Tämä kolahti: Kristinusko on jumalallinen rakkaustarina tai kosminen painajainen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
linkki väitteeseeni?
no eipä ole sitä

unohda jesset mutta älä sitä että krisset murhasivat miljoonia käännyttäessään, raiskasivat ja söivät vauvasoppaa (kertoo esim historiapistenet)
Niiiiiin ristiretkeläiset joskus 1000 vuotta Jeesuksen jälkeen. Tai vaikka jos aloittivat sen vähitellen 300-luvulla tms, niin se ei ole perustajan eikä Hänen seurassaan olleiden opetuslasten vika.
Jeesuksen ja opetuslasten esimerkki oli vain julistaa, mutta väkivallattomasti eikä pakottaen. He tulivat mieluummin itse tapetuiksi.

Jos jotkut temppeliherrat väänsivät Uuden Testamentin päin mäntyä niin se oli heidän häpeänsä.
 
vierailija
Kiirastuli polttaa puhtaaksi, sitä kuumemmalla liekillä mitä enemmän sielulla on tauhkaa, kun se ymmärtää eli kokee tekojensa seuraukset. Totisesti: kaiken, minkä te olette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle, ja koska Henki on Yksi, sen te olette tehneet myös itsellenne.
Tämän ymmärtäminen eli tajuaminen eli kokeminen on se helvetti "mitä minä olen tehnyt".
Kaikki liittyy kaikkeen, sitä se vaan on. Jakolaskua/kertotaulua/suhteellista/fysiikkaa
 
vierailija
Niiiiiin ristiretkeläiset joskus 1000 vuotta Jeesuksen jälkeen. Tai vaikka jos aloittivat sen vähitellen 300-luvulla tms, niin se ei ole perustajan eikä Hänen seurassaan olleiden opetuslasten vika.
Jeesuksen ja opetuslasten esimerkki oli vain julistaa, mutta väkivallattomasti eikä pakottaen. He tulivat mieluummin itse tapetuiksi.

Jos jotkut temppeliherrat väänsivät Uuden Testamentin päin mäntyä niin se oli heidän häpeänsä.
Mistä julistamisesta puhut?
Kalansaaliita opettelivat "pyytämään". Veneiden rakentaminen oli kai sivuseikka?
 

Yhteistyössä