tänne ovulaatiotesti kuvia.

Kuinkas kävi mesikämmen? =)

Mulla tuli eilen ihan vaan haalean hailu viiva mutta tänään jo tummempi. Ehdin jo pelästyä etteikö mun munikset jaksa käynnistyä ollenkaan tähän kiertoon. Kp14 paikkeilla yleensä starttaa kunnolla kypsyttely ovistikkujen mukaan kunnes kp23-24 pärähtää tumma plussa tikkuun. Vähän kyllä toivoisin aikaisempaa ovista mutta tällä mennään nyt toistaiseksi...
 
Minäkin laitan tikkuni viivalle :D





Tässä sama tikku kahdesta eri kulmasta. Testi One step. Mulla ei ole synnytyksen jälkeen vielä tullu tätiä joten en tiedä kiertopäiviä. Aloitin testailut 10.11. jolloin tuli tätä ennen vahvin viiva, tosin sekin kontrolliviivaa vaaleampi. Mutta nyt siis noin vahva, jesh!

Oisko toi ovis? Aion vielä kokeilla uudestaan tänään, ehkä jo digillä kun niitäkin on ollu kaapissa odottamassa vahvempia viivoja noihin liuskoihin.
 
Viimeksi muokattu:
No niin, uusi näytepissa saatu ja tässä tulos.



Mites ne talletukset kantsikaan tehdä? Eilen illalla on talletettu. Eli tänään ja varmuudeks huomenna vielä vai riittääkö meidän "joka toinen päivä-taktiikka" eli jätetään tänään väliin ja huomenna taas?
 
^^ Ovis tapahtuu ovisplussasta 24-36h kuluttua, irronnut munasolu säilyy hedelmöittymiskykyisenä 12-24h.
Jos miehen simpat on primatavaraa niin voittehan te pupuilla joka päivä oviksen ympärillä. Jos simppojen kunnosta ei ole tietoa niin jos jätät yhden päivän väliin simppojen kehittymistä varten ja pupuilette huomenna?
Olen kuullut lapsettomuuslääkärin neuvovan eräälle, että ajoituksen ja tilanteen maksimoimiseksi pitäisi olla kolmisen päivää pupuilematta ja sitten 12h ovisplussan saamisesta pupuilu. Mutta se kolmen päivän väliin jättäminen voi olla hankalaa jos ei tiedä varmuudella milloin ovisplussa voisi tapahtua.
Tuo muutama päivä lienee vaan optimaalinen siittiöiden kehittymiselle, mutta liikaa ei saa myöskään päiviä jättää väliin koska siittiötkin huononee jos ovat liian kauan "muhineet".
Tsemppiä ajoituksiin :)
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Me pupuiltiin sinä päivänä viimeisen kerran, kun tuli ovisplussa. Piti siitä 3päivän päästä tosin varmistaa, mutta ei jaksettu. Ovisplus oli maanantaina ja oltiin tehty talletusta kyllä jo edellisellä viikolla pe ja su.

Jos eilen on talletus tehty, niin huomenna sitten tekisin uusinnan. tai vaihtoehtoisesti tänään ja huominen väliin ja kerta kiellon päälle ylihuomenna ;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kiitos kommenteista!!

Onpas hankalaa tämä ajoituksen pohdinta :D Varmaan "joutuu" tänä iltanakin hommailla koska ikinä ei tiedä jos seuraavana iltana tuliskin jokin este. Sit harmittais..

Ja jäin miettimään, et eikös toi ovisplussa saata tulla kahtena päivänä peräkkäin ja kun en eilen testannu niin tänään voikin olla jo se toinen päivä. Huomenna uus testi, ni on viisaampi. Mut siis eiköhän me tänään tehdä treffit makkariin ;)

muoks. Nii, en tiedä miten priimatavaraa on, mutta tähän mennessä meidän on ollu helppo raskautua.
 
Viimeksi muokattu:
mymosa
Jadey, mulla oli kans mieli maassa, kun ei jaksettu enää varmistella ovis+ jälkeen ja olin aivan varma, ettei ainakaan tärppää :)
Ei kannata ressata, jos tänään vielä talletatte ja ette sitten enää jaksakaan seuraavina päivinä, niin kyllä siellä simppoja on :)
 
Jadey - O+ tulkitaan siitä ensimmäisestä tasavahvasta/vahvemmasta viivasesta, tai hymynaamasta..muista, sen jälkeen tulevista O-viivasista - v a i k k a, olisivathin vahvoja, ei sitten enää tarvihe välittää.:wave:

Tuo "joka toinen päivä" ohjeistus on talletteluissa ihan hyvä.
..ja vaikka useamminhin jos "partnerin" simojen tietää olevan Ok kuntoista.:D

Munasolun elinajasta vielä..

2.5v netisä surffailleena ja etsiessä tietoa lisääntymisen tienoilta, asiantuntijat mainitsevat melkeinpä aina munasolun elinajaksi tuon 12h
..myöskään siimahäntäiset, eivät ole heti "laukauksen" jälkeen hedelmöittymiskykyisiä - tiesittekö tämän?..siinä meni muistaakseni muutama tunti(2-6h?)..jotahin tuolta väliltä.

..JA..ovulaatio oli harvemmin O-plussan jälkeen enää 2-3vrk:n päästä..ennemminhin 1-2vrk kuluttua.
(itselläni n. reilu 12h)

Miulla on tärpit to-dis-te-tus-ti käyneet siitä O-plussan lähettyvillä/h e t i jälkeen talletuksista(yksi tärppi oli näin: ovis yöllä myöhään lauantaina ja tallettelut seuraavana iltapäivänä - tärppi kävi..vaikka ei kestänytkään)
Harvemmin siimahännät esim. enää 3vrk:n jälkeen elelevät kuntoisina - uiskentelevat kyllä suuntaan jos toiseenhin, mutta "iskuvoima" jo puuttuu:|

Ulkolaisilla sivustoilla on p a l j o n kiinnostavaa ja tarkempaa tietoa, esim. ovulaatiosta, hedelmöittymisestä, alkion kiinnittymistä jne. kuin esim. Suomalaisilla sivustoilla!(löytyy enemmmän muutenhin tuota tietoa)

KOvasti laitan kaikille hedelmällisiä tuulahduksia!!!!

Ps..vielä..voin kyllä ihan omasta kokemuksestahin kertoilla, että: noita O-testejä käytettäessä, täytyy yrittää pitää pää kylmänä..voi hyvin äkkiä mennä hermoilun ja stressin puolelle..ja se vaikeuttaa raskautumista aivan varmasti.:(
..itse olen jo sen ikäinen, jotta pakko on käyttää(vaikka omiin oireisiin luotanhin aika pitkälle= masukipuiset, huono olo/pyörrytys, "alakerran" limat jne.)

Nuorella naisella(fertiili ikäisellä/alle 25v) suositteleisin kuitenhin vain silloin tällöin dippailua alkuun..ja oviksen varmistusta ennemminhin labratestein(Progesteron testi)) ja ultralla.

Nykyään moni nainen kärsii monirakkulaisista munasarjoista(PCOS)..ja tämä aiheuttaa sen, että O-testiin saattaa tulla viiva melkeinpä aina dippaillessa - jopa tasavahvakin.
..omia tuntemuksia kannattaa kuulostella myöskin..ne kertovat myöskin monasti oviksen tulosta:)
 
Viimeksi muokattu:
Heitän ihan pienen välikommentin.. eli siihen hedelmöittymiseen vaaditaan vain ja ainoastaan se yksi yhdyntä. Sitä ennen ei kannata olla monen päivän taukoa sillä siittiöiden laatu huononee merkittävästi jos on yli 5 päivää jemmaillut niitä. Mitä useammin harrastaa seksiä, sitä laadukkaampia siittiöt ovat (olisko ollut australialainen tutkimus aiheesta) paitsi jos siittiöiden laatu on luonnostaan huonoa, on niitä priima-uiskentelijoita vähemmän mitä useammin kasseja tyhjentelee. Siittiöitähän vapautuu miljoonia per siemensyöksy, ja ne uivat kohtuun heti ja vain sperma valuu ulos emättimestä joten jalat kattoa kohden puoleksi tunniksi auttaa luultavasti yhtä paljon kuin greippimehuu ennen ovulaatiota ;)

Meillä on vähintäänjokatoinenpäivä-meininki tuonut tärpin nyt kolmasti. Ovulaation aikaan talletellaan joka päivä, viimoisen kerran pari päivää o-plussan jälkeen. Oon ymmärtänyt että suositeltavaa olisi tehdä talletukset n. 12h ja 36h o-plussan jälkeen, mutta mä en jaksa ihan niin tarkkaan kelloa kyttäillä. Riittää että tikuilla ja omilla tuntemuksillani huomaan oviksen ja laitetaan joukot matkaan hyvissä ajoin ennen kuin munis irtoaa.
 
mymosa
Niin ei siihen tarvii kuin se yksi kerta. Meilläkin gyne totesi oviksen olevan tulossa lähihetkinä sinä päivänä kuin pupuiltiin ja se riitti.
Onneksi, koska ei oo mahdollista eikä voimia pupuilla joka toista päivää.
 
Jep jep..ja joka toisella päivällä EN miekään takoittanut muuta kuin: ovisaikaan ja siinä tietämillä lemmiskelyä;)..täytyis olla hyyyyvin tuore ja viriili suhde, että jo-ka toi-nen päivä jaksais pelmuta - ei mie ainakaan:whistle::D..

Itse silloin "kuumeisempaan" aikaan tein näin: "harjoittelua"(huonot simot alta poijjes) n. 3-7vrk ennen oletettua O-plussaa..ja O-plussan tullessa, tallettelut samana ja seuraava päivänä..ovathin neljään tärppiin riittänneet..eivät vain kestäneet..*huoks*

Nyt mie ajattelin vielä pit-kil-leen kopaista ja kattoo, vaikka en enää piinaile ja kuumeile täysillä eli: ajoitin lemmiskelyt, O-plussanhin bongasin ja lämmöt näyttää nousseen:)..nyt vain sitten odotellaan..aina se on vaan yhtä piinaavaa..olo on ihan..
 
Viimeksi muokattu:
mä oon niin ilonen että on olemassa noi ovistikut, ei tuu otettua kilareita jos toinen osapuoli on toisinaan väsyny liian ahkeraan pupuiluun... voi ottaa vähän rennommin nää ajat ennen ovista ja painaa päälle sitten kun alkaa tikut vihjaamaan siihen suuntaan :saint: viime oviksen jälkeen mulla meni jalat ristiin totaalisesti, jäi varmistustalletuskin tekemättä. oli niin takki tyhjä koko touhun kanssa.. eikä tää alkukiertokaan oo herkkua ollut kun taas menetettiin raskaus alkutekijöissäkään. Pitkän kierron hyvä puoli näyttää olevan tää kun saa rauhassa toipua ikävistä uutisista ennen seuraavaa ovista. Normaalissa kierrossa mulla olis jo nyt ovis (kp15) enkä kyllä oo vielä valmis uusiin piinaviikkoihin, ihanaa kun saa ens viikkoon vielä olla vaan. Tosin oon tänään voinu pahoin, sydän tykytelly ja alavatsa nippaillu, vähän pelottaa että oili meinaa yllättää mut liian aikaseen :confused:
 
Nää ovistestit on mulle silleen uus tuttavuus, et aiemmin kun olen niitä ostanut, niin olenkin pamahtanut paksuksi ennen kuin olen ehtinyt niitä käyttämään :LOL:

Yli 3-kympin painellaan täälläkin, joten mieluusti sitä tietty nopeasti raskautuisi tälläkin kertaa. Ei mekään olla peittojen alla joka toinen päivä säännöllisesti, mut nyt on taas sellainen kausi. Välillä on viikon tai kahden taukoja ja sit taas jaksaa :p Mun mittapuulla ei olla tuore pari. Johan tässä on ehditty kolme lasta saattaa maailmaan :D

Yritän nyt oikein painaa mieleen nää ovisoireet, kun se ovis nyt todistetusti on. En oo aiemmin siihen kiinnittäny huomiota ja siks en kyllä sitä oikein tunnista. Nytkin odotin jo tätiä kylään ja ovis vasta menossa. Niin samantapaisia nää oireet :stick:
 
Täällä taas jo hermo mennyt ovistesteihin, vaikka pidin niistä kolmen kuukauden tauon :D

Ilmeisesti PCO ei ole vielä hävinnyt munasarjoista. Tosin eilen iltapäivällä testi oli melkein plussa, joten olisikin se tänään sitten oikea plussa...

Talletuksia tehty toissa su, viime to ja viime su. Jos sitä tänään ja ylihuomenna vielä jaksaisi. Sitten alkaa olla takki tyhjä. Me oltu yhdessä melkein 7,5 vuotta eikä olla moneen vuoteen oltu todella viriilejä sängyn puolella... Mulla myös tää syksy ja hemmetin pimeys vaikuttaa siihen, ettei paljon jaksa...
 
mur-mur tsemppiä ja jaksamista sinulle piinapäiviin :kiss:

mä sain taas tasavahvaa aamulla mutta plussa se ei ole. Tää on tätä vielä viikon kunnes paukahtaa se oikea plussa, jos on edes paukahtaakseen. Tulis kyllä tarpeeseen ovuloimaton kierto ilman piinapäiviä ja testirumbaa...
 

Yhteistyössä