Tänään nuori koiramme kuoli tapaturmaisesti ja suru on suunnaton!! :(

• Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti
hei
Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Saako kysyä että eikö ole koirien kiinnipitoaika?
Miten se tähän välttämättä liittyy?
No kyllä tuokin minusta liittyy. Minusta ihmisillä on oikeus olla uteliaita ja kysellä, jos joku alkaa kertomaan jotakin traagista tarinaa.
Toki on oikeus kysellä, mutta tässä Timppa ilmeisesti (korjatkoon jos olen väärässä ) oletti heti kiinnipitolakia rikotun kun metsästystilanteesta kyse.
Toki voikin olla rikottu, mutta ei välttämättä...

noh
Alkuperäinen kirjoittaja np:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Hankippa sama kirjottelija kuule ne aivot jostain, harmi kun niitä ei enää kaupasta saa (20:40+20:42).

Kyllähän se aikansa surua vie. Metsästyskoirille kyllä monesti sattuu ja tapahtuu, jopa niinkin epäonnisesti on meillä lähipiirissä käynyt että hirven kylkiluusta luoti kimmonnut koiraan ja tämän tappanut. Koirassa on tosiaan vielä iso koulutushomma, metsäkoirissa siis, joten sitenkin korvaamatonta.

Että jos ketju ei kiinnosta, niin miksi käydä suoltamassa kaikkea roskaa? Hyppää yli.

minäpä olin vain tuo 20.40 kirjoittaja,
saattaapi olla että joku muu ajattelee samoin kuin mä että
koira, huh koira kuoli,
snif.
Ja mä kirjoitin vain tuon 20.42. Ja olen tyytyväinen että maailmassa on yksi rakki vähemmän.

hei
Ihan vain siitä tuli mieleen että kyse on metsästyskoirasta, tapaturma sattui metsällä ja nyt koira pitää pitää kytkettynä. Eli mitä ollaan oltu metsästämässä kytkettynä pidetyllä koiralla ja miten sille on onnettomuus sattunut. Mutta tätähän ap ei halunnut keroa. Ikävä tapaus kaikin puolin kun koira kuolee. :(
Tiedätkö esim. luolametsästyksen...?
Luolillahan koira voi kuolla tukehtumalla, litistymällä, luolaelukan kynsissä tai hampaissa ja mikä ikävintä, myös riistan lopetustilanteessa.

mlps
Alkuperäinen kirjoittaja milli:
Saako kysyä että eikö ole koirien kiinnipitoaika?
No kyllä tuokin minusta liittyy. Minusta ihmisillä on oikeus olla uteliaita ja kysellä, jos joku alkaa kertomaan jotakin traagista tarinaa.
Toki on oikeus kysellä, mutta tässä Timppa ilmeisesti (korjatkoon jos olen väärässä ) oletti heti kiinnipitolakia rikotun kun metsästystilanteesta kyse.
Toki voikin olla rikottu, mutta ei välttämättä...
No, tähän aikaan vuodesta ei oo montaakaan elukkaa, joita saa laillisesti metsästää.

Luolillahan koira voi kuolla tukehtumalla, litistymällä, luolaelukan kynsissä tai hampaissa ja mikä ikävintä, myös riistan lopetustilanteessa.
Tottakai tiedän. Mutta ei kai sitä kytketyllä koiralla harrasteta? Koira kun pitää olla kytkettynä tähän aikaan vuodesta.

hei
Tottakai tiedän. Mutta ei kai sitä kytketyllä koiralla harrasteta? Koira kun pitää olla kytkettynä tähän aikaan vuodesta.
Kopio koirin kiinnipitolaista:
Tuona aikana ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että koira on välittömästi kytkettävissä.

Tuona aikana ulkona oleva koira on pidettävä kytkettynä tai siten, että koira on välittömästi kytkettävissä.
Ja sinusta luolassa ketun perässä oleva koira on "välittömästi kytkettävissä"? Ei kai kukaan niin hölmö ole että tuolla verukkeella johonkin luolakoirajahtiin menisi kiinnipitoaikana?

hei
Ja sinusta luolassa ketun perässä oleva koira on "välittömästi kytkettävissä"? Ei kai kukaan niin hölmö ole että tuolla verukkeella johonkin luolakoirajahtiin menisi kiinnipitoaikana?
No ketä muita se koira siellä luolassa "juostessa" haittaa?? Ja toimiva luolakoira on kyllä takuulla heti kytkettävissä kun reiästä pihalle tulee.
Huomaa ettet metsästyksestä ymmärrä mitään, joten voin shokeerata sinua että meitä on aikas paljon jotka keväisin luolakoirilla metsästää! Ja ihan luvallista touhua on!
Keväisinhän supit vasta liikenteeseen lähteekin, ei ne liiku 30 asteen pakkasilla.

No ketä muita se koira siellä luolassa "juostessa" haittaa?? Ja toimiva luolakoira on kyllä takuulla heti kytkettävissä kun reiästä pihalle tulee.
Huomaa ettet metsästyksestä ymmärrä mitään, joten voin shokeerata sinua että meitä on aikas paljon jotka keväisin luolakoirilla metsästää! Ja ihan luvallista touhua on!
Keväisinhän supit vasta liikenteeseen lähteekin, ei ne liiku 30 asteen pakkasilla.
Milläs varmistatte ettei siellä luolassa ole esim. supinaarasta poikasien kanssa?

hei
Milläs varmistatte ettei siellä luolassa ole esim. supinaarasta poikasien kanssa?
Kyllä oikea metsästäjä keinot tietää. Niitä tuskin kannattaa metsästyksen vastustajalle kertoa. Tai ylipäätään jatkaa aiheesta "metsästys" jonkun puunhalaajan kanssa... :D

kerpele sentään
voi timppa. jos siellä luolassa on supinaaras poikasinen, toivon todellakin, että joku ne ampuu kaikki pois.

ja hävetkää joka ikinen, joka kehtaa tulla tänne aukomaan päätään kun toista on kohdannut suuri suru ja on menettänyt lemmikkinsä.

Alkuperäinen kirjoittaja kerpele sentään:
ja hävetkää joka ikinen, joka kehtaa tulla tänne aukomaan päätään kun toista on kohdannut suuri suru ja on menettänyt lemmikkinsä.
Minä en ole aukonut päätäni vaan ollut pahoillani. Ainoa mitä olen kysellyt on se että miten kaikki on tapahtunut. Ei kai se väärin ole jos asiaansa tulee tänne kertomaan?

sivusta
Minä en ole aukonut päätäni vaan ollut pahoillani. Ainoa mitä olen kysellyt on se että miten kaikki on tapahtunut. Ei kai se väärin ole jos asiaansa tulee tänne kertomaan?
Ei, varsinkin kun on yleispätevä ja täydellinen ihminen kuten Timppa. Timpallahan on suorastaan velvollisuus kysellä kaikki, koska hän on aina oikeassa!!!

kerpele sentään
kyllä toi musta vaikutti siltä, että olet enemmän huolissasi jostain supinaaraasta ja sen mahdollisista poikasista kuin toisen menettämästä koirasta. niitä supejahan siellä kaiketi on tarkoitus päästää päiviltä, etteivät aiheuttaisi liiallisia tuhoja

kyllä toi musta vaikutti siltä, että olet enemmän huolissasi jostain supinaaraasta ja sen mahdollisista poikasista kuin toisen menettämästä koirasta. niitä supejahan siellä kaiketi on tarkoitus päästää päiviltä, etteivät aiheuttaisi liiallisia tuhoja
Minusta sietäisi hävittää vaikka kaikki supit Suomen luonnosta, ei sen puoleen. Mutta siksihän minua kiinnostikin että mitä oli tapahtunut kun nuo lailliset metsästysmahdollisuudet on tähän aikaan vuodesta aika vähissä. Ja varsinkaan kun ap ei tohdi kertoa mitä oli tapahtunut. Kun itsekin metsästää niin tälläiset vahingot kiinnostaa, saattaa jotain oppia ja jäädä joku koira kuolematta. Itsekin rikoin toissa päivänä lakia kun ajokoira karkasi tarhasta ja oli puoli päivää metsällä ihan itsekseen. Sattuuhan näitä vahinkoja.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja surullinen:
Olisi toukokuussa täyttänyt 2-vuotta, mutta toisin kävi.

Vain 1v.9kk sitten vanha koiramme kuoli ja taas meitä kohtaa suuri suru.
Onneksi ei ollut lapsi, koira vain.
Tai toisessa tapauksessa joku voisi sanoa, että onneksi oli mummo eikä lapsi yms.

Yhteistyössä