Tässä itkua väännän......

• Viestiketjun aloittaja mustanamuteinyt
  • Ensimmäinen viesti
Jos parista päivästä kysymys, niin mene vaikka naapuriin ja sano, että lainaa mulle pari euroa, ja sitte syötte spagettia ja siihen soosi sipulista ja tomaattimurskasta. Niin opiskelijat on eläneet kautta aikojen, loppukuu syödään sitä mihin on rahaa.

Pikavippi on suora tie helvettiin ja se on kova hinta hetken huojennuksesta. Älä vajoa itsesääliin. Pihistelystä voi tehdä taiteenlajin, ja kannattaa harkita tosi tarkkaan miten elää. Usein köyhän pikaratkaisut tulevat pitkällä tähtäyksellä kalliiksi, kuten esim. ruuan ostaminen kioskista.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Tai voisitko vahtia jonkun tutun lapsia rahaa vastaan, tai siivota? Leipoa?
mä luin et voisitko vaihtaa lapset rahaa vastaan. :D
Niin no... :LOL:
no joo-o =)
mut oikeesti, kai joku teistä tietää tilanteen, kun käteinen loppuu juuri viime hetkellä? Siis paria päivää ennen tliä tai lapsilisää tms?
Sellaista se tosi-elämä voi joskus olla.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Kai sulla nyt jotain on kaapissa? Jauhoja, munia, puurohiutaleita, riisiä tai makaronia? Luetteles tänne niin kehitellään jotain :)
Jep, leipää ja jauhoja, puurohiutaleita on kyllä :) Muuta ei. Pakastin meni rikki,joten sielä ei ole mitään, normitilassa olis kuukauden safkat.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Äippänen x3:
Tai voisitko vahtia jonkun tutun lapsia rahaa vastaan, tai siivota? Leipoa?
mä luin et voisitko vaihtaa lapset rahaa vastaan. :D
Niin no... :LOL:
no joo-o =)
mut oikeesti, kai joku teistä tietää tilanteen, kun käteinen loppuu juuri viime hetkellä? Siis paria päivää ennen tliä tai lapsilisää tms?
Sellaista se tosi-elämä voi joskus olla.
No sitten tosiaan jokin pikkuhomma rahaa vastaan. Älä tee enempää velkaa.

ieras
Kai sulla nyt jotain on kaapissa? Jauhoja, munia, puurohiutaleita, riisiä tai makaronia? Luetteles tänne niin kehitellään jotain :)
Jep, leipää ja jauhoja, puurohiutaleita on kyllä :) Muuta ei. Pakastin meni rikki,joten sielä ei ole mitään, normitilassa olis kuukauden safkat.
No entäs muuta? Saisitko leivottua jotain? Mikä päivä saat rahaa? Vasta torstaina vai, kun lapsilisät tulevat?

ap
ei sorry, onhan meillä vielä jotain vihreitä linssejä.

ap
No entäs muuta? Saisitko leivottua jotain? Mikä päivä saat rahaa? Vasta torstaina vai, kun lapsilisät tulevat?
joo, torstaina. Sit saan myös vika päivä, osittainen hoitoraha parilta kuulta eli 100e ja palkka tulee 14 päivä. Onneksi.

Entinen naapuri
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Jos parista päivästä kysymys, niin mene vaikka naapuriin ja sano, että lainaa mulle pari euroa, ja sitte syötte spagettia ja siihen soosi sipulista ja tomaattimurskasta. Niin opiskelijat on eläneet kautta aikojen, loppukuu syödään sitä mihin on rahaa.

Pikavippi on suora tie helvettiin ja se on kova hinta hetken huojennuksesta. Älä vajoa itsesääliin. Pihistelystä voi tehdä taiteenlajin, ja kannattaa harkita tosi tarkkaan miten elää. Usein köyhän pikaratkaisut tulevat pitkällä tähtäyksellä kalliiksi, kuten esim. ruuan ostaminen kioskista.
Joo mene naapuriin.. Pitää sanoa että me tyhmät lainattiin kerran naapurille kun tuli pyytämään rahaa.. Oli pieni lapsi ja surullisesti ei rahaa ruokaan.. Joo hyvää hyvyyttämme lainattiin että saisivat talouttaan kuntoon ja ilmeisesti ei vieläkään useemman vuoden jälkeen ole saanu kun useista lupauksista huolimatta niitä ei maksettu, eikä enää vastattu tekstareihinkaan.. En tod lainaisi enää yhdellekään naapurille joka kertoo säälittävää tarinaa siitä kuinka elämä potkii ja ruokaakaan ei lapselle ole. Musta noihin tilanteisiin tulis varautua etukäteen!

Älä sorru pikavippiyhtiöiden vippeihin missäännimessä.
Oisko vanhemmista apua, jos ei rahallisesti niin sitten vaikka vatsan täyttämisessä ? Entä joku kaveri ? Ja nyt kannattaa koluta kaikki kaapit läpi, josko sieltä löytyis vaikka jotain puurohiutaleita yms.

ap
Kun olin exän kanssa, jouduin lainaamaan aina joka kuukausi kaikilta mahdollisislta tutuiltani. kun erottiin, sain tietää että ex oli kuluttanut meidän rahat naisiinsa jne.
Nyt en enää voi lainata ainakaan heiltä, vaikka asunkin lasten kanssa.
Menetin hyvän ystävän tuon lainausrumban takia.
Siksi tuo kiska-juttu olis ollut hyvä.
Itse oon aina maksanut kaiken mitä olen velkaa. Jos nyt parin päivän ruoat saisin kiskalta tms, ei siitä isoa summaa tulisi.

vieras
Älä mene siihen rumbaan enää. Sä voit tehdä työtä sen rahan eteen, just lapsien hoitoa tai siivoamista. Eipähän jää velkaa.

Onko sulla jotain luottokorttia olemassa ?
Ja tietty sellanen pahan päivän käteiskassa kotona ei ois yhtään paha... Siis ei mitään isoja rahoja vaan keräisit vaikka kolikoita johonkin jemmaan. Niistä kertyy yllättävän isoja summia.

ap
Älä mene siihen rumbaan enää. Sä voit tehdä työtä sen rahan eteen, just lapsien hoitoa tai siivoamista. Eipähän jää velkaa.
tekisin, jos voisin. enää enempää en voi tehdä, kuin tää päivätyö. Lapsiani en jätä yksin.

vieras
tekisin, jos voisin. enää enempää en voi tehdä, kuin tää päivätyö. Lapsiani en jätä yksin.
No mikset voisi katsoa jonkun tutun lasta samalla kun omaasi? Ja jos menee jollekin siivoamaan voi lapsen ottaa mukaan. En mä nyt mistään yrityksen perustamisesta ja jatkuvasta työstä puhu, vaan ihan keikasta-parista jolla saat sitä ruokarahaa.

mm
No eikö sitä nyt vois elää pari päivää pelkällä puurolla? Tuskin se rahojen loppuminen ihan yllättäen tuli. Ja jos tilanne on muutenkin huono niin eikö alkukuusta olis voinu elää säästäväisemmin ja syödä sillonkin puuroa? Nyt kun menisit sinne kiskalle niin rahaa menis helposti pari kymppiä, siellä on niin kallista.

Sori mutta multa ei vaan heru sympatiaa sun kaltaisilles. Jos rahaa on vähän, niin eletään sen mukaan. Jos itse huomaan (ja huom! todellakin olen huonopalkkainen ja tuoreessa muistissa myös opiskeluaika) että rahat on vähissä, niin hitto soikoon, sitten ostan vaan välttämättömän. Ei tulis mieleenkään mennä mihinkään kiskalle.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
No eikö sitä nyt vois elää pari päivää pelkällä puurolla? Tuskin se rahojen loppuminen ihan yllättäen tuli. Ja jos tilanne on muutenkin huono niin eikö alkukuusta olis voinu elää säästäväisemmin ja syödä sillonkin puuroa? Nyt kun menisit sinne kiskalle niin rahaa menis helposti pari kymppiä, siellä on niin kallista.

Sori mutta multa ei vaan heru sympatiaa sun kaltaisilles. Jos rahaa on vähän, niin eletään sen mukaan. Jos itse huomaan (ja huom! todellakin olen huonopalkkainen ja tuoreessa muistissa myös opiskeluaika) että rahat on vähissä, niin hitto soikoon, sitten ostan vaan välttämättömän. Ei tulis mieleenkään mennä mihinkään kiskalle.
ai jaa? Ja mitä sä tiiät mun tilanteestani? Mä olin erotessa mm. ilman lakanoita, keittiön pöytää, pyyhkeitä, aterimia, lautasia, laseja jne....
että vedäpä se "tilanne" kurkkuusi jooko?

Yhteistyössä