TAAS on saksanpaimenkoira raadellut lapsen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta koirienvihaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Palveluskoiraihmisten ei tarvitse julistaa mitään puutaheinää puhuessaa kultaisesta noutajasta purutilastoissa.

Totta se on, takavuosina tehtailtiin luonnevikaisia kultaisia noutajia. Avainsana on tehtailu. Minulla itselläni on eläkeläisikäinen kultsi, ei ongelmia, lauhkea ja lempeä otus. Mutta äitini tädillä oli sen vastakohta, juuri sellainen kultsi joka hyökkäsi loppupäässä elämäänsä varoittamatta kenen tahansa kimppuun ja oli vähällä päästää omistajansa päiviltä mutta heidän toinen koiransa (sattumoisin sakemanni) pääsi väliin. Noutaja lopetettiin tuon episodin jälkeen 7 vuoden iässä.

Joskus ne on kuin ajatuksia ja joskus ei.

Ihmistä tässä syyttää saa, jalostusinnossaan, monessakin asiassa.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";24336555]Syy on koiran ja pelkästään sen. Kukaan ei voi tietää milloin verikoira päättää pistellä lapset poskeensa.[/QUOTE]

Vai että oikeen verikoira :D

Mitäköhän toi kakara on koiralle päivän mittaan tehnyt, mietityttää vaan. Tietysti ei omasta mielestään mitään, puhdas kuin pulmunen.. vähän epäilen kyllä.

Juu, tässä on tyypillinen asetelma taas et kilttiä pikku poikaa puri hullu sakemanni. Eihän se mun ihqu kullannuppi Nico-Petteri mitään tee. Yksikin päivä kaupan pihalla pikkupojat yhtä koiraa joka oli kiinni huitoivat nokan eessä keppien kanssa ja ärsyttivät, jos koira olis kimppuun päässy niin taas olis kiltit pikku pojat jääneet hullun koiran raadeltaviksi. :P

Meillä on 2 sakemannia ja 1v tyttö. Koskaanhan ei 100% voi koiraan luottaa, mut tyttö tulee kyllä oppimaan miten koirien kanssa ollaan ja koirat sen, et tyttökin on niiden yläpuolella. Tyttö on koirien silmäterä ja ongelmia ei ole ollut.

[QUOTE="vieras";24336555]Syy on koiran ja pelkästään sen. Kukaan ei voi tietää milloin verikoira päättää pistellä lapset poskeensa.[/QUOTE]

Koira on luontokappale eikä mikään ihmisen mieli. Sen takia koiraan ei perimmiltään voi ikinä luottaa, vaan vastuu sen tekemisistä on aina omistajalla. Selittämättä ihmisen kimppuun käynyt koira (kuten jutun koira oli), pitäisi omistajan toimesta lopettaa. Jos näin ei ole toimittu, niin... Koiraako syytetään? Sekö kaivaa korvauksia karvaisista taskuistaan?

Tilannetta näkemättä on myös turha arvuutella, miten lapsi koiran kanssa toimi. Itseäni on 2 kertaa koira purrut: ekalla kerralla olin 2-vuotias ja leikin mummolassa pystykorvan kopin edessä ilman valvontaa. Toisella kertaa olin 7-vuotias ja "silittelin" jalalla cockerspanielimme selkää pöydän reunalla istuen. Jälkimmäisessä tapauksessa koira jouduttiin lopettamaan, koska alkoi osoittaa muutenkin aggressiivisuutta meitä kohtaan.

Yhteistyössä