Kohdellaanko teidän erityiskoulussa/luuokalla vammaisia jotenkin muista poikkeavalla tavalla? Nyt en oikein ymmärtänyt kirjoittamaasi.juu erityislasi mutta EI VAMMAINEN joten häntä käsiteltiin. Häntä pidettiin vauvana, vaika oli eskarissa.
Kohdellaanko teidän erityiskoulussa/luuokalla vammaisia jotenkin muista poikkeavalla tavalla? Nyt en oikein ymmärtänyt kirjoittamaasi.juu erityislasi mutta EI VAMMAINEN joten häntä käsiteltiin. Häntä pidettiin vauvana, vaika oli eskarissa.
missä erityiskoulussa?Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27990329:Kohdellaanko teidän erityiskoulussa/luuokalla vammaisia jotenkin muista poikkeavalla tavalla? Nyt en oikein ymmärtänyt kirjoittamaasi.
Anteeksi mulla on vaikeuksia hahmoittaa kirjoittamaasi Ajattelin että lapsesi oli erityiskoulussa tai luokalla koska opettajat kohtelivat häntä vammaisena. Vaikka kysehän ei edes ollut koulusta vaan eskarista, nyt tarkemmin kun luin kirjoitustasi. Pojallasi on kuitenkin dysfasia?missä erityiskoulussa?
Meillä lapset on normikoulusa , vaihdettin koulua kumuutettiin. Kaikkia, myös tuota lukion aloittanuta käsiteltiin aivan toisella aliallakun ei opettajat tunteneet. kaikila mennyt koulussa peremmin.
Huh mitä kirjoitusta :O Vaikee lukea.juu erityislasi mutta EI VAMMAINEN joten häntä käsiteltiin. Häntä pidettiin vauvana, vaika oli eskarissa. hyvä etteivät vapipoja laittaneet pojalle. Mutta sitä en käsitä että miski opettajila on hirveä hnku ISOVELI pitää nissä tähtoimerkinnöissä ja lukea luokaa alempaa matikkaa ja enkkua. Sanoivat että me tehdään halla jos poistetaan ne. Poika itse sanoi että turhautuu ja numerot Nousi ku päsi perusluokkaan kävi vian välillä pienryhmässä ja tähtimerkinnä tpoistui kokonaan. On tyhtmä että ne tähtimerkinnät vaikuttavat niin ettei enää haluta yrittää, mies opetti opilaita puupuolella ja oli väärin etä tähtimerkinnän saaneet sai AUTOMAATTISESTI kolmosen vaikka eivät edes olisi olleet paikalla. myös meidän luokasa oli par oppilast joile tehtiin AUTOMATISESTI koe josta sa ykkösen ku ovat ollet " erityisluokalla" ei tarvinnut edes yrittä. ja koe oli nii helppo että vastaukset oli toisella sivulla jos osasi hakea. heille jopa kerrottin etä mitkä lauseet kannattaa lukea että ne tule kokeseen . Eli vastaukset annetiin valmina. värin on se että todistuksess ei sitten näy etä tämä opilas o sanu HELPOTUKSEN, hän ei voi ola smalla tasolla kuin s eopilas joka on lukenut oikeasti ja saanutsen yjkkösen. ykkösenkin pitä kutienkinolla puolet oikien näilä ei tarvinnut olla sitäkään.
ei ole hän puhu nyt aivan kui muutkin. hän ei van osannut vielä kouluun mennessä sanoa m, r ja k-kirjainta. kaikki nämä hä oppi kakkosluokkaan mennessä. Ei ole MITÄÄN puhevikaa enääAlkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27990387:Anteeksi mulla on vaikeuksia hahmoittaa kirjoittamaasi Ajattelin että lapsesi oli erityiskoulussa tai luokalla koska opettajat kohtelivat häntä vammaisena. Vaikka kysehän ei edes ollut koulusta vaan eskarista, nyt tarkemmin kun luin kirjoitustasi. Pojallasi on kuitenkin dysfasia?
poika turhautui kun ei ymmärtänyt että hän puhu väärin. kuli itse puheensa oikein. Ja sitten alettiin kiusaaman ku ei osannut puhua. Ja tietenki hän sitten alkoi ite riehumaan, häipyi luokasta ym ym. enää ei jälkeäkän smaasta pojasta. tähän oli aian lääkeknä jälki-istunto, kunne slaiteeiin kissa pöydälle ja ope oli myös rehtorin "puhuttelussa" samana aikaan meidän kanssa., Tajusi että hänessäkin voi olla vikaei ole hän puhu nyt aivan kui muutkin. hän ei van osannut vielä kouluun mennessä sanoa m, r ja k-kirjainta. kaikki nämä hä oppi kakkosluokkaan mennessä. Ei ole MITÄÄN puhevikaa enää
Miten lapsi voi kuulla puheensa oikein jos puhuu kuitenkin väärin? Vai eikö lapsi ymmärtänyt puhuvansa väärin?poika turhautui kun ei ymmärtänyt että hän puhu väärin. kuli itse puheensa oikein. Ja sitten alettiin kiusaaman ku ei osannut puhua. Ja tietenki hän sitten alkoi ite riehumaan, häipyi luokasta ym ym. enää ei jälkeäkän smaasta pojasta. tähän oli aian lääkeknä jälki-istunto, kunne slaiteeiin kissa pöydälle ja ope oli myös rehtorin "puhuttelussa" samana aikaan meidän kanssa., Tajusi että hänessäkin voi olla vika
Tuo on totta mitä lääkäri väitti, mutta tarkennatko vielä, miksi siis ei suositellut tytölle lääkistystä? Oltiinko diagnoosi adhd:stä kuitenkin tehty?Lääkkeen vaikutus adhd-ihmiselle on rauhoittava (tai siis tuota hyperaktiivisuutta poistava/lieventävä), mutta lääke itsessään ei ole rauhoittava vaan "terveelle" ihmiselle vaikutus on päinvastainen. Siksi turha väittää että nuo ovat lääkkeitä jolla terveitä (siis ei oikeasti adhd:ta omaavia) lapsia huumataan rauhallisiksi.
Noin ainakin oman lapseni lääkäri väitti ja sillä perusteli osin päätöstään ettei määrääkään tytölle adhd-lääkkeitä.
älä jaksa jankata. En minäkän huomaa että sanon r-kirjaimen väärin. vaika mulla r-vika on.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27990433:Miten lapsi voi kuulla puheensa oikein jos puhuu kuitenkin väärin? Vai eikö lapsi ymmärtänyt puhuvansa väärin?
Anteeksi jos kyselin. Asia vaan kiinnosti.älä jaksa jankata. En minäkän huomaa että sanon r-kirjaimen väärin. vaika mulla r-vika on.
muut sen huomaavat. eihän henkilö joka ei osaa sanoa s-kirjainta huomaa ettei sitä osaa sanoa.
Mitä sä oikeen selität?älä jaksa jankata. En minäkän huomaa että sanon r-kirjaimen väärin. vaika mulla r-vika on.
muut sen huomaavat. eihän henkilö joka ei osaa sanoa s-kirjainta huomaa ettei sitä osaa sanoa.
Eikö oikeasti esim. R-vikainen kuule sitä, että puhuu väärin? Eihän se vika korvissa ole vaan äänteen muodostamisessa?älä jaksa jankata. En minäkän huomaa että sanon r-kirjaimen väärin. vaika mulla r-vika on.
muut sen huomaavat. eihän henkilö joka ei osaa sanoa s-kirjainta huomaa ettei sitä osaa sanoa.
Siis tottakait sä sen huomaat, mutta et välitä kun olet tottunut.älä jaksa jankata. En minäkän huomaa että sanon r-kirjaimen väärin. vaika mulla r-vika on.
muut sen huomaavat. eihän henkilö joka ei osaa sanoa s-kirjainta huomaa ettei sitä osaa sanoa.
Ihan oikeasti lapset monesti kuvittelevat sanovansa sanan oikein ja tuohtuvat kun aikuinen ei ymmärrä. Meidän poika ainakin saattaa jankata vaikka kuinka monta kertaa jotain sanaa vaikka mä sanon etten ymmärrä, ja suuttuu oikein kun en tajua. Samoin mun pikkuveli puhui hyvin omalaatuista kieltä vielä neljä vuotiaanakin, ja suuttui kun muut ei ymmärtäneet, ja oli sitä mieltä että kyllä hän sanoo sen sanan oikein. Yksi kaveri taas (vajaa 30v mies) taivuttaa sanan hyvää väärin joka kerta, kysyy esim. koiraltamme jonkun herkun annettuaan "oliko se hyvälle" ja kun häntä huomauttaa, niin inttää vaan sanoneensa että oliko se hyvää. Mä siis uskon ettei kaikki tosiaankaan huomaa/tajua puhuvansa "väärin".Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;27990481:Eikö oikeasti esim. R-vikainen kuule sitä, että puhuu väärin? Eihän se vika korvissa ole vaan äänteen muodostamisessa?
Varmasti noinkin. Mä tarkoitin kirjoituksessani niitä, jotka eivät koskaan edes hae apua lapselleen, eivät siis edes yritä, vaan tekevät keittiönpöydän ääressä omasta päästään adhd-diagnoosin ja puhuvat siitä sitten faktana ympäri kyliä.Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27990281:Todellisuudessa se ADHD diagnoosi voi olla vaikeaa saada tai edes tutkimuksiin päästä. Tiedän monta vanhempaa jotka ovat koittaneet saada apua lapsensa oireiluun. mutta on mennyt vuosi ennen kun tutkimuksiin on edes päästy. Usein vähätellään adhd lapsen oireita siellä koulussa tai päiväkodissa. Ja vanhemmat saavat taistella pitkään saadakseen lapselleen sen diagnoosin. Tai että ADHD poissuuljettaisiin tukimusten kautta.
Meillä on kaksi haastavaa lasta. Toiselle on koitettu etsiä aikanaan apua, saamatta sitä. Aika näyttää ovatko lapset todellakin vain huonosti kasvatettuja vai tuleeko myöhemmin ongelmia vaikka opiskelujen suhteen kun keskittyminen ei pelitäkkään.
Itselläni on ollut aina ongelmia keskittymisen suhteen. Mitään diagnoosia en ole saanut lapsuudessa tai aikuisena. Olen siis joko huonosti kasvatettu, tyhmä ja laiska. Tai sitten minulla on jotain häikkää päässäni, enkä tarkoita horjuvaa mielenterveyttä.