TAAS!

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
Taas toi kamala ahdistus tuli takaisin :ashamed: viikko olo oli ihan ok,ehkä sen takia kun oli paljon tekemistä ja nyt taas ne vanhat traumat tulivat päähään,pelot ja niin edellen :ashamed: en mä varma ikinä niist pääse eroon :ashamed: Huomenna pakotan itseä menemään keskustaan vaikka vaikealta tuntu,kotona pää menee rikki.....

Onko sulla kunnollinen terapeutti? Siis käytkö sä säännöllisesti lääkärillä, joka on oikeasti perillä sun tilanteesta?
Se on hiton vaikeaa saada oikeanlaista apua, kun yleensä sinne lääkäriin ei pääse, kun on ns. tilanne päällä ja sit kun sinne pääsee on tilanne jo ohi, eikä enää osaa, eikä edes halua kertoa lääkärille miltä tuntui...
Mä en varmaan sais vielläkään oikeanlaista hoitoa, jos mies ei olis käyny mun kanssa terapeutilla ja puhunu mun tilanteesta, koska ite mä yritin aina esittää paremmassa kunnossa olevaa, mitä olin.

Jospa mietit ja odotat koska se pahaolo taas tulee.Siten se varmaan tuleekin.Sinun pitää lakata tuota pahanolon miettimistä.Yritä ajatella aivan muuta :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Onko sulla kunnollinen terapeutti? Siis käytkö sä säännöllisesti lääkärillä, joka on oikeasti perillä sun tilanteesta?
Se on hiton vaikeaa saada oikeanlaista apua, kun yleensä sinne lääkäriin ei pääse, kun on ns. tilanne päällä ja sit kun sinne pääsee on tilanne jo ohi, eikä enää osaa, eikä edes halua kertoa lääkärille miltä tuntui...
Mä en varmaan sais vielläkään oikeanlaista hoitoa, jos mies ei olis käyny mun kanssa terapeutilla ja puhunu mun tilanteesta, koska ite mä yritin aina esittää paremmassa kunnossa olevaa, mitä olin.

Ei se lääkäri halua että mä olisin käynyt sielä :/ hän vain halua soitella mulle ja kysyä että vaikutako lääkitys jo,mä sanoin monta kerta että haluan kunnon terapia,muttei jaksa enää kun he eivät paljon halua :(

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Jospa mietit ja odotat koska se pahaolo taas tulee.Siten se varmaan tuleekin.Sinun pitää lakata tuota pahanolon miettimistä.Yritä ajatella aivan muuta :hug:

ehkä sekin odotan,koska vuos kärsin jo pahasta ahdistuksesta,mikään lääkitys ei siihen auta :(

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

Ei se lääkäri halua että mä olisin käynyt sielä :/ hän vain halua soitella mulle ja kysyä että vaikutako lääkitys jo,mä sanoin monta kerta että haluan kunnon terapia,muttei jaksa enää kun he eivät paljon halua :(

Uskon ihan täysin!
Vaihda lääkäriä! Etkö sä vois saada kelalta jonkun maksuitoumuksen kunnon pykiatrille? Mä en tiedä miten ne toimii, kun itellä on vakuutus, mutta yksityiseltä voi myös saada lähetteen julkiselle puolelle lääkäriin. Mene vaikka kerran yksityiselle ja hanki se lähete!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:

Uskon ihan täysin!
Vaihda lääkäriä! Etkö sä vois saada kelalta jonkun maksuitoumuksen kunnon pykiatrille? Mä en tiedä miten ne toimii, kun itellä on vakuutus, mutta yksityiseltä voi myös saada lähetteen julkiselle puolelle lääkäriin. Mene vaikka kerran yksityiselle ja hanki se lähete!
näin varma pitäisi tehdä,en ymmärrä miks kukaan ei halua antaa kunnon terapia :(

Jos tunnet, että pelkkä jutustelukin riittäisi ei-psykiatrian ammattilaisen kanssa, niin katseleppa tuolta: http://www.turku.fi/Public/default.aspx?nodeid=9858&culture=fi-FI&contentlan=1

Ja, jos tunnet ettei sinua oteta tosissaan tai ettet saa haluaamasi apua, ota yhteys potilasasiamieheen. Yhteystiedot tässä: http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentid=3958

Alkuperäinen kirjoittaja piparminttu:
Joskus tuntu että paras vaihtoehto on kuolla,mutta en halua siitäkään koska haluan elää ja haluan oma elämää takaisin,miks joskus käy kaikki niin :(

Miten tuohon pisteeseen olet joutunut?

no kun ahdista,sitten tuntu siiltä,mutta en kuitenkin halua,haluan nauttia elämästä niin kuin ennenkin,mutta tarumoja ja muistot eivät anna tehdä siitä minulle

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
kela korvaa osan psykoterapiasta

Voiko se korvata enemmän kun sen noin 30? Mä en nyt muista summia tarkkaan, kun mulla tosiaan on vakuutus, mutta mun mielestä se on 100 euroa/käynti, kela maksa noin 30 ja vakuutus loput.

Yhteistyössä