Tahkoojaplussat 51

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Helteistä iltaa, sisällä vielä hetki sitten +28, nyt laitoin etu-ja takaovet auki, jotta läpiveto viilentäis huushollin. Vili tuppaa karkaamaan heti ulos, kun ovet on auki, joten nyt vasta tuuletusta, kun jäpikkä nukkuu.

Samaa laulua täältäkin, ei paljon sisätilat kiinnosta, ap:llä etupihalla oleva hiekkalaatikko on varjossa, mutta viereen paistelee aurinko, Vili viihtyy piitkiä pätkiä hiekkiksellä, kun itse päivystän kirjan kanssa vieressä. Ja hiekkaa on toki maistellutkin, mutta viime päivinä vähemmän, mahtoi todeta, että on parempaakin nautikskeltavaa kuin hiekka ja pikkukivet. Ip:llä osa takaterassista on varjossa, osa auringossa, saa itselleen hiukkasen väriä pintaan leikkien tiimellyksessä.

On muuten salakavala tuo aurinko tällä hetkellä, mä en ole koskaan aiemmin (lomareissullakaan) saanut nahkaani punoittamaan, niin nyt munkin sarvikuononnahka hieman otti nokkiinsa, vaikka aurinkovoidetta olikin. Tosin suojakerroin vaan 8, enkä varmaan lisännyt riittävän usein. Ei kyllä ole yhtään arka nahka, vain himppasen punertava. Mun pitää mennä huomenna ostamaan Vilille sitä vauvojen voidetta, vaikka varjossa lähes aina pysytteleekin. Onko moniakin merkkejä ja mitkä hyväksi havaittuja?

Suville täältäkin jaksamisstemppauksia, kurjia nuo korvatulehdukset. Teillä kun neitiä on jo muutenkin saanut kanniskella, niin tämä vielä puuttui. Noo, aikansa kutakinm sanoi pässi, kun päätä leikattiin. Hui, mikä sanonta, mutta pitänee paikkansa, jaksahan vielä hetki sinnitellä, niin kyllä se siitä iloksi muuttuu.

Mitenkäs Katan hääpäivä meni? Entäs Riinuskan mökkeilyt?

Voihan vihne tuota Nekun flunssaa, jospas talttuisi jo ennen antibiootteja. Kurjaa sairastaa kesällä. :/

Piritta, milläs tavoin pikkututkija-Matias liikkuu? Joko kävelee "puita pitkin"?
Vili oppi tänään kävelemään sellasen työnnettävän auton kanssa, mennä viiletti pitkin nurmikkoa vaikka kuinka pitkästi. Hassun näköistä! =) Ja sitten uusina taitoina kiipeämiset hiekkalaatikolle ja terassille sekä meidän sänkyyn!! Edellä mainittuun kylläkin lehtikorin päältä, mutta olin mä ihmeissäni, kun selän käänsin, niin poju ei ollutkaan lattialla vaan sängyssä.

Apua, sata asiaa...

Kata, tuntuikos sulla lantionpohjan lihakset olevan kuosissaan kun juoksit? Kun mä pompin vklna n. vartin tuttujen luona trampoliinissa, tuntui lantionpohjassa kummalliselta, ei siis lorissut, mutta ihmeellinen paineentunne. Pitäisi ottaa geishat uudelleen aktiiviseen käyttöön..

Kävin kurkkaamassa Stellan ostamia kärryjä, näppäriltä näyttivät!
Ja nyt, nyt kuules, stoppia sitten siihen remontointiin, jos vähänkään on merkkejä kipeistä supistuksista!! :)

Heei, meillä ei ole mitään maitokahvia!! Tietokonehuoneen tapetit tahtoisin hiiteen ja maalia seiniin, mutta odotellaan niin kauan kunhan tehdään tästä Vilin huone. Eli muutamien kk:n päästä..

Voihan vihne, kun Vane ei nuku!!! Musta tuntuu, että tämä helle ja sen myötä touhuaminen ulkona on tuonut Vilille lisää unenlahjoja, tänään nukkui parit vajaan parin tunnin päikkärit ja oli jo ysiltä ihan valmista poikaa nukkumaan ja kiukkusi kylvyssä, kun oli niin väsynyt. Ruoka uppoaa tällä hetkellä myös hyvin, kaikki kelpaa ja lautanen tyhjenee aina. Puunkoputusta!!

Meillä kävi vkl:na hienoinen accident mr. Magicin kanssa.. Kp16 on nyt, en ole kylläkään ovista tuntenut, mutta ei välttämättä ole kierto ihan uomissaan, kun luovuin juuri siitä Nuva Ringistä. Mulla on 15.6. aika varattuna kierukan laittoon, vähän vielä emmin haluanko sitä, vai laskeskelisinko kiertopäiviä ja ovisaikoina sitten kumit kehiin, kun vaan pysyisivät ehjinä...!! En kuitenkaan siis usko raskauden mahdollisuuteen, kun olen sen oviksen aikanaan tuntemut tod. selkeästi ja nyt ei _vielä_ mitään tuntemuksia. Mutta jos näin kävisi, että raskaus alkaisisi, on sitten niin tarkoitettu ja iloisia olisimme hätkähdyksen jälkeen, mutta soisin sen ilon ehdottomasti "jonossa oleville".

Ja vielä pottajuttu, vaikka romsku tuleekin. Eli nyt se veijari sitten ei meinaa siinä potalla enää pysyä, huomenna pitää ostaa niitä Riinuskan mainitsemia saippuakuplia, jos ne pitäisi hetken aloillaan. Meikkiarsenaali alkaa olla loppuunkulunut ja kiinnostamaton. Kerran Vili nousi wc-pyttyä vasten ja kaatoi noustessaan potan, joka sisälsi molemmat eväät, yöks.

Jees, nyt hyvänyönpuhelu miekkoselle, on taas työreissussa.
Ja öitä teillekin.

Huomenta,
AAAH, kuulkaa nyt lisää puunkoputusta, Iines heräsi KERRAN viime yönä!! KLo 2 mää kävin vessassa ja ihmettelin että vieläkö nukkuu (imetin viimeksi klo 23) ja sitten puoli 4 hain tytön pienen kitinän jälkeen syöttöön ja seuraavan kerran heräsi omasta sängystään klo puoli 7!!! JES. Tuuletusta! Liekö äidinmaidon+nannin sekoitus klo 22 ja suihku sitä ennen täyttänyt pienen masun? Tosin klo 23 söi taas hyvällä halulla rintaa ja nukahti siihen.

Ostin sellaiset pirun kalliit imetysliivit, mutta ne oli niin kauniit:-). Valkoista ja pinkkiä ja vähän pitsiäkin. Jos vaikka tuo miehen kellistäisi niillä vermeillä?? Kun muuten hippaloin kulahtaneissa verkkareissa ja eripari-alkkareissa...

Aamu on alkanut tehokkaasti, olen jo harrastanut imurointia ja pyykinpesua, Iines nukkuu ja kunhan heräilee niin pitäisi lähteä vielä Selloon käymään. Pahalainen kun eilen en saanut ostettua ristiäiskutsuja enkä kynttilöitä joten nyt olis haettava ne. Miehen mielestä pelkkä tekstari ei riitä kutsuksi, kun mää en olis jaksanut väkertää mitään, mutta kaippa niitä kutsuja saa valmiinakin? Plääh. Vähän tulee kiirekin, mutta shit, kai se sit on tehtävä.

Jos laittaisi itsensä valmiiksi niin sitten voisi hilpasta vaan pihalle kun saa lapsen syötettyä ja vaihdettua vaipan...jeps. Tuumasta toimeen...

Onnea Sandemanille hienoista unista! Jokos muuten olette päättäneet nimen, ja koskas ne ristiäiset ovatkaan?

Onpas Vilillekin tullut vauhtia! Taaperoksi muuttuminen on siitä kivaa, ettei äidille tule yhtään tylsää hetkeä...

Juu, älkää olko huolissanne, ihan iisisti tein tapettien repimistä. Kiinnitin huomiota työasentoihin ja lepäsin välillä sekä join riittävästi. Se oli oikestaan ihan mukavaa hommaa.

Mulla oli neuvola tänään. Kaikki muuten hyvin, mutta hemppa ei ole lähtenyt nousemaan, vaikka Obsidania vedänkin. Täytynee ottaa tupla-annostus joksikin aikaa.

Leo leikkii yksin takapihalla. Mä en saa mennä sinne, vaan ovi vedetään heti nenän edestä kiinni, jos yritän. Ihan tohkeissaan tutkii kasveja ja mm. vesiletkua. Takapiha on vielä tähän aikaan päivästä varjossa, mutta kohta sinne paistaa niin, ettei siellä pysty olemaan.

Geishakuulista tuli mieleen, että mäkin ostin viimein sellaiset. Olin aika laiska jumppaamaan lantionpohjan lihaksia viime raskaudessa, joten yritän nyt tehdä viime tingassa parannuksen, kun tuntuu, että alapää roikkuu :(. Ei onneksi ole mitään pissankarkailuja - vielä - ja toivottavasti säästyn niiltä synnytyksen jälkeenkin.

Voi harmi, että Nekku sulla on tuollainen tauti. Kuulostaa tosi ikävältä, erityisesti näillä keleillä. Ja sitten vielä plikka valvottaa. Jaksamista siihen suuntaan!

Hätäkastetta varten pitäisi taas keksaista jotkut nimet. Pojan varalle meillä ei ole mitään suosikkia, ja tytöllekin on vielä useita vaihtoehtoja. No, ei tuo hätäkastenimi tietysti ole mikään kovin tärkeä, mutta ei siihen nyt ihan mitä sattuu viitsi silti laittaa.

Mun kaveripiirissä alkaa "poksahtelu" ihan muutaman viikon päästä. Kesän aikana on viisi laskettua aikaa. Jännittää!

Nyt täytyy mennä katsomaan, mitä poju pihalla puuhaa. Aurinkoista päivänjatkoa!

Moikkelis!

Stellallahan riittää raskaana olevia tuttavapiirissä! Mun lähimmistä ystävistä neljä viidestä on sinkkuja tai lapsettomuushoidoissa..onneksi on kuitenkin pari äiti-kaveria ja tietty te! Just kävi kylässä hyvä ystäväni, jolla toinen lapsi antaa odottaa itseään vaikka ensimmäinen napsahti samantien.

Meillä ei hätäkastenimeä missään vaiheessa kysyttykään, onkohan sitten neuvolakohtaista vai koska sitä nyt kysytäänkään.

Aniliini, tosiaan meikäläisellä tuntuu olevan sektion myötä lantionpohjalihakset ihan hyvässä kuosissa, kai se raskaus jotain vahinkoa teettää, mutta ainakin tuntuu ihan normaalilta kaikenlainen toiminta. Että jotain hyötyä leikkauksestakin. Mulla on geishakuulat, mutten ole ikinä kokeillutkaan niitä..muutenkin lihasharjoitukset jää aina, vaikka kuinka yritän aloittaa.

Sandemanilla ja Iillä ollut tosiaan huippuyö! Meillä syödään ainakin 4 kertaa yössä taas, liekö sitten se tiheän imun kausi tosiaan, niin kuin Piritta ehdotti. Välillä oli jo pidempiä syömävälejä, mutta nyt taas ensimmäinenkin pätkä max 4 tuntia ja loppuyö yhtä pitkää syöttöä. Toisaalta positiivista on se, että nyt on nukuttu jotenkuten kahdeksaan muutamana aamuna, se on tervetullutta!

Aniliinilla sitten pieni jännitys ilmassa...just mietiskelin tänään, että se on mielenkiitoista nähdä koska sitten joskus tulevaisuudessa tulee kakkosyrityksen aika, en aio mitään ehkäisyä kyllä aloittaa, olisi vaan hyvä jos tärppäisi ilman hoitoja, vaikken siihen usko hetkeäkään. Varsinkin kun makuuhuone-elämä on sen verran vähäistä, kun ainoa mahdollinen hetki olisi V:n nukkumaan menon jälkeen illalla, mutta silloin sitä on niin puhki ettei paljon seksi mielessä pyöri..

Meillä on tosiaan unet vähissä lapsella täällä, ja nyt on kyllä tullut sellaista taistelua aina päikkäreille menosta, että pitää olla tosi väsynyt nukahtaakseen. Vaunuihin Vanessa ei nukahda enää kuin aamupäivällä, usein lähden iltapäivällä käymään jossain vaan siksi että V nukahtaisi kaukaloon. Nyt nukahti meidän sänkyyn hetkeksi imettämisen jälkeen, toiv nukkuu kauemmin kuin 10 min..

Toivottavasti Sande löydät kutsut, meillä ei ollut ristiäisiin kutsuja, kaikki vähät vieraat kutsuttiin suullisesti. Paljonkos teillä vierasmäärä olikaan?

Nyt sähköpostia lukemaan, palataan!

Moro,
löysin sellaiset "tervetuloa" kutsut joissa päivänkakkara kannessa. Saa luvan kelvata, kutsujaksi laitoin "pikkuneiti K", kun kutsutaan vain lähimmät sukulaiset ja kummit. Tosin siitäkin tulee 20 aikuista ja 6 lasta...kun meillä molemmilla on kolme sisarusta ja heidän perheensä.
Olihan tuolla sellossa taas ihmettelemistä, mammat olivat pakanneet lapsensa ihan talvikamoihin, pipat ja pitkähihaiset...huhhuh, eikö ne lapset paistu? Meillä mennään body ja vaippa linjalla edelleen, vähän oli toki lakanaa päällä kun torkahteli shoppauksen lomassa. Pikkuisen oli kitinää reissussa, bussiin nukahti mennen tullen.

Mä en ole pahemmin auringossa maannut tai istuskellutkaan, meidän takapiha on ihan liian kuuma päivisin ja kamalaa imettää kun itse valuu hikeä ja bebe on lisälämmikkeenä.

Rsitiäiset on siis 17.6 ja nimi on edelleen hakusessa. Itse asiassa siitä ei ole keskusteltu sen jälkeen kun mä sanoin lopettavani miettimisen jos mieheltä ei tule yhtään ehdotusta. Ja eipä ole tullut...grr. Joku reipas ja mahdollisesti yleismaailmallinen tytönnimi olis hakusessa. Ja muuten ei meiltäkään kukaan ole hätäkastenimiä kysellyt, onko se ihan tapana siellä Tampesterissa?

Mites on pk-seudun Tampereelle matkaavat, niiden junalippujen kanssa? P sanoikin ostavansa omansa mutta pitäiskö meidän kaikkien tehdä niin? Hintaa tuli kai about 52 egee mutta en muista oliko siinä paikkalippu mukana.

Taas tänne eksyin...Pitäisi varata Turkusest hotellihuone heinäkuun lopulle. Mennään aistimaan Aurajoen ja Dbtl:n tunnelmaa...Pöh, kun sinne ei pääse lapsen kanssa, ois kiva ollut kuunnella Paula Koota ;) No ehkä aidan takana sitten.

Yksi biitsipvä takana, mammat sai paistatella hiekalla, kun lapsoset nukkui sopivasti pari tuntia varjossa. Kaunista - ja kuumaa oli. Mutta jippiii, ettei tarvii olla töissä sisätiloissa. Lähdetään varmaan pian taas vastarannan kaltsuille tutkimaan kaisloja ja muurahaisia :)

Munkin korvaan Stellan tapettivalinnat kuulosti oikein kauniilta. On varmaan kiva päästä sisustamaan, vaikka valintojen tekeminen on aina hurjan vaikeeta.
Ja siitä tulikin mieleen, että hui, te heinäkuun poksahtajat olette jo aika palloja! Heinäkuu on meinaan ihan oven takana. Miten tämä aika taas menee....Musta on hurjaa, että on jo kesäkuukin. On saanut pikapikaa kaivaa sortseja ja hameita esiin.

Sandella on sitten nukuttu mainion hyvin, hyvähyvä! Voi vinde, mikäs nimi me nyt keksitään iines-typylle? Onko teillä liian monta vaihtista vai ette vain osaa päättää? Mulla ois kyllä valmiita nimiä litania =)
Vanelle pitää lähetellä paljon unihiekkaa, harmi, että unille meno on hankalaa. Pianhan se rytmikin alkaa löytyä, muistelen, että joskus 4-5-kuisena M alkoi toimia enemmän "säännönmukaisesti".

Teillä taitaa Aniliini olla ihan oma hiekkis? Kesällä ois kyllä mainiota, jos ois oma piha, jonne päästään pikkutaapero vipeltämään. Masa liikkuu tosiaan, edelleen, matotyylillään, eli vetää käsillään itseään. Nopeaan pääsee, eli tuskinpa koskaan siirtyy konttaukseen, vaikkakin kaikki edellytykset siihen olisi. Nousee suht matalia tukia vasten, muttei esim. sohvaa/sänkyä vasten. Selvästi on kyllä pystyasennosta innostunut, ei millään laskeutuis lattiatasolle, kun kerran on ylös päässyt. Hiljaa hyvää tulee... Parit kunnon kumautukset on tullu, kun seisoo itsekseen jossain tomerasti, ainakin itsensä mielestä =).
Muutoin on kyllä aika rasittava ajoittain, on _todella_ lahkeessa kiinni, ja pitää kehittää ihmeitä, että viihtyis hetken itsekseen...

Mutta hei leidies, me tykättiin Il divosta! Ui jui, mitä ihokarvat nostattavaa musiikkia ja ne miehet osaa totisesti laulaa. Oli kyllä koomista, kun suomitantat juoksee lavan eteen konsertin lopussa ja heittävät ruusuja ja nalleja lavalle..ou jeah.
Loisteen kuohut sit jäi, kun oli melkoisen buukattu kattoterassi. Eikä aurinkopuolelle edes saanut mennä, jos tilaa vaan juomaa. Pöh. No Kiasman terde toimii aina.

Hui, kello on jo noin paljon, pitää kiiruhtaa. Huomenna meillä onkin tärät Loden ja Nekun kanssa, ja uuuuulalllaaaaa, illalla äippä lähtee firman kesäkemuihin naathimaan :-) Kuullaan taas!

Ai jai tätä kesää! Mittarissa +27, ja kello on sentään 22.20. Käytiin taas piknikillä rantakallioilla ja kyllähän siellä paratiisissa ois viihtynyt vaikka puoleen yöhän, ellei pikkuihmistä olisi pitänyt tuoda petiin :-) Nuokkui jo hieman pyörän selässä, piristyi puuron edessä ja puhua pulputti aika tovin sängyssään. Sisälläkin aikas lämmin...

No mutta ei muuta, mun piti katsoa niitä hotlia vielä... :)

Huomenta,
Jo toinen suht hyvin nukuttu yö takana, jesh. Syöttö klo 23, 2.45 ja 6.30, sitten pientä kitinää ja kakantekoa (ähkimistä ja piereskelyä) puoli ysiin saakka, syöttö ja vaipanvaihto ja taas vetää sikeitä. Mamma harrastaa pyykinpesua sillä aikaa ja korvasienipiirakan tekoa. Ristiäisiin meinasin sellaisen, nyt on hyvä tehdä rauhassa ja laittaa pakkaseen, ensi viikko on vähän hulinaa. Ja nyt aamusta ei ole vielä liian lämmin hellan edessä pyörimiseen.
Kiva, meille alkaa putoilla laskuja sen mökinrakentamisesta, miksihän kaikissa on ainakin neljä numeroa?? Huhuh miten kallista rakentaminen on. Mutta sittenpähän saa mieleisen, siis sitten joskus kun valmistuu.
Tuosta Il divosta mulle tuli mieleen taannoin (siis 15 vuotta sitten) Ameriikassa nähty Michael Boltonin konsertti (siirappia!), mä en voinut ymmärtää miten aikuiset naiset kiljuu "take your shirt off":-) Jösses.

Hei puutarhaihmiset onko teillä joku kukka tosi lähellä sydäntä? Siis tyyliin kun naapurini oli poistamassa pihastaan kevätesikkoa niin mun on pakko saada se omaani (vaikka on ihan täynnä) koska meidän kotitalon pihasta löytyi niitä ja niistä tulee nostalginen olo. Juniorina kerättiin opettajille kevätjuhliin aina kevätesikkoja ja lemmikkejä. Tuoksu on musta ihan ehdoton siinä yhdistelmässä. Lemmikit on kai ihan luonnonvaraisia ja leviää miten sattuu.
Ah, tyttö on täsmällinen, mietinkin jo että kymmeneen varmaan nukkuu ja pientä ähinää kuuluu jo....palataan.

Huh tää äippä oli illalla poikki tän meidän unettoman termiitin kanssa.. kävin eilen Stokkallakin illalla vaan siksi että saisin Vanessan nukkumaan kaukaloon..no nukkuihan se peräti vartin ja koko kotimatka huudettiin täysillä, nice. Puoli yksitoista sammui lopulta yöunille. No, mutta pääasia on, että yöt nukkuu! Tänään ajelen mummolaan, saan vähän ottaa aurinkoa kun mummu viihdyttää typyä..

Tänään ollaan käyty jo ruokakaupassa ja kahvilla heti aamusta, nyt pitänee mennä ruokkimaan V, moro!

Huomenta,
täällähän on kaikenlaisia tuoreita juttuja taas: Masa ja Lotta tosiaan kohta juoksevat kilpaa :), ristiäisvalmisteluja ja remppaa. Toivottavasti Vane saisi pian paremmat unet. Tuo helle sotkee pienten ihmisten unet tyystin. Meillä Viltsun päikkärit on lyhykäiset ja sitten ukkeli kiukkuaa illasta väsyneenä. Nyt pitää yrittää nukuttaa päiväunet aitassa, siellä kun on ihanan viileää helteelläkin.

Mitenkäs P:n kesäkemut meni? Mulla olisi niin kova hinku terasseille sidukan ottoon, että huh. Ehkä sitten loppukesästä pääsisi parilla käymään... Nyt pitää tyytyä takapihaan ja vichyyn :)

Heräilin tänään jo hyvissä ajoin, kun meillä vietetään sunnuntaina rippijuhlia ja talo pitäisi pistää putsinkiin ja tehdä leipomukset. Nyt aamusta, kun ei ole vielä niin kuuma jaksaa paremmin.
Mulla on vähän semmoinen olo, etten sinne seuraavaan tapaamiseen kykene. Tää helle turvottaa niin mukavasti sormet ja varpaat, että on ihan tönkkö olo. Eilen kävin synnytystapa-arviossa noiden edellisten isokokoisten vauvojen takia. Meidän Justiina painaa jo nyt 3200 g ultran mukaan ja selvä rasvakerros erottui :))). La:an on vielä melkein kuukausi, joten reilut nelikiloinen on tulossa. Omaa syömistä pitäisi hillitä, vaikka oonkin syönyt mielestäni ihan normaalisti, että vauvan kasvu pysyisi aisoissa. Sf mitta huitelee yläkäyrillä...
Sandeman kyseli lempparikukkaa. Mun suosikki on pioni ja toinen mikä on ihana, vaikkakin aika vaatimaton, on jättipoimulehti. Tuo jälkimmäinen on parhaimmillaan, kun on vesipisaroita lehdillä.

Mutta nyt pitää pistää imuri laulamaan ja moppi heilumaan, että tulee valmista. Jos sitten ehtisi lasten kanssa ip:llä rantsuun köllimään...

Huomenta!

Kyllä sitä heti huolestuu kun noilla pikkuihmisillä ei ole kaikki hyvin, tunti sitten Vanessa alkoi yhtäkkiä itkemään ihan suoraa huutoa sitterissä, eikä auttanut vaikka nostin syliin. Lopulta nukahti sänkyyn tissille, luulen että huitaisi omaan silmäänsä tai jotain, koska ei avannut silmiään kunnolla ollenkaan. Kumminkin sitä heti vähän hätääntyy, että mitä nyt. Toivottavasti herää kunnossa. Me ollaan lähdössä kaverille kylään kohtapuoliin, vaikka suunnitellulle auringonotolle saa heittää hyvästit, kun V ei kyllä uudestaan nukahda niin pian!

Terassi kuulostaa houkuttelevalta näillä helteillä, vaikka myönnettävä on, etten ennen Vaneakaan käynyt niillä juuri koskaan..Nyt ne houkuttelee, kun ei voi mennä! Ehkäpä sitä ihan loppukesästä pääsisi vaikka piipahtamaan parille kylmälle oluelle (lurps!) itsekin, katsotaan. Ajattelin aloittaa tuossa heinäkuun tietämillä nokkamukista juomisen harjoittelun vaikka veden kanssa, kun V tulee 5 kk heinäkuun lopussa. Jos ei sitten pullo kelpaa vieläkään, niin voisi siirtyä suoraan mukiin puolen vuoden iässä.

Kirpulle jaksamisia helteisiin, itse kun olin paksuimmillani keskitalvella, niin ei paljon turvotuksia ollut. Toivotaan myös, ettei pikkukaveri päätä enää kovasti kasvaa! Vaikka hyvähän se tietysti on, että on lihaa luiden päällä ;-)

Juu Kirppu, terassihinku vaivaa täälläkin. Olin kyllä yhtenä iltana terassilla cokiksella, mutta eihän se ole sama asia. Onpa Justiina jo iso tyttö. Näköjään tosiaan isojen lasten saaminen on taipumus. "Kauhulla" kuuntelin, kun yksi tuttu kertoi, että hänen lapsensa syntyi kuukautta etuajassa ja oli silti 4,2 kg! Hänen kaksi muutakin lastaan ovat olleet isoja ja tulleet ajoissa. Harmi, että sulla on turvotuksia. Jos helteet jatkuvat, niin voi tulla aika tukala viimeinen kuukausi. Tsemppiä!

Omat vaivani rajoittuvat siihen, etten pysty oikein nukkumaan. Selkä puutuu herkästi ja pissahätä vaivaa useita kertoja yössä. Mulla on myös iso vatsa, sf-mitta yläkäyrillä. Niin oli kyllä Leostakin, joten iso maha taitaa olla mulle tyypillinen juttu. Tuntuu, että vauvakin on jo aika iso. Jalat tai peppu ottavat jo kiinni kylkiluihin ja palleaan niin, että kumartuminen on vaikeaa. Tuntuu ihan kummalliselta, että vielä pitäisi sellaiset 7 viikkoa kantaa tätä lasta.

Tänään alkaa meidän sauna- ja pesuhuoneremppa. Eilen vietiin jo yksi isompi muuttokuorma uuteen taloon. Alkaa haikeus vaivata. Tuntuu omituiselta jättää tämä vanha koti, johon liittyy paljon hyviä muistoja.

Vai tykkäsit Piritta Il Divosta. Mä sain niiden uusimman levyn lahjaksi yhdeltä kaveriltani, ja täytyy sanoa, etten ole edes yhtä kertaa kuunnellut levyä kokonaan läpi. Jostain syystä ei vain uppoa. Livenä voi tietty olla eri juttu.

Mun pitäisi keksiä tuleville parille viikolle paljon erilaisia, täyttäviä arkiruokia. Miehen veljet ovat remonttiapuna ja mun tehtävä on hoitaa muonitus. Eilen tein kilosta jauhelihaa spaghettikastikkeen ja se meni kaikki... eli satsien täytyy olla suuria. Jos teille tulee mieleen vinkkejä, niin otan ilolla vastaan. Varmaan aika monena päivänä pannaan grilli kuumenemaan. Eikä varmaan unohdeta Kotipizzan tai vastaavien palveluitakaan :).

Ja sitten taas nauttimaan auringosta.

Pikainen huomen...Matsku viihtyy hetken, näköjään, partsilla. Vaikka tuo työmaa talon edessä aavistuksen ärsyttää, niin on pojalla kiitettävästi katseltavaa.

Onneksi aivotoiminta oli sen verran kirkasta eilen, että ymmärsin tulla ajoissa kotiin, eli nyt ollaan taas virkkuna. Valkoviini kyllä maistui, no doubt, mutta jatkot (heh, Kalle...) jätin suosiolla väliin. Näillä helteillä väsymys ja päänsärky olisi aika tappo yhdistelmä. Ja junassa 4 tuntia istuminen! Huoah, ei uskalla edes ajatella. Mutta oli tosi nastaa nähdä kollegoita, vaihtaa kuulumisia ja kehua meidän poikaa, heh :) Ilmahan oli mitä kaunein ja oli aivan mahtavaa kävellä bilepaikasta bussille ja bussilta kotiin. Istuskelin vielä tovin parvekkeella puolen yön aikaan. Voi tätä kesää! Keskustan terdetkin pullisteli vielä siihen aikaan.
Me tosiaan lähdetään kotipuoleen tänään, eli junassa körötellään. Ollaan siellä vkon verran.

Kirpulla taitaa olla ainoat rauhaisat hetken öisin ja aikaisin aamulla :) Harmi tosiaan tätä kuumuutta teidän odottajien kannalta, turvonneet varpaat on täälläkin aika tuoreessa muistissa.

Stella kyselit ruoista...Pastahan on yleensä tosi täyttävää, ja vielä, jos kehittelee jonkin oikein juustoisen/kermaisen kastikkeen :) Tai sitten lasagne, jonka tekis vaikka puolivalmisteesta ja sekaan paljon juustoa, niin johan täyttää.

Jaahas, pikkukirppu tarrautuu kinttuihin, joten se on moi.

Ai niin, Nekulle ja Lodelle kiitokset eilisestä piknik- & terassiseurasta =))

Helteistä huomenta! Ihanaa tämä kesä. Riinuskalla varmaan tukalaa, kun ei niin kuumasta välitä… Miten muuten voitte? Milloin hautajaiset ovat?

P:n kemut kuulostivat loistavilta noilla keleillä ja tarjoiluilla!

Kirpulle tsemppiä. Auts, joudut vielä juhlavalmisteluihin tässä kuumuudessa ja mahan kanssa. Justiinalla onkin tosiaan kokoa. Mutta isossa vauvassa on etunsa jahka sen on saanut ulos.

Eilen tosiaan tavattiin P:n ja Masan kanssa. Pikniköitiin siinä määrin kauan, että mä melkis kärähdin! Sitä kun keskittyi rasvailemaan likkaa niin oma nahka jäi vähemmälle. Kiusana meitillä oli vain hanhenkakka, jota olikin sitten joka paikassa. Ei ole mitään ihan pieniä kikkanoita ja konttailevalle lapsoselle äärimmäisen mielenkiintoisia… Yök. Voisi todeta, että eilinen oli sitä kotiäidin arkea sieltä parhaimmasta päästä… Mies oli vähän kade. Sanoin, että nyt on pay back time, kun talvella oli sairasteluiden, pukemisten ja pakkasten vuoksi vähän rankempaa. Väännän veistä Stellan ja Kirpun haavoissa ja totean, että yksi sidukka terassilla maistui taivaalliselta. ;.)

Onkos Elsa jo tervehtynyt? Sairasteluissa on vain yksi hyvä puoli: niiden jälkeen tavallinen arki ilman yöhuutoja ja kuumeita tuntuu tosi kepältä hetken.

Nyt kesällä sitä tosiaan nauttii omasta pihasta, vaikka se meilläkin on vain pieni läntti. Mutta aurinkoinen sellainen. Lotta pääsi tällä vkolla kylässä ollessa sellaiseen lasten puhallettavaan uima-altaaseen loiskimaan ja oli aivan_tohkeissaan. Sellaisen ostan meillekin, katsotaan, jos löytäisin jo tänään. Hitsi, pitäisi varmaan hommata se pyöränistuin. Tää on jatkuvaa varustelua, ootteko huomanneet?

Mää tällaisena ikinostalgikkona ymmärrän Stella sun haikeuden! Mähän itkin kuin vesiputous jopa pankissa, kun oltiin myymässä entistä kotiamme.

L on nukkunut oikein hyvin taas viime yöt, enkä ainakaan toistaiseksi ole bongannut sitä hammasta ikenestä. Mitä lie silloin yksi yö. Omakin olo on huomattavasti parempi.

Vili on muuten tosi taitava, kun jo vetelee taaperokärryn kanssa! Lotta on ihan viime päivinä alkanut ottaa sen kanssa vasta muutamia askeleita, vaikka muuten vauhti on hirmuinen ”puita pitkin”. Nyt kyllä tosiaan osaa sitä äiti-sanaa käytellä oikeissa paikoissa, joten kaipa sen voi jo laskea ekaksi sanaksi. :-) Tänään annoin lusikan käteen, kun hää vaatimalla vaati. Sotkuhan siitä tuli.

Mulla oli illalla 2 tunnin kasvohoito ja niskahieronta! Heaven. Oli jouluinen lahjakortti.

P, Masa ja Lotta ehtivät ilmeisesti tehdä jonkun diilin eilen, sillä puuron menekki on tässäkin taloudessa pudonnut nollaan lusikalliseen. L korkkasi eilen ekan NAN tetransa, hyvin oli maistunut, nou probleemo. Mä alan hiljalleen lopetella imetystä – ja Katan tavoin yritän siirtyä suoraan nokka- tai tavalliseen mukiin. Nämä kulahtaneet rintsikat poltan roviolla! Yöks. Ovat pari kokoa liian suuriakin jo. Tissit näyttää ajokoiran korvilta niissä, sitä kaipaa jo pientä boostia, että vaatteet istuisivat paremmin.

Hei, mun pitää vielä setviä suunnitelmani niiden lippujen kaa. On nääs mahdollista, että hyppään kyytiin vasta puolimatkasta ja ilman Lottaa.

Sande, saadaanko me osallistua nimitalkoisiin? Osallistun kuitenkin ja noilla spekseillä ehdotan äkkiseltään mieleen tulleita: Juliaa, Saraa, Emiliaa, Lauraa, Selmaa, Annaa. :-)

Morot,
Tuossa aamusta kävi yksi kaveri 1,5 vuotiaansa kanssa joten on ollut vipinää. Iines kiltisti nukkui vaunuissa koko vierailun ajan joten mama sai rauhassa syödä jätskiä ja juoda kaffetta. Mutta rauha oli kaukana tästä talosta eilen, tuntui että ainoa asento missä II oli hiljaa, oli mun olkapäätä vasten. Ja tietty mies terassilla poikain kanssa (tuli kotiin 2.15). Grrrr. Masuvaivat johti siihen että viime yönä syötiin väh 2 tunnin välein ja mama on taas zombie. Cuplatonia pistin peliin tänä aamuna jos vähän helpottaisi paukkujen ja röyhtyjen määrää. Sormet ristiin, pliiis.
Lisäksi oikean puoleista rintaa pakottaa ja kuumottaa, mitä lie? Toivottavasti ei kuitenkaan rintatulehduksen alkua, olen kyllä yrittänyt suojata rinnat vaikka mieli tekis hippaloida nirunarutopeissa näillä keleillä.
Nimitalkoisiin saapi toki osallistua, mutta sori taidan olla tylsä kun torppaan ideoita sitä mukaa? Julia ja Emilia on mun serkut, Laura parhaita ystäviä (vaika sinänsä tykkään nimestä), Sara naapurin kauhukakara, Anna ei putoa. Täytyy kyllä myöntää että etunimestä ollaan melkein päästy yksimielisyyteen, että ei taida tulla Iines Valpuria meidän tytöstä.
Jaahas nyt jos oli järkevä niin söisi ja menisi torkuille kun I nukkuu...palataan. Mieskin taitaa olla kotona viikonlopun joten ehkäpä palataan sitten vasta ensi viikolla.

Ei taida mies olla oikein tottunut vielä vauva-elämään, Sandeman.
Valitettavasti vaikuttaa rintatulehdukselta: http://www.hel2.fi/terveyskeskus/suomi/palvelut/lasten_neuvonta_imetys.html
Toivottavasti ei sitä kuitenkaan ole.
JAKSAMISTA!

Sandeman, nyt kannattaa kokeilla kaalinlehteä :). Mulla se ainakin toimi hyvänä ensiapuna heti, kun rintaa vähänkin alkoi poltella. Ei välttämättä etene rintatulehdukseksi.

Puuh ja lääh. Sorppa etten olen kirjoitellut pitkään aikaan. Viimeiset työpäivät ovat olleet yhtä hulinaa ja iltaisinkin menoja tai tosi väsynyt. Enää 3 päivää töitä!! Ihan huippua vaikka vähän kauhistuttaa sijaisen puolesta...

Onnea yksivuotiaille tahkoojabebeille! Tsemppiä Sandelle nimipähkäilyihin, kyllä se sopiva nimi sieltä vielä löytyy.

Haikaranpesän s-valmennukset on ohi ja vielä on keskustelukäynti kätilön kanssa. Pitäisi jutella omista toiveista ja suunnitelmista synnytyksen suhteen. Mä olen kyllä sillä kannalla, ettei kauheasti kannata suunnitella, kun ei ikinä tiedä mitä tapahtuu ja miten itse reagoi kipuun yms. Muutama "hihhuli" pariskunta valmennuksissa oli, jotka ilmoitti, etteivät halua käyttää lääkkeellisiä kivunlievityksiä ja mieluiten synnyttäisivät veteen (varsinkin särähti korvaan kun MIES sanoi, että meitä kiinnostaa mahd. luonnonmukainen synnytys. Hyvähän sen on sanoa!). Ok, voihan sitä kaikkea etukäteen toivoa, mutta välttämättä ei pääse siihen huoneeseen jossa on amme tai jos on tiukasti luomusynnytyksen kannalla, niin voi olla kamala pettymys sitten kun huomaa ettei kestäkään kipua tai joutuukin sektioon.

Näin alkaa nämä synnytysasiat jo pyörimään päässä... Maha on aika rantapallo, mutta painoa ei ole viime viikkoina tullut lisää. Helteet eivät vielä ole ahdistaneet. Yleensä tykkään kuumasta. Saa nähdä sitten ihan loppuviikoilla..

Huomenna serkun häät ja äiti ja isä tulevat yökylään. Mukavaa viikonloppua teillekin!

Hertta rv 35

Ihan vain pikaisesti Sandelle, tosiaan vaikuttaa rintatulehduksen "esiasteelta". Jos I ei ime riittävän tyhjäksi, jatka pumpulla; käsittääkseni rintaa pitäisi tuossa vaiheessa tosiaan tyhjentää mahd. paljon. Buranaa, jos tulee kuume ja lääkäriin, jos ei vrk:n kuluessa mene oireet ohi. Ja kokeile sitä kaalia kans.

Kiva kuulla Hertasta! Symppaan sua tuossa työjutussa täysin. Mulla oli myös täyttä hulabaloota vikat viikot ja päivätkin. Mutta ah, jo alle viikon päästä saat jättää työasiat muiden murheiksi ja keskittyä odotteluun. :-)

Nyt nami, nami grilliherkkujen valmisteluun. Muu perhe on lenkillä.

Ai niin vielä, jos et ole kokeillut I:lle Relatippoja vatsanväänteisiin, kandee ehkä sitäkin kokeilla. Mä luulen, että meillä niistä oli apua.

Mä vetelin Relatabseja itsekin viimeisen raskauskuukauden, kun olin jostain lukenut, että maitohappobakteereista on apua valmistamaan beben suolistoa tms. Vink, vink Hertallekin. Mikä sitten johtuu mistäkin, mutta Lotalla oli aivan minimaalisen vähän mitään väänteitä.

Morjens!

Taidan olla ainut elli täällä sisällä koneen äärellä..oon ollut koko päivän Vanessan kanssa huitelemassa ympäriinsä, aamupäivä ulkona ja keskipäivä Sellossa viilentymässä ja shoppailemassa lastenvaatteita, tietty! Illansuussa oltiin sitten vielä Stokkalla tekemässä ruokaostokset. Nyt typy torkkuu hetken meidän sängyssä, joten korkkasin kylmän oluen ja ajattelin loruilla välillä tännekin. Mies vetelee sikeitä sohvalla, oli eilen ulkona pienen riidanpoikasen jälkeen, ja hiukan ottaa pattiin että koko päivän on nyt nukkunut, tuntuu ihan yksinhuoltajalta. Vaikka V on niin ihana tapaus, että mielelläni sen kanssa olen, varsinkin kun on ollut ihan pikkuenkeli eikä hermostunut missään. Olisi kumminkin kiva tehdä silti yhdessä koko perhe jotain..ehkä huomenna sitten. Tästä täytyy kyllä varmaan miehelle avautua heti kun on tolpillaan, sen verta ottaa päähän (ja tätä ei nyt tarvi kenekään outsiderin tulla kommentoimaan, että on mulla HIRVEÄ mies...;-))

Niin noista maitohappobakteereista, mä käytän Gefilusta ihan vakituiseen, ja uskon ihan oikeasti olevani ylipäänsä terveempi sen ansiosta, ja on sillä ihan reippaasti tutkimustuloksia pikkulapsilla, että vähentää allergioita ja infektioita.

Hullua että Hertalla niin kuin Kirpullakin ihan kohta LA! Aika menee nopeaan. Mä olen kyllä ollut niin ekstaasissa koko vauva-ajan, oikeesti ei juuri ole negatiivisia ajatuksia mielessä käynyt. Luulen että haluan vielä monta lasta, jos vaan mahdollista, mutta Vanessa saa kyllä ensin olla aikansa ainokainen. Koko ajan on vaan olut ihanampaa olla Vanen kanssa, ei kyllä yhtään ole ikävä töitä!

Meillä olisi ollut pihatalkoot tänään taloyhtiössä, me ei kyllä yleensäkään olla kovin aktiivisia osanottajia, ja nyt vielä vähemmän. Mä varmaan olisin osallistunut jos ei tyttöä olisi, mutta nyt ei kyllä ole toivoakaan.

Hei PK-seutu, Sande, Nekku, muut, Piritta onkin muilla mailla, olisko inspistä treffata to tai pe ensi viikolla? Kaikki paikat käy, jos sopii jollekin niin laitetaan meiliä.

Hyvää loppuiltaa!

Sandemanille nimiehdotuksia:

Iisa (menis vähän Iinekseen ;) )
Inari
Tuulia
Sofia
Sella
Saimi
Ma(a)ria
Milja
Emma
Ester(i)