Taas pitää hehkuttaa mun syömisiä :D *turhis*

Alkuperäinen kirjoittaja normaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa se tyttökö sitten elää pelkällä porkkanalla ja tomaatilla HUHHEIJAA!
Sanos muuta, äidinmaitoa ja muutama sormipala sen ikäiselle ja äiti ahtaa
Kyllä tyttö syö kun sillä on nälkä ;) Ja äidinmaito on aika loistavaa ruokaa 7 kk ikäiselle.

Mitä ruokaa sen nassuun pitäis ahtaa? En mä rupea väkisin lasta syöttämään, syö jos on nälkä. Ja niin tekeekin. Ja pakkohan mun on ahtaa ku paino tippuu ja tyttö tarvii maitoa :D
Anna sille jo ruokaa niin ei ime sinua kuiviin. Tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman palan sormiruokaa tuon ikäinen.
peesi! v**** mitä hörhöilyä!! :x
xD

Siis te kutsutte sitä hörhöilyks, että mulla on terve ja hyväntuulinen lähes 9 kg 7 kk ikäinen tyttö? Ja että meillä on molemmilla hauskaa ja hyvä olla?

Jos se on hörhöilyä niin okei :saint: Mä oon hörhö. Jatkakaa te epähörhöt lastenne pakkoruokkimista hampaat irvessä, me jatketaan näillä eväillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aamupala:
Hedelmäsmoothie (seesaminsiemeniä, kauramaitoa jossa B12 vitamiinia, banaania, maniskoita, vadelmia, appelsiinitäysmehua)
Tyttönen sai banaania.

Lounas:
Kasvissosekeittoa (ns vaaleanpunaista keittoa: perunaa, kikherneitä, herneitä, porkkanaa, kukkakaalia, punajuurta, sipulia, valkosipulia, kaurakermaa)
Luomuruisleipää oliiviöljyllä ja balsamviinietikalla (täysjyväluomuruisjauhoja, vettä, suola, hiivaa, ei muuta)
Tyttönen sai porkkanaa (pehmeäksi keitettynä) ja tomaattia.

Välipala:
Kaurajugurttia (probioottista) ja pellavansiemeniä
Suolapähkinöitä

Päivällinen:
Salaattia (jääsalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, pinjansiemeniä, kurpitsansiemeniä, auringonkukan siemeniä, oliiviöljyä, balsamviinietikkaa, ruususuolaa & mustapippuria)

Iltapala on vielä hakusessa, meillä on kaapit vähän tyhjänä =/ Kananmunaa, ehkä?

Tänään tuli turhan hiilihydraattipitoista tavaraa ja rasvaa olis saanu olla reippaasti enemmän, suolaa taas syön aina liikaa ^^ mutta muuten ihan hyvä päivä.
Hyvältä kuulostaa,onhan täällä toinenkin samanhenkinen terveysintoilija kuin minä :)

Käytätkö soijaa missään muodossa, tai vehnäleseitä,vehnänalkioita,ruisleseitä,linssejä,cuscusia,
ruisrouhetta,manteleita,erilaisia pähkinöitä( ei suola)..?

 
ai kauhee
Todella hörhöilyä tuollainen tai laiskuutta, eiviitsitä tehdä lapselle ruokaa ja syöttää. Itsekin täysimetin 6kk mutta aloin kyllä sitten jo antaa ruokaa, tuon ikäinen tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman sormipalan.
Voisi sanoa vaikka että lapsen heitteillejättö, syö mitä osaa ja loput maitoa. Niin älytöntä ettei lapsia enää syötetä edes 7-kuisina.(
 
hih
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Aamupala:
Hedelmäsmoothie (seesaminsiemeniä, kauramaitoa jossa B12 vitamiinia, banaania, maniskoita, vadelmia, appelsiinitäysmehua)
Tyttönen sai banaania.

Lounas:
Kasvissosekeittoa (ns vaaleanpunaista keittoa: perunaa, kikherneitä, herneitä, porkkanaa, kukkakaalia, punajuurta, sipulia, valkosipulia, kaurakermaa)
Luomuruisleipää oliiviöljyllä ja balsamviinietikalla (täysjyväluomuruisjauhoja, vettä, suola, hiivaa, ei muuta)
Tyttönen sai porkkanaa (pehmeäksi keitettynä) ja tomaattia.

Välipala:
Kaurajugurttia (probioottista) ja pellavansiemeniä
Suolapähkinöitä

Päivällinen:
Salaattia (jääsalaattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, sipulia, pinjansiemeniä, kurpitsansiemeniä, auringonkukan siemeniä, oliiviöljyä, balsamviinietikkaa, ruususuolaa & mustapippuria)

Iltapala on vielä hakusessa, meillä on kaapit vähän tyhjänä =/ Kananmunaa, ehkä?

Tänään tuli turhan hiilihydraattipitoista tavaraa ja rasvaa olis saanu olla reippaasti enemmän, suolaa taas syön aina liikaa ^^ mutta muuten ihan hyvä päivä.
Hyvältä kuulostaa,onhan täällä toinenkin samanhenkinen terveysintoilija kuin minä :)

Käytätkö soijaa missään muodossa, tai vehnäleseitä,vehnänalkioita,ruisleseitä,linssejä,cuscusia,
ruisrouhetta,manteleita,erilaisia pähkinöitä( ei suola)..?
samoin täällä yksi terveysintoilija! esim. leseitä, alkioita, siemeniä, marjoja yms joka päivä
 
Juuu
Proteiinia oli mun silmään ihan liian vähän, varsinkin jos tavoitteena oli lihasmassaa lisää. Hiilareista pois.

Tuossahan on loppujenlopuksi:

Aamupala: Smoothie
Lounas: Sosekeitto ja leipä
Välipala: Jugurtti, siemeniä ja pähkinöitä
Päivällinen: Salaatti
Illallinen: Kananmuna tms.

Ei kuulosta ihan niin monipuoliselta kun ei luettele koko ainesosalista...


 
protskua
Alkuperäinen kirjoittaja Juuu:
Proteiinia oli mun silmään ihan liian vähän, varsinkin jos tavoitteena oli lihasmassaa lisää. Hiilareista pois.

Tuossahan on loppujenlopuksi:

Aamupala: Smoothie
Lounas: Sosekeitto ja leipä
Välipala: Jugurtti, siemeniä ja pähkinöitä
Päivällinen: Salaatti
Illallinen: Kananmuna tms.

Ei kuulosta ihan niin monipuoliselta kun ei luettele koko ainesosalista...

juu ei tolla määrällä liho kyllä!
 
Jee
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja normaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa se tyttökö sitten elää pelkällä porkkanalla ja tomaatilla HUHHEIJAA!
Sanos muuta, äidinmaitoa ja muutama sormipala sen ikäiselle ja äiti ahtaa
Kyllä tyttö syö kun sillä on nälkä ;) Ja äidinmaito on aika loistavaa ruokaa 7 kk ikäiselle.

Mitä ruokaa sen nassuun pitäis ahtaa? En mä rupea väkisin lasta syöttämään, syö jos on nälkä. Ja niin tekeekin. Ja pakkohan mun on ahtaa ku paino tippuu ja tyttö tarvii maitoa :D
Anna sille jo ruokaa niin ei ime sinua kuiviin. Tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman palan sormiruokaa tuon ikäinen.
peesi! v**** mitä hörhöilyä!! :x
xD

Siis te kutsutte sitä hörhöilyks, että mulla on terve ja hyväntuulinen lähes 9 kg 7 kk ikäinen tyttö? Ja että meillä on molemmilla hauskaa ja hyvä olla?

Jos se on hörhöilyä niin okei :saint: Mä oon hörhö. Jatkakaa te epähörhöt lastenne pakkoruokkimista hampaat irvessä, me jatketaan näillä eväillä.
Pakkoruokkimista :D Tarjoot lapselle jotain ja se syö, se on "pakkoruokkimista" koska Lapsentahtisuuden Kansainvälinen Sormiruokatoimikunta ei ole virallisesti hyväksynyt sitä lapsen hyväksymäksi ravinnoksi?
 
terveellinen ruoka on jees!
Minä kehuisin kasvisten määrää. Tätä on niiiiiin ilo lukea verrattuna palstalaisten syömisiin. Kuten muutkin jo totesivat, taisivat päivän kalorit jäädä liian alas, ja proteiinit samoin.

Jos lihaksia haluat, niin käythän muutaman kerran viikossa kuntosalilla ja syöt muina päivinä enemmän kaloreita ja proteiineja. Muuten ei onnistu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja terapian tarpeessa:
Hyvältä kuulostaa,onhan täällä toinenkin samanhenkinen terveysintoilija kuin minä :)

Käytätkö soijaa missään muodossa, tai vehnäleseitä,vehnänalkioita,ruisleseitä,linssejä,cuscusia,
ruisrouhetta,manteleita,erilaisia pähkinöitä( ei suola)..?
Tofua, soijasuikaleita ja soijarouhetta menee!

Leseitä on usein tossa aamupalapirteössä, tänään oli herkuttelupäivä niin ei ollu :p

Linssejä on välillä sosekeittoina, couscusia ei oikein käytetä, kvinoaa tosin on välillä, manteleita juu, salaateissa ja pirtelöissä ja joskus muuten vaa, pähkinöistä pistaasi ja hassel on välillä.

Ruisrouhetta ei olla käytetty.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Todella hörhöilyä tuollainen tai laiskuutta, eiviitsitä tehdä lapselle ruokaa ja syöttää. Itsekin täysimetin 6kk mutta aloin kyllä sitten jo antaa ruokaa, tuon ikäinen tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman sormipalan.
Voisi sanoa vaikka että lapsen heitteillejättö, syö mitä osaa ja loput maitoa. Niin älytöntä ettei lapsia enää syötetä edes 7-kuisina.(
Muutama sormipala...? Onko se ruoka jotenkin riittämätöntä ellei siihen lisää vettä ja soseuta...?

Ei ole heitteillejättöä jos terve lapsi syö hyvin =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja terveellinen ruoka on jees!:
Minä kehuisin kasvisten määrää. Tätä on niiiiiin ilo lukea verrattuna palstalaisten syömisiin. Kuten muutkin jo totesivat, taisivat päivän kalorit jäädä liian alas, ja proteiinit samoin.

Jos lihaksia haluat, niin käythän muutaman kerran viikossa kuntosalilla ja syöt muina päivinä enemmän kaloreita ja proteiineja. Muuten ei onnistu.
Emmä oikein salilla käy ;) Mutta eiköhän näiden lasten nostelu jo käy urheilusta?

Kalorit jäi vähän liian alas, ja liian suuri osa tuli hiilareista, mutta harvemmin söisin samana päivänä keittoa + salaattia.

Iltapalaks kananmunia ja ehkä lisää niitä suolapähkinöitä :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja normaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa se tyttökö sitten elää pelkällä porkkanalla ja tomaatilla HUHHEIJAA!
Sanos muuta, äidinmaitoa ja muutama sormipala sen ikäiselle ja äiti ahtaa
Kyllä tyttö syö kun sillä on nälkä ;) Ja äidinmaito on aika loistavaa ruokaa 7 kk ikäiselle.

Mitä ruokaa sen nassuun pitäis ahtaa? En mä rupea väkisin lasta syöttämään, syö jos on nälkä. Ja niin tekeekin. Ja pakkohan mun on ahtaa ku paino tippuu ja tyttö tarvii maitoa :D
Anna sille jo ruokaa niin ei ime sinua kuiviin. Tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman palan sormiruokaa tuon ikäinen.
peesi! v**** mitä hörhöilyä!! :x
xD

Siis te kutsutte sitä hörhöilyks, että mulla on terve ja hyväntuulinen lähes 9 kg 7 kk ikäinen tyttö? Ja että meillä on molemmilla hauskaa ja hyvä olla?

Jos se on hörhöilyä niin okei :saint: Mä oon hörhö. Jatkakaa te epähörhöt lastenne pakkoruokkimista hampaat irvessä, me jatketaan näillä eväillä.
just,mä olen epähörhö eikä ole tarvinnut vauvaa ruokkia kertakaan hampaat irvessä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
just,mä olen epähörhö eikä ole tarvinnut vauvaa ruokkia kertakaan hampaat irvessä.
Jos teillä on kaikki hyvin ja molemmilla hyvä olla, niin mikäs siinä =) Mutta tekeekö se musta hörhön jos mun tytölle ja mulle sopii, että hän syö itte?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja normaali:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja ai kauhee:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaa se tyttökö sitten elää pelkällä porkkanalla ja tomaatilla HUHHEIJAA!
Sanos muuta, äidinmaitoa ja muutama sormipala sen ikäiselle ja äiti ahtaa
Kyllä tyttö syö kun sillä on nälkä ;) Ja äidinmaito on aika loistavaa ruokaa 7 kk ikäiselle.

Mitä ruokaa sen nassuun pitäis ahtaa? En mä rupea väkisin lasta syöttämään, syö jos on nälkä. Ja niin tekeekin. Ja pakkohan mun on ahtaa ku paino tippuu ja tyttö tarvii maitoa :D
Anna sille jo ruokaa niin ei ime sinua kuiviin. Tarttee muutakin kuin äidinmaitoa ja muutaman palan sormiruokaa tuon ikäinen.
peesi! v**** mitä hörhöilyä!! :x
xD

Siis te kutsutte sitä hörhöilyks, että mulla on terve ja hyväntuulinen lähes 9 kg 7 kk ikäinen tyttö? Ja että meillä on molemmilla hauskaa ja hyvä olla?

Jos se on hörhöilyä niin okei :saint: Mä oon hörhö. Jatkakaa te epähörhöt lastenne pakkoruokkimista hampaat irvessä, me jatketaan näillä eväillä.
Pakkoruokkimista? Mun lapsille ainakin on kelvannut tähän mennessä kaikki, ei ole tarvinnut pakkoruokkia :) Erijuttu jos olisin vauvasta asti opettanut vain porkkanaan ja kurkkuun niin saattaisivat koulussa jättää syömättä normaalin ruoan :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
just,mä olen epähörhö eikä ole tarvinnut vauvaa ruokkia kertakaan hampaat irvessä.
Jos teillä on kaikki hyvin ja molemmilla hyvä olla, niin mikäs siinä =) Mutta tekeekö se musta hörhön jos mun tytölle ja mulle sopii, että hän syö itte?
no mä en pidä sua hörhönä vaan ihmisenä jolla on erilainen elämäntyyli kun minulla.....vastasin sen takia kun en pidä yleistämisestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei oo:
akka köyhä eikä kipee kun on vara tommosta sontaa ostaa ja upottaa itteesä...
Sontaa?

Halvemmaks tää ruokavalio tulee ku lihan ja maidon kittaaminen ^^ Mutta kyllähän tuosta on varaa nipistää jos tulee joskus huonommat ajat. Saattaa olla, että jo nyt ku jään hoitovapaalle niin pitää =( Mutta ehkä eletään säästöillä kesän yli ja sitten vois tehdä silloin tällöin töitä. Ei olis kiva joutua luopumaan luomuruuista ja kaikesta hyvästä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
just,mä olen epähörhö eikä ole tarvinnut vauvaa ruokkia kertakaan hampaat irvessä.
Jos teillä on kaikki hyvin ja molemmilla hyvä olla, niin mikäs siinä =) Mutta tekeekö se musta hörhön jos mun tytölle ja mulle sopii, että hän syö itte?
Varmaan kaikkien muidenkin vauvat syö sormin, sori vaan jos et tienny, se on se vaihe mikä joka muksulle iskee-Omalleni 8kk vanhana :) Silti me ei syöty pelkkää porkkanaa ja kurkkua
:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pakkoruokkimista? Mun lapsille ainakin on kelvannut tähän mennessä kaikki, ei ole tarvinnut pakkoruokkia :) Erijuttu jos olisin vauvasta asti opettanut vain porkkanaan ja kurkkuun niin saattaisivat koulussa jättää syömättä normaalin ruoan :(
Normaalin ruoan?

Lihan ja perunan vai? xD Ne tämä lapsi TOIVOTTAVASTI jättää ihan omaan arvoonsa.

Tää laps syö hyvin monipuolisesti, porkkanaa, kukkakaalia, parsakaalia, paprikaa, kurkkua, tomaattia, erilaisia papuja, varsiselleriä, bataattia, kesäkurpitsaa, tofua, avokadoa, kikherneitä, herneitä, maissia, banaania, päärynää, omenaa, mandariinia, nektariinia, kiiviä, kananmunaa, täysjyväpastaakin saanu nyt pari kertaa...

Mut voi kauhistus jos se perunamuussi tai punainen liha tai puuro jäävät syömättä :LOL:
 

Yhteistyössä