tahkoojaplussat 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riinuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Riinuska

Vieras
No minä sitten ""joukon vetäjänä"" aloitan uuden ketjun =)

Mimmu, mun mielestä kiva nimi tuli tein tytölle. Olen tässä jo etukäteen ristiäisiäkin miettinyt... Kaikkea pitäisi muistaa ja tehdä vauvan syntymän jälkeen ja sitten sitä varmaan muistaa vielä vähemmän kun nyt! No, eiköhän ne asiat omalla painollaan.

Vielä siitä joulukuulaisten ketjusta... Aivoverenvuoto mun mielestä voi tulla kenelle vaan ja koska vaan. Synnytykseen se ei liity, mutta nyt tuli sen yhteydessä. Kauhea juttu joka tapauksessa oli miten oli. En vaan halua enää ajatella tuollaisia...

Jossain vaiheessa pitää kait avata vauvan hoito puolelle tahkoojaketju myös, sellaista ei kai vielä ole? Siis poksahtaneille tahkoojille. Sitten kun meitä on siellä enemmän. Siihen asti mun mielestä poksahtaneet voivat hyvin kirjoitella tähän, musta ainakin kuulumisia on tosi kiva lueskella! Siitä tulikin taas Eulaalia mieleen... huhuu?

Kävinhän minäkin sitten sen joulukuulaisten lukemassa. Erittäin surullista. Mistä ihmeestä he (mies ja muu perhe) saavat voimia, vauvasta oletan? Ei hitto, tää elämä on yhtä mysteeriä.

Mulla on ollut nuo synnytykseen liittyvät asiat mielessä kun multa on muutama tuttu kysynyt, että minne haluan synnyttämään. Voin siis valita Taysin ja Vammalan välillä. Siskoni on synnyttänyt molemmissa kerran, joten tietoa on ja molemmista hyvät kokemukset. En silti pysty päättämään, mies sanoi, että se on mun homma päättää. Onneks tässä on vielä aikaa...
Vammalaan haluaisin sen rauhallisuuden vuoksi, nukkuminen synnytyksen jälkeen olis varmasti helpompaa perhehuoneessa kuin huoneessa, jossa on kaks muutakin omine rytmeineen. Huonosti nukkuvana pohdin paljon tätä. Toisaalla painaa vaakakupissa tuo turvallisuus, Taysissa kun olis kaikki viimeisen päälle. Vammalasta kuskataan Taysiin jos tulee joku kauhee hätä. Ensisynnyttäjänä tuntuis helpommalta mennä Taysiin kun on ihan vieressä, Vammalaan ajaa noin puolituntia kesäkelillä. Varmaan pohdin tätä vielä paljon, jote älkää menettäkö hermojanne..hih.

Mimmu, etkös sää synnyttänyt Taysissa? Olisitko voinut valita Vammalan ja jos olisit niin miks et?
Venla on aivan ihana nimi! Olis yks mun top kolmesta, mutta ystäväni on Venla, enkä halua samaa antaa. No, meillä on nimet selvillä olleet jo kauan; Onni ja Ilona! Tyttöjen nimistä mulla on selviä suosikkeja noin viisi kappaletta, uusin ihastus on Olivia. Toi Onni alkaa oleen aika käytetty tässä viime vuosina, mutta minkäs teet kun me ollaan päätetty se jo kymmenen vuotta sitten. Me ei vaihdeta.

Nekku, määkin pidän salaa peukkua Kastehelmelle... Ei kerrota sille ;) *lukeekohan meitin juttuja..*

Hei antaakaas joululahjavinkki! Lahjan saaja 86-vuotias mieheni mummu, joka on suht varakas ja hänellä on ""kaikkea"". Parina viime juhlapäivänä tms. ollaan annettu yhtä hopeista kalevala korusarjaa, josta pitää, mutta liika on liikaa sitäkin. Hän on kovin sydämellinen ja varmasti tykkää kaikesta mitä hänelle annamme, mutta olis kiva keksiä jotain ihanaa. Ajattelin lahjakorttia johonkin hoitojuttuun, mutta kun hän käy niissä suht usein, erityisesti jalkahoidossa. Kauheen kalliisiin juttuihin meillä ei rahkeet riitä, joten sekin rajoittaa. Äh, teen sinappia tai jotain! Siitä moni tykkäsi toissa vuonna kun tein äitini ohjeen mukaan ja laitoin nättiin purkkiin.

No, tulihan se uusi ketju sieltä... ;-) Ollaan hiljaisia tänään.

Toi kuolema oli pysäyttävä, mutta niin se tosiaan on, kuten Mimmu sanoi, että kaikkea ei voi eikä kannata alkaa pelätä. Esimerkiksi itse pelkään tässä raskaudessa sitä, onko lapsellamme kaikki elimet ja kromosomit oikeassa paikassa ja järjestyksessä, niistä asioista kun olen oppinut liikaakiin tietämään. Alkuraskaus on aina epävarmaa, mutta tuo on painanut omaa mieltä enemmän kuin km:n pelko. Ja se varmasti johtuu siitä, etten ole sellaista kokenut. Julialla taas varmaan oli ihan toisinpäin.

Mun mielestä Venla on tosi kaunis ja selkeä nimi. Hino valinta! Nimien kirjo on nykyään niin laaja, joten ei niitä Venloja välttämättä kiusaksi asti tule vastaan.

Juon ekaa kertaa kahteen kuukauteen töissä iltapäiväkahveja... Höh, melkein harmittaa, jos taas alkaa entiseen malliin kahvihammasta kolottaa.

Julia, mullakin alavatsa tuntuu iltaisin kovemmalta kuin ennen. Voi olla, että mulla venähtää esiin nopeammin, kun kuitenkin ehti jo keväällä jonkin verran kasvaa. Muttei kyllä mistään vielä mitään näy. Paitsi daisat on dollyt.

Juu, perustakaa ihmeessä sitten Tahkoojabebet. Mutta sitä ennen on kiva saada kuulla juttuja täällä. Koskas Aniliinilla olikaan se uä, ennen lomaako?

Ihan pikaisesti käyn tuota synnytyspaikka-asiaa kommentoimassa. Tai pikemminkin kysymässä. Sattuisiko kukaan tietämään, että jos muuttaa väliaikaisesti pois vakituisesta osoitteesta, niin voiko synnyttää sen väliaikaisen osoitteen paikkakunnalla? Meillä mahdollisesti mies joutuu töiden takia muuttamaan keväällä appivanhempien luo ja ajattelin mennä perässä, koska ei huvita yksinkään jäädä. Joudun joka tapauksessa kuukautta ennen äitiysloman alkua työttömäksi, joten sama kait se on missä aikaani kulutan. Jos muutan osoitteeni väliaikaisesti eri paikkakunnalle, niin kait saan siellä synnyttää? Ei huvittaisi 350 km matkustaa synnyttämään...

-Tiku-

P.S. Mukava nimi tosiaan on tuo Venla

Heipsistä,
Ei verkot oikein funkannut töissä, joten sai taas jännätä naisten kuulumisia :)

Luin itsekin tun joulukuun ketjun viestin ja olin kyllä ihan tippa linssissä. Ihan järkyttävää. Lopullisuudessaaan niin uskomattoman surullista ja kamalaa. Sitä joskus miettii, kun ajaa Nkl:n ohi, että mitä kaikkea siellä joudutaan kokemaan, suuria tragedioita, menetyksiä ja epäoikeudenmukaisuuksia =( Ei ihme, että neuvolan täti puhui niin tarkoin raskausmyrkytyksestä ja sen seurannasta. Yhyy, en kestä...

Mä olen kanssa ihan huolissaan siitä, että lapsi on masussa edes elossa ja ennen kaikkea siitä, että se saa kaikki raajat, elimet ja solut. Mutta niin kai se on, että sitä ei ole ikinä enää täysin levollinen, sittenhän sitä vasta huolehtii, kun vauva on sylissä!

Venla on muuten kaunis nimi, tykkään paljon. Sekin on ollut mun suosikkien listalla joskus, mutta kun lähipiiriin alkoi pulpahdella venloja, innostus vähän hiipui, mutta eipä ole nimen vika, että on niin kaunis :)

Kauheeta taas tämä turvotus, vaikea istua tuolissa. Eipä kaffe maistu, joten olen taas aika nukuksissakin.
Juu, eipä muuta, pitää vielä vähän ponnistella ennen salille menoa.

Huomenda! *niistää ja pärskii*
Menen kahden tunnin päästä aluehoitajalle, joka katsoo tulehdusarvot ja kurkun kun on niin hiton kipeä. Laittaa sitten lääkärille tarvittaessa.
Olen vetänyt panodol hottia ja panadolia, ei juurikaan hyötyä. Miten niistäkin onnistun ottamaan huonon omantunnon, vaikka niitä saa ottaa??? Nukuin viime yönä 4-7 nuhan takia, mutta tuskimpa ne mitään troppeja terkkulassa antaa. Se on vaan kärvisteltävä.

Tiku, en tiedä tuosta synnytyssairaalajutusta. Luulisin, että jos kerran asut jossain, niin lähimmässä sairaalassa synnyttäisit. En tiedä...

Näin mielenkiintoista unta. Vauva oli mulla sylissä, mutta napanuorasta kiinnittyneenä pyykkinaruun!! Tiesin, että mun pitää se vielä synnyttää, mutta sain nähdä sen sitä ennen ja ihastella. Sukupuolta en nähnyt kun oli joku harso haarujen päällä. Jänniä unia.

Misäs Stella on?
Ja siitä Eulaaliasta mä huolestun päivä päivältä enempi....

Aamupäivää,
Nälkä kaihertaa, mutta tällä kertaa otin eväät mukaan..saa nähdä, montako minuuttia pärjään niillä pöperöillä..

Hauska tuo sun uni Riinuska! Pikasta paranemista, ei varmaankaan kiva olotila =(

Harmittaa, kun tuo iho ei ole mitenkään hehkeässä kunnossa. Olen toki tietoinen, että jos näpyistä kärsii ennen menkkoja, samaa on odotettavissa raskausaikana, mutta joo, eipä paljon naurata. Ei nyt suoranaisesti häiritsekään, mutta iho on muutoin kuiva, niin mistä nämä näppylät sitten tulee?? Leuka on varsinkin oikea kaunistus...=(

Onko teillä ollut alaselkäkipuja? Mulla on alkanut vihlaista tuolta ihan alaselästä, ristiselästä? Vähän peffasta ylöspäin. Jos vähänkään kääntää illalla kylkeä tai vaihtaa sohvalla asentoa, niin auts, kun vihlaisee. Ei onneksi jatkuvaa, mutta sellaista ikävää kipua nyt kuiteski.

Mulla kyllä tämä kylmä ei koskaan hellitä...palelen ihan nonstop ja illat on ihan oma juttunsa, kun koitan etsiä mahd. lämpimiä villapaitoja. Suihkuun on ihan tuska mennä, kun tietää sieltä tullessa, miten kylmissään on. Kaipa tämä mielenkiintoinen tuntemus joskus helpottaa...

Ja lisää mielenkiintoisia huomioita. Mulla on pari sellaista villakangastakkia Hgin talviin, eli melko ohuita ja tyköistuvia. Siis leikkaus on sellainen, että ei saa lihoa lainkaan :) No tilanne nyt: Nappi ei mene kiinni kummassakaan rintojen kohdalta...että ihan kiva. Onneksi kuljen työmatkat autolla, koska voisi aika paljon paleltaa pysäkillä. En kuitenkaan viitsi mitään laskettelutakkia laittaa päälle tai suurinta untuvatakkiani... Life is great... :D

Tiku, tietääkseni jokainen kaupunki on velvollinen hoitamaan vieraspaikkakuntalaisia sairaalassaan, jos on onnettomuus/tapaturma tms. tapahtunut. Synnytys on tietty em. ennakoitavampaa, joten en tiedä, mikä asian laita sen suhteen. Mutta luulisin, että voi synnyttää tyyliin missä vain, eihän ketään voi käännyttää. Toki kantsii ottaa ennakkoon selville.
Tämä on käynyt myös mun mielessä, koska ois ihana viettää juhannus vanhempien mökillä, mutta siitä olisi viikko laskettuun...sairaala ois kyllä 10 min ajomatkan päässä, että no panic, mutta silti...Kaupunkijussi kun ei kiinnosta, kun se tuli vietettyä tänä vuonna. Ankeeta oli.

Palatkaan linjoille!

Huhuu, eikös täällä tänään ole muita kun minä ja Piritta?

Paranemistoivotuksia otetaan mielellään vastaan, kiitos Piritta. Ihan turha käynti terkkulassa, kuten ounastelinkin. Ei saanut edes näytettä niulusta otettua kun mun kieli oli edessä ja kävin heti yökkimään... Kävin vaan apteekissa hakemassa peräpukamarasvaa, on nääs tuo toinenkin pää kipeä =( Hoitsu sanoi, että hyvällä omalla tunnolla nyt pitäisi juoda panadol hottia, eipä muuta konstia ole. Toivottavasti mulla ei ole poskionteloissa mitn, kun ei sitä edes tarkistanut.

Piritta, hyvin tuttua tuo takkiongelma! Mulle menee tällä hetkellä päälle suht hyvin yksi pitkä toppatakki, muttei muuta. Toivottavasti sillä pärjäilen nämä loppuviikot. Mutta siistimmät, tyköistuvat roikkuvat tosiaan käyttämättöminä tänä talvena. Mä olen jopa miehen laskettelutakissa ulkoiluttanut koiraa kun ei ole muuta ollut.

Onhan täällä meitä. Tosiaan se Eulaalia, missähän se on? Kuuluisi jo pian jotain.

Vielä ei oo takkiongelmia mulla. Yksi takki on tyköistuva se menee päälle. Muut on vähän väljempiä ja niihin mahtuu hyvin.

Voi Riinuska polonen! Ei käy kateeksi ei. Jospa ne molemmat päät pian kuntoutuu. Apteekin tropit vaan käyttöön!

Mullakin pukkaa oireita. Työkaverilla oli just vatsatauti ja pahaa pelkään. Hirveä murina kuuluu mahasta ja epämääräiseltä tuntuu. Saapi nähä miten käynee.

-Tiku-

Riinuskalle lisää flunssan selätys voimia. Mulla ei ole yltynyt pahaksi, sellaista pientä aivastelua ja kuivaa köhää. Viime yönä nukuinkin ihan hyvin, ei tarvinnut jatkuvasti niistellä. Pari Panadolia mullakin meni viikonloppuna, enkä ota siitä stressiä.

Takkiasiaa...Takeistani tyköistuvin ei mene rintojen kohdalta kiinni lainkaan! Samaa vaivaa siis täälläkin, voihan Dolly ;))

Nekulle unohdin aiemmin kommentoida sitä kun kerroit, että ystäväsi Trella sai myös tytön. Hih hih, olishan se aika hurjaa jos paljastuis, että ollaan vierailtu samaa vauvelia katsomassa!! No, tällä kertaa ei kyllä tainnut osua.
Olitkos sää muuten -77 vuosikertaa? (Sori laho pää..) Mää olen -75.
Ootkos menossa lauantaina katsomaan cupin pelejä siellä Hesassa, oon tulossa sinne..täähän on jännää.

Riinuskan olo kuulostaa tosiaan kurjalta. Yleensähän oloa helpottavat melkoisesti just lääkkeet, mutta nyt on nekin poissa laskuista, kun ei noista panadoleista oikein ole mihinkään. Otahan rauhallisesti! Peittoa korviin ja lämmintä naamariin.

Hih, Julia en ollut suunnitellut tulevani peleihin, kun ei ole ”omat” mukana, mutta eihän sitä tiedä, vaikka innostuisin... ;-) –77 tosiaan on vuosikertani. Ok, tällä kertaa sitten ei ollut sama bebe, mutta se oli vaan niin hassu ajatus.

Tikulle en osaa sanoa tuohon synnytyspaikka-asiaan mitään muuta kuin, että kannattaa tosiaan varmistella etukäteen eikä olettaa mitään. Mutta loppuaikanahan nvl:ssakin ravataan joka viikko, joten sitten kai sekin pitäisi hoidella siellä uudella paikkakunnalla?

Miten muuten teillä, saatteko käydä ultrissa ja neuvolassa työajalla? Siitä oli tuolla ketju ja mä vastasin, että meillä saa käydä uät ja lääkärit, mutta neuvolat menee miinuksena. Taidan vielä varmistaan meitin juristilta, joka on paras työkaverini ja tietää ”tilastani”.

) . ( Mulla olo tosiaan normalisoitunut – pl. nälkä ja dollyt. Toivottavasti johtuu vain istukan tehokkaasta toiminnasta...

Vaatteet mahtuu vielä päälle vaivatta, onneksi, koska ne mammabyysat ei kyllä vedä vertoja normaaleille housuilleni. Siihen vatsaankin ehtii varmaan niin monta kertaa tuskastua, että nautin vielä, kun voin sportata entiseen tapaan. Mutta onhan se sitten kiva, kun alkaa näkyäkin...

Hellurei ja päivitykset ennen lomaa.. Kiire, väsymys ja pahoinvointi on täyttänyt kalenterin, olen kuulumisenne lukenut, mutta näppiksen käyttö on jäänyt vähemmälle jo monena päivänä. Ensi yönä lähdetään ja palailen linjoille viikon päästä. :)

Voi teitä flunssan kourissa kamppailevia, Riinuskalla tuntuu olevan oikein sitkeä talvitauti, parantukaahan pian!

Ihan kamala suru-uutinen joulukuisissa, tuli kyllä hirvittävä olo illalla kun luin ja tänäänkin sitä päivällä mietin. :´(

Piritta, niin paleltaa täälläkin. Meillä töissä on melko lämmin, siellä on suurin osa t-paidassa talvetkin, mutta mulla on ollut pitkähihaisen päällä vielä huppari/villatakki. Saunassa ollaan käyty lähes joka ilta, kun ei sitä suihkua voi edes ajatella ""kylmiltään"". No, toivon mukaan huomenna ei palella, kun pääsee hieman lämpimämpään.. :)

Nekku, mulla on ultra ma 19.12. eli heti paluun jälkeisenä ekana arkipäivänä, huih.. Silloin on rv10.

Mulla ei ole mitään takki- tai housuongelmaa, paino on pudonnut neljä-viisi kiloa, eikä suuremmin turvotakaan. Dolly-vara kun on takeissa jo omasta takaa! :D

Laitoin täkit pesukoneeseen ja pitäisi kiikuttaa ne ulos narulle (hyrrr), että pölypunkit saa kyytiä, äiti lupasi muutaman päivän päästä hakea ne sisälle. Mitenkäs tyynyjen laita on, pesuainetta huomattavasti normaalia vähemmän, mutta miten käy pallokuitujen linkouksessa, pitääkö jättää väliin, ettei tule pannukakkuja?

Kasvatelkaahan masua ahkerasti täällä kotomaassa, kivaa lähteä ekalle pidemmälle ulkomaanmatkalle, mutta varmasti mukava palata koti-Suomeen! =)
(Fiilistelyjä itsenäisyyspäivästä, mulle tuottaa nykyään hirmuisia vaikeuksia kuunnella Maamme-laulua tai muuta itsenäisyyteemme viittaavaa tipattomin linssein ja hammasta purematta, ei sitä nuorempana osannut arvostaa Suomea ja sotaveteraaneja tällä tavoin.)

Aniliinille rentouttavaa ja lämmintä lomaa!

Hankin jo lähtöä töistä, äiti pyysi mukaansa ostoksille makutuomariks, verho-ostoksia kääk. Lupasin kun oli niin innoissaan yhdestä ideasta.
Ehkä samalla hankin viimeisen lahjaostoksenkin, se 86v mummon lahja on niiiin vaikee...muut on jo hanskassa.

Huomiseen!

Mä kävin aina omalla ajallani neuvolat yms kun se on mahdollista vuorotyön takia. En tiedä, olisinko saanut käydä työaikana.

Mullahan alkaa huomenna virallisesti äippäloma, huiiih...

Aniliini, rentouttavaa lomaa etelässä!!!

Suurimmalla osalla on vielä tuo kylmyysjuttu. Odottakaas vaan, näillä viikoilla hiki virtaa =) Onneksi ei ole kesä, mä kun en muutenkaan pidä lämpimästä/kuumasta, mulla olisi varmaan tosi tuskanen olo. Makuuhuoneen lämpötila piti laskea alle 20:n, että pystyn nukkumaan, alasti. Kyllä muakin alussa paleli kovastikkin.

Katsoin äskön nauhalta sen 4 D:n, missä oli sukupuolettomista lapsista. Olin säästellyt sitä kun en tiennyt, uskallanko katsoa. No, ei se paha ollut. Mutta jos niin kävisi, niin minkäköhänlaisen tekstarin sitä sairaalasta sukulaisille laittaisi... ""Meille syntyi...ööh... tyttöpoika.....?""

Ootte te kyllä ihania kun jaksatte mua tsempata nuhassa. Mä kun kirjottelen myös tuonne tammimammoihin, niin siellä on eri meininki. Tarkoitan noin yleisesti, ei välttämättä kukaan kommentoi siihen, mitä sanot tai välitä. Mutta mehän tietty täällä ""tunnetaankin"" paremmin.
Kirjoitteletteko lasketunajan kuun ketjuun?

Hei, sori kun ""ängen"" käymään täällä mutta pakko oli käydä toivotttamassa Aniliinille hyvää matkaa!! Oikein ihanaa, rentouttavaa ja ennenkaikkea lämmintä reissua, tulen sitten lukemaan reissukuulumisia!!

Nyt on sit nälkä...ihan heikottaa, voi pirskutas. Pitää käydä kaupassa ennen spinninkiä, koska muutoin mä nuukahdan. Kai se pitää joka päivä käydä Amicon pöperöillä, vaikka en aina jaksais ja raaskis :)

Riinuskalla jo äippis, voi jes, miten ihanaa! Tosin olet tainnut nauttia jo kotona olosta enemmänkin. Mä meen varmaan ihan sokkiin, kun työt loppuu, on tässä kuitenkin sen verran aktiivista elämää vietetty opiskelujen aloittamisesta lähtien. Aktiviteetti jatkuu toki kotonakin, mutta se on niin erilaista.

Musta neuvolat sun muut pitää ehdottomasti kuulua työajalla suoritettaviin asioihin. Harvoin niihin työajan ulkopuolella pääseekään, enkä itse aina saa sitä 08-aikaa. Luin itsekin sitä ko. ketjua, ja mietin, miten raadollista se jossain voi olla, että pitää tehdä ne tunnit sisään. Meillä nyt TES on muutoinkin hyvä, mutta toivois toki, että muillakin aloilla olisi. Toisaalta mä teen hommani vaikka sitten kotona, jos en työajalla ehdi, joten sinänsä tilanne on eri jollain toisella alalla.

Juu, kyllä mulla hulppeasti muut vaatteet sopii, siitä ei ollut kyse, mutta kun rintavarustus on ollut aiemmin 80 b (jopa a joissain merkeissä), niin nyt on pikkasen tiukkaa noissa tiukoissa takeissa...Mä pidän muutoinkin tyköistuvia vaatteita enimmäkseen, niin huippaa toi, että alkaa kiristää...Onneksi talvi ja villapaita-aika!

Aniliinille mukavaa matkaa!! Mitäs muuta...Julian lahja..oisko joku kirja hyvä mummille, keittokirja...? Runokirja, villatöppöset, itse tehdyt karamellit..?

Nyt pitää juosta, se on ciao!

Kiitokset kovasti kaikille matkatoivotuksista, Keijulle erityisesti, kun ""viitsit"" täällä käydä kurkkimassa. Mä luen Tahkoojatkin päivittäin, mutten jotenkin ole saanut aikaiseksi taas aikoihin kirjoitella. Jännäsin kovasti teidän (siis Keijun) simppatuloksia, mutta nythän ne näkyi tulleen. Älä enää huolta kanna siitä asiasta, vaikkei mustaa valkoisella olekaan.. Ja mä pidän ihan hulluna peukkuja, että viimeistään lapan jälkeen natsais, samalla kaavalla kuin meillä!! =)

Laukut on pakattu ja kamu saapuu meille 00.30, lähdetään sitten kohti Helsinki-Vantaata. Huiii!! =) =)

Mä en kirjoita muuhun ketjuun, hyvä kun nykyisin saan tänne jotakin rustattua, kun työ ja väsymys vie niin suuren lohkareen. Olisi paljon helpompaa, jos töissä ehtisi päivittelemään kuulumisia, mutta pah, ei siellä mitään ylimääräsitä ehdi.

Mä en kattonut sitä 4D:tä, harmittaa, kun näin kuitenkin mainoksia. Miksikäs sellasta ihmistä sitten sanotaan, joku f:llä alkava se on, mutten muista mikä..?

Meillä saa myöskin mennä ultriin ja lääkäriin työajalla, mutta neuvolasta en ole varma, koska terveydenhoitaja on niin joustava, että ottaa aina työajan ulkopuolella. Siis ei omansa, mutta asiakkaan.

Mä ostin lankaa ja kävin TAAS äidin opissa villasukan kantapään tiimoilta. Viime talvena tein muutamat villikset, miten ihmeessä se kantapään kavennus voi painua unholaan. Ajattelin tehdä muutaman pikkusukat (ystävän vauvalle), että jäisi nopsemmin mielenperukoille sekin taito. Oletteko käsityö-ihmisiä?

Heipat taasen! :)

Julia, virallisesti en olisi voinut lähteä Vammalaan synnyttämään, paitsi tietysti jos olisin ""sattunut olemaan sielläpäin synnytyksen alkaessa"" - mikä ei olisi varmaan mennyt läpi, kun jouduttiin käynnistämään ;) Mutta olisin joka tapauksessa valinnut TAYSin, koska ensinnäkin se on niin tosi lähellä (niissä supistuksissa, jotka käynnistyspillerit saivat aikaan ihan yhtäkkiä, matka Vammalaan autossa olisi tuntunut tosi pitkältä...) ja toiseksi siellä on paremmat mahdollisuudet auttaa, jos jotain olisikin mennyt pieleen. Vammalastahan ongelmatapaukset lähetetäänkin TAYSiin.

Olen kuullut Vammalasta paljon hyvää, mutta itse olin tyytyväinen omaan valintaani, sillä minulla ei ole synnytysreissusta kuin hyvää sanottavaa. 2A:lla on kahden hengen huoneet (3A:lla kolmen, tosin pyrkivät laittamaan vain kaksi per huone, jos tilaa riittää) ja ainakin minä nukuin yllättävän hyvin - siis sen minkä oma prinsessa antoi ;) Jostain syystä en herännyt huonekaverin vauvan itkuun lainkaan, vaikka olivat kuulemma syötelleet pitkin yötä.

Kiitos vain kovasti kaikille, joiden mielestä prinsessallemme löytyi hyvä nimi :)

Tiku, kuten vähän tuossa toisessa viestissä jo vastailin, niin tosiaan kyllä voit mennä synnyttämään sille paikkakunnalle, missä olet, vaikka et olisi kuin lomamatkalla. Eihän sitä voida synnyttävää naista kotiinsa lähettää :) Synnytysvalmennuksista en sitten tiedä, mutta kun asian selittää, niin luulisi niidenkin haluttaessa järjestyvän.

Hyvää matkaa Aniliinille vaikka olet tainnutkin jo poistua kotikamaralta.

Mä kirjoittelen myös tonne elokuisiin..välillä tätä juttua irtois enmmänkin ja välillä ei sitten yhtään.

Mä haluaisin olla käsityöihminen, mutta mulla on siinä asiassa peukalo ihan keskellä kämmentä. Kyllähän sen oppis kun opettelis..äiti ja sisko ovat mollemmat tosi hyviä käsistään..oppeja ja neuvoja saisi kyllä niiltä kun vaan kysyis. Viime jouluna kudoin kaulaliinan ja tänä jouluna ompelin joulupöytäliinan reunat..(WAU)!

Takkigalluppiin: Vielä ei mitkään takit purista tai kiristä mistään tai ainakaan ei raskaudesta johtuen...

Sainpa varattua itselleni sen varhaisultra ajan 22.12., toivottavasti saataisiin hyviä uutisia jouluksi!!

Jiihaa perjantai ja viikonloppu edessä! Herätys oli tänä aamuna 5.15 kun tuli miehen kyydillä, pääsenpähän sitten ajoissa poiskin.

Käsityö ihmisiä en ole lainkaan. Niitä mammahousuja (resorilla) en ole vielä saanut aikaiseksi, mutta tavoite on!

Tänään tilasin sellasen Belly Belt -systeemin kun työhousut kiristää ilkeesti istuessa (seisoessa suht ok) ja napit on olleet tän viikon auki. Settiin kuuluu kaksi erimittaista ""kuminauhaa"", joilla voi jatkaa housujen vyötäröä ja kaksi sellaista kangaskaisteletta. Tilasin netin kautta.

Mää en kirjoittele la-ketjuun, tähän vaan täällä odottajissa. Tahkoojiin kommentoin hissuksiin ja Lapsettomuus puolellakin käyn katselemassa parin ""tutun"" kuulumisia.

Mariska, sait ihanasti ennen joulua tuon ultran. Mikäs sen parempi joululahja kuin kuva pienen pienestä vauvanalusta :)

Viikonloppuna on tiedossa löhöilta tänään, huomenna penkkiurheilua ja sunnuntaina kranssien askartelua äidin ystävän kanssa, jolla uusi talo maalla, jossa en ole vielä vieraillut. Kivaa :)

Löytyi muuten makeet kankaat eilen äitin kans jouluverhoiksi. Suolainen oli sitten hintakin, mutta todella kaunis sellainen paksu silkkikangas. Sopiva väri ja materiaali löytyivät viimeisestä paikasta, johon menimme. Koluttiin Fabrizzot ja kaikki ja sitten muistin HalpaHallin kangas-puolen mainoksen ja poikettiin pois lähtiessä sinne ja avot. Stockmannilla ei täällä Trella myydä verhokankaita lainkaan, on vain valmiita malleja. Eikös siellä Hesan päässä ole kankaitakin, muistelen joskus nähneeni mainoksen kanta-asiakas lehtisessä?

Nyt on karmee nälkä, aamupala kun tuli syötyä jo puoli kuudelta. Mulla muuten tulee pahaolo vieläkin joka ikinen kerta kun syön :(( Rasittavaa, kun on pakko kuitenkin syödä, muuten alkaa lattia keikkumaan alla.

Perstaita!
Täällä vaan ei ole juurikaan helpota. Ehkä asteen parempi kuin eilen, että kait se elämä viimeistään ensi viikolla taas voittaa. Viime yön sain sentäs nukuttua. Tosin pissillä piti käydä 3 kertaa.

Mä olen oikea antikäsityöimmeinen. Napin voin ommella, mutta se on sitten siinä. Housut lyhennän kätevästi sillä silitysnauhajutulla, verhot hoitaa äiti. Olisihan se ihanaa osata kutoa yms, mutta mulla on armottoman lyhyt pinna tässä asiassa.

Julia, mulla ei olisi onnistunut tuo belly belt- homma. Kun tuota ihraa tuli muuallekkin kun mahaan, niin entiset housut eivät kauaa mahtuneet reisistä päälle. Jollain viikoilla mäkin kävelin töissä caprit auki ja iiiso T-paita siinä päällä. =) Meillä töissä nyt pitää olla niin rennot vaatteet, ettei sentään kukaan huomannut tai ihmetellyt.

Mun piti mennä tänään kamun mökille juhliin sen synttäreitä, mutta eipä tarvii mennä. Kyllä ottaa päähän. Mies lähtee illalla työpaikan pikkujouluihin, eli saan märistä täällä ihan ypönä. Vaan pakko yrittää parannelle ittensä kunnolla, ettei tule mitään vakavampaa.

Huomenia!
Julia on tosiaan ponkaissut tänään aikaisin ylös. Mä kävin tohon aikaan pisulla ja jatkoin unia makoisasti 7.40 asti :) Herääminen on tosi vaikeaa näin talvella, odottelen aina vkloppuja, että saa koisia niin pitkään kuin huvittaa.
Nälkä kurnii, enkä saa sen vuoksi töitä tehtyä..en aamuisin saa oikein mitään alas, ehkä jukran, ja nyt sen saa tuta oikeastaan heti kun tulee töihin.

Mä vilkuilen joskus heinäkuun ketjua, mutta siellä kirjoitellaan harvakseltaan ja jos ihmisiä on paljon, ei heihin sillä tavalla tutustu kuin pieneen porukkaan. Jotenkin koen tämän ketjun myös ""sopivan rennoksi"" odottajien ketjuksi.

Huomenna pitäisi hoitaa viimeiset lahjaostokset, muutoin keskityn vain olemiseen, paketointiin ja syömiseen :)
Menikös se Aniliini Kanarialle, vai minne? Multa taisi toi kohde mennä vähän ohi.

Ei hitto, tätä ette usko. Söin lihakeittoa ja kuinka ollakaan nyt oon oksentanut kolme kertaa ja kunnolla! Menikös tossa jo kaks viikkoa ainakin etten ole oksentanut ja nyt sitten oikein urakalla. Ei muuten oo kiva tunne kun tulee lihasoppaa nenästä..onneks nykyään pureksin todella pieneksi, opin jo oksentamisen helpottamis-niksejä ;) Yök.
Piilokameraan tulis matskua kun ravasin työhuoneeni ja vessan väliä.

Riinuska, tosiaan kannattaa ottaa iisisti ja parannella ittensä perin juurin ettei tule suotta pitkittynyttä flunssaa puhumattakaan muista jälkiseuraamuksista jos ei malta huilia.
Mulla on astma ja sen takia yleensä köhä menee aina keuhkoihin ja aiheuttaa keuhkoputkentulehduksen ja mulla tavallinen flunssa kestää ja kestää. Nyt vaikuttaa, että selviän todella vähällä, köh köh ja vähän niistelen.

Kiitos muuten lahajavinkistä mummulle, mietitään, onhan tässä vielä kaks viikkoa aikaa :)

Tervehdys! Teen paluuta linjoille. Oltiin miehen kanssa pohjoisessa hiihto- ja laskettelureissulla muutama päivä. Kävin hiihtämässä, sujui yllättävän hyvin, vaikka seuraavana päivänä reidet kyllä vähän huusivat :).

Voi harmi Julia, että oksentaminen jatkuu. Tsemppiä!
Ja Riinuskalle tsemppiä taudin kanssa elelyyn. Ikäviä nuo pukamat myös. Itselleni ei ole vielä tullut niitä, mutta kakkosella käynti on kyllä vaikeutunut huomattavasti (vaikka siitä ummetuksesta jo pääsinkin eroon).

Nii-in. Missähän on Eulaalia? Toivottavasti hän vain niin vauvansa lumoissa, ettei ole ehtinyt tänne kertomaan kuulumisia. Odotellaan.

Se joulukuun ketjun suru-uutinen oli kyllä järkyttävä.

Mulla on alkanut kauhukuvat pyöriä mielessä, vaikka vauva liikkuukin aika aktiivisesti. Silti tulee mietittyä, että mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa... Tiedän, että vatvominen on ihan turhaa, mutta minkäs sitä mietteilleen voi. Mua ei niinkään mietitytä synnytys itsessään, vaan enemmän se, että onhan vauva terve.

Kiva oli kuulla Mimmun kuulumisia. Venla oli omallakin listalla joskus, mutta nyt on lähipiirissä kaksi Venlaa, joten se ei käy nimenä enää päinsä. Onneksi on löytynyt sopiva nimi tilalle :).

Minä olen jonkin verran käsityöihminen eli käytän ompelukonetta mm.verhojen ompeluun ja housujen lyhennykseen. Neulon ehkä kerran talvessa jotain pientä. Nyt on pieni villanuttu tekeillä :).

Viikonloppusuunnitelmissa olisi kyläily kaveripariskunnan luokse. Tänään ajattelin leipoa vähän joulutorttuja, siivota ja pestä pyykkiä. Vapaapäivä täytyy käyttää hyödyksi.

Yhteistyössä