Tahkoojat 200

  • Viestiketjun aloittaja ~~~~~~ :)
  • Ensimmäinen viesti
Molly*
Manna, älä ota stressiä postailusta :) Miten muuten teidän taloprojekti etenee? Entä oletko kurkkinut meidän kavereiden tontille kun olet mennyt ohi? En ole muistanut heiltä kysellä nyt muutamaan viikkoon. Siellä varmaan tapahtuu jo kun aika lyhyellä aikataululla mun mielestä ovat liikkeellä mikä tietty tosi kiva jos/kun pääsevät toiv. jo maalis-huhtikuussa muuttamaan (siis mielestäni "nopeasti" tarjottu heille se rakentaa, avaimet käteen periaatteella).

Hyvä että Annun tulehdus on förbi, toivottavasti ei iske flunssa seuraavaksi. Paljon troppia, lämmintä juotavaa ja lepoa iltasin, eiks vaan.

Pepillä alkaa tänään pistokset. Siitä se lähtee, vanhana piikittelijänä ei varmaan tunnu missään :) Toivottavasti saat nyt oikein hyvän saaliin, juo ja syö paljon maitotuotteita lisäksi. Millä annoksella pistät Gonalia?

Mulla on aikasta tylsää täällä kotosalla vuodepotilaana, huooh. No vuoto on tyrehtynyt kokonaan joten se on hyvä juttu.

Vippellä on tainnut iskeä kiire päälle töissä, heh, nyt loppui sluibailu ;)
 
Peppi_82
Molly, tosi kiva kuulla, että vuoto on lakannut. Nyt se saiskin sitten pysyä poissa piiitkän aikaa. Kuinkas kauan sulle määrättiin vuodelepoa? Toivottavasti saat aikasi kulumaan..
Jospa Annu säästyis flunssalta, nyt kun muuten alkaa olla tulehdukset selätetty. Mikäs koulu sulla alkaakaan. Tuleeko susta ihan kokopäivänen opiskelija vai onko se jotain töihin liittyvää.. Onnea kuitenkin uusille poluille.

Mulla pistokset on aluksi annoksella 225 x 3 päivää ja sen jälkeen 150. Kaipa ne katsoo sit tilanteen kun ultraan meen tiistaina. Onko noilla maitotuotteilla hyvä vaikutus muniksiin. Kiva kun kerroit, niin voi tietoisesti lisätä niiden määrää. Onko teillä muita hyviä neuvoja siitä mitä kannattaa välttää tai vastaavasti lisätä. Ootteko saanu millasia ohjeita liikunnan suhteen? Kannattasko nyt pistelyvaiheessa jo välttää raskasta liikuntaa.. Näin iltaisin alkaa aina pohdiskella kaikenlaista.
 
Molly*
Peppi, maitotuotteiden pitäisi olla hyväksi munistenkasvattelussa, kuulemma vaikuttaisi positiivisesti määrään, ja en tiedä, ehkä laatuunkin? Mä olen saanut ohjeeksi elää ihan normaalisti, mitään ei kuulemma tarvii tuossa vaiheessa välttää tai "lisätä", paitsi sitten kun alkaa munikset painamaan alavatsaa niin ei muuta liikuntaa kuin rauhallista kävelyä. Mutta silti itse nyt varsinkin viimeisessä hoidossa yritin välttää stressiä, alkoholia, kofeiinia ja rajoitin kieltämättä sitä liikuntaakin, en käynyt pumpissa/jumpissa. Ja söin koko ajan ja syön edelleen niitä multitabs raskausvitamiineja. Foolihappo on tärkeä.

Paljonko sulla niitä munarakkuloita kerättiin kevään hoidossa? Tais jotain mennä pakkaseenkin silloin kun passin teitte myöhemmin?

Mä olen koko tän viikon saikulla ja yritän lepäillä. Maanantaina on lääkäri, katsoo sit mitä sanoo ja miltä itsestään tuntuu ja onko ollut vuotoa, niin voi miettiä töihinpaluuta, tai ainakin että saisi sentään liikkua vähän. Musta tuntuu, että aikaisemman hyper-saikun ja tämän vuodelevon takia mulla on kaikki lihakset jo ihan surkastuneet. Reidet on aivan onnettomia tikkuja enää, ihan liian laihat :( No, mies lohdutti että se korjaantuu nopeasti sitten kun alkaa liikkumaan ja jos jossain myöhemmässä vaiheessa vaikka pääsisi lihaksia vahvistamaankin salille tms.

Mitäs muille kuuluu? Vippe is working hard for the money ;) Hihii.
 
Vippe
Heips! Töissä on pidellyt tosiaan aikas kiirettä. Huh, nyt vasta kerkesin tänne kirjottelemaan, Mollyn tilannetta olen kyllä yrittänyt joka päivä käydä kurkkaamassa. Meillä on ollut vähän miehitysvajausta, joten siksikin on ollut hätä ja hoppu, vaikkei *tiedättekyllämikä* toimikaan vielä täydellä teholla. (Sorry Kastis ja muut sp-ringin ulkopuolella olevat, tuo nyt jää teillä hämärän peittoon..)

Peppi, tosi kiva kun oot taas täällä! Ehkäpä tämä ketjukin tästä vähän piristyy kun saadaan lisää jännättäviä. :) Tsemppiä kovasti hoitoon!

Annulle tsemppiä kouluun! Määkään en muista mitä alaa se nyt olikaan?

Molly, tsemppiä makoiluun.. Uskon että on tylsää, mutta koita ajatella sitä pikku-ukkoa masussa. Kyllä ne maman reidet kerkiää vielä vahvistumaan moneen kertaan. ;)

Viikonloppuna tiedossa hyvää ruokaa ystävien seurassa. Ja tietenkin hieman tissuttelua.. ;) Kivaa!
 
*Kastehelmi
Kiirettä myös täällä. Olen tosiaan joo ihan pihalla teidän jutuista, siis noista personal hommista. Mutta myös kaikesta muusta. Hoitoja käynnissä monilla (?) ja peukut ovat niihin pystyssä. Annulle voimia työn ja opiskelun yhdistämiseen, saattaa olla rankkaa mutta samalla myös palkitsevaa.

Joku kyseli kissanpennusta.. On aivan valloittava tapaus ja kyllähän se sopeutuu, mutta iso kissa (huikeat 1,5 v) ei oikein pidä siitä. Päivä päivältä menee paremmin mutta kyllä joka päivä on yhteenottoja edelleen. Vaatii aikaa tottua mutta ehkä se siitä.

Jaa, että viikonloppuna tiedossa tissuttelua. No eih viime viikonlopun rapujuhlien jälkeen tee oikein mielikään, vaan tiedossa on aina niin mukavaa tavaroiden paikoilleen laittoa ;)
 
Molly*
Hmm... mäkin olen vähän ulkona tuosta tiedättekyllämikä, mutta se voi johtua ihan siitä, että mun aivot ei pelaa nyt ollenkaan. Liian paljon täällä sisällä katakombissa istumista, alkaa seinät kaatumaan päälle, huooooh. Tosin eilen käväistiin ihanalla pitkällä lounaalla miehen kanssa ja pääsin vähän ihmisten ilmoille, teki hyvää. Hoksaan varmaan Vippen jujun heti kun lähetän tämän viestin, heh.

Kivalta kuulostaa hyvä ruoka ja juoma ystävien kanssa. Saataisikohan mekin aikaiseksi vaikka pyytää jotain kavereita kylään syöpöttelemään vkl kun mä en oikein voi lähteä mihinkään. Ne voisi sitten viihdyttää mua kun makoilen vaan sohvalla, ja auttaa miestä tiskaamisessa ruuan jälkeen ;)
 
Sanelma*
Heh, täytyy kyllä sanoa, että täällä taitaa kanssa olla aivot puoliteholla. Monta minuuttia meni enne kuin hokasin Vipen "tiedättekyllämikän". Mutta tulihan se sieltä, kun tarpeeksi potkii. Tsempit siis Vipelle luultavasti lisääntyvään kiireeseen töissä.

Mutta Annun alkavaa opiskelu suuntaa en muista kyllä minäkään. Valaisepa vähän.

Vai on siellä Kastiksella kisut sotajalalla. Toivottavasti esikoinen pian hyväksyy tulokkaan, ettei tule pahempaa jälkeä. Tajuaisi nyt vaan, että se on hänelle paras mahdollien kamu ihmisten lisäksi tietty. Eihän ole tullut allergiaoireita uudestakaan kisusta sulle? Toivottavasti ei.

Täällä ollaan ilmeisesti siirtymässä auvoiseen keskiraskuteen. Pahoinvointi on hellittänyt ja pikkuhiljaa on ollut voimia jopa aloitella uudestaa sauvakävelyä ym. liikuntaa. Kunto on kyllä niin rapa, ettei ole ikinä ennen ollut. Tuntuu ettei sydän millään jaksa pumpata. No täytyy ottaa alkuun rauhallisesti, jospa se kunto vielä ehtis tässä kohota syksyn mittaan.

Mukavaa viikistä kaikille!
 
annu78
Moi!
Täällä podetaan flunssaa plääh. No, pikkuhiljaa alkaa olo olla parempi. Niin sosiaalialalla oon ja sossualaa meen nyt sitten työn ohella opiskeleenkin. Ihan kaamee ilma täällä, vettä tulee ja ukkostaa.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Peppi_82
Sunnuntai iltaa kaikille..

Viimeksi saatiin 8 rakkulaa, joista 6 hedelmöitty. 3 kuitenkin meni roskiin heti, ja yksi siirrettiin , kaksi meni pakkaseen. Kun sitten pas:iin sulattetiin niin toinen selvisi ja toinen ei. Eli mitäs tuosta voisi päätellä. 1/3 osa hedelmöittyneistä pääsi kohtuun asti. Mun mielestä ei kovin hyvin. Olen tietysti onnellinen niistäkin kahdesta, vaikka negaa sitten tulikin. Mutta olisihan noita voinut tuosta määrästä tulla enemmänkin. Toivotaan et nyt saatas parempi tulos.

Mitenkäs vkl sujunut? Mulla tosi rauhallisesti. Mies ollu reissussa pari päivää.. Ihan mukava välillä olla yksin omien ajatusten kanssa. Eilen vietettiin parhaan kamun kaa tyttöjen ilta. Lenkkeilyä ja vastapainoksi pitsaa x leffa. Tänään kävin marjassa.. Sain mukaani vähän vattuja ja puolukoita. Täällä oli aivan mahtava sää. Aurinko paistoi. Oli rentouttavaa kävellä pellolla/metsässä...Niin kauan ku hirvikärpäset hoksasi mut.. Siihenpä se retki sitten tyssäsi =) Loppupäivä ollaankin kisujen kaa vaan makoiltu..

Mukavaa vkl loppua ja uuden viikon alkua. Mollylle tsempit huomiselle lääkärikäynnille. Mikälie vointisi tällä hetkellä? Toivottavasti hyvä..
 
Manna*
Maanantaita. Mulla on tälläinen pitkä viikonloppuvapaa ja oltiin viikonloppu länsinaapurissa miehen kanssa. Mukavaa oli, vaikka Tukholmassa tuli vettä. Istuttiin silti sinnikkästi kahvilan terassilla peitot ja juomat lämmikkeenä:) Ihanaa, että tänään on vielä vapaata ja kelikin mitä kaunein.

Annu on sitten opintiellä:) Onneksi olkoon. Itse ole samaa harrastanut jo jonkun vuoden eli työn ohella opintoja ja mulla vaan tahtoo venyä, kun ei ole sinänsä "pakko" ottaa kursseja ja sitten tahtoo laiskuus iskeä. Taidan olla kuuluisa "gradua vaille valmis"-sitten loppuelämän..heh heh. Mutta kyllä se opiskelu tuo uutta sisältöä arkeen ja tsemppaa jaksamaan, kun ajattelee sitä päämäärää sitten. Kovasti siis intoa koulutielle! Ja mites teidän hotojatkot nyt? Haava on parantunut, lapa onnellisesti ohi ja nyt olisi sitten se aika, että voidaan alkaa tositoimiin hoitoen suhteen. Peukkuja!

Pepille kovasti tsemppejä kanssa. Meillä onkin samantyyppinen historia hoitojen kanssa. Yksi tuoresiirto ja pas. Onkos sulla lyhyt vai pitk kaava? Puregon vai Gonal-F? Voi että, nyt peukutetaan ja toivotaan parasta teille. Mulla meni hiukan ohi nyt, kun en ole niin paljon tällä palloillut, että milloin teillä olisi punktio? Ian vertalun vuoksi, niin meilä saatiin ööö...16 rakkulaa, joista 10 hedelmöitty ja sitten 4 jakautui, joista jäi 2 top-alkiota ja 2 hyvää. Yksi top siirrettiin heti ja sitten passissa 1 top ja yksi hyvä, toinen hyvä ei selvinnyt. Että meidän kato oli vielä kovempi..mistä lienee johtui. Kaikki hedelmöitettiin icsillä. Entä teillä? Mä odotan kiertoa nyt vaihtuvaksi ja sitten seuraavaan kiertoon aloitan Puregon 200x5. Samalla lyhyellä siis mennään.

Molly, miten menee? Onko ultra tänään taas? Ja työpäivä? Toivottavasti kaikki alkaisi nyt menemään rauhallisesti ja hyvin, ei tarvitisis enää murehtia sun vointiasi. Aika raskas alku ollut sulla raskauden kanssa, voi toista. Onneksi vuoto on rauhoittunut ja lähtenyt säikyttelemästä. Kulumisia odotellen..

Sanelma on jo tosi pitkällä vauvan kanssa. Rakenneultrassa jo olitte? Voi että, miten aika menee:) Milloins sitten seuraavan kerran saatte mennä vauvaa katsomaan Aiotteko mennä 4D-ultraan ? Tiedän joitain, jotka ovat käyneet ja aika uskomattomia kuvia ovat saaneet. Hurjaa:)

Jatkuuko Vipen kiire töissä? Mitens viikonlopun syömingit ja tissuttelut sujui? Innostuitteko ihan baariin saakka? Hieno viikonloppulook sulla ainakin oli, kun kurkin ;)

Ääh..en meinaa millään herätä tähän aamuun. Jotenkin eilisaamusta saakka olen ollut niin väsynyt ja _tosi_ plösö olo. Ihan turvonnut ja paisunut. Pitäs liikkua, mutta kun oon niin saamaton. Vaatteet puristaa ja ahdistaa. Sais menkat alkaa, niin helpottais hiukan. Menossa on jo kp 25, mikä on hurjaa mulle. Ties vaikka luomuplussa paukahtaisi...heh heh! Ne haaveet on kyll tottapuhuen jääneet.

Molly, kävin juu fillaroimassa ja teidän kamujen talo nousee kovaa vauhtia:) Tosi kivannnäköisiä ja ihalin sitä, että talon terassi on just eikä melkein oikeaan suuntaan; (etelä- ja)länsisuuntaan. Siinä on kiva istuskella auringossa. Meillä projekti etenee myös. Laskuja on tullut jo reippaasti, kun ennenkuin mitään näkyvä alkoi edes nousta, niin pohjiin sitä rahaa meni. Nyt on talon pohja jo laitettu raamein pohjaan ja olen käynyt jo "sisällä kävelemässä." Alkaa jotenkin jännittä koko projekti ja tuntuu, että kokoajan tekis mieli käydä paikanpäällä katsomassa työn edistymistä. Laitan sitten kuvia kun jotain seinää on pystyssä..

Nyt on pakko lähetä koululle. Mukavaa viikkoa kaikille.
 
Peppi_82
Mä luulen, että tää kaava on pitkä. Ainakin se tuntuu siltä. Mulle on noi käsitteet vieläkin hieman hukassa, vaikka nyt jo toista kierrosta mennään. Eli tosiaan "valmistautuminen" hoitoon alkoi jo heinäkuussa kun pistettiin eka procren jarruksi. Pistoksia laitettiin sitten toinenkin ja nyt sumuttelen vielä synarelaa. Endon takia lääkäri määräsi tän pitkän sammuttelun. Piikittelyt on gonal-f:lla. Ja ihmeen rutiinilla pistelyt onkin menny. Huomenna ois sit ultra. Toivotaan et tulosta olisi näkyvissä. Punktio ois sit ensi viikolla, jos kaikki menee hyvin.

Teillä, Manna kuulosti olleen mukava viikonloppu. Harmi kun säät ei niin suosinut. Mutta ei se onneksi tuntunut hirveesti reissua pilanneen. Mulla onkin menny asiat vähän ohi, kun nyt tajusin, että teillä on talon rakennusprojekti menossa. Onnea matkaan! Minkälaisella aikataululla etenette?

Itse olen nyt ekaa päivää työttömänä ( lukekaa lomalla ), ja ajattelin olla ahkera keittiössä. Leipoa sämpylöitä ja tehdä marjapiirakan. Pitäkää peukkuja,että onnistuu.

Mollyn kuulumisia odotellessa....


 
Molly*
Aaaargggg, kirjoitin pitkät pätkät ja kaikki hävisi!!!... Yhyy, nyt sitten kopioin tänne tämän tekstin toiselta puolelta ja koitan lyhyesti jatkaa sen lisäksi:

Hei, pakko rientää heti linjoille kun on IHANIA UUTISIA! Ultrassa käyty ja siellä masussa se ihana ihana bebe on pärjännyt hienosti ja kasvanut kovasti :) Viikossa peräti kokonaisen sentin! Eli hää oli nyt melkein parisenttinen, tarkalleen ottaen 19,7mm ja vastasi ultralaitteen/tietokoneen laskelmien mukaan viikkoja 8+3 (plusmiinus 6pv) kun taas IVF:n mukaan viikkoja on tänään 8+6. Lääkäri meinasi, että tuollainen pikkuinen heitto ei ole mitään, ja että IVF:n mukaan LA on ja pysyy 14.4.2009. Syke oli 174 ja yllätys oli mulle suuri kun se saatiin kuuluviin! Voi mieletöntä mikä jumputus!! Kyynelille ei meinannut tulla loppua ei sitten millään. Olen niin onnellinen ja huojentunut että tärisen vieläkin! Huomenna taitaa siis periaatteessa pyörähtää kymmenes rv jo käyntiin?! (9+0)

Voi kunpa nyt menisi kaikki hyvin jatkossakin.

Ultralla näkyi nyt hyvin se pussi missä sikiö on, ja vieressä paljon pienempi ja littanampi toinen tyhjä pussi, eli kaksossisaren paikka jos olisi jaksanut jatkaa. Lääkäri sanoi, että se tulee vähitellen kutistumaan kasaan ja häviämään kokonaan - ehkä vasta viidennen kuukauden tienoilla. Todennäköistä siis, että juuri se yrityksen alku tuli vuotona pois. Tavallaan surullinen ajatus tietysti, mutta kuten sanottu ollaan todella onnellisia näinkin.


Äh, ja siis jatkan...

Mannan viikkis miehen kanssa kuulosti tosi ihanalle, sateesta huolimatta kiva irtiotto arjesta. Shoppailitko? Mitä tarttui mukaan? Vai meneekö nyt kaikki eurot ja sentit talonrakentamisproggigkseen ja tuntuu ettei voi tuhlata "tuhruuksiin"? :) Mä toivon teille nyt sitä pientä ihmettä, voi kunpa!! Pidäthän meidät ajantasalla. Voidaan sitten tukea ja tsempata alkavassa hoidossa jos niikseen.

Vippen menyy kuulosti niin kertakaikkisen hyvältä että mulla kuola valuu. Tarjookko mullekin joskus? :) Ilta meni varmaan sit muutenkin kivasti hyvässä seurassa? Oliko darraa? :)

Pepille hyvää ultrakäyntiä huomenna! Toivotaan että näyttää hyvältä ja siltä kuin pitää tässä vaiheessa. Tulehan rapsalle sitten!

Äh, palaan muihin juttuihin myöhemmin. Nyt kypsyttää tää naputtelu. Saakelin bittitaivas kun imaisi mun ekan tekstin alun.
 
Peppi_82
Mä köksästä juoksin katsomaan joko olis uutisia.. AIVAN IHANAA Molly! Suuren suuret onnittelut teille ihanista ultranäkymistä ja kuulumista. Uskomatonta että saitte sydämensykkeenkin jo kuulumaan. Taitaa olla oikeen terhakkaa sorttia.!!

 
Molly*
Kiitos :) Sisäultralla sitä katottiin ja sieltä/tietokoneen kautta se syke sitten kuului, eli ei millään vanhanaikaisella dopplerilla (vaikken nyt oikein tiedäkään millainen sellainen on, mutta semmoisella ei varmaan vielä tässä vaiheessa kuuluisi).

Miten Peppi sämpylät ja marjapiirakka onnistui? Kuulostaa hyvälle, mäkin voisin maistaa :) Mukavia vapaapäiviä pistosten ja munistenkasvattelun merkeissä nyt sitten tälle viikolle sinulle! :)

Mä olen vielä kotona huomisen ja lepäilen. Ke menen töihin ja koitan olla loppuviikon ja ensviikon puolipäivää, täytyy katsoa miten saan työnantajan kanssa sovittua. Näin lääkäri suositteli. Ei siis liian rankkoja ja pitkiä päiviä vielä.
 
Sanelma*
Mollyn uutiset vaan jaksaa hymyilyttää! Aivan ihanaa, että homma etenee nyt oikeaan suuntaan.

Manna vielä ei olla käyty rakenne ultrassa. Se on jossain raskausviikolla 20 ja meillä tulee nyt näyteen vasta 15. viikko. Eli varmaan joskus lokakuulla sitten käydään rakenneultrassa. Se on kaupungin tarjoama, joten tuskin mikään 4D :) Saas nähdä käydäänkö sitten vielä yhdessä ylimääräisessä ihan omalla kustannuksella. Ei olla vielä mietitty niin pitkälle.

Pepille tsempit alkaneeseen hoitoon. Kyllähän tuo pitkä kaava on. Lyhyessähän ei jarruja ole ensin ollenkaan. Suoraan vaan pistellään. Peukut on pystyssä myös Mannan alkavaan kierrokseen.

Meillä myös oli aikamoinen kato molemmissa hoidoissa. Ensimmäisestä hoidosta 11 solua, 10 hedelmöittyi ja niistä 1 tuoresiirrettiin ja 9 pakkaseen. Sulatuksesta selvisi kuitenkin vain 4 alkioita, joilla tehtiin ne 3 passia. Tässä viimeisimmässä: 11 solua, joista 8 hedelmöittyi. Lopulta kaksi pistettiin tuoreena 4-soluisena kyytiin ja yksi blastokysti pakkaseen. Loput 5 hedelmöittynyttä oli roskiskamaa.

Hattua nostan kaikille opiskelijoille. Kyllä mulla on valmistumisen jälkeen ollut niin vastenmielinen ajatus yhtään mikään opiskelu, että saa nähdä palaanko enää koskaan koulunpenkille missään muodossa. Aika näyttää.
 
annu78
Ihanaa Molly, hyviä uutisia onnea teille! Meillä mennään siis ens vkolla tayssiin lapan jälkitarkastukseen siis sori ei ens mut seuraavalla vkolla. Saapi nähdä mitä jatkoo ja kuinka pitkät jonot on ivf:ään. No ei auta murehtia tulevia vielä.
Joo, kyllä mä ainakin vielä toistaiseks oon kovin innoissani ton opiskelun suhteen, saa nähdä miten sitten lähtee käyntiin. Paljon paljon kotitehtäviä on kyllä tulossa. Mä kävi eilen puolukassa ja sen verran sain että tein tänään vispipuuron niistä.
Mukavaa viikon alkua kaikille, palaillaan!
 
Mannaejk
UiUiUi Molly!!! Ihania uutisia, onnea ja halauksia teille kaikille kolmelle :) Tosi ihanaa ja huojentavaa kaikinpuolin, ett saitte jopa kuulla sydänäänet näin aikaisessa vaiheessa. Ja olihan se pikkuinen ottanut spurtin kasvussa, ihanaa! Olet kyllä todella hyvissä käsissä seurannan suhteen ja se on tosi ihana fiilis varmasti, kun tietää, että on ammattitaitoisia ihmisiä huolehtimassa ja hoitamassa. Ota nyt vain rauhallisesti, töissä ehdit kyllä vielä olla:):)

Niin, en mä Sanelma tosiaan mistanut, että millä viikoilla mennää rakenneultraan :0. Juu, varmaan on ihan normiultra; mun käsityksen mukaan noi 4D-systeemit maksaakin jonkun satasen ja ei kai sillä ole sinänsä mitään merktystä raskauden seurannan kannata. Lähinnä kai joitain kiinnostaa just nähdä lapsi neljädeenä. Kyllä tekniikka on kehittynyt, kun voi jo kohtuun katsoa niin "livenä". Kun kerroit Sanelma tuosta teidän "kadosta", niin tosiaan teillä on tuossa sulatusvaiheessa mennyt pois isoa osaa ja meillä taas siinä jakautumisvaiheessa. Niin ja meni teillä sitten toisessa hoidossa ennen pakkastakin jo. Kyllä jokainen kerta voi näemmä olla niin erilainen ja eri juttuja tapatua. Mikä lie siihen auttaisi, vai onko se vaan niin, että luonto hoitaa pois sellaisia, joista ei olisi elämään. No, onneksi jokainen kerta on siis uusi mahdollisuus eikä samat epäonnet toistu aina.Huh, teillä on vielä tosiaan se blasto pakkasessa! Aika huimaa. Ja miten dramaattinen se teidänkin loppuhoito oli siloin ja nyt niin ihanasti raskaana:) Kiitos muuten masukuvasta; huippusöötti!!!

Kävin sparrauttamassa itseni tänään koulussa ja sain uutta motivaatiota. Jotenkin sain lisää varmuutta joihinkin ainevalintoihin ja päädyin siihen, mikä kiinnostaa. Vlill kun sitä meinaa mennä vaan siitä, mistä aita on matalin ja mikä olisi helpoin toteuttaa.Yritän tosissaan ajatella mitä haluaisin vielä "isona" tehdä ja siksi hiukan enemmän miettiä kursseja. No, katsotaan...sehän voi olla ettei mikään koskaan muutu miksikään, mutta olisipahan ainakin koulutus sitten sellainen, että olisi edes teoriassa mahdollista hakeutua muualle.

Moly, jotain pientä shoppailin. Pari kivaa tunikaa, eipä kummoisempaa. On se vähän niin, että kun rahanmenoa on tiedossa, niin ei tosiaan ole ihan paras shoppailuaika:)

Peppi, pitkä kaava siis teill. Oliko ekassa samanlainen? Kovasti tsemppiä ulraan, tulehan sitten kertomaan. Uskallatko kertoa, että missäpäin olettekaan hoidossa? Oliko se Oulu? Niin ja vastaus vielä raksakyssäriin; aikataulu on plus miinus puolivuotta tästä eteenpäin..Mutta sitten on vasta talo valmis..piha, talli jne. hamassa tulevaisuudessa.Huoh* No asia kerrallaan.

Mollylle vielä halauksia ja rutistusksia!!!


 
Molly*
Kiitos Vippe kivasta hehkutuksesta ja Manna halauksista :) Kiva kuulla enemmän Manna teidänkin kuulumisia. Ja siis nouseeko talo tosiaan noin nopeasti!? Siis että se olisi ihan muuttovalmis n. puolen vuoden päästä? Eli samoihin aikoihin kuin ne meidän ystävät muuttaa. Mä olin jotenkin kuvitellut, että talonrakentamiseen menee yleensä vuosi vähintään :) Mutta minäpä en kyllä noista jutuista tiedä yhtään mitään, hih. Siis aivan mahtavaa jos keväällä jo pääsette muuttamaan! Vaikka sitten pihatyöt sun muut ympäröivät rakennukset ja jutut jatkuisikin, siinäpä olisi mukavasti kesä aikaa laittaa. Onko teillä nyt päätetty kaikki värit, materiaalit ja kaapistot (lattia, keittiö, kylppäri)? Ainakin varmaan pohjapiirustus on pitkään ollut jo lukkoonlyöty ja sen mukaan nyt rakennetaan? Voih, mä tulen kyllä kylään sitten viimeistään loppukesästä kun ehkä ollaan kulmilla, toivottavasti :)

Juu, kyllähän se Pepin kaava on pitkä, tosi pitkä! :) Keijukaisellakin oli vähän ekstrapitkä sumujakso jos oikein muistan, kun oli sitä endoa kans. Mulla on tehty kaksi hoitoa pitkän kaavan mukaan ja yksi lyhyen, se sitten syystä tai toisesta epäonnistui (ei päästy siirtoon) kun taas pitkät on onnistuneet. Mutta en epäile yhtään, ettei lyhyt sovi suurimmalle osalle. Sillähän nykyään tehdään paljon enemmän käsittääkseni? Ainakin monessa paikkaa..

Meillä tosiaan ekassa hoidossa 11 follia joista 7 munista ja 6 hyvälaatuista. Kaikki 6 hedelmöittyi IVF:llä mutta jakautui pikkasen hitaasti ja vain se yksi ainoa oli kolmantena päivänä 8-soluinen, muut 5-7. Toisessa 11 munista jotka oli niin huonolaatuisia että vissiin vaan 5 hedelmöittyi ICSI:llä mutta mikään ei jakautunut 2-solua pidemmälle. Nyt sitten oli 18 follia joista 15 hyvää munista, 13 hedelmöittyi, 11 jatkoi jakautumista vaikkakin hitaasti ekana päivänä. 2 siirrettiin ja loput 9 pakkaseen (jotkut niistä tosin vaan 4-6soluisia). Että meilläkin ekassa hoidossa jostain syystä iso kato. Mahtaako sitten akupunktiolla ollut vaikutus laatuun tässä viimeisessä?... Mene ja tiedä. Henkimaailman juttuja... Mutta ylipäätään näyttäisi, että meillä joilla tämä raskautuminen kestää ja kestää, jossain vaiheessa vähän tökkii, joko saaliin määrässä, hedelmöittymisessä tai jakautumisprosessissa. Plääh. Kuitenkaan älkää naiset antako periksi! Kuten todettua, niin yksi hoito tai PAS ei kerro mitään seuraavasta tai tulevista vastaavista. Yhtäkkiä onni potkaisee ja käy ihanasti! Olen ihan varma, että saatte/saadaan kaikki se vauva! Tai niin mä ainakin ajattelen ja uskon ja toivon! Älkää ottako tätä nyt väärällä tavalla.

Miten Pepin tämänpäiväinen ultrakäynti? Kovasti on peukut täällä! Tulehan kertomaan!
 
Peppi_82
Ultrassa käyty ja tilanne näyttää ihan hyvältä.. Folleja näytti ( välillä 9-14 mm ) olevan 12 kpl + joitakin pienempiä. Limakalvon paksuus oli reilu 10 mm. Gonal annosta ei nostettu vaan jatketaan 150:lla. Toivotaan et ne pienetkin ottaa vielä loppukirin. Mukava yllätys oli se, että suurimmat ( 5kpl ) oli oikealla puolella. Juuri se munasarja, johon endometriooma aina kasvaa ja josta se on kaksi kertaa poistettu. Viimeksi oikealta ei saatu yhtään kypsää. Perjantaina on sitten 3 ultra väestöliitossa. OOn siis käyny nämä väliultrat paikallisessa keskussairaalassa, koska matkaa väestöliiton klinikalle on parisen sataa km yhteen suuntaan. Ja Oulun väestöliitto on meidän hoitopaikka. Muuten tämä toisen hoitokerran kaava on samanlainen ku eka, mutta nyt on käytössä myös synarela. Liekkö tuolla sitten mitään vaikutusta suuntaan tai toiseen..

Mä oon kans melkolailla pihalla noista rakennusasioista. Meillä talo on vanha, jota vain rempattiin. Siinäkin oli mulle ihan tarpeeksi kestämistä.. =). Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin.. Ainakin toistaiseksi. Ainahan se joku nurkka repsottaa..

Mä kovasti uskon, että akupunktiolla on hyvä vaikutus kehoon. Mulla ois seuraava käynti perjantaina. Sit punktio / siirto-viikon ajattelin pysyä poissa. Jos kävis yleisrentouttavassa neulotuksessa sitten seuraavalla viikolla.
 
Manna*
Hienoa Peppi, tosi hyvin tulossa folleja ja hyvän kokoisia jo! Ja limishän on tosi hyvä! Lupaavaa, lupaavaa. Mua myös mietiyttää tuo pitkä kaava/lyhyt kaava...Ei vaan lääkäri katsonut mulle pitkää aiheelliseksi, mutta jos nyt ei taaskaan onnistu, niin vaadin pitkää. Tai ylipäätään muutosta johonkin, muR* :) Mutta tosi hienoa Peppi! Perjantaina sitten kuullaan taas lisää ja punktiopäivä lähenee. Jännittävää.

Mä kyllä nostan hattua niille, jotka remppaa asuntoaan/taloaan ja asuu siinä rempan keskellä. Mulla ei kestäisi pää:) Muutaman kaverit ovat niin tehneet ja se vaatii myös tietynlaista kylmähermoisuutta arkipäivän sujumisessa. Mutta lopputulos palkitsee siinäkin. Meikin kaseltiin remppakohteita, koska vanhoissa taloissa on "se" tunnelma, mitä uusiin ei saa. Sellainen joku ihmeellinen fiilis ja lämpö. Päädyttiin kuitenkin uudisrakentamisen ja toisaalta se on aina ollut mun haave (yksi niistä:) ja nyt se alkaa konkretisoitua. Materiaaleja ei olla lyöty lukkoon, mutta suuntaviivat on selkeät. Ruskeahkoa puuta lattiaan, vaaleita pintoja, hiekan sävyjä ehkä, valkoista paneelia, tumma sauna jne. No, ei mitään "wau-mikä idea"-tyyppisiä juttuja, koska ollaan aika neutraalin linjan kannattajia ja sisustusjutuilla sitten voi vaikuttaa lisää. Sellainen tanskalaisromanttinen maalaishömppä kun olen;) No, se meistä.

Molly on edelleen piristävänä ilona mielessä ja sinusta sainkin idean tehdä salamiuunipastan tänään ja mustikkapiirakkakin on tulossa uunissa:)

Mukavaa viikkoa kaikille ja Pepille vielä eritystsempit!
 
Sanelma*
Mukavat ultranäkymät Pepillä. Hyvä, hyvä! Perjantaita odotellessa.

Voi kun Manna on ahkera. Leipoo ja laittaa ruokaa. Mun pitäis ryhdistäytyä ja lähteä ulos nurtsin leikkuuseen ennen kuin tulee ihan pimeä. Plääh. Ei yhtään nappais parin tunnin mäkikävely... Kai se on pakko. Muuten ei kyllä syksyn haravoinneista tule mitään, jos nurtsi on 20 cm pitkä.

Se on moro.
 

Yhteistyössä