Tahdon section!

  • Viestiketjun aloittaja tuleva äippä87
  • Ensimmäinen viesti
tuleva äippä87
Moi. Plussasin kolme viikkoa sitten! :)

Olen onnesta sekaisin, MUTTA en halua/aio synnyttää alatietä! Missä sairaalassa saa helpoiten section ilman että aletaan kyselemään ja utelemaan syitä?

Mä en ala siihen että paikat repee ja tunnen kipua jota ei tod tartte nykyään enää tuntea!

Eli kokemuksia asiasta.

Voivatko alkaa kova kovaa vasten siellä? Mitäs jos heille sanoo että teen abortin jos en saa sectiota? Toimiiko?
 
TuhmaHauva
Mun tietääkseni sektiota ei saa noin vain missään muuta kuin ulkomailla isolla rahalla. Sektio on paljon vaarallisempi ja rankempi kuin tavan (normi) synnytys....
 
Sun pitäs neuvolan kautta varmaan yrittää päästä ensin pelkopolille käymään keskustelemaan?
Muistathan ettei sektiokaan ole kivuton toimenpide, tai itse toimenpidehän on, mutta ei sen jälkeinen aika.
:hug:
 
hj
mulla takan sekä alatie, että sectio(hätä). Sektio oli erittäin raskas ja vain tyhmä haluaa turhaan leikkaukseen, josta toipuminen hitaampaa kuin luonnollisesta synnytyksestä. Ota lapsi järki käteen ja mieti!! Ja ei varmana toimi toi abortti tai sectio uhkailu!
 
joo
olet idootti ja tyhmä etkä ansaitse lasta =) toivottavasti raskautesi on tuulimuna tai jotain sillä olisi sääli, jos vauva joutuisi oikeasti kärsimään noin idiootista ja itsekkäästä "äidistä".

tutustuhan vähän hei sektion riskeihin ennen ku alat hehkuttamaan kuinka kivaa, mukavaa ja helppoa se on.
 
no
mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
nyt tän toisen synnytän alakautta, vaikka oliskii perätilassa!
olin 2kk section jälkeen niin kipee, et en pystyny liikkumaan ,kun vatsan arpi oli niin kipeä... kaverit jotka synnyttäny alateitse olivat jo viikon päästä synnytyksestä ihan kondiksessa!
 
vieras
Tota, Kokemuksesta voin sanoa, että sectiossa tunnet enemmän kipua. Ei saatana sentään sitä mahan turvotusta ja haavakipua. Synnyttäisin alakautta uudelleenkin, mutta en sectiolla.
 
tuhlaajatytär
Sectiosta toipuminen vie aikaa ja leikkaushaava on kivulias ja voi tulehtua. Itse olen käynyt molemmat tavat läpi (alatie ja sectio). Jos pitäis vielä synnyttää niin valitsisin alatiesynnytyksen.
 
APUA
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä87:
Moi. Plussasin kolme viikkoa sitten! :)

Olen onnesta sekaisin, MUTTA en halua/aio synnyttää alatietä! Missä sairaalassa saa helpoiten section ilman että aletaan kyselemään ja utelemaan syitä?

Mä en ala siihen että paikat repee ja tunnen kipua jota ei tod tartte nykyään enää tuntea!

Eli kokemuksia asiasta.

Voivatko alkaa kova kovaa vasten siellä? Mitäs jos heille sanoo että teen abortin jos en saa sectiota? Toimiiko?
älä sit harrasta seksiäkään..sehän sattuu kanssa ja on pelottavaa vai :D
 
vieras
No mikset voisi kertoa syytä? Ja voithan tietysti kokeilla sitä abortti-kiristystä, voisi olla helpotus vauvalle...

Ihan tosissaan sanoen, yritä keskustella jonkun kanssa tuntemuksistasi. Onneksi sinulla on monta kuukautta aikaa muuttaa asenteitasi ja oppia äitiydestä.
 
hyi
Sektiohan on LEIKKAUS ja mikä tahansa leikkaus on riskialtis. No mutta tietty jos oot valmis sitten muuten kärsiin paljon enemmän kun se et alapää venähtää niin mikäs siinä.
ÄÄLIÖ!
 
Sitä olis sitten vissiin pitäny miettiä jo ennen ku ees alkaa mukuloita vääntämään, et sen joutuu myös puskemaan pihalle... Mulla yks sektio ja yks alatiesynnytys takana... Ja kyllä se alapää oli "tuhannen päreinä", mutta kasaan kursittiin ja ihan hyvin parani... Ei se oo ihan niin helppoo tuon sektion kanssakaan, haava on kipeä useamman viikon. Ekaa kertaa ku nous sängyssä, ni hyvä ettei taju menny... Mutta siis eipä tässä maassa taida sektiota ihan sillä saada, ettei halua alapään repeevän... Toki sitä voi synnytystapa-arvioon sitten joskus viikoilla 36 pyytää, mutta... Mä ainakin sain melkein taistella oman sektioni, vaikka siis meillä oli vauva perätilassa... Lääkäri oli sitä mieltä, että synnytys se on perätilasynnytyskin...
 
tämä
Mulla ensimmäinen syntyi sektiolla ja kovasti toivon, että tämä toinen tulisi normaalisti
alateitse.
Lapsivuodeosastolla jo näki kuinka paljon helpompaa toipuminen on normaalista synnytyksestä. Itse kävelin selkä kyyryssä askel kerrallaan särkylääkkeiden voimalla, arpi oli muutaman päivän todella kipeä.
Mutta tosiaan kannattaa antaa ajan vähän kulua ja miettiä sitten asiaa uudemman kerran.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä87:
Moi. Plussasin kolme viikkoa sitten! :)

Olen onnesta sekaisin, MUTTA en halua/aio synnyttää alatietä! Missä sairaalassa saa helpoiten section ilman että aletaan kyselemään ja utelemaan syitä?

Mä en ala siihen että paikat repee ja tunnen kipua jota ei tod tartte nykyään enää tuntea!

Eli kokemuksia asiasta.

Voivatko alkaa kova kovaa vasten siellä? Mitäs jos heille sanoo että teen abortin jos en saa sectiota? Toimiiko?
sori,en usko että oot tosissaan.. :)
sektiohan on yks isoimmista ja riskialtteimmista vatsan alueen leikkauksista. Ja sekä sektion että alatiesynnytyksen kokeneena voin sanoa että IKINÄ,IKINÄ en toivo enää joutuvani sektioon. alatiesynnytyksessä olet ehkä sen synnytyksen ajan kipeä mut sektion jälkeen monta viikkoa,ehkä kuukausia toipilaana.
 
Onpa ikäviä kokemuksia sektiosta. Mulla taas se oli tosi helppo homma, kun oli suunniteltu ja meni ihan aikataulun mukaan ilman mitään ongelmia. Kolmen päivän kuluttua leikkauksesta olin jo ripeällä metsälenkillä koirien kanssa. Alakautta synnyttäneet kaverini sen sijaan olivat pitkään kipeitä ja yksi joutui jopa hätäsektion kautta teholle muutamaksi päiväksi. Yhdeltä murtui häntäluu ja toiselta katkesi peffasta sulkijalihas. Pahoja repeämiä sai moni. Niistä toipuminen oli hyvin kivuliasta ja aikaa vievää.

Tämän tokan haluan kuitenkin synnyttää alakautta, ellei sekin sitten ole perätilassa. Toivottavasti selviän kuitenkin vähemmillä vammoilla kuin tutut. Sektiosta jäi vain pienen pieni arpi tonne ihan alavatsaan. Alapää säilyi uuden veroisena :D
 

Yhteistyössä