Tänään sitten vihdoin sähähdin pulloruokkijalle

• Viestiketjun aloittaja Nyt kuulit
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Korvikkeella vauvaansa kiusaavat "äidit" on ilmeisesti myös väkivaltaisia.

Yhdestä lauseesta löisi turpaan heh. Sairasta.

Siitä ette selviäisi noin vain, vaikka vauvan väärästä ruokkimistavasta jäättekin ilman rangaistusta.

Äidit jotka ei imetä ei ole oikeita äitejä.

4:n äiti
Pakko tarttua tuohon "muoviseen luonnottomaan kappaleeseen:) Mitenkäs mun tilanteessa AP, kun en voi imettää kuin rintakumella? Siis nännit niin pienet ettei vauva saa yhtään otetta. Jokaisella vauvalla olen 7-8 kk täysimettänyt rintakumella..ja sekin on "luonnoton muovikappale" :)

Mitä jos niissä pulloissa mitä joskus bongaatte onkin äidinmaitoa? sehän vasta onkin osoitus rakkaudettomuudesta... hankkia kalliit tuttipullot, pestä ja keittää ne, ostaa kenties rintapumppu, pestä ja keittää se, pumppailla sitä maitoa ja ehkä säilöä jääkaapissa tai pakastimessa, josta sen sitten ottaa ja sulattaa/lämmittää.. kantaa termarissa pitkin kyliä ja kyttää kelloa ettei se ehdi seistä liian kauan ja mee piloille.... :headwall: vai siis vaurioituuko lapsi nimenomaan siitä pullon tuttiosasta, joo, se onkin NIIIIIIN luonnoton... :headwall::headwall:

"juu"
Mitenkähän monella äidillä imetys tyssää tiheän imun kauteen, veikkaan että suurella osalla...sen aikana luullaan että lapsi ei saa tarpeeksi maitoa ja annetaan korviketta ja humpsista maidon tulo tyrehtyy...MITEN MAITO VOI ITSESTÄÄN ILMAN SYYTÄ LOPPUA? Siis jos imetys on alkanut hyvin ja maito noussut, niin mihin se vaan häviää jos imettää lapsen tahtisesti ja yölläkin? Ymmärrän jos laihtuu rajusti eikä syö mutta jos sitä ei ole kysymys...

siis ihan oikeastikko
[QUOTE="vieras";27566701]
Äidit jotka ei imetä ei ole oikeita äitejä.[/QUOTE]

Mä mietin ihan tosissani, onko joku ihan aikuisten oikeasti tätä mieltä? Siis niinku... oikeasti? Yllättävän monta tällaista viestiä on tähänkin ketjuun tullut, että melkein jo alan uskoa, että näin on. Ei tule ikinä menemään mun järkeen...

"Jep"
Täällä moni on tuonut fyysiset esteet esiin imetyksen estäjinä, mutta on niitä myös psyykkisiäkin. Itselläni on vakavia traumoja jotka estivät mm sisätutkimukset raskauden aikana, ja jotka pahenivat synnytyksessä joka ei sitten mennytkään niin kuin elokuvissa (tämä suoraan psykologin suusta), enkä vain pystynyt lastani imettämään. Ihan tosissani yritin kyllä, mutta henkinen paine ja ahdistus kävivät niin kovaksi siinä pakossa ettei maitoa tullut tipan tippaa, ei vaikka kuinka yritin itselleni vakuuttaa asian olevan luonnollinen ja ok. Nyt alkaa kiviä ja p*skaa lentää, tiedän kyllä, mutta en aio asiaa tämän enempää tonkia/avata koska se ei tämän enempää kenellekään kuulu, halusin vain tuoda tämänkin pointin esiin.

Niin, ja lastani rakastan pulloruokinnasta huolimatta enemmän kuin itse elämää.

"vieras"
Usein ne ketkä ei imetä hoitaa lapsia muutenkin huonosti. :/ Kun ei imetä niin kuka tahansa voisi olla sen vauvan äiti. Kuka tahansa voi hoitaa häntä, samalla lailla. Olen huomannut että ne naiset ei osaa muutenkaan helliä vauvaa. Äidit hellii ja myös imettää, imettää ja hellii muutenkin, koska ne on läheisiä vauvalleen. Naiset jotka ei imetä ei osaa olla äitejä. Ei tule läheistä suhdetta äidin ja vauvan välille. Eihän vauva silloin edes tiedä kuka sen äiti on. :/

[QUOTE="vieras";27566857]Usein ne ketkä ei imetä hoitaa lapsia muutenkin huonosti. :/ Kun ei imetä niin kuka tahansa voisi olla sen vauvan äiti. Kuka tahansa voi hoitaa häntä, samalla lailla. Olen huomannut että ne naiset ei osaa muutenkaan helliä vauvaa. Äidit hellii ja myös imettää, imettää ja hellii muutenkin, koska ne on läheisiä vauvalleen. Naiset jotka ei imetä ei osaa olla äitejä. Ei tule läheistä suhdetta äidin ja vauvan välille. Eihän vauva silloin edes tiedä kuka sen äiti on. :/[/QUOTE]

:LOL::popcorn::LOL:

[QUOTE="vieras";27566857]Usein ne ketkä ei imetä hoitaa lapsia muutenkin huonosti. :/ Kun ei imetä niin kuka tahansa voisi olla sen vauvan äiti. Kuka tahansa voi hoitaa häntä, samalla lailla. Olen huomannut että ne naiset ei osaa muutenkaan helliä vauvaa. Äidit hellii ja myös imettää, imettää ja hellii muutenkin, koska ne on läheisiä vauvalleen. Naiset jotka ei imetä ei osaa olla äitejä. Ei tule läheistä suhdetta äidin ja vauvan välille. Eihän vauva silloin edes tiedä kuka sen äiti on. :/[/QUOTE]

siinä tulikin päivän palstaoksennus.

_Sarina_

Hahahha, päivän paras. Kiitti mahtavista ajatuksistasi, olet suorastaan verbaalinen lahjakkuus ja samalla myös uskomattoman vaikeatulkintaisen ajatustyön suuri sankari. Näinhän se on, viis parhaassa tapauksessa lähes 10kk raskaudesta, synnytyksestä ja KAIKESTA muusta, mikä kuuluu äitiyteen. KUN TOI EI IMETÄ, ai kauheehirveekamala.

AP ja tää on kyllä mahtavia järjenjättiläisiä ja juurikin niitä henkilöitä joiden kuuluu imetyksen puolesta puhua :p

Ei hitossa voi kukaan ajatella noin yksinkertaisesti, että vain imetys tekee äidin..

Ainii, by the way, täysimetin muksujani 5kk ja 6kk ja kokonaan imetys loppui 11kk (syistä jotka ei halvatus kuulu tänne palstalle) ja 13kk, ja olen joskus sanonut olevani ns. tissifriikki, mutta ei se oo sama kuin julma tai idiootti.

"vieras"
Voi voi, käsittämättömän ilkeitä ovat äidit toisilleen. Surullista. Luulisi, että äidit tukisivat, auttaisivat ja ymmärtäisivät toisiaan, mutta ilmeisesti ei. Jonkun mielestä imetys on äitiyden mitta, mutta minusta empatiakyvyttömyys, ymmärtämättömyys, suvaitsemattomuus ja ilkeys kertovat äidistä paljon enemmän.

Jaahas...
Eiköhän se äidin ja lapsen välinen rakkaus oo muutakin kun pelkkä tissi suussa tai sitten on hienosti rakkaus hienosti "esineellistetty" -.-
Itsellä leikattiin molemmat rinnat kun olin 16v eikä sen takia onnistu imettäminen vaikka niin oisin halunnutkin että onnkes on niitä korvikkeita ja tuttipulloja niin on meidän muksut saanu maitonsa ihan yhtälailla kun tissivauvatkin. Ja jos kerta se rakkaus on siitä tissistä kiinni niin täytyypä tunkee isännänkin suuhun tissi jos vaikka ampasis jo muutenkin niin mahtava ja rakkauden täyteinen parisuhde uusiin ulottuvuuksiin kun kerta se on se tissi mistä se rakkaus lähtee :D

Voi plääh tää tuttipullo vs. tissi aihe alkaa olla jo aika kulunutta tavaraa... Että keskityhän elämässä olennaiseen äläkä takkerru asioihin joilla ei oo mitään merkitystä.
Ja heitetääs sit vielä vähän tämän alottajan myllyyn vettä ja tuumataan lopuks että näinhän isän ja lapsen välinen suhdekin lujittuu kun isikin pääsee omaa lastaan heti syöttämään ja vanhemmat on näin sitten enemmän tasavertaisia keskenään lapsen näkökulmasta katottuna ;)
Ja ainakin meillä nämä meidän "pullolapset" on kyllä elämää rakkaampia ja tärkeempiä <3

"juups"
Huvittaa nämä tyypit jotka sanoo, että mitä ollisitte ennen antaneet lapsillenne rinnan sijasta, kun ei ollut korviketta. Siinäkin todistavat sivistyneisyytensä tason,etteivät tuon vertaa ymmärrä, vaan luulevat että silloin kaikki imettivät lapsiaan kuin strömsössä.

Kuten jo sanottu, osa lapsista oli todella aliravittuja tai jopa kuolivat kun imetys ei onnistunut. Monella oli imettäjä hoitamassa imetyshommat. Ja monelle annettiin lehmänmaitoa tai vilja/perunavelliä (siis ihan melkein vastasyntyneillekin) kun imetys ei jostain syystä onnistunut. Että eiköhän se korvike ole tähän nähden erittäin hyvä ratkaisu, kun se kuitenkin on lähinnä äidinmaitoa kaikista vaihtoehdoista. Ja sitä valmistettaessa on otettu vauvan tarvitsemat ravintoaineet huomioon.

Että ei kannata osoittaa tietämättömyyttään huutelemalla kovaan ääneen ;).

"vieras"
Mulla jos oltaisi tultu sanomaan noin kahvilassa, kun siskon pientä vauvaa hoidin, kun ei ollut hänellä siihen hätään muuta hoitajaa. Olisin varmaan tukehtunut nauruun :D

hkj
[QUOTE="vieras";27566701]Korvikkeella vauvaansa kiusaavat "äidit" on ilmeisesti myös väkivaltaisia.

Yhdestä lauseesta löisi turpaan heh. Sairasta.

Siitä ette selviäisi noin vain, vaikka vauvan väärästä ruokkimistavasta jäättekin ilman rangaistusta.

Äidit jotka ei imetä ei ole oikeita äitejä.[/QUOTE]

Kyllä olen ihan oikea äiti, vaikka perussairauteni estääkin imetyksen.

Elämä on onneksi opettanut suvaitsevaisuutta, ehkä sinäkin vielä opit:)

surullinen tarina
[QUOTE="vieras";27566857]Usein ne ketkä ei imetä hoitaa lapsia muutenkin huonosti. :/ [/QUOTE]

Eli kaikki isät ovat huonoja vanhempia? Koska he eivät pysty imettämään vauvojaan. Myös sinun miehesi on huono vanhempi? Hyi, hankkiudu eroon siitä.

Ystävällisin terveisin,
Hän, joka ei pystynyt imettämään kumpaakaan lasta johtuen siitä että äitini (eläkkeellä oleva kätilö) tuli synnärille kun esikoiseni oli päivän ikäinen ja vaahtosi suu vaahdossa imetyksen tärkeydestä. Minulla ei tuolloin maitoa tullut vielä, mutta kovasti yritin imettää. Noh, äitini sitten päätti vetää omat rintansa esille siinä useammankin ihmisen läsnäollessa ja alkoi omilla rinnoillaan demonstroimaan, miten imettää. Sain tästä valtavat traumat. Ja kun sitä nitinää ja natinaa imetyksen tärkeydestä jatkui vielä viikkojen ajan tuon tapahtuman jälkeen, niin mulle jäi siitä IHAN valtavat traumat. Ja aloin siitä rintojen paljastelusta lähtien inhoamaan kaikkia ihmisiä, jotka imettävät lapsiaan. Siis en heitä, jotka tekevät sen "piilossa", vaan kaikkia, jotka tekevät sen julkisesti. Ja en siis itsekään tuon jälkeen enää pystynyt imettämään. Ne traumat jatkuivat kuopuksen tultua ja inhosin imettämistä. Joten synnärillä valehtelin hoitajille, että olen saanut imetettyä eikä tarvi tulla auttamaan ja samaan aikaan "juotin salaa" korviketta lapselleni.
En halunnut keskustella hoitajien kanssa imettämisestä. Enkä edelleenkään pysty imettämään yhtään lastani, tosin niitä ei minulle olekaan enää tulossa. Enkä edelleenkään pysty olemaan samassa huoneessa ihmisten kanssa, jotka imettävät. Olen asiasta joskus äidilleni maininnut, mutta hän väittää että yritän kääntää minun oman epäonnistumiseni hänen syyksensä, ettei tarvisi syyttää itseään vaan jotain muuta.

"jjjj"
Kai se on ihan sama, ruokkiiko pullosta vai imettääkö, niin jollain on siihen sanomista. Tai oikeastaan pelkkä äitinä olo aiheuttaa hullujen mölinöitä milloin mistäkin syystä sekä tällä palstalla että oikeassakin elämässä. Tämä aloitus on toivottavasti vain hyvä provo, mutta mulle kyllä on sihisty kahvilassa, kun ruokin pullosta ja kun kaivoin tissin esiin.

Mulla oli kerran nännit rikki ja annoin hetkellisesti korviketta pullosta niin joku nutcase tuli äyskimään mulle, kuinka "nuori äiti ei halua antaa rintaa vauvalleen". Emmää mikään nuori äiti ole, mutta kiitos kuitenkin kommentista. ;) Eipä tämäkään luuseri jäänyt kuuntelemaan, mitä mulla olisi ollut sanottavaa takaisin. Samaten olen saanut kuulla olevani "yliseksuaalinen itsensäpaljastelija", kun imetin.

hiiiii
provohan tämä varmaan on, mutta vastaanpa silti... Itse imetin molempia lapsiani vuoden ikäisiksi, mutta kaupungilla ja julkisilla paikoilla käytin kyllä tuttelia ja pulloa :) mulla ei ole yhtään huono omatunto siitä, että lapseni saivat molempia, sekä rintamaitoa että pullomaitoa :)

Yhteistyössä