Taas yksi hunotapainen teini

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voi vinetto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voi vinetto

Vieras
Oltiin vanhempieni luona eilen syömässä ja siellä oli sit muitakin sukulaisia mukana mm. mun pikkuserkun poika 15v.
Ahnehti ruokaa ihan sikana, piti aina saada olla ensimmäisenä ottamassa jotakin. Mussutti suu auki ja puhui suu täynnä ruokaa ja sitä sit roiskui siin puhuessa. Jälkiruokaa söi ahmimalla ja piti saada lisää vaikka edellinen ei ollu vielä edes syöty loppuu. Röyhtäili kovaäänisesti vielä lopuksi. Tiuski vielä äidilleen jos ei heti antanut ruokaa lisää ( äiti siis passasi ) ku käsky kävi.
Kiitti kyllä ruuasta ja kehui että oli hyvää.
Äitinsä istui vieressä ja naureskeli et voi tota meidän Lassea, sille tuo ruoka tuntuu maistuvan.

Oikeesti mua ärsytti ja teki pahaa tuo käytös.

Tää nyt oli tällainen turha aloitus,mut jotenkin piti vaan niin vihaksi kun ei lapsille opeteta käytöstapoja.
 
[QUOTE="vieras";22208716]No nuo huonot käytös tavat johtuu kyllä kasvatuksesta ei tieniydestä. Ei meidän teini ainakaan käyttäydy noin.[/QUOTE]

En tosiaankaan tarkoittanut että johtuisi siitä että on teini vaan olen samaa mieltä,että kasvatuksesta johtuu ainoastaan.
Meilä kans kaksi teiniä oli mukana siellä ja kumpikin ihmettteli tämän käytöstä. He ovat kyllä hyvä käytöksisiä ja tosiaankinlähtisi meilläkin pöydästä jos tuollain tekisi.
 
Oltiin vanhempieni luona eilen syömässä ja siellä oli sit muitakin sukulaisia mukana mm. mun pikkuserkun poika 15v.
Ahnehti ruokaa ihan sikana, piti aina saada olla ensimmäisenä ottamassa jotakin. Mussutti suu auki ja puhui suu täynnä ruokaa ja sitä sit roiskui siin puhuessa. Jälkiruokaa söi ahmimalla ja piti saada lisää vaikka edellinen ei ollu vielä edes syöty loppuu. Röyhtäili kovaäänisesti vielä lopuksi. Tiuski vielä äidilleen jos ei heti antanut ruokaa lisää ( äiti siis passasi ) ku käsky kävi.
Kiitti kyllä ruuasta ja kehui että oli hyvää.
Äitinsä istui vieressä ja naureskeli et voi tota meidän Lassea, sille tuo ruoka tuntuu maistuvan.

Oikeesti mua ärsytti ja teki pahaa tuo käytös.

Tää nyt oli tällainen turha aloitus,mut jotenkin piti vaan niin vihaksi kun ei lapsille opeteta käytöstapoja.

Minä olisin näppässyt korville tollasta possua, jotain tapoja olla pitää, mikset sanonut sille sielle että ole kunnolla ja tukistanut sitä?
 
Minä olisin näppässyt korville tollasta possua, jotain tapoja olla pitää, mikset sanonut sille sielle että ole kunnolla ja tukistanut sitä?

Ei ole minun asiani jos äiti istuu viesressä ja muutenkaan en viitsi tuollaisessa tilanteessa lietsoa kinaa. Sitä siitä olisi tullut jos olisin sinne mennyt lasta komentelemaan. En joka tapauksessa olisi tukistellut enkä näpsinut.
Hänen mummonsa sanoi pari kertaa, muta äiti puuttui aina asiaan niin että ohitti asian vaikka nyt ihan vaan juttelemalla niitä näitä.
 
[QUOTE="suski";22208878]Ai kun joku pesee kätensä lastensa kasvatuksesta/hoitamisesta, niin hän ei ole enää heistä vastuussa?[/QUOTE]

Enhän tuota tarkoittanut, mutta kun isä ei ole koskaan kotona niin kasvatusvastuu on jäänyt äidille ja äidin tapojen mukaan on menty siinä perheesssä.vasuu on molemmilla vanhemmilla,mutta joskus se on mahdotonta jakaa sitä kun ei ole toinen paikalla.
 
Mun enoni on 40 ja käyttäytyy pöydässä suunnilleen noin, paitsi ettei todellakaan kiitä ruoasta tai kehu sitä. Kaikki pitää ahmia niin nopeasti kuin pystyy ja maiskuttaa isoon ääneen suu auki syödessään. Niin ulkonäkö kuin äänetkin ovat sitä luokkaa, etten tasan varmana eksy hänen kanssaan samaan pöytään, ellei tarkoitus ole laihduttaa paastoamalla. Ja jos sattuu, että lautasella on makkara tai kananrintaa palanen tai mitä vaan, mistä saa otteen, tämä ottaa sen käsiinsä ja vetelee siitä haukkapaloja kuin mikäkin barbaari rasva suupielistä valuen. Hyi yrjö.
 
Enhän tuota tarkoittanut, mutta kun isä ei ole koskaan kotona niin kasvatusvastuu on jäänyt äidille ja äidin tapojen mukaan on menty siinä perheesssä.vasuu on molemmilla vanhemmilla,mutta joskus se on mahdotonta jakaa sitä kun ei ole toinen paikalla.

Elämä on täynnä valintoja. Jos valitsee lapsilleen äidin, joka ei opeta käytöstapoja, eikä ole itse niitä kotona opettamassa, voi syyttää ihan vain itseään. Ihminen on vastuussa omista lapsistaan, vaikka voissa paistaisi.
 
[QUOTE="suski";22209001]Elämä on täynnä valintoja. Jos valitsee lapsilleen äidin, joka ei opeta käytöstapoja, eikä ole itse niitä kotona opettamassa, voi syyttää ihan vain itseään. Ihminen on vastuussa omista lapsistaan, vaikka voissa paistaisi.[/QUOTE]

Mut se äiti on vastuussa silloin kun on paikalla. Ja ei kai se ukko ole ketään syyttänyt vaan minä syytin lapsen äitiä tästä. Olisi tietty pitänyt sanoa että molemmissa syy, mutta se äiti on niin lepsu että ei sano lapsilleen mitää mistään. Isä ei ole koskaan paikalla missään kylässä. Vanhemmalle lapelleen, nyt jo aikuinen mies, äiti teki kouluun ruuat kun lapsi ei suostunut syömään kuin äidin tekemää ruokaa. jäätelö ja karkki ym herkut maistui kyllä. Toinen siis syö kaiken ja toinen ei mitään muiden tekemää. Tänä päivänä kait jo syö muidenkin tkemää tuokaa kun ei enään asu kotona.
 

Yhteistyössä