Tahkoojaplussat 60

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandeman9503

Vieras
Noniin uusi ketju

Mimmu: 29.10.2005 Venla, 53 cm, 3670 g
Kirppu: (esikoinen poika -97) 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g ja 1.7.2007, Anna-Sofia 51 cm, 4475g
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g ja 26.7.2007, Kaisla 50 cm, 3355 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: (esikoinen Teemu 12/02) 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g
Suvi: 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata: 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli: 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman: 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g
Hertta: 27.7.2007, Hertta 51 cm, 3680 g

Odottajien la:t:
Aniliini 23.4.2008
Piritta 1.5.2008
Julia
Nekku 3.7.2008
Keijukainen 7.7.2008
gissa

Äääh, en nyt millään jaksa kaivaa tähän Julian LAta. Lisätköön itse:-).

Mahtisuutiset Nekulla! Niinhän me sulle vakuutettiin että kaikki on hyvin:-)). Toivottavasti gissan uutiset on yhtä hyviä, että lakkaa se salama iskemästä samaan paikkaan....

Juu muu pk-seutu tapaa tänään Katalla mutta meitsillä oli vatsa niin sekaisin eilen että pelkäsin saaneeni jonkun vatsapöpön. En sitten viitsinyt mennä sitä tartuttamaan muihin mamoihin ja bebeihin. Siellä kuitenkin kaksi jo muutenkin pahoinvoivaa tai etovaa mamaa:-). Toivotaan vaan ettei Nellis saa ripulia/vatsatautia, tuon ikäisillä siitä on leikki kaukana. Ja jos itsekkäästi ajattelee niin sitten mamalta jää häihin menemättä...

Juuh siis lauantaina olis ne kekkerit, anoppi tulee huomenna vähän "harjoittelemaan" kun meen kampaajalle. Oon vähän pumppaillut maitoa varastoon mutta ehkäpä nanni kelpaa jos ei mutsi ole lähettyvillä. Missä vaiheessa teidän piltit rupesi syömään kunnon annoksia kiinteitä? Kun meillä menee aterialla edelleen max 3/4 purkillista ja aamuisin vielä vähemmän vaikka tänäkin aamuna sai maitoa viimeksi 4.30 ja silti ei puuro maistunut 8.30. Mä saan pyyhkeitä neuvolasta kun lapsi ei kasva:-(((. Ens tiistaina pitäisi käydä kasvukontrollissa...

Jaahas tarvii herättää tyttö ja lähteä viemään mies lentokentälle, adios

tervehdys, ihanaa tosiaan että Nekulla kaikki kunnossa, iso kivi vierähti sydämeltä täälläkin :)
Kävittekö ihan 4D-ultrassa kun näkyi noin tarkasti jo kaikki tässä vaiheessa?

Meillähän vastasi viikkoja 8+2 koon puolesta maanantaina eikä siellä näkynyt kuin epämääräinen möykky ja sydän, ei puhettakaan mistään muusta..? Onko mun syytä olla huolissani?

Mä voin TOSI pahoin eilen kotona, kissatkin tuli ihmeissään katsomaan. Onneksi olo helpotti nukkumaanmennessä ja nyt on paljon parempi olla. Yök silti :)

Upeeta ja mahtavaa, Nekku! Varmasti putosi iso kivi sydämeltä.

Gissalle tsemppiä ja lykkyä huomiseen ultraan.

Samun korvavaivat kuulostavat todella ikäviltä. Voimia Mariskan perheelle!

Keiju, ei tarvitse olla huolissaan, ei noissa varhaisultrissa yleensä katsota (kerrota äidille) mitään muuta kuin syke ja "möykyn" koko. Np-ultra on sitten tarkempi. Aika jännä, että Nekulla on ollut noinkin tarkka syyni, mutta varmasti siksi, että on oltu huolissaan kasvusta.

Nyt ei irtoa enempää, kun on ollut aika hässäkkä päivä ja on anoppi & miehensä kylässä. Kohta saunaan.

Kappas, täällähän olikin jo uusi ketju. Mää kun gissalle sanoin toisella puolella, että huomenna laitetaan pystyy uusin lasketuin ajoin höystettynä. Tattista Sande, proaktiivista toimintaa!

Katalle kiitos emännöinnistä! Kylläpä meni taas rattoisasti päivä… Lähdin siitä suoraan vielä toisen kaverin luokse tuon kyläluutani kanssa. Kotona klo 19.30. Kotiäidin parasta arkea.

Keiju, ei tartte olla huolissaan, toi meidän lääkäri vain on übertarkka ja kertoo kaiken näkemänsä. Toki sanoi, että ovat tässä vaiheessa vasta karkeita huomioita. Mutta onhan se uskomatonta, että 22 mm pitkästä hepusta voi jo jotain nähdä, siis, että aivot paikallaan jne. Np-ultrassahan sitä näkee jo selvemmin ja meitsi on sen verran noissa ultrissa ravannut, että sitä möykkymäisyyttä alkaa kummasti itsekin hahmottaa. ;-) Siinä vaiheessa eilen tosin vain nyökkäilin, että joo, joo, kun näytti, mihin istukka on muodostumassa. Ei ollut 3d. Viimeistään rakenneuä:ssä katsotaan sillä, mennään siis yksityiselle.

Pahoinvointi on syvältä! Mä huomaan, että mulla on selkeästi helpottanut kuvotus nyt. Heh, ilman eilistä ultraa olisin huolesta soikeana, vaikka taisi helpottaa näillä main Lotankin kanssa tai vähän myöhemmin. Keiju, tuli mieleen, että mehän voitaisiin yhdistää rekkamiehen nälkämme lounaalla? Yksi paikka mielessä nääs. Vai voitko sä syödä lunchia vai öklöttääkö just silloin?

Sande, musta Nelliksen syömät määrät kuulostaa ihan hyviltä. Lotalle alkoi upota vasta 8-9 kk iässä.

Mariskalle onnittelut kuhertelusta. Se on meitin taloudessa vähän heikoilla nyt. Tylsin oire mulla on raskauksissa haluttomuus… Ei juuri kiinnosta, tylsä juttu miehen kannalta. Noh, tokihan sitä välillä innostuu. Mutta oikeasti, ankea fiilis itselle. Mulla oli just palautunut hormonien kannalta olo normaaliksi.

Meillä sama juttu kuin Anskulla: lapsi on todella isänsä perään. Silloin kun hän on kotona, minä en juuri kelpaa. Ja vaikka olisi mulle kiukutellut iltapäivän, on kuin naantalin aurinko siitä hetkestä, kun isänsä tulee kotiin. Yritä siinä sitten sanoa, että on ollut rankka päivä… Mutta siis loistavaa, että isät ovat noin tärkeitä.

Ansku, tutista luopuminenhan on mun painajainen… Se on NIIN tärkeä Lotalle, vaikka siitä nykyisellään voi jo “neuvotellakin” ja tietää, milloin saa sen ja milloin ei. Pakko tehdä ennen kesää. Shit.

Mites Sanden olo?

Huomenta.
Gissalla ultra tänään, jännittää. Mulla on niin kaikki rukoukset osoitettu niin että, tällä kertaa kaikki sujuu hyvin. Ja luotankin siihen tosi vahvasti.

Mua rupes niin kiinnostamaan tuo toisen puolen ex-tahkooja..kuka lienee..vai oliko vaan provosointi mielessä heitetty..

Samu karjui taas pari tuntia viime yönä...milloinkohan se loppuu? Annoin maitomukin sille yöllä..mua niiiiiin väsytti ja halusin päästä takaisin nukkumaan. Ja pääsinkin. Toivottavasti se ei meinaa ottaa siitä tapaa. No karjuminen on jo tapa, maitomuki ei.

Teemu reppana ei olisi tahtonut mennä hoitoon tänää ollenkaan. Kyseli vaan että, milloin on taas viikonloppu tai vapaapäivä. Sain sitä piristettyä sillä että, lauantaina on vapaa ja silloin saa myös avata joulukalenterin ensimmäisen luukun. Sitten se höpsö laski sormillaan koko matkan hoitoon yksi-kaksi yötä ja tulee joulukuu.

Mitä mä keksin siskon tytölle ristiäislahjaksi? Ne on sunnuntaina. Jotain mikä jää muistoksi..

Mä niin haluaisin koristella kotia jouluiseksi, mutten viitti sen rempan takia alkaa tekemään sitä. Tai saanhan mä olkkarinpuolelle laitettua. Mutta keittiöön on normaalisti vaihtanut jouluverhot ja laittanut jouluisia koriste-esineitä..
Mä oon ostanut joululahjat melkein kaikille. Tarvitsee vielä ostaa pojille ja miehelle jotkut paketit sekä kummilapsille. Mä en normaalisti osta kun yhden paketin kullekkin. Niitä lahjoja tulee niin paljon, kun meillä antaa kaikki mummot, vaarit, siskot ja veljet toisilleen ja lapsille lahjat. Pikaisen laskutoimituksen jälkeen 27 kpl lahjoja tänä vuonna. Mä oon ruvennut hankkimaan lahjoja jo huhtikuussa. Ostan aleista ja tarjouksista. Ei tunnu sitten niin pahalta rahapussissa kun jakaa sitä useammalle kuulle. Mä oon yrittänyt ostaa aina jotain mikä ei ole ihan krääsää ja jolla on ihan oikeasti käyttöä.

No rupeaiskohan paiskomaan töitä...varmaan kannattais. Niin saisi ihan oikeasti viettää lauantain vapaana.
Tulkaahan juttusille.

Huomenia! Vilkku nukkuu vielä, mun unet karisi jo silmistä, joten täällä odottelemassa gissaa.. Heräsin 8.20 ja heti mietin gissaa ja sitä jännityksen/pelotuksen määrää sillä hetkellä, mutta myös sitä seuraavaa helpotuksen ja onnen tunnetta, jonka g kohtaa, sitä toivomme, muuta en edes halua ajatella.

Vitsit mä nauraa käkätin tuota Nekun tutistaluopumispohdintaa tai ytimekästä toteamusta "Pakko tehdä ennen kesää. Shit." Hehee, en tiedä mikä siinä oli _niiiin_ hauskaa! :D Sama painajainenhan täällä..

Keiju, älähän huoli, samaa puuroa nähty ultrassa ja ihan fakiirina pidän Nekun lääkäriä, joka siitä pienestä möykystä aivot ym. erottaa. Itse juuri ja juuri havaitsin välkkyvän sykkeen ja alkion ääriviivat. Np:ssä tosiaan hieman selkeytymää. :)

Montakos ultraa muilla on? Meillä nlalääkärillä varhaisultra, rv 25 ja rv 36 (synnytystapa-arvio) sekä sitten sairaalassa np ja rakenne. Eli viisi kaikenkaikkiaan ilman kommervenkkejä, vissiin aika monta muiden kuntien tarjontaan?

Kivaa, kun olette treffanneet. Tahtoisin myös, mutta pitkä on matka. Mutta keväämmällä! :)

Voihan Sanden vatsapöpöä, toivottavasti ei tosiaan tartu Nellaan. Mikäs päivän vointi?

Sande, mä muistelisin Vilin syöneen melko pitkään vajaata puolta purkkia/yhtä pikkupottua ja porkkanaa. Ne makeathan ei menneet ollenkaan. Harmitus, kun en ole Riinuskan tavoin laitellut määriä ylös. Olisi ihan mielenkiintoista nyt vilkaista ja muistella. Pöh.

Voi Teemua, kun laskeskelee päiviä luukkujen avaamiseen. Ihanaa, että meidän lapsilla on joulu! :´)

Mariska, Vili sai lampaantaljan yhdeksi ristiäislahjaksi, mun mielestä oli ihana juttu!

Kyllä mäkin Mariska olen joskus aamuviis-kuus sortunut antamaan taikamukista maitoa, mutta en enää ehkä pariin viikkoon. Tiedä häntä, koska huutaa taas täpöllä ja itse rättiväsyneenä helpommin antaa periksi, vaikka miten on pyhiä lupauksia tehnyt. Kuten tiedämme, johdonmukaisuus on kaiken a ja o, mutta lepsuilua siis myös täällä. Voi, loppuisi nyt teilläkin yöhuuto, mutta jotenkin se lohduttaa, kun tietää, ettei yksin valvo liki 1½-vuotiaan kanssa..

Molly kyseli pph-asiaa (hih, vähän ristiin kirjoitellaan, mutten halua tosiaan näitä lapsellisuusjuttuja tulla toiselle puolelle kirjoittelemaan), eli Vili pääsee melkoisen varmasti sille haluamalleni pph:lle, asia ei ole vielä _täysin_ varmistunut, sillä pph:nohjaaja on tämän vk:n saikulla. Mutta siinä on muttana vielä se, että kys. pph on lomalla loppiaiseen asti ja mun pitäis astua töihin 2.1., olen tässä salaa miettinyt, että aloittaisinkos työni ronskisti pitämättömillä lomilla. Anoin vanhoja lomia siirrettäväksi ensi vuodelle.. Pitää miettiä ja puhua ymmärtäväisen esinaisen kanssa. Kamalaa olisi viedä ensin jollekin muulle, ja kun ehkä viikon aikana olisi ihan hitusen tottunut, niin taas uudelle. Argh, mikä kuvio. Taidan syvällisesti paneutua asiaan vasta lomamme jälkeen..

Pyörsin sitten pyhät lupaukseni ja Vili mitään eri huonetta kokeillut. Syistä että a) unohdin koko päätöksen illalla, muistin vasta, kun luettiin kirjaa pojun ollessa omassa sängyssään b) mies oli jyrkästi vastaan ja c) mies oli sen toissayön työreissussa, enkä olisi halunnut nukkua yksin. Seliseli, vieressä nukkuu!! Onkin nukkunut taas kolme yötä oikein hyvin, n. neljältä tehnyt loikkauksen yli laidan ja posottanut kasiin ja nyt reilusti yli. Herttinen, kellohan on jo vaikka mitä!

Bileet käynnissä, siis mahassa. Ihanaa! Ihme, kun ei ole minkäänsortin haikeutta ilmassa, että en enää (älä koskaan sano ei koskaan..) koe näitä tuntemuksia uudelleen. Nautin vaan suunnattomasti joka töytäisystä! :)) Joko muilla tuntuu hipausuja? Piritta ainakin muistaakseni tunsit Masan liikkeet vasta melko myöhään, siis itseeni verraten, mitä ei pitäisi tehdä..
Ja taas mun tuli surku heitä, jotka eivät vielä ole tätä kokeneet, ei vaan voi mitään, kun se aina tulee aina ajatuksiin, kun itse hehkuttelee.

Koskakohan tuo poju aikoo herätä? Aiemmin jo huusi iskää, varmaan unisaan, kun tuhina vaan jatkui, kun kurkkasin.

Illalla oli jo nukkumassa, kun isänsä tuli ja n. 23 havahtui sen verran, että kuuli iskän äänen, niin pörrötukkaisena hoippuen tassutteli olkkariin isukin syliin. Vietiin sänkyyn ja makoiltiin siinä, kunnes nukahti. Silloinkin mutisi juuri ennen nukahtamistaan, iskä, äiti.. Oli kyyneleet herkässä meillä molemmilla.

Mukavaista päivää ja gissaa odotelessa..

Heissan!
Kiitos huojentavista sanoista, että ei tartte olla huolissaan :) Mä tosiaan vielä näin sen ultraruusun seinällä katossa eli aika kaukaa enkä sitä sykettäkään heti erottanut vaan mies näki sen ensin :) Odotan kyllä kovasti jo seuraavaa ultraa jos ei olisi rahasta kiinni, voisin rampata vaikka joka viikko!

Nekku, kiitos lounaskutsusta, mennään ihmeessä!! Mä taidan uumoilla mitä paikkaa tarkoitat :)? Laittele mulle vaikka tekstaria sulle sopivasta päivästä? Mulla on näin aamuisin ja aamupäivisin hyvä olo ja ruoka (todellakin!!) maistuu, kuvotus alkaa iltapäivästä, yleensä klo 15 maissa ja illalla on pahimmillaan. Eilen lensi oksu klo 20 maissa, se on sitä ihan pahinta aikaa.

Aniliini, niisk, tosi liikuttava tuo Vili :) Mua liikutti eilenkin kun ystäväni kysyi että haluanko turvakaukaloon sopivan makuupussin, ajattelin sitä pientä makuupussia ja sitä pientä tyyppiä joka siinä joskus olis...mutta nuo hankinnat menee ehdottomasti ensi vuoden ja kevään puolelle jos kaikki vaan menee hyvin!
Mutta liikutus on herkässä.

Mariska, yks vinkki olis tinasta tehty säästö"possu" (siis niitä on kaikkia eri hahmoja, saa kultasepän liikkeistä) kaiverrettuna. Siihen voi sitten säästää lapsonen kolikoita vaikka koko ikänsä ja tyylikäs muistokin on.

Ja noista haluista, mun on pakko sanoa että täällä kyllä haluttaa ja kovasti :-) Ihan raskauden alusta saakka. Pahoinvointi tietysti vaikuttaa asiaan mutta muuten ihan on mahotonta välillä. Sorry jos tuli liian yksityiskohtaista :D

Tervehdys taas pitkästä aikaa! Töissä on ollut aika haipakkaa enkä ole ehtinyt yhtään "harrastaa" päivällä enkä illalla :) Onneksi pikaluvulla uutiset ovat pääsääntöisesti hyviä. Lämpöiset ajatukset kaikille odottajille!

Ja uskokaa tai älkää, minä sain sen työpaikan! Joten nyt sitten vauvahaaveet lykkäytyvät ainakin vähäksi aikaa. Mutta minä yritän roikkua täällä aina kun ehdin ja laittaa omia ja Venlan kuulumisia ja kuvia (sähköpostilla). Nyt on taas pakko jatkaa töiden parissa, melkoinen töidensiirtourakka tiedossa loppuvuodelle!

Voi vitsit, Mimmu, sä teit sen, hinoa ja onnittelut työpaikasta! Ja työniloa nyt sitten vaan, tahkousta sitten tuonnempana!:)

Kiitokset Lotan kuvista!

Heh, mä kaivelin äsken ed. raskausajan kortin ja läpyskän välissä oli sairaalasta pyytämäni synnytyksenseurantalomake. Eeh, ei alkanut pelottamaan/jännittämään koitos, vaikka yksityiskohtia palautuikin mieleeni. Nauratti vaan, miten muistamaton sitä onkaan, me oltiin laitettu tytölle/pojalle nimiehdotukseksi Lotta ja Matias!! :) En tiedä miksi joissain sairaaloissa pyytävät niitä, mutta kaikissa ei kaiketi kysytä. Siis mahdollisen hätäkasteen vuoksi, mutta miksiköhän joka paikassa ei ole sama kuvio.

Mä olen ihan tulisilla hiilillä gissan takia. Toivon, toivon ja toivon edelleen, vaikkei mitään kuulu. Jos ei vaan pääse uudelta työpisteeltään kirjoituspuuhiin.

Heippa kaikki!
Olen käynyt joka ilta pikalukemassa teidän kuulumiset, mutta nyt vasta ehdin kirjoittamaan. Ja aivan ihania uutisia olenkin saanut lukea, ultristakin pelkkiä hyviä uutisia, onnea mamoille!!! Aivan mahtavaa, jee!

Meidän "vauva" sai eilen isojen poikien sängyn ja nukkui siinä yön ja nyt on siellä päikyillä. Hyvin jäi illalla sänkyynsä, tuli 10min päästä pois ja sanoi "Juska herännyt, leikkimään". Aika hauska. Pelkään vaan että tippuu sängystään kun niin kovasti vääntää ja kääntää.
Pinnis laitettiin ylim. makkariin ja heti alkoi ajatukset kiertää kehää (kiitos teidän odottajien :) Ehkä sinnekin joskus vielä tulee asukki, saapi nähdä.

Mariska, voi kamala tuota Samun korvavaivaa. Tiedätkö mitä keinoja on sitten olemassa kun ei putkitus ja risojen poisto auta? Mä vähän kauhulla odotan, tuleeko Juskalle lisää tulehduksia vai ei. Ainakin on iloisempi kuin aikoihin ja toooosi reipas. Teemulla taitaa olla pitkä joulukuu kun osaa jo pukkiakin odotella :)

Tuosta, että lapsi on isänsä seurassa kuin naantalin aurinko on kokemusta täälläkin. Voin kertoa, että se muuttuu kun äippä lähtee töihin. Meillä ainakin nyt Juska ihan tasapuolisesti kiukuttelee molemmille ja ikävöi molempia yhtä paljon. Toki asiaan vaikuttaa sekin, että olen paljon iltoja ja viikonloppuja töissä, eli miehet ovat paljon keskenään kaksin.

Aniliini, Kotkan sairaalassa ei kyselty hätäkastenimiä. Olen miettinyt samaa, että miksei kaikissa sairaaloissa ole sama käytäntö.

Mimmulle onnittelut työpaikasta! Harmi tietty, että vauvahaaveet siirtyy, mutta ei kait niitä ihan mahdottoman kauaksi tarvi siirtää?

Haluista :) Mua ei kiinnostanut yhtään raskaana ollessa, joten ole Keiju tyytyväinen haluistasi, heh. Hinoa, ettei pahoinvointi vaikuta siihen. Ihanaa kun olet "tällä puolen", Gissakin voisi uskaltautua jo tänne?

Aniliinin vauvan liikkeet käyvät myös kateeksi. Ne ovat niin ihania. Paitsi silloin kun haluaisi nukkua ja tyyppi sambaa täysillä tai ihan loppuvaiheessa kun kaveri meinaa porautua vatsanahkan läpi. Uskon, että tulee haikeus. Mäkin olen ajatellut, että jos joskus vielä saan lapsen, se olisi sitten viimeinen kerta. Mutta niin kuin sanoit, ei koskaan kannata sanoa ei koskaan.

Joulusta. Mä olen jouluaattona 13h töissä. Eli klo 7-20 ja ihan omasta vapaasta tahdostani. Meille tulee miehen sisko perheineen yöksi joten saavat touhottaa ja syödä ennen kun mä tulen. Toivottavasti sitten olisi jo rauha maassa kun pukkikin on käynyt. Joulupäivä mulla on vapaa ja tapani taas töitä. Ei mua joulu enää ahdista kuten joskus, mutta en mä mikään suurin fanikaan ole.

En mäkään muuuten ultranäkymistä juuri mitään erottanut. Lääkäri selitti ja näytti ja me oltiin miehen kanssa ihan että "justjust-ahaa"... Pääasia, että sen sydämen sykkeen erotti ja näki ja lääkäri tiesi loput.

Missäs vaiheessa olette antaneet lapsillenne purkkaa? Onko Leo saanut jo?
Juska sanoi toissapäivänä ruokapöydässä purkka ja ajattelin kokeilla (aiemmin on saanut ruuan jälkeen ksylitolpastilleja). Hyvin sujui, eikä nielaissut purkkaa. Nyt on saanut sitä sitten pari päivää. Ainoa harmi on, ettei malttaisi antaa sitä pois..

No niin, taitaa pukata romskua, joten morjens!

Vitsit, että tuli hyvä mieli gissan uutisista! Niin mahtavaa. G, hopi, hopi tälle puolen myös! Kun vain osaisikin kertoa, miten onnellinen sitä on Keijun ja sun puolesta. Pitkä tie ja nyt näyttää hinolta.

Mimmulle onnea työpaikasta! Go, girl!

Olo turpea; vedettiin Matiaksen ja P:n kanssa taas pizzaa enemmän kuin laki sallisi. Mun tarttee varmaan kesän korvalla ripustaa kaulaan kyltti “leveä kuljetus”… Mies taas laskeskelee, pääsenkö tällä kertaa painossa hänen ohitseen, great. Viimeksi ei onnistunut, hähää.

L ei ole vielä saanut purkkaa.

Mutta hei, koska lapselle laitetaan sänkyyn tyyny?

Täällä kunnallisia ultria on kaksi, np- ja rakenne ab. rv12 ja rv19. Tehdään synnytyssairaalan ä-polilla. Mun pitäisikin nyt soittaa tohtorilleni ja varata se np-ultra, laittoi jo postitse lähetteen seerumiseulaan.

Aika hauska Ansku teidän hätäkastenimet! Hyvät valinnat. ;-) Mulla olisi muuten pojalle pari nimivaihtoehtoa jo, tytölle ei kerrassaan mitään.

Oi, oi, noi liikkeet on niin ihania! Mä tiedän, että tulen haikeilemaan niitä, eihän sitä koskaan tiedä, onko lapsiluku tässä. Mies toivoisi kyllä lisää tämänkin jälkeen. Saas nähdä, ehkä se on sitten totaalinen iltatähti se seuraava. No, kunhan nyt saataisiin tämäkin kunnialla maailmaan. Riinuska, alkakaa ihmeessä talkoisiin!

Ihania nuo Vilin unenpöppöröiset seikkailut. Se on IHANAA herätä siihen, kun kuulee sen pienen ihmisen huutelevan "äitiiiiii, isäääää"...

Äh, nyt mä hoitelen asioita.

Mimmu, onnittelut uudesta työstä! Hinoa, kertakaikkiaan. Kauan siinä kesti että sait tiedon!

Hassua, mä mietin jo ensi vuotta että saas nähdä keitä maailmaan tulee kun tänä vuonna kaikille tahkoojille syntyi tyttövauva! Eikö? Korjatkaa jos olen väärässä...
Ja myös mun muille parille tutulle on tullut tyttö tänä vuonna eli taitaa olla varsinainen "tyttövuosi" tää 2007..

Hellurei, täällähän on ihania uutisia. Tosi hauskaa, että kevääksi ja kesäksi "ropisee" taas vauvoja. Lisää vaan!

Tuosta haikeudesta kun puhuitte, niin meillähän on suunnitelmissa kolmas, joten Kaislaa odottaessa ei ollut haikeutta. Lähinnä ajattelin tyyliin "no, kai tämän kolmannenkin kerran kestää". Mun mielestä raskaana olo ei ollut mitenkään erityisen ihanaa, mutta ei kyllä kamalaakaan. Halut oli raskausaikana aika normaalit, mutta imettäessä mulla ei juurikaan ole haluja. Olen kuiva kuin sahara... Hormonit alkoivat viimeksi hyrrätä joskus muutama kuukausi täysimetyksen lopettamisesta, ja sitten olinkin pian taas jo raskaana.

Leo ei syönyt tuttia kuin ekan kuukauden ja Kaisla on samanlainen. Soisin kyllä, että K söisi tuttia, koska lutkuttaa tissiä ihan huvikseen. Mutta ei. Tutti lentää aina kaaressa ulos, ja likka kakoo. Nyt Kaisla on niin kiinnostunut ympäristöstä, ettei meinaa tissikään pysyä suussa. Eilen iltatissillä päästi vähän väliä nännistä irti ja naureskeli :D. Herttaista, kylläkin.

Riinuska, Leo on saanut pienen palan purkkaa silloin tällöin ja on kyllä nielaissut sen.

Mä kävin tänään jouluostoksilla, kun anoppi oli lasten kanssa. Sain tehtyä hyviä ostoksia, mutta silti jäi paljon hankkimattakin. Meillä ostetaan vanhemmille, sisaruksille, kummilapsille ja toisillemme lahjat. Omille lapsille ei osteta vielä, kun ovat niin pieniä ja saavat kuitenkin paljon paketteja sukulaisilta ja kummeilta.

Mimmulle onnittelut työpaikasta, tosi kiva juttu!

Vai on Riinuska aattona töissä. Se on varmaan ihan hyvä tapa viettää aattoa, jos ei niin perusta jouluperinteistä. Etenkin hoitoalalla, kun saa olla avuksi muille.

Mariska, Kaisla sai kummilahjaksi vaaleanpunaisen helminauhan (saa kultasepänliikkeistä), jota voi lapsen kasvaessa suurentaa. Musta se on tosi söpö, ja varmasti tytölle itselleenkin mieluinen myöhemmin.

Meinaakos joku mennä katsomaan Kansallisteatterin Tuntemattoman, josta nyt niin kovasti kohistaan? Mua kyllä kiinnostais, mutta saa nähdä saanko aikaiseksi. Liputkin on varmaan kiven alla, kun julkisuutta tulee näin paljon.

Nyt harrastusten pariin, pyykkivuori kasvaa silmissä...

Nekku ehti väliin. Leolla on ollut tyyny kesästä lähtien. Sellainen melko littana lastentyyny. Tykkää tyynystä tosi paljon ja raahaa sitä mielellään myös sängyn ulkopuolelle.

Olisikos vuosi 2008 sitten poikien vuosi... kun eikös sukupuolijakauma syntyneissä mene 49/51 poikien hyväksi?

Lyhyesti...N on nukkunut 2 x puoli tuntia päiväunia tänään ja on täysin syliteltävä tapaus. Kampaaja meni hienosti, olivat mummon kanssa kiertäneet kaupunkia ja shoppailleet.
Mun maha oli vain sekaisin, ei muille tautia pukannut joten oli vähän hätävarjelun liioittelua se keskiviikon poisjääminen mutta ei oikein viitsinyt riskeerata.

Palaan paremmalla ajalla, oli vaan pakko käydä tsekkaamassa gissan HINOT uutiset!!

Hiphei, hinoja uutisia tosiaan kaikilla odottajilla! Voi että kuinka mahtavaa! Gissa, tänne vaan jutskailemaan :). Ja Mimmulle suuronnittelut työpaikasta, jes!

Kiitokset eilisestä! Olipa taas mukavata, viikon piristys :).

Hertta on nyt nukkunut (tai nukkunut ja nukkunut...) neljä yötä pinnasängyssä. Eka yö meni silleen, et n. tunnin välein kävin taputtelemassa ja kääntämässä kyljelleen. Toinen yö meni hyvin, nukkui rauhassa ja söi 2 kertaa. Kolmas yö meni huonosti ja viime yö vielä huonommin. Nukahti kyllä klo 8, mutta jo klo 9 heräs ja itki, annoin tissiä (kun viime syötöstä oli kuitenkin aikaa), imuutti puoli tuntia ja ajattelin, että nyt nukkuu masu täynnä vähintään 4 tuntia. Eikä mitä, heräs ja rupesi parkumaan klo 11 eikä auttanut muu kuin tissi, nostin syötön jälkeen taas pinnikseen, heräs ja itki uudelleen klo 2 ja taas tissiä, nostin uudelleen sänkyynsä, heräs ja itki jälleen klo 5, ja eikun tissiä. Puoli 7 heräs ja meinas, että nyt on aamu ja rupes naureskelemaan. Nostin meidän väliin, pyöri ja hyöri siinä kunnes nukahti n. puoleksi tunniksi. Tekisi jo mieli luovuttaa koko pinnasängyssä nukkuminen ja ottaa takaisin meidän väliin, mutta vielä en luovuta! Hertta ei tykkää yhtään nukkua selällään. Kun kellahtaa selälleen, rupeaa huitomaan ja herää, kun taas kääntyy mahalleen (kuten usein tekee), nukkuu paremmin, mutta jos tuskastuu siihenkin ja rupeaa nostelemaan päätään. Ääh, kyllä nämä vauvojen uniasiat ovat niitä kinkkisimpiä, kuten eilenkin juteltiin.

Hih, Keijun haluja! Mulla oli halut parhaimmillaan loppuraskaudessa ;). NAUTI

Täytyy taas mennä, sorppa oma-napa-valivali-viesti...

Huomenna taas perjantai ja viikonloppu, jes!

Hehee, lähti viesti vähän liian aikaisin. Keijulle piti siis sanoa, että NAUTI raskaudestasi, kasvavasta mahasta ja kaikista pienistä vaaleansinisistä/punaisista ajatuksista! Musta oli ihanaa olla raskaana, ihan haikea mieli.

Hei vaan!

Gissalle ja Nekulle onnea ultranäkymistä, hyvältä näyttää! Hassua, miten taas on heinäkuussa kolmen odottajan rypäs, mukavaa!

Laitan Maijasta tulemaan kuvia tässä kun ehdin. Tänään sain viimein joulukorttikuvat tilaukseen, oli kyllä operaatio saada ne onnistumaan, ainakin jotenkin. Tonttulakkia Maija ei suostunut pitämään päässään kuin hetken...

Mimmulle onnea työpaikasta!

Mitäs muuta... Sandemanilla on juhlat tulossa viikonloppuna, toivottavasti kaikki menee hyvin ja hyvinhän se Nellis varmaan viihtyy mummin hoivissa. Itselle voi kyllä olla rentoutuminen vaikeaa, mä olen jo parin tunnin kanssa ihan helisemässä kun epäilen miten Maija pärjää hoidossa, ja hyvin on noita pieniä pätkiä pärjännyt isovanhempien kanssa.

Jokos Mariska keksit ristiäislahjan? Maija sai muumilusikoita, ne ovat nyt kovassa käytössä, se oli ainakin kiva lahja. Tai joku runokirja, Tiitiäinen tai vastaava klassikkö?

Kansallisteatterin Tuntematon kyllä kiinnostais, mutta taitaa olla liian iso operaatio meikäläiselle. Yritetään päästä kotikaupungissa katsomaan Patukkaoopperaa, kun vaan keksitään Maijalle hoitaja täällä yhdeksi illaksi.

Hyvät viikonloput kaikille!

Päivää jälleen,
Ihanaa, paljon juttuja, jä kävin heti myös lukaisemassa Gissan superhyperuutiset, kerrassaan hienoa! Onnittelut! Huippua, että saatte Keijun kanssa odottaa samassa tahdissa ja nautiskella. Että voi elämä olla ihania yllätyksiä täynnä.

Täällä ei kyllä nautiskella juurikaan...Taas haistaan oksulle. Parina aamuna on aamiaiset päätyneet joko lavuaariin tai pönttöön, erittäin nice. Sitten se oksun haju jää, tietenkin, leijumaan muhun ja koko kämppään. Heh, sainpa hyvän syyn perua tämän iltaisen pikkaridinnerin työkavereiden kanssa, eipä tuo olisi huvittanutkaan :-)

Mutta Nekun upeita uutisia juhlittiin tosiaan eilen pizzan äärellä. Kylläpä taas upposi muutamat slaissit :D Eikä loppupäivänä tarvinnutkaan enää muuta syödä.

Mimmulle lähtevät onnittelut uudesta työpaikasta! Kiva, että odottelu palkittiin ja paikka on ilmeisen mieluinen myös. Kai sait hilattua palkkaa ylöspäin ..? ;)

A, en tunne vielä liikkeitä. Enpä kyllä Matskustakaan tuntenut kuin vasta rv22 noin. Kohtu vissiin sellaisessa asennossa, siis taaksepäin, ja voihan se istukkakin taas olla edessä. Mutta huh, kehon muoto on kyllä muuttunut! Tissit triplaantuneet ja vatsa todella kasvanut...Menee vähän aikaa, kun tottuu uuteen kroppaan. Raskaana olo on nyt kyllä vaivalloisempaa, kun tämän tästä saa kontata lattian tasolla, riisua pojan kenkiä, pukea päälle, taistella milloin mistäkin, noukkia ruoat ja autot lattialta..etc..

Katalle kiitos emännöinnistä. Oli mukavaa! Ensi kerralla sitten meidän vuoro, glöksyt tai jotain.

Mä olen muuten pitänyt tyynyä Matskulla jo tosi kauan, varmaan keväästä. Heh, kummasti tässä ajattelen sitä, taas, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Itse rakastan tyynyjä ja niitä pitää olla paljon, ja ajattelin, että pojankin on hyvä nukkua kun on pieni kohottaja pään alla. Siis ei sillä nyt mitään tyynyvuorta ole niin kuin äiskällään :)

Voih Samun korvia =( Tosi ankeeta. Kun teidän perheessä riittää varmaan muutenkin huolehtimista ja sitä valvomistakin. Tsemppiä! Toivotaan, että kierre katkeisi.

Hahaa, hyvät nimet Anskulla ollut! Sattuipas. Mä olen jo julistanut miehelle mun suosikkinimet, hm...toinen sai vastakaikua, toinen ei niinkää. Mutta toisaalta, miehellä ei ole suosikkeja lainkaan. Että näkees nyt. Meillä tulee ristiäiset nopeasti syntymän jälkeen, koska muksulle pitää saada passi ennen kesäkuun puoliväliä. No, vähän asioiden edelle tuli mentyä...

Pitäisi imuroida, että olis mukavampi aloittaa viikkiksen vietto. Palaamme siis & rentoa vkloppua itse kullekin.

Moikka!

Viikonlopun toivotukset täältäkin! Meillä huomenna tiedossa pikkujoulua kavereilla, muuten ihan kotosalla.

Hertta, toivottavasti teidän yöt paranee, meillä on myös luisuttu takapakkia öissä, pari viime yötä on ollut aika aktiivista heräilyä ja aamulla ylös klo 6-6.30, aargh! Eilen illalla en meinannut saada Vanessaa nukkumaan ollenkaan, huusi kuin olisi sikaa tapettu, ja oli pakko tulla pois makkarista välillä. Laitoin suponkin kun likka huusi vaan eikä lopettanut millään. Lopulta puoli kymmenen jälkeen sammui, mutta yöllä heräsi yhdestä eteenpäin tunnin välein. Huokaus..No tää on nyt tätä, pitää kai yrittää hyväksyä vaan tilanne ja ajatella et aika aikaansa kutakin..

Mimmulle tosiaan onnittelut työpaikasta, kiva kun natsaa silloin kun kovasti toivoo!

Tyynyä ei ole tullut mietittyä, tosiaan kai jossain vaiheessa sellainen littana lasten tyyny olis jees. Nukkumisesta vielä puheenollen, mä ajattelin vaihtaa pinniksen uuteen, sellaiseen mistä saa laidan pois. Voisi sitten laittaa sen sivuvaunuksi meidän sänkyyn, ja siirtää V:n siihen vaivihkaa. Olisi helppo tassutella öisin.

Sandelle hyviä juhlia! Ja muillekin hyvää ja rentouttavaa viikkistä!

Moro,
Taas menty haipakkaa, käytiin sellossa hakemassa pari joululahjaa kun mulle tuli huono omatunto. Te ootte kaikki olleet jo niin tehokkaita ja mulle ei ollut hajuakaan lahjoista vielä eilen. Nooh, ei tullut unta joten mietiskelin sitten sopivia lahjoja keskellä yötä. Pakko oli laittaa paperille heti aamusta ettei unohtuisi. Kummitytölle Sveitsiin lähetän katti matikainen äänikirjan, saattaa olla automatkan pelastus. Ja toiselle vanhemmalle kummarille piikkisiili-peli, näyttää olevan joku vuoden peli:-). Vielä kun kummipojalle keksisi jotain ja serkuille...hoh.

Nelliksen kanssa ollaan halittu ja sylitelty tänään minkä ehditty kun mamalla on jo valmiiksi huono omatunto ja paha mieli pienen jättämisestä:-(. Mies sanoi juottavansa mut huppeliin että en murehdi koko iltaa. TIEDÄN ettei lapsella ole mitään hätää ja hyvin pärjäävät, MUTTA mun pieni tyttöni on ekaa kertaa erossa äidistään, nyyh. Kohta se muuttaa pois kotoa:-(((. Juuh, toivottavasti bileet on hyvät.

Ostin muuten Nellan joulumekon tänään, tuli pilkullista minni-lookia. Onneksi meillä on sitä punaista muutenkin että voipi sitten yhdistellä myöhemmin vähemmän jouluisesti. Hiukan teki mieli sortua kimallukseen mutta päätin pysyä maltillisessa samettimekossa:-).

Me tehtiin muuten joululahjojen kanssa arvonta. Kun meitä on mun perheessä 4 lasta plus puolisot ja mun vanhemmat niin kaikille aikuisille lahjan hankkiminen käypi kalliiksi. Päätettiin (mun ehdotuksesta) että jokainen aikuinen saa yhden lahjan ja lappuarvonnalla mun lahjan saa vanhemman veljen vaimo!! Mikä tuuri....;-). Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

Odottelen tässä miestä kotiin, meni käymään automessuilla. N päätti ottaa vielä torkut kun nukkui ipllä vain 45 min. Tänään ja eilen on muuten uponnut ruokaa ihan huolella, 1 prk "suolaisia" per ruokailu. Ja puurokin maistuu, ehkäpä pimatsu on päättänyt kasvaa???

Mukavaa viikkistä!!

Heippa!

Että on vielä niin hyvä mieli gissan eilisistä uutisista.. :)

Tiitulla on rautaiset hermot, kun aikoo sinnitellä keskiviikkoon testauksen kanssa, mutta hyvä niin, ei painosteta, peukutetaan vaan! =)

Vilillä on kanssa ollut litteä tyyny jostain keväästä asti. Alkoi aina illalla nukkumaan meidän tyynyllä (perhepedissä), niin annettiin oma.

Simpura, Vilkku on neljänkympin kuumeessa sekä vähän yskäinen, ja tulinen kuin hiilihanko. On nukkunut minpäikkäreitä koko päivän, en tiedä miksi ei saa kunnon unta. :/ Toiv. ei tule mitään jälkitautia ja ehti parantua ensi vkoksi, pe-la yönä olis lomalle lähtö. Ei muuten syö mitään, päivän saldona pari palaa klementiiniä, ehkä 20 kpl makaroneja laatikosta, yhden munan valkuainen ja pari jugurusinaa. Juonut on kyllä senkin edestä, maitoa ja mehua/vettä vuoronperään, hyvä niin.

Suposta tuli mieleen, kun Kata kerroit Vanelle laittaneesi, että meidän suppopaketista puuttuu 6 kpl ja ne on kaikki sulaneet mun sormiin, kun olen yrittänyt niitä paikoilleen tunkea. Liekö tekniikassa jotain väärää, mutta myös siinä, että Vili ähkii ne aina pois ennen kuin päätyvät perille. Meillä siis käytössä Panadolin oraalisuspensio, onneksi uppoaa.

Laitelkaas masukuvia! :)) Ja muutkin uusia naamakuvia. Mollyllä oli kiva idea toisella puolella, laitetaan joulukuvia jakoon! Lapsosista varmaan oli ajatuksissakin kaikilta laittaa, mutta poseeratkaahan itsekin! =)

Unhoitin varmaan jotain, mutta pikkujouluviikkistä nyt kuitenkin kaikille!

Iltaa. Mies lähti käväisemään kaverillaan ja minä tulin päivittämään teidän kuulumiset. Oltiin taas koko päivän liikenteessä.

Hui, ui Vilkun kuumetta! Lotallakin vissiin pukkaa jotain lenssua, kun viime yönä oli levoton ja kävin koppaamassa jossain vaiheessa viereen. Nyt väsyttää, huh, ei ole meikäläisten juttu toi perhepeti, totean taas.

Hertta, hyvä, ettet kuitenkaan ole antanut periksi tuossa sänkyyn nukuttamisessa! Mä uskoisin, että sitkeys palkitaan ja ainakin omasta kokemuksesta sanoisin, että kaikki nukkuvat lopulta paremmin omissa sängyissään. Me ainakin. ;-) Ehkä tää on ihan vanha vinkki, mutta varmuudeksi kerron, että just tuon selälleen kellahtamisen vuoksi me laitettiin L aina selkä sängyn laitaa vasten ja selän taakse fleece-peitto käärönä ikään kuin tueksi ja pehmusteeksi. Ei päässyt niin helpolla kellahtamaan selälleen. Toki siinä vaiheessa, kun liikkuu enemmän, pääsee mihin vain itsensä vääntämään. Unipusseja ovat monet viuhtojien äidit kehuneet, meillä ei ole ollut.

Pitääpä hankkia Lotalle tyyny sängyn vaihdon yhteydessä. Tai ehkä hän tulee isäänsä, joka nukkuu suurimman osan yöstä ilman. En muuten tiedä, miten se tyyny tällä hetkellä pysyisi oikealla paikallaan, kun pitää sellaista sirkusta ennen nukahtamistaan.

Olin tänään hieronnassa, taivallista oli, kun on niskat niin jumissa. Mutta nyt on hedaria, kun en vissiin juonut tarpeeksi ja veri pääsee taas vaihteeksi päähän saakka.

Meillä on sama systeemi kuin Sanden suvussa, että me aikuiset arvotaan aina lahjan saajat. Se on loistohomma, säästyy hermoja ja rahaa! Niiden lahjojen avaamisesta tehdään aina spektaakkeli ja aiheella oikein nautiskellaan. Heh, mulla arpoutui tänä vuonna oma mies. Lahjan saaja on siis aina about valtion salaisuus.

Sandelle kivoja bileitä! Kyllä se Nellis parin viinilasin jälkeen sopivasti häipyy mielestä, kun muistat, kuinka kivaa on olla miehen kanssa “kahden” liikenteessä. Hyvässä hoidossa likka on.

P, huomenna alkaa taas Jouluradio! Viritän taajuuden.