Tahkoojaplussat 50

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Stella*

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman 1.5.2007, "Iines", 50 cm, 3320g

La:t:
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Heips! Mä en olekaan aikoihin aloittanut ketjua, mutta onnistuihan se.

Viime yö meni mun osalta ihan suht hyvin, mutta Leo herätteli taas pariin otteeseen. Se on harmi, että yöherätykset ottaa nyt tosi paljon voimille, kun on jo tottunut nukkumaan kokonaisia öitä niin pitkään eikä ole enää "imetyshormoneita" antamassa energiaa. No, ei auta kuin jaksaa.

Piritta kyseli ruuista. Leolle on alkanut taas puuro maistua, taisi olla sellainen viikon kyllästyminen suunnilleen. Muutenkin Leo syö aika hyvin kaikkea. Purkeista menee mikä vaan, mutta kotiruuissa on vähän ronkeli. Leo on aikalailla perinteinen pottumuusi-lihapullat-lohi-mies :). Pestopasta menee hyvin ja erilaiset laatikkoruuat ja kiusaukset myös. Keitoista uppoavat parhaiten kalakeitto ja jauhelihakeitto, kanakeitto taas ei. Jos on erikoisempia mausteita, niin sitten jää lautaselle. Melkein kaikkea on kuitenkin maistatettu. Tämän hetken herkku on pikkurinkelit. Niissä vaan on sen verran suolaa, että yksi rinkeli päivässä saa riittää.

Meillä on peruspottia kaikkialla: kotona, mökillä, mummoloissa, ja ajavat asiansa ihan hyvin. Tosin paremmasta versiosta ei ole kokemusta, joten en osaa sen hienouksista sanoa. Leon saa pysymään potalla, jos itse istuu vieressä ja tarjoaa jotain lelua käteen. Kakan sai heti ekalla kerralla tulemaan sillä, että itse ähisti vieressä ja näytti mallia ;).

Pyöränistuin pitäisi meillekin hommata. Ja sen ohella sitten myös pyöräkypärä.

Kiitos Maijan kuvista! On kyllä tosi söötti suklaasilmä.

Voimia Sandelle syöttörumbaan. Se kysyy jaksamista ja hermoja, mutta onneksi tihein syömiskausi on suht nopeasti ohi.

Mahtoikohan mulla olla jotain muutakin kommentoitavaa... en nyt muista. Pihvit, parsa ja viini kuulostavat ihanilta, Piritta. Mäkin siemailin ihanaa punkkua yhden lasillisen äitienpäivänä, ja oli kyllä tosi nautinnollista.

Nyt täytyy alkaa puunaushommiin, kun on vaihteeksi asunnonnäyttö. Toivottavasti kauppa käy pian, jotta tämä hulina menee ohi.

Ah, äsken vetelin ämpärillisen kaffetta pihalla auringossa. Meinaa pukata väsymystä, kun L on ottanut taas tavakseen herätä jo klo 6.20. No, onneksi aamut on valoisia ja saa sentään yleensä nukkua keskeytyksettä klo 05 saakka. Mua muuten huvitti tänä aamuna, kun herättiin Lotan itkuun aamulla ja mies sanoi ihan unenpöpperössä, että ”ai niin joo” – ihan kuin olisi just muistanut, että meillä on lapsikin. ;-)

Mulla oli tänään ankea shoppingreissu, olin yhtä lahopää kuin Piritta eilen avaintensa kanssa. Nääs, olin Stockan kassalla maksamassa Lootuskan ensiaskelkenkiä, kun tajusin – tsadaa – että lompakko on kotona. Prkl. Mulla oli järkky nälkä, kun olin just ajatellut mennä lunchille. Otti tosiaan aivoon, kun olisi ollut hoidettavana sen sata asiaa! En saanut kiinni ketään ytimessä duunissa olevaa kaverianikaan, joilta olisi saanut pikavipin.

Voi Masan syömisiä! L syö mielestäni aika pieniä annoksia (=max puolet 8 kk purkista) mutta oikeastaan kaikki maut tuntuvat kelpaavat. Kalaa olen maistattanut vain joitakin kertoja, kun ovat musta aika järkkyjä. Ruokahalu vaihtelee toki päivästä toiseen. Pitäisi taas yrittää tarjota tavallista kaurapuuroa, jotta tottuisi. Nyt syö ns. vauvapuuroa.

Ai joo, mun piti sanoa, että ne ensiaskelkengät oli musta aikasta ankean näköiset, mutta tässä jääköön mamman turhamaisuus toiseksi. Varmasti ovat hyvät. En tosiaan olisi osannut sellaisia itse valita, onneksi oli aivan ihana myyjä. Nyt on oikeanlainen lesti ja koko, Lotalla on kuulemma kaponen jalka. P, enkös mä muuten viimeksi sanonut, että Matskulla on iso jalka? Ehkä siis onkin niin, että Lotalla vain on pienehkö.

Kaikki BB-tuotteet, joista mulla on kokemusta on kalliita mutta hintansäväärtejä, joten taidan aikanaan päätyä siihen pottaankin.

Toivottavasti Stella saatte asunnon myytyä! Apua, jos pitäisi yhtenään saada esim. tämä asumus esittelykuntoon. Saan päänsäryn pelkästä ajatuksesta.

Murmeli, mä en saanut Maijan kuvia! Laittaisitko suklaatisilmäsi kuvia mullekin, please.

Parsa on namia, mutta sen jälkiseuraukset on järkkyjä… Ootteko huomanneet, että pissi haisee aivan_kuvottavalle_parsan syönnin jälkeen? Mielenkiintoinen detsku, eikö totta. ;-)

Meillä menu on mm. kana-satayvartaita grillissä ja ehkä siinä ohessa kuivaa valkkaria.

Miten me ollaan näin hiljaa? Keskustelen täällä keskenäni… Huhuu!!! Ihana keli taas ulkona. Heitin pikku nukutuslenkin Lootuskan kanssa ja ah, mä en sitten kyllästy nautiskelemaan tästä ihanasta arkipäivän hiljaisuudesta meidän nurkilla. Täällä on jotenkin ihan omanlaisensa tunnelma, kun ihmiset on töissä. Tasan vuosi sitten ihastelin ja ihmettelin sitä ekaa kertaa, kun kävelin kauppaan keskellä päivää ja fiilistelin sitä, että muut ovat töissä. ;-)

Mulle tulee kesken kaiken aina mieleen juttuja, mitä on pitänyt kommentoida tai kysyä, mutta kun viimein pääsen koneelle, pää lyö tyhjää.

Kuulostaa uusavuttomalta, mutta milloin kandee alkaa käyttää jotain lastenshampoota lapsen hiuksiin??? Lotalla on jo jonkin verran hiuksia ja kylpypäivinä kyllä ovat ns. pesun tarpeessa.

Miten Leon yöt? Lotta heräsi toissa yönä kaksi kertaa ja huh, kun sekin otti voimille, kun on tottunut nyt itsekin nukkumaan. Vaikka on vielä niitä ”imetyshormonejakin” jeesamassa… Tavallaan siis aikamoinen tottumiskysymys tuo yöherääminen.

Hauska lukea muuten Leon syömisistä, kuulostaa jo niin isolta pojalta! Annatko siis ihan samaa sapuskaa kuin itsekin syötte? Oletko vähentänyt suolan käyttöä? Miten noi keitot, kun liemikuutioissa on tolkuttomasti suolaa, saako niitä vähäsuolaisempina? Musta on kivaa, kun Lotalle voi jo antaa pöydässä yhtä ja toista, esim. ison leivänpalan käteen tai raejuustoa tai rusinoita. Noiden voimalla ostankin itselleni hetken aikaa lukea Hesaria.

Kohta taas lähdetään kyläilemään. Adios ja aurinkoista viikkistä!

Iiiihana ilma! Vihdoin se kesä taitaa tulla.
Mun pitäisi siivota kun on vieraita tulossa, mutta ehkä ehdin pikkuisen kirjoitellakkin, ettei Nekun yksinään tarvitse. :)

Tuosta shampoosta. En ole käyttänyt kertaakaan Juskalla. Enkä muutakaan pesuainetta, paitsi saippuaa käsiä pestessä ja pepun pesuun suihkussa. Mäkin olen pohtinut, että koskahan sitä alkaisi käyttämään, mutta kun tulee puhdasta noinkin, eikä poika haise niin... Kuitenkin on kuivia länttejä ympäri kehoa, ei viitsisi kuivattaa aineilla lisää. Jos hiukset ovat paksut ja kovin likaiset, niin pesisin shampoolla, mutta Juskan hiukset ovat kovin hentoiset.

Kyselen vähän aikaisessa, mutta mitäs porukalla on juhannussuunnitelmia?
Meille tulee ystäväpariskunta kylään, heillä 9- kuinen poika. Käydään varmaan Tykkimäessä ja illalla saunotaan, grillaillaan ja ollaan vaan.

Mulla alkaa elämä taas voittaa! Ihan mahtavaa kun voi jo syödä melkein mitä vaan. Lääkkeitäkin menee enää pari päivässä.
Viime yönä ei vaan tullut nukuttua miehen takia. Sillä on aivan kamala koivuallergia ja niisti ja tuhisi kaiken yötä. Lääkkeet ei auta yhtään. No, sai tänään jotain uusi, josko tepsisi. Inhottava vaiva, onneksi ei itellä ole noita allergioita.

Saitteko muuten sen mun lähettämän kuvan? Mä olen niin huono (kuten aiemminkin todettu) näissä tietokone asioissa, että... Mariskan osoitetta herjasi, onko mulla joku vanha/väärä? Laitatko mulle postia, jotta saan sun oikean osoitteen. Vai oliko siinä jotain vikaa, muistanko väärin?

Muuten tuosta parsasta. En ole koskaan edes maistanut. Miten sitä syödään/ valmistetaan? Onko se koko pötkö syötävää? (tiedän sentään, miltä se näyttää :)

Nyt sinne vessojen pesuun, vaikkei yhtään huvitakkaan.

Kiitos Riinuska Juskan suloisesta kuvasta! Mulle ainakin tuli perille. Ja kiva kuulla että kurkkukipu hellittää :) Kohta maistuu jo grilliherkut! Mukavaa vkonloppua kaikille.

Heipparallaa!!

Pohojanmaalta palattu, hyvin meni reissu. Vikana yönä Vili teki yönukkumisennätyksensä ja heräsi ainoastaan kerran neljän tienoilla ja nukahti heti uudelleen. Niitä lisää! "Normaalisti" havahtuu 2-3 krt yössä.

Miljuuna kommentoitavaa, muistankohan puolet..??

Keijulle myöhästyneet synttärionnittelut, muistaakseni melkein samana päivänä vanhenemme!!

Kiitokset ihanista kuvista ja Samun nauruvideosta, hauskaa oli pojalla! Laittelen vaikkapa illalla tuoreita kuvia, kunhan saan siirrettyä koneelle.

Ja kiitämme Vilin kanssa pottailu- ja läskinlähtöonnitteluista! :))

Meillä siis muutaman euron Otrhexin peruspotta ja hyvin poju siinä malttaa _toistaiseksi_ istua. Tai voin tunnustaa (kun kerran Stellakin), että kun sekä Vilin, että minun vatsat toimivat heti aamulla herättyämme, niin pojan vieressä pytyllä istuen on pottatuotosta tullut! ;)) Ja sikäli helppo nakki tuo pottailu, kun se vatsa kerran toimii heti aamutuimaan, muuten olisi hivenen hankala arvioida kakkausaikaa.. Niin ja kyllä meillä on lelu-(tai meikki yms.)arsenaali kätösten ulottuvilla, muuten saattaisi tukea vasten nousta pystyyn, kumma ettei lattialle lähde, pippeli taitaa ottaa ikävästi reunaan kiinni.

Hinoa Riinuska, että kurkku on kuosissaan!

Mä olen pessyt Vilin tukan ja vartalon saippuattomalla kamomillakylpyaineella. Vaahtoaa ihan hiukan, tulee ihana tuoksu ja jättää ihon mukavan pehmoiseksi.

Meillä menee suht hyvin kaikki ruuat. Sekä omat, että purkit (purkeista parhaiten keltakantiset 5 kk-lihasoseet, karkeampia pitää hieman soseuttaa, kotiruuista sormiruuat mieluiten), kaurapuuro ilman lisukkeita uppoaa myös hyvin. Eilen grillailtiin ja tehtiin Vilille oma kasvis-kananyytti, mausteena ripaus mietoa Garam Masalaa, kun oli yrttien lisäksi ainoita suolattomia mausteseoksiamme. Hyvin upposi. Makeista soseista päärynä menee tällä hetkellä hyvin (muut siis ei), tänään kerhoeväänä koko purkillinen, enkka! Jogurttipohjaiset menevät joskus, luonnonjogurtti maustettuna muutamalla lusikallisella tavallisella hedelmäjogulla on herkkua!

Hih, mua nauratti niin Nekun miehen "ai niin joo"-kommentti tai Nekun toteamus sen perään! :D

Meillä on 10 kk-neuvola ensi viikolla, sitä ennen 8kk ja seuraavaksi 1 v. Taitavat hieman vaihdella paikkakunnittain. Piritta, varaatko aina itse neuvola- ja lääkärineuvola-ajat? Meillä th laittaa nla-korttiin aina käynnin yhteydessä seuraavan ajan valmiiksi.

Hui, säikäytti Stellan supistelut, nyt hieman hys-hys-hyssytellen, vaikka asuntojen remontti- ja myynti sekä mökinrakennusasiat painavatkin päälle.

Mulle sopii mainiosti ennen jussia tapaaminen arkipäivänä Treella! Ihanaa nähdä teitä!

Vili on nyt nukkunut kolme tuntia vaunuissa, melkoisen pitkät päikkärit. Mä mietin myöskin tuota toisien päikkiksien lopettamista, kun ne illat venyvät ja venyvät.. Ja varsinkin jos nämä ekat unet ovat näin huisin pitkiä.

Pitänee harrastaa pyykkäystä, kun poju vielä uinuu.. Palaan! :)

Helouta tukiryhmä,
Täällä yksi panda ilmottautuu...viime yönä kahden tunnin välein herätty. Iines oli kuuden maissa ihan hereillä ja yritti saada mutsinkin hereille...tunnin verran taisteltiin ja onneksi taintui vielä pariksi tunniksi unten maille. Yöt ei juurikaan poikkea päivistä, paitsi iltaisin tankkailee useammin ja tiheämpään. Miehen antama nanni (pakko kokeilla, sain kutsun genesiksen konserttiin 11.6) tainnutti tytön 4,5 unille, täyty myöntää että hiukan houkuttelee testata itsekin kun oon tälläinen yksinhuoltaja tämän ja ties kuinka monta viikonloppua eteenpäin. On ollut vähän rankkaa kun tänään iski sitten vielä virtsis ja piti hakea lääkkeet sitä varten, onneksi oli auto käytössä! Anoppihan rientäisi apuun jos vaan viitsisin soittaa, mutta mitä se sitten hyödyttää jos anoppi työntelee vaunuja tunnin verran? Kai siinä saisi sen tunnin nukkua mutta niin saa muutenkin (kunhan vaan malttaa). Äh, ehkä oon vaan kiittämätön miniä.
Väsymys on siis heviä ja vastuu painaa mutta kyllä mietin lapsettomien lauantaina että miten meille onkaan suotu mieletön ONNI? Ihan ollaan itsekin keskeneräisiä ja epäkypsiä ihmisiä ja silti meillä on kasvatettavana tuollainen päivänsäde? VAUTSI.

Kuulkaa tytöt, luulen että se maanantain tapaaminen tulee liian aikaisin meille, mutta lupaan tähdätä Tampesterin meetinkiin ja samaan junaan Katan ja muiden pk-seutulaisten kanssa.

Mää diggaan eniten vihreästä parsasta, siitä katkotaan kova osa pois, keitetään suolavedessä mukavan rapsakkaaksi, tai sitten grillataan (mm ilmakuivatun kinkun ja salvian kanssa tulee namia, kätevää laittaa vaikka sellaisiin varrastikkuihin niin saa käännettyä koko höskän kerralla). Useimmiten keitetyt tarjotaan hollandaise-kastikkeen kanssa tai sitten ihan voisulan kera. NAMI! Onneksi huomiselle on parsaa odottamassa kun mennään Iineksen kanssa kummitädilleen kylään.

Mukavat viikonloput vaan kaikille!!

Huomenta ladies,

AAAH, että on nukkunut olo kun Iines heräsi viime yönä vain kahdesti klo 3 ja klo6!! Rockenroll. Toki päätti herätä klo 7 uudelleen, touhusi meidän välissä tunnin ja kuukahti uudelleen klo 8-10! Mamma yrittää nauttia tästä euforiasta koska kuten on nähty seuraava yö voi olla jo ihan jotain toista:-).

Tänään meillä on sitten eka neuvola, tätsy ei tullut kotikäynnille ollenkaan? Toisaalta en sitä muijaa halunnutkaan meille uteliaana urkkimaan, mutta ystäväni on käynyt jo kahdesti neuvolassa 5 päivää vanhemman tyttönsä kanssa. Erikoista toimintaa. Noh ehkä nuo viime viikon pyhät sotkivat aikatauluja?

Onko kukaan muuten tutustunut tuohon äidinmaidon myymiskuvioon? Kun mulla edelleen aika lailla suihkuaa niin voisin tehdä siitä bisneksen;-). Naikkarilla jopa ehdottivat sitä mutta en jaksanut silloin tutustua aiheeseen.

Jaahas tytteli huutelee, paree mennä...

Päivää likat,
Taitaa kesäinen lämpö imaista meidät rouvat ulos, kun on niin hiljaista. Hei se on uusi viikko jo alkanut!
Me käytiin jo pitkällä pyörälenkillä Matskun kanssa, oli ihanaa ulkoilla luonnon keskellä. Lehmiäkin nähtiin ;) Pyöräily tuntuu kyllä eri kivalta viime kesän tauon jälkeen ja Matskukin tuntuu tykkäävän, kun ei tarvii aina istua rattaissa. Näin maanantaiaamuissa on ihan omanlaisensa tunnelma - allekirjoitan Nekku täysin sen fiiliksen, kun miettii, että on mahdollisuus nauttia hiljaisista päivistä ulkona, kun muut pakertaa töissä. On se vaan edelleen yhtä mukavoo! Ja tämä kesäinen vehreys ja lintujen laulu, oolalaa! Vkloppuna kaivoin rulliksetkin esiin ja heitin pitkän lenkin, joten nyt on sitten kesälajit korkattu. Eipä kyllä huvitakaan sisätiloihin jumppailemaan enää.

Mitäs muiden viikkikseen? Tuntui jotenkin extrapitkältä vapaalta, kun oli helatorstai välissä.

Kiva kuulla Sandeman, että Iines on antanut mamin nukkua! Toihan kuulostaa jo hyvältä unirytmiltä. Noita sitten vain lisää. Huomasin muuten just, että Iines oli aika tasan Matskun kokoinen syntyessään. Jännä kyllä, ettei neiti ollut sen isompi, vaikka oli niin reilusti yliaikainen. Miltäs muuten muutoin on S tuntunut äitinä olo? Tuntuu kyllä tosi mahtavalta, että te saitte viimein oman nyytin.

Vitsi meillä on miehen kanssa päivittäin hauskaa, kun seurataan tuota meidän pientä ihmistä. Matsku on niin hauska tyyppi! Sillä on tullut hirmuisesti uusia ilmeitä ja sellaisia pikkujippoja, joita se innoissaan tekee. Esim. kikkailua kielellä ja tietty kaikki "taidot" pitää tehdä peräjälkeen, kuten pään heilutus, vilkutus ja taputus. Sit aamuisin se herättää työntämällä naamansa kiinni meidän naamoihin ja usein moiskauttaa märän "pusun". Tai työntää sormen sieraimeen/korvaan/suuhun :-) Aikas ihanata. Näitä aamuja tulen varmaan aina kaipaamaan, kun joskus palaan työpöytäni ääreen.

No mutta, mitäs muuta. Aniliini kyselit nlavarauksista. Me katotaan aina nlassa ollessa suoraan uusi aika, eli varataan paikanpäältä. Jos jostain syystä aikoja ei voi varata, niin sit soitan terkalle myöhemmin.
Päiväunista sen verran, että mullakin pieni intressi tokien p-unien poisjättämisessä oli se, että yöunille nukahtaminen on sitten tosi helppoa. Ja nyt nukkuu päivällä sen vajaat 3 tuntia, eli jää itselle ja aah, kotitöille reilusti aikaa. Päivärytmi on nyt mukavampi, kun voi tehdä sekä aamulla että iltapäivällä jotain "pitkän kaavan" mukaan, eikä tarvitse kiirehtiä poikaa unille.

Lounaalle. Tulkaas muutkin juttelemaan!

Heippa! Onpa täällä ollut hiljaista, mutta hauska huomata, että joku "fani" oli nostanut ketjua ylöspäin :).

Hinoa, Sande, että olet saanut unta. Toivottavasti vastaavia öitä tulee paljon. Mun yksi ystävä myi rintamaitoa sairaalalle ja aika vaivattomasti se tuntui sujuvan. Hän sai sairaalasta kotiin sähköisen pumpun, jolla pumppasi maidon sairaalan pulloihin. Muistaakseni maito noudetaan kotoa, joten itselle jää vain se pumppaamisen vaiva. Tai no, oikeastaan kai pumppaamisen ilo, kun ne täpötäydet rinnat eivät niin mukavilta tunnu. Siitä saa ihan kivasti korvaustakin, mutta kuulemma läheskään kaikkien luovuttajien maito ei sovellu luovutettavaksi. Kyse oli jostain bakteeriasiasta, en muista tarkemmin.

Mukavaa, että Tampereen tapaamiseen olisi tulossa väkeä! Juhannusviikolle, ma-ke-akselille, voitais sopia joku ajankohta. Ootkos Julia silloin paikalla? Entä Murmeli? Sovitaan s-postilla tarkemmin. Pitää mm. miettiä joku sellainen paikka, johon voi purjehtia isolla vaunukaravaanilla.

Meidän perheen viikonloppu meni aika lailla asuntoasioissa taas, enkä minä pönttö tajua mennä välillä makuulle... se sitten kostautuu äärimmäisen kireällä masulla ja supistuksilla. Taas la-su-yönä heräsin kipeisiin suppareihin. Onneksi on neuvola keskiviikkona, niin saan tietää, ovatko supparit saaneet jotain aikaan. Toivotaan, että eivät. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että me saatiin kämppä myytyä itse eikä tarvinnut ottaa välittäjää. Saatiin vielä kelpo hintakin. Huh, mikä helpotus! Nyt voidaan siirtyä ajatuksellisesti jo uuteen kotiin eikä tarvitse enää kenellekään olla esittelemässä tätä kämppää.

Tämä kesän tulo on kyllä tosi ihanaa! Meidän piha heräsi yhtäkkiä vihreään kukoistukseen. Uuden kodin pihalla on kukkia isoina merinä ja nurmikko rehottaa. Ensimmäinen ruohonleikkuu on edessä tällä viikolla. Tuoksut ovat tosi valloittavat ja lämpö tekee nannaa. Olisi ihanaa Pirittan tavoin päästä rullaluistelemaan ja Leon kanssa pyöräilemään, mutta maha estää valitettavasti molemmat. Täytyy sitten vaan hissuksiin kävellä luonnon helmassa, ja jonkin ajan päästä sitä voi jo mennä uimaankin.

Meillä on tänään muskarin kevätjuhlat ja siellä pitäisi esittää pari äiti-lapsi laululeikkiä. Ei ihan hirveästi nappaa, mutta mitäpä sitä ei lapsensa eteen tekisi... :D.

Missäs muuten Hertta luuraa? Oisko ollut jotain työreissua. Tulepa linjoille! Koskas sulla muuten tarkalleen alkaakaan äitiysloma? Joko olet saanut äitiyspakkauksen?

Tänään alkoi uusi viikko raskaudessa, rv 30+0. Niin se vaan aika kuluu ripeästi. Voi että, kun tuolta haaveilijoista nyt tulisi pitkästä aikaa täydennystä tälle puolelle.

Pikaiseen - s-postini toimii, laittakaa kuvia ym. kun kerkeette osoitteeseen: saakke@hotmail.com. Tattis.
Juhannusviikolla kadotaan mökkeilemään kaveriporukalla lapsien kera jo torstaina. Ma-ke kaiketi passais, ei oo kalenteria nyt tässä..
Järjestelen kaverin polttareita kaason apuna. Illi nukkuu ja yritän äkkiä hoitaa asioita järjestykseen. Moikka!

Laitan tähän lyhyesti meidän kuulumiset, en jaksa oikein muuhun nyt keskittyä. Miehen äiti sai viime yönä aivoverenvuodon. On tällä hetkellä Töölössä leikattavana, mutta ennuste todella huono. Vuoto on syvällä aivoissa, ettei sitä voi leikata, mutta yrittävät laittaa suntin että saisi paineet vähenemään.

Palaan linjoille kun ehdin ja olen asiassa viisaampi.

Tervehdys!

Aamupäivä on kulunut ihanaisesti pihahommissa, kaivan vanhaa pensasaitaa pois ja välillä rapsuttelen keinusta pois vanhaa maalia. Piha on alkanut rehottaa oikein kunnolla, voikukkia riittää mutta onneksi myös muita kukkia :) Jos vielä ehtisi pihalle lounastamaan, ennen kuin Maija herää päiväuniltaan.

Maijalla on selvästi alkanut uusi vaihe, on nimittäin kovasti lähdössä liikkeelle koko ajan. Nyt jo osaakin liikkua sivusuunnassa niin että on yhtäkkiä poikittain sängyllä kun on siinä hetken potkinut ja sätkinyt, kääntyy toiselle kyljelle ja hermostuu kun ei pääse eteenpäin. Tämän innokkaan liikkumisen takia onkin sitten alle kahden tunni hereilläolon jälkeen ihan kiukkuinen ja pitää saada hetkeksi torkuille. Onko Kata Vanessalla vastaavaa?

Onnittelut Sandemanille mukavista yöunista. Toivottavast jatkatte samaan malliin! Meillä terkkari kävi viikon iässä katsomassa Maijaa kotona, sitten kaksiviikkoisena mentiin ekan kerran neuvolaan.

Mekin saatiin jo naapurista pyöräistuin, tosin vasta ensi kesänä taidetaan päästä käyttämään. Vaikutti kätevältä, sellainen malli jossa on teline kahteen pyörään ja istuin vaan siirretään.

Kiva Stella että saitte kämpän helposti myytyä. Varmaan rauhoittaa mieltä, ja toivottavasti saat myös päiviä rauhoitettua niin supparit katoavat.

Jaahas, nyt taisi pikkuneiti herätä...

Mistähän vauvat tietävät, että äiti on netissä kun osaavat herätä aina just sillon?
No, nyt on Maija saanut ruokaa ja köllöttelee tyytyväisenä lattialla.

Sitä vaan piti vielä sanoa, että ollaan varmaankin kotosalla juhannusviikolla ainakin alkuviikosta, eli päästään mukaan tapaamiseen.

Riinuskan perheelle voimia! Kyllä teitä nyt koetellaan joka suunnalta.Eikös ollut niin, että miehesi isäkään ei ole kovin hyvässä kunnossa? :(

Mukavaa tapaamista niille, ketkä tänään treffaavat! Ottakaahan taas kuvia ja laitelkaa tulemaan!

Hinoa, että Iines on antanut mamin nukkua!

Ja Maijastakin alkaa kehkeytyä iso pimu, kun on liikkeelle lähdössä jo!! :)

Wautsi wau, Stella että asunto on myyty, onnittelut siitä!

Vili on oppinut viikonlopun aikana taputtamaan ja heiluttamaan, eli samoin kuin Matias, koklaa uusia taitojaan koko ajan. Kuvasin poikaa justiinsa videokameralla, teki kaikki temppunsa peräjälkeen kuin joku sirkusapina! :))

Mies oli nyt aamupäivästä kotona, oli siis eilisillasta ap:ään töissä ja luultiin, että saapi olla huomiseen kotona, mutta boss sieltä soittelikin lisää toimeksiantoja... Plaah, tulee vasta taas huomenna kotiin. Oli tulla tippa linssiin, kun lähti, mutta sain pidäteltyä. :(

Nyt on siis fiilikset vähän nollassa, vaikka kaikki on ihan hyvin (vrt. esim. Riinuskan perheeseen),taidan käpertyä kirjan viereen, kun Vilkku-Pilkkukin nukkuu.

Apua, Riinuskalle lähetän paljon voimia ja haleja, epätietoisuus on kamalaa. Aivojen kanssa pelaaminen on niin herkkää toimintaa että toivotaan että kaikki menee hyvin.

Neuvolassa käyty, Iines kasvaa mutsin maidolla komeasti, nyt painoa 3990 g. Kuulemma pitäisi viikottain tulla väh. 170g ja meille oli tullut 300g:-). Eipä siis syytä huoleen vaikka mutsi miettikin että jääkö sille mitään kroppaan kun peräpäästä ulostulevaa tavaraa riittää joka syötölle. Mun pitäisi varata jälkitarkastusaika kun meinasin mennä omalle gynelle, osaa paremmin katsoa epparihaavat ja muut kun sillä alueella työkseen operoi. Eli H-heimolle soitto edessä.

Tän illan tapaamiseen olisin todella halunnut tulla, mutta nyt tuon neuvolakeikan jälkeen oon ihan puhki ja hikinen, että parempi näin. Ens kerralla sitten. Joo ja kuvia pitää ottaa!!!

Stellalle onnittelut vanhan kämpän myynnistä! Luotettavan välittäjän löytäminen on niin vaikeaa ja sitä paitsi useimmiten on ihan tyhmääkin maksaa jollekin palvelusta jonka olisi voinut ihan hyvin itsekin hoitaa. Ja tuossa kun puhutaan jo ihan kunnon summista.

Anyway, huomiseen murut!

Sorppa, etten ole kirjoitellut. Oon kyllä käynyt lukemassa muiden kuulumiset.

Riinuskalle ja perheelle voimia! Tuliko ihan yllättäen? Voi että, kaikkea kamalaa sitä voikin sattua. Toivotaan kuitenkin parasta.

Oon ihan rättipoikki, kuten yleensä töiden jälkeen - varsinkin maanantaisin. Ä-loma alkaa 14.6. eli vielä olis kolmisen viikkoa. Työt ei kiinnosta YHTÄÄN. Yritän ottaa rennosti, vaikka töitä vaan riittää ja riittää. Sijaiseni aloittaa 1.6. Joten tämän iltaiseen tapaamiseen tulee yks tosi väsynyt tapaus...

Äitiyspakkaus on haettu ja oli se viime vuotinen. Vaatteita on kyllä tullut muutenkin osteltua, jotenkin niitä on vaan kertynyt... Siihen kestovaippahommaan pitäisi vielä ehtiä perehtyä.

Mulle on viime päivinä iskenyt pelkotiloja siitä, että mitä jos vauva ei olekaan terve. Pidetään jotenkin niin itsestäänselvyytenä, että syntyy terve lapsi. Kuten yleensä syntyykin, mutta sitten on aina niitä, joille syntyykin vammainen lapsi. Mitä jos me ollaan se tilastollinen poikkeus? Ihan hyvin voidaan olla. Kaippa kuuluu asiaan tällaiset ajatukset?

Mä en ole vielä tunnistanut supistuksia. Kait niitä harjoitus-sellaisia tässä vaiheessa jo pitäisi olla, mutta en vaan tajua millaisia ovat tai miltä tuntuvat. Mitään kipeitä ei kuitenkaan ole tuntunut.

Joku kyseli Jussi-suunnitelmista. Me aiotaan mökille, varmaan mun vanhempien luokse (n. 500 km päähän), sinne ei varmaan sitten enää heinäkuussa kuitenkaan enää mennä.

Nyt pää lyö jo tyhjää. Pitää yrittää piristyä ensitreffejä varten! Adios.

Sain Vilin kerrankin nukkumaan ihan ihmislasten aikoihin. Yleensä klo on yli 22, ennen kuin nukkuu, nyt otti tänään parit normaalia lyhyemmät päikkärit, niin yöunoset aikaistuvat.

Hertalle jaksamista työhön, purista vielä jollakin kurin viimeiset viikot, sitten alkaa se nautinto.. Muistan nuo kyseiset pelottavat fiilikset jossain vaiheessa raskautta, tai kai koko ajan pieni pelko oli lapsen terveydestä (ja elävänä syliin saamisesta), mutta jossain kohtaa äitiyvät minulla melko puristavisiksi ja ajatusten valtaaviksi mietteiksi. Eli varmaan ihan normaaleita, joskaan ei kivoja ajatuksia. :/

Täällä on mieli vielä enemmän maassa kuin päivällä, nimittäin kuulin juuri puolitutuista, jotka vuosien hedelmötyshoitojen avulla saivat raskauden alkuun, mutta nyt rakenneultrasta tuli samanlaisia suru-uutisia kuin Nekulla ja miehellään esikoisestaan. :'(( (Onneksi te kaikki olette jo rakenneultrassa käyneet, etten saa teille pelotuksia sen vuoksi aikaan, suokaa silti anteeksi, kun järkytin..)
Ja sitten kuulin toisesta puolitutusta, joka oli tänään onnettomuudessa ja jalkansa jouduttiin amputoimaan nilkasta saakka. :(
Mitenköhän mahtaa uni tulla, kun mieskään ei ole pitämässä kainalossaan..

No, sen sijaan kaksiverroin iloisia uutisia saimme kamuilta naapurustosta, olivat saaneet kaksi tervettä poikavauvaa, syntyivät rv 35 parikiloisina ja oikein hyväkuntoisina. Imeä eivät vielä osaa, mutta hyvin hengittelevät itse. :)

Nyt menen yrittämään, joskos siitä unenpäästä saisi kiinni.

Tulin vielä iltakurkkaukselle. Onpa täällä kurjia uutisia :(. Riinuskan anopin tilanne on todella ikävä. Kyllä tosiaan teidän perhettä koetellaan. Ja sanattomaksi vetävät nuo Aniliinin tuttujen tilanteet myös. Pahus!

Kyllä Hertta nuo terveysasiat pyörivät täälläkin mielessä. Mua ehkä pelottaa eniten sellainen kauhuskenaario, että vauva kuolee kohtuun. Täytyy vaan yrittää sysätä pahat ajatukset taustalle ja luottaa siihen, että elämä kantaa kävi miten kävi.

Mukava kuulla huomenna tämän illan tapaamisen kuulumiset! Nyt täytyy mennä yöpuulle ja toivoa, että likkakin nukkuu eikä pidä mamia hereillä möyrinnällään.

Voi sentään, mitä uutisia täällä. Vetävät mieltä matalaksi. ;-( Riinuskalle voimia toivottelen! Myös Aniliinin tuttujen kohtalo kouraisee mua tosi syvältä. Samoin kuulostaa aika järkyttävältä tuo amputointi. ;-( Maailma ei tosiaan ole oikeudenmukainen. Kunpa sitä aina voisi ja osaisi ottaa edes osan toisen tuskasta kannettavakseen. Vaikka niin musta kyllä on monissa suruissa tuntunut, että ystävät ovat osansa kantaneet.

Hertta, mulla oli myös ihan samanlaisia ajatuksia ja pelkoja tuossa vaiheessa raskautta! Jotenkin se h-hetki oli yhtäältä lähellä ja toisaalta ajatus siitä, että pitkä tie voisi todella päättyä siihen, että terve lapsi syntyy, tuntui uskomattomalta. Eihän sitä kukaan koskaan voikaan luvata, että syntyvä lapsi on terve tai ettei omalle kohdalle mitään satu, mutta se ei sitten ole enää omissa käsissä – ja onneksi_yleensä_aina kaikki menee kässärin mukaan. Mutta ajatukset varmasti kuuluvat kuvioon, olipa lapsi sitten ensimmäinen tai viides.

Iinekselle onnittelut hyvästä kasvutahdista! Sande, kokeile ihmeessä äm:n luovuttamista, siitä on kuulemma todella pulaa. Mä en saanut aikaiseksi, mutta jos vielä olen samassa jamassa ja yhtä tuottoisa lypsävä, aion kokeilla. Sellainen rajoitus, että alkon ja lääkkeiden suhteen taitaa olla nollatoleranssi ja bakteerit voivat estää luovutuksen, vaikka omalle bebelle olisikin sitä parasta sapuskaa. Maksetaan muistaakseni 17 euroa kilolta. Naikkarilta saaduissa lapuissa oli muistaakseni yhteystiedot äm-keskukseen?

Stellalle onnittelut asuntokaupoista!

Maijalla tosiaan on kiirus liikkeelle! ;-) Huhuu, missäs Kata??? Onhan kaikki hyvin???

Ai niin, meillä oli muuten eilen tosi mukavaa! No, muuta en tietty osannut ajatellakaan. Sanelmaa ja Herttaa oli huippua vihdoin tavata, muut olivatkin vanhoja tuttuja. Otetaan taas uusiksi. Puhuttiin muuten juhannusviikon keskiviikosta Tampesterissa?

Nyt tarttee mennä! Palaan.

Riinuskan perheelle voimia! Todella ikävää...

Mä en meinaa ennättää millään tänne kirjoittelemaan. :( Miten mä saan ajan niin hyvin menemäänkin? Elsa on ollut viime aikoina huomattavasti "helpompi". Nytkin kikattelee lattialla aivan itsekseen. Ihana tunne! Lähes koko alkuaika onkin mennyt itkeskellessä.

Vai on Maija lähtenyt jo liikekannalle?! Meillä Elsa alkaa kääntyillä selältään kyljelleen, mutta ei vielä muuta. Tosi ihania ilmeitä ja ääniä tulee kivasti! :)

Sandemanille äidinmaidon myymisestä kommentti. Mun parilla ystävällä on kokemusta siitä, että maitoa tulee yli äyräitten ja sitten lypsämisestä voi tulla melkoinen kierre. Itse en lypsänyt kuin ihan joitakin kertoja pikkuisen pakastimeen varalle. Meillä kysyntä ja tarjonta kohtasivat hyvin, vaikka alussa mullakin tuli maitoa ns. liikaa. Se tasaantuu sitten ajan myötä kyllä lapsen tarpeisiin sopivaksi. Meillä on siirrytty pikku hiljaa lisämaitoon. Ilmeisesti ainakin osittain väsymisen vuoksi maito uhkaa loppua. Lisämaitoa menee n. 100-150 ml/vrk ja tuntuu että päivä päivältä enemmän. Olisi vaan nyt riittänyt edes sen ajan, että yösyötöt loppuvat. Meillä on edelleen yöt aika levottomia, joten Sandemanin kaksi herätystä tuossa iässä kuulostavat aika luksukselta. Mutta tasan ei käy onnen lahjat. Viime yö oli klo 1:stä asti sellaista sähellystä että. Otin viereen, mutta ei siinäkään sen rauhallisemmin sujunut. About ½ tunnin pätkissä nukuttiin aamuun asti.

Mutta eiköhän tämä lähivuosina vielä helpota??

Leppoisaa viikon jatkoa!