Tässä on Keravan puukottaja

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
kannanottaja

[/quote]

Joo, pariksi päiväksi saattaa päästä osastolle. Mut sit kun alkaa tehdä mieli pois niin saa lähteä. Kun ei aikuista ihmistä voi väkisin pitää, vaikka se sanoo lähtevänsä jeesuksen ja kekkosen kanssa tavastialle kaljaa juomaan. Ja sitten kun sellasessa tilassa oleva henkilö kännää, niin ihmekös se jos aviopuolisoa ja lapsia vähän pelottaa. Tällaista olen valitettavasti katsonut ihan liian läheltä.[/quote]

Niimpä. Ei oo helppoo niillä "jeesuksen" ja "kekkosen" perheilläkään..
 
Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hoitoonhan pääsee ihan helposti, kun kertoo olevansa suisidaalinen, ei tartte muita tappaa.
Sirkalla on kyllä aina jotain ylevää sanottavaa!! Hoitoonhan pääsee helposti; joopa joo
No aiemmin jo sitä anteeksi pyytelin, että vähän tyhmää tuli sanottua. Kun ei ole tietoa mulla tästä asiasta, niin olisi pitänyt olla sanomatta. olet ihan oikeassa siinä.
 
Arew
Vaikka hoitoon pääsisikin, eivät kaikki hoitoa tarvitsevat välttämättä pysy hoidon piirissä. Eihän esim. edes skitsofreniaa sairastavan henkilön toki ole tarkoitus viettää loppuikäänsä sairaalassa, vaan psykoosilääkkeitä säännöllisesti käyttäen avohoidossa. Mielisairauksiin vaan usein kuuluu ns. sairaudentunteen puuttuminen eli itse viimeisenä jos koskaan tajuaa olevansa sairas, ja mitäpä sitä " terve ihminen " lääkkeitä käyttäisi?
 
kallonkutistaja
Joo, pariksi päiväksi saattaa päästä osastolle. Mut sit kun alkaa tehdä mieli pois niin saa lähteä. Kun ei aikuista ihmistä voi väkisin pitää, vaikka se sanoo lähtevänsä jeesuksen ja kekkosen kanssa tavastialle kaljaa juomaan. [/quote]

Kyllä aikuinen ihminenkin voi joutua pitemmäksi aikaa osastolle. M1-lähetteellä on tietty tarkkailuaika esim. maksimissaan 1+4 päivää, mutta tuon ajan jälkeen voidaan tehdä sulkeva päätös, jolloin ihminen joutuu jäämään pitemmäksi ajaksi osastolle. Tämä tulee useimmiten kyseeseen, jos ihminen on avoimen psykoottinen ja sairaudentunnoton. Myös muita syitä toki on.

 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja aivan:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Hoitoonhan pääsee ihan helposti, kun kertoo olevansa suisidaalinen, ei tartte muita tappaa.
Sirkalla on kyllä aina jotain ylevää sanottavaa!! Hoitoonhan pääsee helposti; joopa joo
Mä tiedän parikin ihmistä, jotka jopa yrittäneet itsaria, eivätkä saaneet mitään apua, eivät edes niitä surullisenkuuluisia mielialalääkkeitä sen jälkeen. Vietiin mahahuuhteluun tai paikattavaksi (vastoin tahtoaan) ja sitten kotiin...
 
Kaveri näyttää ihan siltä, että olisi evoluutiosta hieman jäljessä... Kyllä tuollaisen luolamiehen kiertäisi kaukaa vaikka olisi itsekin päästä varpaisiin aseistettu.

Ja ei hoitoon ihan noin vain pääse! Ikävä kyllä asianlaita on niin, että täytyy tapahtua jotain näin vakavaa ennen kuin hoitoon "pääsee". Suomen maa on täynnä avohoitopotilaita, joiden lääkkeiden syöminen on heidän omalla vastuullaan. Kun lääkkeet jää ottamatta on seurauksena useimmiten jotain vastaavanlaista. Että sellainen aikapommi...
 
niin
Kauhistuttaa ajatellakin, millaisia kauhun hetkiä tyttö on kokenut, kun tuollasen mielipuolen näköinen tulee jahtaamaan puukon kanssa aidoin suljetulle urheilukentälle.

Opettakaa tyttäriänne pitämään minikokoista hiuskiinnepulloa mukana jos yksin myöhään liikkuvat. Sillä saa ainaki päällehyökkääjän hetkellisesti sokeaksi ja sitten itselle aikaa paeta..
 
Järkipää
Tajutkaa jo ihmiset mistä pohjimiltaan on kyse!!Tämä kaveri oli itse,HUOM;ITSE hakenut pääsyä psykiatriseen hoitoon koska hän ei pysty hallitsemaan käyttäytymistään.Häntä ei oltu otettu hoitoon,vedoten siihen että ei ole syytä hoitoon!!Jos tuomitsette,tuomitkaa oikeata tahoa,älkää tuomitko häntä joka on apua hakenut ja jolta on avunpyyntö naureskellen evätty!!
 

Yhteistyössä