Tässäpä hauska arvioni siitä,millainen ihminen ostaa minkäkin talvihaalarin lapselleen!

  • Viestiketjun aloittaja haalarihype
  • Ensimmäinen viesti
adha
Mitä itse olet mieltä itsestäsi? lue alkuperäinen viesti, siinä on kaikki nuo merkit jo mainittu!
olet sekoitus niistä! Ehkä hieman "liian" muotitietoinen koetat olevasi, ja tytölläsi on yksi suomen suosituimmista nimistä. Toivon kuitenkin ettei sinulla ole adhd. Olet perinteinen "tyttöjen äiti",poikaa et koskaan haluaisi..
Sen takia kysyin koska mikään noista kuvauksista ei pitänyt paikkansa, ajattelin että jos noista on kehitelty joku yhdistelmä arvio.=)
Lisäksi me asutaan "maalla" jossa kukaan ei taatusti edes tiedä noita merkkejä... joten merkillä pröystäily on mahdotonta. Tytön nimi ei ole yksi suosituimmista, Suomessa nimen omistaa noin 3000 hlö ("kautta aikojen"). Tänä vuonna nimen saanut 122 hlö.
Itselläni ei ole ahdh:ta, veljelläni kylläkin.
Ja kaiken lisäksi esikoiseni on poika!:)
 
Pidät vanhanaikaisista "kuoseista",esim keltaisesta tms. Värikäs perhe olette, ja iloisia!
Vähän voisi päivittää ulkovaatteita; tutustu vaikkapa Lindexiin tai Minymoon seuraavaksi!
(ellet sitten ole kirppis-ihminen, no,sieltäkin voi löytää löytöjä! Onnea!)
En pidä vanhanaikaisista kuoseista enkä osta kirpparilta :)

Lennen ja Everestin olen ostanut kirkuvan oranssin värin takia (Everest osoittautui ihanaksi noin muutenkin..), Brion puku on leijonankeltainen ja sininen, pidän siis tuostakin väristä.
Lassie on kaverilta ostettu, kun halvalla sai eikä ollut mitään ylisöpöhärpäkehelvetti (tytölle siis).
Kid's look on kirkkaanpunainen, saatu uudenveroisena, mutta pidän väristä niin että on päässyt käyttöön astikin (vaikka ei olekaan oranssi xD ).
HM:n toppaliivi on fuksianpunainen jostain menneiltä vuosilta, ostin myös tämän uudenveroisena kaverilta.
Reiman takki taas oli alunperin mun mielestä järkyttävä, etenkin sne sinisen värinsä takia, mutta nyt päässyt silloin tällöin käyttöön kun olen yrittänyt tulla sinuiksi sen karmean kuosin ja värin kanssa.

Minä siis ostan lapsille vaatteita lähinnä värin ja yksinkertaisen kuosin perusteella.
 
"kesäkuinen"
Lassie: En välitä haalareista, enkä välitä väreistä. Mitä väliä jos on ruma,
kunhan Pekka ei kastu!

--Olen siis tämä äiti, mutta mielestäni takki tässä asussa oli värikkäin ja paras malliltaan :)
 
Tämä oli hauska analyysi.
Ekan kerran palstan lukemisen aloittamisen jälkene tuli olo, että pitää kurkata mitä merkkiä haalarimme ja ulkopukumme ovat.

Pitäisiköhän nyt huolestua "rikkonaisesta mielestään" kun löytyi ainakin Reimatecia, Småfolkia ja Girafia?
 
tosikko psykologi
Onneksi ihmisen persoonallisuus on niin monimutkainen juttu, ettei sitä voi tyypittää, luokittaa tai määritellä pelkän lastenhaalarimerkin perusteellaa.....Oli sitten kuinka hauskaa tai ei......
 
:LOL: Mä oon niin toi jonathan..ja siis jonathanin haalari meillä onkin.Paitsi jos ostaisin itelleni haalaria oisin molo :saint::ashamed: Ja mun kaveri on pop2, se on ekologinen rastapää mutta sen oma äiti osti kyllä haalarin.:D
 
Tämä oli hauska analyysi.
Ekan kerran palstan lukemisen aloittamisen jälkene tuli olo, että pitää kurkata mitä merkkiä haalarimme ja ulkopukumme ovat.

Pitäisiköhän nyt huolestua "rikkonaisesta mielestään" kun löytyi ainakin Reimatecia, Småfolkia ja Girafia?
Mäkään en oikein tiedä mitä mulle nyt tapahtuu kun meil on Jonathanin haalari mutta saadaan mun kaverilta pop2 haalari niin tuleeko musta nyt ekologinen rastapää...vai mitä..?:confused:
 
hauska ketuju :)
Onkohan mulla joku jakaantunut personaalisuus, kun meillä löytyy kahdelta lapselta ticketiä, popia, reimateciä, lassieta ja taitaa vauvalla olla ajoittain jopa äippäpaketin toppahaalarikin päällä? :)
 
km
Molo: Pyörii netissä ja blogeissa aina. Tietää mikä uusinta uutta.
Ticket: Ei niin varakas kuin edellinen,mutta intohimoinen lastenvaatteista,
lastenvaateblogeista ja lindexin vaatteista,sekä huutonetistä!
Pop: Urheilullinen ja hyvän ammatin omaava. Ehkä hieman ylpeä.
Pop 2: Unisexiä sen olla pitää! Ecologinen rastapää jonka anoppi maksaa
haalarin.
Jonathan: Tavallinen kotiäiti. Ei niin väliä mikä haalari, kunhan kestää.
Reimatec: Tylsä ihminen! Jolla ei ole värisilmää.
Remu: Nappasin tän vaan sattumalta kun olin prismassa ruokaostoksilla!
Cupcake: Minun Jessica mussuccani racastaa vaaleanpunaista sydämmillä!
Lassie: En välitä haalareista, enkä välitä väreistä. Mitä väliä jos on ruma,
kunhan Pekka ei kastu!
Rasavil: Kotimaista sen olla pitää! Ai niin,mutta missähän nää tehrään?
Småfolk: Olen erikoinen ja lapseni puen retroihin ja omppuihin! Huomaathan
minut!
Minymo: Säästeliäs, ja yksinkertainen on kaunista!
Minymo 2:(pallohaalari) Tää on ainut mitä Neea-muruselleni suostun päälle
laittaan! Metsästän huutonetistä tätä vaikka koko kesän!
Ciraf: Laitan itsellenikin vaikka teltan päälleni. Olen iloinen ihminen, ja ihan
samantekevää mitä mulla tai lapsellani on päällä.


saa jatkaa....
Kyllä tää vähä ontuu muutamas kohtaa. Lassie ei ensinnäkää pidä vettä joten sen ostaja ei voi ajatella "kunhan lapseni pysyy kuivana". Jos ajattelee noin niin pitää ostaa se reimatec. Nimim. kokemusta omaava.

Ja mikäs minä sitte oon kun ostan vähän kaikkea? Kosteussuojattua ja kestävää pitää olla, eli ihan halvimmat jää pelistä pois, mutta muuten en oo minkään tietyn merkin kannattaja. Vaihdellen ostan, joskus toista ja joskus toista.
 
kfsjhfeoin
No entäs kun muksuilla on ollu Lassieta, Lenneä, Name it:ä, Remua, Reimaa, Cirafia, Ellosta, Lindexiä, Villervallaa, varmaan jotain muutakin vielä.... Jakomielitautinen?
 
"kolmen äiti"
Jonathan: Tavallinen kotiäiti. Ei niin väliä mikä haalari, kunhan kestää.
Reimatec: Tylsä ihminen! Jolla ei ole värisilmää.
Remu: Nappasin tän vaan sattumalta kun olin prismassa ruokaostoksilla!
Lassie: En välitä haalareista, enkä välitä väreistä. Mitä väliä jos on ruma, kunhan Pekka ei kastu!

Joo... Ei tää nyt niin kauas totuudesta mennyt.
Jonathania, Reimateciä, Remua ja Lassieta on lähinnä näkynyt meidän lapsilla.
Ja kaikki ostettu periaatteella, kunhan haalari kestää ja pitää lapsen kuivana.
Ja useinmiten haalari napataan mukaan Prismasta, Citymarketista tms silloin kun satutaan olemaan muutenkin ostoksilla. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti;21825083:
Hmm...mulle on se merkki ihan se ja sama. Ostan sellaisen mikä on mielestäni nätti ja kätevä, maksoi mitä maksoi. Osa likan vaatteista on ihan halpiksia, osa kalliimmasta päästä. En osta merkin enkä hinnan perusteella mitään. Mitäs se sitten kertoo minusta?
sama täällä ja meillä lassien puku ja ei ihan osunut kohilleen toi että ei välitä väreistä, löysin ihanan puvun viimevuoden mallistosta ja nyt on etsinnässä siihen mätsäävät tumput,töppöset ja hattu ja ne sit tulee olla samaa sarjaa !
 
justjust
"Lassie: En välitä haalareista, enkä välitä väreistä. Mitä väliä jos on ruma,
kunhan Pekka ei kastu!"

Mitä vikaa Lassiessa on? Sehän on kallis ja hyvä merkki ja eikä tod. mikään ruma !!
Ap:lla on p''ssä vikaa.
 
ahahahhah!!
"Lassie: En välitä haalareista, enkä välitä väreistä. Mitä väliä jos on ruma,
kunhan Pekka ei kastu!"

Mitä vikaa Lassiessa on? Sehän on kallis ja hyvä merkki ja eikä tod. mikään ruma !!
Ap:lla on p''ssä vikaa.
Anna mun nauraa! Valitettavasti lassie ON ruma, eikä mikään kalliskaan..
(tai minä en siitä ainakaan maksaisi). Sehän on Reiman halpisversio-sama valmistaja, ja reimakin nykyään täysin pska!
 
"Jag"
Minusta tämä oli hauska ja oivaltava. Onko pakko ottaa kaikki niin vakavasti!?

Meillä on täksi vuodeksi Molokidsiä, mutta kuopukselle on vielä haalari hankinnassa. Aiempina vuosina on suosittu Ticketiä, koska vaatteet ovat kivannäköisiä ja todella laadukkaita. On meillä joskus ollut Travallenkin haalarit. Siitä on tosin jo vuosia, ja silloin lastenvaatetus oli vielä ihan erilaista puuhaa kuin nykyään. Suurinta osaa nykymerkeistä ei vielä ollutkaan, tai ainakaan ollut saatavilla Suomessa kuin muutamasta harvasta nettikaupasta pieniä eriä. Mä rakastan pukea lapseni kauniisti (omaan silmään ;)) ja laadukkaasti niin, että vaatteet tuntuvat kivalta päällä ja pitävät lapsen lämpimänä ja kuivana. Meillä myös lapset osallistuvat vaatteidensa valintaan, ja joskus saattaa toki käydä niin, että äiti ei ole ihan samaa mieltä vaatteen kauneudesta kuin kullannuppu... :D
 
valmistusmaakin vaikuttaa
Ihmetellä pitää mikä siinä Reimatecissä on niin pahasta. Lassien lisäksi varmaan ainoita näistä ketjussa mainituista merkeistä jotka tehdään suomessa (kankaanpäässä!)
 
"vieras"
Ihmetellä pitää mikä siinä Reimatecissä on niin pahasta. Lassien lisäksi varmaan ainoita näistä ketjussa mainituista merkeistä jotka tehdään suomessa (kankaanpäässä!)
Ei tehdä enää Suomessa, vaan Kiinassa!
Herätkää todellisuuteen. Ei Reimassa ole mitään muuta suomalaista kun se suunnittelu, ja sekin on ihan perseeeeeeeestä,rumimpia haalareita ei ole olemassa.
 

Yhteistyössä