Taas on yksi teiniäiti eronnut miehestään..

  • Viestiketjun aloittaja Luoja paratkoon
  • Ensimmäinen viesti
iu
En ymmärrä miten tosta eroasiasta on saatu aikaisiksi ikäkysymys. Onko jostain löydettävissä tutkimusta, josta ilmenisi miten kauan aviossa olleet parit / minkä ikäiset eroavat minkäkin verran? Mun omien empiiristen havaintojen mukaan eroaminen ei mitenkään liity ikään tai seurustelusuhteen kestoon - kaikenikäiset ja kaikenmittaisissa suhteissa olleet ihmiset tuntuvat nykyisin päätyvän eroon varsin helposti.
 
Mä sain ensimmäisen kun olin 16v ja toisen kun olin 18v ja lasten isän kanssa olen
edelleen yhdessä. Koulutus ja työpaikkakin löytyy molemmilta. Muttaku mulla ei oo sitä blogia joka olis vedenpitävä todiste :(
 
Itse asiassa jossain, useita vuosia sitten oli juttua tutkimuksesta.. jonka tulos meni lyhykäisyydessään niin, että mitä nuorempana on menty yhteen, sitä suuremmalla todennäköisyydellä tulee ero.

Mutta itsehän koitan potkia tutkainta vastaan - aloin seurustella 15-vuotiaana, naimisiin 17-vuotissyntymäpäivänä, eka muksu kk vaille 18-vuotiaana, toinen lapsi kk yli 19-vuotiaana.. nyt menossa mukana vielä kolmas mukelo. Keväällä juhlittiin siis 11-vuotishääpäivää.
 
Tekam.
Parempi se on erota sovussa aiemmin, kuin odottaa että suhde menee siihen kuntoon ettei jaksa toisen naamaa katsoa suuttumatta. Oli sitten nuoria tai vanhoja ihmisiä. En ymmärrä miksi tästä noussut tälläinen järjetön haloo. :D
 
48v 3 lapsen äiti
Kun mieheni kanssa tavattiin olin juuri täyttänyt 17v, ja mies oli 20v,nyt ollaan oltu yhdessä 31v. ja naimisissa 26v.ja meillä on kolme aikuista lasta.Eli aika nuorena alkanut suhde ja onnellisia ollaan edelleen.
 
Nimetön tuleva teiniäiti
Hohhoijaa, näitä Mitäs nyt -palstan (nuorten äitien) blogeihin kohdistuvia keskusteluja on kyllä aina yhtä hauska lukea. Myös omaa blogiani on täällä "viisaampien" kynsissä ruodittu ja sanon heti aloitusviestissä keskustelun kohteeksi joutuneelle Idalle, että toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;)

Miksi sitten vaivautusin taas kerran kirjoittamaan tänne myös oman mielipiteeni, vaikka arvostan näitä keskusteluja yhtä paljon kuin läjää sitä itseään? No, koska tauti nimeltä yleistys on täällä jälleen kukassaan: 19-vuotiaat teiniäidit eroavat aina, nuorten liitto ei kestä, nuoren äidit eivät rakasta kuin vauvaansa, isällä ei niin väliä ole. En käsitä, miksi joidenkin arvon palstatätien silmissä bloggaava nuori nainen, vaikka sitten 19- tai 20-vuotias, ei voi olla hyvä ihminen tai ainakaan hyvä äiti, jonka parisuhde kestää ja vauva tulee hoidettua. Oletteko ikinä miettineet sitä tosiseikkaa, että suhteellisesti aika suuri osa MINKÄ VAIN IKÄISTEN parisuhteista kokee vaikeimmat aikansa ja mahdollisesti jopa eron ensimmäisen vauvavuoden aikana? Moniko joskus vauva-ajan ongelmat läpikäynyt voi sanoa, ettei se vaikuttanut parisuhteeseen missään vaiheessa? En minä ainakaan. Tämä ongelma ei ole vain meidän nuorten äitien keskuudessa, vaan ihan kaikkien. Oletpa sitten se 20-vuotias tai 40-vuotias.
Ja vielä toiseksi, niitä "vuoden jälkeen vauvan tehneitä" pariskuntia löytyy ihan taatusti myös muista ikäryhmistä kuin nuorista pareista.
Pienessä mielessänne ei varmaankaan käynyt myöskään sellainen fakta, että joskus ero saattaa lapsenkin kannalta olla huomattavasti parempi vaihtoehto kuin yhdessä jatkaminen.

Harmittaa, että kun käytät päivästä ja kuukaudesta toiseen aikaa kirjoittamalla blogia elämästäsi viihdyttääksesi muita, on välillä ainut palkka siitä ilkeät kirjoitukset juurikin täällä Kaksplussan foorumilla - nimimerkittömiltä kirjoittajilta. Onneksi varmasti jokainen meistä bloggaajista, joka muille elämäänsä netissä kertoo, on oppinut ottamaan käyttöön jonkinlaisen suodattimen näitä nettikommentoijia kohtaan. Iso käsi teille, jotka kerrotte mielipiteenne täysin nimettöminä ja kasvottomina, kun me sentään kirjoitamme juttumme yleensä nimen ja jopa kuvan kera. Kritiikki on aina tervetullutta ja hyödyllistä jokaiselle kirjoittajalle, mutta säälittävien anonyymien palstatätien tylsyyksissään luomat keskustelut siitä, kuinka p*skoja äitejä olemme on kaukana siitä.

Omaa blogiani en viitsi edes linkittää (joku saattaa minut tunnistaakin), vaikka olemmekin tilastollinen ihmepariskunta, kun ikää 20, vauva ja vielä yhdessäkin. Kohta on jopa tuo teidän luomanne maaginen 2 vuoden yhdessäolon rajapyykkikin saavutettu, voila!

Lämpimät halit Idalle vaikean elämänvaiheen tiimoilta ja iso hatunnosto meille kaikille bloggaajille, jotka jaksamme näistä hippasen masentavista (mutta onneksi ei-niin-varteenotettavista) nettikeskusteluista huolimatta jatkaa kirjoittamista niiden kivojen ja ihanien lukijoiden tähden :)

Minustakin on parsta aikaa tulossa teiniäiti. Enkä aijo unohtaa ihanaa poikaystävääni eli lapsen isää, lapsen takia. Rakastan heitä molempia varmasti yhtä paljon.
 
Nimetön tuleva teiniäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä se vaan;25948883:
Surullista mutta totta, hyvin useat nuoret pariskunnat eroavat, kun on turhan nuorina ja turhan aikaisin väännetty muksut, ja unohdettu kokonaan elää ja viettää sitä nuoruutta. muttei pidä yleistää, näin ei kaikilla ole. Surullisen monella kylläkin.
Se on surullista, mutta minusta on tulossa teiniäiti ja muksu oli vahinko. Ei me unohdeta elää ja viettää nuoruutta lapsen takia, vaikka vaikeeta se varmasti tulee olemaan. Me ei olla eroamassa, eikä lapsi ole minulle kaikki kaikessa. Rakastan molempia yhtä paljon niin, poikaystävää sekä lasta.
 
biomekaaninenvirhe
Yli kahdeksantoista vuotta täyttänyt ei ole teini vaan täysi-ikäinen, nuori aikuinen. Kyllä tiedän, että nimitys teini tulee englanninkielen sanasta teen, joka tarkoittaa siis 13-19 vuotiaita vain sen takia, että sana teen on numeroluvun perässä. Emme elä Amerikassa, emmekä missään muussa kyseistä kieltä puhuttavassa maassa, joten meidän kulttuuriimme ei kuulu kutsua aikuisia ihmisiä enää teineiksi.
Suomen lainkin mukaan 18-vuotta täyttänyt ihminen on aikuinen. Täysi-ikäisyyden rajapyykin ylittänyt ihminen ei siis ole enää teini, sillä teini sana viittaa alkuperäisessä tarkoituksessaan aikuisuutta lähestyvään lapseen.

En itse pidä muutenkaan, että ihmiset vatvovat ja kauhistelevat jokapäiväistä asiaa, kuten parisuhteen päättyminen. Kukin tekee omat valintansa oli sitten 15- tai 40-vuotias.

Ei mulla muuta ja ignoraan provosoituneiden henkilöiden kommentit suoraan, joten vittuuntuneena on minulle turha tulla aukomaan päätä, en ole kiinnostunut. Kaunista ja aurinkoista päivän jatkoa itse kullekin teinille ja "teinille".
 
"gemma"
No tää on ainakin puoltoistavuotta ollu kihloissa jo..
http://jassumom.blogspot.com/search?updated-min=2012-01-01T00:00:00%2B02:00&updated-max=2013-01-01T00:00:00%2B02:00&max-results=5
 
"vieras"
mainiotyyppi.blogspot.com parivuotias lapsi ja yhdessä olleet siis useamman vuoden, onnellisilta vaikuttavat

karribooboo.blogspot.com aika normaalin oloinen ihminen ja kirjoitusten perusteella ihan onnelliselta vaikuttava parisuhde
 

Yhteistyössä