Argh! jokohan tää ollut täällä.. SUSIKOIRA RAATELI PIKKUPOIKAA!

Mä käsitin niin tuon tapahtumaketjun, että poika oli taloyhtiön pihalla mennyt katsomaan sitä narttukoiraa lähempää (omistaja oli vieressä, eli toivottavasti pojan äiti oli kysynyt, sopiiko). Kun sitten äiti ja poika olivat jo lähteneet pois ja olleet menossa parkkipaikkaa kohti, niin tuo uroskoira oli keplotellut itsensä irti pannastaan ja käynyt pojan kimppuun.

Hlökohtaisesti en itse uskaltaisi päästää lapsiani vieraiden koirien luokse edes luvalla. Kun eihän sitä koskaan tiedä.

mitäs meni härnäämään koiraa!

mammat on taas sitä mieltä että kaikki eläimet on ammuttava heti, kun ne suuttuu kun oma rakas mattitapani kiusaa sitä!

En ole ensimmäisenä lopettamassa koiraa. On minustakin aika outoa jos koira ei käy aikuisen päälle mutta lapsen päälle käy.

Lapsi oli siis mennyt narttukoiran lähelle ja äiti jäänyt kauemmaksi. Tääkin oli musta kummallista. Narttukoira ja uroskoira olivat olleet kytkettyinä. Nartulla oli juoksu. Omistajista toinen oli ollut vaihtamassa renkaita, toinen haravoimassa lähistöllä. Koska narttu (jolla juoksu) oli nuollut pojan kasvoja, uros oli riehaantunut tästä ja syöksynyt perään. Koiran reaktio turhan voimakas, mutta koirat olivat kytkettyinä ja poika meni aivan turhaan liian lähelle. en edelleenkään ymmärrä äitiä lainkaan. Meillä on oma koira, joka antaa lasten tehdä mitä vaan, mutta silti opetetaan lapsille, että vierasta, kytkettyä koiraa ei lähestytä.

Tuollaiset mielenvikaiset verikoirat pitää lopettaa heti. Toivottavasti ne on jo päästetty päiviltä.

Mielenvikaisia koiria löytyy aivan samalla tavalla, kuin löytyy mielenvikaisia ihmisiäkin. Jokaisesta eläinlajista löytyy mielenvikaisia yksilöitä.

[QUOTE="elli";23657431]Jokainen lasta purrut koira pitäisi lopettaa![/QUOTE]

Suurimmassa osassa koiran hyökkäyksistä lasta kohtaan on ollut kyse lapsen ymmärtämättömyydestä. HUOM! Ei kaikissa tapauksissa, mutta suurimmassa osassa tapauksista. Tämä menee siihen samaan kategoriaan kyynpuremien kanssa. Joka vuosi Suomessa kyy puree yli 1000 ihmistä. Suurin osa näistä on lapsia ja yleisin syy kyynpuremalle on ollut se, että lapsi ei ole tiedostanut sitä, että kyyn lähelle ei parane mennä. Kyllähän se kyy puree, jos sitä ärsyttää ja tuntee olonsa uhatuksi. Aivan sama pätee koiriinkin.

Toki on olemassa oikeasti sellaisia mielenvikaisia koiria, jotka hyökkäävät kenen tahansa kimppuun ihan tuosta vain.

Jos se koira ois purrut sitä lasta raivotautisena, niinkuin täältä sen kuvan saa, niin eiköhän lopputulos ois aika paljon pahempi.
Mun mielestä sen mamman omavika, pitäskö katsella vähän tarkemmin mitä Nico-Petteri puuhaa, eikä sitten oman mokan vuoksi itkeä ja nostaa rikosilmoitusta.

Jos se koira ois purrut sitä lasta raivotautisena, niinkuin täältä sen kuvan saa, niin eiköhän lopputulos ois aika paljon pahempi.
Mun mielestä sen mamman omavika, pitäskö katsella vähän tarkemmin mitä Nico-Petteri puuhaa, eikä sitten oman mokan vuoksi itkeä ja nostaa rikosilmoitusta.
jos mamma kävelee lapsen kanssa parkkipaikalle ja koira tulee takaa päin ja käy lapsen kimppuun, niin se on tämän äidin syy. ei mene mun jakeluun:headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23662094:
jos mamma kävelee lapsen kanssa parkkipaikalle ja koira tulee takaa päin ja käy lapsen kimppuun, niin se on tämän äidin syy. ei mene mun jakeluun:headwall:

Joo ei minunkaan.
Täällä ollaan,kappas vaan, heti syyttelemässä äitiä ja lasta kun mielenvikainen hurtta hyökkää kimppuun.

Missään ei ole sanottu, jotta koira oli päässyt vapaaksi, en ainakaan tällaista ole huomannut. Joten onko siinä nyt kävelty se puoli metriä koirasta kauemmas vai mitä? Jos koira on ollut kiinni, niin kyllä se vika muualta löytyy, kuin koirasta.
Ylipäätään, miksi pitää antaa mennä pentunsa härkkimään vierasta koiraa? Tämä kertoo jo jotain.
Kyllä mulle ainakin opetettiin, jotta vieraiden koirien lähelle ei mennä. piste.

Mielestäni kenenkään ei kannata tehdä ainakaan tuon Iltalehden jutun perusteella tapauksesta omia johtopäätöksiään. Yhtään tapausta vähättelemättä, ihmetyttää se, miten nykyään tuommoisistakin tehdään iso haloo lehdistössä. Kyllä olisi monet otsikot ollut myös silloin, kun minä olin lapsi ja naapurissa asui saksanpaimenkoira ja rottweiler..lisäksi myös silloinen koiramme olisi palstan mukaan lopetettu jo muutamia kertoja, kun leikin tiimellyksessä sen hampaat nirhaisivat poskeani.

Saksanpaimenkoira ei ole susikoira, vaan ihan saksanpaimenkoira. Toisekseen kyllä tuossa on vika ollut äidissä, ihmeellistä touhua päästää lasta vieraan koiran luokse. Lisäksi juttua on liioiteltu, että RAATELI lapsen.

Minua sitten naurattaa nuo ihmiset jotka suu vaahdossa huutelee noista "tappajakoirista". Itsensä munaavat vain ja näyttävät tietämättömyytensä. Ihmettelen sitäkin, missä nämä huutelijat aina näkevät muka näitä kauheita tappajia kun itse kävelen päivittäin useita tunteja koirieni kanssa ja en törmää ollenkaan näihin isoihin tappajakoiriin, jotka eivät osaisi käyttäytyä? Päinvastoin aina kyseessä on pienet koirat jotka räyhäävät ja haukkuvat hampaat näkyen.

Meillä on 2 sakemannia, työ ja harrastuskoirina. Meillä koirat on kaikessa mukana, on kyse sitten pottopuiden teosta tai hiihtoreissusta. Koirien kanssa harrastetaan, toisen kanssa tokoa toisen suojelua. Koirat saavat olla irti joka päivä metsässä ja lisäksi niitä viedään viikottain kaupungissa lenkillä. Eipähän ole meidän sakut ainakaan mitään örveltäjiä, vaan upeita koiria joista olen todella ylpeä! Naurattaa kuinka jotkut äidit opettavat ja aivopesevät lapsiaan jo pienistä asti, että susikoirat on tappajakoiria ja niitä on aina varottava!

Naurattaa kuinka jotkut äidit opettavat ja aivopesevät lapsiaan jo pienistä asti, että susikoirat on tappajakoiria ja niitä on aina varottava!

Olen samaa mieltä siitä että tappajakoirista ja verikoirista vauhkoaminen on yksinomaan naurettavaa ja suorastaan idiotismia, mutta mielestäni ei tee pahaa teroittaa lapsille että vierasta koiraa ei mennä "hoitamaan" vaikka lapsi kuvittelisikin koiria osaavansa käsitellä oman vanhan Mustin perusteella. Jotkut koirat saattavat pelätä lapsia, ja nimenomaan lapsia ja käyttäytyä aggressiivisesti pelätessään. Ylipäätänsä oli kyseessä mikä tahansa ja kenen tahansa lemmikki, mielestäni kuuluu peruskasvatukseen opettaa lapselle että siihen ei kosketa ilman omistajan lupaa. Jos ei muuten niin vaikka sitten sillä pelotellen että se saattaa olla vaarallinen.

Mutta voi että sain kyllä makeat naurut tuon uutisen "raatelusta". Olisi vertailun vuoksi ollut hauska linkittää tähän se iltalehden jotain kahden vuoden takainen uutinen jonka kissankokoiset kirjaimet kiljuivat "ORAVA RAATELI NAISEN KASVOT, LAPSI TURVAAN VIIME HETKILLÄ", mutta ilmeisesti sitä uutista ei löydy nettiarkistoista enää. Sääli... Se vasta huvittava juttu olikin... Muistaako kukaan?

Yhteistyössä