tahkoojaplussat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eväitten voimalla jaksaa (ja riittää oksennettavaakin...). Kaveripiirissä on yleinen vitsi, että ""onhan sulla nyt eväät ja yrjöpussi mukana?"" Mulla on AINA jotain syötävää ja vesipullo (niin ja se yrjöpussi) mukana, siis ihan jatkuvasti. Välillä on päiviä, että ruokailuväli on monta tuntia ja on parempi olla niin, joskus taas on pakko puputtaa puolentunnin välein jotain, että pysyis hyvä olo. Vaikeeta on, mutta kuulostelen oloa ja menen sen mukaan.

Mää en ole sittieriä ajatellutkaan. Ehkä siksi kun siskollani molempien lasten kanssa on siihen tarkoitukseen käynyt turvakaukalo ihan hyvin. (Heillä on autokatos jonkun matkan päässä ulko-ovesta ja kantavat pikkuisen aina kaukalossaan, joten se on sitten sisälläkin käytettävissä.)
Turvakaukaloa olen ajatellut sellaista mallia, joka kiinnitetään autossa omaan alustaansa, ei siis vöihin. Ei tarvi aina sählätä kiinnityksen kanssa, naps vaan ja on paikoillaan (tai pitäis olla). Onko kellään tällaisesta tietoa?

Mää askartelen loput kortit tänään. Osa oli viime vuodesta valmiina, osan ostin syöpälasten tuki ry -kortteja ja viimoset valmistuvat tänään. Musta se on kivaa tekemistä, kunhan vaan ei ole kiire. Kaikkiaan postitan nelisenkymmentä korttia. Musta niitä on kiva lähettää ja vielä ihanampaa kun saa niitä itsekin.

Joo, kyllähän mulla kaiken maan puuropusseja on mukana töissä, mutta kun ne ei maistu..Ja maanantaiaamut on muutenkin hankalia, kun hyvä että jaksaa pukeutua, saati sitten ottaa eväitä mukaan. Ja aina jotenkin kuvittelen, että selviän lounaalla (se kun on aika reilu) pitkälle, mutta ei niin ei. Taidan hakee alakerran kahviosta patongin :)

Joskus joku tuttu puhui sellaisesta istuimesta, joka vaan napsautetaan kiinnikkeisiin autossa. On about puolet kalliimpi kuin perinteiset istuimet ja se häkkyrä on kai aika iso, mihin se kiinnitetään. Mutta kuulostaahan se kätevältä kieltämättä.

Julia, sellainen turvakaukalo olisi tosi kätevä. Me saatiin lainaan miehen siskolta sellainen perusmalli, joten ei ostettu omaa.

Jaahas, kohta puolin kamun kanssa jouluostoksille, moron!

Heippa!

Täällähän on vilkasta juttua. Mä unohan aina välittömästi luettuani jutut, että kuka sanoi mitäkin. Mutta yritän kommenteerata yleisesti.

Kiitos myötätunnostanne työasioita kohtaan. Nyt oli jo parempi päivä. Esimieheni esimies oli yllättäen puolustanutkin minua jossain johtokunnan palaverissa ja tällä hetkellä muuttoa ei tarvitsekaan tehdä...Saa nähdä miten asia kehittyy. Työpaikan nimeä en viitsi kertoa, mutta julkisella puolella olen.

Julialle, Riinuskalle ja Stellalle (ja muitakin taisi olla) seksiasioista: Aika hiljasta on sillä saralla. Ei tunnu samalta kuin ennen raskautta ja ei tee mieli mulla eikä miehellä. Unia näen minäkin ja ne on aika outoja välillä...Yleensä niissä on mun mies tai sitten ihan mieheni näköinen miekkonen, joka ei kuitenkaan ole mun mies. Outoa...

Vaunuista: Olen ihan ulalla, että millaiset ostaisin. Lykkään asiaa kevääseen, mutta en aio maksaa missään nimessä yli 400 euroa. Yhdistelmät aion ostaa, sen verran tiedän. Ja niitten pitää sopia meidän melko ahtaaseen auton takaluukkuun.

Nälästä: Mulla on vähentynyt nälän tunne. Makean himo on sen sijaan kasvanut. Yleensä en ostele karkkia tai muuta makeaa kuin ihan harvakseltaan noin kerran kuussa. Nyt ihan viikoittain ja joka päivä tekis mieli ainakin suklaata. Ei varmaan kauhean terveellistä pitemmän päälle.

Yhtenä yönä viime viikolla heräsin kesken unien semmoiseen viiltävään kipuun, joka kouristi tuolla alamasussa. Nyt vasta tuli mieleen, että oisko se ollut supistus? Se meni kyllä noin kymmenessä sekunnissa ohi, mutta teki tosi kipeää. Piti ääneen kirota ja hampaita purra yhteen. Miltä ne supparit tuntuu? Monesti mulla aamuyöllä (kun rakko alkaa täyttyä) menee maha pinkeäksi varsinkin kun kääntää kylkeä. Ikään kuin suonella vetäisi mahasta. Mutta se ei satu ja menee ohi äkkiä. Kaitpa noita tulee kaikille.

Tein justiin lanttulaatikkoa. Nam! Se on ihanaa ja tekis mieli jo syödä. Piparitaikina oottaa jääkaapissa. Pitää sen kimppuun käydä huomenissa.

-Tiku-

Tuosta sitteristä sellainen vinkki, että jos sitteriä aikoo käyttää vähän ja harvoin, niin turvakaukalokin varmaan käy siihen. Mutta jos sitteriä haluaa käyttää useammin, kannattaa hankkia kyllä oikea sitteri, mahdollisimman kova (vauva pääsee paremmin kehittämään lihaksiaan tai jotain) ja sellainen, jossa selkänojan asentoa voi säätää. Kaukalossa kun se asento ei ole mukavin mahdollinen, siis ainakaan meidän kaukalossamme, eikä ihan pientä vauvaa voi sellaisessa asennossa pitääkään kauaa, kun on liian pysty. Ja säädettävä selkänoja on kätevä myös eri käyttötarkoituksia silmälläpitäen, keinutus, syöttäminen jne. Eihän sitterissä tietenkään muutenkaan koko päivää pidetä, mutta ymmärrätte varmaan :) Meillä nimittäin on ainakin sitteri osoittaunut hyväksi ""syöttöalustaksi"" D-vitamiinitippoja ja on kiva myös nostaa pöydälle, kun itse syö aamiaista tms, niin tyttö viihtyy kauemmin kuin lattialla ""yksinään"". Kylässä olemme sitten käyttäneet kaukaloa ikään kuin sitterinä. Mutta jos tarvetta on vähän, kaukalo varmasti riittää kotonakin.

Kyllä sellainen nopeasti paikalleen napsautettava kaukalo on varmasti kätevä, etenkin jos autoilee paljon. Lisäksi siinä on se hyvä puoli, että kun se ""teline"" on asennettu oikein, niin kaukalo on sitten aina oikein asennettu, tavallisten kanssa saa olla aina tarkkana. Mutta kyllä me olemme sellaisella tavallisellakin kaukalolla pärjänneet oikein hyvin, ei sen kiinnittäminen hankalaa ole, tosin sitä kiinnitystä kannattaa vertailla ja testata. Kaukaloissa on eroja ja kaikkien autojen vyöt eivät riitä joihinkin kaukaloihin ollenkaan, jotkut ovat helppoja laittaa, toiset vaikeita, lapsen asento on toisissa parempi kuin toisissa jne. Meilläkin on ihan uusi perheauto ja silti takapenkin turvavyöhön ei jää juuri ylimääräistä, kun kaukaloa laittaa paikalleen. Eli ei kannata ostaa ennen kuin on sovittanut kaukaloa autoon :)

Piritta, mun kaverilla on se napsautettava malli ja on tosi kätevä. Autoon asennetaan kehikko kerran, mutta jos jossain vaiheessa tarvii kulkea toisella autolla nii sen pelkän kaukalon saa turvavöihin kiinni eli ei tarvii sitä kehikkoa aina erikseen asentaa. Eikä se niin hirveän iso loppupelissä ole.
Mukavaa joulun odotusta.

Hih, kiitos Liina, vastasit jo ennen kuin ehdin kysyä tuosta alustaan kiinnitettävästä, että saako sitä vöihinkin jos niin haluaa. Kuulostaa ihan ylikätevältä, mutta osaan kuvitella, että hinta on sen mukainen. Täytyy kattella netistä, jos vaikka Saksasta tilais. Niin ja mun ystäväni muuttaa vuodenvaihteessa Saksaan, vois varmaan mulle sellasen lähettääkin (tai tuoda) jos laitan tarkat tiedot ja rahat tilille. Hyvä hyvä, suunnitelmia olla pitää :) Meidän perheessä (ja mummut kans) autoillaan paljon, joten kätevyys olisi tarpeen.
Toi kaukalo onkin varmaan meidän hankinnoista kallein. Pinnasänky on jo, miehen vanha! On kiertänyt suvussa ja nyt meillä. Ostin vain uuden patjan, sekä petivaatteet. Vaunuista maksettiin 200€ ja se onkin tähän mennessä ainut kustannuserä. En ole vielä rohjennut mitään ostelemaan, mutta enköhän tuossa ensi vuoden puolella anna itseni hullaantua. Kirppiksille lähinnä suuntaan hypistelemään ja tekemään löytöjä :) Paljon tavaraa ja vaatetta on tulossa siskoltani ja serkuiltani.

Tulin muuten jo kuudeksi töihin tänään. Olo on sen mukainen. Huoh.

Kivaa, tänään on neuvola! Vähän jännittää ja kovasti odotan niitä sydämen ääniä ensikertaa kuulevani. Mieskin on innoissaan.
Rv on nyt 15+5 ja maha näkyy! Vaa´an mukaan paino ei ole noussut, vaan on 1,5kg lähtöpainoa vähemmän.

Hinoa, Julia pääsee tänään kuuntelemaan sydänääniä! Mun mielestä se on joka kerta yhtä liikuttavaa, aina pyrkii silmäkulma kostumaan. Mies sulla on ilmeisesti tulossa mukaan kuuntelemaan?

Mulla on neuvola huomenna, tässä vaiheessa sitä vaan niin toivoo, ettei siinä virtsassa olisi mitään häikkää, samoin verenpaineessa. Ei tässä raskausmyrkytystä kyllä kaivattaisi.

Eilen ostelin joululahjoja, etenkin miehelle. On se kait ollu kiltti kun niin paljon saa lahjoja... No, ihan käytännöllisiä juttuja se on toivonut, sukkia, alushousuja.... yms. Kohta lähden ostamaan vielä loput lahjat. Tämä flunssa ei vaan älyä lähteä pois, ompa sitkeää lajia =( Siksi ei kaupoissa kovin houkuta kävellä.

Meinaan mennä leipomosta ostamaan tuoretta leipää... jos vaikka sitä maksamakkaraa sipaisisi päälle! *Juliaaaaa* =)

Huomenta. Meikäläiselle tuli sitten saikkupäivä ihan yllättäen. Teloin eilen nilkkani takapihalla, kun päästin koiran ulos. Nyt sitten lepuuttelen turvonnutta nilkkaa kotisohvalla. Käveleminen sattuu, ja yöllä oli kipua niin, etten nukkunut moneen tuntiin. Toivottavasti tämä lähtee lyhyellä levolla veks, sillä nyt ei olisi todellakaan varaa maata kotona, töiden puolesta siis.

Me ostettiin turvakaukalo käytettynä, ja se on sellaista vyötettävää mallia. Ollaan pyydetty sitteri tulevilta isovanhemmilta joululahjaksi.

Vauva oli ihanan sympaattinen yöllä, kun valvoin jalkakivun kanssa. Se kääntyili ja koputteli vatsaa koko ajan. Tosiasiassa se taisi hermostua, kun kesken yötä ruvettiin valvomaan, mutta minusta on mukavampi tulkita se äidin lohdutteluksi ;).

Voi Riinuska, kun mainitsit sen tuoreen leivän! Tekisi ihan hirveästi mieli, mutta kotoa ei voi nyt lähteä mihinkään, kun en uskalla kunnolla liikkua edes vessaan. Mies tulee vasta myöhään illalla. Saisinkohan nakitettua jonkun kaverin tuomaan mulle jotain hyvää...

Julialla on näköjään pahoinvointi vaikuttanut, kun ei ole tullut kiloja. Mulla oli tuossa vaiheessa tullut jo ties kuinka monta kiloa! Nyt saldo on siinä 11 kilon korvilla.

Stella, kaatusitkos sä ihan kunnolla? Vai nuljahtiko nilkka muuten? Koitahan nyt parannella, voi kyllä olla, ettei tuo yhdessä päivässä mene ohi...
Ulkona on hurjan liukasta, koiran kanssa ulkoillessa saa olla tosi varovainen, ettei tömähdä maihin mahansa kanssa...

Mä peukutan täällä Sandemanille ja Keijulle, olisihan huimaa saada tässä ""joululahjaksi"" taas 2 uutta plussaa!!!

Nyt leipomoon ja kauppaan, palaan iltapäivällä...

Riinuska, joo mies tulee mukaan. Sanoin hänelle, että saa tulla jos huvittaa ja huvittaahan sitä. Kiva juttu :)
Aivan varmasti vetistelen siellä, vetistelen jo nyt...*snif* Ihmeen herkkänä sitä on, en olis uskonut. Oon ollut tosi rauhallinen (ei raivareita tms.), mutta erittäin herkkä tunteilemaan, niina naurua kuin itkua.

Stella, harmitus jalkasi telomisesta. Muistathan pitää jalkaa koholla niin usein kuin mahdollista, kylmää (geelipussi tai vaikka hernemaissipaprika pussi) kireähkösti nilkkaan kaks kertaa vuorokaudessa noin 20-30 min kerrallaan ja vielä lisäks Buranaa kuurina noin viiden päivän ajan (jos on 400mg, niin ota aamuin illoin yks). Nää on urheilupiirin neuvot nyrjähtäneeseen nilkkaan. Jos ei ala turvotus laskemaan viikon kuluttua, käy lääkärissä. Painoa voi varata jalalle heti kun kestää. Huom! En ole lääkäri, tämä on vain kokemusperäistä neuvontaa ;)

Stella, oon aika hyvin pystynyt syömään, mutta iltaisin on niin huono olo, että turha puputus on jäänyt ja se on ilmeisesti auttanut siihen ettei paino ole lähtenyt VIELÄ nousuun.

Kiitos vinkeistä, Julia. Eilisillan pidin vihannessekoitusta jalkaan käärittynä. Nuo buranat taitavat olla tässä tilassa kiellettyjä, vai miten se meneekään? En ole syönyt raskauden aikana mitään särkylääkkeitä, ja tavallisestikin välttelen niitä viimeiseen asti, joten en ole ottanut selvää, mikä sopii ja mikä ei.

Mä kaaduin nilkan päälle ihan kunnolla. Nilkka meni siis ihan nurin, ja minä massoineni sen päälle. Näin vähän aikaa tähtiä ja kyyneleet kihosivat silmiin. Yöllä pakotti niin, että olin ihan varma, että nilkassa on jotain vakavampaa. Nyt se on kuitenkin jo parempi, mutta sattuu, jos nilkkaa pyörittelee. On tämä sen verran paisuksissa, ettei varmaan tosiaan tänään parane. Pitää olla hissuksiin.

Jep, uusia plussia toivotaan peukut sojossa! Saadaan sitten kunnon kopla ensi vuonna tuonne vauvanhoitopuolelle. Alkaa yhä enemmän tuntua siltä, että tapaaminen pitää järjestää viimeistään sitten, kun on 10 tahkoojavauvaa maailmassa. Nyt on ilmeisesti 4, muistanko oikein?

Heipsistä jälleen!
Voi stella, ikävä kuulla. Koitahan ottaa nyt iisisti ja parannella jalkaasi. Noi on aika kurjia juttuja, vaikka pikku day off onkin ihan mukava töistä :)

Hitsi kun mua nyt oikeesti alkaa epäilyttää se np-ultra. Sen pitäisi olla ennen joulua, eikä kutsua ole tullut! Olen varma, että ne tarjoaa sitä mulle joulun ja uv:n väliin, ja en ole silloin edes kaupungissa. Mitäs nyt?? Jätänkö sen väliin? En kyllä haluaisi. Enkä viitsisi soittaa Kättärille, kun osaan kuvitella, miten ne suhtautuu: tiukkaa on, aikoja vähissä, ota mitä tarjotaan. Sorry, olen vähän skeptinen tähän julkiseen sektoriin joskus. Mutta silti, kutsun pitäisi jo tulla, kun tässä on enää viikko aikaa.

Ensi viikon ti on neuvolalääkäri, jospa silloin kuulis edes niitä sydänääniä. Tulee vaan vähän hankalaan aikaan aamupväksi, kun on glögeilyä sun muuta työporukan kanssa, että jotain pitäis taas keksiä selitykseksi...

Mietin muuten eilen, miten hyvä onkaan, että me ollaan kaikki niin vaiheissa. Saadaan me alkupään odottajat hyviä vinkkejä kohta poksahtavilta, ja sitten puolivälissä on Tiku ja pian Juliakin. Ja mimmu antaa hyviä vinkkejä kokemuksen rintaäänellä. Toivottavasti jengi kasvaa, kun riinuska ja stella poistutte, koska aika vähän meitä sitten enää on. Tosin voittehan te tännekin jäädä antamaan lastenhoitovinkkejä ;)

Jokos tiku sunkin masu jo näkyy, sähän olet pian jo puolivälissä?

Nyt syömään, viimein!

Ou nou Stella! Koitahan lepuuttaa jalkaasi ja onneksi ei käynyt muuta pahempaa. Ja ei niitä buranoita ehkä tosiaan kantsi ottaa. Tosi liukkaat kelit on nytkin pihalla. Olkaa kaikki varovaisia!

Voitko Piritta soittaa sinne np-ultrapaikkaan ja tivata, että milloin sinne pääsee? Kannattaa yrittää.

Mun masu näkyy jo kunnolla ja paksunee vauhilla. Oikeastaan pari viimeistä viikkoa se on ollut melko selkeä. Painoa tullut 2-3 kg. Kaikki mennyt tuohon masuun. Juuri ei rintoihin ja tuntuu niin kuin takamus olis pikemminki kaventunut (mikä ei oo positiivista, kun se on luikku muutenkin). Melkonen maha taitaa olla tulossa...

-Tiku-

Piritta, soitat vaan sinne Kättärille ja kysyt! Meillä ainakin oltiin TAYSissa minulle aina hyvin ystävällisiä, kun sieltä jotain kyselin. Harvoin olen saanut niin ystävällistä palvelua puhelimessa kuin sieltä ja neuvot ja vastaukset ovat vielä ihan ilmaisia, joskus sitä mietinkin, että kyllä meitä palvellaan hyvin, vaikka usein valitetaan terveydenhuollon resurssipulaa. Ilmeisesti raskaana olevat ovat kovia kyselemään enkä ollenkaan ollut pahimmasta päästä :)

Eikä minulla nyt vielä niin syvää vakaumuksen rintaääntä ole, tyttö kun on vasta 6 viikkoa, joten itsekin opitaan. Olen kuitenkin sitä mieltä, että kaikki vinkit ovat tarpeen, ettei itse tarvitse oppia kaikkea kantapään kautta, joten kuuntelen itsekin vinkkejä mielelläni :)

Ja Stella, soitapa neuvolaan ja kysy särkylääkkeiden käytöstä. Riippuu vähän ongelmasta ja raskauden vaiheesta, mutta joskus joissain tilanteissa särkylääkkeiden käyttö on ihan perusteltua. Minulle esimerkiksi jossain vaiheessa (en muista missä) sanottiin, että parempi ottaa pari buranaa migreeniin kuin valvoa sen takia viikko kaupalla, minulla kun oli jossain vaiheessa raskautta järkyttävä päänsärky monta viikkoa putkeen, en saanut nukuttua ja särky sitten vain paheni.

Riinuskalla alkaa sitten olla jo ihan mielenkiintoiset vaiheet, toivottavasti et joudu viettämään joulua laitoksella :) Mutta hyvä, että kuljet vielä, minä olin kaupungilla vielä pari päivää ennen käynnistystä, muuten olisi tullut hulluksi neljän seinän sisällä. Onneksi kaupoista löytyy mummoja (ja odottajia ;) varten aika hyvin tuoleja, että sai välillä lepuuttaa selkää.

Kaikille teille oikein mukavaa joulunodotusta, meilläkin saatiin vihdoin joulukoristeet paikalleen :)

Liina, toihan olis loistava jos kerran menee noinkin pitkään. Jos saat nimen jostain selville, niin tieto otetaan innolla vastaan!

Mulle lääkäri sanoi kun kysyin, että miten toimin olkapää särkyjeni kanssa (on nivelrikko ja välillä kovia kipuja), että ota Buranaa tarpeen mukaan ja myös Panacodia suositteli ja uusi reseptini. En onneks kovin usein joudu ottamaan, ainahan se on parempi mitä vähemmän nappeja joutuu ottamaan. Stella, pari Buranaa, että saat nukuttua ei varmastikaan ole haitaksi. Varsinkaan kun ei ole kyse alkion/sikiön alkuviikoista.

Stella, voithan ottaa panadolia (jos siitä nyt mitään apua on...) kun sitä nyt ainakin ohjeitten mukaan saa ottaa. Mä vedin sitä viime viikolla 2-3x/ päivä kun olo oli niin kaamea. Kun sanoin sillä aluehoitajalla käydessäni, että huono omatunto niistä tulee, niin sanoi, että nyt pitää olla itsekäs ja ""määräsi"" panadolia kuurina. Muita särkylääkkeitä en ole ottanut, vaikka tuon panadolin teho onkin aikas heikko.

Nii-in, kuinkas monta tahkoojavauvaa on maailmassa???? Ainakin Mimmun, Hillan, Kukkiksen ja (Eulaalian??) Nyt tuli ihan muistikatkos, auttakee!

Kiitos kun tsemppasitte soittamaan sinne Kättärille, näköjään sitä tsemppiä joskus tarvii :) Eli soitin, ja sainkin tiedon, että kutsu oli lähtenyt tänään postiin ja aika on ensi viikon to. Vähän se myöhästää meidän reissuun lähtöä, mutta onhan tämä nyt kaiken tärkein juttu nyt. Huippua! Alkoi jo jänskättää...Ihanaa kun saa valokuvia vaavista mukaan :) Nyt vaan sormet ristiin, että kaikki on kunnossa.

Hui, kyllä noihin vauvantarvikkeisiin saisi upottaa omaisuuden, jos ostaisi kaiken uutena ja mahd. modernina. Musta ton kaukalon hinta on aika paljon, jos se on vanhassa valuutassa yli 1000 mk! Mutta mikäpä ei nykypäivänä maksaisi helposti 165 egee. Musta Kuukausiliitteen juttu siitä, miten miljonäärit asuu pk-seudulla, oli ihan huippu :) Meinasi silmät pudota, kun katselin asuntojen hintoja sunnuntaina. Nämä siis ihan vain Hgistä, mutta Vuosaaren Aurinkolahdessa oli reilu 100 neliöinen kerrostalokoti ekassa kerroksessa yli 550 000 e!!!! Voi halleluja, mitä hintoja. Kellä varaa? Ja hienosti oli muotoiltu ""merellisen ympäristön alati vaihtuvassa maisemassa...""

Riinuskalle pikaista paranemista, ei kiva. Mitens Nekun vointi?

Kiitos kaikille särkylääkevinkeistä. En taida kuitenkaan joutua turvautumaan niihin, koska kipu ei ole enää paha. On totta, että ulkona on melkoinen pääkallokeli. Varsinkin koiran kanssa täytyy olla huippuvarovainen. Onneksi meillä mies hoitaa hauvan nyt, kun minä nilkutan.

Noiden Riinuskan mainitsemien äitien lisäksi on vielä Kirppu eli jos Eulaalialla on kaikki hyvin, niin taitaa olla jo viisi tahkoojamammaa :).

Meille on ostettu lähes kaikki vauvatarvikkeet käytettyinä, koska uudet ovat ihan riistohintaisia. Periaatteestakaan en viitsi maksaa lastentarvikeliikkeiden hintoja. Käyttöikä on niin lyhyt. No, onneksi tavaroilla on hyvä jälleenmyyntiarvo sentään.

Tänään sain hankittua netistä käytettynä imetystyynyn ja olen surffaillut sopivaa kantoliinaa.

Joo, on tosi kivaa, että täällä on eri tilanteissa olevia odottajia. Musta on niin täysin uskomatonta, että oma vauva tulee maailmaan jo ensi kuussa!

Toivotaan, että Riinuskan vauva jaksaa vielä oleskella sisätiloissa vuodenvaihteen yli. On se kuitenkin aina parempi syntyä lähempänä laskettua aikaa kuin rutkasti ennenaikaisena. Paitsi tietysti raskausmyrkytystapauksessa.

Kas minä täällä taas. Ja kaukalo asiaa, sen nimi on Graco AutoBaby, maahantuoja Lastentarvike. Istuimen voi myös ostaa ilman kiinnitysalustaa, mutta on parempi alustan kanssa. Sitä on helppo kuljetella muotoillun kantokahvan takia ( kokeiltu on ) ja siitä saa kiikkuvan mallin sekä ilman. Tuohon oli laitettu suositus hinnaks 189€ alustan kanssa ja ilman 129€. Mutta kaveri oli ostanut omansa 175€ hintaan.

Olispa kiva tulla turisemaan tänne raskausasioista, mutta kun tuo tärppi tuntuu kiertävän kaukaa. Vuoden vaihteessa ollaan taas viisaampia ja jos silloin ei tärppi käy niin tää mamma painuu lekurille.

Hauskaa joulun odotusta vatsakkaat ystävät

Meidän tavallinen kaukalomme maksoi 139 E, mutta muita isoja hankintoja emme joutuneetkaan pinnasängyn lisäksi tekemään - jos ei perheautoa lasketa ;) Tosi paljon olemme saaneet tai lainanneet käytettynä, vaatteitakin olemme ostaneet tisi vähän, kun serkkujen vanhatkin ovat niin hyviä. Eli kokonaisuudessaan pysyimme hyvin tekemässäni budjettiarviossa.

Ja taisin jo aiemmin varoittaa, että lapset kasvavat tosi eri tahtiin. Meidän neiti ei taatusti mahdu kaukaloon vuotta, vaikka jotkut varmasti mahtuvat :) En tiedä mitä supermaitoa tyttö minulta saa, mutta yläkäyrillä mennään ja sellaiset vaatteet jäävät jo pieniksi, jotka serkuilla ovat menneet yli puoli vuotta. Mutta tämä tyttö meneekin tosiaan yläkäyrillä, joten eivät kaikki lapset ihan näin hurjaa vauhtia kasva, mutta kaikki on mahdollista. Ja eiköhän tämä kasvu meilläkin tästä tasaannu jossain vaiheessa, varsinkin, kun emme miehen kanssa ole mitään jättiläisiä :)

Mutta vaikka kaukalo ei vuotta menisikään, niin ei tuo ""telakan"" lisähinta mahdoton ole, jos vertaa tavallisen hintaan, varsinkin jos ajoa on tosiaan paljon (esim. mummolat kauempana). Ja itse mielelläni panostan turvallisuuteen, jos mihin, tuntemattomalta en olisi ostanut kaukaloa käytettynä, tutulta olisin voinut, jos olisin tiennyt, ettei ole pudonnut eikä ollut kolarissa. mutta ei ollut kenelläkään tarjota. Ja turvaistuinhan menee sitten kauemmin, kun valitsee sopivan mallin.

Huomenet kaikille!

Mää oon kans sitä mieltä, että ei kannata kauheita summia laittaa menemään vauvantarvikkeisiin ja vaatteisiin, varsinkaan jos on niin hyvä tilanne kuin meillä, että tavaraa ja vaatteita on tulossa joka suunnalta :)
Kiitos Liinalle tietoiskusta turvakaukalon suhteen.

Oltiin sitten eilen miehen kanssa neuvolassa ja kyllähän se herkäksi veti kun masusta kuului ravihevosten kopina! Syke oli 143, mitenkäs se vanhan kansan uskomus menikään; matala syke on tyttö ja korkea poika, vai juuri päinvastoin? Yrjö oli vauhdikas ja liikkui ja potki (terveydenhoitajan mukaan, itse en tunne) ja syke oli tasainen ja voimakas. Ihanaa!
Hemoglobiini oli mulla vähän laskenut, mutta kun lähtöarvo on korkea (lähes 150), niin ei pieni lasku haittaa, nyt oli 134. Painoni on tippunut 137g per viikko tässä kahden kuukauden aikana, mutta ihan ok kuulemma. Seuraava neuvola on tammikuun alussa ja silloin vasta saan tiedon rakenneultraan menosta.
Oli vähän pettymys kun neuvolassa vastassa olikin sijainen, eikä se ihana tuttu th, mutta ihan hyvä fiilis jäi kuitenkin.

Hih, Mimmu, ""jos perheautoa ei lasketa"" *nauraa*

*piipahtaa* Julia, onnea mielettömästi ihanista uutisista!! En osaa edes kuvitella moista fiilistä!! Tuo Yrjö on kyllä aika hauska...ja hyvää vointia muutenkin kaikille!!!

Ihme säkää tuntuu nyt mulla olevan. Juuri kun tänne kirjoitin, että turvakaukalo varmaan ostetaan, niin puhelimeni soi ja ystäväni kertoi veljensä myyvän keväällä (toukokuussa) juuri sellaisen alustaan kiinnitettävän kaukalon! Hintapyynnöstä ei vielä ole tietoa, mutta löysin tällaisen eräästä Tamperelaisesta liikkeestä:

Graco AutoBaby
- Kätevä turvakaukalo erillisellä alustalla
- Käyttöikä 0-12 kk (0-13 kg)
- Voit helposti irrottaa ja kiinnittää kaukalon omaan alustaansa
- Mukana pääntuki ja aurinkosuoja

Vauvatalosta tarjoushintaan alk. 149 € (ovh. 179 €)

Katsotaan mitä he pyytävät, paljonko te maksaisitte vastaavasta käytettynä? *helposti innostuvako??!*

Yhteistyössä