Ei lääkärit kyllä anna sun synnyttää perätilaa alakautta, ku on jo sektio takana. Kohdunrepeämän riski on liian suuri...Alkuperäinen kirjoittaja no:mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
nyt tän toisen synnytän alakautta, vaikka oliskii perätilassa!
olin 2kk section jälkeen niin kipee, et en pystyny liikkumaan ,kun vatsan arpi oli niin kipeä... kaverit jotka synnyttäny alateitse olivat jo viikon päästä synnytyksestä ihan kondiksessa!
Itseasiassa, välttämättä itse toimenpidekään ei ole kivuton.Alkuperäinen kirjoittaja dada:Sun pitäs neuvolan kautta varmaan yrittää päästä ensin pelkopolille käymään keskustelemaan?
Muistathan ettei sektiokaan ole kivuton toimenpide, tai itse toimenpidehän on, mutta ei sen jälkeinen aika.
:hug:
Kyllä lääkäri antaa, ei yksi sektio ole vielä niin iso riski tällaisessa tilanteessa. Tietenkin synnytyksen aikana on matala sektiokynnys ja tilannetta seurataan tarkasti.Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:Ei lääkärit kyllä anna sun synnyttää perätilaa alakautta, ku on jo sektio takana. Kohdunrepeämän riski on liian suuri...Alkuperäinen kirjoittaja no:mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
olin 2kk section jälkeen niin kipee, et en pystyny liikkumaan ,kun vatsan arpi oli niin kipeä... kaverit jotka synnyttäny alateitse olivat jo viikon päästä synnytyksestä ihan kondiksessa!
Sitten sanotaan, että no tehdään se abortti ja tuut sitten takaisin kun olet valmis äidiksiAlkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä87:Moi. Plussasin kolme viikkoa sitten!
Olen onnesta sekaisin, MUTTA en halua/aio synnyttää alatietä! Missä sairaalassa saa helpoiten section ilman että aletaan kyselemään ja utelemaan syitä?
Mä en ala siihen että paikat repee ja tunnen kipua jota ei tod tartte nykyään enää tuntea!
Eli kokemuksia asiasta.
Voivatko alkaa kova kovaa vasten siellä? Mitäs jos heille sanoo että teen abortin jos en saa sectiota? Toimiiko?
Perätilasynnytys ei aiheuta suurempaa kohdun repeämän riskiä kuin takaraivotarjontakaan. Ultralla pystytään vahvistamaan kohdun kuntoa, jonka perusteella päätetään, onko alatiesynnytys turvallinen, kohdun arpea pystytään myös seuraamaan synnytyksen aikana. Mikään rutiini ei ole tuo pt 2 ja suoraan sektioon.Alkuperäinen kirjoittaja hoitsu:Ei lääkärit kyllä anna sun synnyttää perätilaa alakautta, ku on jo sektio takana. Kohdunrepeämän riski on liian suuri...Alkuperäinen kirjoittaja no:mä en taas halua sectiota, ensimmäinen syntyi sectiolla perätilan vuoksi,
mitkä teinit? 87 syntyneet täyttää/ on täyttänyt tänä vuonna 22 joten siitä on mielestäni teini kaukana. tyhmä ap ehkä on mutta ei teini. itse synnytän kohta kolmannen lapseni alakautta vaikka teini ehkä sinun mielestäsi olenkin. ja ikinä en ole paikkojen repsahdusta laittanut lapsieni terveyden tai oman terveyteni edelle. sektioon menen vain jos siihen on hyvät lääketieteelliset syyt jonka takia on välttämätön.Alkuperäinen kirjoittaja heh:tais olla huono provo, mutta kyllähän näitä yleensä nuoria äitejä riittää jotka pelkää että paikat löystyy yms kun synnyttää, mä voin sanoa että mun värkistä ei kyllä tietäis että sieltä yks on pihalle tullut...
jos hankkiutuu raskaaks niin kestäkööt nämä teinitkin sen mitä se tuo tullessaan... sektio kuitenkin leikkaus ja synnytys on luonnollinen tapahtuma, ja se kipu, ei se ole sellaista mitä ei kestäisi, hyvät lääkkeet on keksitty ja mahatva kokea se miten oma keho tekee työtä! synnytys on mahatava kokemus!
Tässä kohtaa ihan purskahdin ääneen!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:voi mitä höpinää. Minulle on tehty kaksi sektiota ja hyvin meni. Pari päivää oli epämukavaa mut niin on synnyttäneilläkin. Arpi on lähes näkymätön. Suosittelen sektiota kaikille, oikein inhimillinen tapa lisääntyä.
toivottavasti kehittäisit itseäsi ja osaisit kasvattaa lapsestasi suvaitsevaisemman ja opettaa hänelle Käytöstapoja.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!
Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!
Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!
Kiitti asiallisista vastauksista.
No tämä kyllä paljasti sut provoksi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!
Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!
Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!
en usko että kukaan on katkera (paitsi ehkä ne joilla oikeesti on mennyt paikat pilalle) vaan ihan lapsen ja oman terveytesi kannalta tätä asiaa ajatellaan. harvoin siitä paikat pilalle menee, naisen värkki on kuitenkin suunniteltu juuri synnyttämistä varten.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!
Ja nyt repesin toisen kerran heti perään! Siis missä viestissä kukaan on sanonut olleensa revennyt. Ne jotka ovat asiasta maininneet, ovat kertoneet että hyvin on kursittu kokoon. Minäkin kyllä asiaa jännitin ennen synnytystä, mutta en olisi todellakaan sen takia jäänyt synnyttämättä normaalisti. Ja onneksi en, alapää ei ole yhtään erilainen kuin ennenkään. Siis edelleen yhtä hyvä niin minun kuin miehenikin mielestä. Miksi oletat että repeäisit?Alkuperäinen kirjoittaja ap:No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!