Tahdon section!

  • Viestiketjun aloittaja tuleva äippä87
  • Ensimmäinen viesti
Jep, jep.. Mistä näitä tulee... Itse en haluaisi sektiota mistään hinnasta. Ainoastaan vain jos vauva on vaarassa. Minulle on tehty yksi vatsaleikkaus ja siitä toipuminen oli aivan järkyttäävää.. Synnytyksestä toivuin pienessä hetkessä.
 
Minulle tehtiin perätilan takia sektio ja kyllä minä olisin enemmin synnyttänyt alakautta kun section. Olisinkin saanut muuten synnyttää alakautta mutta kun poika oli tulossa jalat edeltä ja takapuoli oikean lonkkaluun päällä. Ja kun ensi synnyttäjä olen.
Poika on kohta 4kk vanha ja sectio haavan kohta on vielläkin välillä "oudon" tuntuinen. Mitään kammoa ei kyllä sectiosta jäänyt ja nopeasti toivuin. Jo seuraavana päinä hoitelin poikaa laitoksella siinä missä muutkin. Mutta olen päättänyt että seuraavan lapsen synnytän kyllä alakautta.
 
rew
Takana sekä sektio että alatie synnytys. Molemmat rankkoja. Eka meni kiireelliseen sektioon. Jälkeen päin olin todella kipeä. En muista vauvan ekoista päivistä mitään. Kuuteen viikkoon en edes koiraa voinut ulkoiluttaa.

Toka alatie synnytys. Imukupilla lapsi maailmaan. Repesin + leikattiin. MUTTA kävelin salista huoneeseen, imetys lähti heti käyntiin, sain aivan erilailla nauttia vauvasta! Kipeä olin ja sitä kesti usean kuukauden, mutta se oli niin erilaista kipua kuin sektion jälkeen.

Jos abortilla uhkailet niin mielestäni et ole lastasi ansainnut. Anteeksi vaan.
 
liliaana
kuulostat tyhmältä.
Toiv. provo vain.
Et ajatellut miten pitkään kestää toipua sektiosta? itse synnytin alakautta ja kolmessa päivässä olin taas kunnossa.Tuskinpa olisi ollut asianlaita sektion kanssa..
Ja että suostuuko ne sektioon jos uhkaat abortilla? Mitenköhän paljon tätä lasta haluat...
 
vieras
Sektiosta mulle tuli pysyvä hermovaurio vatsan pintahermoihin. Alue on lopun elämääni tunnoton, siinä on hermosärkyä ja kutinaa. Sektio tekee viillon myös kohtuun ja sinne jää ikuinen arpi, joka voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa ja voi revetä seuraavassa synnytyksessä.

Olin niin sairas ja kipeä sektion jälkeen, etten enää koskaan halua kokea sitä kipua uudelleen. Makasin 2 päivää sängyssä pystymättä liikuttamaan edes varpaita, koska sattui niin. Hoitajat joutuivat täysin hoitamaan vauvan. Jouduin soittaa kelloa, jos halusin, että sänky nostetaan pystymmäksi. Virtsa tuli pussiin, jota hoitajat tyhjensivät. Kammottava kokemus ja vielä vartalo pilattu, tai siis kohtu.
 
hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
nyt tän toisen synnytän alakautta, vaikka oliskii perätilassa!
olin 2kk section jälkeen niin kipee, et en pystyny liikkumaan ,kun vatsan arpi oli niin kipeä... kaverit jotka synnyttäny alateitse olivat jo viikon päästä synnytyksestä ihan kondiksessa!
Ei lääkärit kyllä anna sun synnyttää perätilaa alakautta, ku on jo sektio takana. Kohdunrepeämän riski on liian suuri...
 
Rukoilijasirkka
Tulee varmaan ihan yllätyksenä, että yhä nykyäänkin synnyttäjä tuntee kipua, tavalla tai toisella. Sectioarpi ei ehkä välttämättä parannu nätisti, eikä se ole piilossa jalkojen välissä.

Jos pimppi repeää, niin se laitetaan tikeillä takaisin oikeanlaiseksi. Se on suunniteltu venymään, toisin kuin vatsa ei ole suunniteltu siihen, että se leikataan auki.

Värkki toimii edelleen, vaikka olen synnyttänyt kaksi lasta alakautta. Vaikka synnyttäisi sectiolla, täytyy silti treenata lantionpohjan lihaksia, koska eniten niitä venyttää raskausaikana kohdun paino.
 
heh
tais olla huono provo, mutta kyllähän näitä yleensä nuoria äitejä riittää jotka pelkää että paikat löystyy yms kun synnyttää, mä voin sanoa että mun värkistä ei kyllä tietäis että sieltä yks on pihalle tullut... :D

jos hankkiutuu raskaaks niin kestäkööt nämä teinitkin sen mitä se tuo tullessaan... sektio kuitenkin leikkaus ja synnytys on luonnollinen tapahtuma, ja se kipu, ei se ole sellaista mitä ei kestäisi, hyvät lääkkeet on keksitty ja mahatva kokea se miten oma keho tekee työtä! synnytys on mahatava kokemus!
 
jaana
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
Sun pitäs neuvolan kautta varmaan yrittää päästä ensin pelkopolille käymään keskustelemaan?
Muistathan ettei sektiokaan ole kivuton toimenpide, tai itse toimenpidehän on, mutta ei sen jälkeinen aika.
:hug:
Itseasiassa, välttämättä itse toimenpidekään ei ole kivuton.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
nyt tän toisen synnytän alakautta, vaikka oliskii perätilassa!
olin 2kk section jälkeen niin kipee, et en pystyny liikkumaan ,kun vatsan arpi oli niin kipeä... kaverit jotka synnyttäny alateitse olivat jo viikon päästä synnytyksestä ihan kondiksessa!
Ei lääkärit kyllä anna sun synnyttää perätilaa alakautta, ku on jo sektio takana. Kohdunrepeämän riski on liian suuri...
Kyllä lääkäri antaa, ei yksi sektio ole vielä niin iso riski tällaisessa tilanteessa. Tietenkin synnytyksen aikana on matala sektiokynnys ja tilannetta seurataan tarkasti.
 
Normaalijärjellä varustettu äiti
Hei älkää pelotelko, sektio on leikkaus joo, mutta järjestäen sujuu ongelmitta. Kipuja on joo, mutta niin on alatienkin jälkeen. Itsellä leikkaus ihana, kipuihin varustautui kun tiesi niitä odottaa, ja lääkitys pelaa... viikko leikkauksesta olin reippailla kävelyillä ja kaikki paitsi painavat kassit sujuivat.

Ja sektion saa pelkopolin kautta, heti neuvolassa vaadi sinne pääsy ja sitten vaan lääkärikeskustelussa pidät pääsi. Ketään ei alateitse pakoteta synnyttämään. Mutta syyksi ei riitä pelko alapään repsahduksesta, vaan kipupelko lähinnä.
 
Trolli, trollimpi, trollein
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä87:
Moi. Plussasin kolme viikkoa sitten! :)

Olen onnesta sekaisin, MUTTA en halua/aio synnyttää alatietä! Missä sairaalassa saa helpoiten section ilman että aletaan kyselemään ja utelemaan syitä?

Mä en ala siihen että paikat repee ja tunnen kipua jota ei tod tartte nykyään enää tuntea!

Eli kokemuksia asiasta.

Voivatko alkaa kova kovaa vasten siellä? Mitäs jos heille sanoo että teen abortin jos en saa sectiota? Toimiiko?
Sitten sanotaan, että no tehdään se abortti ja tuut sitten takaisin kun olet valmis äidiksi ;)

No oikeastihan asia menee niin, että sanot kärsiväsi synnytyspeloista ja tarvitset sen takia sektion. Mutta voi sitä tietämättömyyttä ihmisillä, jotka kuvittelee sektion olevan helppo tie.
Käytännössä kuitenkin vailla anatomista tai fysiologista syytä joudutaan kulkemaan pidempi reitti sektioon onneksi ja sektiosta päättää kuitenkin lääkäri ei nainen. Toivon mukaan tiellesi osuu ne kaikkein järkevimmät th:t, klöt ja lääkärit, jotka tajuavat tilanteesi ja pystyvät valmistamaan sinua elämän suureen tapahtumaan.


 
vieras
tämä on provo tai joku ei ole kasvanut vielä aikuiseksi. naisen kroppa on tehty synnytystä varten. leikkaus on aina mielettömän iso riski ja nykytutkimuksien mukaan lapsen kehitykselle haitallinen (ei tule oikeaa pöpökantaa sektiolla lapselle! ). kukaan järkevä ei oikeasti tahdo leikkaukseen, joka ei ole luonnollinen tapa synnyttää. kipua ei kannata pelätä ja puudutteita nykyään saa. joillakinhan se synnytys on aivan helppo ja kivutonkin. mistäs sen koskaan tietää etukäteen. ja miten voi pelätä etukäteen jotain mistä ei mitään tiedä?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
nyt tän toisen synnytän alakautta, vaikka oliskii perätilassa!
olin 2kk section jälkeen niin kipee, et en pystyny liikkumaan ,kun vatsan arpi oli niin kipeä... kaverit jotka synnyttäny alateitse olivat jo viikon päästä synnytyksestä ihan kondiksessa!
Ei lääkärit kyllä anna sun synnyttää perätilaa alakautta, ku on jo sektio takana. Kohdunrepeämän riski on liian suuri...
Perätilasynnytys ei aiheuta suurempaa kohdun repeämän riskiä kuin takaraivotarjontakaan. Ultralla pystytään vahvistamaan kohdun kuntoa, jonka perusteella päätetään, onko alatiesynnytys turvallinen, kohdun arpea pystytään myös seuraamaan synnytyksen aikana. Mikään rutiini ei ole tuo pt 2 ja suoraan sektioon.
 
myös 87 syntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
tais olla huono provo, mutta kyllähän näitä yleensä nuoria äitejä riittää jotka pelkää että paikat löystyy yms kun synnyttää, mä voin sanoa että mun värkistä ei kyllä tietäis että sieltä yks on pihalle tullut... :D

jos hankkiutuu raskaaks niin kestäkööt nämä teinitkin sen mitä se tuo tullessaan... sektio kuitenkin leikkaus ja synnytys on luonnollinen tapahtuma, ja se kipu, ei se ole sellaista mitä ei kestäisi, hyvät lääkkeet on keksitty ja mahatva kokea se miten oma keho tekee työtä! synnytys on mahatava kokemus!
mitkä teinit? 87 syntyneet täyttää/ on täyttänyt tänä vuonna 22 joten siitä on mielestäni teini kaukana. tyhmä ap ehkä on mutta ei teini. itse synnytän kohta kolmannen lapseni alakautta vaikka teini ehkä sinun mielestäsi olenkin. ja ikinä en ole paikkojen repsahdusta laittanut lapsieni terveyden tai oman terveyteni edelle. sektioon menen vain jos siihen on hyvät lääketieteelliset syyt jonka takia on välttämätön.
 
vieras
voi mitä höpinää. Minulle on tehty kaksi sektiota ja hyvin meni. Pari päivää oli epämukavaa mut niin on synnyttäneilläkin. Arpi on lähes näkymätön. Suosittelen sektiota kaikille, oikein inhimillinen tapa lisääntyä.
 
ap
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voi mitä höpinää. Minulle on tehty kaksi sektiota ja hyvin meni. Pari päivää oli epämukavaa mut niin on synnyttäneilläkin. Arpi on lähes näkymätön. Suosittelen sektiota kaikille, oikein inhimillinen tapa lisääntyä.
Tässä kohtaa ihan purskahdin ääneen!
 
ihme muija
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
toivottavasti kehittäisit itseäsi ja osaisit kasvattaa lapsestasi suvaitsevaisemman ja opettaa hänelle Käytöstapoja.
 
s
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
No tämä kyllä paljasti sut provoksi.
 
se toinen 87
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
en usko että kukaan on katkera (paitsi ehkä ne joilla oikeesti on mennyt paikat pilalle) vaan ihan lapsen ja oman terveytesi kannalta tätä asiaa ajatellaan. harvoin siitä paikat pilalle menee, naisen värkki on kuitenkin suunniteltu juuri synnyttämistä varten.

ja vaikka tuota aborttia et olisikaan oikeasti tekemässä niin minusta on aivan naurettavan lapsellinen uhkaus.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
Ja nyt repesin toisen kerran heti perään! Siis missä viestissä kukaan on sanonut olleensa revennyt. Ne jotka ovat asiasta maininneet, ovat kertoneet että hyvin on kursittu kokoon. Minäkin kyllä asiaa jännitin ennen synnytystä, mutta en olisi todellakaan sen takia jäänyt synnyttämättä normaalisti. Ja onneksi en, alapää ei ole yhtään erilainen kuin ennenkään. Siis edelleen yhtä hyvä niin minun kuin miehenikin mielestä. Miksi oletat että repeäisit?

Synnytys ei ole kärsimys vaan ihana kokemus. Ainutlaatuinen. Nautin jokaisesta hetkestä, oikeasti. Toivon että sinäkin vielä uskallat yrittää, muuten jäät jostain todella hienosta paitsi.
 

Yhteistyössä