Tahdon section!

  • Viestiketjun aloittaja tuleva äippä87
  • Ensimmäinen viesti
tikitön vieras :)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
Ja nyt repesin toisen kerran heti perään! Siis missä viestissä kukaan on sanonut olleensa revennyt. Ne jotka ovat asiasta maininneet, ovat kertoneet että hyvin on kursittu kokoon. Minäkin kyllä asiaa jännitin ennen synnytystä, mutta en olisi todellakaan sen takia jäänyt synnyttämättä normaalisti. Ja onneksi en, alapää ei ole yhtään erilainen kuin ennenkään. Siis edelleen yhtä hyvä niin minun kuin miehenikin mielestä. Miksi oletat että repeäisit?

Synnytys ei ole kärsimys vaan ihana kokemus. Ainutlaatuinen. Nautin jokaisesta hetkestä, oikeasti. Toivon että sinäkin vielä uskallat yrittää, muuten jäät jostain todella hienosta paitsi.
Ai ai ai, nyt jäi yksi sana pois vahingossa - siis repesin NAURUUN, en revennyt siellä synnytyksessä :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
Sektiollesi ei ole siten mitään perusteita, joten sitä ei myönnetä. Joten alahan kehitteleen pelkojasi, jotta toiveessi toteutuu :kieh:
Työtä on tehtävä, jotta saa mitä haluaa tyttösein. Ei näitä asioita valmiiks tehdä.
 
vieras
No sanot vaan tietysti lääkäreille että et halua että sun pimppa venyy siinä tarpeettomasti. Ehkä ymmärtää ja saat sen sektion. Tule sitten meille kertomaan miten meni!!
 
Rukoilijasirkka
Miksi pitää sitten edes lisääntyä, jos ei luota siihen, että alapää on sitävarten juurikin suunniteltu?

Jotenkin niin elämälle vierasta... Ehkä kandeis hankkii vaan semmonen aidonnäköinen nukke, niin ois vaivatonta ja kivaa kaikki.
 
Vai että revennyttä porukkaa... :LOL:

En yleensäkään ymmärrä miksi nuoria raskaana olevia naisia pelotellaan kaiken maailman repeämisillä ja kivuilla jne. Kaksi lasta(vanhempi täytti juuri 2v tässä kuussa) olen alakautta synnyttänyt ja kummassakaan ei ole tarvinnut muuta kivunlievitusta kuin ilokaasun eikä kummastakaan tullut repeämiä(ensimmäisessä pieni nirhauma jossa arpoivat että pitäisikö laittaa tikkeja). Suoraan synnytyksestä olen kävellyt omin jaloin ja istumiset sun muut on sujunut ihan normaalisti eli saman tien olen ollut täysin toimintakykyinen.

Kolmannen lapsen laskettu aika olisi 26.1.2010 ja ainoa pelko on että jos joutuukin jostain syystä sektioon josta toipuminen on varmasti aikaa vievää(yritäpä olla kahden näin pienen +vastasyntyneen kanssa missään vuodelevossa) ja kivuliasta.
 
T't'
Alkuperäinen kirjoittaja Kuiskaten:
Porvoossa varmaan kaikki on mahdollista, mä taas tekisin kaikkeni, etten vaan joutuis sektioon... mutta kukin tyylillään :xmas:
Ja se on oikea tapa? Tehdä kaikkensa ettei joudu sektioon mutta ei se että tekisi kaikkensa ettei joudu synnyttämään alakautta?

Ap. Kyllä se pelko siitä varmaan helpottaa kun raskaus menee pidemmälle ja saat puhua asiasta neuvolassa :) Ei se alatiesynnytys niin paha ole kuin voisi luulla :) Tsemppiä!
 
heh
ja tosiaan, kun oot 22-vuotias, eli nuori, niin sun paikat palautuu synnytyksestä tosi nopeeta!

lantionpohjan lihaksia aletaan jumppauttaa jo sairaalassa, ja mulla esim jälkitarkastukseen mennessä kaikki oli kuin ennenkin.
 
huh huh
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
olet idootti ja tyhmä etkä ansaitse lasta =) toivottavasti raskautesi on tuulimuna tai jotain sillä olisi sääli, jos vauva joutuisi oikeasti kärsimään noin idiootista ja itsekkäästä "äidistä".

tutustuhan vähän hei sektion riskeihin ennen ku alat hehkuttamaan kuinka kivaa, mukavaa ja helppoa se on.
huh mikä idiootti sinä olet
 
katsele nyt
Minua pelotti synnytys paljon, kun rupesin odottamaan esikoista. Raskauden alkuvaiheessa olin välillä suorastaan kauhuissani, kun ajattelin, että tämä täytyy sitten synnyttääkin. Raskauden edetessä ajatukseen kerkesi kuitenkin hyvin tottua, eikä se raskauden loppuvaiheessa tuntunut enää ollenkaan niin ahdistavalta. Parin viimeisen viikon aikana sitä rupesi jo toivomaan, että pääsisi nyt jo synnyttämään.
 
niin
Taas tätä keskustelua. Eikö se nyt ole jo päivän selvää, että alatiesynnytys voi olla todella helppo ja toisaalta taas voi tulla äidille voi tulla elinikäiset vammat. Samoin sektion laita, toisilla sujuu todella kivuttomasti ja toisille tulee vaikka mitä komplikaatioita ja tulehduksia. Yksilöllisistä kokemuksista ei voi tehdä yleisiä päätelmiä.
 
naurettava olet
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No just joo! Onpa täällä katkeraa/revennyttä porukkaa!

Tuskin on minun vika jos itse synnytitte alatietä vaikkei ole pakko ja paikat on pilalla! Tartte ruveta täällä ääliöksi haukkumaan!

Miksi menisin pelkopolille? Ei mua _pelota_ synnytys, en vaan halua pilata itseäni näin nuorena! Minkä takia edelleen ajatellaan että kärsivä kirkkaimman kruunun saa? En mä ny aborttia ollu tekemässä vaan ajattelin jos se toimisi _uhkauksena_ Haloo!

Kiitti asiallisista vastauksista.
Kannattas sitten jättää lapset tekemättä kokonaan!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
huoh taas mammat käy kuumana :whistle: mitä sitten jos joku haluaa sektion ei se teidän maha ole tai teidän pil..... :headwall:
Saahan asiaan ilmaista mielipiteensä. Keskusteluahan tässä kenties haettiin?

Samat provot täällä pyörii vuodesta toiseen. Joku aina vain luulee keksineensä hauskan UUDEN jutun. Keskustelu itsessään kuitenkin joka välittämättä ap:sta on aivan hyödyllinen. Se voi tuoda ihmisille tietoa sektion riskeistä, jotka eivät ole maallikoille aivan täysin selviä. Esim. minkälaisia vaikutuksia sektiolla on vauvalle syntymän hetkellä tms. Aina täällä kuitenkin on uusi lukija, jolle keskustelu on uusi ja tieto voi hyödyttää häntä tulevaisuudessa. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Taas tätä keskustelua. Eikö se nyt ole jo päivän selvää, että alatiesynnytys voi olla todella helppo ja toisaalta taas voi tulla äidille voi tulla elinikäiset vammat. Samoin sektion laita, toisilla sujuu todella kivuttomasti ja toisille tulee vaikka mitä komplikaatioita ja tulehduksia. Yksilöllisistä kokemuksista ei voi tehdä yleisiä päätelmiä.
Yksilöllisistä kokemusten keskiarvosta syntyy yleinen päätelmä. Mutta toisaalta joo, otos ei ole luotettava kun on kyse mitäs nyt? -palstasta.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva äippä87:
Moi. Plussasin kolme viikkoa sitten! :)

Olen onnesta sekaisin, MUTTA en halua/aio synnyttää alatietä! Missä sairaalassa saa helpoiten section ilman että aletaan kyselemään ja utelemaan syitä?

Mä en ala siihen että paikat repee ja tunnen kipua jota ei tod tartte nykyään enää tuntea!

Eli kokemuksia asiasta.

Voivatko alkaa kova kovaa vasten siellä? Mitäs jos heille sanoo että teen abortin jos en saa sectiota? Toimiiko?
Mun mielestä jokainen saa haluta sektiota jos haluaa, mutta älä nyt hemmetissä luule että sektio kivuton on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
huoh taas mammat käy kuumana :whistle: mitä sitten jos joku haluaa sektion ei se teidän maha ole tai teidän pil..... :headwall:
Saahan asiaan ilmaista mielipiteensä. Keskusteluahan tässä kenties haettiin?

Samat provot täällä pyörii vuodesta toiseen. Joku aina vain luulee keksineensä hauskan UUDEN jutun. Keskustelu itsessään kuitenkin joka välittämättä ap:sta on aivan hyödyllinen. Se voi tuoda ihmisille tietoa sektion riskeistä, jotka eivät ole maallikoille aivan täysin selviä. Esim. minkälaisia vaikutuksia sektiolla on vauvalle syntymän hetkellä tms. Aina täällä kuitenkin on uusi lukija, jolle keskustelu on uusi ja tieto voi hyödyttää häntä tulevaisuudessa. :)
saa toki mutta aina se sama paska niskaan..et ansaitse olla äiti ja blaa :headwall:
 
vieras

saa toki mutta aina se sama paska niskaan..et ansaitse olla äiti ja blaa :headwall: [/quote]

Toivottavasti tällaiset ihmiset vain ymmärtävät että äitiys ei ole välttämättä aina helppoa sen synnytyksen jälkeenkään. Että ap on valmis myös elämään sen sektion jälkeen...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
huoh taas mammat käy kuumana :whistle: mitä sitten jos joku haluaa sektion ei se teidän maha ole tai teidän pil..... :headwall:
Saahan asiaan ilmaista mielipiteensä. Keskusteluahan tässä kenties haettiin?

Samat provot täällä pyörii vuodesta toiseen. Joku aina vain luulee keksineensä hauskan UUDEN jutun. Keskustelu itsessään kuitenkin joka välittämättä ap:sta on aivan hyödyllinen. Se voi tuoda ihmisille tietoa sektion riskeistä, jotka eivät ole maallikoille aivan täysin selviä. Esim. minkälaisia vaikutuksia sektiolla on vauvalle syntymän hetkellä tms. Aina täällä kuitenkin on uusi lukija, jolle keskustelu on uusi ja tieto voi hyödyttää häntä tulevaisuudessa. :)
saa toki mutta aina se sama paska niskaan..et ansaitse olla äiti ja blaa :headwall:
Asiattomuudet toki erikseen.
Aina vain muistettava, että se miten on saanut päätöksen synnytystavasta ammattilaisilta on pätevämpi arvio kuin kaksplussan mammojen paahtamiset. Yleensä syyllistämisiin ja paskan heittoon liittyy huonoa itsetuntoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saa toki mutta aina se sama paska niskaan..et ansaitse olla äiti ja blaa :headwall:
Toivottavasti tällaiset ihmiset vain ymmärtävät että äitiys ei ole välttämättä aina helppoa sen synnytyksen jälkeenkään. Että ap on valmis myös elämään sen sektion jälkeen...[/quote]

joo mutta se jos joku ei halua kipua tuntea ni ei se sitä tarkoita että ei pystyis lasta hoitamaan saatika ansaitsis olla äiti
 
jopas on
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saa toki mutta aina se sama paska niskaan..et ansaitse olla äiti ja blaa :headwall:
Toivottavasti tällaiset ihmiset vain ymmärtävät että äitiys ei ole välttämättä aina helppoa sen synnytyksen jälkeenkään. Että ap on valmis myös elämään sen sektion jälkeen...
joo mutta se jos joku ei halua kipua tuntea ni ei se sitä tarkoita että ei pystyis lasta hoitamaan saatika ansaitsis olla äiti[/quote]

Peesi. Sillä, että haluaa section ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvin selviytyy äitiydestä.
 
Provo
Tää nyt on varmasti provo, mut ku te jauhatte peloista ym. niin tässä ap ei halunnut sektiota pelon takia vaan niin typerästä syystä ettei hän halua mennä pilalle? No kyllähän siinä nyt venyy muutenkin ku maha kasvaa ym niin eikös siinä jo mene pilalle vai onko kyse vaan alapään pilalle menosta. :D
 
Jopas jopas
Alkuperäinen kirjoittaja jopas on:
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saa toki mutta aina se sama paska niskaan..et ansaitse olla äiti ja blaa :headwall:
Toivottavasti tällaiset ihmiset vain ymmärtävät että äitiys ei ole välttämättä aina helppoa sen synnytyksen jälkeenkään. Että ap on valmis myös elämään sen sektion jälkeen...
joo mutta se jos joku ei halua kipua tuntea ni ei se sitä tarkoita että ei pystyis lasta hoitamaan saatika ansaitsis olla äiti
Peesi. Sillä, että haluaa section ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka hyvin selviytyy äitiydestä.[/quote]


Tässäpä ei ollukkaan kyse siitä et ei haluais kipua tuntea.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Provo:
Tää nyt on varmasti provo, mut ku te jauhatte peloista ym. niin tässä ap ei halunnut sektiota pelon takia vaan niin typerästä syystä ettei hän halua mennä pilalle? No kyllähän siinä nyt venyy muutenkin ku maha kasvaa ym niin eikös siinä jo mene pilalle vai onko kyse vaan alapään pilalle menosta. :D
Tää on ihan hyvä pointti. Tarkemmin kun itse ajattelen asiaa omalla kohdallani niin itse asiassa alapää se on parhaiten säilynyt tässä koko prosessissa :) Toisin on mahan ja rintojen laita. Ja ei, ei se auta ettei imetä, ongelma on siinä että rinnat kasvaa siinä raskauden aikana valtavasti ja sitten valitettavasti se koko pienenee synnytyksen jälkeen...

Mutta veikkaan että ap ei tätä mieti kahta kertaa, jättää tietysti imettämättä :)
 

Yhteistyössä