Taas on yksi teiniäiti eronnut miehestään..

  • Viestiketjun aloittaja Luoja paratkoon
  • Ensimmäinen viesti
"noppispoppis"
No onhan niitäkin jotka ei heti eroa, esim. minä. Oltiin miehen kanssa oltu melkeen 5v yhdessä ennenkun eka lapsi syntyi ja olin sillin 19v ja mies 21v, nyt meillä on kaksi lasta ja ollaan naimisissa ja oltu jo 10vuotta yhdessä. Oon siis nyt 24v
 
"moikka"
Kyllä mä tunnen ihan teinejäkin (tai parikymppisiä) joilla on erittäin vakaalla pohjalla suhde. :)

En osaa sanoa erotaanko nykyään helposti, mutta mun mielestä ehkä lyödään liian helposti hynttyyt yhteen..
(Tuota blogistia tai hänen tilannettaan en tiedä, ei koske siis häntä kommenttini vaan ihan yleisesti.)
Linkitä tällainen teiniäidin tai parikymppisen (20-25v)äidin blogi jossa suhde vakaalla pohjalla ja seurustelua takana enemmän kuin alle pari vuotta.
 
iu
Alkuperäinen kirjoittaja Eipä;25947704:
Yhtään yllätä jos muksun saa 15-20 v nainen niin on kyllä yh.kin aikas nopeeta. Ja yh ei ole monen miehen mieleen.
Eikö poikaystävällä / lapsen isällä ole mitään tekemistä näiden asioiden kanssa? Tytöt vaan yksinään lisääntyvät ja sitten eroavat (kenestä?) Ja suurin ongelma tämän jälkeen on, ettei enää ole monen miehen mieleen... (Voi hyvä luoja taas näitä kommentteja.)
 
incase joka on 22 vuotias :p
me on oltu yhdessä kolme vuotta(tunnettu paaaljon pidempään) ja toinen lapsi tulossa. Ei olla petetty toisiamme, ei tapella, ei kriisejä eikä parisuhdedraamaa. Naimisiinkin yritetään ehtiä/jaksaa toivottavasti vuoden sisällä. Just oltiin koko perhe yhdessä leikkipuistoissa, mun mies on hyvä puoliso ja isä.

http://susannan-perhe.blogspot.com/
blogissa en pahemmin meen suhteesta jauha kun mitä kerrottavaa nyt olis, eletään vaan elämäämme.
 
[QUOTE="moikka";25947862]Linkitä tällainen teiniäidin tai parikymppisen (20-25v)äidin blogi jossa suhde vakaalla pohjalla ja seurustelua takana enemmän kuin alle pari vuotta.[/QUOTE]
Blogi = pätevä todiste :xmas:

Kaikki ei pidä blogia. Yllättävää?

Mulla on kaveripariskunta, 35 v, olleet yhdessä yli 20 vuotta. Ja toinen kaveripariskunta jossa nainen oli 15-16 v ja mies hieman vanhempi kun tapasivat, eka lapsi syntyi kun nainen oli 18 v, ja yhdessä ovat edelleen (olleet n. 10 vuotta) ja ilmeisen hyvin tuntuu menevän. Mutta he eivät pidä blogia, eivät siis ole todellisia :(
 
"nunu"
Eivät kaikki teiniäidit kirjoittele blogeja. Tuttu 16 vuotiaana äidiksi tullut on kohta kymmenen vuoden jälkeen edelleen saman miehen kanssa ja ihania lapsiakin on tullut lisää.
 
"SÄ"
Miks ihmisiä kiinnostaa toisten ero? Monet muutkin eroaa ja lukuisat sellaisetkin jotka on päälle 30v eivätkä kirjoita blogia. Tää on taas tää ikäkysymys! Ihan sama jos reilu 30v eroaa, mutta silti kun alle ton ikänen eroaa niin sit se on jotenkin älyttömän hirveetä.
 
Hohhoijaa, näitä Mitäs nyt -palstan (nuorten äitien) blogeihin kohdistuvia keskusteluja on kyllä aina yhtä hauska lukea. Myös omaa blogiani on täällä "viisaampien" kynsissä ruodittu ja sanon heti aloitusviestissä keskustelun kohteeksi joutuneelle Idalle, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;)

Miksi sitten vaivautusin taas kerran kirjoittamaan tänne myös oman mielipiteeni, vaikka arvostan näitä keskusteluja yhtä paljon kuin läjää sitä itseään? No, koska tauti nimeltä yleistys on täällä jälleen kukassaan: 19-vuotiaat teiniäidit eroavat aina, nuorten liitto ei kestä, nuoren äidit eivät rakasta kuin vauvaansa, isällä ei niin väliä ole. En käsitä, miksi joidenkin arvon palstatätien silmissä bloggaava nuori nainen, vaikka sitten 19- tai 20-vuotias, ei voi olla hyvä ihminen tai ainakaan hyvä äiti, jonka parisuhde kestää ja vauva tulee hoidettua. Oletteko ikinä miettineet sitä tosiseikkaa, että suhteellisesti aika suuri osa MINKÄ VAIN IKÄISTEN parisuhteista kokee vaikeimmat aikansa ja mahdollisesti jopa eron ensimmäisen vauvavuoden aikana? Moniko joskus vauva-ajan ongelmat läpikäynyt voi sanoa, ettei se vaikuttanut parisuhteeseen missään vaiheessa? En minä ainakaan. Tämä ongelma ei ole vain meidän nuorten äitien keskuudessa, vaan ihan kaikkien. Oletpa sitten se 20-vuotias tai 40-vuotias.
Ja vielä toiseksi, niitä "vuoden jälkeen vauvan tehneitä" pariskuntia löytyy ihan taatusti myös muista ikäryhmistä kuin nuorista pareista.
Pienessä mielessänne ei varmaankaan käynyt myöskään sellainen fakta, että joskus ero saattaa lapsenkin kannalta olla huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yhdessä jatkaminen.

Harmittaa, että kun käytät päivästä ja kuukaudesta toiseen aikaa kirjoittamalla blogia elämästäsi viihdyttääksesi muita, on välillä ainut palkka siitä ilkeät kirjoitukset juurikin täällä Kaksplussan foorumilla - nimimerkittömiltä kirjoittajilta. Onneksi varmasti jokainen meistä bloggaajista, joka muille elämäänsä netissä kertoo, on oppinut ottamaan käyttöön jonkinlaisen suodattimen näitä nettikommentoijia kohtaan. Iso käsi teille, jotka kerrotte mielipiteenne täysin nimettöminä ja kasvottomina, kun me sentään kirjoitamme juttumme yleensä nimen ja jopa kuvan kera. Kritiikki on aina tervetullutta ja hyödyllistä jokaiselle kirjoittajalle, mutta säälittävien anonyymien palstatätien tylsyyksissään luomat keskustelut siitä, kuinka p*skoja äitejä olemme on kaukana siitä.

Omaa blogiani en viitsi edes linkittää (joku saattaa minut tunnistaakin), vaikka olemmekin tilastollinen ihmepariskunta, kun ikää 20, vauva ja vielä yhdessäkin. Kohta on jopa tuo teidän luomanne maaginen 2 vuoden yhdessäolon rajapyykkikin saavutettu, voila!

Lämpimät halit Idalle vaikean elämänvaiheen tiimoilta ja iso hatunnosto meille kaikille bloggaajille, jotka jaksamme näistä hippasen masentavista (mutta onneksi ei-niin-varteenotettavista) nettikeskusteluista huolimatta jatkaa kirjoittamista niiden kivojen ja ihanien lukijoiden tähden :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ä92 ja MySweetBaby
xxv
Blogia ei ole, mutta itse olen ollut mieheni kanssa yhdessä siitä lähtien, kun täytin 19 vuotta. Naimisiin mentiin, kun olin 22-vuotias ja esikoinen syntyi samana vuonna. Nyt meillä on kolme lasta ja olemme edelleen yhdessä. Ikää mulla on nyt 34 vuotta.
 
Luoja paratkoon
Mun on kauhean vaikea tähän nyt yhtäkkiä keksiä näitä esimerkkejä, kun joku niistä eronneista pyysi. Luen niin monia blogeja, mutta vain harvoja pidän esim. kirjanmerkeissä. Tuli ainakin 3kpl mieleen, mutta jotenkin tuntuu, että en kehtaa tähän keskusteluun alkaa enää enempää erittelemään blogeja.

Ymmärrän, että joka päivää eroaa teinejä, nuoria-aikuisia, keski-ikäisiä, vanhuksia.. Tein tämän aloituksen siksi, että haluan lukea nuorten äitien (ja miksei isienkin) blogeja, jotka kertoo eheästä perheestä. Tuntuu, että ainakun juurrun seuraamaan jotain blogia, tapahtuukin vanhempien ero.
Kiinnostukseni näihin nuorten äitien blogeihin tulee juurikin niistä omista tuntemistani henkilöistä, jotka ovat nuorena saaneet lapsensa. Ei siitä, että kyttäisin milloin vanhemmat eroaa tai kirjoittelisin ilkeitä solvauksia. Luen niitä blogeja oikeasti mielenkiinnolla enkä pidä nuoria vanhempia huonoina vanhempina.

En halua väheksyä eronneita, mutta silloin blogin sävy vaan muuttuu sellaiseksi ettei kiinnosta lukea. Huomaan näin jälkeenpäin, että olen aloittanut tämän keskustelun ihan väärään sävyyn ja monet ovatkin saaneet tästä ihan väärän käsityksen. Mua ei kiinnosta nuorien äitien erot sen enempää kuin esim. vanhuksien. Mua kiinnostaa nyt vaan ne blogit.

Kiitos teille, jotka ovat blogeja linkittäneet. Minä jätän tämän keskutelun nyt, koska en todellakaan halunnut tänne keskustelua tähän sävyyn.

Iloista kevättä niin nuorille kuin kaikille muillekin vanhemmille.
 
Ite olin 18vee ku aloin seurustelee mieheni kanssa, täytän ens viikol 21 ja meil on 3kk vanha tyttö, eikä kyllä olla eroamassa, ollaan niin paljon kohdattu suhteessamme asioita, joita jotkut ei kohtaa koko suhteensa aikana ja niistä kaikista selvitty, joten uskon,että ollaan yhdessä loppuun asti. Ja minun serkkujen äiti oli 18 saadessaan ensimmäisensä ja vieläkin ovat yhdessä,joten ei kaikki eroa.
 
Kyllä se vaan
Surullista mutta totta, hyvin useat nuoret pariskunnat eroavat, kun on turhan nuorina ja turhan aikaisin väännetty muksut, ja unohdettu kokonaan elää ja viettää sitä nuoruutta. muttei pidä yleistää, näin ei kaikilla ole. Surullisen monella kylläkin.
 

Yhteistyössä