Taas on pilvin pimein lapsia ilmoitettu kesäksi päivystävään päiväkotiin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jotenkin niin väsyttää tämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi pitäisi lomailla yhdessä;29852231:
"Miten olet ajatellut järjestää tuon tilanteen, kun lapset siirtyvät kouluun ja lomaa on 10 viikkoa putkeen."

Jos meidän kouluikäiset eivät pärjää keskenään kotona, kun vanhemmat eivät ole kotona, menkööt isovanhempien luokse kesälläkin, maalla riittää tekemistä. Jos ei muuten järjesty, niin sitten täytyy luopua (ainakin osasta) omasta lomasta kummankin vanhemman, mutta sen verran hyvässä kunnossa isovanhemmat ovat ainakin nyt, että todellakin luulen, ettei ongelmana ole hoitopaikan puute, kun kouluikäisiksi ehtivät.

Tai voisitko sijoittaa heidät johin lastenkotiin kesäksi? Kuulostat jo luojan kiitos provolta :D

Lomaa on miehellä 3vko, minulla 2 vko. Yhdessä pidetään viikko. Lapset ovat 4vko kotona, eli ensin 2vko miehen kanssa, sitten me kaikki yhdessä viikko ja sitten vielä viikko minun kanssa. Enempää lomaa ei voida kesällä pitää ja lapset menevät 2vko varahoitoon.
Vielä mietin pyytäisinkö kaveria ottamaan lapset tuon 2vko ajaksi hoiviinsa, niin ei tarttisi olla varahoidossa, jossa tod näk on vieraat aikuiset ja paljon vieraita lapsia. Täytyy kysellä päiväkodista ketä aikuisia on sillon varahoidossa ja kaverilta ottaisiko hän meidänkin muksut.
Tosin meillä lapset on vain 3pv/vko päiväkodissa koska teen osa-aikatyötä elokuun alkuun jolloin alan tekemään 4pv/vko.

[QUOTE="koppis";29851484]Minkä ikäinen tyttö sinulla on? Juu ei noita palkattomia ihan tosta vain voi saada monessakaan paikassa. Muutenkin tänä päivänä saa olla kiitollinen edes siitä, että on olemassa työpaikka mihin mennä.[/QUOTE]

Tokaluokkalainen. Menee siis syksyllä kolmannelle. Kyllähän sitä mielellään lomailisi vaikka koko kesän, jos palkka juoksis ja sitä lomaa ylipäätään saisi niin paljon. Miehellä ei ole kuin viikko lomaa tänä kesänä. Onneksi on mummolaa ja tätejä, joiden luona voi viettää aikaa edes pari päivää viikossa. Muuten olis kyllä ikävää olla yksinään melkein koko kesäkuun ja elokuustakin pari viikkoa.

Sulle "näin meillä"... Me ei koskaan kerrota vanhemmille ketkä aikuiset sinne päivystykseen menee vai meneekö kukaan. Just siksi ettei sinne tulla vaan siksi kun onkin tuttuja aikuisia ja vielä se lempparitäti. Kummasti vanhemmat saa järkättyä sitä lomaa kun sanoo ettei ole tuttuja aikuisia tai ketään oman ryhmän lapsia menossa.

[QUOTE="Äiti-77";29852124]Tottakain on selvää että ne ne lapset joutuvat olemaan hoidossa, joden vanhemmat ovat juuri aloittaneet työt ja kesälomaa ei ole vielä kertynyt.. Mutta sitten on nämä jotka ovat olleet työssä samassa paikassa kauan ja lomaa on se täydet.. kuvitteleeko ne vanhemmat että se päiväkodin väki on ihan idioottia, ette i ne sitä tiedä että heillä on lomaa ja lapset tuodaan hoitoon kun "lomaa muka ei ole". ja sit kun ne lapset vielä saattaa päikyssä selittää että kun äitillä on loma se tekee sitä ja tätä!! Säälittää oikeesti nämä lapset, sillä lapset tarvitsevat lomaa siinä missä aikuisetkin, jossei jopa enempi!!!Täytyy olla siinä onnellinen ettei ole tarvinnut juurikaan kesäisin koskaan lapsia hoitoon viedä vaan ovat saanet kotona olla koko kesän se järjestely kysymys ;)[/QUOTE]

Sanoo taas joku opettaja tai työtön kotiäiti.

Poikani on lomalla 7.7-14.8 eli ihan mukava pätkä, varsinkin kun juuri lomailtiin viikko yhdessä ja toukokuussa taas viikko. Kaksi viikkoa poika joutuu olla varahoidossa mutta en näe siinä mitään ongelmaa eikä pojan isäkään. Ennenkin on ollut varahoidossa, yleensä 1-3 viikon pätkiä, ja on jopa tykännyt kun tädit ja leikkikaverit vaihtuu.

Kaikkein ikävintä on se, että vanhemmat varaavat päivystävästä päiväkodista paikan, mutta eivät sitten viitsi vaivautua ilmoittamaan, kun eivät sitä tarvitsekaan!

Espoossa tutkittiin joulun ajan todellista hoidon tarvetta jälkikäteen. Todella iso osa ilmoitetuista lapsista jäi pois päivystyspäiväkodista. Hieno juttu sinänsä, että lapset saivat vapaita, mutta henkilökuntaa oli runsaasti töissä, ja lomat oli jäänyt saamatta, kun tarpeen piti olla paljon suurempi. Lomia piti pitää sitten myöhemmin ja järjestelyt maksoivat paljon.

[QUOTE="Äiti-77";29852124]Tottakain on selvää että ne ne lapset joutuvat olemaan hoidossa, joden vanhemmat ovat juuri aloittaneet työt ja kesälomaa ei ole vielä kertynyt.. Mutta sitten on nämä jotka ovat olleet työssä samassa paikassa kauan ja lomaa on se täydet.. kuvitteleeko ne vanhemmat että se päiväkodin väki on ihan idioottia, ette i ne sitä tiedä että heillä on lomaa ja lapset tuodaan hoitoon kun "lomaa muka ei ole". ja sit kun ne lapset vielä saattaa päikyssä selittää että kun äitillä on loma se tekee sitä ja tätä!! [/QUOTE]

No, mä olen ollut samassa työpaikassa viisi vuotta eikä mulla silti ole lomia. Koska pätkätyöt.

Mun lapset kertoi aikoinaan päiväkodissa että olen päivällä kotona nukkumassa kun lapset olivat hoidossa. Juu, niin oli, tehtyäni kymmenen tunnin yövuoron + kaksi tuntia työmatkoja....

Yhteistyössä