Tämä kolahti: Kristinusko on jumalallinen rakkaustarina tai kosminen painajainen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aivan kuin ymmärtämätöntä lasta varoitetaan rangaistuksesta opastettaessa parempaan käytökseen, kristillisyys opastaa ymmärtämättömiä kuin pikkulapsia näiden omaksi parhaaksi, jotta kehittyisivät ja kasvaisivat oikeaan suuntaan. Lapsilla on lapsen mieli, ja heitä puhutellaan sen mukaan.
 
vierailija
Kiirastuli polttaa puhtaaksi, sitä kuumemmalla liekillä mitä enemmän sielulla on tauhkaa, kun se ymmärtää eli kokee tekojensa seuraukset. Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle, ja koska Henki on Yksi, sen te olette tehneet myös itsellenne.
Tämän ymmärtäminen eli tajuaminen eli kokeminen on se helvetti "mitä minä olen tehnyt".
 
vierailija
Aivan kuin ymmärtämätöntä lasta varoitetaan rangaistuksesta opastettaessa parempaan käytökseen, kristillisyys opastaa ymmärtämättömiä kuin pikkulapsia näiden omaksi parhaaksi, jotta kehittyisivät ja kasvaisivat oikeaan suuntaan. Lapsilla on lapsen mieli, ja heitä puhutellaan sen mukaan.
Johannes 3:16-17
"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi."

Pelastustehtävä ettei kukaan hukkuisi eli painuisi syvyyksiin hämärään ja pimeään etäälle Jumalan valosta ja rakkaudesta.
 
vierailija
Kiirastuli polttaa puhtaaksi, sitä kuumemmalla liekillä mitä enemmän sielulla on tauhkaa, kun se ymmärtää eli kokee tekojensa seuraukset. Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle, ja koska Henki on Yksi, sen te olette tehneet myös itsellenne.
Tämän ymmärtäminen eli tajuaminen eli kokeminen on se helvetti "mitä minä olen tehnyt".
Jeesus tuli pelastustehtäväänsä, että hänen opastuksellaan ihmisillä olisi mahdollisimman vähän tätä pahaa "karmaa", eikä kenenkään tarvitsisi hämärässä syvyyksissä piilotella ja pakoilla, silloin kun kaikki tulee julki.
 
vierailija
Viisaus ei asu meissä. Järjettömyys on pimeyttä, elämän valon eli totuuden = ymmärryksen puutetta, jota "Logos" ei ohjaa, vaan tietämättömyys. Kirjaviisaus tai älykkyys voi olla myös hyvin vajavaista.

"Profetoiminen vaikenee, kielillä puhuminen lakkaa, tieto käy turhaksi. Tietämisemme on näet vajavaista ja profetoimisemme on vajavaista, mutta kun täydellinen tulee, vajavainen katoaa.
Kun olin lapsi, minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli ja lapsen ajatukset."

"Anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"

Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
 
vierailija
Jeesus tuli pelastustehtäväänsä, että hänen opastuksellaan ihmisillä olisi mahdollisimman vähän tätä pahaa "karmaa", eikä kenenkään tarvitsisi hämärässä syvyyksissä piilotella ja pakoilla, silloin kun kaikki tulee julki.
"Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi."

Matteus 10


"Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan."

Luukas 12


”Älkää valehdelko, äläkä tee sellaista mitä inhoat, sillä kaikki asiat paljastetaan taivaan edessä. Kaiken jälkeen, ei ole mitään salattua mitä ei paljastettaisi, eikä mitään ole peitetty siten, että se jäisi salatuksi.”

Tuomaan evankeliumi
 
vierailija
"Nosta kivi, se on siellä! "
"Sillä ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi."

Matteus 10


"Ei ole mitään peitettyä, mikä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi. Sentähden, kaikki, mitä te pimeässä sanotte, joutuu päivänvalossa kuultavaksi, ja mitä korvaan puhutte kammioissa, se katoilta julistetaan."

Luukas 12


”Älkää valehdelko, äläkä tee sellaista mitä inhoat, sillä kaikki asiat paljastetaan taivaan edessä. Kaiken jälkeen, ei ole mitään salattua mitä ei paljastettaisi, eikä mitään ole peitetty siten, että se jäisi salatuksi.”

Tuomaan evankeliumi
 
vierailija
Hyvä ketju. En enää muista olenko joskus lukenut K&K:n artikkelin.
Katsoin Yle Areenalta Sardinia-luontodokumentin. Nyt tiedän, että saari lipuu hitaasti Afrikkaa kohti. Kirjoitin tämän palstan toisessa ketjussa virheellisesti, että korppi (pitää olla korppikotka) surmasi lammaskatraan lampaan. Katsoin ohjelman raatokohdan uudestaan eikä siitä selvinnyt miksi lammas menehtyi.
Paikalle lensi syömään korppikotka, joka ahmi lammasta kaksi kiloa. Siiville lentoon lähtö oli sen takia vaikeaa. Joillekin luonnon tarkkailu ja siitä huolta pitäminen riittää uskonnoksi. Nykytiede luotaimineen tuottaa tietoa, joka alkaa käydä ihmisjärjen päälle. Ehkä avaruudella ei ole mittaa ja määrää. Samoja asioita on mietitty niin kauan kuin maapalolla on asunut ihmisiä. Kukapa tietää, jos eläimet ovat näissä asioissa viisaampia. Linnut lentävät valtavia matkoja tähdet oppainaan. Tänään on lepopäivä. Istun lukutuolissani iPad oikealla polvellani.
Olen pitkän elämänpolkuni mielestäni ihanimmassa vaiheessa. Nykytekniikka mahdollistaa yhteydenpitoni ympäri maailmaa. Ei minua enää mihinkään tarvita. Voin ihastella maailmaa ja sen kauneutta. En ahdistu päivän uutisista. Kun sellainen päivä tulee ettei minua mikään naurata, ei haittaa. Istuin aikoinaan kahvipöudässä, ja viereeni istahti Kyllikki Virolainen. Hän kehui ulkonäköäni ja juttelimme niitä näitä kaalinpäitä. Hänen puolisonsa Johannes oli joskus karjalaisena sanonut, että jos leipä loppuu, syödään pullaa. Herkut minullakin on aina mielessä. Suunnittelen jo ostosreissua läheiselle pullatiskille.
Kun lähellä oleva kotikirkkoni remontti on valmis, menen veisaamaan virsiä kirkon penkkiin. Saas nähdä miten moderni kirkostamme sukeutui.
Kirkko&kaupunki-lehden sanaristikon täytän aina ennen lehden lukemista.
Kerran lähetin lehteen juttuvinkin, joka toteutettiin monisivuisena.Voi olla, että moni muukin lukija oli sitä ehdottanut. Digiaikaan lehden juttuvalikoimalla ei ole rajoituksia painettuun verrattuna. Harmi kun digikolumnit tuppaavat jäädä lukematta.
 
vierailija
Riippuu tulkitsijasta.
Jokainen lukija käsittää asiat tavallaan. Jos kirkolliskokous kauan sitten teki löydetyistä kirjoituksista tulkintansa, ajan myötä niitä voi tulkita toisellakin tavalla. Paljon tietoa kristinuskon syntyajoilta on hävinnyt tai vielä kadoksissa.
Minua pohdituttaa pahuus tätä palstaa seuratessani. Miksi yksi tai useampi kirjoittaja koko ajan väijyy ja lyttää kirjoituksiani? Miksi he eivät pysty ohittamaan viestejäni vaan sivaltavat?
Miksi heidän on vaikea käsittää olevansa väärässä? Onko plakkia aivoissa vai ohjaileeko demoni heitä? Täysin samoja asioita ovat pohtineet ihmiset keskitysleireillä ja nykyään esim. Ukrainassa ja Gazassa. Miksi ihmiset antautuvat vihan ja pahan hengen valtaan? Raamatussa on paljon tarinoita riivatuista ihmisistä ja eläimistä.
 
vierailija
Jokainen lukija käsittää asiat tavallaan. Jos kirkolliskokous kauan sitten teki löydetyistä kirjoituksista tulkintansa, ajan myötä niitä voi tulkita toisellakin tavalla. Paljon tietoa kristinuskon syntyajoilta on hävinnyt tai vielä kadoksissa.
Minua pohdituttaa pahuus tätä palstaa seuratessani. Miksi yksi tai useampi kirjoittaja koko ajan väijyy ja lyttää kirjoituksiani? Miksi he eivät pysty ohittamaan viestejäni vaan sivaltavat?
Miksi heidän on vaikea käsittää olevansa väärässä? Onko plakkia aivoissa vai ohjaileeko demoni heitä? Täysin samoja asioita ovat pohtineet ihmiset keskitysleireillä ja nykyään esim. Ukrainassa ja Gazassa. Miksi ihmiset antautuvat vihan ja pahan hengen valtaan? Raamatussa on paljon tarinoita riivatuista ihmisistä ja eläimistä.
sinä olet se ongelma koska et tajua olevas väärässä
 
Harhaoppinen on tuo K&K:n teologi. Ei Jeesus olisi vaivautunut kuolemaan jonkun pienen "ahdistuksen" voittamisen takia, vaan ettei porukka menis iankaikkiseen pätsiin.

Kristinusko on sekä jumalallinen rakkaustarina, mutta Jumalan hylkääville kosminen painajainen.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija: Näytä alkuperäinen viesti
Ja väität että Jeesus Kristus opetti tai käski tällaiseen? Lueppa Uudesta Testamentista Jeesuksen sanat ja opetus.
linkki väitteeseeni?
no eipä ole sitä

unohda jesset mutta älä sitä että krisset murhasivat miljoonia käännyttäessään, raiskasivat ja söivät vauvasoppaa (kertoo esim historiapistenet)
Tsrvitset linkin? Etkö osaa lukea Uutta Testamenttia ja tehdä omia johtopäätöksiä luetusta???
 

Yhteistyössä