Tahkoojaplussat 45

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heippa!

Kiitokset Julialle ja Nekulle taas unikoulutusasiasta.

Meillä meni viime yö melko hyvin (?). Vili tarvitsi tuttia kaksi kertaa 11-01 välillä, nukahti välittömästi tutin saatuaan. Sitten heräsi 01.30 ja huusi lähes suoraa huutoa kolmeen. Huoh!! Ei auttanut tutti eikä tassu. Ajattelin siinä loputtoman väsyneenä, että annan kyllä seuraavalla kerralla maitoa kun herää, en ainakaan jaksa yksin (mies työreissussa) toista samanlaista konserttia saman yön aikana. Heräsi sitten vartin kuluttua uudelleen ja sisälläni sadatellen annoin itselleni periksi ja pojalle maitopullon. Joi n. 100 ml ja nukkui 6.30 asti _kertaakaan heräämättä_!!!!! Mieletöntä, sitä ei ole tapahtunut vielä ikinä, että aamuyön nukkuu tauotta. Siitä sitten vielä 100 ml juotuaan nukkui 8.30 saakka, WAU!! Vaikka olenkin hieman pettynyt itseeni, että annoin maitopullon yöllä, niin silti tyytyväinen, että oli vain yksi syöttö yöllä ja herätyksiä vain muutama "normaalin" kymmenen sijaan. Jee! Vaikutti selkeästi pätkättömät unet pojan jaksamiseen, vieläkin leikkii tuossa vieressä, tosin uniaika koittaa tuossa tuokiossa.

Aah, lomia tiedossa! Mekin mietittiin lämmintä kohdetta pitkään, mutta mennäänkin mökeilemään laskettelu-pulkkailulomalla ensi vkl:ksi Pohjanmaalle. Miehen sisko perheineen lähtee myös, kivaa! Mutta silti hieman kade teidän lämpökohteista, se katkaisisi talven niin ihanaisesti.

No joo, nyt se uniaika koittaa, palaan myöhemmin, lähden samalla lenkille, vaikka poju nukahtaa välittömästi pihassa vaunuihin.

Huomenta mamat!
Niinhän siinä kävi että meitsi käkkii nyt kotona saikulla viimeisen viikon ennen ä-lomaa. Ei tarvinnut kovin edes houkutella lekuria kun oli jo valmis. Oli kyllä naislääkäri joten sillä saattoi olla vaikutusta. Diagnoosiksi tuli raskauden aiheuttama väsymys ja uupumus:-)).
Mutta kyllä tänä aamuna väsyttikin, ilppis väänsi yöllä ihme asentoja, aivan kuin olisi yrittänyt kääntyä perätilaan (toiv.ei) ja mää tietty valvoin. Miehen lähtiessä töihin sain onneksi nukhadettua uudestaan ja heräilin tuossa 11 maissa:-). Tän päivän meinasin himmailla kotona, kun huomenna olis huonekaluostoksille menoa ym hässäkkää. Mies lähtee taas viikonlopuksi veke, mutta menköön kun taitaa olla about vika vkonloppu kun on sopinut muita menoja.

Ihania matkoja teillä on tulossa...mää haluisin niin kanssa! Saapi nähdä tuleeko meidän mökin rakennuksesta tänäkään kesänä mitään, tuntuvat niin kalliilta nuo hirsivalmistajien tarjoukset ja kun ei Ilppiksestä vielä tiedä miten viihtyy raksalla.

Kierrätyksestä: juu kyllä, lasit, paperit ja bio, justiinsa tyhjensin vaatekaappiakin että vien uffelle. Lasit joutuu kantamaan kaupan pihaan (jossa olis myös kartonkikierrätys, mutta siihen oon jotenkin laiska) Ja kai se on tietynlaista kierrätystä kun me syödään tuota riistaa, eipähän ne hirvet osu kenenkään konepellille enää.

Kata. sanot sille veljenvaimolle että STOP, tämä aika on meille varattu ja pukkaat ne ulos kun ovat nähneet rinsessan. Ja tarjoiluja et järjestä! Törkeetä tuppaamista tuollainen! Mää olen kanssa utelias, minkänäköinen pikkuihmeinen on?

Täytynee tsekata duunimeili tässä...palataan.

No joo, palasinkin heti, menen vasta ip:llä lenkille, kun tajusin, että join tässä aamun mittaan lähes 1,5 l vettä, eli pisuttaa koko ajan. Olen väen väkisin yrittänyt saada itseni juomaan lisää, jää normaalisti ihan minimaaliseksi mun vedenjuonti. Ehkä tuota määrää ei olisi kandenut "kerralla" vetäistä, mutta pientä puhdistusta kropalle. Mä olen muuten saanut painoa pois 4,3 kg kuukaudessa. Mutta vielä on matkaa tavoitepainoon.....

Sande, hino homma, että sait saikkua loppuraskaudeksi. Mähän olin aivan puolikuollut fyysisesti pitkän aikaa raskauden aikana kuten muistanette, joten sympatiseeraan täpöllä. Vaikka vaivat olisivatkin pienehköhä, mutta joka paikasta kun kolottelee ja väsyttää julmetusti, niin ei ole kivaa duunissa. Nyt sitten lepäilet ja otat aikaa vain itsellesi! =)

Kata, mun anoppi varoitteli vieraista vauvan syntymän jälkeen, antoi ohjeen, että kylmästi vaan kaikille innokkaasti vauvan kohtaamista odottaville jyrkkä kyläilykielto ainakin ekalle viikolle. No, enhän mä kehdannut kamuille sanoa, ettei saa tulla, eikä heistä ollutkaan vaivaa, eivätkä väsyttäneet mua, mutta kun alkoi tunkemaan puolituttuja kyläilemään, niin johan otti hermoon. Eivätkä tajunneet lähteä kuin iltamyöhällä. Siihen katkesi mun monta päivää kestänyt euforia, vollotin kuin Niagara ja vannoin, että munalukolla salpaan oven ja sulkeudun kaappiin vauvani kanssa!! Enkä taatusti ikunakoskaan tunge itse vauvaperheeseen ekaan kahteen viikkoon, vaikka mikä olisi. Piste. Arghh, vieläkin suututtaa. Sorry.
Eli Kata, olkaa itsekkäitä, omikaa vauva niin moneksi päiväksi itsellenne kun siltä tuntuu, sen on jokaisen suotava teille!!

Tuosta vauvojen kokoarviosta, tehtiinkös teille Naistenklinikalla synnyttäneille synnytystapa-arvioultra? Loimaalla tehdään, mutta siinä arvioivat Vilin (Kelpiksen, hih!) hieman isommaksi, n. nelikiloiseksi. Kesällä eläkkeelle jäänyt neuvolantätini sen sijaan arvioi sf-mitasta 3,6 kg:sta vauvaa ja sellainenhan sieltä tuli. Olen kuullut, että hän on harvoin mittansa kanssa erehtynyt. :)

Niin, kokonaan unhoitin onnitella Lottaa ja Ilonaa hyvien yöunien saavuttamisesta. Hinoa, että annatte isien ja mamojen nukkua, mainiota, mainiota! :)

Ja Mariskalle TAAS paranemistoivotuskia, kyllä olette kurjassa flunssakierteessä. Nyt piste sille, eikös juu!?

Voi vitsit, en ole aikoihin ollut lätkämatsissa, se tunnelma on niin mukaansatempaava, että pitää joskus vielä mennä. Mä olen Jokereiden kannattaja! =P

Ajattelin tänään harrastaa sämpylänleivontaa, Vili tykkää kovasti leivästä, mutta se turkasen suola ei ole hyväksi. Eli Vilille omat parit sämpylät pyöräytän siinä muiden ohella.

Mäkin muuten säästin lomia tulevalle kesälle, mun äitiysloma loppuu 18.4. sitten olen pari vk:a vuosilomalla ja jään hoitovapaalle. Rahallisesti ainoa ero arkeen. Sitten alkaakin samanlainen kituuttaminen kuin Riinuskalla.

Sulta Riinuksa pitikin kysymäsni, että oletkos LH vai SH?

Olipas sekavaa sepustusta, nyt harrastan ennen leipomista imurointia, joka ei ole niin kamalata kuin aiemmin, sillä meillä on upouusi pölynimuri! :)

Nuhainen tervehdys.
Mulle nousi 39 kuume, jota onneksi sain laskettua buranalla..nyt on semmoinen normaalilämpöinen ja nuhainen olo, vähän paleltaa tosin.

Wautsi Ilonan ja Lotan öitä...samanlaisia tänne pliis.
Viimeyönä Samu alotti taas kiukkuilunsa..ja mä sorruin ottamaan sen rinnalle puol neljän aikaan,puolustaudun sillä että mä olin niin tokkurassa ja nuhanen. Siitä sitten nukkui kasiin. Joten ei ihan harakoille mennyt..

Samu tippui tänään sohvalta..mä jätin sen istumaan selkänojaa vasten ja rupesin auttamaan Teemulle lahkeita sukkien sisään. Ja käännyin katsomaan niin PAM, Samu tippui naama edellä lattiaan. Se näytti ihan hirveätä, hetken jo ajattelin että siltä taittuu niskat. Voi että meillä oli poru sen jälkeen ja äidillä huono omatunto huolimattomuudestaan. Onneksi mitään vakavaa ei sattunut vaan punainene läikkä otsassa muistuttaa tapahtuneesta. Jotenkin säikähdin sen verran että en uskaltanut ulos laittaa vaan kyttäilen sisällä vähän väliä pinnikseen että hengitetäänkö siellä.

Ihania matkoja teillä luvassa. Stellan thaimana matka saa kyllä vihreäksi kateudesta. Me ei olla lähdössä minnekkään kummemmin. 11päivä lähetään ruotsin laivalle lasten kanssa. Ruotissa ajateltiin mennä sinne eläintarha häsäkkään (juli...?), kuolemaksenikaan en muista nimeä. Pirita?
Kesällä ajateltiin vaan mökkeillä ja ehkä käydä kiertelemässä sukulaiset. Syksymällä olisi tarkoitus lähteä Belgiaan viikonlopuksi.

Auts. Maksoin äsken laskuja ja meillä on aina maaliskuu semmoinen kuukausi johon osuu kaikki mahdollinen vesilaskusta, tv-lupaan ja vakuutuksiin yms yms. Hohoijaa on vähän semmoinen olo kun "tili tuli, tili meni"... :)

Kata, mulle auttoi kipeytyneisiin nänneihin se että laitoin kylmiä kaalinlehtiä rintsikoihin yön yli. Kohta te pidätte mua jonain noitaakkana kun mulla on tarjota valkosipulia nuhaan ja kaalia kipeisiin tisseihin :)
Suvin ja Murmelin kuulumisa odotellaan..

No nyt mä meinaan ottaa pienet tirsat kun Samu nukkuu ja Teemu viihtyy Franklin DVD:n kanssa niin erinomaisesti..

Taas täällä, sämpylätaikina(t) nousemassa. Tulin laskunmaksuun, mutta miten löysinkään itseni Elleistä??

Hih, Mariska, mulle annettiin sairaalassa ne kaalinlehdet viilentämään tissejä maidonnoustessa. Auttoi!

Vili mäjähti myöskin lattialle vkl:na. Jätin sängylle pyllyttelemään ja käännyin toiseen suuntaan, niin putosi mun jalkojen päälle. Nostin salamannopsasti syliini ja aloin ilmeilemään hölmösti, niin poika nauroi ääneen, ei siis satuttanut itseään. Mutta säikäyttää se silti, ainakin äitiä.

Olivia oli muuten ihan hyvä lehti, melkoisesti mainoksia, onko naistenlehdissä aina sivukaupalla?

Annan teille muillekin puheenvuoron.

Moikkelis!

Liityn yhdellä kädellä kirjoittajiin..juu laitan kuulkaas ihan lähiaikoina teille valokuvia typykästä, heti kun saan siirrettyä koneelle! Tumma tukka ja isot posket löytyy, vielä en osaa sanoa kenen näköä löytyy.

Tänään on tissitelty ahkeraan, mulla nännit vähän paremmassa kunnossa, yritän imettää mahdollisimman paljon että maidontuotanto kasvaisi, mutta välillä on pakko antaa korviketta kun tyttö hermostuu selvästi välillä imettyään aikansa, ilmeisesti maitoa ei aina riitä tarpeeksi. Lisäksi jos en anna pullosta niin nukkuu vähemmän aikaa ja herää taas jatkamaan syömistä. Viime yönä nukkui 4 h eka kerran iltapullon jälkeen!

Kävin neuvolassa poistamassa ompeleet, ja samalla vaa'alla, melkein 9 kg tippunut jo, enää kolme enemmän kuin lähtöpaino, ja tosiaan maha jo lähellä normaalia, uskomatonta, odotin sellaista pullataikinaa viikoiksi. Ensi vkolla neuvolan täti tulee kotikäynnille vauvaa katsomaan.

Äh nyt käsi on ihan poikki, palaan!

Aniliini, olen lh. Erikoistunut tuohon pääkoppaan, joten sairaanhoidolliset toimenpiteet ei ole mun vahvuus :)

Kylläpä Katalla on tungettelevia vieraita. Mua NIIIIIIIN ärsytti miehen sisko, joka tuppasi kylään. Sanoin jo ennen synnytystä, että kahteen viikkoon ei ole kenelläkään asiaa meille. Vaan kun ei mene jakeluun... Kävi jo sairaalassa ja sitten piti väkisin vielä meillekin ängetä. Itselläni oli pää niin sekaisin elämänmuutoksesta, etten olisi tosiaan jaksanut seurustella. Pitäkää vaan pintanne, sama se, mitä vieraat ajattelevat. Luulisi nyt tajuavan vähemmällä, vaan kyllähän noita joka sukuun mahtuu..

Mariska, voi että tuota sairastamista. Toivottavasti loppuu nyt tähän!

Hinosti sujuu unikoulut, niin sitä pitää. Yöllä vaan kaikki tuntuu niin paljon lohduttomammalta kuin päivällä, mutta koittakaa pitää pintanne.

Juska ei ole tippunut mistään, vielä. Musta olikin jotenkin outo kysymys neuvolan tätiltä viimeksi kun kysyi yhtäkkiä, että onko poika koskaan pudonnut mistään. No ei ole, vai näyttääkö/ vaikuttaako jotenkin siltä???
Putoaminen on varmasti pahan näköistä ja pelästyyhän sitä. Onneksi nuo pikkuiset ovat lujaa tekoa, eivätkä ihan pienestä mene rikki. Niinhän sitä sanotaan, että kaikki lapset tippuu joskus jostain.

Mariska, meillä päin ei enää kerätä energiajätettä. Joku tehdas, mikä niitä poltti lopetti vai muistankohan nyt väärin. Eli ei enää oransseja pusseja vaan kaikki samaan! Toki biojätteet voi kerätä erikseen.

Mun tekee niin mieli karkkia. Varmasti mulla on joku sairaus kun en voi olla päivääkään ilman.

Mäkin jätin lomia ns säästövapaiksi. On sitten ensi kesänäkin jotain. Tai siis talvena. Pidän 16 päivää hoitovapaan loppumisen jälkeen lomaa ja työt alkaa 20.8. Talvella voisi pitää vaikka viikon pätkän. Pian ne työt alkaa, huhhuh.

Jumankekka mikä hiihtokeli, ei siä päässy mihkä kun lipsu niin pirusti. Kävelyllä olin onneks jo aamusta. Lähdin "evakkoon", että armas
mieheni sai toipua - kotiutui pippaloistaan samaan aikaan kun Ilona heräsi, 4.45. Ei siis saatu neljättä kokonaista yötä. Noh, se oliskin kai ollut jo ihan liikaa hyvää tuuria ;)

Sandeman, mää luulin kans raskauteni loppuvaiheilla, että Ilona olisi kääntynyt väärinpäin kun tuntui niin omituiselta ja potkujen suunta muuttui, mutta th kumosi epäilyni ja oikeassa oli.
Meillä mies lupautui olemaan viimeisen raskaus-kuukauden jatkuvasti ajokunnossa jos lähtö sattuisi tulemaan. Musta se oli ihanasti ajateltu ja tehty.

Onneks Aniliini ei sentää hifk faniksi tunnustautunut ;) Jostain syystä sekä Tapparan, että Ilveksen pelit hifk:a vastaan vaikuttavat kuumentavan Manselais-yleisön.

Mariska, varmasti pelästyit sydänjuurias myöten kun Samu tipahti. Onneks ei sattunut mitään ihmeellistä. Mun kaverin 2,5kk tipahti samaan tapaan sängyn päältä ja voi sitä itkua ja morkkista, mutta loppu hyvin, kaikki hyvin. Ohjeeksi tippusen jälkeen annettiin tarkkailla vauvan vireystilaa, jos vaikuttaa uneliaalta tai muuten veltommalta kuin normaalisti niin sitten on syytä käydä kuvissa. Muuten ei mitään ihmeellistä hoitoa tarvi. Montakohan kertaa Ilona onkaan kellahtanut päälleen kun alkoi seisomaan.... huh huh ja sitä pelästymisten määrää. Ei kai sille vaan voi mitään. Ootteko muuten kukaan ihan tosissanne harkinneet sellaista ns. konttauskypärää? Musta lapset kolauttelee itteensä ja se kuuluu asiaan. Äidin ja isän tehtävänä tietty on minimoida pahimmat kaatuilut.

Mitä ihmettä, kaalia tisseihin!!? En oo koskaan edes kuullut! Pääasia kai on, että toimii ;) Ajattelin lähinnä lämmintä kauratyynyä.

Kata, Riinuska ja kaikki tulevat - käskekää miestenne pitää huoli siitä, että vieraita ei ramppaa jos ette jaksa! Jos ittenne on vaikeaa olla asiassa tiukkana, niin nakitatte miehellenne tehtäväksi, että sanoo "tunkeilijoille" että vaimoke on nyt niin heikkona tms. ettei passaa tulla. Kyllä miehet tossa tilanteessa saa sen verran venyä, että puolustavat perheensä hyvinvointia.
Itse oon sen verran onnekas, että "tunkeilijoita" ei ole ja toisaalta uskallan kyllä sanoa niin pahastikin ettei ei-haluttuja vieraita todellakaan tule. Niin ja meillä on aina ovet auki ja väkeä ramppaa, mää vaan tykkään siitä. Jos mää oon ihan poikki niin tulija keittää ite kahvit. Näin meidän kaveri- ja perhepiirissä.

Ihanan positiivisesti Kata sanoi, että pelkäsi mahan olevan viikkoja. Heh, mää veikkaan, että useimmat olis kiitollisia viikoista, ne kun tuppaa olemaan KUUKAUSIA ennen kuin maha katoaa ;)

Ylhäältä kuuluu Ilonan ja isukin ääniä, että tarvis mennä jo, siispä moro.

Morot,
Oon kotiutunut huonekaluturneelta, huhhuh. Vaikka taas tuli tehtyä hyödyllisiä heräteostoja ja yksi tuikitarpeellinenkin: hoitoalusta. Nalle/pupujussi/perhonen linja ei taaskaan iskenyt mulle yhtään (onkohan mussa joku vika kun ei saa olla hempeetä??) onneksi löysin pupujussikoiden vaalean alustan jossa vain reunoissa vähän väriä. Jes. Sekin homma hoidettu. Sitten tietty käytiin kolmessa huonekalukaupassa, plantagenissa ja vielä vaikka missä, olin ihan puhki! Kaverin kanssa kierrettiin, mieshän ei olis tuollaista turneeta kestänyt:-).

Julia: meillä mies on HIFK-fani, mutta ei kai muuta voi olettaa kun on täällä asunut elämänsä? Meillä on karmee taistelu aina Jypi-matsin alla kun mää en käännä takkia kotikaupungin pojille:-). Veikkaan että tuo IFK on punainen vaate kaikille muille liigajoukkueille.

Mää pelkään että mun maha repeää arpikudokseksi nyt kun Ilppis on aloittanut pahimman kasvuvaiheensa. Tai että mun askellus muuttuu ankkamaiseksi. Hih. Kaikenlaisia pelkoja...kaippa ehdin minäkin synnytystä pelkäämään?? Tai ainakin miettimään yökausia?

Mariskalla vaan tautikierre jatkuu, voihan rähmä! Käsittääkseni se Ruottissa oleva eläintarha on Kolmården mutta jos tarkoitat huvipuistoa niin se on Junibacken. Ehkä?

Huomenna olis aamiaista ja leffaa tiedossa aamusta ja sitten vielä vois käydä yhdessä huonekalunäyttelyssä kolmannen kamun kanssa. Näköjään mulle kerääntyy tälle viikonlopulle näitä h-kaluliikkeitä enemmänkin. Mutta mikäs siinä, aikaansahan tässä vaan kuluttaa kun odottelee. Niinkauan kun pääsee liikenteeseen niin on hyvä mennä!

Mukavaa viikonlopun jatkoa...

Heissansaa.

Voi kun luin tota mun aiempaa tekstiä, niin olipa siinä paljon kirjoitusvirheitä..sorkke.

Voiton puolella ollaan tässä sairaudessa ja toistaiseksi ei vaikuta siltä että joku meidän perheen miehistä olisi saanut tartunnan..

Hinoa Aniliini painon tiputuksesta! Sama on ollunna mullakkin mielessä että pitäis noista vararenkaista päästä, mutta jostain syystä en oo saanut kun viisarin vaa'assa heilumaan +ja- 2 kg...höh ja pöh!
Kiitos ihanista Vilin kuvista. Teemu katsoi mun kanssa niitä kuvia ja huomas heti sen Vilin leikki auton. Teemulla on samanlainen missä lukee Teemu...se oli sitten se "kohokohta" Teemulle :)

Kiitosta Sandeman. Tota Junibackenia tarkoitin..ai olikse huvipuisto? Mä tajusin et se olisi olluna sellainen jossa on jotain elukoita sekä sitten jotain museotoimintaa. Minä ja mun ruotsin tuntemus...

Mulla on ollut oikea pissapäivä. Mies oli eilen illalla unohtanut aittaa Teemulle vaipan ja pissat oli tulleet yöllä sänkyyn. Yöllä petivaatteita vaihtaessani huomasin että kissa on tehnyt tarpeensa kodinhoitohuoneen lattialle. Päiväunilla Teemulta tuli taas pissat sänkyyn, petivaatteet taas vaihtoon. Ja sitten vielä pisteenä i päälle oli kissa tehnyt taas tarpeensa lattialle ja peitellyt ne Teemun leluilla siispä pestiin vähän lelujakin..

Mä poltin mun mieheen päreet sitten ihan totaalisesti tänään.
Kuten tiedetään niin olen olluna kipeenä. Ja siitä johtuen mies on laitellut luonnollisesti ruokaa ja pessyt, syöttänyt, pukenut poikia enemmän kun ehkä normaalisti. Tän päivän olen sitten kuunnellu kehujen kalastamista ja semmoista rivien välistä kuittailua että kuinka hän on ainut joka tekee meidän perheessä mitään.
Tosi raivostuttavaa, kyllähän mä oon avusta kiittänyt, mutta emmä rupea sentään taloustöiden teosta kumartamaan. HUH HUH!
Tää on varmaan meidän suhteessa se punainen vaate. Mun mies on kasvannut kodissa jossa isä ei ole ikinä koskenut imuriin ja äiti on tehnyt KAIKEN. No alkuun meillä oli asiasta enemmänkin vääntöä. Mä katsos olen tottunut siihen että taloustyöt ovat yhteisiä. Nykyään näitä tilanteita tulee silloin kun mä olen jostain syystä estynyt "harrastamaan" kotona, niin heti tulee mieheltä kommenttia että voikun on sotkusta, sitten kaivetaan imuria ja luuttua kaapista. Ja sen jälkeen ruvetaan puhumaan kun ei täällä muut tee mitään..PRKL!!! Mun mielestä aika ilkeää, ikäänkuin syyllistää mua siitä kun olen sairastunut..
Mä ainakin aion opettaa lapseni niin että on normaalia että koko perhe osallistuu kotitöihin. Esimerkiksi Teemun tehtävänä on kattaa haarukat ja veitset pöytään sekä aina ennen imurointia kerätä kaikki pienet tavarat lattialta tms. Eipähän sitten kuvittele että nainen on aina se joka ns. pyykkää tai jos vaikka pyykkäisikin ei ainakaan pidä sitä itsestään selvyytenä...

Siinäpä sitä oli taas kerrakseen..(sorppa ne kirjoituvirheet)

Kappas joku tarjoilee punaviiniä...yrittää varmaan lepytellä...

Sunnuntaita!

Katsotaans josko tuo pikkupirkko vielä hetken nukkuisi sitterissään, vaikka pientä ähinää jo kuuluu..

Mariska, mä en koskaan huomaa kirjoitusvirheitä kenenkään teksteissä! Korjaavaa lukemista ilmeisesti.. Itsekin omia tekstejään myöhemmin katsoessa huomaa välillä että joka virkkeessä joku näppäinvirhe tai muu. Hyvä että tautisi alkaa taittumaan, ja punaviini varmasti parantaa loputkin..=) Miehet ja kotityöt, niistähän voisi kirjoittaa kirjan..useimmissa perheissä varmaan mies on tottunut siihen että äiti on tehnyt sen suurimman osan. Meilläkin minä olen se perheen talouskone, nyt kun en saa rehkiä, niin arvatkaa ärsyttääkö villakoirat lattialla, meillä mies kyllä järjestelee paikkoja mielellään, ja esim. vieraiden tullessa laittaa tosi hienoja pikkupurtavia ja upeita kattauksia yms, mutta sellainen perusarkisiivous ei herraa nappaa. Häntä ei varmaan haittaisi vaikkei täällä kukaan imuroisi kuukauteen.. Täytyy vihjaista asiasta vaikka huomenissa, ja jos ei ala homma toimimaan niin pirautan siivousfirmaan!

Juliastakin mukava kuulla, juu tuo "maha viikkoja" -lause varmaan jo sinällään oli aika optimismia..=) Mutta joka tapauksessa olen tosi yllättynyt nopeasta palautumisesta.

Mä pelkään nytkin välillä että vauva putoaa jostain tai että yhtäkkiä menetän otteeni ja se putoaa sylistä. Se on ihan kauhea ajatus. Mutta varmaan se on ihan totta, että lähes jokainen muksu joskus putoaa sängyltä tai jostain muualta, ja tosiaan viimeistään kävelemään opetellessa ne varmaan muksahtelee tuon tuosta. Mikä lie sitten salaisuus, että yleensä ei satu kovin pahasti?

Murmelin vauva-arjesta olisi kiva kuulla jos ehdit kirjoittelemaan, kun niin samoissa mennään.

Mä olen ollut nyt aika pirteä viikonlopun, selkeästi fiilikset vaihtelee, varmaan jotain hormoniaaltoja, kun joku päivä voi olla tosi melankolinen olo, ja nyt oon taas energinen kuin mikä. Tänään tulee kaveripariskunta kylään, ihanaa nähdä ystäviä kun on täällä kökkinyt neljän seinän sisällä. Eilen kävi nuo miehen sukulaisetkin sitten, mutta onneksi aika pikaiseen, ja loppujen lopuksi oli ihan mukavaa jutella muidenkin ihmisten kanssa. Kyllä tässä muuten mökkihöperöityisi kokonaan jos ei joskus vieraita kävisi. Ensi viikolla voisi vaikka yrittää lähteä koko perheen voimin Selloon kun saadaan huomenna meidän vaunut mun vanhemmilta. Kauppakeskuksissa on kätevää kun voi imettää missä vaan. Jännittää kyllä tosi paljon lähteä minnekään vauvan kanssa kotoa!

Pyykkiä saa pestä, ja paljon! Joka päivä pyörii kone, varsinkin kun tykkään käyttää vauvalla tiettyjä vaatteita, niin niitä tulee pestyä enemmän. Kietaisupaidat on in, ja kotioloissa sellaiset puolihousut on helpot. 56-senttiset menee nyt ihan hyvin, jotkut vähän reiluja, mutta suurin osa juuri sopivia.

Nyt pitää mennä, pomo kutsuu!

Lauantaita pitkästä aikaa! :) Neiti uinuu sylissä, joten hiukkasen on hidasta kirjoitella yhdellä kädellä... Täällä vauvan kanssa yhteiselo on alkanut ihan kivasti. Kovin tutulta muuten kuulostaa Kata sinun vauva-arkesi. Meillä syödään tissiä suurin piirtein koko ilta ja yölläkin 3-4 kertaa. :( Korvikkeisiin en ole vielä sortunut, se on mulle jotenkin kammotus, kun olin päättänyt mennä täysimetyksellä. Mutta ehkä niihinkin on sitte vielä mentävä, jos liiaksi väsyy. Viime yö oli tosin ihan jees ja nyt on ihan virkeä olo.

Pitää jatkaa myöhemmin, kun on kaksi kättä käytössä. :) Taidetaan lähteä ulkoilemaan. Ja jos mä nyt saisin joskus sen sähköpostiosoitteen itselleni, niin voisin kertoilla tarkempaa stooria synnytyksestä ja laittaa valokuviakin. Synnytyksestä voisin nyt sen verran mainita, että oli tosiaan pitkä ja rankka. Normaalisti alakautta kuitenkin synnytin.

Kiitos Kata kuvista! Ihania. Ja kyllä on ns. valmiin näköinen likka, ei tosiaan vastasyntyneeksi uskoisi siinä sun sylissä, kun on niin jämäkän oloinen. Ihanan pulleat posket. Juu, varmasti jänskättää lähteä liikenteeseen pienen kanssa, ne kun on niin ennalta-arvaamattomia. Mutta kannattaa vain alkaa retkeillä, piristää mieltä, kun näkee muutakin elämää ja pikkuisellehan apu yleensä onneksi löytyy äidin kaulan ja navan välistä.

Varokaa, tulee täyttä omaa napaa ja valitusta… Ei olisi kannattanut hehkuttaa niitä kahta hyvää yötä. Kolistiin korkealta ja kovaa alas; Lotta on unikoulun drop-out. Suht horroröitä takana nyt kolme, samanlaista siis kuin Vilillä. Aika usein onneksi riittää kevyt taputtelu ja tutti, mutta hoh-hoijaa, kun toinen herää (lähes) joka syklin jälkeen ja päivä alkaa klo 5.30, jolloin siis annan ruokaa. Muutamana aamuna on onneksi sapuskan jälkeen vielä puolisen tuntia torkkunut kainalossa, mutta näyttää onnistuvan vain hyvällä tuurilla. Mitäs sitä kiertelemään: vituttaa ja väsyttää. Mä tiedän, että tarvitaan kärsivällisyyttä ja aikaa, mutta kun ei tuolle tunnu olevan mitään selitystä, että ykskaks ei osaakaan itse nukahtaa, kun viime viikolla kuitenkin jo edistyttiin flunssan toettua. Blääh. Päivärytmin pidän samanlaisena ja selkeänä. En anna nukkua päivällä liikaa, melkein aina joudun herättämään Lotan päikkäreiltä kesken, ettei nukkuisi liikaa. Vinkkejä anyone???

Tuntuu, että koko elämä pyörii tällä hetkellä nukkumisen (=nukkumattomuuden) ympärillä. Aika järkkyä katsoa itseään peilistä, näytän tod rupsahtaneelta. Kaameata. Jotenkin sitä kuitenkin nää päivät suttaantuu, kahvia koneeseen ja tarvittaessa buranaa päänsärkyyn. Iltaisin on pakko mennä nukkumaan klo 21 – hyvän yön tullen sillä voisi kuitata pahimman kärjen univelasta niin ja huonoina öinä (siis aina!) muuta vaihtoehtoa ei juuri ole. Ehkä me taas joskus saadaan nukkua. Ehkä. Julia, Illin klo 4.45 kuulostaa taas tällä hetkellä saavuttamattomalta unelmalta! Sanoit, että teillä unikoulun tuloksiin meni pari viikkoa. Kuulostaako yhtään tutulta tällaiset yöt? Sano, että kuulostaa, pliis, olisi toivoa…

Sandella alkoi vapaat. Hyvä. Sulta jäi sitten ne ihanat vikat työpäivät kokematta. ;-) Nääs mä oikein mässäilin niillä viimeisillä päivillä, oli ihana siivota papereita ja pöytää ja myydä ei-oota. Mulla oli tolkuton kiire ja stressi, joka onneksi helpotti noin viikkoa ennen ä-loman alkua. Se oli niin riemullista ja samalla itkettävää lähteä sieltä ja jättää kulkulupa hr-osastolle. Taidan olla omituinen.

Mitenkäs Samun ja Vilin yöt? Sori, palaan muihin juttuihin lite senare, vien nyt karjuvan Lotan ekoille päikkäreille.

Huomenet!

Olipa paljon lukemista, kivaa! Olin viime viikon lopun palkattomalla, kun halusin viettää talvilomaa kotosalla lasten kanssa. Todellisuudessa aika meni harrastaessa ja tulipa harrastettua oikein kunnolla koko huushollissa.

Hinosti Katalla ja Suvilla lähtenyt arki sujumaan. Olisi Suvi kiva kuulla enemmänkin synnytyksestä joskus. Ja murmelin kertomusta vielä odotellaan. Ja kiva, että imetyskin lähtenyt pelittämään ongelmitta.
Ihan varoituksen sanana (en tiedä onko muilla tissukat yhtä herkät kuin mulla), mutta pitäkää mamit lämmintä päällä. Vaikka Viljamin synnyttyä oli lämpimiä säitä ja olin laittavinani tarpeeksi päälle, niin niinpä vaan iski kova kuume ja rintatulehdus päälle. Eikä kerta edes riittänyt, kun sain sen toisenkin kerran ja tietysti hyvällä tsäkällä ristiäisiä edeltävänä iltana, kun olisi pitänyt tehdä kakkuja ja pikkuleipiä. Siinä lähti sitten pikkuleipätaikina hyvin räväkästi roskikseen, kun pinna paloi...

Hyvin tippunut Aniliinilla paino, aika nopsa tahti. Tsemppiä jatkollekin! Ja Katan masukin katosi hetkessä, wau.

Mariska, se Junibacken on ihana ja varmasti teillä Teemu tykkäisi siitä. Se on sisäpaikka, jossa on Astrid Lindgrenin kirjoittamiin kirjoihin liittyviä hahmoja ja "juna", jonka vaunut kuljettaa pienoismallimaailman läpi. Vilkaisepa netistä sivuja. Siinä lähellä on sitten ulkoilmamuseo Skansen, jossa on vanhoja rakennuksia ja eläimiä. Mukava sekin, jos on hyvä sää. Wasa laiva on myös siinä ihan samoilla kulmilla. Aika vaikuttava sekin, mutta ehkä isommille ja aikuisillekin, ketä aihe kiinnostaa. Meidän murkut viihtyi siellä hyvin. Nämä kaikki on siis siellä Djurgårdenin alueella eli helposti pääsee kaikkiin.

Viikonloppuna tuli tehtyä kävelylenkkejä ja ei edes mitään pitkiä, kun mulla alkaa nuo alakerran luut jo vihoittelemaan. Onkos Stellalla ja Hertalla mitään tuntemuksia vielä liitoskivuista? Masu on kasvanut ihan hujauksessa iiiisoksi ja alkaa painamaan. Eihän tässä viikkoja ole kuitenkaan vielä hirveästi, kiva, jos vaivat jo alkaa... tulossa tietty joku 5 kg megavauva. Onneksi suppparit on pysyneet toistaiseksi pois. Ensi viikolla olisi Kanarian reissulle lähtökin ja haluisin sinne turvallisin mielin...

Meillä vietettiin vkl:na esikoisen synttäreitä sukulaisten voimin. Viikolla on tulossa sitten kaverit ja kuulemma pari tyttöäkin. Pieni huoli vaivaa jo mieltä, kun pojalla tulee tytöt jo kuvioihin ja näkee öisin untakin luokan söpöimmästä misusta :)
Meidän esikoinen on muuten fanaattinen Hifk fani. Nyt muutettuaan pikkuveljen tieltä isompaan huoneeseen maalasin seinälle ison Hifkin logon ja sisustus on tietysti sinistä ja punaista... verhotangotkin piti tehdä lätkämailoista.

Mitäköhän kaikkea jäi kommentoimatta. Pitää palailla myöhemmin uudestaan.

Mutta nyt pitääkin käydä katsomassa Katan laittamia kuvia...

Tulenpa heti takaisin. Kata, on niiiin suloinen teidän pieni Prinsessa! Neidillä ihanat tummat kutrit.
Tuli itsellekin olo, että aika saisi mennä hujahtaen kesään, että saisin omankin nyytin syliin...

Heippa! Täällä takana mökkiviikonloppu: hiihtoa, aurinkoa, metsätöitä ja silleen. Oli kivaa! Nyt mies lähti parin päivän työmatkalle Lontooseen.

Kiitos Kata kuvista. Tosiaan tyttö näyttää isolta :) ja valmiilta. Ihana palloposki!

Hophop Suvi meiliosoitteen hakuun, että saadaan tarkempaa tarinaa! Kiva oli kuulla teidänkin kuulumisia. Sitähän se alkuaika on, että vauva tuntuu olevan tissillä kaiken aikaa. Aika nopeasti se vaihe kuitenkin menee ohi, kun imu tehostuu ja maitoa alkaa tulla paremmin.

Toivottavasti Murmeli pääsee linjoille lähiaikoina myös.

Meille kerrottiin tuo kaalinlehtivinkki imetysinfossa neuvolassa. Siellä opastettiin, että myös maitorahkaa voi sivellä poltteleviin nänneihin. Mä en koettanut maitorahkaa, mutta kaalia koetin, ja se toimii! Laitoin rintsikan kupin kokoiset kaalinlehden palat rintsikoihin (raavin haarukalla kaalin pintaa ensin, jotta "mehut" tulevat ulos). Tuntuihan se ihan hölmöltä, mutta kun apua sai, niin mitä sitä ei olisi valmis tekemään ;).

Voi kurjuus, Nekku teidän(kin) öitä! Kuulostaa rankalta :(. Onko sun mahdollista saada apua kotiin, että pystyt itse edes joskus nukkumaan? Minkälaisia päiväunia Lotta nukkuu? Entä milloin hänet laitetaan iltaisin nukkumaan? Meillä ei ole Leon päiväunia juurikaan rajoitettu. Jos poika vetää neljä tuntia putkeen, niin siitä vaan. En ole koskaan huomannut, että pitkät päiväunet vaikuttaisivat yöuniin. Meillä auttoi myös se, kun iltanukkuma-aika siirrettiin puoli kymmenestä kahdeksaan. Mä pelkäsin ensin, että aikainen nukkumaanmenoaika tarkoittaa sitä, että itselle jää hirveän lyhyet unet (siis jos itse valvoo kymppiin, yhteentoista). Yllättäen se ei mennyt niin, vaan Leo alkoi nukkua pitkiä yöunia (10-12 H).

Todella hankalaa on kyllä antaa mitään vinkkejä, kun kaikki lapset ovat niin erilaisia ja kun tämä on niin herkkä alue. Unenpuute on niin horroria kuin olla voi! Täytyy vain toivoa, että meno muuttuu paremmaksi. Ja onhan siitäkin pieni lohtu, että muita on samassa veneessä, vaikka sitä tietysti toivoisi, että KAIKKIEN lapset nukkuisivat kuin enkelit.

Hauskaa tosiaan, että Sandemankin on nyt vapaalla. Mäkin katselin silloin ennen synnytystä paljon dvd-leffoja (kun puhuit jossain viestissä, että olit ostanut leffoja viihdykkeeksi) ja kävin kaupungilla luuhaamassa, kun aika meinasi välillä käydä pitkäksi. Ei sitä pesääkään viitsi loputtomiin rakentaa :).

Tänään skipataan perhekerho, kun oli niin aktiivinen viikonloppu ja nyt tekee mieli vain harrastaa kotona. Kerrankin on hieman kiinnostusta harrastamiseen... Ja toisaalta Leo on niin känkkäränkän oloinen, että kerhon sijasta taitaa maistua päivänokoset.

Tere!
Takana oikein mukava vkloppu, käytiin kummitytön 1v-synttäreillä, ulkoilemassa ja kokattiin herkkuja. Testasin tonnikalapihvejä (pakaste), jotka oli tosi makoisia.

Hieman ahdistaa tämä vesikeli, meikä ei sitten ehtinyt lainkaan hiihtämään täällä =(( Onneksi sentään päästiin pari kertaa luistelemaan.

Kiitos Kata kuvista, suloinen tyttö! Ja jotenkin olen näkevinään sua hänessä. Mahtava tukka. Hassua, kyllä miten teille syntyi iso tyttö, olisin voinut lyödä vaikka vetoa, että teille tulee sellainen siro 3-kiloinen ja 50-centtinen :) Mä olisin veikannut meille isoa poikaa, koska ei olla miehen kanssa mitään maailman kevytrakenteisimpia.

Ai Sande on jo lomalla!! Uulalaa, hienoa! Olen kyllä samaa mieltä Nekun kanssa, että on jotenkin pirullisen nautinnollista viettää viimeisiä työpäiviä, kun voi viileästi suhtautua töihin ja siirtää hyvällä omallatunnolla projekteja muille. Siitä saa suurta tyydytystä! Mä olen muutenkin tällainen hehkuttaja luonteeltani, joten aah, se oli ihanaa aikaa!

Kiva Suvi, että ehdit käymään linjoilla. Toivottavasti pääse pian kertomaan lisää synnytyksestä ja pikkuneidistä. Korvikemaitoon ei kannata suhtautua noin ehdottoman kielteisesti, niitä joskus käyttämällä säästät itseäsi ja helpotat huomattavasti arkea. Suhtauduin itsekin vastikkeeseen vähän varauksellisesti ja ajattelin, että on jotenkin "väärin" turvautua siihen, mutta kun kätilöt kehottivat, tajusin, että vastike on oiva lisäapu, eikä millään tavalla sulje pois imetystä.

Voi vinde Nekku, tosi, tosi kurjaa kuulla teidän öistä. Toi on niin rankkaa. Mä en kyllä osaa antaa mitään neuvoa, olette varmaan kokeilleet kaikkia konsteja. Olen kyllä lukenut, että 8kk voi olla ns. vaikea ikä, ja moni asia menee takapakkia. Toivottavasti saisit nukuttua päiväunia Lotan kanssa samaan aikaan.

Liekkö sitten saavutettu ikä vaikuttaa Matiaksen syömisiin. Ei nimittäin herralle tipu yhtäkkiä juuri mikään muona. Maitoa vetelee pohjattomasti, mutta soseille sulkee suunsa. Enkä ala tyrkyttää, jos ei syö, ei syö. Arvelen, että tässä vaiheessa kasvu alkaa hidastua, eikä siksi ruoka maistu niin kuin ennen. Ja kun ei poika liiku kovin ihmeemmin vielä, ei energiaakaan kulu hirmuisesti. Mitä nyt saatiin kummitädiltä Gracon kävelykärry lainaan ja nyt poitsu himmailee sillä ympäri kämppää. Hauskannäköistä :)

Jaahas, kai se pitäisi alkaa harrastaa. Lakanat vaihtoon ja hieman pölyjä pois. Saatiin viimein Kelan paprut kuntoon, joten nekin saadaan tänään etiäpäin.

Mukavaa päivää kaikille, olen näkevinäni aurinkoa!

"Huomenta"

Taitaa tämä vapaalla olo myöhästyttää näitä mun heräämisiä, niin kauan kun ei ole sitä pientä herättämässä. Söin kyllä aamupalaa miehen kanssa ennen kuin lähti töihin, mutta painuin sitten takaisin pehkuihin:-). Nautittavaa...

Siksipä symppaan kybällä Nekun ja muiden lyhyitä unia. Voi rähmä. Neuvoja en osaa antaa, sorry.

Nyt meinasin lähteä pihalle kun aurinkokin näyttäytyy ja sitten laittaa kakkutaikinaa uuniin. Ja kokkailla kaikessa rauhassa.Taidan tehdä borskeittoa, vaikka mies ei siitä niin välitä. Olis vaan punajuuria kaapissa valmiina. Mää meinaan kehittää erilaisia mammatreffejä nyt niin kauan kun jaksan liikkua, mulla on aika monta kamua ä-lomalla, tänäänkin piti tulla kamu meille, mutta olivat räkäisiä eikä mua juurikaan kiinnostaisi saada tautia juuri ennen synnytystä...

Katan beben kuvat täytyykin käydä vielä kasselemassa, mutta palaan sitten kävelylenkin jälkeen...

Kävelylenkiltä tultu, aivan loistavan ihana ilma! Aurinko paistaa täpöllä, eikä tuulenvirettäkään, pakkasta 1 aste. JEE, kevät tulee!!!

Katalle kiitokset söpöisen pikkuneidin kuvista! Kiva, kun ehdit linjoille alun pyörityksen keskeltäkin!

Suvistakin oli mukava kuulla!

Voi ei Nekku, miten ihmeessä tuollanen pakitus nyt tuli?? On kyllä ihan kamalaa olla päivät silmät ristissä ja ajatukset täydellisessä solmussa, kun on kunnon yöunia vaille. :( Ja Lotta kun vielä herää niin aikaisin, Vili nukkuu vähintään 7.30, joskus tunninkin pidempään. Mäkään en rajoita päiväunia, en ole edes tullut ajatelleeksi, että saattaisikos niillä olla vaikutusta yöuniin. Vili nukkuu ap:llä 2-3h ja illansuussa (n.16-17) reilun tunnin. Yöunille n. 21, pitäisiköhän sitä koittaa aikaistaa..?

Meillä on mennyt viime yöt ihan pikkuruisen paremmin kuin aiemmin, herätyksiä tulee kuitenkin ja yksi syöttö aamuyöllä. Mutta noin sata kertaa pirtsakampi olo, kun herätyksiä tulee vajaa viisi entisen kymmenen sijaan.

Joo, mun paino putosi ekan kk:n aikana yllättävän nopeasti, nesteitä tietysti lähti ekana, kyllä se putoamistahti siitä tasaantuu. Mitään poppakonstia ei ole (eikä tule) käytössä, pv:n pisteillä olen syönyt sekä sokru ja valkoiset jauhot kokonaan kiellossa. Vanha vitsi, mutta tepsii.

VOI ARGHHH tätä hel**etin pikkukylää!! Ihmiset elävät juorujen voimalla ja toisten yksityisasioita pyöritellessä. Kuulin eilen, että puhuvat kylillä, että olen taas raskaana ja että mun mies juoksee toisen naisen luona, eikä huolehdi pojastaan!!! 8/ Kenenköhän se mun tuleva lapsi mahtaa sitten olla????????!!!!!!!
Kiva kun "tietävät" paremmin meidän asiat kuin me itse. Pitäisi vain nauraa ja päästää toisesta korvasta samantien ulos antamatta hetkauttaa, mutta ei kovin mieltä ylentävää ollut kuulla varsinkaan noista "miehen juoksuista", vielä kun kyseessä on meidän yhteinen kamu. On mies siellä käynyt joo, mutta mun kanssa kahvikupposella. Että tällaisia täällä, tästä ainoasta syystä kaipaisin joskus suurkaupunkiin, muuten en muuttaisi. Eipä ollakaan ennen jouduttu kenenkään kynsiin, mistä lie jutut saaneet alkunsa? Mies on saattanut jutella kys. naisen kanssa vaikkapa kaupan pihassa, niin jo on pikapuoliin juttujen edetessä heillä varmasti intohimoinen suhde!!! Monenkohan elämä täällä on mennyt pyrstölleen ja turhia riitoja tullut, kun juoruämmät ja -äijät päästelevät sammakoitaan. Meille ei tullut riitaa, mutta paha mieli molemmille. GRR! :((

Nyt hermostuin niin, etten enää muista mitä piti kommentoida. Palaan. :)

Aniliini, ei tullut perille? Höh. Posti näyttää, että 1/4 vaan postia, joten pitäisi mahtua?!
Ompas kurjia tuommoiset juorut. Mä kuulin aikanaan, että me ollaan erottu ja myyty meidän talo... olin aikas hoomoilasena. Nuo parisuhdejuorut on kurjimpia. Yksi sanoo jotain, jota seuraava liioittelee jne. Soppa on valmis.

Kiva, että Suvikin ehti linjoille. Koitahan saada se sp-osoite pian!

Voi voi Lotan takapakkia. Valvominen on kauheaa. Mä mietin pahimpina aikoina, että kun nyt on jo näin kamalaa, niin mitä silloin jos olisi toinenkin lapsi. Siinä ei sitten nukuttaisi silloin kun vauva nukkuu.. Eli symppaan myös Mariskaa. Toivottavasti taantuminen olis vain hetkellistä ja yöt alkaisivat pian sujua.

Juska herää nykyään 6-6.30.. ei mitään logiikkaa pojan touhuissa. Herää aiemmin aamulla, nukkuu max 2h päikkyjä ja illalla simahtaa vasta ysiltä. Pitää ehkä kokeilla Stellan kikkaa ja laittaa jo kasilta petiin? Nyt Juska on nukahtanut kahtena aamuna (autoon ja vaunuihin) pikkutorkuille, eli olen antanut nukkua 15min ja sitten iltapäivällä kunnon päikyt. Tosi levottomia muutenkin ne aamuyöt. Hihkuu klo 5 alkaen unissaan ja itkeskelee, kunnes jo herääkin.
Meillä on ollut pakko rajoittaa päikkäreitä. Esim kun nukkui kahdet, oli herätettävä viim. klo 16 että sai poitsun nukahtamaan yöunille ysin maissa. Jaksaa illalla valvoa paremmin, semmoset 6-7h, mutta aamupäivällä väsy tulee 4h valvomisen jälkeen.

Palaan myöh, mentävä laittamaan ruokaa kun J nukahti.

Riinuska, yritän laittaa vielä, ei varmaan siksi tullut perille, että en pysty täältä kotoa pienentämään kuvia, puuttuu sellainen ohjelma, ja luultavasti sun meili ei vastaanota tuollaisia jättitiedostoja. Laitan pienemmissä erissä..

No nyt on ruoka uunissa.

Kata, ei tullut vieläkään. Jospa laitat vaan yhden kuvan :) Luulisi sen sentään mahtuvan.

Onkos tuoreilla äideillä jo ristiäispäivät mietittynä? Saadaan mekin tietää uusien tahkoojavauvojen nimet! Toivottavasti ainakin.

Sinne Kolmårdeniin mäkin haluaisin mennä. Varmaan sitten kun J isompi, että hänelläkin jotain nähtävää.
Koskas porukka on lähdössä reissuun? Stella? Kuka muu oli lähdössä? Keijukin taitaa pian olla lähdässä Japaniaan (niin kun mun mies sanoo)?
Mies haluaisi lähteä reissuun, mä en. Mä olen varmaan tosi omituinen, muttei vois vähempää kiinnostaa lähteä ulkomaille. Varmaan siksi, etten voi jättää vielä poikaa viikoksi hoitoon ja mukaan otettaessa stressaisin kaikesta.. Ja mies vielä tahtoisi Thaimaaseen, eheiiiiiiii. Lähinnä lentomatkan takia. Pelkään kovasti lentämistä. Mulla pitäis olla taju kankaalla koko lennon. Ja mites se sitten onnistuu jos on lapsi mukana...Mielenkiinnolla siis odotan miten Stellan ja perheen, lähinnä Leon pitkä lentomatka sujuu. Eikös se kuitenkin ole yölento? Sitä paitsi mun mielestä meille ei tod ole varaakaan tällä hetkellä lähteä mihinkään. Retkeillään siellä omassa talossa sitten :) Tulipa taas paasausta. Eipä muuta.