Tahkoojat 200

  • Viestiketjun aloittaja ~~~~~~ :)
  • Ensimmäinen viesti
Molly*
Mä en huomannut Pepin kirjoitusvirhettä ollenkaan, luin ihan sujuvasti 4-suloisista kaveruksista :) Tuo oli hyvä! Pitää varmaan ottaa käyttöön, kuten puhutaan "hinosta" jne. Suloistahan tuo on, suloiset alkiot.

Kyllä nämä hoitojutut jaksaa kiinnostaa muakin tosi paljon, että millä lääkityksellä, alkio+siirtojutut yms yksityiskohdat. Pepille on nyt peukut pystyssä!! Mikä on päivän fiilis, alkaako olo helpottumaan vai onko edelleen tukalaa? Mites muuten se akupunktio, oletko pitänyt kokonaan taukoa nyt punktion&siirron aikana kuten suunnittelit?

Manna, kyllä on turvotusta :) Vauvamahaa tää nyt ei vielä voi olla, haa haa, mutta turvottaa juu, varsinkin iltasin. Ja mulla on aina ollut muuten hoikkaan vartaloon sellainen (tosi pieni) pömppis jonka koko on vähän vaihdellut kierron mukaan, milloin turvonneempi milloin litteämpi. Lapseton sinkkuystäväni joka oli meillä kylässä tämän viikon ja tietää että olen raskaana mutta ei muuten tiedä raskauksista/viikoista/yms mitään, sanoi heti kun näki mut oloasussa kotona eka iltana, että "ihana tuo sun masu"... Eh :/ No joka tapauksessa, nyt olisi rv 10+3 menossa. Ultran mukaan kai rv 10+0, mutta eri laitteet/mittaajat antaa vähän eri arvioita millien perusteella ja lääkäri ei lähde muuttamaan ivf-viikkoja ja laskettua aikaa.

Jaahas, tulkaahan muutkin linjoille perjantain kunniaksi :) Kuului huhuja, että "jotkut" oli treffannutkin tällä viikolla, hih. Kivaa!
 
Peppi_82
Tosiaan se ois taas perjantai.. Näin kotosalla ollessa menee päivien taju ihan sekasin. Tuntuu kokoajan viikonlopulta..

Särky hellittää välillä, mutta on vielä kaukana normaali olosta. Vatsa ei onneksi ole mitenkään kovin turvonnut. Pitänee ottaa vielä viikonloppu ihan rauhallisesti. Akupunktiossa kävin edellis kerran viime perjantaina, eli pari päivää ennen punktiota. Siinä ei oikeestaan ollu muuta mahollisuutta, koska viikonloppusin ei oo vastaanottoa. Ja tänään olen menossa siihen rauhottavaan neulotukseen. Pois jätetään kaikki vatsan ja lantion seudun pisteet.

Onko teillä millasia suunnitelmia viikonlopuksi?
 
Molly*
Kuulostaa tosi hyvältä akupunktioaikataululta Peppi! Tsempitykset ja peukut että olisi rauhoittavaa ja myönteistä vaikutusta! Ja onneksi olo jo pikkasen parempi, siitä se paranee!

Tänään on vakkari perjantaidinneri kotona ja joku suomileffa dvd:ltä. Me aateltiin mennä huomenna elokuviin. Mietittiin (minä mietin) sitä Mamma Miaa. Moni on kehunut että siitä tulee niin hyvälle tuulelle, siinä on kuulemma ihanat maisemat ja mä rakastan Abbaa ja jokaista niitten biisiä :) Olen nähnyt musikaalin livenä ulukomailla kauan sitten ja siitä tykkäsin (tykättiin miehen kanssa molemmat) tosi paljon. Ootteko muut käynyt katsomassa tuota leffaa?

Muuten viikkis menee kyllä rauhallisissa merkeissä kun edelleen kehoitus olla rasittamatta itseäni liikaa.

Mitäs Peppi meinaa leipoa viikonloppuna? :) Muistui vaan mieleen kun äsken leivoit ja teit sämpylöitä, nam. Mitä muilla suunnitelmissa?
 
Vippe
Heissan! Mahtavia kuulumisia Pepillä! Tosi mahtava saalis pakkasessa ja kaks kyytiläistä. Täällä on peukut ojossa! Toivottavasti pääset kans siirtymään tuonne toiselle puolelle. :) Annu ja Manna vielä perässä, niin saadaan tää ketju kuopattua. :)

Mollyn kuulumiset saa hymyn huulille kans! Tosi ihanaa, mää oon niiiiiiin onnellinen tein puolesta. :) Hih, sitä sun ystävää, kun kehui sun masua... hihi! No, onneks se ei tiedä totuutta.. heheh!

Viikonlopuksi tiedossa bileet, kivaa. Sunnuntaina on kyllä menoa, joten ihan kamalasti ei voi juopotella.. Mutta ihan hauskaa päästä "sosialisoimaan".

Eipä tänne ny muuta uutta auringon alla. :)
 
Molly*
Ja Vippe kans perässä! ;)

Mitäs Mannalla olikaan suunnitelmissa viikonlopuksi? Oliko se nyt kun oli vihdoin tiedossa ihanrauhallinen löhöilyviikkis vaihteeksi?

Nasupista ja Sanelmasta ei ole kuulunut tänään, toisellakaan puolella. Mitäs likat?

Bileet olisi kivat. Pitäkäähän Vippe hauskaa!
 
Mannaejk
Here again:) Makoilen koneen kanssa sängyllä, kun mies ja sen ystävä naukkailee konjakkia olkkarissa ja puhuu kait miesten juttuja;) Huomenna tiedossa rankka shoppailupäivä, joka kestänee matkoineen noin 12 tuntia, iiiiihanaa! Aamulla aikaisin ylös..

Hih, Pepillä pari suloista kyydissä. Ihana ajatus! Mua niin nauratti, kun seuraavissa lauseissa totesit, että "varmaan ihanaa, kun alkaa nousta seiniä pystyyn", kun sitä voi tässä tilanteessa ajatella (jos haluaa:) niin monella tavalla. Heh* Onneksi ne on talon seinät, mitkä nousee pystyyn, eikä muuten..hah hah..No joo, hauskoja lauseita:)
Mutta peukut ojossa teille ja kaikki kuulostaa hyvälle. Hurjaa, että siirto oli noin kovan takana, mutta ei sekään aina niin iisiä ole. Itselä siirto on helpompi kuin papakoe, mutta punktio olikin jotain horroria..sekin osittain kai johtui karseesta läkityksestä, joka aiheutti mun konrollin menetyksen, vaikkakin kipu oli jotain tosi inhottavaa. No, niihin ei kuole ja ne nyt on jotan niin kevyttä verratuna tähän ajoittaiseen henkiseen kipuun. Kyllä me siskot kestetään! Ihanaa Peppi, että mies tarjoaa auttavan käden ja on mukana, yhteinen asia tämä on meille pareille ja on ihanaa, kun on turvalliset kumppanit rinnalla.

Vipsukalle mukavaa bileilyä ja viikkistä muutenkin. Ei ketjua suinkaan kuopata ja kyllä minäkin lasken sinut mukaan porukkaan, oli hoitoja menossa tai ei. Olet niin tärkeä ihminen tässä porukassa.

Nyt täytyy mennä unten maille. Mukavaa viikonloppua. Täällä menossa ovisaika ja siten siis parisen viikkoa Puregonon alkuun. Huh huh...siitä se taas lähtee..
 
Peppi_82
Nyt mä nauran kanssa täällä.. Vaikka oman tekstinsä lukee niin aina ei hoksaa mitä kaikkea tuleekaan kirjoitettua. Tarkoitin nimenomaan että ihana kun alkaa tapahtua konkreettista =) Mutta kuten sanoit ton voi kyllä ymmärtää aivan toisellakin tavalla. Toivottavasti mun manailu ei nyt nosta mitään pahoja seiniä :/.

 
Molly*
Heis tytöt, kävittekö lukemassa plussista, että meidän Nasuppi on siellä parhaillaan tositoimissa, iiiks :) Tai voihan olla, että kaksoset on jo maailmassa. Lisäkuulumisia odotellessa...
 
annu78
Sunnuntaita! Vihdoin kerkeen kirjoitteleen jotain tännepäin. Aika on nyt mennyt opiskeluissa, töissä ja pihahommissa ihan täysin. Hiukan nopeesti menee aika, siis tuntui että Nasuppi juuri plussasi, uskomatonta.
Tsemppiä Pepille, toivotaan että kaikki menee hyvin ja Mannalle myös tsemppailuja kovasti.
Itsellä on vihdoin ja viimein aika lapan jälkitarkastukseen ens viikolla, saas nähdä mitä sitten. Toivottavasti itselläkin jotain konkreettista alkaa tapahtua.
Nyt täytyy mennä syömään ja maistamaan omenapiirakkaa, jonka leivoin jo aamupäivällä nam! Mukavaa sunnuntaita kaikille! Palaillaan
 
Sanelma*
Nasupin kuulumisia jännätään tälläkin puolella! Hui!

Kiitos Manna kysymästä. Vointi on kai liiankin hyvä, koska on niin oireeton olo, että epävarmuus ja epätoivo meinaa välillä iskeä. Onneksi huomenna on neuvola ja siellä toivottavasti kuulen sydänäänet. Josko sitten huoli vähän helpottaisi. Ja josko pikkuhiljaa alkais tuntea niitä liikkeitäkin, niin sais päivittäin pönkitystä omalle uskolle, että kaikki on hyvin.

Naapurissa tosiaan tilanne oli jo tosi hyvä, mutta nyt on vähän takapakkia menty. Vointi vaihtelee päivittäin. Mitään varmaa ennustetta ei kukaan voi sanoa. Vain aika näyttää miten loppujen lopuksi käy. Eilen tapasin heitä pitkästä aikaa paremmin ja kyllä siellä ehkä vähän paremmin henkisesti nyt jo jaksellaan. Kun koulu alkoi, niin tuli elämään tietynlainen arkirytmi, joka auttaa jaksamaan.

Pepille on peukut pystyssä. Raportoihan jos on jotain tuntoja ;) Kiinnostaa aina.
 
Sanelma*
Heips!! Samat sanat tälle puolelle:

Jippiii!!!! Päästän muutkin jännityksestä. Viesti kertoo näin:

"Pienet ja terveet tyttö ja poika syntyivät myöhään la-iltana. Äidillä sen jälkeen vähän komplikaatioita niin ei päässyt heti tuoreeltaan ilmoittamaan. Lisää myöhemmin! :) "

SUUREN SUURET ONNITTELUT pienten kaksosten tuoreille vanhemmille!
 
Molly*
Niisk, liikutus! Tyttö ja poika tuli maailmaan. Onnittelut Nasupille ja koko pikku perheelle tällekin puolelle. Mahtava alku tälle viikolle!

Pepille on tosiaan peukut pystyssä. Huomenna taitaa olla viikko punktiosta? Vai muistanko väärin. Kiinnittymispeukkuja siis tälle päivälle kovasti! :) Joko vointi on parempi noin muuten? Vatsakivut lieventynyt?

Mannan kuulumisia ja mietteitä on aina ikävä, kun nainen on kiireinen. Tarttis varmaan taas aktivoitua sähköpostin puolella :) Siis tarkoitan itseäni. Pistän joku päivä viestiä kunhan saan aikaiseksi, heh. Olet kyllä niin paljon ajatuksissa aina.

Miten viikkis meni muilla? Täällä rauhallisesti. Ruokaa, ruokaa, ruokaa ja vähän leffaa ja sen sellaista.

Sanelmalle mukavaa neuvolakäyntiä huomenna! Pääsekö mies mukaan kuuntelemaan sydänääniä?
 
Peppi_82
ONNEA Nasupille ja Miehelle pienistä ihmeistä! Aivan mahtavia uutisia.. Toivottavasti äidillä on kaikki hyvin ja komplikaatiot selätetty. Nyt odottelemaan heidän kuulumisiaan..

Tänään on viikko punktiosta.. Vatsakivut alkaa olla menneen talven lumia ja nyt ei juurikaan ole mitään tuntemuksia. Tai ainakin mä koitan olla noteeramatta niitä.. Ja jos jotain on niin ne johtuu varmasti lugeista. Ja sitäpaitsi saas nähä loppuiko jännäily ennekuin ees kunnolla alkoi. Puntion ja siirron jälkeen tuli parina päivänä hieman ruskeeta tuhrua (johtui varmaan siitä tonkimisesta). Mutta nyt sekä eilen, että tänään tuli taas muutama riekale. höh.. Vaikka ei mulla oo kummalakaan kerralla alkanut vuoto lugejen läpi. Tää olotila on jotain aivan kauheeta.. toisaalta haluis että aika kuluis nopsaan, mutta toisaalta ensi viikon ei tartteis koskaan tulla. Tiedätte varmaan tunteen... =/

Sanelmalle tsemppiä huomiseen neuvolakäyntiin. Peukut pystyssä, että saatte sydänäänet kuuluviin.

 
Sanelma*
Pelkkiä mukavia uutisia saatiin neuvolassa. Vahva ja tasainen sykejumputus löytyi helposti. Tippa tuli kyllä linssiin, kun sen kuulin. Se oli jotenkin niin konkreettinen viesti masusta ulkomaailmaan. Mies oli myös mukana kuulemassa tuon jumputuksen.
Muutenkin kaikki oli ok. Rakenneultra on kolmen viikon päästä. Nyt viikot on 16+6.

Mullahan muuten tuhrutteli Peppi just n. viikko punktion jälkeen suurinpiirtein viikon verran. Testaushan mulla oli viikkoa tavallista myöhemmin sen Pregnyl-tuen takia ja testiin mennessä tuhrut jo sitten loppuikin. Joten tsemppiä edelleen piinaan.
 
Peppi_82
Ihania uutisia Sanelmalla. =) Kiva kun mieskin pystyi olemaan mukana ja saitte yhdessä kokea onnenhetken. Nyt vaan odottelemaan rakenneultraa.

Kylläpä on taas vetänyt mielen mustaksi tämän päivän uutiset Kauhajoelta. Ei voi pieni ihmismieli ymmärtää...
 
Mannaejk
Järkyttäviä uutisia tosiaan Kauhajoleta. Vetää mietteliääksi tosissaan. Mihin maailma on menossa ja millaisessa hulluudessa ihmisiä elää tässä yhteiskunnassa. Ihan kamalaa. Jonkun lapsihan sekin ampuja on; siellä on raskasta myös, niinkuin uhrien omaisillakin. Voimia.

Onnea Nasupille!!!Ihana uutinen. Plussissa en ole käynyt vielä, mutta kuulumisia odotellen, sittenkun niiden aika koittaa. Pienet sisarukset on nyt maailmassa ja kaikki toivottavasti hyvin. Onnea, onnea!!

Onnea myös Sanelmalle yvistä neuvolakuulumisista. Niin se aika on mennyt, että noin pitkällä jo. Miten liikutavaa onkaan kuulla sydänäänet ja saada varmuus, että kaikki on hyvin. Ihana juttu.

Myös Molly mielessä, päivittäin:) Olitteko MammaMiaa katsomassa viikonloppuna? Onko kaikki hyvin muuten ja olet palannut töihin? Miten siellä työ sujuu? Kaikkia kuulumisia kaipaan!
Kysyit meidän viikonlopusta; olin shoppailemassa ja sitten sunnuntaina raksalla. Nyt on seinää pystyssä ja katttuolia aletaan nostelemaan. Tosin sitten hidastuu taas konkreettisesti nähtävä työjälki, mutta on tää jännää aikaa:) Vikkis meni siis ihan mukavasti ja leppoisasti..

Peppi, huih! Kyllä ymmärrän varsin hyvin tuon sekavan olotilan..Toisaalta aika saisi kulua, toisaalta ei haluaisi kohdata sitä päivää, kun on testin aika. Tuhruahan voi tulla, se on todettu täällä ja se ei tarkoita suuntaan ei toiseen varmaan mitään. En osaa sanoa, onko jotenkin erilainen olo, jos plussaa, kun ei sitä kokemusta ole, mutta kaippa se vaan on odotettava testipäivää. Pidän peukkuja kovasti ja toivon -niin paljon- että nyt tulisi sinne plussa. Kunhan vaan pystyisit ottaa lungisti, mutta helpommin sanottu kuin tehty:) Jaksamista piinailuun.

Nyt käperryn vielä sohvalle hetkeksi ja otan rennosti..

Mukavaa viikkoa kaikille.

 
Molly*
Peppi, rauha vaan :) Hihii, helppoa juu! Mutta mulla oli siis sekä edellis- että tässä plussahoidossa pientä vaaleanpunaista tai ruskeaa tuhrua crinonejämässä (vastaa lugeja) joka tuli aamuisin ulos ja se on lääkärin mukaan täysin normaalia eikä tarkoita enteileviä menkkoja. Limakalvot ne vaan on kovilla siellä. Punktion ja siirron jälkeiset riekaleet oli varmaan kans ihan vaan toimenpiteistä johtuvia. Hermoja sinne :) Mikä olo tänään? Ja milloin sulla muuten on se testipäivä?

Kivaa kuulla Mannan viikkiksestä ja talojutuista! Vau, siellä ollaan pitkällä jo! Jeee. Juu ja me oltiin katsomassa Mamma Miaa ja täytyy sanoa että vaikka Abba on aina pop niin en tykännyt leffasta. Musikaalista nautin kun sen näin livenä aikoinaan, se oli ihana jotenkin :) Mutta musikaalielokuva on ehkä vähän liian teatraalista mun makuun isolla valkokankaalla? Silleen, että alkaa melkein nolottamaan näyttelijöiden puolesta, heh. En tiedä. Töissä olen ollut puolipäivää jo pari viikkoa ja jatkan sillä kaavalla ainakin pari lisää. Aamut töissä, lounasruokailu jossain ja sitten kotiin lepäämään loppupäiväksi. Olenkin ollut vähän väsynyt, että tämä sopii mulle hyvin nyt. Muuten on ihan ok kans, mitä nyt välillä kuvottaa (eilinen oli pahin tähän mennessä) mutta se menee aalloissa. Tänään on vähän tuhruttanut (ei punaista), toivottavasti harmitonta. Koko ajan kuitenkin pelkään vähän ja niin pelkää mieskin. Usein kun tulen vessasta hän katsoo kysyvästi ja pelästyy jos näytän vähänkään mietteliäältä tai surulliselta missään vaiheessa :/ Ei ole kivaa tietenkään. Mutta koitetaan kans paljon tietoisesti nauttia tästä ja nyt, että ei tää ihan kokoajan kurjaakaan ole :)

Jaahas, mitäs muut likat? Koitetaan nyt keksiä tikusta asiaa :)
 
Molly*
Äh ja joo, niitä Kauhajoen uutisia :/ Kommentoinkin niitä lyhyesti plussapuolelle jo, mutta siis niin järkyttävää - ja huolestuttavaa. Sairasta. Sick sick sick! Sitä tosiaan miettii mihin tää maailma on menossa ja ollaan miehen kanssa vatvottu asiaa kans kotona. Eihän sitä pysty millään analysoimaan tai järkeilemään vaikka mitenpäin asian kääntää :( Ja tosiaan kun miettii omaisia ja läheisiä... Pää ei kestä edes ajatella. Teilläpäin on Manna varmaan ollut paljon puhetta asiasta kans, monelta kannalta?
 
Vippe
Pikaheipat töiden keskeltä.. Ei täällä oikeen muuta kerkee ku lukeen tein viestit kiireen keskellä..

Sanelmalla oli ihanat neuvolakuulumiset, hinoa!! Rakenneultran jälkeen voikin sitten varmaan jo huokaista helpotuksesta ja nauttia raskaudesta (entistä enemmän).

Mollylla alkaa kans 12 viikon rajapyykki häämöttää- viikko vielä. Huspois semmoset tuhrut, kurja kun niitä nyt vielä on vähän ollut.. Voisko nyt periaatteessa olla menkkojen aika (jos siis et olisi raskaana...)? Joillainhan vuotaa raskaudesta huolimatta kierron mukaan. Hoidot tietty sekottaa tota kuvioo. No, joka tapauksessa uskon, että vuoto on harmitonta. Oot varmaan sata kertaa sanonutkin jo, mutta koskas teillä olikaan se np?

Peppiä jännätään.. Huisia! Koitahan kestää piinispiinaa.

Manna, tokihan mää porukkaan kuulun ;), mutta vois tän ketjun silti kuopata. Plussiin kaikki, hushus. Mää voin sinne kirjotella muutenkin. :)

Viikonlopun bileet oli hauskat, hurjasti porukkaa ja hyvää ruokaa ja juomaa. Kivaa oli! Säästyin krapulaltakin. Miksei sitä aina voi ottaa tollee sivistyneesti??? :D

Nasupin kuulumisia odotellessa.. Onnittelut vielä tännekin! :)
 
annu78
Moi!
Onnea ensinnäkin Nasupille tyttö- ja poikavauvasta, aivan mahtavaa! Ja Sanelmalle onnittelut myös neuvolakäynnistä, ihania uutisia.
Pepille vaan relax, vaikka helppohan se on sanoo. Mulla asiat lähti myös tayssin käynnin jälkeen rullaamaan. Eli nyt tuleva ovis hyödynnetään pregnyl-pistoksella, jos menkat alkaa aloitan progren-pistokset, jotta ne endosirottumat kuivuisivat pois. Sitten joulukuussa olis ivf-pistokset ja ivf vkolla 2. Elikkäs tähän malliin lähtee täällä pyörä pyöriin. Nyt on tosi positiivinen olo, saa nyt sit nähdä, täytyy yrittää olla stressaamatta...
Järkkyä toi Kauhajoen juttu, täälläkin sitä on yritetty kovasti pohtia, mutta kun ei voi ymmärtää...
Nyt ruuan laittoon ja sitten reippaana tyttönä jumppaan, palaillaan!

 
Peppi_82
Tosi kiva kuulla, että Annullakin alkaa asiat rullata. Procrenhan on minullekin tuttu juttu. Sitähän tosiaan suositellaan endo-potilailla surkastuttamaan mahdolliset jäänteet. Mutta ehkäpä onni on matkassa heti tässä oviksessa. =) Pidetään peukkuja!

Mun päivän fiilikset on ihan normit.. En voi oikestaan sanoa, että olis minkäänlaisia tuntemuksia. No eilen oli kunnon mielialanmuutoksia ilmoilla. Ensin tuntu hyvälle ja hetken päästä jo pauhasin miehelle.. No kohta oli mieli taas parempi. Eikös oo niin että luget voi aiheuttaa näitä vuoristorata-ilmiöitä. Vaikka onhan tilanne muutenkin herkkä..Tänään aamulla huomasin lugeja laittaessa, että alapää tuntu jotenkin tooosi ahtaalle. ( ja näille jutuille saa sit nauraa =) Mut sellasta en oo vielä ennen "tuntenut". Mä oon saanu laitettua ne pallerot suht helposti tähän asti, mutta nyt näytti ettei ne mee millään.. Oli kuin seinä ois noussu pystyyn ;) Katotaanhan mikä tilanne illalla...

Nyt mä alan valmistautua työkkäriin menoon.. Se on aina niin ah-ihana paikka =( pläääh..
 
Sanelma*
Mulla muuten on ollut Peppi sama havainto joskus lugeja käyttäessä. Valitettavasti ne on olleet niitä nega-hoitoja. Tosin nyt plussa-hoidosta alapään ahtaudesta mulla ei ole tietoa, kun ei lugeja ollut käytössä, joten valitettavasti ei ole edes sitä vertailukohtaa kertoa. Höh. Olis pitänyt tutkailla itseään "syvemmin"... hehe...
 
Molly*
Pikahei,

Kiva lukea kuulumisia. Pepille tosiaan piinispinnaa! :) On se jännää! Ja Annulla alkaa tapahtumaan, hienoa!

Mulla on viikon päästä se np-ultra, ilmoittelen sitten kuulumisia tuoreeltaan. Meillä on paljon ohjelmaa ja menoa viikonlopulle ja vieraitakin tiedossa. Täytyy välillä muistaa levätä, kroppa muistuttelee asiasta tasaisin väliajoin.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!
 

Yhteistyössä