TAAS on saksanpaimenkoira raadellut lapsen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kohta koirienvihaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä te koiraa syytätte, omistajahan tuossa vikapää on! Ikinä ei koiraa ja lasta saa jättää kaksistaan!

Ja mitä rotuun tulee, noita hyökkääjiä on ihan kaikissa roduissa. Itse tiedän perheen, jossa perheen pieni puudeli hyökkäsi konttaavan vauvan kimppuun sillä seurauksella että vauva sai aivovaurion. Se EI OLE rodusta kiinni.

Ja mitä sakemanniin rotuna tulee niin ensinnäkin se on yksi Suomen yleisimmistä roduista. Jos verrataan puremistilastoja suhteessa koirarodun yleisyyteen niin Sakemannin kohdalla näitä tapauksia on paljon vähemmän kuin monen muun koirarodun kohdalla!! Ja toiseksi rotu EI OLE jokamiehen koira. LIian usein niitä on ihmisillä joiden ei todellakaan pitäisi kyseistä rotua koskaan saada käsiinsä, eikä mitään muutakaan vastaavaa palveluskoirarotua. Kasvattajien pitäisi olla vielä tarkempia siitä kelle pentuja myyvät.

Mitä te koiraa syytätte, omistajahan tuossa vikapää on! Ikinä ei koiraa ja lasta saa jättää kaksistaan!

LIian usein niitä on ihmisillä joiden ei todellakaan pitäisi kyseistä rotua koskaan saada käsiinsä, eikä mitään muutakaan vastaavaa palveluskoirarotua. Kasvattajien pitäisi olla vielä tarkempia siitä kelle pentuja myyvät.

Vasta viikko sitten lähti poliisilta käsistä ammatissaan käyttämä palveluskoira. Lenkkeilijä joutui teholle.

[QUOTE="miksi";24334714]Kyllä kasvattaja myy eniten tarjoavalle. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole[/QUOTE]

Osa kasvattajista haastattelee ostajaehdokkaita eikä todellakaan huutokauppaa pentuja.
Osa ei myy pentuja siinäjärjestyksessä kuin ne varataan vaan todellakin valitsee heidän joukostaan ne jotka pennun saavat.

Päivitetty 5.8.2011 09:11, julkaistu 5.8.2011 08:38

IL: Koira raateli 7-vuotiasta, omistaja ei suostu korvaamaan
Aamulehti

Kolmevuotias saksanpaimenkoira hyökkäsi 7-vuotiaan Topi-pojan kimppuun Suonenjoella, kertoo Iltalehti. Poika oli isänsä kanssa tämän ystävän mökillä, kun mökin omistajan koira jostain syystä kävi pojan päälle.

Topi oli aiemmin päivällä leikkinyt saksanpaimenkoiran kanssa sulassa sovussa. Kun omistaja ja pojan isä olivat saunomassa ja poika istui saunan rappusilla, koira hyökkäsi hänen kimppuunsa. Se tarttui poikaa käteen, veti hänet maahan ja alkoi purra pään kohdalta. Pihalla ollut aikuinen pääsi nopeasti väliin ja sai koiran revittyä pois.

Järkyttynyt poika sai tapauksesta arpia päänahkaan, takaraivoon ja selkään. Lisäksi hänen poskeensa tuli syvä haava, joka jouduttiin tikkaamaan.

Koiran omistaja väittää, että koiraa ärsytettiin. Silminnäkijöiden mukaan sellaista ei tapahtunut. Omistaja ei suostu maksamaan tapauksesta aiheutuneita kuluja.

Pojan äiti oli kuullut, että samainen koira on aiemmin purrut kolmea ihmistä, ja joistain tapauksista olisi ilmoitettu poliisillekin.

Aamulehti

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;24334722:
Osa kasvattajista haastattelee ostajaehdokkaita eikä todellakaan huutokauppaa pentuja.

Itselläni on ollut yksi sakemanni ja kun sitä olin ostamassa niin kasvattaja kyllä haastatteli todella tarkkaan ennenkuin teki päätöksen myykö sitä mulle. Itse en myisi sakemannia ainakaan ensimmäiseksi koiraksi, kuten en rotweileria, dobermannia tai muutakaan vastaavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;24334628:
niin, kyllä näitä sattuu. ja todella ärsyttää ihmiset, jotka on aina ihan sata varmoja, että koiraa on kiusattu, jos se hyökkää. näin ei todellakaan aina ole. koiralla vaan ilmeisesti jotenkin päässä naksahtaa, ja sitten hyökkää.

Koira on toki perheenjäsen, mutta se on myös luontokappale eikä mikään "ihmisen mieli". Tilannetta näkemättä ei voi oikein arvioida mitä on tapahtunut, mutta täysin ennalta-arvaamaton hyökkäys on onneksi hyvin harvinainen. Koiran käytöshäiriöissä omistaja on useimmiten syyllinen nr 1, ja synnynnäiset luonneviat tms. tulevat kaukana perässä.

Mua on lapsena purrut koira 2 kertaa. Ekassa tapauksessa enon pystykorva koppinsa edessä kun olin 2-vuotias - ilman valvontaa siis eikä mitään asiakoiran kopille. Toisessa "silitin" 7-vuotiaana omaa cockerspanieliamme jalalla pöydän reunalla istuen - eli ärsytin koiraa, joka toisaalta piti myöhemmin lopettaa aggressiivisuutensa vuoksi.

Mun veljellä on kolme koiraa ja ne kaikki antaisivat lasten pistää itsensä vaikka solmuun. Eihän me tietenkään anneta lasten niin tehdä, vaikka koirat hyvin koulutettuja ja kilttejä ovatkin. Eikä jätetä lapsia ja koiria keskenään vahtimatta jne.

Koira on toki perheenjäsen, mutta se on myös luontokappale eikä mikään "ihmisen mieli". Tilannetta näkemättä ei voi oikein arvioida mitä on tapahtunut, mutta täysin ennalta-arvaamaton hyökkäys on onneksi hyvin harvinainen. Koiran käytöshäiriöissä omistaja on useimmiten syyllinen nr 1, ja synnynnäiset luonneviat tms. tulevat kaukana perässä.

Mua on lapsena purrut koira 2 kertaa. Ekassa tapauksessa enon pystykorva koppinsa edessä kun olin 2-vuotias - ilman valvontaa siis eikä mitään asiakoiran kopille. Toisessa "silitin" 7-vuotiaana omaa cockerspanieliamme jalalla pöydän reunalla istuen - eli ärsytin koiraa, joka toisaalta piti myöhemmin lopettaa aggressiivisuutensa vuoksi.

Cockereissahan on paljon aggressiivisia yksilöitä.

Jos ajatellaan näitä poliisikoiratapauksia lähiajoilta, niin 2009 lähti poliisikoira lapasesta ja se hyökkäsi palomiehen kimppuun. Nyt heinäkuussa vietiin poliisilta käsistä lähteneen koiran vuoksi lenkkeilijä suoraan leikkaussaliin. 2010 ajoi poliisi omalla autollaan oman jalan yli ja siinä hötäkässä pääsi koira karkuun ja se hyökkäsi välittömästi syyttömän, maahan raudoitetun miehen kimppuun raadellen hänet rajusti.

Kyllä näitä tapahtuu koko ajan koulutetuille koirillekin. Poliisi on esimerkkinä vain siksi, että niitä koiria koulutetaan 8 tuntia päivässä ammatin puolesta eikä paremmin koulutettuja ole olemassa

Edellisestä olikin jo melkein vuosi

entä sitä ennen? Jos otat huomioon montako poliisikoiraa SUomessa on ollut ja on ja paljonko ne on ihmisten ilmoilla? taikka noita minkä tahansa rotuisen koiran ihmisen päälle hyökkäämisiä, Suomessa on arviolta yli puoli miljoonaa koiraa. Montako prosenttia niistä hyökkää lopulta ihmisen kimppuun? Veikkaisin että aika harvinaista se on suhteessa koirien määrään.

[QUOTE="miksi";24334714]Kyllä kasvattaja myy eniten tarjoavalle. Ei se mitään hyväntekeväisyyttä ole[/QUOTE]

Mua ainakin haastateltiin aika pitkään ennenkuin sain puoliksi käyttölinjaisen sakemannin. Olin tosin kasvattajan tutun tuttu, joten jotain "takeita" jo oli koiran pitäjäksi. Kysyttiin tarkkaan miksi juuri tämä rotu ja mitä haen koiralta, millainen perhe, jne.

Kun menin katsomaan pentuja kasvattaja ei suinkaan suositellut minulle pentua joka ensimmäisenä tunkeutui syliini. Hänellä oli jo etukäteen suunniteltu jokaiselle pennun ottajalle tietty pentu ja valinnat menivät ilmeisen nappiin.
Monihan joka saa itse valita ottaa sen joka tulee ekana tutustumaan vieraaseen ihmiseen- eli sen kaikkein dominoivimman ja voimakkaimman pennun.

sain todella tärkeitä neuvoja kuinka koira tietää paikkansa lauman alimmaisena, koko ajan. meillä lapsetkin ( alle kouluikäiset ) siis ruokkivat koiraa ja opettelivat kuinka se tapahtuu oikein.

Hyvän kasvattajan merkitystä ei pidä vähätellä- ei missään muodossa. Pentujen hinnat vaan karkaavat kohta niin korkealle, että on toiaalta ihan ymmärrettävää että moni ottaa sen halvemman..Jos rotukoira maksaa reilun tonnin ja sekarotuinen/ paperiton 800e, niin jossain on vika..

entä sitä ennen? Jos otat huomioon montako poliisikoiraa SUomessa on ollut ja on ja paljonko ne on ihmisten ilmoilla? taikka noita minkä tahansa rotuisen koiran ihmisen päälle hyökkäämisiä, Suomessa on arviolta yli puoli miljoonaa koiraa. Montako prosenttia niistä hyökkää lopulta ihmisen kimppuun? Veikkaisin että aika harvinaista se on suhteessa koirien määrään.

230.

Hyökkäyksiä joka vuosi. Eikä ne hyökkääjät ole englanninspringerspanieleja ja labradorinnoutajia.

Suhteutetaan. Poliisikoiria on 230. Keskikokoinen koulu on tuplat siihen.

Olisiko ok, jos koulusta lähtisi yksi syyslukukaudella ja yksi kevätlukukaudella sairaalaan operoitavaksi?

meillä myös sakemanni, joka on niin hyvä luontoinen ettei ikuna ole murissut etes ruokakupista. lapsille on opetettu ettei koiraa saa kiusata, koiralle täytyy antaa myös oma rauha kun se niin tahtoo. välillä lasten ja koiran leikit äityy turhan koviksi kun pääsevät vauhtiin, toi saku luulee olevansa sylipuudeli muutenkin niin ei oikeen älyä kokoaan ja joskus on tullut kopsuja ja kynsistä naarmuja. mutta ikinä ei ole purrut. SILTI, vaikka luotan omaan koiraan 100%;sesti, eläin on aina eläin eikä niiden aivotuksia voi tietää ja vähintään syrjäsilmällä vahdin sekä koiraa että lapsia.
ärsyttää, kun leimataan rotua tappajakoiraksi, vaikka voisi vain mainita että koira, suurin osa sakemanneista kuitenkin on täyspäisiä. jännä että koskaan ei uutisoida perhoskoiran käyneen omistajansa päälle.

Meidän oma koira (ei saksanpainenkoira, mutta iso palveluskoira) puri keväällä tytärtäni poskesta, selvittiin onneksi melko pienillä vammoilla, mutta muutama arpi jää muistoksi varmasti loppuelämäksi. Meillä tilanne oli sellainnen että tyttö istui olohuoneen lattialla leikkimässä omalla lelullaan, itse luin puolentoista metrin päässä sohvalla lehteä, en katsonut suoraan lasta ja koiraa ja tilanne oli sekunnissa ohi, mutta nähdäkseni koira vain käveli tytön ohi ja täysin arvaamatta puri lasta kasvoihin. Koiramme ei koskaan ollut osoittanut merkkiäkään agressiivisuudesta tyttöä kohtaan, mutta silti näin kävi, huolimatta siitä että itse olin vieressä. Koiramme lopetettiin seuraavana päivänä. Se oli jo melko vanha ja jälkeenpäin olen harmitllut ettei sitä koskaan lähetetty avattattavaksi, että olisi selvinnyt oliko se mahdollisesti sairas/kipuileva. Seuraavalla viikola luin lehdestä otsikon "koira raateli lapsen", kuvassa oli pieni poika, jolla oli tismalleen samanlainen haava ja muutama pintanaarmu poskessaan kuin omalla tyttärelläni. Itse sanoisin että koira puraisi lasta, ei todellakaan raadellut, raatelun mieltäisin ennemminkin useiksi puremiksi ja lapsen riepotteluksi... Toimittajat tekevät otsikoita jotka myyvät hyvin, näitä koirien puremisia tapatuu varmasti satoja vuodessa, mutta pienen puudelin purema ei vaan ylitä uutiskynnystä... Joten järki käteen ennen kuin leimataan tietyn rodun edustajia, sen paremmin kuin lapsen vanhempiakaan.

Koira on arvaamaton eläin. Niinkuin kaikki eläimet. Ja turha sitä on syyllistää, mutta pitäkää ny perkele ne koirat kiinni. Jumalauta. Ei asekkaan ole syyllinen murhaan, mutta väärien ihmisten käsissä niin voi köäydä. Nyt jumalauta kaikkeen vaaralliseen ihan eri vaatimukset. perkele se koirakortti toteutukseen ja heti. ja tommosilta onnettomilta koiranomistajilta oikeudet pois ja omistaja vielä pakolliseen yhteiskuntapalveluun keväällä keräämään koiranpaskoja. Se auttais. Palkkaakin vois maksa nimellisesti kerättyjen kilojen perusteella.

Yhteistyössä