Taas pitää hehkuttaa mun syömisiä :D *turhis*

Alkuperäinen kirjoittaja ai keuhee:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Todella hörhöilyä tuollainen tai laiskuutta, eiviitsitä tehdä lapselle ruokaa ja syöttää. Itsekin täysimetin 6kk mutta aloin kyllä sitten jo antaa ruokaa, tuon ikäinen tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman sormipalan.
Voisi sanoa vaikka että lapsen heitteillejättö, syö mitä osaa ja loput maitoa. Niin älytöntä ettei lapsia enää syötetä edes 7-kuisina.(
Muutama sormipala...? Onko se ruoka jotenkin riittämätöntä ellei siihen lisää vettä ja soseuta...?

Ei ole heitteillejättöä jos terve lapsi syö hyvin =)
Kyllä se vaan on! Sun täytyy imettää vähemmän jo tuon ikäistä ja antaaa ruokaa, eikä sormipaloja. Paljon varmaan osaa syödä.
Kun imettää lapsentahtisesti, on lapsella kaikki hyvin, varsinkin kun tyttö kasvaa ja paino nousee...

Yritä sinä mennä th:lle ja kertoa, että jonkun pitäisi tietoisesti _vähentää_ imetystä :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa se tyttökö sitten elää pelkällä porkkanalla ja tomaatilla HUHHEIJAA!
Sanos muuta, äidinmaitoa ja muutama sormipala sen ikäiselle ja äiti ahtaa
Kyllä tyttö syö kun sillä on nälkä ;) Ja äidinmaito on aika loistavaa ruokaa 7 kk ikäiselle.

Mitä ruokaa sen nassuun pitäis ahtaa? En mä rupea väkisin lasta syöttämään, syö jos on nälkä. Ja niin tekeekin. Ja pakkohan mun on ahtaa ku paino tippuu ja tyttö tarvii maitoa :D
En ole lukenut koko ketjua enkä tunne sen kummemmin vauvojen kasvisruokavaliota. Mutta mistä lapsesi saa tarvitsemansa B12-vitamiinin jota on lihassa?

Niin kauan ku haluaa, mä toivoisin n 3-4 vuotta, sitten ei tarviis liikaa miettiä antaako lehmänmaitoa vai ei, jätän vaa surutta antamatta.
Miksi haluat imettää noin pitkään, vaikka lapsi ei siitä milläänlailla hyödy?
:LOL:

Ja mistähän tuo tieto on??? Miten niin lapsi ei mitenkään hyödy? Samaa, terveellistä rintamaitoa näissä tisseissä on vuoden päästä ku nytkin, ehkä vähän enemmän rasvaa ja vasta-aineita vaa!

Kyllä nisäkkään lapsi maitoa tarvii, omalta äidiltään, kunnes luonnollisesti vieroittuu. Ihmislapselle sopiva vieroitusikä on n2-7 vuotta.
Etkö anna ollenkaan lehmänmaitoa ennen kuin lopetat imetyksen?
En.

Muoks enkä ajatellu antaa sen jälkeenkään.

Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:
Kyllä tyttö syö kun sillä on nälkä ;) Ja äidinmaito on aika loistavaa ruokaa 7 kk ikäiselle.

Mitä ruokaa sen nassuun pitäis ahtaa? En mä rupea väkisin lasta syöttämään, syö jos on nälkä. Ja niin tekeekin. Ja pakkohan mun on ahtaa ku paino tippuu ja tyttö tarvii maitoa :D
En ole lukenut koko ketjua enkä tunne sen kummemmin vauvojen kasvisruokavaliota. Mutta mistä lapsesi saa tarvitsemansa B12-vitamiinin jota on lihassa?
Kananmunasta ja mun maidosta.

google laulamaan jos et tiedä
Alkuperäinen kirjoittaja AnniHelena71:

ööö... oliskohan äidinmaidosta.

vieras
Niin kauan ku haluaa, mä toivoisin n 3-4 vuotta, sitten ei tarviis liikaa miettiä antaako lehmänmaitoa vai ei, jätän vaa surutta antamatta.

Ja mistähän tuo tieto on??? Miten niin lapsi ei mitenkään hyödy? Samaa, terveellistä rintamaitoa näissä tisseissä on vuoden päästä ku nytkin, ehkä vähän enemmän rasvaa ja vasta-aineita vaa!

Kyllä nisäkkään lapsi maitoa tarvii, omalta äidiltään, kunnes luonnollisesti vieroittuu. Ihmislapselle sopiva vieroitusikä on n2-7 vuotta.
En.

Vaan?
No meinaatko antaa "sitä maitoa mitä annatkaan" ennen kuin lopetat imetyksen, vai saako lapsesi pelkkää äidinmaitoa 3-4 vuotiaaksi asti?

En.

Vaan?
No meinaatko antaa "sitä maitoa mitä annatkaan" ennen kuin lopetat imetyksen, vai saako lapsesi pelkkää äidinmaitoa 3-4 vuotiaaksi asti?
Äidinmaitoa ja vettä, miksi mä jonkun muun eläimen maitoa antaisin kun mullakin riittää?

vieras
Äidinmaitoa ja vettä, miksi mä jonkun muun eläimen maitoa antaisin kun mullakin riittää?
Mitäs imetyksen jälkeen? Pelkkää vettäkö?
Juu. Joskus varmaan saa mehua, mehukeittoja, yms, mutta turhaan mä lehmän maitoa sille tyrkytän sen jälkeen kun on jo vieroittautunu.
Hän voi joskus sitä itse alkaa juomaan :)

hohhoijaa
Niin ja en meinaa tyrkyttää mitään maitoa koskaan tuolle, en sitten riisimaitoa, kauramaitoa, lehmänmaitoa...

Vesi on oiva janojuoma.
hei mitä jos annat tyttäresi kuitenkin ITSE VALITA, se olisi reilua, eikö?! mutta siinähän on aina se vaara, että lapsesi joutuu pahan lehmänmaidon pauloihin.

vieras
nyt menee ihan totaalisen ot... Mutta kirjoitanpa silti.

Ok, hienoa että joku jaksaa vääntää itselle noin kadehdittavan monipuolisen, terveellisen ja sanottakoon vielä *eh* erikoisen menuun joka päivälle. Poikkeat valtavirrasta ja nautit siitä. Luomua suositte, mikä on hyvä asia MUTTA miksi suuri osa ruoka-aineista on kaikkea muuta kuin LÄHIRUOKAA?!? Mitä tapahtuisi suomalaiselle ruoantuottajalle ja ruoka-aineille jos jokainen kääntyisi kaltaiseksesi tofunpopsijaksi??? Maassa maan tavalla, ei kai sitä ruokaa tarvitse valtamerien takaa tänne rahdata kun läheltäkin löytyisi ihan terveellistä puperrettavaa...?

-tylsä tavisruoan ystävä-

NinaTT,mä arvostan sitä että sullakin on ruokavalio mielestäsi kohdillaan ja pidät siitä kiinni.
Mutta sitä mä en arvosta,että sä alat kyseenalaistamaan mitä muut syö,jos mä syön lihaa ja sinä et, niin ihmisiä me molemmat ollaan,eikä se lihan syömättä jättäminen parempaa ihmistä tee.

vieras
Mitäs imetyksen jälkeen? Pelkkää vettäkö?
Juu. Joskus varmaan saa mehua, mehukeittoja, yms, mutta turhaan mä lehmän maitoa sille tyrkytän sen jälkeen kun on jo vieroittautunu.
Voihan olla että rintasi ei kelpaa lapsellesi ihan niin pitkään kun olit suunnitellut.Kalsiumin ja d.vitamiinin annat missä muodossa?
Mua ei sun suunnitelmat häiritse niin pätkääkään,kunhan olet ottanut lapsesi takia selvää kaikista ravitsemuksellisista asioista koska jättämällä tiettyjä tärkeitä ravintoaineita teet lapsellesi pysyvää vahinkoa mitä ei pysty korjaamaan ikinä.

ai kauhee

En.

Vaan?
Tuosta olen samaa mieltä ettei lapsi tarvii enää maitoa imetyksen jälkeen muta kun sun kyllä täyty alkaa syöttäkin lastasi.

terveen kokoinen lapsi on jos on 7kk ja painaa 9kg! mun poitsu on nyt 6,5kk ja painaa 8,5kg että samoilla mennään. ja syö mun syöttämää sosetta.
eiköhän asiaan perehtynyt äiti osaa tänkin asian hoitaa.
mun mielestä taas helpommalla pääsee kun syöttää itse vauvalle,joten en näe tässä edes sitä laiskuutta mitä jotkut huuteli.

mun pitäs ostaa vehje millä voisin tehdä smoothieita.
laitas ninatt vielä muutama hyvä smoothie ohje =)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nättitähti:
terveen kokoinen lapsi on jos on 7kk ja painaa 9kg! mun poitsu on nyt 6,5kk ja painaa 8,5kg että samoilla mennään. ja syö mun syöttämää sosetta.
eiköhän asiaan perehtynyt äiti osaa tänkin asian hoitaa.
mun mielestä taas helpommalla pääsee kun syöttää itse vauvalle,joten en näe tässä edes sitä laiskuutta mitä jotkut huuteli.

mun pitäs ostaa vehje millä voisin tehdä smoothieita.
laitas ninatt vielä muutama hyvä smoothie ohje =)
Ja meillä on terve, hyvin soseita syövä sekä runsaalla rintamaidolla oleva 11-kuinen joka painaa 8 kg eli ei se ihan suoraan ruuasta riipu tuo paino, kyllä geenit vaikuttaa! Sama kai se on sotkeeko niihin porkkananpaloihin vettä ja vähän haarukalla muhentaa, vai antaako sellaisenaan jos lapsi niitä tosiaan syö. Toiset tykkää enemmän soseesta, toiset paloista varsinkin jos on jo hampaita.

Nina sun tyttös oppii varmaan aikaisin puhumaan kun suun lihakset kehittyy hyvin!

Muuten kyllä aika uskomaton ketju! Ja onneksi Suomessa on ruokalajeja mistä voi valita omat suosikkinsa! Taitaa olla vähän liiankin kanssa, kun pitää alkaa väittelemään!

Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa :
Niin ja en meinaa tyrkyttää mitään maitoa koskaan tuolle, en sitten riisimaitoa, kauramaitoa, lehmänmaitoa...

Vesi on oiva janojuoma.
hei mitä jos annat tyttäresi kuitenkin ITSE VALITA, se olisi reilua, eikö?! mutta siinähän on aina se vaara, että lapsesi joutuu pahan lehmänmaidon pauloihin.
Annat sä lastes itse valita mitä he syö?

Saa itse valita sitten kun on sen ikäinen, että voi moisen päätöksen tehdä, mutta tiettyyn ikään asti minä valitsen mitä lapseni syö.

Kai annat lapsesi päättää, jos hän haluaa syödä pelkkää karkkia? Tai jättää kaikki kasvikset syömättä? Kai sinä tuet hänen päätöstänsä, sehän olisi reilua...?

Yhteistyössä