Tässä on Keravan puukottaja

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Tosiaan voi olla niinkin, että laitokseen pääsee helpommin kun heti osottautuu agressiiviseksi ja ympäristölleen vaaralliseksi. Itsetuhoinen taas on vähemmän kuluttamassa verovaroja kun lopettaa siviilissä itsensä (näin kärjistäen muotoiltuna). Toki pienten lasten vanhemmuus voi olla yksi tekijä, että saa diagnoosin helpommalla. Samoin jos on muuten vastuussa muiden ihmisten elämästä. Muuten riippuu paljon joskus omaisista/läheisistä, että apua tarvitseva saa (oikeenlaista) hoitoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan se vähän reilumpaa käydä oman kokoisensa kimppuun, sitä tarkoitin. Miksi takerrut siihen?
Öh.
Ei mielisairaskaan tyhmä ole. Ei hän halua turpiinsa saada, ja siksi valitsi uhrin josta ei ole vastusta. Näin lehdessä luki.
Toisekseen, luuletko että tietyssä tilassa oleva ihminen ymmärtää yhtikäs mitään siitä, mikä on reilua ja mikä ei?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan se vähän reilumpaa käydä oman kokoisensa kimppuun, sitä tarkoitin. Miksi takerrut siihen?
Öh.
Ei mielisairaskaan tyhmä ole. Ei hän halua turpiinsa saada, ja siksi valitsi uhrin josta ei ole vastusta. Näin lehdessä luki.
Toisekseen, luuletko että tietyssä tilassa oleva ihminen ymmärtää yhtikäs mitään siitä, mikä on reilua ja mikä ei?
nimenomaan,varsin typeriä kommentteja ja aika selkeesti ihmiseltä jolla ei mielenterveysongelmista ole minkäänmoista kokemusta..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan se vähän reilumpaa käydä oman kokoisensa kimppuun, sitä tarkoitin. Miksi takerrut siihen?
Öh.
Ei mielisairaskaan tyhmä ole. Ei hän halua turpiinsa saada, ja siksi valitsi uhrin josta ei ole vastusta. Näin lehdessä luki.
Toisekseen, luuletko että tietyssä tilassa oleva ihminen ymmärtää yhtikäs mitään siitä, mikä on reilua ja mikä ei?
No ymmärsihän se senkin, että se tyttö ei sille paljoa mahda. :( Anteeks nyt vaan kauheesti, ku mä en ymmärrä tota tekoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hoitoonhan pääsee ihan helposti, kun kertoo olevansa suisidaalinen, ei tartte muita tappaa.
höpö höpö,ei muuten pääse,ei kannata puhua jos ei oikeaa tietoa ole..
Olen luullut että pääsee. Eikö tosiaan nykyään pääse hoitoon, vaikka pyytäisi? Lähettävätkö ne oikeasti pois? :eek:
Paikkoja on vähän, ongelmia paljon. Aina ei vaan yksinkertaisesti pääse hoitoon vaikka sinne kuinka haluisi. Surullista mutta niin totta :/
 
Rukoilijasirkka
Mä en myöskään ymmärrä sitä, että kun jotain pahaa tapahtuu ja täällä on siitä keskustelu, niin kun joku sanoo jonkun sana väärin, niin sen kimppuun hyökätään, niin kuin koko juttu ois sen syytä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan se vähän reilumpaa käydä oman kokoisensa kimppuun, sitä tarkoitin. Miksi takerrut siihen?
Öh.
Ei mielisairaskaan tyhmä ole. Ei hän halua turpiinsa saada, ja siksi valitsi uhrin josta ei ole vastusta. Näin lehdessä luki.
Toisekseen, luuletko että tietyssä tilassa oleva ihminen ymmärtää yhtikäs mitään siitä, mikä on reilua ja mikä ei?
nimenomaan,varsin typeriä kommentteja ja aika selkeesti ihmiseltä jolla ei mielenterveysongelmista ole minkäänmoista kokemusta..
Ei mielisairas ole tyhmä, vaan hän ajattelee erilailla. Turpiin saaminen kun ei riitä nenolipuksi hoitoon.
 
dera
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No ymmärsihän se senkin, että se tyttö ei sille paljoa mahda. :( Anteeks nyt vaan kauheesti, ku mä en ymmärrä tota tekoa.
Et taida todellakaan ymmärtää mitä on mielenterveyshäiriöt, vaikeat sellaiset ja todellisuudentajun hämärtyminen.
Luuletko todella, että ihminen joka murhaa/tappaa jne. ajattelee mikä on reilua ja mikä ei? Kyllä se sen tajuaa, että on helpompi lahdata joku joka ei ole itseä isompi mutta luuletko että tappaja miettii "oisko tää reilulla tavalla sopivan kokonen kaveri".

???
 
frea
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en myöskään ymmärrä sitä, että kun jotain pahaa tapahtuu ja täällä on siitä keskustelu, niin kun joku sanoo jonkun sana väärin, niin sen kimppuun hyökätään, niin kuin koko juttu ois sen syytä.
Itsestäsikö puhut? Sun on syytä mennä itseesi ja miettiä mikä saa sut tuntemaan silla tavalla,että tää ois sun syytä. vai kenestäkö puhut?

kato ei kannata alkaa puhumaan hoitoon menosta sun muusta jos ei ole muuta kuin mututietoa pohjalla. ota asioista eka selvää.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja dera:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
No ymmärsihän se senkin, että se tyttö ei sille paljoa mahda. :( Anteeks nyt vaan kauheesti, ku mä en ymmärrä tota tekoa.
Et taida todellakaan ymmärtää mitä on mielenterveyshäiriöt, vaikeat sellaiset ja todellisuudentajun hämärtyminen.
Luuletko todella, että ihminen joka murhaa/tappaa jne. ajattelee mikä on reilua ja mikä ei? Kyllä se sen tajuaa, että on helpompi lahdata joku joka ei ole itseä isompi mutta luuletko että tappaja miettii "oisko tää reilulla tavalla sopivan kokonen kaveri".

???
Joo ymmärrän kyllä sen, että koska en tiedä mitään mielenterveysongelmista, tämä koko puukotuskin oli minun syytä. :xmas:
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan se vähän reilumpaa käydä oman kokoisensa kimppuun, sitä tarkoitin. Miksi takerrut siihen?
Öh.
Ei mielisairaskaan tyhmä ole. Ei hän halua turpiinsa saada, ja siksi valitsi uhrin josta ei ole vastusta. Näin lehdessä luki.
Toisekseen, luuletko että tietyssä tilassa oleva ihminen ymmärtää yhtikäs mitään siitä, mikä on reilua ja mikä ei?
nimenomaan,varsin typeriä kommentteja ja aika selkeesti ihmiseltä jolla ei mielenterveysongelmista ole minkäänmoista kokemusta..
Oli kokemusta mielenterveysongelmista tai ei niin on erittäin luonnollista kokea nuoren ihmisen kuolema pahempana kuin vanhemman. Tuskimpa palstalta löytyy yhtään pätevää analysoijaa keravan puukottajan mielentilasta. Vaikka ois vetäny ite ranteensa auki tai yliannostukset (nimimerkillä omasta perheestä löytyy).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo ymmärrän kyllä sen, että koska en tiedä mitään mielenterveysongelmista, tämä koko puukotuskin oli minun syytä. :xmas:
Sun kanssa keskustelut menee aina samaa rataa.

Kirjoitat jotain, ja kun sinun väärää käsitystäsi tai virheellistä tietoasi alkaa korjaamaan, niin alat inttämään vastaan, ja loppujen lopuksi kuvittelet että kaikki syyttää sua tai on sua vastaan, vaikka todellisuudessa porukka puhuu asiasta (kuten nyt mt-ongelmista) eikä sinusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Onhan se vähän reilumpaa käydä oman kokoisensa kimppuun, sitä tarkoitin. Miksi takerrut siihen?
Öh.
Ei mielisairaskaan tyhmä ole. Ei hän halua turpiinsa saada, ja siksi valitsi uhrin josta ei ole vastusta. Näin lehdessä luki.
Toisekseen, luuletko että tietyssä tilassa oleva ihminen ymmärtää yhtikäs mitään siitä, mikä on reilua ja mikä ei?
nimenomaan,varsin typeriä kommentteja ja aika selkeesti ihmiseltä jolla ei mielenterveysongelmista ole minkäänmoista kokemusta..
Oli kokemusta mielenterveysongelmista tai ei niin on erittäin luonnollista kokea nuoren ihmisen kuolema pahempana kuin vanhemman. Tuskimpa palstalta löytyy yhtään pätevää analysoijaa keravan puukottajan mielentilasta. Vaikka ois vetäny ite ranteensa auki tai yliannostukset (nimimerkillä omasta perheestä löytyy).
tuskinpa kukaan voi kenenkään mielentilaa analysoida tapaamatta,mutta on kai se selvä ettei joku joka aikoo jonku tappaa,mieti että onko se nyt varmasti reilua... :whistle:
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo ymmärrän kyllä sen, että koska en tiedä mitään mielenterveysongelmista, tämä koko puukotuskin oli minun syytä. :xmas:
Sun kanssa keskustelut menee aina samaa rataa.

Kirjoitat jotain, ja kun sinun väärää käsitystäsi tai virheellistä tietoasi alkaa korjaamaan, niin alat inttämään vastaan, ja loppujen lopuksi kuvittelet että kaikki syyttää sua tai on sua vastaan, vaikka todellisuudessa porukka puhuu asiasta (kuten nyt mt-ongelmista) eikä sinusta.
Lue vähän tarkemmin. Nytkin olen kysynyt kiinnostuneena, että todellako mielisairas lähetetään kotiin jonka jälkeen olen myöntänyt, ettei ole ihme, että kauheita tapahtuu. lueppas.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en myöskään ymmärrä sitä, että kun jotain pahaa tapahtuu ja täällä on siitä keskustelu, niin kun joku sanoo jonkun sana väärin, niin sen kimppuun hyökätään, niin kuin koko juttu ois sen syytä.
Mä en myöskään ymmärrä sitä, että kun joku on jostain sun kanssa eri mieltä, hyökkää se heti sua vastaan (sun mielestä) .
 
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Oli kokemusta mielenterveysongelmista tai ei niin on erittäin luonnollista kokea nuoren ihmisen kuolema pahempana kuin vanhemman.
En allekirjoita tuota. Ihan yhtä pahalta tuntuisi vaikkapa pienten lasten äidin kuolema, tai puolustuskyvyttömän vanhuksen kuolema tuolla tavalla.
 
näin on
mun mielestä on typerää syyllistää vanhempia. ei aina vanhemmatkaan voi tajuta minkälaisia asioita lapsi päässään pyörittelee. masentunut ihminen yleensä on muutenkin aika sulkeutunut eikä puhu ajatuksisataan kenellekkään-. luulen että surmaajan vanhemmillekin tämä tuli aikamoisena yllätyksenä. varmasti pojan vanhemmat ovat huomanneet että pojalla on ongelmia, mutta kuinka laajoja, siihen tarvitaan jo ammattilaisen apua. ja suomessahan ei voida laittaa pakkohoitoon ellei selvästi ole itsetuhoisia ajatuksia tai suunnitelmia toisten surmaamisesta. nämä ajatukset kun eivät yleensä tule esiin ennen toimintaa, vaan vasta sen jälkeen.
 
dera
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Oli kokemusta mielenterveysongelmista tai ei niin on erittäin luonnollista kokea nuoren ihmisen kuolema pahempana kuin vanhemman.
En allekirjoita tuota. Ihan yhtä pahalta tuntuisi vaikkapa pienten lasten äidin kuolema, tai puolustuskyvyttömän vanhuksen kuolema tuolla tavalla.
En allekirjoita minäkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hoitoonhan pääsee ihan helposti, kun kertoo olevansa suisidaalinen, ei tartte muita tappaa.
juu ei pidä paikkaansa.monet itsemurhaa hautovat käännytetään lääkäristä lääkepurkin ja pari "oletko masentunut"-lomakkeen kera kotiin.hyvä suomi! :headwall:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Joo ymmärrän kyllä sen, että koska en tiedä mitään mielenterveysongelmista, tämä koko puukotuskin oli minun syytä. :xmas:
Sun kanssa keskustelut menee aina samaa rataa.

Kirjoitat jotain, ja kun sinun väärää käsitystäsi tai virheellistä tietoasi alkaa korjaamaan, niin alat inttämään vastaan, ja loppujen lopuksi kuvittelet että kaikki syyttää sua tai on sua vastaan, vaikka todellisuudessa porukka puhuu asiasta (kuten nyt mt-ongelmista) eikä sinusta.
En laske tuollaista käytöstä mielenterveyden ongelmaksi, mutta haittaava se ainakin on. Suosittelisin terapiaa, jotta Rukoilijasirkka pääsisi eroon marttyyrikompleksistaan. Tai ehkä se on vallankäytön väline, josta ei haluta luopua?
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Alkuperäinen kirjoittaja kannanottaja:
Oli kokemusta mielenterveysongelmista tai ei niin on erittäin luonnollista kokea nuoren ihmisen kuolema pahempana kuin vanhemman.
En allekirjoita tuota. Ihan yhtä pahalta tuntuisi vaikkapa pienten lasten äidin kuolema, tai puolustuskyvyttömän vanhuksen kuolema tuolla tavalla.
Alaikäinen uhri saa aina enemmän palstatilaa ja sympatioita. Samoin sairauksiin ja onnettomuuksiin kuolevat. Mulle tuli selkeesti fiilis, että palstalla on rajattu tietyt rankemmat aiheet (kuten mt-ongelmat) pois tiettyjen ihmisten kommenteilta (kuten rukoilijasirkka). Henkilökohtasesti se ärsyttää kun on itse hoitanut alkoholisoitunutta läheistä itsemurhayritysten jälkeen laitoksessa ja kotona enkä siltikään haluais kuulua siihen joukkoon, joka "nää asiat kyllä tietää".
 

Yhteistyössä