Taas tuli postia.

  • Viestiketjun aloittaja oikea ammattivalittaja
  • Ensimmäinen viesti
kauheeta luettavaa..miten joku voi asettaa omat lapsensa eri arvoisiin asemiin?en tiedä taustoja,mikä johti ekan lapsen kohdalla adoptioon,mutta miksi sitten teit avoimen adoption jos et kerran halua kuulla omasta lapsestasi yhtään mitään etkä pitää yhteyttä?
 
kauheeta luettavaa..miten joku voi asettaa omat lapsensa eri arvoisiin asemiin?en tiedä taustoja,mikä johti ekan lapsen kohdalla adoptioon,mutta miksi sitten teit avoimen adoption jos et kerran halua kuulla omasta lapsestasi yhtään mitään etkä pitää yhteyttä?
Niinpä. Miksi avoin adoptio? Jos lapsi olis ollut korkeintaan kolme niin olisi varmasti unohtanut ap:n ja luonut turvallisen kiintymyssuhteen ottovanhempiinsa. Ja vanhempikin lapsi olisi unohtanut sinut äitinä...
 
just-just
Huolta pitäiminen ja yhteyttä pitääminen lienee kaksi täysin eri asiaa?
Eiköhän ne adoptiovanhemmat pitää oikein hyvän huolen lapsestasi, mutta jos lapsi haluaa pitää yhtetyttä sinuun, niin miksi olet sellaine kusipää?
Ja uusi mies ja lapsi eivät vie ketään elämässä eteenpäin. Jos olisit päässyt eteenpäin, olisit sinut ton adoption kanssa etkä kokisi tota lasta mitenkään uhaksi. Päinvastoin, olisit varmaan iloinen hänen halusta olla yhteyksissä. Niin ainakin jokainen normaali äiti olisi.
 
Kepsis
:LOL: en tiennyt miten reagoida kun aloitus + ap:n eka vastaus ketjuun huokuivat niin upeaa välinpitämättömyyttä.

Ja tämä sama henkilö itki muutama päivä sitten täällä että miten ihmiset on niin ilkeitä :D no mistähän johtuisi... ei herranen aika tämä ihmisten itsepetos on jo aivan omaa luokkaansa joillakin....
 
"tsiisus"
Alkuperäinen kirjoittaja oikea ámmattivalittaja;25271624:
Mulla on asiat kunnossa. On uusi perhe ja mies. En vain tajua miksi tämä adoptioon annettu haluaa aina pitää yhteyttä,itse en haluaisi.
Sä vielä ihmettelet miksi sulle ollaan ilkeitä täällä
 
Jos lapsi on ollut leikki-ikäinen niin miten ihmeessä on mahdollista ettei ole vielä kymmenessä vuodessa ehtinyt kiintymään adoptiovanhempiin ja jättänyt tollasta idioottia rauhaan!?
Ja jos kerran olette tekemisissä ja lapsi haluaa pitää yhteyttä niin mikä siinä on niin kamalaa? Jos kerran elämäntilanne on ollut silloin eri. Sekö että sulla on uus mies ja lapsi ja sun toinen lapsi on sitten jotenkin huonompi? Ihan itse sen olet synnyttänyt ja avoimen adoption tehnyt.
 
Mie mietin että mitenköhän nuorempi lapsi asiaan suhtautuu jos saa joskus tietää että hällä onkin sisarus jossain mihin äiti ei halua pitää mitään yhteyttä mutta sisarus haluaisi. Itse ainakin suuttuisin aika lailla tommosessa tilanteessa, varsinkin jos se selviää joskus esim.aikuisiällä vasta.
Mutta jokainen tekee tavallaan, en nyt muuta ala sanomaan :|
 
"vieras"
Tässä taas yksi loistava esimerkki siitä, että todellakin ihan ketä vaan voi lisääntyä.
Mites, kun sitten eroat tästä nykyisestä miehestä, annatko tämän nykyisen "ainoan" lapsesi adoptioon?
Ja sit seuraavaa kierrosta?
Etkö sä ole ymmärtänyt, että jos olisit halunnut olla ns. vain yhden lapsen äiti, et olisi alkujaankaan hankkiutunut raskaaksi? Nyt sulla on kaksi lasta ja tulee aina olemaan. Opettele elämään sen kanssa. Ja se ei ole sun lapsesi vika, että sulla ei ole kaikki palikat ihan kohdallaan, hän saa olla onnellinen ettei joudu tuollaisen äidin hoivissa olemaan, sääliksi käy tätä nykyisen lasta, tiedä mikä odottaa...
 
"lilus"
Muisteleko oikein,että ap halusi vielä jonkin aikaa sitten pitää lapseen yhteyttä,se ei kuitenkaan käynyt ap:n miehenne(yllätys yllätys).Muistelisin et ainakin synttärikortin olisi lapselle halunnut lähettää,mut ei sitten voinutkaan.
 
"vieras"
[QUOTE="lilus";25273023]Muisteleko oikein,että ap halusi vielä jonkin aikaa sitten pitää lapseen yhteyttä,se ei kuitenkaan käynyt ap:n miehenne(yllätys yllätys).Muistelisin et ainakin synttärikortin olisi lapselle halunnut lähettää,mut ei sitten voinutkaan.[/QUOTE]

Pari viikkoa sitten väitti ettei mies ole kieltänyt pitämästä yhteyttä.
 
"juu"
Alkuperäinen kirjoittaja oikea ámmattivalittaja;25271624:
Mulla on asiat kunnossa. On uusi perhe ja mies. En vain tajua miksi tämä adoptioon annettu haluaa aina pitää yhteyttä,itse en haluaisi.
Hänelle on ehkä tärkeää jollain tapaa "tuntea" juurensa. Ei sinun tarvitse lahjoa mutta sinulla taitaa olla todella huono omatunto, kun tuosta loukkaannut. Vai oletko salannut entisen elämäsi nykyiseltä perheeltä? En tiedä minkä ikäinen tuo "pois annettu" lapsi on, mutta jos on murrosiässä, hän haluaisi tietää mistä tulee, tuski haluaa kuulua sen kummemmon elämääsi.
 

Yhteistyössä