välistä tai typistyä la-su-ajalle. Katsotaan nyt vielä säätiedoituksia. Vene on kyllä iso, sitä ei ihan pikkutuulet heiluta, mutta ei nyt lähdetä, jos oikein on kökkökelit. Ihanan kuuloinen tuo kakku; laita jokatapauksessa respeti. Innostun aina syksyn tullen leipomaan enemmän ja tänänkin ilahdutin työkaverit leipomuksilla:)

Mukava kuulla, että Nasupilla kaikki ok. Toipuminen tapahtukoon hitaasti mutta varmasti.

Soitin tänään klinikalle; varmisti pari juttua ja samalla juttelin aivan ihanan terveydenhoitajan kanssa. Oli mukavaa jutella ja saada rohkaisua/tietoa tulevasta punktiosta. Se meinaa tulla taas yöuniin..plaah. No, uskon kestäväni sen ja oon jo myönteisemmällä tuulella. Lääkäriltä varmsitellaan vielä, jos aloitan Primaspanin kp1 tai sitten en. Olin hakenut jo apteekista, kun ajattelin napsia niitä lisäksi. Jospa saisi aikaan vyöhyketerapian aloittamisen taas myös. No, katsotaan..

Pepin kuulumisia odotellen..
 
**Keijukainen
ILtaa! Minä täällä taustailen ja tulin kurkkimaan Pepin testitulosta. Voi kökkö sitä vuotoa mutta toisaalta tosiaan mahdollisuus on vielä kun on kaksi siirretty.Toivotaan kovasti hyvää tulosta kuitenkin.

Mannan kuulumisia kans lueskelen. Kortilla on ne hetket kun saa rauhassa selailla netissä mutta hengessä ollaan mukana!! Mitenkäs teidän taloprojekti? Sorry kun en ole ihan kartalla..

Mulla on toimiva hyvä juustokakun ohje, pohjaan vaan kaurakeksejä ja voita, täytteeseen 400 g maustamatonta tuorejuustoa, vähän sokeria, 1 purkki vaniljarahkaa ja 3 kananmunaa. Uunissa 150 astetta n. 45 min. saa olla vähän löysää keskeltä että jää vähän sellaiseksi kosteaksi, kiinteytyy kyllä ja parasta on seuraavana päivänä. Sen kanssa sitten esim. vattuhilloa.

Jees.
 
Molly*
Kirjoitan vaan pikaseen, en kerkee myöhemmin linjoille. Np-ultrassa käyty ja ultraaja sanoi, että kaikki näytti normaalilta! :) Mittasi vauvan pääperämitan, niskaturvotuksen, reisiluun, pään koon jne. Sydän pamppaili ja aivotkin näkyi "ylhäältä päältäpäin" ultrattuna :) Ja bebe oli kiireinen kun aloitettiin, touhusi jotain siellä ja huiteli käsillä. Sitten laittoi käden kasvojen eteen, rauhoittui ja nukahti kai. Sillä on profiilikuvassa mielestämme miehen nenä, hih. Ja ehkä mun leuka. Hassua. Ultraaja kehui söpöksi :)

Multa otettiin verikokeet ja niiden + nt-mittausten mukaan se downin riski sitten lasketaan. Tulokset olisi kai huomenna valmiit, mutta mulla on seuraava lääkärinkäynti omalle lääkärille vasta 2 viikon päästä joten siellä sitten varmaan jutellaan siitä lisää.

Sori kun en ehdi muuta nyt kommentoimaan, palaan myöhemmin. Pepin kuulumisia mäkin toivoin kun avasin koneen, josko tänään myöhemmin? Peukkuja edelleen!!
 
Mannaejk
Mahtavaa Molly, ihanaaihanaa! Paljon onnea hyvistä kuulumisista. Tosi liikuttavaa ja ihanaa!Ihanasti kuvailit vauvelin touhuamista kohdussa:) Kaikki hyvin!
Kiitos mailista ja ihanasta kakkuohjeesta. Täytyy kokeilla ehdottomasti sitä. Täytyy kattoo, että jaksanko väsätä viikonlopuksi, kun ostin kalaa ja ajattelij jotain siitä kehitellä. Ja tosiaan la-su mennään sinne, joten ei niin hirrrrveesti tarvi ottaa syömisiä mukaan. Jotain herkkuja kuitekki vähän.

Kiva kuulla Keijustakin. Kiitos sullekin kakkureseptistä. Sitäkin ehdottomasti haluan kokeilla. Ei niin makea-kakku on just mieleinen. Miten vauva-arki sujuu? Voisin tietty lueskella toiseltakin puolelta, mutta en ole nyt hetkeen siellä käynyt. Nasupin liikuttavan rapsan luin kyynel silmäkulmassa tänään, mutta enempää en ehtinyt selata. Kiitos kysymästä, taloprojekti etenee aikataulussa eli kattoa seuraavaksi laitetaan ja sitten alkaa vasta lattian valu jne.jne. eli paljon hommaa vielä:) Laitan kuvia jossain vaiheessa vaikka.

Peppi on kovin ajatuksissa. Mitähän naiselle kuuluu? Kunpa tämä hiljaisuus tietäisi hyvää.

Yksi kysymys tähän lopuksi..Miksi joillekin määrätään Gonal F ja joillekin Puregon, lyhyessä kaavassa? Osaisko joku selittää. Taustikset? Joku muu?
 
**Keijukainen
ILtaa. Kiitos Manna kysymästä, hyvin sujuu arki meillä. Mai on aika helppo tapaus eli siis lähinnä nukkuu hyvin :) Noin pienen kanssa se lienee se tärkein pointti. Olen viihtynyt kotona tosi hyvin ja tuntuu että enemmän saa tehdä haluamiaan asioita kun ei ole työt "häiritsemässä".

Nasupin rapsa oli tosiaan liikkis.

Laita ihmeessä kuvia taloproggiksesta! Hinoa että etenee aikataulussa.

Pepistä ei tosiaan ole kuulunut. Voimia sinne jos oli nega...

Manna, mä en oikein tiedä tosta Puregon/Gonal F-jutusta mutta ainakin täällä Hesassa julkinen puoli määrää pelkästään Puregonia. Ilmeisesti sillä saadaan varmemmin niitä muniksia?

Jees, lyhyestä virsi kaunis. Öitä!
 
Peppi_82
Hiljaisuus ei valitettavasti tiennyt hyvää.. Negahan sieltä eilen aamulla paukahti. Ei mitään epäselvää.. Tyylipuhdas nega. Eilinen päivä oli muuten kiireinen, ja kun illalla viimein kotiin asetuin oli mieli niin maassa, etten koneelle jaksanut tulla. Mä oon itkenyt nyt monena päivänä =( Tänä aamuna oon kerinny jo pohdiskella vaikka mitä, ja taistelu mieltä taas kaivetaan esiin.. Kiitos kaikille tsempeistä.. ja enköhän mä koita pysyä linjoilla takaiskusta huolimatta..
 
Molly*
Voi Peppi :( Taas mulla nousee kyyneleet silmiin, niin epäreilua!! Oikein iso halaus ja tsemppimieltä!!

Manna, mä en kans valitettavasti osaa sanoa Puregon/Gonal-F asiaan mitään. Voisikohan Tiitulla olla jotain tietoa?... Jotenkin mä muistaisin, että jollakin se Puregon on purrut paremmin, että on tullut enemmän tai paremmanlaatuisia muniksia? Voi olla, että muistan ihan väärin...

Mukavaa mökkiviikonloppua!
 
Vippe
Heis, harmitus sentään Peppi! :( Jaksuja!!

Mollylla oli aivan upeat ultrakuulumiset eilen, hinoahinoa!!!! :) Kiitokset myös kakkureseptistä. Varmaan kuun lopulla sitä tulee testattua, kun tulee taas kerran vuosi lisää.. Huoh.. :) Mukavaa viikonloppua ystävien kanssa!

Mannalla mökkiviikkistä tiedossa, ja eväätkin kuulosti tosi namilta. Pitäkäähän hauskaa!

Meillä tiedossa kotiviikkis vaihteeksi. Ihan jees, josko siellä saisi tehtyä kaikki viikon (viime viikkojen melkein...) aikana rästiin jääneet hommat.. Ainakin yritetään pysyä kotona. :D

Mitä kuuluu Kastehelmelle?!

Annulle edelleen tsempit opintojen pariin ja peukut pystyssä tähän pregnyl-avusteiseen kiertoon. :)

Lyhyestä virsi kaunis täälläkin! :)
 
Mannaejk
Voi Peppi. Rutistus ja halaus täältä. On se niin väärin ja niin epäreilua että. Toivon kovasti jaksamista ja tsemppiä, taistelutahtoa ja kaikkea mahdollista. Itkut pitää itkeä, sitten suunnata taas katsetta eteenpäin. (Miten se nyt kuulostaakin niin helpolta, kun itsekin ryven masiksessa aikapaljon välillä, kuulostaa niin naiivilta, mutta pakko se on yrittää ajatella eteenpäin)
Mikä on nyt jatko? Vai jaksatko vielä ajatella eteenpäin? Mukavaa, että pysyt linjoilla kaikesta huolimatta.

Tää oli ihan pikapika-kurkkaus tänne. Palaan myöhemmin. Työ kutsuu taas..
 
annu78
Perrrrjantaita!
Voi Peppi! Voimia ja jaksamisia toivottelen sulle koitahan pitää pää pystyssä ja ajatella positiivisesti.
Mitäs viikonloppusuunnitelmia? Mä vasta äsken kotiuduin töistä ja huomenna olis menoa syntymäpäiväjuhlille, sunnuntai kuluu sitten makoillessa. Tosin jossain välissä pitäis tehdä vähän koulutehtäviä ja pihahommia.
Ihanaa Mollylla hyviä uutisia, onnea vain sinnepäin. Ja Keijukaisella on vauva-arkea, varmasti ihanaa olla vauvelin kanssa kotona ja unohtaa työasiat sinne jonnekin tooosi kauas. Täytyy vaan tässä toivoa, että se onni olis vielä itselläkin edessä.
Manna mä maistoin tässä yks kerta töissä aivan jumalaisen taivaallista mangojuustokakkua, ohje kyllä löytyy netistä.
Nyt taidan mennä makoileen soffalle, irtokarkkeja tekis kovasti mieli....
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Vippe
Heipat! Rauhallinen kotiviikkis takana. Jesh! :) Ihania uutisia myös, sillä olen pienen pojan täti! :) Siskolla siis aiemmin tyttöjä, ja nyt siis poika. Ihanaa! :) Käytiin vauvaa heti tietenkin katsomassa. Suloinen oli! :)

Mites Mannan mökkireissu meni? Aika karu keli oli eilen, lauantaina sentään oli aika nättiä. Aikamoista varmaan tulla sieltä saaresta pois moisessa tuulessa.

Eipä tänne sit muuta, maanantai ja viikko edessä, plaah!
 
Mannaejk
Onnea Vippe tätiydestä:) Voin uskoa, etä suloinen kuin mikä. On ne vauvat vaan niin ihania!!

Kp 2 menossa, illalla alkaa Puregon. Ultra perjantaina. Huoh* Viikkis oli ihan hauska, keli lauantaina saaressa oikeastaan ihan mahtava; aurinko paistoi ja meri ihan tyyni. Syötiin, vinkkuiltiin a istuttiin kylpytynnyrissä sekä ajeltiin pikkuveneell misemia katsellen. Mukavaa oli. Sunnuntai oli tuulisempi ja jonkinverran keinutti tullessa. Vedettiin perässä pikkuvenettä, joka pari kertaa heittelehti niin, että piti himmata :D

Sain akupunktiohoitajan yhteystiedot, Mollylta sain hyvän rapsan akuhoidon ajoituksesta ja pitäs kokeilla soittaa nyt. Kaikki taas tuntuu tulevan nyt niin nopeasti, että alkaa ahdistaa. Mitenkähän tämä nyt tästä..

No, mukavaa viikkoa vaan kaikille:)
 

Yhteistyössä