Tahkoojaplussat 95

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aniliinille onnittelut uudesta kodista!! Huippua. Ja hyvä että kaikki on innoissaan. Silloin on mukava muuttaa.

Ja Pirittalle toivotaan sulavaa siirtymistä arkeen.

Meillä huomenna ohjelmassa yhdet synttärijuhlat ja ollaan siis menossa ihan kaksin miehen kanssa. I jää kotiin ja mummi tulee hoitamaan. Jänskää nähdä kuinka sujuu. Silloin taannoin miehellä ja I:llä oli mennyt oikein hyvin ilta kahden. Pullosyömisenkään kanssa ei nyt ole olut mitään ongelmia, vaikka oli kolmen viikon taukokin pullosta. Nyt on saanut kerran viikossa taas ettei unohtuiskaan se taito.
Kiinteitä aloitellaan tosiaan sitten vasta siellä 6 kk:n tienoilla.

Aniliini se iloitsi tulevista marjapensaista ja ompuista. Meillä ei "onneksi" ole vielä kovin tuottavia nuo omenapuut, mutta viinimarjoja on sitten kyllä vaikka muille jakaa. Puuh, mun puolesta sais kaivaa ylös koko puskat. En vain nyt pysty/ehdi niitä kerätä ja säilöä. Ja meillä kulutus on kyllä niin minimaalista, että taitaa tänäkin vuonna olla rastailla juhlat meidän pihassa.

Tulin just saunasta. Mies jäi vielä saunomaan. Taidanpa kipaista yläkertaan kurkkaamaan kuinka jälkikasvun uni kulkee. Itkuhälytin toki on mukana kokoajan.

Ai niin, se Mariskan kauppaepisodi sai myös täällä makeat naurut ilmoille. Anteeks, ei varmaan naurattanut sillä hetkellä äitiä... :)

Helou, kämppä kaivettu esiin rojuvuoren alta ja jopa vähän imuria ja moppia heilutettu, kohta päikkäreille, mutta lapsoset leikkivät terassilla niin innokkaana ja sujuvasti8 keskenään, niin pitäähän siitä ottaa hyöty irti ja tulla tänne. Mies lähti ralleihin, mutta palaa jo illalla. Ennen siellä venyi to-su, toista se on nykyisin. Tai toki saisi mennä, mutta taitaa olla vaikeuksia saada kamuja, kun muutkin alkaa olla perheellisiä.

Meillä on kyllä ollut ihana lomaviikko, mies on jaksanut ihan eri tavalla touhuilla lasten kanssa kuin arkena, eikä tietty voi suuria vaatiakaan liki 15 tuntisten päivien jälkeen.
Nyt ollaan vietetty kyllä tiiviisti aikaa yhdessä, eikä kyllästytä, päin vastoin ihan taas sydämiä pukkaa silmien eteen. :) Ollaan käyty pulikoimassa, eilen oli tarkoitus mennä onkimaan, mutta kamala sade yllätti, että josko huomenna. Jännästi eroavat meidän lapset rohkeudessa toisistaan, Vili oli järjen rannalla nilkkoja myöden kastautuneena pelastusliivissään, heitellen käpyjä veteen ja Silja päätä pahkaa juoksi täysillä veteen ja loiskutti ja kikatti, minkä ennätti. Ei hetkauttanut viileä vesikään. Tai lämmintähän se on, mutta kylpyammeeseen verrattuna.

Onko Salon seutu kenellekään tuttua? Pyörähdettiin siellä iltatorilla torstaina, melkoista hulinaa oli, mutta vaihtelu virkistää maaseudun rauhaan verraten.
Ja silmä lepäsi automatkalla: vehreitä,ihania ja idyllisiä
maalaismaisemia,mahtavilla kukkuloilla ja nyppylöillä peltoja ja taloja. :)

Hienoa muuten, että I:n pulloilut sujuu ja pääsette vähän irrottautumaan miehen kanssa Sanelma. Se on tärkeää ja sitten jaksaa taas. Me oltiin silloin muutama vko sitten miehen kanssa katsomassa tuttujen poikien bändiä ja seuraavana lauantaina tytöt yllyttivät seuraansa ja terassille, joten olin silloinkin vähän hummaamassa, mies jäi silloin kotiin. Nyt ei yhtään tee mieli mihinkään, kun parina lauantaina tuli "hilluttua". Josko syksymmällä taas jossain käväisisi. :)

Piritta, meidän uusi koti on ihan tässä kylän toisella puolella, reippaan kilsan päässä eli ihan lähellä. Tuossa kaupan ja pankin toisella puolella. ;) On kyllä ihanalla paikalla, toisella puolella tietä paljon taloja, mutta meidän talo pellolla puiden keskellä yksinäisenä. :)

Mä olen marjojen suurkuluttaja, puskasta syön jo puolet ja talvella menee viinimarjoja joka ilta jugun ja vehnäleseiden kera. Jäisinä sekaan vaan! :) Niinkään en mehuja keittele, tai ainakaan tähän saakka. Ja karviaiset, niiiiin njamuja!!! Omppupuita on kyllä paljon, muistaakseni kuusi ja näyttivät aika lailla hedelmiään roikottavan, joten en tiedä miten niiden kanssa suu pannaan..

Nyt on kyllä korkea aika viedä nuo mukelot unille, josko sitä hetkeksi ummistaisi omatkin silmänsä.

Ihana aurinko näyttäytyy! =))

Heh, _järven_ rannalla tietysti. Ja siis silloin uinti- eikä onkireissulla. :) Täällä on ihana pikkiriikkinen järvi, tai siis sellainen nimeltään, mutta oikeammin lampi, joka on muutaman vuoden ollut kuiva ja pohjamuta noussut pintaan, mutta tänä vuonna taas entisessä loistossaan. Ihana paikka, hiekkakuopassa mäntyjen keskellä. Nappasin muutaman kuvan, laittelen tulemaan, kun ennätän. =)

Hello!
Ai ihanaa Aniliini, onnea vielä talonomistajille, kuullostaa paratiisilta :)! Mahtava juttu.
Kivalta kuullostavat myös teidän kesätouhut.

Mannankos pojalla ne ristiäiset oli tänä viikonloppuna? Tarjoilut kuullosti ihanilta! Ja Mollyn M:lla myös pian :) Ulkoristiäiset on minusta ihanat, Maihan kastettiin mun vanhempien puutarhassa ja tilaisuus oli tosi herkkä ja kaunis (yhtä ampparia lukuunottamatta, jota äitini sai tosissaan hätistellä..).

Pirittan perheen Tukholman reissu kuullosti ihanalta! Kävittekös siinä ravintolassa syömässä? Meillä oli kans vähän mielessä' hyödyntää Silja Linen kanta-asiakastarjous mutta päätettiin kuitenkin jättää vielä väliin, jotenkin me ei jakseta 1v:n kanssa lähteä..se nukkuminenkin hytissä taitais olla vähän niin ja näin. Tai sitten ollaan turhan pessimistejä, tosin uskon että ens vuonna on varmasti ihan eri juttu?

Kyllä tosiaan tuo miehen osallistuminen on tärkeää, oon nyt kans ollut niin onnellinen kun mies tekee monia asioita (lähinnä niitä kotitöitä) PYYTÄMÄTTÄ. Ja on Main kanssa todella paljon. Tänään mennäänkin kaksin tupaantuliaisiin grillaamaan, ihanaa. Mummi tulee Main seuraksi meille eli kauhean myöhään ei voida olla mutta on kyllä nastaa päästä kaksin.
Ja Madonnan konserttikin on jo ensi viikolla. Mökkireissu on meillä vielä edessä reilun viikon päästä eli kesäjuttuja riittää vielä elokuussa. Ja itse asiassa täähän on se mun lempikuukausi :) Tosin nyt olen nauttinut koko kesästä kun ei ole tarvinnut olla töissä, hih!

Mimmu, mun tutulla oli sama juttu että vauva tuli naama edellä ja hänellekin asiasta mainittiin vasta jälkikäteen. Ihmetteli kans kun ponnistusvaihe oli yhtä tuskaa, oli jo yhden lapsen synnyttänyt. Jännää ettei ne sitten sillä hetkellä sitä sano, pelkäävätkö että synnyttäjä menee paniikkiin?

Riinuskalle piti muuten sanoa että ihana oli tosiaan kertomus mutta kamala se lääkäri! Hyvä kun jätit palautetta, ihan hirveetä. Mulle tuli ihan kylmät väreet kun kuvittelin etten itse saisi tuossa vaiheessa epiduraalia, argh. Muutenkin jäi kammo koko synnytystä kohtaan, saa nähdä tarviiko enää mennä...

Aniliini, mulle tuo Salon seutu on tuttua sikäli että anoppi on asunut siellä. On kyllä kiva kaupunki varsinkin kesällä ja tori tuli tutuksi! Heillä oli ihana 50-luvun puutalo siellä ja iso puutarha. Siellä kesäteatteripaikassakin meren rannalla käytiin ja meressä uimassa, en muista mikä -saari se paikka oli? Nyt ollaan tietty vaan iloisia että Main mummi asuu lähempänä :)

Tuntuu että meillä asuu jo täällä ihan iso tyttö! Siirryttiin housuvaippoihin, pakattiin hoitoalusta kellariin ja eilen ostin jo vaatteita pikkutyttöjen puolelta, en enää vauvaosastolta..

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Moro! Jospa nyt viimein ehtisin/jaksaisin kirjoitella jotakin... olen kyllä lukenut kuulumisia useaan otteeseen, mutta sen verran on ollut menoa ja meininkiä, että kirjoittaminen on jäänyt.

Kaikki kuulumiset ovat puurona päässä, totta tosiaan, mutta päällimmäisenä mielessä Aniliinin perheen talo. Mahtavaa, että saitte sen, onnea! Vanhassa talossa asuminen ja sadon korjaaminen ovat hyvin mukavia asioita :). Sanoo nimimerkki tänäänkin kourallinen vadelmia ja mustaherukoita. Meillä tulee tänä vuonna hirveän vähän omenia, mutta viime vuonna oli sitäkin enemmän. Marjapensaat pullistelevat isoista marjoista, mikä on oikein mainiota. Meillä taitavat rastaat kylläkin juhlia samoin kuin Sanelman pihalla. En oikein osaa tehdä punaherukoista mitään muuta kuin vispipuuroa.

Synnytyskertomukset kuulostavat aina niin hurjilta ja koskettavilta. Kakkoset taitavat usein tulla vauhdilla. Niinhän se Kaislakin tuli parilla ähkäisyllä, kun ponnistusvaiheeseen päästiin. Riinuskalle tyttö, arvasin ;) kuten myös kaikkien muiden vauvojen sukupuolet. Kerran niinkin, yleensä on mennyt pieleen.

Odottajissa on tosiaan vain kaksi nimeä. Mahtaneeko tulla yllättäjiä...? Joku kyseli meidän kolmannesta. Suunnitelmissa on, mutta ei vielä. Ehkä joskus vuoden, parin päästä.

Kesätouhut ovat olleet tänä vuonna niin ihania, kun sää on hellinyt. Lapset ovat juosseet ulkona paljain varpain ja pulikoineet paljon, tavanneet isovanhempiaan ja syöneet mansikoita ja herneitä posket pulleina. On tullut nautittua aimo annos perhettä ja luontoa, mikä tekee hyvää mielelle. Tosin hyvää teki Barcelonakin. Oli ihanaa vaihtaa maisemaa, olla aikuisseurassa muutama päivä ja kulkea jalkansa tohjoksi suurkaupungin vilinässä ja paahteessa. Vaikka kaupunki oli tuttu, niin yhden päivän olisin voinut ottaa lisää. Rannalla oleilu jäi vähäiseksi tällä kertaa. Tosin paahde oli sellainen, että ehkä parempi niin. Shoppailtua tuli jonkin verran ja samaa jatkoin tänään Suomessa kun kävin hankkimassa lapsille varusteita päiväkotielämää varten.

Kaisla täytti viikko sitten kaksi vuotta ja juhlimme synttäreitä mummolassa pienimuotoisesti. K:n vaatima pupukakku teki hyvin kauppansa ja Baby Born -nukke oli ihan syksee. Hankalaa kesätytöllä, kun suurten kekkereiden pitäminen on lähes mahdotonta, koska kaikki tutut ovat kuka missäkin lomillaan. Ensi vuonna täytyy laittaa synttärikutsut liikkeelle jo toukokuussa, jotta hmiset varaavat päivän kalenteristaan.

Mua vähän hirvittää viedä lapsia päiväkotiin maanantaina, kun on uusi paikka ja uudet ihmiset. Saas nähdä, alanko taas pillittää. Kaislalla on aikamoinen eroahdistus tällä hetkellä, joten voipi olla, ettei kyyneleiltä vältytä. Kun tulin Barcelonasta, K tuli antamaan kaksi isoa pusua suulle ja halasi täysin voimin. Nyt tyttö pitää mua tarkasti silmällä, etten vain häviä minnekään.

Leon musiikkivimma jatkuu. Koko ajan pitää soittaa jotain, nyt repertuaarissa on kitaran lisäksi rumpu, triangeli, nokkahuilu ja ksylofoni. Eilen soitettiin koko perhe bändinä monta tuttu lastenlaulua. Kaisla hoitaa meillä laulupuolen - jo monta laulua menee kuta kuinkin kokonaan oikein. Tänä aamuna Leo vaati vielä torveakin, kun näki sellaisen värityskirjassa. Huvittavaa oli, kun Leo isovanhempiensa luona hoksasi karaokelaitteen ja mikrofonin. L lauloi mikrofoniin pitkät pätkät aika kovaäänistä "örinää". Taitaa tulla pojasta kurkkuhevisolisti ;).

Meidän lasten puheenkehitys menee kyllä niin eri polkua. Kaisla puhuu jo ihan mitä vain ja piiiitkiä lauseita ja yllättäviä sanoja. Monikot ja aikamuodot ovat välillä hieman hupaisia (esim. hevoset=hevonia ja söi=syösi), mutta muuten kieli alkaa olla tosi sujuvaa. Leo alkaa pikku hiljaa muodostaa parin, kolmen sanan lauseita mutta sanat ovat aika epäselviä. Edistystä kuitenkin tapahtuu pikku hiljaa. Muuten Leo vaikuttaa kyllä jo aika isoltakin pojalta. Taidot karttuvat koko ajan, mielikuvitus ja huumori kehittyy ja leikit tulevat monimutkaisemmiksi. Sen lisäksi Leolla on selvästi jo tarvetta kavereille. Yövaipastakin päästiin nyt eroon, Leon omasta aloitteesta. Olisi varmaan onnistunut jo aiemmin, mutta oltiin vähän laiskoja asian kanssa. Kaislakin on nyt kesällä oppinut melkeinpä päiväkuivaksi. Pottaan tulee jo kaikki kakat ja suurin osa pissoista.

Uhmista oli puhetta. Meilä K on tällä hetkellä vaikeampi tapaus. Koko ajan todellista tahtojen taistelua, mutta kylläkin myös ylitsevuotavaa hellyyttä ja rakkaudenosoituksia. Leo on coolimpi ja kiltimpi. Leo on erikoistunut kolttosiin, joten hän saamansa liikanimi Vaahteramäen Eemeli (moni sanoo Leoa Eemelin näköiseksi) osuu nappiin.

Se on nyt sitten elokuu. Tavoitteena on alkaa taas liikkua enemmän, kesällä olen ollut aika laiska ja se + jäätelön alituinen syöminen näkyvät jo vyötäröllä :(. Juoksin kyllä loman alussa aika paljon mutta selvästi liikaa, koska alaselkä meni jumiin ja juokseminen jäi sitten siihen. Tarttis vissiin petrata lihaskuntoa ja liikkuvuutta. Salille siis.

Sorry, kun en pysty kommentoimaan teidän muiden kuulumisia tämän enempää. Tauon jälkeen on aina vaikea päästä kiinni rytmiin, mutta kyllä se tästä taas! Ihana on ollut nähdä Hertan ja Mannan poitsujen kuvia. Riinuskalta ja Mimmulta odotetaan postia ;). Juska on muuten aivan mahdottoman söpö ja ison oloinen hänkin. Tulokkaiden nimiä odotan minäkin innolla.

No niin, nyt poikki tämän romaani ja muihin hommiin. Jospa menisin tyhjentämään vadelmapensasta taasen.

Heipähei pikaisesti, luin äkkiä jutut läpi...

Kaislalle synttärionnittelut ja Aniliinin perheelle isot onnittelut talokaupoista! Kylläpä kuulostaa ihanalta talolta ja pihalta! Pistä sitten kuvia kun olette muuttaneet! Muitakin kuvia odotellessa, lähinnä uusista vauvatulokkaista, olisi kiva nähdä :)

Meidän lentomatka M:n kanssa meni hyvin, hän oli niin kiltisti ja kanssamatkustajiltakin tuli kehuja kun oltiin laskeuduttu, että kylläpä oli kiltti vauva eikä kitissyt tai itkenyt kertaakaan. Mä aivan liikutuin ylpeydestä tietysti. M nukkui siis suurimman osan koko lennosta - itse en saanut nukuttua kun jännitin ja tarkistin vähän väliä että M:llä kaikki hyvin. No, nyt parhaillaan vieraillaan siskolla ja tässä miehen loman aikana tarkoitus sukuloida muuallakin. Ja järkätä vihdoin ne ristiäiset.

Sorry, en kerkee enempää vaikka kaikkea piti kommentoida... Palaan paremmin juttuihin viimeistään noin viikon päästä jos en sitä ennen ehdi. Ihanaa loppukesän jatkoa kaikille!

Heippa.

Ihania muusikoita Stellan lapsista on kehkeytynyt. Toinen soittaa ja toinen laulaa :)

Onnea Anskulle talokaupoista, mahtijuttu. On varmaan ihanat fiilikset. Talo ja tontti kuullostivat ihanan idyllisiltä. Laitappa kuvia, kun olette päässeet asettumaan.
Ja suuri kiitos siitä linkistä. Jee, mun lapset ovat normaaleita, hieman tempperamenttisempää sorttia luulisin, mutta niin on niiden äitikin :)

Käytiin tukholman risteilyllä poikien kanssa, oli ihan mukavaa. Pojat nauttivat täysin rinnoin, kun oli muumidiskoa, temppurataa, minigolfia ja vaikka mitä.
Eilen käytiin mökillä saunomassa. Huh, mikä tilanne tuli kun jouduin väärikäytön vuoksi ottamaan Teemulta tikkataulun ja tikat pois. Poika kimmastui ihan totaallisesti ja tuli lyömään mua ja löi mua siihen käteen missä pitelin tikkoja. No, tietenkin osui ja upposi, mutta onneksi laastareilla selvittiin. Huusi vaan niin jotta järvi raikas, että äiti löi mua tikoilla..varmaan naapurit ihmetteli, mitä kummaa siellä tapahtuu..On se hassua, että ne osaa niin lahjakkaasti kääntää syyn jonkun toisen niskoille. En minä, vaan...

Mollylle tervetuloa kotosuomeen :). Hinoa, että letomatka meni hyvin.

Kiva, että Sanelma pääsi miehen kanssa irrottautumaan kotiympyröistä. Miten I:llä oli mennyt mummon kanssa?

Mä oon ihan unohtanut onnitella kaikkia synttärisankareita, tässä kesällähän täytti/täyttää liuta lapsukaisia vuosia. Onnea, Onnea, Onnea.
Me juhlitaan Samua viikon päästä. Täytyis keksiä jotain tarjottavaa. Kenelläkään hyvää piiraan ohjetta (suolaista)?

Viikko vielä lomaa, sitten alkaa taas arkinen aherrus, mutta toisaalta mä jo vähän sitä odotankin. Akut on taas ladattu :)

Aurinkoista sunnuntain jatkoa kaikille!!

Huomenta!

Aniliinille mahtavat onnittelut talokaupoista, upea juttu!!

Mä laitan nyt varmuudeksi vielä tännekin, jos joltain jäänyt huomaamatta mun ahkera statuksen päivitys fb:ssa. Mulla ois siis 2 madonnan c-lippua vielä myymättä, kun sainkin itse liput a-alueelle... Kallis konsertti tulee, jos en saa niitä nyt myytyä :/

Lyhyeksi jäi, nyt kotihommia.

Viikonalkua täältäkin,

Melko pikainen päivitys kuulumisiin, koska poika äheltää jo sitterissä. Mukavasti täällä menee; yöt sujuu 3-4 h syöttövälein ja päivisin on enemmän jo hereillä. Vatsanväänteitä hiukan on ja tänään menen kyllä apteekista hakemaan lääkettä, joskos se auttaisi. Omaa rukavaliota oon tarkkaillut; suklaata oon syönyt liikaa kyllä. Poika on _kasvanut_ ja pyöristynyt :) Ihan on muuttunut pikkumies. Vaatekoko 56 on sopiva, mutta ei se kovin kauaa enää mene. Taitaa tulla iso mies tuosta pojasta, kun on venhtänyt niin nopeasti tai sitten vaan tuntuu itsestä, kun muutos on niin valtava. Huomenna poika tulee 4 viikkoa. On se kumma, miten siitä on jo niin "kauan", kun punnersi häntä maailmaan. Uskomatonta. Ristiäiset meillä on vasta kuun lopussa, ei siis Keiju ihan vielä. Papille pitäisi pirauttaa, että saadaan sovittua asioita. Nimi taitaa olla jo päätetty, ei sitä osaa oikein enää muuta ajatella.
Imettäminen sujuu ihan hyvin, toinen rinta tai oikeastaan nänni, on kipeämpi välillä. Maitoa taitaa tulla aika kiitettävästi, koska jos on ollut pidempi imetysväli, niin sitä maitoa on pojalla pitkin poskia. Lypsykone mulla on nyt ja pullot valmiina, pitäisi kokeilla lypsämistä ja pulloa. Osaatteko sanoa paljonko yhteen pussiin olisi hyvä pakastaa ja paljonko tuollainen pieni syö yhdellä kertaa? 50 ml? Sanelma? Toivottavasti poika oppisi pulloa ja jo oppii, niin Sanelman tavoin taitoa olisi kai hyvä ylläpitää. Mtään menoja ei ole mielessä, mutta vapauttaisi se itseä kaupungille tai muille asioille paremmin. Nyt kun on niin arvailun varassa, että milloin syö seuraavan kerran. Nyt oli juuri 2-3 päivää sellaista jatkuvaa syömistä ja ilmeisimmin ne oli niitä maidontilauspäiviä ja nyt syöttöväli on taas hiukan rauhoittunut, mutta edelleen 2-3 tuntia on väliä päivällä. Syöminen tuntuu myös nopeutuneen, koska syö n. 15-20 min. kerrallaan. No se meidn arjesta. Mtähän Mimmulle, Riinuskalle ja Hertalle kuuluu pienien kanssa? Kuinka Hertan perheen reissu meni viikonloppuna:)?

ONNEA Aniliini! Tosi hienoa, että saitte unelmatalon. Niin ne asiat vaan loksahtaa kohdalleen ja saitte oman tuvan! Kuulostaa ihanalle ja kivalle paikalle. Kuvia odotan innolla. Omassa puutarhassa on ihanaa kuopsuttaa!Hienoa, että ehditte ennen muita saamaan tuon talon. Monesti NE halutut kohteet menee ennenkuin edes itse saa kuulla niistä ja nyt teillä kävi kyllä mahtava tuurikin!!

Gissa, kysäisen lipuntarvetta yhdeltä tutulta, mutta epäilen, ettei tarvitse enää. Toivottavasti saat myytyä liput.

Kiva kuulla, että Mollyn ja M:n matka sujui hyvin. Mallikas matkustaja pikkuneiti!

Mulla jää nyt taas juttu kesken, kun täytyy mennä.
Mahtava viikko tulossa kelien puolesta, jippey!

I on päiväunilla, joten kurvasin koneelle. Nykyään nukkuu aina tässä puolen päivän tienoilla, jos vaan ollaan kotona. Jos ollaan liikenteessä, niin rytmi aina vähän kärsii, kun ajomatka kotoa kaikkialle on pitkä ja yleensä nukahtaa sitten jossain vaiheessa matkaa.

Kiva että Mollyn ja M:n matka sujui hyvin! Nyt ei muuta kuin oikein hyviä lomapäiviä teille.

Manna, mulla on maitoa pakkasessa vaihtelevissa erissä. Vähän sen mukaan mitä milloinkin sattui lypsäessä tulemaan (50-110 ml). Mutta tällä hetkellä I syö pullosta kerralla n. 80 ml ja ikää on siis 4,5 kk. Mutta tuo vaihtelee varmaan tosi paljon vauvan mukaan. Poitsu saattaa syödä vähän enemmän ainakin. Kuulostaa muuten hurjalta että teillä käytössä saman kokoiset vaatteet kuin meillä. I:lle nimittäin menee vielä jokunen 56 senttinenkin vaate. No, riippuu tietytsti kovin vaatteista, sillä käytössä itse asiassa vielä muutama Tuttan 50 cm vaatekin!!

I:n ja mummin ilta lauantaina oli mennyt loistavasti. Kolmesti olivat syöneet ja joka kerta ongelmitta. Ysiltä mummi oli laskenut I:n pinnikseen ja antanut tutin ja likka oli nukahtanut niille sijoilleen. Muutaman kerran oli sitten vielä havahtunut, mutta jatkanut uniaan. Söi ekan kerran vasta viideltä aamulla ja silloinhan oli tietty sitten jo tissiäkin tarjolla. Hyvin meni siis kokonaisuudessaan. Meillä oli mukavaa juhlissa, ja mummikin sai oikein hyvän mielen kun ilta sujui ongelmitta. Eikä mullakaan kyllä ollut mitään tunnontuskia tai ikävää, vaikka tytön jätinkin.

Stellalle tervetuloa takaisin arkiympyröihin. Toivottavasti päiväkotielämään paluu sujuu ilman suurempaa draamaa.

Punaherukat tosiaan olis nyt kypsiä. Pistänkö Aniliini postissa tulemaan?? :)
Eilen kävin mustikassa. Niistä tykkään ja mikä loistavinta ei tarvinnut taas omilta mailta poistua, kun sain pakkaseen marjat kerättyä. Mies hoiteli sen aikaa I:tä. Vielä jäi metsään kyllä niin paljon marjoja, että mieli tekisi tehdä toinenkin reissu. Katsotaan jos tällä viikolla vielä ehtisi. Myös puolukkaa näyttää tontilla kypsyvän ihan riittävästi omiksi tarpeiksi.

I on nyt tosissaan löytänyt varpaansa. Liikkeelle lähtö yritykset ovat nyt vähän taka-alalla, kun varpaat ovat niin kiinnostavat. Ja kaikkea mahdollista pitää potkia. Eli oman kehon rajoja ilmeisesti hahmotellaan. Aina pitä kokeilla, että ylettääkö johonkin jalolla tai käsillä. Ja jos ylettyy, niin ei kun potkuja peliin tai sitten tiukka ote pikkusormilla!

Tulevana viikonloppuna ollaankin sitten lähdössä ekaa kertaa koiranäyttelyyn tänä kesänä. Tai oikeastaan siihen ainoaan, johon ollaan menossa. Saas nähdä kuinka homma sujuu kun on I:kin nyt sitten mukana. Hyvin luultavasti. Ja parin viikon päästä palaan myös kisakantaan koiruuden kanssa reilun vuoden tauon jälkeen. Että näin se elämä pikkuhiljaa hakee omat uomansa taas raiteilleen lapsiperheeksi muuttumisen jälkeen.

Keskiviikkona meillä taas ohjelmssa myös kontrolliverikokeet I:n kanssa. Eiköhän ne arvot suht kohdallaan ole, kun ei mitään suurempia merkkejä verenpurkaumista ihollakana näy.

Mutta nyt valokuvien pariin. Täytyy vähän taas tyhjentää kameraa välillä. Katsotaan lähtiskö tuolta joku otos myös sähköpostilla jakoon.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Aniliinille onnittelut talokaupoista, ihanalta kuulostaa!

Meillä on mennyt ihan mukavasti, mutta ei nyt ihan niin täydellisesti kuin ihan alkuun. Tyttö on melko pulauttelevainen, kun V ei pulauttanut muistaakseni käytännössä koskaan, joten olen ollut vähän ihmeissäni. Myös kitinöitä on nyt ollut jonkun verran sekä syöttöjen yhteydessä että muulloin hereillä ollessa. Varmaankin osittain ilmaa mahassa, kun minulla on tosiaan sitä suihkutusongelmaa ja muutenkin, eikös tämä pari-neljä viikkoa ole muutenkin sellainen vaihe, että melkein kaikilla vauvoilla on jonkinlaisia vatsaongelmia, ainakin muistaisin jostain niin lukeneeni. Sitten jos jatkuu yli 4-6 viikon ja itku on voimakasta, aletaan kai puhua koliikista. Joten jännitellään. Nyt aloin myös miettiä, onko osa kitinöistä ihan nälkää. Kun tosiaan tuota pulauttelua on ollut, olen ehkä liian herkästi tulkinnut, että tyttö on täynnä. Mutta ilmeisesti pulautuksia voi tulla vatsaan maitosuihkun mukana joutuneen ilmankin vuoksi ja sitten pulautuksen jälkeen voi olla taas nälkä. Ajattelin nyt pari päivää tarjota herkemmin rintaa kitinöihin, jos auttaisi.

Meilläkin on jo laitettu ensimmäisiä pieneksi jääneitä vaatteita sivuun ;) Esimerkiksi useimmat äitiyspakkauksen 60-senttiset vaatteet ovat ihan passeleita, joskin leveyssuunnassa varsinkin housuosat ovat aika löysiä meidän "rimppakintullamme". Pääasiallisesti käytämmekin 56-62-senttisiä vaatteita, mutta eri valmistajien kokomerkinnöissä on kyllä merkittäviä eroja. Esimerkiksi joihinkin 60-senttisiin vaatteisiin tyttönen vielä hukkuu.

Minäkin olen pakastellut erikokoisia määriä rintamaitoa ihan sen mukaan, minkä verran saa kerralla helposti pumpattua. Ihan alussa, kun rinnat olivat tosi pakkautuneet, keräilin myös maidonkerääjillä maitoa, jäähdytin jääkaapissa ja pakastin päivän mittaan kertyneitä eriä sitten yhteen. Ne kerääjät olivat ihanat myös aroille rinnanpäille, kun ne saivat olla rauhassa. Kyllä noilla kerääjillä varmaan vieläkin saisi maitoa talteen, varsinkin imettäessä, kun toinen heruu ihan kunnolla, kun tyttö syö toisesta, mutta se peseminen ja keittäminen on aika ruljanssi, joten olen nyt vain pumppaillut enkä sitäkään joka päivä. Tarkoituksena on myös meillä, että tällä kertaa myös pullo kelpaisi. Kertaalleen sitä jouduttiin jo kokeilemaankin, vaikkei todellakaan ollut tarkoitus aloittaa näin aikaisin, kun jouduin käymään lääkärissä tytön ollessa vasta viikon ikäinen, ja hienosti oli mennyt. Aventin vauvapullolla aloiteltiin, niiden pitäisi kai vähiten häiritä imuotetta.

Täällä vielä muut nukkuvat ja unta olisi riittänyt mullakin, ellei lehtimyyjä olisi päättänyt herättää kasilta. Harvoin nukun siihen aikaan, sisäinen kello herättää tai lapset, mutta nyt olen kyllä vähgän äreänä, kun se oli tuikituntematon henkilö, joka ei edes pahoitellut tai kysynyt onko hetki sopiva, vaan latasi saman tien mainospuheen. Olin ensimmäistä kertaa melko tyly. Jaetsin saman tien netistä Robinson-palvelun, johon soitin. Huh, mikä purkaus, anteeksi ja hyvää huomenta! =))

Me mennään tänään Muumimaailmaan, ihanalta näyttää päivä, ainakin täällä, mutta eikös Naantalissa paista aina! :)

Mannaa olen ihan unohtanut kiittää ihanaisista pojanpalleron kuvista, kun viimein mun paras sposti suostui ne mulle näyttämään, johan sä teitkin työtä niitä lähetellesäsi. Ihana pikkuinen suloinen ja niin Poika!! Kovaa vauhtia kyllä herra siellä kasvaa! Hyvä, hyvä!

I:n varpaanhaukkauskuvat sain myöskin, voi suloisuus sitäkin keäsneitiä! Ihan on äitinsä näköä, onko Sanelma iskääkin?

Kiitos vaan muuten tarjouksesta lähetellä viinimarjoja, pari päivää sitten kävin miehen siskon puskassa ja sain niitä pakastimeen, mutta keittelin mehujakin. Nyt vähän jänskättää, että onko ne marjat vielä siellä omissa tulevissa puskissakin, toivon kyllä, että ovat putsattuja, mulle ei kyllä mahdu kovasti. Voiko muuten karviaisia pakastaa? Tai kai voi, mutta käykö niille kehnosti?

Hienoa, että Sanelma teidän ilta sujui mukavanlaisesti, niin I:n ja mummin kuin itsenne suhteen!

Yhtä lentoa on kyllä ollut tämä ja viime viikko, kun mies lomailee, mutta tässä aika lähinurkissa ollaan pysytelty kuitenkin. Eilen Vilin kamulla oli synttärit ja mä vaan vein hänet sinne, kun lähdin Siljan kanssa pesispeliin Raumalle ja sen äidin (mun ystävä) piti sitten soitella miehelle, kun kemut ohi.. No, Vili oli sitten muiden vieraiden lähtiessä sanonut, ettei hän halua vielä mennä kotiin ja kun pojilla oli leikit sujuneet mainion mahtavasti! Upeaaa, mahtavaa, sillä kyseessä se poju, josta olen kertonut, että on vähän väkivaltainen ym. Olivat leikkineet todella nätisti kaksin muutaman tunnin. Viime aikoina on mennytkin paremmin, mutta ilmeisesti toisen äidin läsnäolo vaikuttaa paljon, kun ei höösätä siinä vieressä keskenämme, vaan saivat ihan oman rauhan. Ja toki, ovathan he jo kasvaneet kolmevuotiaiksi! :D

Siljan neuvola oli eilen, 1 v. 3 kk mitat olivat 10,7 kg, 78,6 cm ja py 47 cm. Missäs koossa Anna ja muut suht samanikäiset? Vilillä 3-vuotisnla maanantaina, se on täällä miellä päin kotikäynti. :)

Ihana kuulla Stellasta ja teidän kesätouhuista. Kirjoitit taas niin ihanan lämpimästi ja mukaansatempaavasti. Myöhästynyttä onnea kaksivuotiaalle Kaislalle! =)

Mukava kuulla Mimmusta ja siitä että mukavasti on sujunut. Nuo alun vatsanväänteet tosiaan ovat varmaan kaikilla vauvoilla jollakin tasolla, jaksamista kitinöiden kanssa, toivottavasti menee pian ohi ja vaihtuvat aurinkoisiin ensihymyihin! :)

Me mennään tänään käymään tulevassa kodissa, herra X sieltä soitti, että olisi muutama kaappi, jota hän ei aio viedä mukanaan, että viekö kierrätyskeskukseen, vai kelpaako meille. On aika hyvin saanut taloa tyhjäksi, kiva nähdä, etä miten tyhjäksi ja jos osaa jo tarkempaa avaintenluovutuspäivää sanoa. Mua jännittää, _ihania_ perhosia vatsassa! Kiitokset onnitteluista! :)

Nyt soi sitten miehen puhelin, mutta tää alkaa olla ihmisten aika.. Ja siihen perhe heräsikin, joten tähän tämä keskeytyy..

Mollylle ja muille ihastuttavaa kesää! Lämpö hellii meitä mukavasti!

Laitoin pari kuvaa tulemaan. Toivottavasti tavoittivat kaikki.

Aniliinille onnittelut onnistuneista talokaupoista, on se ihanaa kun löytää sen oikean Kodin! Mitäs teidän muksut tykkäsivät muumimaailmasta?

Nauratti tuo I ja varpaat suussa ;) Aika hauskoja vaiheita nuo käsien ja varpaiden löytäminen.

Manna, mites teidän pulloharjoittelut sujuu? Meillä tyttö ei ymmärrä yhtään pullon päälle. Sitkeästi pitää vissiin vaan harjoitella.

Gissa, olikos Madonna hyvä? Ja saitkos liput myytyä?

Stella, mites lapset ovat sopeutuneet päiväkotiin? Ovatko samassa ryhmässä?

Meillä on tytön kanssa mennyt suht mukavasti, ainoastaan illat ovat levottomia. Käytössä kapalo, joka auttoi pari iltaa ja kantoliina johon neiti urvahtaa toistaiseksi takuuvarmasti. Yöllä sitten ähisee ja puhisee kun on koko illan syönyt raivokkaasti ja haukkonut ilmaa varmaan litroittain... Eli tuntuu siltä, että joku vaihtaa tuon lapsen aina iltaisin klo 19 :( Mutta onneksi yöt on saanut nukkua parilla syötöllä. Ja herään toki monta kertaa siihen ähkimiseenkin. Ylihuomenna "kolmeviikkoisneuvola", kiva tietää, paljonko painoa on tullut. Tätsky tulee kotiin, joten muita mittauksia ei nyt suoriteta.
J on ollut yhä ylpeä isoveli. Pussaa siskoa monta kertaa päivässä ja haluaa näyttää leluja ja soittaa soittorasiaa. Ihana poika. Ehkä se mustisvaihe tulee vielä myöhemmin.
Tuntuu, että synnytyksestä olisi jo ikuisuus. Mutta vauva on vasta vajaat 3 viikkoa ;) Olen palautunut kivasti, maha on lähtenyt nopeammin kuin viimeksi. Toki hieman löysyyttä on vielä, muttei juuri vaatteet päällä huomaa. Kiloja on vielä paljon, joku 7. Kaippa ne tuossa syksyn/talven myötä lähtee. Mulla on aivan hillitön makeanhimo, huhhuh.

Tulkaahan muutkin linjoille, aika hiljaista on ollut! (minä paraskin sanoja...)

Taitaa mammat olla auringon alla, ihana ihana elokuun helle! Mäkin tulin maksamaan yhden laskun ja säntään aurinkoon, kun vielä on hetken rauha talossa. Ei koskaan tiedä, millon se loppuu...

Kiitos Riinuska kuvista! Ja yksi päivä muistin, etten koskaan onnittelut erikseen prinsessasta :-) Niin mun intuitiot kävi toteen, hihiii. Suloinen neiti teillä, on niin tarkat nappisilmät toisella ja mainio immo-kuutsa-kampaus :) Voi kun tuntuu ikuisuudelta ja niiiin kaukaisilta nuo vauva-ajat, joita täällä nyt moni elää. Heh, myönnettäköön, ihanan kaukaisilta =)) Kiva, ettei Juskalle ole tullut mitään suurempia mustisjuttuja, varmaan tuo ikäkin vaikuttaa paljon.

Stella, mukava kuulla teistä pitkästä aikaa. Kivaa kesää olette viettäneet tekin. Loistavia kuvia katselin fb:stä, on se Kaislakin jo iso tyttö. Ja mietin myös, että mikä lie muusikko tuosta Matskustakin tulee, kun niin menee Leon kanssa samoja polkuja. Nyt haluaa kuulemma "umpukouluun" ;-) Hinosti ovat oppineet teillä kuiviksi lapsoset. Meillä on edelleen Masan kanssa vähän lottoamista, mikä hieman ärsyttää. Kylässä tekee helposti housuun, kun ei uskalla/viitsi/halua mennä vessaan. Vaatii sen potan. Ja rannalla vasta onkkelma olikin, kun tuli kakkahätä...No pikkuhiljaa, onneksi kotona ja lyhyillä reissuilla pärjää vaipatta. Yökuivaan on vielä matkaaaaaaaa.

Ansku, miltäs uusi koti näytti? Ollut taatusti kutkuttava vierailu. Muistan kyllä. Oi miten terveellisiä marja-aamiaisia teillä. Oispa ihana, jos pakastin ois täynnä marjoja talveksi. Nyt säilön pelkkää mansikkaa, kun ei muuta oikein saa..eikä oikein marjastajia ollakaan. Talonyhtiön pihassa kasvaa punaviinimarja- ja mustaherukkapensaita, joista napsitaan joka päivä. Lapsetkin tykkää paljon, mistä olin aika yllättynyt.

Mun vanhemmat oli vajaan vkon meillä kyläilemässä, mikä oli mukavaa vaihtelua. Käytiin rannoilla ja me miehen kanssa hieman ulkoilemassa kahden. Että voi olla ihanaa mennä ravintolaan syömään moneksi tunniksi, kun joku tuo valmiit ruoat ja juomat eteen :-) Nautittiin todella paljon, kun sattui vielä lämmin ilta ja ulkona syötiin.

Paluu aurinkoon. Mukavaa lomailua Mollylle ja muillekin mukavia päiviä.

Btw, Hyvä kun muistutit Ansku, pitääkin varata Matskulle 3vee nla. Vaihtui meillä tätsy, joten ei ole vielä sovittu noita käyntejä. Ihku tuo teidän kotikäynti :)

Pikainen tervehdys täältäkin. Vauva-arki on lähtenyt sujumaan taas ainakin tällä erää vähän sujuvammin. Olen vähän järkyttynyt, mutta kaikkien stressausteni ja kotidiagnoosieni jälkeen iltaitkuihin on meillä auttanut tutti! Olen taas kerran ihmeissäni lasten ainutlaatuisuudesta, kun V ei juuri tutin päälle perustanut, väkisin opetettiin ja sitten oli kauhea vieroittaminen. Mutta ilmeisesti tällä on niin kauhea imemisen tarve, mutta ei sitten tykkää siitä, että imulelusta tulee maitoa, kun ei enää ole nälkä ;) Olen siis ensin antanut rintaa, mutta jossain vaiheessa tyttö ottaa rintaa suuhunsa raivolla ja itkee rinnalla ja taas hamuaa. Röyhtäytän ja kokeilen uudestaan ja sama juttu. Annan sitten tutin suuhun ja toinen nukahtaa onnellisena alta aikayksikön. Olen vähän pettynyt tavallaan, sillä olin ajatellut, että tätä lasta ei väkisin opeteta tutille, mutta jos on pienen mieli noin vähästä tyytyväinen ja koko perhe pääsee vähemmällä huudolla, niin syököön tuttia :D

Mitenkäs teidän muiden ihan pienillä on neuvoloita? Meillä oli äitiysneuvolan puolella ensikäynti noin viikon ikäisenä ja sitten seuraava lastenneuvolassa vajaa kolmeviikkoisena (piti tosin olla 2 viikon paikkeilla, mutta siirtyi sairastapauksen takia). Seuraavaksi tarjottiinkin sitten 2-kuukautisneuvolaa! Olin vähän ihmeissäni. Sain kuitenkin pyynnöstä lyhyen ajan tähän väliinkin, sillä ajattelin, että tuon kitinän vuoksi olisi hyvä käydä punnituksella tarkistamassa, ettei raukka ainakaan itse nälkäänsä. Saa nähdä, miten neuvoloita on jatkossa. Toisaalta kiva, ettei ihan viikottain tarvitse ravata varsinkaan näin toisen kanssa, mutta ehkä tässä alussa voisi vähän useammin olla kuitenkin, kun kyllähän tässä neljässä vuodessa on unohtanut monta juttua ja tosiaan nämä lapset ovat kuitenkin yksilöitä.

Pahoittelen, etten ole ehtinyt purkaa kuvia kamerasta enkä lähetellä niitä teille. Mutta jos tästä alkaa nyt irrota vähän omiakin hetkiä pikapuoliin, niin lupaan laittaa niitä tulemaan :)

Iltaa, yritänpä minäkin jotain raapustaa ennen mun iltasatua (Sinkkuelämää).

Kiva kuulla Riinuskan vauva-arjesta ja kiitos kuvista, ihana tytteli! Mä laitoin kuvia vaan facebookiin, mutta eihän siellä kaikki ole.. Laitan tässä joku päivä uudempia otoksia meidän poijaasta sähköpostilla. Vähän samanlaista iltaitkuisuutta meilläkin, mutta ei kestä kauaa. Yöllä samanlaista ähinää ja puhinaa, iltavaivoja, mutta ei kovin kipeä voi masu olla kun ei kuitenkaan itke. Mutta tietysti siinä itse vaikea nukkua.. Viime yö oli kyllä hyvä.

Stellakos sanoi, että oli nukuttanut Leoa mahallaan? Mäkin kieppaan välillä vähäksi aikaa mahalleen, kun nukkuu siilleen vaan niin paljon paremmin. Ilmavaivat eivät vissiin niin paljon vaivaa. Mutta sitten on vähän säikkynä, kun ei saisi mahallaan nukuttaa. Plääh.

Hertan kanssa oltiin tänään 2v. neuvolassa 85cm ja 10,2 kg sittiäinen :). Mutta tasaisesti on tullut sekä pituutta että painoa. Mittasi pituuden seisaaltaan, kuulemma monesti otetaan vielä makuulta ja senttejä tulee siten vähän enemmän. Kovin sai kehuja, kun oli niin reipas ja etevä tyttö.

Hertalla alkaakin päiväkotiharjoittelu keskiviikkona, jännää. Muuten meillä vielä jatkuu loma, kun mies vielä tämän ja ensi viikon kotona. Sitten alkaa arki todenteolla..

Aniliinille vielä onnea oman kodin avaimista! Kuullostaa just sellaiselta talolta ja pihalta, jollaisesta haaveilen, huokaus.

Huomenna kampaajalle, halleluja. Tukka on ylipitkä ja auringosta haalistunut. Iskä on sitten eka kertaa pari tuntia molempien lasten kanssa. Pitäisikin vissiin kiehauttaa tuttipullot, jos tulee tarvetta ja poitsu huolisi, ei olla vielä testattu.

Nyt iltasadun pariin :).

Moikka! Täällä tunkkainen aamu. Miehellä joku vatsapöpö (ilmeisesti ruokamyrkytys), lapset olivat herätessään kiukkuisia ja mulla koko niska-alue ihan juntturassa. Tööt. Ja koira sai illalla taas rajun kohtauksen. Menemme ensi viikolla hakemaan lääkkeet, koska kohtauksia tulee melko usein ja rajuina. Höh. Mutta kyllä tää tästä! :)

Mulle ei sano pikkuvauvojen mitat oikein mitään enkä muista maitojen pakastuksia tms. Tosi nopeasti unohtuu, on se kumma. No, ehkä muistikapasiteetti on niin rajallinen, ettei kaikkea tietoa tarvitsekaan säilöä.

Hyvä Mimmu, että tutista löytyi teille ratkaisu. Kyllä siitä sitten tavalla tai toisella taas pääsee eroon. Se on kyllä jännä, miten saman perheen lapset voivat käyttäytyä niin eri tavalla, sitä saa ihmetellä usein.

Pikku-Hertan mitat olivat hieman toista kuin Kaislan... K mitattiin myös seisaaltaan: 86,5 cm ja paino oli vähän yli 13 kg.

Kiitos Riinuskalle tytön kuvista. Veikeän näköinen plikka, ja se sisaruskuva oli ihana.

Aniliinin talo-onnea on ihana seurata sivusta. Kuulostaa kyllä oikein idylliseltä kodilta.

Meillä pk on alkanut ihan mukavasti, mitä nyt iltaisin on jonkin verran käninää ja levottomuutta. Kaislan päiväkuivuus on myös ottanut vähän takapakkia, ei sitten kai uskalla/muista sanoa tahtovansa potalle. Lapset ovat eri ryhmissä. Leo meni nyt isojen ryhmään (3-5 v.), pienryhmään jossa on kieliongelmaisia. Kaisla on kaksivuotiaiden ryhmässä samassa talossa. Pk:ssa on ihan erilainen henki kuin aiemmassa, mutta ihan hyvältä tämäkin vaikuttaa.

Hertta, Leo nukkui tosiaan mahallaan. Se oli ainoa asento, jossa pojan sai nukkumaan. Minä sitten hermostuksissani ravasin testaamassa hengitystä, mutta ainakin poika sai nukkua kunnolla.

Viime viikolta on vähän vielä kireyttä kehossa. Madonnan-keikalla piti kurotella ihan hulluna, jotta olisi nähnyt jotain ja sitten yksillä synttäreillä lauantaina oli useita bändejä ja paljon seisomista. Samaan syssyyn ostin vielä uuden, anatomisen tyynyn, jonka toimivuudesta en ole satavarma. Joten on vähän sellainen olo, että olisi ihan taivas päästä hierojalle tai kuumaan kylpyyn. Mutta pitää varmaan nyt jatkaa töiden parissa. Tulkaas jutustelemaan!

Tervehdys! Riinuskalle kiitos kuvista, onpa söpö tyttö. Ja ihana se kuva Juskasta ja pikkusiskosta! Kiva kuulla että kaikki mennyt hyvin vaikka noi iltaitkut on tietty kurjia.

Madonna oli upea! Joka puolella meri, ihana auringonlasku ja kun ilta pimeni, tuli Madonna lavalle. Kyllä kannatti, sää suosi ja oli niin hyvin järjestetty konsertti, ei ollut tungosta, mihinkään ei tarvinnut jonottaa ja poiskin pääsi joutuisasti. Olihan se sellainen tarkasti suunnitelman mukaan menevä show jossa mihinkään improon ei ollut varaa mutta silti. Once in the lifetime, todennäköisesti.
Yläkerran poikaakin nähtiin siellä (ylläri, oli varmaan aika lailla sen genren edustajia paikalla :), on kyllä aina niin kivaa. Ovat kumpikin aivan innoissaan kun saavat seurata Main kasvamista, ovat todenneet että eipä koskaan varmasti tulee omaa..

Ihana kesä tosiaan, mahtavat ilmat, uimassa oon ollut taas joka päivä, eilen jopa kahdesti ja Mai onnellisena tehnyt hiekkakakkuja rannalla :-) Ihanat kesäillat on kyllä täällä kaupungissakin, ollaan käyty moikkaamassa lehmiä ja kävelty hiekkateitä peltojen keskellä, poimittu vattuja (Main lemppareita!) ja nautittu kesästä. Miehen kanssa ollaan edelleen välillä kireitä kuin viulunkielet mutta kyllä se aina onneksi ohi menee ja ollaan kyllä niin onnellisia tuosta ihanasta, vilkkaasta pienokaisesta että ei parane valittaa. Mies on yllättänyt mut totaalisesti alkamalla vakavasti puhua toisesta lapsesta, eikä uuteen hoitoonkaan meneminen ole poissuljettu vaikka aluksi niin tuntui.

Kiva Stella kun pääsit Barcelonaan! Muutenkin kiva kuulla susta ja teistä pitkästä aikaa.

Ihanalta kuullosti Pirittan tunnelmallinen ilta miehen kanssa. Tekee kyllä hyvää tuollainen! Meilläkin on hääpäivä tulossa muttei olla vielä mitään suunniteltu. Meillä on yhdet hääjuhlat 5.9. ja lapsenvahti tulossa, voi olla että omaa päivää juhlitaan ihan kotona? Säästössä on kyllä juhlaskumppa Barcan viinitilalta.

Me mennään tänään ystävien luo grillaamaan, nyt tuli vähän pilvisempi päivä mutta eipä tuo haittaa. Pyöräytin eilen illalla juustokakun, lupasin tehdä.
Ja ylihuomenna mennään vielä mökille joten toivottelen ihanaa elokuun loppua kaikille, en varmastikaan ehdi linjoille ennen lähtöä. Jotenkin ihanaa päästä taas mökille, nyt erilaista kun ei enää ole niitä kesäkuun valoisia iltoja vaan elokuun tunnelmallinen pimeys :)

Heippa täältäkin päin! Kiirettä on pitänyt eikä koneella ole paljon tullut käytyä. Päivät menevät ihan hurjaa vauhtia, kun on vähänkin jotain ohjelmaa. Viime viikolla oltiin I:n kanssa yökylässä vaarilla ja lauantaina oli ohjelmassa koiranäyttely helsingissä. Lauantaina oli ihan mahtava ilma, paitsi kun piti epätoivoisesti yrittää pitää lasta varjossa aukealla kentällä. Välillä I oli ihan tuskissaan, kun rattaissa oli niin kuuma. Mutta kyllä sitä lopulta aina keinot löytyi. Koirakin menestyi kivasti ja sen takia "jouduimme" olemaan näyttelyssä loppuun asti. Puuh. Vasta illalla puoli yksitoista oltiin kotona. Kyllä oli rankka päivä kaikille siinä helteessä. Mutta oli mukava tavata taas iso joukko tuttuja ja ystäviä. Kotimatka olikin sitten aukamoista huutoa...

Meillä on yöt nykyään ihan hurlumheitä. Muuten ei olisi mitään ongelmaa, mutta I haluaa välttämättä nukkua mahallaan. Ei siinä mitään, mutta kun ei jaksa olla mahallaan koko yötä ja herää sitten, kun yrittää kääntyä. Ikinä en onnistu kääntämään häntä niin sujuvasti etteikö heräisi kokonaan ja sitten ei auta parkuun mikään muu kuin tissi... Eli syöttöjä oli sitten viime yönäkin kolme yhden sijaan. Ja mä oon ihan puhki, kun ei saa kunnon unipätkää ollenkaan. Olen yrittänyt tehdä sänkyyn jos jonkinmoisia virityksiä peitosta ja tyynyistä ettei pääsisi kääntymään mahalleen, mutta aina onnistuu kääntymään. En tiedä sitten olisko tässä kohtaan siitä unipussista apua. Vaikka toisaalta meillä on niin kuuma sisällä, että I paistuis kyllä mihin tahansa pussiin yön aikana. No rikkonaiset yöt on sitten korvaantuneet kyllä kunnon päikkäreillä. Tänäänkin veteli jo kaksi tuntia inahtamatta kertaakaan. Että aina jotain hyvää, jos on huonoakin.

Kiitos Riinuskalle kuvista. Kyllä on yhteneväiset profiilit lapsilla!

Mukavaa kun tuoreiden tuplamammojen arki tuntuu sujuvan kivasti. Mimmullakin sitten tutti toi helpotuksen. Uskon Stellan tapaan, että kyllä siitä tutista sitten aina jotenkin eroon päästään. Mielummin tutti, kuin turhaa itkua.

Mimmu meillä taisi alussa olla pari neuvolaa vain parin viikon välillä, mutta nyt on vain n. kerran kuussa. Aika harvaan munkin mielestä, mutta toisaalta sitten ajattelin että miksi siellä ravata, jos kaikki on hyvin. Ja soittaahan sinne aina saa. Varsinkin näin ekan kanssa olisin jotenkin alussa ehkä tarvinnut enemmän kannustusta siihen että kaikki on hyivin ja teen asiat oikein.

Mutta nyt I hermostuu, pakko mennä viihdyttämään.

Sanelma, oletko kokeillut patjan alle, molemmille reunoille niitä pyyherullia yms? J nukkui semmoisessa kourussa aikansa, kunnes oppi kääntymään toisinkin päin. Ei J ainakaan siinä pystynyt kääntymään mihinkään, oli meinaan semmoiset viritykset ;)

Pikainen moi,

Meille on tulossa vieraita taas, voipullat on uunissa ja toisella jalalla hyssytän poikaa sitterissä, joten lähtö oi tulla pian. Väsäsin yhdellä kädellä makaronilaatikkoa, kun poika on jostain syystä niiin sylivauva tänään, puuh!Ja tämä läheisriippuvuus tänään on jotain uutta. Viimeyönä ei nukkunut, ei. Kahden tunnin välein imetin ja poika ähisi. Muuten yöt menneet ihan kivasti, mutta viime yö ei. Öisin vaihdetaan vaippaa kertaalleen, koska pissaa ja kakkii vaipan täyteen ja ähisee sitä. Ihan pyllyyn tarttuu kiinni pissavaippa.

Poika on kasvanut. Ikää on 5 viikkoa ja pituus 56 viimeviikolla ja paino hiukan alle 6 kg. Ei mikään hankisääski. Kummasti olen puolustusasemissa, jos joku tulee ja sanoo "isoksi" poikaa. Minusta hän on juuri sopiva. En halua alkaa stressta käyristä. Parempi näin, että syö ja ilmeisesti spurtteja tulee. Neuvolasta tuli kehuja ja minä niin ylpeä omasta jössikästäni :)

Samalaisia asioita Mimmulla, Hertalla ja Riinuskalla pienten kanssa kuin itselläkin. Tutti helpottaa meillä pahaa mieltä välillä. Parhaiten ottaa ihan pienen ensitutin. Yöllä ei syö tuttia, tai emme ole ole tyrkyttäneet. Imemisen tarvetta on, sen huomaa kyllä. Hätäilee tissillä Mimmun tytön tavoin ja sitten saattaa hermostua. Vaatii palvelua heti! On kyllä luonnetta tullut meidän runopoikaan:)

Sähköpumppaillut olen. 70-100ml saanut aikaiseksi ja hienosti ottaa isältään pulloa. Aventin pullo myös meillä. Pakkasessa on vasta yksi pieni pussi, kun ollaan kokeiltu käyttää lypsetyt heti.

Ihanalta edelleen kuulostaa kaikkien oleilut. Mieleen jäi Piritan ja miehen laatuaika kaksin. Ihanaa. Mä olen nyt tajunnt miten ihanaa on istua saunassa rauhassa, kävellä koiran kanssa metsässä, nauttia lasillinen siideriä pimenevässä illassa, kun poika on nukahtanut. Valmiiseen pöytää istuminen ja _rauhassa_ syöminen on varmasti ihanaa perheenäidille ja isälle.

Anteeksi taas lyhyt viesti ja omanapaisuus heti alkuun, mutta nyt on pakko mennä. Ehkä palaan uudelleen..

Pientä haipakkaa menty joten vain lyhyt moi täältä pikkukakkosen aikaan.
Rakenneultrassa käyty tänään ja kaikki näytti hyvältä, kasvaa aikataulun mukaan. Nyt siis rv 19+6. Sukupuolikin selvillä:-) mutta pidän teitä hulluja jännityksessä kunnes päätetään kuinka julkiseksi halutaan se tieto. Kun eihän sitä koskaan tiedä. Kätilö oli kyllä ihan varma..??

Anille onnittelut uudesta talosta, voi vitsi sentään kyllä mäkin haluisin lisää neliöitä! Mies jo väläytteli että jos vaikka rakennettaisiin oma. Onhan se ihan pähkähullu idea kun ei edellinenkään projekti ole vielä valmis ja nyt jo menen hermoromahduksen partaalla. Huhhuijaa.

Hyvin näyttävät heinälapset kasvavan ja kuvat oli hinoja!

Mä yritin tänään löytää juhlamekkoa, kun on ristiäiset ens viikolla ja sitten yhdet 3-kymppiset kuukauden päästä. VOI VIDEO, mikä duuni. En löytänyt yhdenyhtä mekkoa kun päätin etten halua mustaa tai harmaata äitiyskaapua! Nyt täytyy sitten viritellä noista kaapissa olevista vanhoista rääsyistä:-(((.

pikaisesti kuulumisia, kun tuli tilaisuus!

Manna, mäkin muistan hyvin, että olin tosi herkkä siitä, jos (kun) joku huomautti, että Leo on iso poika. Ihan hassua, mutta jotenkin se vähän harmitti. Vastaavasti olisi varmasti kurjaa, jos kovin pienestä lapsesta huomautettaisiin.

Sandemanille siis tulossa poika, jos kätilö oli ihan varma :) Ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin, Onnea!

Madonnan keikan järjestelyjä minäkin kehun. Aivan uskomatonta, että noin paljon ihmisiä ja ei jonotettu oikeastaan yhtään. Ihan huippujuttu! Tosi rauhallista porukkaa muutenkin, ei mitään kännilaumaa onneksi. Keikka oli odotusten mukainen, näin biisilistan etukäteen, joten en pettynyt vanhojen biisien puutteesta. Kannatti mennä ja kun oli A-liput, niin nähtiinkin tosi hyvin. Riinuska, sain liput myytyä, vähän alihintaan tosin.

Kiitos Riinuskalle ihanista tytön kuvista, suloinen tyttö!

Vai Keijulla keskustellaan toisesta, wau :) Kiva että on hyviäkin hetkiä, eikä pelkästään kireitä fiiliksiä. Meillä oli viikonloppuna kunnon tilanne, olin mutsin luona pari yötä Leon kanssa ja nyt koitetaan tosissaan ja mieli on ainakin parempi. Toivottavasti molemmat jaksetaan nyt yrittää, muuten tämä kyllä loppuu. Toisesta lapsesta ei siis meillä vielä keskustella :) Onkin niitä harvoja asioita mistä ollaan nykyään oltu samaa mieltä, ensin välit kuntoon ja sitten vasta mietitään.

Nyt mun tilaisuus loppui, tuli pikku mönkijäinen syliin. Ai niin, käytiin tänään 1 v. kuvalla, jännittää miten onnistuivat!

Takaisin täällä. Vieraat kestitty. Ollaan saatu ihan tajuttomasti lahjoja! Monet vieraat on vielä käymättä, mutta äkkiseltään laskin, että meillä on jo n. 40 kpl pelkkiä onnittelukortteja, vaikka kaikki eivät ole laittaneet korttia esim. lahjaan. Käsittämätöntä! Kyllä me olemme nyt kiinnostuksen kohteena:) Mukavaa se on, että niin moni iloitsee meidän ihanasta onnesta.

Kuulostaa Gissa sille, että nyt olette tulleet tienpäähän suhteen tilanteen kanssa. Joko tai-tilanne. Hyvä niin; asiat alkaa aukeamaan. Ilmeisimmin kunnon tilanne sai aikaan sen pysähtymisen. Tsemppejä ja jaksamista keskusteluihin ja suhteen elpymiseen. Toivon, että saatte asiat kääntymään parhainpäin.
Madonnan konsertista kuulin samaa kehua, että uskomattoman hienot järjestelyt ja hyvä rauhallinen porukka, vaikka sitä tosiaan valtavasti siellä vyöryi. Hienoa, että näitte hiukan enemmän kuin jokunen kaverini, jotka eivät nähneet edes kunnolla screeniä :) Ja moni varmaan vain tulitikun kokoisen Madonnan. Melkoinen spektaakkeli jokatapauksessa.

Onnea Sandemanille hyvistä uutisista. Puoliväli on nyt käsillä. Varmasti masu on jo hyvän kokoinen ja voinet ilmeisen hyvin? Mulla oli loppuraskaudessa juhlissa musta kotelomekon tyyppinen mekko, mutta asusteet värikkäät, niin olin mielestäni aika onnistunut asuvalinnassa. Ja se mekko oli todella halpa ostos. Nyt on jo kierrossa toisella odottajalla, kun hälläkin juhlia.

Keijiksellä ja miehellä mietteitä toisesta. Kyllä ne ajatukset on tääläkin jo nyt mielessä, kun toivoisi, että JOS joskus luoja suo, niin ei jäisi poika ainokaiseksi. Sisar on kuitenkin valtava lahja myös lapselle. Meillä on pakkasessa, vaikkakaan ei ole sanottua, että ne sulavat, joeten lähtötilanne on toinen ainakin alkuunsa. Teillä muistaakseni alkaisi a:sta hoito? No, jos ja kun se päivä koittaa, niin siitä sitten enemmän. Voih, alkusyksyn ja niin loppukesän mökkeilyt on niin parasta. Lämpimät ja pimeät illat, kynttilät saunakamarissa ja mökissä, ihana tunnelma. Tahtoisin kovasti kyllä saareeen myös. Nauttikaa minunkin puolesta.

Onnea Sanelma koiruuden hienosta menestyksestä ja reissukin meni I:n kanssa hyvin. Kyllä on ollut todella kuuma välillä ja meidän poika ainakin hikoilee muutenkin paljon. Autossa taas on viileä ja täytyy katsoa, etteo hikistä poikaa laita viileään autoon, ettei taas vilustuisi. Melkoista taiteilua.
Voi noita teidän öitä nyt. Mikähän neuvoksi. Oisko Riinuskan vinkki toteuttamiskelpoinen teillä? Pääseekö kääntymään, vaikka kuinka "kavennat" nukkumatilaa? Ottaakos Ii tuttia..tissin sijaan? Meillä poika laitetaan kyljelleen, mutta lähes poikkeuksetta herää selällään, kädet levällään:) Ei auta peitolla tukeminen täälläkään. Päivisin makoilee kehdossa mahallaan välillä. Katson vain, ettei ole mitään riepua tmv. kehdossa silloin, ettei vain väsähdä sellainen kasvoille.

Onpas Stellan luona ollut aamu :/ Täytyy sanoa, että voi teitä kaikkia parkoja, myös koiraa. Ja niskajumi on niin kiusallinen vaiva, kun pahimmillaan ainakin mulla äityy päänsäryksi. Pk alkanut muksuilla. Toivottvasti viihtyvät. Jäivätkö hyvin sinne?

Anskun talo-onnea tosiaan kiva kuulla. Ja kuvia olisi kiva katsella. Koskas muutto?

Kiitos Riinuska kuvista. Ihana pieni pörrötukkainen likka. Juskan kanssa ilmetty sisaruspari!

Äh, en mä sillätavalla loukkaannut pojan "isoista" kommenteista, mutta jollain lailla jotkut "apua, onpas se valtava"-komentit loukkaa. Ei hän ole valtava, pieni 6 kiloinen vauva;) Mutta se tapa, joilla jotkut sanovat ja jos ensimmäinen kommentti on vauvan ulkoinen arviointi, niin ei se oikein ole kivaa. Ja onhan tässä joku lähisukuun kuuluvakin jotan hiukan tahditonta sanonut, joten taidan olla hiukan takajaloillaan jo valmiiksi. Tiikeriemo;D Ja joskus kun puuttiin siitä rakkauden heräämisestä asteittain, niin todellakin..Heti alkuun oli kyllä voimakas tunne lasta kohtaan, mutta kyllä se vaan nousee uusiin ulotuvuuksiin koko ajan. Olen kyllä ihan umpihöpö pojan edessä; ihan rakastunut! Ja se tunne, että haluaa suojella lasta kaikelta pahalta. On se uskomatonta. Onneksi en tiennyt tätä silloin, kun pettymyksiä tuli ja pelko oli pahimillaan lapesttomana. Olisi ollut aika musertavaa.

Mimmu, meillä on neuvola 1 x kk:ssa puoleen vuoteen saakka. Jatkoa en muista. Ä-nlan kätilö oli kotona käymässä ja samoin lasten nlan täti. Ihan hyvä systeemi kyllä. Hyvä, että sait ajan hiukan aikaisemmin. Kohtuullista.Todella mielelläni mä käyn nlassa, kun kaikki on niin uutta. Niin, rotarokote kuuluu 1.7. jälkeen syntyeiden lasten rokotusohjelmaan, joten ei tarvitse ostaa (jos haluaisi, maksaisi 80e) ja sen saa vauva siis suun kautta. Tuli vaan mieleen. Eka rokote taitaa olla nyt 3 kk:n iässä.

Onkos nimet on heinävauvoille mietitty? Meillä on kaikki nimet. Huih* Hn on ihan nimen näköinen ja oloinen. Jännää, mitä nimiä tulee lapsille:D

Nyt meen suihkuun ja nukkumaan. Kunpa saisi paremman yön kuin viimeyö..

Huomenta! Vähän parempi aamu tänään. Lapset menivät kiltisti päiväkotiin, siellä oli ihanan rauhallista. Mies vaan on nyt sairaana ja potee yläkerrassa. Vaikuttaisi ihan hänen "omalta" sairaudeltaan, ettei olisi tarttuvaa, toivotaan niin. Oma niskakin on nyt paremmassa jamassa, alan vissiin tottua uuteen tyynyyn.

Madonnaa oli tosiaan aika tuskaista seurata c-katsomosta, vaikka mekin oltiin melkein alueen etureunassa. Vaikka olen sentään 170-senttinen, niin koko ajan piti kurotella varpaillaan, jotta olisi nähnyt jotain. Screenin näin koko ajan, mutta lavasta vain pilkahduksia. Muutama parimetrinen hujoppi oli tietysti edessä :(. Alussa ajattelin vihaisena, että olisi pitänyt joltain trokarilta hankkia ne a-katsomon liput hinnalla millä hyvänsä, mutta kyllä se lopulta noinkin meni ihan hyvin ja fiilikseen pääsi. Hieno show, vaikkei M enää mun makuun niin olekaan.

Voi että Manna miten sä kuulostat niin taivaallisen onnelliselta, ihanaa! Ja nuo tiikeriemotunteet ovat niin tuttuja. Kaikki kommentit omasta lapsesta tulee kuunneltua suurin korvin. Äitiys tuottaa kyllä sellaisia megatunteita, joita ei missään muussa asiassa koe. Koskee myös negatiivisia ja pelottavia tunteita, mutta ne ovat onneksi ohimeneviä ja jäävät sen rakkauden alle :).

Gissa, minäkin toivon kovasti, että saatte suhteenne kuntoon miehen kanssa. Ei ole kiva tilanne, mutta onneksi päätitte vielä yrittää. Ottakaa nyt kaikki apu vastaan, jos vaikka saisitte kahdenkeskeistäkin aikaa. Tsemppiä kovasti! Koskas sulla ne työt muuten alkaa? Ehkä sekin helpottaa tilannetta, kun saat muuta mietittävää ja arkeen tulee uudenlainen rytmi.

Sandemankin jo noin pitkällä raskaudessa! Miten nämä kakkoset tulevat niin varkain?! Hyviä vaatteita harvoin löytää silloin kun erityisesti etsii. Se _on_ ärsyttävää.

Aika menee jotenkin taas ihan kauhean nopeasti. Pitäisi ehtiä tehdä vaikka mitä! Tuntuu, ettei ehdi mitään. Olisi pihahommia, harrastuksia, töitä, kavereiden tapaamista yms. Jos niitä ei yhtään mieti, ei saa mitään aikaiseksi, mutta jos niitä taas hulluna miettii, alkaa stressata. Kimuranttia :). Mutta pitääpä olla onnellinen siitä, että niin monenlaisiin asioihin on _mahdollisuus_.