Tahkoojaplussat 86

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Molly, me ei selvitetty Juskasta sukupuolta, eikä meinata selvittää nytkään. Mä en missään nimessä halua tietää etukäteen, vaikka tietämisessä olisi hyviäkin puolia. Kuten miten alkaa sisustaa nyt vaan valkoisella maalattua vauvanhuonetta... Mulla on siellä harmaa matto ja kiikkustuolissa harmaa lampaatalja, mutta siihen se sitten jääkin. Mikä olisi sitten se väri sen harmaan kanssa??? Mulla ei ole vielä ollut mitään kutinoita, että kumpi mahassa mahtaa olla. Juskastahan aloin nähdä niitä poikaunia jossain vaiheessa. Nyt en ole nähnyt yhtään vauvaunta vielä. Raskausoireet on olleet erilaiset molemmissa raskauksissa, mutta siltikin voi olla toinen poika tulossa. Kiva jännätä :) Oliko sulla Molly tyttö- tai poikakutinoita ennen kuin selvititte sukupuolen?
Kaunis maha sulla tosiaan. Mua öllöttää kun meikäläinen leviää joka puolelta, sulla se on nätti massu vaan pumpsahtanut esiin.

Harmitus Sanelman alakuloa. Veikkaan kyllä, että on ohimenevää. Varmaan osaisit nauttia enemmän jos mies olisi normisti töissä. Toivotaan hälle pian töitä. (kuten Sandellekin!) Mua itseään jotenkin ahdistaa ajatus, etten enää ikinä tämän jälkeen saa olla samalla lailla kotona kun lapset on "tehtynä". Se on sitten vuorotteluvapaata tms otettava, muttei ole sama asia.

Mäkin muuten ostin sitä Weledan öljyä, hyvältä vaikuttaa! (en mitenkään ole mainoksen orja)

Leolle myöhästyneet onnittelut! Onko sulla synttärisankarista kuvia, missä näkyisi kakkukin?

Tsempit Main kitinöihin! Nimimerkillä ikuisen kitisijän äiti...
Nähdäänkö me 70-luvun Keiju sitten telkkarissa vai elokuvissa?

Mäkin olen miettinyt Herttojen öitä. Viimeksi töissä yönä kun J heräsi 2 kertaa itkemään jotain (mikä on äärimmäisen harvinaista) niin siinä sängyn reunalla notkuessani ajattelin, että valvookohan Herttakin :)

Hui kun Linus on säikäyttänyt oireillaan! Onneksi saitte avun läheltä. Toivottavasti oli vaan ainutkertainen juttu, ettei tarvi alkaa miettimään voisiko mahdollisesti olla allerginen jollekin.

Taidampa lähteä pikkukakkos katseluseuraksi ja sitten ulos. Flunssa on vaan iskenyt muhun ja olo kurja. Kun noita troppeja ei oikein mitään voi ottaa, joten ei auta kun kärsiä.

Morot,
Tää on siis täysin raivostuttavaa istua kotona puolikuntoisena kun tekis mieli lähteä lenkille. Mies (joka vihdoin tuli kotiin viime yönä) kehotti olemaan rauhassa mutta johan mää olen monta päivää himmaillut ja laiskotellut. Jos tämä urheiluinnostus meneekin tässä makoillessa ohi, huh? Mitäs sitten tehdään? Kele, näitä kröhiä. Eilen käytiin Nellan kanssa lekurissa, ei korvatulehdusta, lekuri epäili kiukunsyyksi puhkeavia poskihampaita. Great. Eilen pidin tytön kotona mutta tänään meni pkotiin kun ei mitään suurempaa tautia todettu. Unet on olleet sitä myöten vähän heikossa mutta parilla tutituksella säästytty ilmeisesti painajaisten jälkeen. Huutaa täpöllä ja itse säikähtää ja kun menee katsomaan niin tyttö nukkuu rauhallisesti aivan kuin testaisi vaan onko mama hereillä.

Kävin eilen gynellä, vaihdettiin pillerimerkkiä josko siitä halut palaisi ja mieliala kohenisi. Tyypillisistä paikoista endoa ei löytynyt tunnustelemalla mutta kuten lekuri sanoi, eihän sitä tiedä onko sitä silti. Sanoi lisäksi ettei sitä pikkukakkosen tekemistä kannata liian kauaa miettiä. Juu tiedossa on, kiitos vaan.

Tuo nokkosrokko on kyllä pelottava mutta ihan vaaraton useimmiten. Nellallakin on allergiataipumusta ainakin omenan, mansikan ja tomaatin kanssa joten en ole niitä liiemmin käyttänyt ruoanlaitossa, pkodissa pitäisi olla joku todistus allergiasta ennenkuin suostuvat sen huomioimaan ruokavaliossa. Mutta tyttö onkin fiksu: omena ja tomaatti eivät putoa ja mansikkaa saa kuitenkin sen verran harvoin ettei se maata kaada. Saa siis näppyjä suupieliin ja saattaa kutittaa suuta (tästä oireesta on vain mutu-tuntuma kun ei vielä kerro:-))

Molly, juu puskaradio kertoi lapsiuutisen jo seuraavana päivänä:-). Ovat siis perhetuttuja ja edelleen yhteydenpito vanhempien (kävivät koulut samaan aikaan pikkukaupungissa) kesken on vilkasta.

Taidan aikani kuluksi siivota saunan, se on aina niin vastenmielistä mutta pakko se on joskus tehdä. Montakohan kaloria sen siivouksessa palaa?

Kiitos tsempeistä duunien suhteen. Tää on nyt tätä ja nautin kyllä ettei ole liian taimattua aikataulua mutta rahatilanne alkaa vähitellen huolestuttaa. Porukat puhuu lomamatkoista enkä mä tiedä milloin meillä on varaa sellaiseen ja puhumattakaan siitä että olisi palkallinen loma...plääh. Vitsit tämä on hanurista!

Ääh, tsemppiä Sande! Sekä duunien suhteen, että köhään. Kumma juttu, ettei päiväkotiin riitä vanhempien ilmoitus lapsen ruoka-allergioista.

Juu, Riinuska, meillä oli miehen kanssa molemmilla tyttöfiilis tästä vauvasta jo ennenkuin se näkyi ultrassa. Jänniä juttuja kyllä :) Musta on hauska jännätä teidän muiden tietämättömien mukana, mutta kuten todettua omalla kohdalla tämä oli ihan ehdoton juttu ja ollaan tosi tyytyväisiä että tiedetään kuka Hän on :)

Nyt jos saisin vähän valittaa, ihan vähän vaan... Taitaa alkaa nämä viimeisen kolmanneksen kolotukset vaivaamaan. Meinasin aamusta pyörtyä työpöydän ääreen, alkoi vaan yhtäkkiä heikottamaan hurjasti ja tuntui kuin kaikki veri olisi valunut päästä jalkoihin. Menin äkkiä lattialle makaamaan jalat kohti kattoa. Siitä siirryin sitten sohvalle hetkeksi kun pahin oli ohi ja nyt on ihan ok ollut. Onko muilla ollut tällaista? Varmaan joku tilapäinen verenkiertohäiriö? Lisäksi mun kädet, kuten muistaakseni ainakin Tiitun ja Pirittankin aikoinaan, puutuu öisin. Siis hetkeksi vaan ja aina vaan se käsi (vuorotellen) jonka päällä makaan. Ei joka yö, mutta silloin tällöin. Ja nyt on alkanut särkemään sormien niveliä, jaiks. Toivottavasti ei äidy kauhean pahaksi. Tekee jo vähän kipeää avata kovassa oleva pullonkorkki ja vääntää eri purkkien ja purnukoiden kansia, esim. meikkijutut aamuisin. Tai siis tuntuu kuin ei sormien voimat riittäisi.

Alaselkääkin särkee vähän kun olin alkuviikosta jonkin verran liikkeellä ja pystyssä pitkiä aikoja. Että sellaista :) No, kaikki kuuluu asiaan enkä silleen ole harmissani, olen edelleen vaan niin onnellinen :)

Missä kaikki muut luuraa? Eilenkin tosi hiljaista, ootteko mamat ulkoilemassa?

Täällä minä. Vähän apaattisuutta ilmassa, kun turhauttaa tämä työtilanne. Pitää vain odotella ja odotella, kun päätökset venyvät. Pyh. Ja kotona työskentely on tällä viikolla ollut jotenkin ekstravaikeaa, ei meinaa löytyä motivaatiota. Istun kyllä koneella, mutta pää lyö tyhjää. Höh.

Että nyt valivalia täältä. Ymmärrän Sandeman sun olotilaasi siis oikein hyvin. Samassa veneessä ollaan, tavallaan, edelleen.

Mä aloin maanantaina popsia pillereitä. Saas nähdä, tuleeko sivuoireita. Ainakin kyseessä on merkki, jota käytin ennen raskauksia ihan onnistuneesti, joten toivottavasti ei tule mitään. Ärsyttää syödä pillereitä, mutta kun se on tähän elämäntilanteeseen paras ja helpoin vaihtoehto.

Molly, nuo sun oireesi kuulostavat kyllä ihan tavallisilta loppuraskauden oireilta. Kannattaa nousta varovasti ylös, ettei tule huippausta. Alhainen hemppa varmaan sulla vaikuttaa. Onko sulla tavallisesti heikko ääreisverenkierto? Mulla nimittäin on (jalkoja ja käsiä palelee herkästi) ja mulla oli myös tuota puutumista tavallista enemmän raskauden aikana. Yksi tuttu vaihtoehtohoitaja sanoi, että kannattaa venytellä paljon ja säännöllisesti. Sen pitäisi auttaa verenkierto-ongelmiin.

Leolla oli 3-vee neuvola tänään. Hieman oli hankala tätien teettää hänellä testejä, kun puhetta ei tule. Kyllä ne nyt kuitenkin suunnilleen saatiin tehtyä. Onneksi ei ollut mitään hypertarkkaa meininkiä, luulin jo että passittavat jatkotutkimuksiin kun Leo ei osannut piirtää suoraa viivaa... ja väritestissä laittoi yhden nappulan väärään paikkaan (mielestäni ihan tahallaan). Kuulotestiin joudutaan menemään uudestaan, kun Leo ei keskittynyt siihen yhtään. Pituus oli 93 cm ja paino 14,3 kg. Molemmissa mennään suunnilleen keskikäyrällä, pituudessa ihan vähän alapuolella.

Mä laitoin sähköpostia Tampereen-tapaamisesta, Nekku vastasikin jo. Toivottavasti osoitteet oli oikein. Jos joku asianosainen ei saanut viestiä, niin hihkaiskoon.

Jos mä nyt yrittäisin saada jostain järkevää aikaiseksi. Ai niin, kiitos Leon onnitteluista. Mä yritän Riinuska saada lähetetyksi kuvan Leosta ja kakusta.

Morjens.

Höh ja pöh Stellan ja Sanelman alakuloisuutta. Kyllä se siitä.

Stella, me saatiin Teemulta kuulotesti otettua vasta 6-vuotis neuvolassa kunnolla, kun ei meidän ukko jaksanut nuorempana olla paikallaan puolta minuuttia. On muuten viime aikoina kehittynyt ihan huimasti keskittymisessä yleensä. Varmasti eskari ja muiden lasten malli on auttanut asiaa.

Voi, voi Mollyn kolotuksia. Normaalilta kuullostaa kolotukset. Eikö sulla meinaa mitkään rautavalmisteet auttaa siihen hempan nousemiseen.

Mä jatkan töitäni...

Moi pitkästä aikaa!
Päivät on taas kadonneet johonkin, enkä ole yhtään ehtinyt kirjoitella.

Ihan ensiksi Sanelmalle tsempit äippälomashokkiin. Muistan itsekin, että fiilikset oli tosi ristiriitaiset kotiin jäädessä, vaikka työmotivaatio olikin jo ihan nollassa, niin jotenkin se tuntui silti vaikealta. Pahoittelut myös miehen töiden vähyydestä, tiedän kyllä että se ottaa tosi koville pienyrittäjällä. Toivottavasti pian helpottaa ja pääset nauttimaan olostasi.

Tiitu kyseli aikaa sitten Leon syömisistä. Tätä ei sitten tarvii muiden lukea :)
Niin, meillä on nyt kiinteiden aloituksen myötä kuvio aika hakusessa. Olen nyt noudatellut neuvolan esimerkkiä, kun jostain on aloitettava. Eli siis viisi ateriaa päivässä, meillä tosin on jäänyt tuo välipala aika usein syömättä. Aamulla 8-9 aikaan aamupuuro ja ehkä hedelmää tai marjaa, olen vasta tarjonnut päärynää ja mustikkaa. Tarjoan nyt vielä koostumuksen takia niitä valmiita puuroja, teen itse kun kestää karkeampaa. Lounas 12 maissa kasvissosetta (+kohta lihaakin) ja tissiä perään. Sitten menee nukkumaan. Unien jälkeen pitäisi kai antaa se välipala, mutta joskus herää vasta neljältä, jos menee vaikka yhdeltä nukkumaan, niin ei oikein jää aikaa siihen, kun syö ruuan jo sitten viiden aikaan, joskus menee kuuteenkin. Päivällinen samanlainen kuin lounas. Sitten iltapuuro ysiltä. Kaikkien paitsi välipalan jälkeen annan vielä tissiä. Iltapuuron jälkeen syö tosin pari kertaa tissiä ennen nukkumaanmenoa, jos ehtii syödä monta kertaa, niin nukkuu koko yön tai herää vain kerran, mutta jos syö vähemmän, niin herää 2-3 krt. Toivon, että tähän tulisi pian muutos :) Puuroa ei kuitenkaan suostu enempää syömään, ainakaan vielä. Tuo syöminen on edelleen aika maistelua, nyt sentään tippuu jo pieniä annoksia. Itse tehdyt kelpaa paljon huonommin kuin kaupan :(
Ei musta varmaan apua ollut, kun ollaan vähän alottelijoita tässä hommassa. Ihan selkeästi kuitenkin tankkaa iltaisin ja mitä paremmin syö, niin paremmin nukkuu. Viime yönäkin söi kaksi kertaa, viimeisimmän aika aamulla ja ei sitten ollut puuroaikaan kovinkaan nälkäinen. Kunhan nyt saadaan tämä kunnolla toimimaan, niin koitan keksiä jotain noihin öihin, vielä toivon, että menis itsellään ohi tuo yösyöminen :)

Nyt kitisee jo ulkona, eli kohta pitää lopettaa. Meille ei kuulu ihmeempiä. Tukholman reissu meni kivasti, ei ollut moksiskaan. Itse kärsin kyllä huonosta omatunnosta, ei ole vauvan paikka tuo laiva. Patapum-reppua voin suositella, oli ihan pelastus.
Mä olen edelleen tulossa 5. päivä Tampereelle, en vaan saa aikaiseksi mitään mailia asiasta. Palaan Aniliin asiaan kunhan ehdin ja on lähempänä!!

Ai niin, Leolla tuli pikkuinen sahalaita ikenestä läpi puolivuotispäivänä! Voi miten suloinen :)

Hellouta,
Käytiin aamupäivällä ihmettelemässä sellaista viisviikkoista vauvaa, taivas ne on sitten pieniä ja kevyitä! Tuskin osasin pitää neitiä, kun oli niin höyhenen kevyt. Heh, sanoo kahden lapsen äiti :-) Ihmeellisesti se vaan unohtuu, että oma lapsi olisi joskus ollut niin pieni.

Leolle lähtee myös täältä myöhästyneet juhlaonnittelut! Mitäs lahjoja Leo sai? Ja mikä onkaan teillä Stella ns. hittilelu? Mietin vaan, että pääseekö lapsi koskaan tästä maanisesta auto/traktori/kaivuri-addiktiostaan...
Zemppihali Stella sinnepäin, on varmasti ajoittain vaikeaa motivoida työskentelmään ns. yksin. Työyhteisö on ihan oma juttunsa, vaikkakin itsenäisessä työssä on aivan omat hohtopuolensa. Toivottavasti pian saat toivomiasi vastauksia!
Asiasta viidenteen, katselin eilen sivusilmällä sitä Lipstick Junglea, ja siellähän sä olit hih :-D Ja varsin villeissä tunnelmissa, hehhh :) Komea se miekkonen, ui jui.

Meidän neiti on alkanut heräillä siinä kuuden pintaan aamuisin, mikä on ollut aika järkytys. En vielä uskalla murehtia asiaa enempää, koska tänäaamuna maitohörppy pidensi unia kasiin, mutta silti...Aika painajaismaista herätä niin aikaisin, koska en kuitenkaan vielä 23 aikaan ole itse unessa. Yleensä jompikumpi saattaa herätä välillä 24-06, joten eipä tuota unta ihan hirveesti ehdi kertyä. On taas patjalle käyttöä, ööh. Että tällaista vuoristorataa tämä nukkuminen on.

Sen sijaan toivomme, että pikku-Hertan unet ovat pysyvästi parantuneet . Kuulostipa oikein lupaavalta jo. Mitens Hertta sun vointi muuten? Sulla ei lienee pahoinvointia ole juurikaan ollut?

Hui, olipa pelottava tuo Linuksen rokko! Huh sentään. Onneksi ei sen vakavampaa ollut ja saitte mukavaa hoitoa. Kaikenlaista sitä voikin tulla aivan yllättäen.

Voi harmi Molly sun vaivoja. Mullahan oli puutumista silloin tällöin, etenkin aamuisin toinen käsi oli aivan paketissa. Samoin kyllä huimaustakin, mutta harvemmin. Loppuraskaushan muuttaa taas verenpainetta, mikä voi vaikuttaa just tohon huimaukseen. Zemppiä, toivotaan, ettei oireet jatku silti loppuun asti. Ja hei, vitsit sulla nainen on vähän enää töitä! Huippua! Laitas muuten linkki, mistä teidän (mahdollisia) rattaita voi käydä ihastelemassa. Bugaboita kun tuntuu nykyään olevan tosi monen eri mallisia.

Me mennään tänään katsomaan Disney on Icea Areenaan kummin ja kummitytön kanssa. Saas nähdä, miten muksut viihtyy, ja miten pelottava se show on niille. Musta on tosi nastaa lähteä Matskun kanssa jonnekin ihan kahden, tyyppi kun on ihan täpinässä jo metrossa :)

Jes, muihin hommiin.

Stella, miten Leon kuulotesti tehtiin? Meidän neuvolatäti sanoi, ettei sitä tämän ikäisillä voi oikein kunnolla tehdä muutoin kun kuiskailemalla kaukaa ja siten tiedetään, kuuleeko toinen.
Samoin väreistä sanoi, että 4 vuotiaana vasta pitäisi tietää 3 väriä, niitä ei edes kyselty nyt. Eikä mitään viivaa piirretty meillä, vaan ympyrä? Ompa nähtävästi erilaiset "testit" eri paikkakunnilla.
Mäkin vilkaisin eilen lipstick junglea ja Stella mielessä :) Juu, oli ihan komea se nuori poju.

Huimausta mulla ei ollut Juskasta, nyt on ollut yhden kerran aika alussa. Voihan olla, että sulla vaan verenpaine laski alas hetkeksi. Mulla on tullut nykyään saunan jälkeen huonoa oloa ja veikkaan sitä syyksi.

Huomenta! Tänään paremmalla fiiliksellä.

Unohdin eilen kommentoida Linuksen rokkoa. Mä olisin varmaan ollut ihan hermoja myös, kuulostaa hurjalta. En ole muuten koskaan kuullut nokkosrokossa. Olen ollut sen suhteen ihan tynnyrissä :). Toivottavasti jäävät tuollaiset kohtaukset harvinaisiksi.

Riinuska, Leon kuulotesti tehtiin kuiskaamalla. Olisi pitänyt panna tavaroita laukkuun sitä mukaa kun terkkari kuiskaa tavaran nimen nurkasta. Leo ei kuitenkaan älynnyt homman juonta yhtään. Eilen illalla kuiskailin kotona ja hyvin kuuli! Hassua, että nuo testit ovat erilaisia. Leon tosiaan piti piirtää pystysuora ja vaakasuora viiva, erottaa iso pienestä, näyttää kuvasta ruumiinosat, erotella kaksi väriä toisistaan, hypätä viivan yli, heittää palloa, avata kierrekorkki, rakentaa torni... ja sitten olisi ollut muutama sanallinen testi, joita Leo ei oikein voinut suorittaa. Näöntarkastus saatiin tehtyä viittomalla ja osoittelemalla. Tosin Leo osaa kyllä sanoa "talo" ja "pallo", joita näkötaulussa oli, mutta eihän hän nyt vieraille ihmisille taitojaan paljasta ;).

Piritta, Leo sai synttärilahjaksi Muumi-tietokoneen, useita kirjoja ja palapelejä, muutaman vaatteen, sisustustarroja, Spiderman-tarroja, pikkuautoja ja työkalupakin. Ylipäätään Leo leikkii eniten ehkä legoilla. Autoillakin leikkii, mutta vähemmän. Jonkun auton haluaa yleensä unikaveriksi :). Kirjat ja kitara ovat jatkuvassa käytössä myös, jos ne lasketaan leluihin.

Mäkin vilkaisin sitä Lipstick Junglea ihan vain tsekatakseni sen näyttelijän. Öööh. Kyllä mä nyt jotenkin ymmärrän, miksi sitä voi ajatella mun näköiseksi. Samantyyppiset kasvot (pitkät) ja raskaat silmäluomet, vähän samanlainen tukka (tai ainakin mulla on ollut sellainen). Muuta yhtäläisyyttä ei sitten olekaan. Söpö oli kyllä se mies, siitä olen samaa mieltä.

Mun mielestä nuo Gissan Leon syömiset kuulostaa hyvältä, meillä molemmat ovat syöneet tuon ikäisinä suunnilleen samalla tavalla.

Piritta, tuo aikainen aamuheräily on kyllä ihan karmeeta. Meidän lapsethan harrastivat sitä viime kesän tienoilla. Herätykset olivat pahimmillaan 5.30... väkisin jompi kumpi aikuinen kampesi itsensä lasten seuraksi. Usein Leo heräsi ja Kaisla jatkoi unia. Minäkin kävin muutaman kerran Leon kanssa torilla joskus kuuden jälkeen aamupalalla ja mansikoita ostamassa. Heh. Nyt sille voi naureskella. Aih, nyt tuli ikävä kesää.

Nyt taidan siirtyä hommien puolelle. Onko Sandemanin olotila jo lenkin kestävä, vai meneekö kehnompaan päin?

Täälläkin tänään kaikki asiat paremmin, hyvä että sullakin Stella valoisammat fiilikset siellä. Ja vai sellaisia testejä siellä tehdään Leon ikäisille. Jännää.

Kiitos Stella, Mariska, Piritta ja Riinuska kommenteista ja vinkeistä. Tosiaan mulla kans huono ääreisverenkierto, onko pakko venytellä? :) Eikun oikeesti, nyt on aivan pakko ryhdistäytyä ja käyttää sitä kotona lojuvaa joogamattoa, sekä käydä uimassa kuten jossain vaiheessa jaksoin käydä. Matala hemppa varmaan vaikuttaa myös, hyvä huomio. Mariska, mä olen ottanut lisärautaa nesteen muodossa, mutta sehän ei ole yhtä tehokasta kuin tabut (jotka kai usein pistää vatsan kovaksi, sitä kammoan). Pakko kai jossain vaiheessa siirtyä rautatabletteihin jos tää huononee entisestään. Ei ole onneksi huimannut nyt tuon jälkeen.

Valvottiin koko pikkuperhe viime yönä. Jostain syystä miehen kanssa herättiin molemmat 04-maissa eikä saatu unta. Käytiin jääkaapillakin välillä kun tuli nälkä, ja makoiltiin sängyssä lähekkäin ja juteltiin kaikkea. Tyttökin osallistui masussa, tykkäsi varmaan saamastaan huomiosta, potkiskeli ja kiemurteli siellä tyytyväisenä.

Manna taitaa olla kiireinen? Onko teillä seuraavaksi rakenneultra tiedossa helmikuun puolella, vaiko jotain käyntejä vielä sitä ennen? Mitäs töissä? Joko nyt on uskallettu kommentoida raskautta puolin tai toisin?

Sanelman tuoreimpia tunnelmia olisi kans mukava kuulla, toivottavasti sielläkin paremmat fiilikset?

Mitä Matias tuumasi Disney on Ice showsta? Tuliko disneyn hahmot uniin vai nukkuiko makeasti jännittävien kokemusten uuvuttamana?

Huh, tosi pelottava Linuksen nokkosrokko, vaikka sitten osoittautuikin vaarattomaksi! En minäkään ole moisesta kuullut. Kaikkea sitä oppii.

Mä olen flunssainen, jotenkin tahmea olo. Yksi ilta jo pelkäsin, että paukkaa influenssa päälle, kun kolotti ja vilutti niin. Kaksi vuotta sitten sen sairastin ja silloin kuume nousi tunnissa 39,5. Huh, kaamea tauti. Anihan oli siinä viime talvena, muistelen.

Ootteko muuten huomanneet, että täällä on tosi paljon yrittäjiä joukossa? Se on musta jotenkin upeaa. En tiedä, olisiko musta siihen, taidan olla liian turvallisuushakuinen.

Olen aikeissa ostaa uudet matkarattaat. Ja tietenkin olen iskenyt silmäni taas varmaan kaikkein kalliimpiin! Peg Peregon Plikot on pakko saada. Tilataan varmaan Saksasta. Niitä on kovasti kehuttu ja niissä on ns. seisomalauta integroituna, vaikutti näppärältä.

Tosiaan vaihtelevat nuo nlat! Meillähän ei 3 v. nlaa edes ole, vasta 3,5 v. seuraavan kerran.

Mitäs Masa tykkäsi showsta?

gissa, mä ainakin luin mielenkiinnolla Leon syömisistä. Kuulostaa tutulta. Ellillekään ei aamupuuro juuri maistu, kun tankkaa maitoa öisin. Päivisin ei sitten maitoa juokaan, pöhkö tilanne ja kierre ja siis tietenkin johtuu noista öistä. Mutta syököön nyt öisin, koska en jaksa ennen reissua alkaa unikouluun, jotta sitten pääsen siellä helpommalla = isken tarvittaessa daisan suuhun vaikka keskellä yötä. Muuten menee ruokaa hyvin taas, kun on tervehtynyt.

Meillä L heräsi klo 5.30 yhden vaiheen vauvana ja se oli hornaa. Nyt kahden kanssa tietty vielä ankeampaa. Toivomme vaiheesta lyhyttä!

Iso-Leo oli samankokoinen kuin L 2-vuotiaana, jolloin oli 92 cm ja 14,2 kg.

Keiju ja Tiitu, aikooko teidän miehen pitää isä-kk:n? (gissan mies ei kai voi, jos/kun on yrittäjä.) Muistakaa ilmoittaa ajoissa Kelaan! Meillä mies pitää sitten ruhtinaalliset 8 vkoa kesällä, jee!

Hihii Molly, kuohuviini maistuu ihanalta, kun mietit, ettet muista makua… ;-D Lotta tuli muuten leikkiastioidensa kanssa yksi päivä ja sanoi, “mä toin teille vähän lisää kuohuviiniä”. Oltiin just oltu ystävillä kylässä tekemässä sushia ja juomassa pari lasia kuohuvaa. Tietää jo äidin lempijuoman...

Ruutusämpylöitä tehdään varmaan tänään, ihan loistava ohje, koska mun apukokin mielestä about hauskinta kaikesta on heiluttaa vispilää.

Ihanilta muuten kuulostivat Leon juhlat - ja kovin tutulta Stellan kiire niiden suhteen! Mutta sitä uurastaa mielellään, kun näkee sen ilon. Meillä tytöille pidetäänkin yhteiset kemut kesällä, ihanaa.

Nyt romskun ääreen!

Ihana pikkubreikki täällä päin. Pidän Masalla puistotätipäivän torstaisin, joten tiedän aina ladata jotain pieniä omia hommia TAI sitä luppoaikaa näinä päivinä itselleni. Ihmeellisesti jo parin tunnin ero toisesta lapsesta jeesaa jo kummasti ja rytmittää arkea. Onhan se sellaista kelloontuijottelua, mutta saa edes muutamia juttuja tehdä rauhassa, kuten aah lukea Hesaria.

Nekku, mun pitikin mainita sulle, että tilatkaa Pegot ihmeessä Saksasta. Niin mä tekisin. Saa selvästi halvemmalla, etenkin vanhentuneet mallit. Veikkaan, että mekin vielä yhdet rattaat hankitaan, niin on sitten molemmille muksuille omansa mahdollisia reissuja varten. Inglesinat ei ole ominaisuuksiltaan ihan parhaat vaikka tuntuvat muutoin kestävän vaikka minkälaista ryttyytystä.

Tosi mielenkiintoisia nuo kolmivuotiaan nla-testit. Mielettömän monipuoliset. Ja aika paljon saa Matskukin, heh, opiskella ja oppia vajaassa puolessa vuodessa, kun tuntuu, ettei tällä hetkellä moisista testeistä selviäisi ;-) Nyt keskittyy selvästi puheentuottoon ja -harjoitukseen, oikein pohtii päässään oikeita sanoja, mikä on aivan ihanan näköistä ja kuuloista. On NIIN hauska tyyppi oivalluksineen.

Lapsoset jaksoi Disneyssä tosi hyvin, vaikka show olikin melko pitkä. Itselle se alkoi olla aika piiiitkäveteinen...Olen tuon shown nähnyt muutaman kerran, eikä se hirmuisesti tunnu vuosien saatossa muuttuvan. No mitä sitä varmaa konseptia muuttamaan. Matskulle oli surkeus, kun ei tullut Aku Ankkaa jäälle.. =(
Ties mitkä örkit (taisi olla se tuhkimon paha äitipuoli...) tuli uneen, kun poika nukkui tosi levottomasti yön. As well as his sister..krooh.

Riinuska, musta harmaaseen käy tosi kivasti tummanpunainen, aniliininpunainen tai limenvihreä. Ja nehän sopii molemmille sukupuolille :-) Jos joskus saan sen uuden kodin, tahtoisin toiseksi sohvaksi harmaan värisen, johon sit yhdistäisi em. värejä. Toimisi myös lapsiperheessä, heh.

Taidanpa lähteä pojan hakuun. Se on moi taas.

Helou,

Kiitos kaikille nokkosrokko-sympatioista ja erityisesti Mariskalle kokemuksista. Nyt olen itsekin googlaillut, että vaaratontahan tuo on, vain kiusallista. Sitä vaan pelästyi silloin sunnuntaina niin sairaasti, kun ei tiennyt mistä on kyse.

Kiitos gissa Leon syöminki-raportista:) Meilläkin suurinpiirtein samanlainen rytmi, tosin hieman eri aikoihin. Linus esim. herää vasta klo 8.30-9, joten aamupuuro vedetään vasta puoli kymmenen maissa, joten ei ehdi syödä lounasta ennen päiväunia (joille simahtaa siinä 11 aikoihin). L:n lempiruokaa on kaurapuuro! Olen antanut ihan tavallista (luomu)kaurapuuroa, välillä hedelmä- tai marjasosetta joukossa ja hyvin uppoaa aamuin illoin:) Hyvin menee kyllä muutkin ruuat, mutta toisin kuin Leo, ei tykkää valmisruuista muista kuin niistä hedelmä- ja marjasoseista. Tai liekö syynä se, että ei ole juuri niitä saanut, nyt viikonloppuna reissussa kokeiltiin jotain kanavihannessosetta ja kalapataa, mutta nyrpisteli vaan ja söi vaan muutaman lusikallisen. Heh, poitsu muuten punnittiin sairaalareissulla, että osataan antaa oikea lääkeannos, 8400 g, joten melkein puoli kiloa tullut lisää kahdessa viikossa!

Molly, mulla oli myös tuota huimausta ja niitä supistuksiakin, joista aiemmin kirjoitit. Huimaus johtui mulla alhaisesta verenpaineesta (tai johtuu, mulla on sitä vieläkin:( Ja sitä puutumista oli myös, äitiyspolilla sanottiin, että vatsa painaa laskimoita ja verisuonia jotenkin eri tavoilla, joten siksi puutuu helpommin. Kannattaa seurailla tilannetta, mullahan ne puutumiset oli yksi syy, miksi jäin sairaslomalle aikaisemmin, kun puutui eniten töissä koneen ääressä.

Nekku, meillä mies ei varmaaankaan pidä isäkuukautta. Hänellä on vielä isyyslomakin pitämättä, kun syntymän aikoihin piti vain kesäloman. Aikoo kyllä isyysloman pitää, joten meilläkin tiedossa kyllä enemmän lomaa sitten kesän tienoilla. Kuolasin muuten täällä taas teidän sushi-kuohuviiniaterialle:) Mekin ollaan nyt pari kertaa tehty sushia, mutta oli jotenkin vähän taito hakusessa, kun oli vuoden tauko tekemisessä. No, harjoitus tekee mestarin;) Teetkö muuten yleensä lohinigireitä? Jos, niin mistä ostat kalan ja leikkaatko siivut itse?

Ihanaa muuten, kun on kunnon talvi, lunta ja pikkupakkasta. Pakko päästä itsekin joka päivä ulos reippailemaan. Se on moro:)

Moro!

Meillä yöt ovat kyllä selkeesti parantuneet, mutta on tässä ollut muutama itkuisempikin yö. Mutta paaaljon paremmin nukkuu nyt. Useampana yönä ollut niin, että herää vain kerran joskus 4-5 aikoihin ja sitten nukkuu aamuun asti, mikä tällä hetkellä tosin tarkoittaa puoli seiskaa, argh... Ollaan miehen kanssa vuoroteltu ylös nousemisessa. Olisipa ihanaa joskus herätä virkeänä eikä aina ihan koomassa. Vaikka mä kyllä pyrin menemään kympiltä nukkumaan itsekin.

Me ei, Molly, aiota selvittää sp:ta. Haluamme pitää yllätyksenä. Huomaan kyllä, että paljon enemmän mietin, kumpi sieltä tulee kuin Hertan kohdalla. Nyt kun on tyttö ja sitten seuraa ystäviä, joilla on poikia, niin väistämättä sitä miettii, että mitä jos meilläkin olisi poika. Oikeasti ei ole yhtään väliä eikä mulla ole mitään kutinoitakaan. Olkoon vielä sukupuoleton niin kauan kuin on masussa :). Nimiä olen kyllä paljonkin pohtinut. Nyt pitää miettiä, miten sointuu Hertan kanssa.

Vointi on mitä parhain. Oli mulla alussa pahoinvointia, yrjösin joka päivä viikon-pari, ja ällötystä kesti kauemminkin. Ja väsyneempi olin. Nyt on kait se seesteinen keskiraskaus. Iho oli mulla Hertan odotusaikana tosi hyvässä kunnossa, nytkin ajattelin, että ah, saa unohtaa iho-ongelmat, mutta pah, eipä nyt olekaan niin hehkeä iho ollenkaan.

Molly, mulla kans oli tota puutumista öisin, varsinkin sormet olivat aamulla ihan jäykät, inhaa.

Nokkosrokko kuullostaa hurjalta! Ei se siis ole mikään rokko oikeesti ollenkaan.

Aijai, mä ostin H:lle ihanan talvihaalarin PO.Pista. Oli miinus 50%. Se huuto.netistä ostamani minymon 86cm oli ihan älyttömän iso, menee varmaSan ens talvena. Tämä Po.pin 86 taas oli ihan sopiva. Ostin punaisen, menee sitten seuraavallekin pojalle tai tytölle.

Stella, musta sä oot yhden pepsodent-mainoksen naisen näköinen. Sen missä on se muutto ja nainen saa valkoisella hymyllään miehet kantamaan kamoja. Tosin oon nähnynyt sut vaan kerran...

Pikaisesti vaan,

Nekku ja muut jotka tilaatte/olette tilanneet vaunuja Saksasta, olisiko jotain linkkiä heittää tänne, että mistä kannattaisi katsella ja mahdollisesti ostaa?

Täytyy nyt vertailla hintoja kun tietää mallin ja värin minkä haluaa...

Heippa! Ilmoittaudun vaan pikaisesti, ihan kauheaa haipakkaa on ollut koko viikko ja vielä vkl:nakin: la kummipoikamme ristiäiset (näiden meidän suvun nuorten pienokainen) ja su kummitytön synttärit.

Tietoisesti olen haalinut kaikkea tekemistä tälle viikolle, toisin sanoen muuta mietittävää nimittäin olin aika lailla vakuuttunut, että mun kuparikierukka on pettänyt ja olen raskaana. Menkat 1,5 vkoa myöhässä, alavatsa- ja selkä kyllä juilii ja tiputtelee pientä punaista. Tänään olin sitten -kädet suunnattomasti täristen sekä ennen että jälkeen- rohkea ja tein testin. Negatiivinen. *syvä, helpottunut huokaus* Olemme täysin vakuuttuneita, että perheemme on nyt täysin valmis, enkä tiedä miten olisin sopeutunut, jos tilanne olisi toinen. Onneksi sitä ei tarvitse enää miettiä. Näin se elämä heittelee, kuinka suunnattomasti sitä kahta viivaa silloin joskus toivoi ja pillahti täyteen itkuun tämänaamun kaltaisen tikun nähdessään..

Anteeksi omanapainen viesti, jospa mulla olisi illalla aikaa perehtyä teidän ihanaisten juttuihin, lukenut olen toki. :)

Miehen isä ja vaimonsa tulevan meille yökyläilemään (ristiäisvieraiksi) ja täällä on totaalinen jerusalemin hävitys. Kimppuun!

Vointeja, haleja ja kaikkea hyvää! =))

Hoplaa mitä jännitystä Anskulla on ollut...hui. Ja sitten toisaalta, kaikkeenhan tottuu ja ajatukseen uudesta alusta vielä nopeammin;-). Noh, parempi siis tällä kertaa noin että negaa tuli, kun niin itse sanot.

N on nyt parina yönä nähnyt painajaisia, toissayönä huusi täpöllä klo 1 ja halusi väliimme jossa pyöri tunnin verran ennenkuin vein omaan sänkyyn johon rauhoittui. Neidon nukkumatavat on kyllä ihan levottomat, jos pääsee vapaasti pyörimään niin on hetkessä poikittain, omassa sängyssä laidat sentään vähän rajoittavat. Mä olen kauhuissani kuunnellut näitä juttuja oikeaan sänkyyn siirtämisestä, meillä N nukkuu varmaan pinnasängyssään nelivuotiaaksi;-).

Päätettiin tuossa tunti sitten lähteä maalle viikonlopuksi, mun pitäisi pakata, mutta onneksi ei ole kauheasti tavaraa kun eipä siellä muuta tehdä kuin syödään ja ulkoillaan. Ihan kiva mennä, serkkujakin on siellä ja Nellalle äksöniä sen mukaisesti.

Hertta, olisko Hulda kiva nimi pikku-Hoon siskolle? Tai Heikki veljelle? ;-)

Mukavaa viikkistä kaikille!

Lomalainen ilmoittautuu! Kyllä päivät menee sellaista haipakkaa, että ei meinaa perässä pysyä. Tuntuu ettei mitään tule tehdyksi vaikkei tässä nyt niin kummia tekemisiä tosin olekaan. Mieli on jo vähän parempi. Se vaan nyt on niin, että vaikka miehen työtilanne olis mikä, niin mä nyt joka tapauksessa olen äippälomalla ja that´s it.

Vointi tällä ihan ok. Vähän turvotusta jaloissa ja käsissä, mutta ei pahasti. Eilen neuvolassa kaikki muuten ok, mutta koska en edelleenkään osaa juoda tarpeeksi, oli pississä taas valkuaista ja nyt myös ketoaineet näytti plussaa. Tuli kovat ukaasit, että nyt on pakko juoda enemmän. Yritän, enkä vain yritä vaan myös juon nyt enemmän. Okko-Riina on edelleen VILKAS, mutta ainakin eilen oli nätisti pää alaspäin ja tuskin enää mahtuukaan kääntymään ylösalaisin ympäri. Kyljen vaihto kyllä luonnistuu hyvin. Masun koko edelleen tarkasti yläkäyrällä. SF mitta nyt 33 cm. Ensi viikolla onkin sitten viimeinen neuvolalääkäri ja nyt siis tästä eteenpäin käynti neuvolassa joka viikko. Jos ensi viikolla edelleen valkuaista virtsassa, niin sitten tutkitaan tarkemmin. Kutinoita ei ainakaan vielä ole ilmennyt, joten itse olen vielä sen suhteen rauhallisin mielin.

Ajoittaisia liitoskipuja tuntuu häpyluussa, mutta ei nekään pahoja. Närästyskin on nyt vähän helpottanut. Ei edes joka päivä enää vaivaa. Olo on herttaisen kankea kaiken kaikkiaan niin kuin asiaan kuuluu :)

Jee, ostin tällä viikolla myös kameran! Vielä ei vaan olla ehditty ottaa yhtään kuvaa, mutta jospa vaikka viikonlopun aikana saataisiin kuva aikaiseksi. Kaikki muutkin hankinnat on nyt tehty, joten O-R saa sen puolesta tulla koska vaan. Tosin on kuulemma vielä niin ylhäällä, että ei nyt ainakaan ihan lähipäivinä varmaan ole tulossa. Nuttupyykille olen juuri ryhtymässä. Sitten on vaatteetkin käyttökunnossa. Viikonlopuna olis tarkoitus myös ommella korisänkyyn reunakangas, pussilakanoita ja ikkunaan verhot ym. pientä.

Linuksen nokkosrokko ei kuulostanut kivalta. Itselläni on ollut kerran (tuli penisiliinistä) ja kutina oli aivan hirveä. Jouluaattona tietysti. Mutta siitä selvittiin, eikä ole sen koommin ollut. Onneksi teilläkin nyt kaikki ok.

Isolle Leolle myöhästyneet synttärionnittelut kuin myös Juskalle vielä enemmän myöhästyneet onnittelut!

Aniliinilla tosiaan ollut jännät paikat. Hyvä että asia nyt kuitenkin sillä toivotulla tolalla.

Mitäs vielä piti kommentoida. Ensi viilolla sitten treffataan monen kanssa. Odotan jo innolla! Se on sellainen ensi viikon kiintopiste mulla. Muuten ei tule paljon täältä metsästä ihmisten ilmoille lähdettyä. Paitsi se neuvolalääkäri ja yksi kokous.

Sandelle mukavaa mökkireissua! Ja kaikille muillekin mukavaa viikonloppua. Mannaa huhuilen kuulumisia kertomaan.

Nyt imurin kanssa villakoirien kimppuun!

Heiba!
Täytyy heti kertoa eilis iltaisesta teille. Leivoin Aniliinin ohjeilla niitä sämpylöitä. Nooh, laitoin kaikki nätisti pöytään ja koko perhe syömään ennen saunaa. Ekaksi sanoo J että "yök, pahaa" ja pyörittää sämpylää suussaan. Suostui pitkin hampain syömään kun sai makkaran leivän päälle. Sitten mies kysyy että mitä ihmeen siemeniä täällä on. Ja tällä äidillä pimahti... Heitin oman sämpyläni pitkin pöytää niin että täytteet lenteli ja annoin tulla kaiken, mitä ajattelen heidän kiitollisuudesta mun tekemiä ruokia ja leivonnaisia kohtaan... ja painelin yläkertaan itkemään. Mies sitten lohdutteli itkevää (hormonihirviö-)äitiä ja lasta. Ei ollut kuulemma tarkoittanut pahalle, halunnut vaan tietää, mitä ne siemenet on. Juska- parka oli aamullakin aika hämmästynyt äidin purkauksesta ja kysyi "äiti, miksi suutuit isille kun se löysi niitä murusia?" Toisaalta teki ihan hyvää pamahtaa kunnolla, tulipahan kaikki kerralla ulos. En tosin tiedä, koska leivon seuraavaksi...

Kävin ylim.käynnin neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Mietin pitkään, kehtaanko soittaa ja kysyä, varsinainen hysteerikkoäiti. Kun olen tuntenut kuplia ja nykäyksiä ja pari viikkoa ja nyt ei moneen päivään mitään. Hyvin kuului sydänäänet ja terkka lohdutti, että sinne voi mennä koska vaan ja etten ole ainoa, joka siellä on käynyt. Huh, että helpotti oloa.

Sanelma, antoiko ne ihan tarkan määrän, mitä pitää juoda päivässä? Mä juon aika vähän normisti, nyt on kyllä janottanutkin enemmän.

Sande, kyllä Juskakin oli pinnasängyssä vaikka miten päin, mutta hyvin on pysynyt isojen poikien sängyssään. Vain kerran muksahtanut lattialle. Onhan siinä ihan pieni laita kuitenkin osassa reunaa, meillä ainankin.

Pirita, mäkin mietin sen harmaan kanssa punaista. Toisaalta meillä on jo kahdessa makkarissa sitä. Violetti sopisi musta hyvin harmaan kanssa ja kävisi molemmille, mutta tuleekohan liian synkkä? Voihan olla, että värit selviää kun saadaan päätettyä se kuva yhdelle seinälle. Siis tulee seinän kokoinen joku kuva yhdelle ja maali toiselle seinälle.

Onneksi Aniliini selvisit säikähdyksellä kierukkajännityksestä. Jännä onnitella kerrankin näin päin :)

Stella ,vielä neuvolatesteistä. Juskankin piti erottaa isompi pienestä ja hypätä, muttei minkään viivan yli. Ei mitään kierrekorkkeja ja torni piti rakentaa vuosi sitten. Luulisi, että nuo vuosineuvolat tehdään jotenkin saman kaavan mukaan kaikkialla, muttei nähtävästi.

Ihana ilma, aurinko paistaa ja pikkupakkanen!

Joo, Riinuska, Leonkin piti tehdä jo kaksivuotisneuvolassa torni, mutta tällä kertaa se tehtiin pienemmistä palikoista :). Kaisla rakensi jo yksivuotisneuvolassa tornin (ottanut mallia Leolta) ja täti oli ihan ihmeissään, että ei sun pitäisi vielä tuota osata :D.

Onpa mulla "yleinen" naama kun sen voi nähdä kaikkialla. Mä näin Hertta sen Pepsodent-mainoksen just tällä viikolla ja muistan sen naisen jotenkin, mutta voin kyllä sanoa, että olen kaukana siitä. Ainakin hampaiden osalta, nimittäin mulla on vähän kompleksia keltaisten hampaitteni takia ja valkaisu onkin suunnitteilla. Mulla on kyllä kaksoisolentoja pitkin Suomenmaata, nimittäin tosi usein joku tuttu kertoo nähneensä mut jossain, missä en ole ollut. Tai sitten mulla on jakautunut persoonallisuus...

No juu.

Aniliini, helpotus tosiaan, selvisit säikähdyksellä. Voin kuvitella kuristavan tunteen.

Sande, meillä Leo siirtyi pinnikseen vasta parivuotiaana. Ihan hyvin meni eikä ole tippunut muistaakseni kertaakaan. Tosin joitakin kertoja on lähtenyt hortoilemaan sängystään ja löytynyt lattialta peppu pystyssä nukkumassa.

Ai niin, mun piti vielä Nekulle sanoa siitä norosta (jota onneksi ei saatu). Kaupungin terveysneuvonnasta sanottiin, että pitää olla kaksi täysin oireetonta päivää välissä ja sitten saa tavata muita ihmisiä. Mutta jos olisi ollut niin päin, että me olisimme olleet menossa huusholliin, jossa on sairastettu, niin sitten karanteeni on pitempi, jopa pari viikkoa. Virus voi elää mm. huoneilmassa, ovenkahvoissa ja kankaissa. Tosin luin netistä jostain lähteestä jälkeenpäin, että virus elää ulosteessa vielä sairastamisen jälkeen jopa 1-3 viikkoa, joten periaatteessa huonon käsihygienian takia virus voisi siirtyä noin kauan ihmisestä toiseen.

Voi höh tuota Riinuskan sämpyläepisodia! Mä kyllä voisin toimia just noin ihan ei-raskaanakin :). Lapset osaavat olla kiittämättömiä, mokomat, eivätkä miehet älyä, milloin heittävät lisää löylyä kiukaalle ns. viattomilla kommenteillaan.

Meillä muuten teki tänään lapsille tosi hyvin kauppansa mannapuuro pakastemansikoiden kera. Oikein ahmivat ja pyysivät lisää. Keitin liian vähän, joten jouduin myymään eioota.

Onko muuten kukaan aikeissa yrittää ostaa Madonna-lippuja? Minä olisin menossa yhden ystäväni kanssa, mutta saa nähdä, miten käy. Ei millään viitsisi lähteä viideltä aamulla jonottamaan minnekään. Olisi se nuoruuden "idoli" ihan kiva nähdä livenä, kun viimein tänne tulee.

Kiva kuulla, että Sanelma on jo paremmissa tunnelmissa. Okko-Riina on vielä mukavasti yksiössään. Ajattele, viikon päästä hänet lasketaan jo täysiaikaiseksi. Toivotaan, että O-R hoksaa lähteä ajoissa liikkeelle, jotta et Sanelma joudu piinapäivien (40+) puolelle. Mutta ei nyt murehduta sitä vielä :).

Mukavaa viikonloppua likat!

Huomenet! Mun piti kerrankin maksella univelkoja, menin aikaisin nukkumaan, mutta näköjään se 7 tuntia riittää, kun ei enää yhtään väsyttänyt viiden jälkeen. Nousin sitten silittelemään ristiäisvaatteet ym.

Voi Riinuskaa, todella tiedän, mikä fiilis on kun menettää malttinsa. Se raivo ja sen jälkeinen paha mieli - ja katumuskin jossain vaiheessa. Mutta äitikin saa joskus rä-jäh-tää. Se avaa silmiä ja puhdistaa kummasti.

Aivan fantastista, että pikku-Hertta on saanut välillä parempia unenlahjoja! Samaa toivotaan jatkossa!
Tiedän yhden Hertan, jonka veli on Hermanni. Meneekö Perttu liian lähelle? Tytölle ehdotan Helmiä, Kerttua ja Lottaa. Vai miten olisi Martta?
Ihania nämä nimisiat, jänskättää tämänpäiväinen, kun ei yhtään osata aavistaa. :)

Kauheaa oli lukea Linuksen nokkosrokosta, mulla taas kyyneleet lensi, kun niin eläydyin. Voi pientä. :(

Samoin mua liikutti Leon synttärijuhlat, mutta iloisella tavalla tietysti. Myöhästyneitä onnentoivotuksia! Ja pikku-Leolle saman tien hampaanpuhkeamisonnittelut! :)

Isomman Leon mittoja tutkailin, jännä ensi viikolla nähdä minkälainen kokoero meidän pojilla on. Mä nimittäin luulen, että Vili on jo liki metrin.

Nekun ja miehen kylpylässä lilluminen kuulosti NIIIN rentouttavalle. Sitä te tarvtitsettekin, katkonaisten öiden jälkeen, vaikka sanoitkin tottuneesi. Samoin. Hulabaloota ollut täälläkin, yskistä johtuen ja jostain Vilin kauhukohtauksista. Nyt on kaksi yötä nukkunut rauhallisesti. Myös Silja, joka sai taas antibiootit korvatulehdukseen. Tai ei siis ollut edellinen parantunut. :/

Siellä lääkäriä odottaessa tuli Lipstick Junglesta mainos ja Stella tuli bongattua. =))

Meillä 3-vuotisneuvola on kotikäynti. Kovasti käytännöt vaihtelee.

Noh, mikäs se Mai-neitoa on kitisyttänyt? Se on kyllä aika raskasta kuunnella, jos koko päivän lapsi on kärttyinen eikä mikään tunnu kelpaavan. Onneksi valtaosa on kuitenkin aurinkopäiviä. =))

Onneksi Sanelman alakulo alkaa helpottamaan. Kurjia kyllä monen työtilanteet näillä hetkillä.. Mäkin totisesti toivon, ettet joudu piinapäiville, miten se voikin olla niin tuskaa. No, eipä maalailla. Jospas se O-R alkaisi hiljalleen hivuttautumaan lähtökuoppiin. Vilunväreet ja hyvät hymyt sain taas tästä ajatuksesta. Samaan syssyyn ajattelin perässä tulevaa Mollya. Ihana teidän pikkuperheen aamuyöhetki. <3

Ne Mollyn loppuraskauden vaivat oli ikävää luettavaa. En kyllä valitettavasti ole samaa heikotusta/voimattomuutta kokenut. Mutta voisikohan johtua siitä Tiitun mainitsemasta, että kohtu on niin iso ja painaa suuria verisuonia ja sitten tulee sitä pyörtymisen tunnetta. Muistan sen siis ainoastaan selinmakuulta. Toivottavasti vaivat katoavat ja saat nauttia hyvästä olosta!

Heh, se hyvä juttu tuossa mun raskauspelotuksessa oli (kiitos Riinuska onnitteluista, ihana:), että mun katosi sen kuristuksen myötä ruokahalu ja näykin vain monta päivää jotain. No, halu on kyllä palannut, mutta tekee mieli vain jotain ehdottoman terveellistä ja kevyttä. Kunpa pysyisi päällä. Muutama raskauskilo olisi vielä ja sen jälkeen muutamia vanhoja vararavintokiloja, kympin kun saisin irti, niin olisin tavoitteessani. Pitkä tie.

Stella, mä muistin että sä söit jo pillereitä. Mutta muistin siis väärin. Mun meni jotenkin ihan luotto tähän kierukkaan, seuraavalla oviskerralla jos jotain tohinaa on, niin mun puolesta saa sitten toinen osapuoli "heittää vaikka patterin taakse.." :D

Jaaa, pitäisköhän kuitenkin torkahtaa vielä hetkeksi..? Levoton.

Me oltiin muuten katsomassa neljän äidin ja neljän 2,5-vuotiaan kesken Mimmi Lehmä ja varis-elokuva. _Aivan_ ihana. Niin äitien kuin lasten mielestä. Hyvin jaksoivat. Suosittelen, jos menee vielä jossain. Pakko ostaa DVD, kun ilmestyy. Ollaan luettu kirjojakin, Vili tykkää ihan kympillä! =)

Vielä istuinasia muistui mieleeni: Brio Zentoon ollaan oltu todella tyytyväisiä, mun mielestä kiinnityssysteemi on ihan jees, vaikkei Piritan mies ole samaa mieltä.. Vai tarkoititko kiinnitystä autoon? Siinä tuntui omakin kiroilevan muutaman kerran, pysyttelin kaukana.

Ihanaa viikonloppua! Meillä on ensi viikollakin kerhoja ja vierauíluja ym, mutta yritän ehtiä vielä ennen torstaita linjoille! Sitten nähdään osan kanssa! :))

Heippa, pikainen viesti ennen kuin siskoni tulee miehineen kylään. LÄhtevät huomenna jo takaisin pohjoiseen ja ehtivät vielä täksi illaksi meille. Tehdään ruokaa, höpötellään ja nautitaan parit lasilliset. KIvaa!Mummi otti Main hoitoon ja neiti olikin ihan otettu kun mummi tuli hakemaan. Kiva kun vielä lähtee mielellään. Vai pitäiskö huolestua :)?

Toissapäivänä huomattiin Main ikenestä pilkottava eka hammas joten kitinät selittäytyivät sillä :) Nyt ovatkin huomattavasti vähentyneet ja yötkin sujuvat. Mai syö kans vielä yöllä 1-2 krt suurimmaksi osaksi mutta nukkuu sentään pisimmillään 5-6 h putkeen.

Säikäyttävä tilanne teillä tosiaan Tiitu, onneksi reaktio oli suhteellisen vaaraton ja meni lääkityksellä ohi.

Stella, just puhuttiin miehen kanssa aamiaispöydässä että Madonna tosiaan kiinnostaisi mutta tosiaan, se jonottaminen..argh! Olisi kiva kyllä nähdä, eipä rouvaa ole taidettu ennen Suomessa nähdäkään?

Riinuskan purkaus hymyilytti siis näin jälkikäteen luettuna, tilanteessa ei kyllä ole mitään huvittavaa. Miehet tosiaan osaavat päästellä niitä sammakoita suustaan..

Toivottavasti pääsen ensi viikon tapaamiseen, mies on flunssassa, ettei tarttuisi Maihin.

Huh tosiaan Aniliini, säikähdyksellä selvisit ja hassua tosiaan miten tilanteet vaihtelee kun se nega onkin helpotus! Mun siskohan on saanut alkunsa kierukan "läpi" ettei se tosiaan mahdotonta ole..

Mitenkäs Mannan vointi?

Nyt ei irtoa multa enempää juttua vaikka kommentoitavaa olisi paljon, palaan paremmalla ajalla!

No hyvä kun lomalainenkin ilmoittautui, mä jo kerkesin miettimään, että ei kai se ole jo synnyttämässä! :) Mitenköhän usein me nyt vaadittaisi Sanelmaa raportille jottei meidän tarvii täällä spekuloida koko seuraavan kuukauden ;) Ja onhan sulla Sanelma puh.nro usealle meistä, että laitatkohan viestiä sitten jollekin? Iiks miten jännittää jo, nimen omaan kivalla tavalla, Sanelma sun lähestyvä synnytys! Ja hyvä oli kuulla, että mieli on jo parempi.

Kiitos Tiitu ja Ansku kommenteista! Työaamuisin jos lähden vauhdilla liikkeelle, niin hieman sellaista väsymystä havaittavissa ja pulssi hakkaa kun pääsen perille istumaan työpöydän ääreen, muttei oo uutta huimauskohtausta ollut nyt. Huomenna on lääkäri, toivottavasti kaikki on ok. Käynnit on nyt kahden viikon välein tässä vaiheessa, lähempänä h-hetkeä sitten kerran viikossa.

Aniliinilla oli ollut jännät hetket! Mietin kun fb:ta katselin, että mikäköhän muuten tuli suvun uusimman jäsenen nimeksi... Ei siis tarvitse täällä palstalla paljastaa.

Mannaa alan kyllä pikkuhiljaa vaatia linjoille kertomaan kuulumisia :) Masu on varmaan kasvanut hurjasti, joko se nyt on ihan selvä vauvamasu niin että ulkopuolisetkin huomaa? Laita pliis joku kuva jossain vaiheessa jos napsitte. Mites vointi muuten? Jaksatko töissä ihan hyvin?

Riinuska, harmaan kanssa sopisi tosiaan violetti kivasti. Ja keltainen sopii harmaan (varsinkin tummanharmaan) kanssa tosi hyvin! Mutta se pitää ehkä olla kiva tietyn sävyinen keltainen ettei tule pääsiäisfiilistä. Ja keltainen näyttää kyllä kivalta vaaleanharmaankin kanssa. Esim. vaatteissa jne, miksei myös sisustuksessa. Menisi sekä tytölle että pojalle.