Tässä on Keravan puukottaja

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Kyllähän eräs palstalainenkin vähän aikaa sitten yritti itsemurhaa (kahdesti),ainakin kerran söi pillereitä purkillisen ja joutui sairaalaan. Hänet passitettiin kotiin lepäämään vaikka hetki sitten oli yrittänyt itsemurhaa lapset vieressä katsomassa..
Eikös hän ollut valehdellut, että kaikki on kunnossa ja että oli vaan vahingossa ottanut lääkkeitä vähän liikaa?
Sitä en tiedä,en ole lukenut. Mutta uskomatonta jos joku lääkäri uskoo tuollaista paskaa. Kun potilaalla on ennestään mielisairautta niin pitäisi tajuta. Ja kuka nyt vahingossa syö pillereitä?
No kun sitä pakkohoitopäätöstä ei niin vaan tehdä. Jossakin ketjussa käytiin niitä kriteereitä läpi. Perusteeton pakkohoitopäätös tuomioistuimessa ei oo mikään helppo juttu lääkärillekkään. Tuo oikeus vapauteen ja koskemattomuuteen kun on meikäläisessä yhteiskunnassa erittäin vahva.
 
fff
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Kyllähän eräs palstalainenkin vähän aikaa sitten yritti itsemurhaa (kahdesti),ainakin kerran söi pillereitä purkillisen ja joutui sairaalaan. Hänet passitettiin kotiin lepäämään vaikka hetki sitten oli yrittänyt itsemurhaa lapset vieressä katsomassa..
Eikös hän ollut valehdellut, että kaikki on kunnossa ja että oli vaan vahingossa ottanut lääkkeitä vähän liikaa?
Kuule, niin ne psykoottisetkin sanoo, että "kaikki on kunnossa" , koska sairaudentunto puuttuu. Lekurin tehtävänä on tutkia potilasta muutenkin kuin uskomalla jokaista sanaa.
 
metsänpeitto
Alkuperäinen kirjoittaja Innis:
Musta on hienoa, että uhria muistellaan lämmöllä ja kerrotaan kaikkea hyvää uhrista.
Joo, ei siinä ole mitään väärää. Mutta musta ei ole hienoa, että sillä yritetään myydä jotain ihan täysin paskaa lehteä (tai mitä tahansa). Se on siinä se moraaliton puoli.





Minun mielestäni.
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa:
Kyllähän eräs palstalainenkin vähän aikaa sitten yritti itsemurhaa (kahdesti),ainakin kerran söi pillereitä purkillisen ja joutui sairaalaan. Hänet passitettiin kotiin lepäämään vaikka hetki sitten oli yrittänyt itsemurhaa lapset vieressä katsomassa..
Eikös hän ollut valehdellut, että kaikki on kunnossa ja että oli vaan vahingossa ottanut lääkkeitä vähän liikaa?
Kuule, niin ne psykoottisetkin sanoo, että "kaikki on kunnossa" , koska sairaudentunto puuttuu. Lekurin tehtävänä on tutkia potilasta muutenkin kuin uskomalla jokaista sanaa.
Kuule en mä voi sille mitään, mitä lääkärit tekee. En mä oo lääkäri.
 
lolleri
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Niin, miltähän tytön perheestä tuntuu. se siinä eniten harmittaa kai.
Juu ja miltähän mahtaa tuntua tappajan perheestä, varmaan melkoisen pahalta. Mutta ihmiset nyt on tunnetusti niin idiootteja, että leimaa koko perheen "hulluksi" ja syyttelee kuten kävi tapauksessa "Jokela".

Multa heruu kyllä sympatiat sun muut myös vahvasti sinne tappajan perheen puolelle. Vaikken heitä tunne. Mutta enpä tunne uhrinkaan perhettä enkä heistäkään tiedä ovatko hulluja..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja fff:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kuule en mä voi sille mitään, mitä lääkärit tekee. En mä oo lääkäri.
Ihanko totta? Sen nyt jo kaukaa näkee ettet lekuri ole.. Kuka on sanonut että sun pitäs jotain voida? ei kukaan.
Ihmettelin vaan, että miksi sanot minulle mikä olisi lääkärin tehtävä, kun en ole lääkäri. olen ajat sitten jo tippunut tässä kärryiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei millään ole 18 vuotias! :eek:

ja lööpissä oli, ettei tuon vanhemmat muka aavistaneet, että joku oli pielessä. Voi haloo.
ihanko oikeesti toi on vasta 18 vuotias, näyttää kyllä paljon paljon vanhemmalta. ja ei kai heti saa syyttää tai osoittaa vanhempia, joskus se vaan oikeesti on niin, että ajatukset ei näy päälle, ehkä vanhemmat ei todellakaan huomanneet mitään

 
helouta ja halloota
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
ettei tuon vanhemmat muka aavistaneet, että joku oli pielessä. Voi haloo.
Se on hyvä aina syyttää/epäillä vanhempia, mutta kun ottaa ja ajattelee asiaa omalle kohdalleen, niin kuinka helposti sitä itse uskoisi omasta lapsestaan kaikkein pahinta mahdollista vaikka käytös muuttuisikin/olisi "normaalista" poikkeavaa???
 
Mantelinkukka
Tämmöistä on vaikea ymmärtää ja toivoisi ettei tulisi kenenkään kohdalle koskaan. Uhrin perhe ja läheiset kärsivät suunnattomasti. Uskon että myös tekijän vanhemmat kärsivät tilanteessa. Tekijälle ei riitä ymmärrystä, vaikka hänellä selvästi oli mielenterveysongelmia. Yhteiskunnan päättäjien olisi järjestettävä mielenterveyshoito paremmin ja otettava tosissaan nämä ongelmat. Järkytys on suuri vaikka en tuntenut uhria enkä perhettä. Minua henkilökohtaisesti järkyttää aina lapsiin kohdistuva väkivalta.
 
vieras
Vanhemmathan suojelee lastaan viimeiseen asti, ja ITSEÄÄN. Ei uskalleta myöntää, että olisi aihetta hakea apua tai että meidän lapsella olisi joku huonosti.

Itse jouduin seuraamaan töissä nuoren (alle 18-v) ongelmia ja aikuisten kamppailua hoidon puolesta. Onneksi sattui olemaan sellaisia aikuisia, jotka puuttuivat asiaan, eivätkä jääneet ihmettelemään tyyliin "noh, onhan tuo vähän outoa, mutta...". Nuori saatiin hoitoon, ja sille olikin niin kova tarve, että on vieläkin suljetulla osastolla. Mitä olisi tapahtunut, jos olisi jääty jossittelemaan? Tai väsytty taistelemaan? Hoitoa on hyvin vaikea joskus saada, varsinkin jos kaikki eivät ota asiaa tosissaan
 
Joo onhan tyyppi vanhemman näköinen mutta en mä kyllä pelottavan näköisenä pidä millään tavalla. Epä siistinä kylläkin. Jos ei olisi tehnyt tota käsittämätöntä murhaa, niin tuskin kukaan muukaan kiinnittäisi ulkonäköön sen enempää huomiota. Saman näköisiä kavereitahan vilisee katu kuvassa kokoajan. Eikä nyt kukaan voi ulkonäöstä päätellä kenenkään mielenterveys asioita. Kyllähän muakin tuijotetaan kun on lyhyt pinkki tukka ja lävistyksiä. Ja olen vieläpä kaiken kauhuksi nuori muija keravalta. Mut enpä mä ketään ole tappanut vaikka en massaan kuulukkaan
.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
Vanhemmathan suojelee lastaan viimeiseen asti, ja ITSEÄÄN. Ei uskalleta myöntää, että olisi aihetta hakea apua tai että meidän lapsella olisi joku huonosti.
Ja osa vanhemmista taas hakee lapselleen apua, mutta turhaan: heille sanotaan vaan, että monella teinillä on outoja ajatuksia, synkkyys kuuluu ikään, ja keksikää sille joku kiva harrastus. Ei oteta vakavissaan, vähätellään kun nuori puhuu kuolemasta yms.
 
Rukoilijasirkka
Täytyy tähänkin ketjuun sanoa, että sanoin tossa aiemmin tuosta miehestä tosi harkitsemattomasti, enkä ajatellut asiaa juurikaan hänen tai hänen vanhempien kannalta. Vaikka teko on tosi kauhea.
 
anna
Mun mielestä miehen ulkonäöstä just voi päätellä mielenterveysongelmia. Ja jos tuosta tapauksesta tekijän lisäksi voi jotain tahoa syyttää, niin armaan maamme mitätöntä mielenterveyshuoltoa!

Sympatiat täältä lähtee kyllä täysin uhrin perheen/ läheisten luo. Teini-ikäisten tyttärien äitinä voin vain kuvitella perheen tuskaa:-(
 
Alkuperäinen kirjoittaja anna:
Mun mielestä miehen ulkonäöstä just voi päätellä mielenterveysongelmia. Ja jos tuosta tapauksesta tekijän lisäksi voi jotain tahoa syyttää, niin armaan maamme mitätöntä mielenterveyshuoltoa!
Onko se siis virallisesti varmistettu, että surmaaja oli hakenut hoitoa itselleen? Vai perustuuko tämä siihen hänen tunnustuksensa yhteydessä sanomaansa lauseeseen? Hän"halusi hoitoon"... Se voi myös tarkoittaa, että hänen ensimmäinen yrityksensä hoitoon pääsemiseksi oli tuo puukotus :(
Eli siis suoraan tekoihin eikä lääkäriin.
Itse en vielä syyllistä mielenterveyshuoltoa tästä, koska en tiedä varmasti onko häneltä evätty hoitoa.
 
"Epäillyllä ei ole aikaisempaa rikostaustaa. Poliisi on kuitenkin ollut aikaisemmin tekemisissä miehen kanssa toisten viranomaisten pyynnöstä, kertoo Murto. Poliisin tietojen mukaan mies on kärsinyt aiemmin mielenterveysongelmista." IL
Eli jonkin näköistä ongelmaa on ollut. Olisi mielenkiintoista tietää mitä ja onko sille yritetty tehdä mitään.
 
Keittiönoita
Eipä yllätä tuo "yhteiskuntapoliittinnen motiivi". Keravalaiset kuuluvat Peijaksen piiriin ja sinnehän ei ihan hevillä potilaaksi pääse. Ei psykiatriselle eikä esim reumapuolellekaan. Kokemusta on jälkimmäisestä: ensin pitää mennä niin huonoon kuntoon, että on työkyvytön, ja vasta sitten pääsee edes hoitojonoon.

Surullista, etteivät Keravan surmaajan vanhemmat ole hoidattaneet lastaan yksityisellä, kun kunnalliseen ei pääse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Ei millään ole 18 vuotias! :eek:

ja lööpissä oli, ettei tuon vanhemmat muka aavistaneet, että joku oli pielessä. Voi haloo.


:eek: :eek: Sun kommentit saa kyllä päivä päivältä suun enemmän loksahtamaan auki.. Pelkkä ulkonäkökö kertoo sen, että jotain on vialla?
Sanoppa muuta :eek: Mut vois ulkonäön perusteella varmaan täällä monen mielestä rankata joksikin hulluksi, joka kerää hiustupsuja ja sulkee ihmisiä kellariin.
 

Yhteistyössä