V
vieras*
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Miksi lomailla yhtäaikaa;29851950:Päiväkoti tai mammapalsta ei määritä sitä, miten perheet lomaillevat, sen määrittää jokainen perhe itse työnantajan myöntämien lomien puitteissa. Me olemme puolisoni kanssa samassa firmassa töissä, joten hyvin hankalaa olisi saada aina lomat yhtäaikaa. Eipä se sit lomaa edes meille olisikaan. Hyväksi tavaksi meille on osoittautunut se, että olen itse ensin kolme viikkoa yksin lomalla mökillä ja matkalla. Sitten on yhteisen lomaviikon vuoro, jonka aikana myös lapsi on poissa päiväkodista, perinteisesti tämä viikko on oltu etelässä, tämän jälkeen on puolison aika lomailla kolme viikkoa yksin. Lomaa on mielestäni se, kun ei tarvitse olla riippuvainen mistään arkirutiineista, varsinkaan lapsen tarpeiden jatkuvasta huolehtimisesta. Talviloma on sitten se aika, kun lapset ovat isovanhempien luona ja me puolison kanssa lahdelle pidempään reissuun kahden. Kokeilkaapa joskus.
Meillä taasen samassa firmassa työskentely helpottaa lomien pitämistä yhtäaikaa. Ettekö te kestä toisianne lomalla? Niin aikuiset kuin lapsetkin pidetään erillään, surullista.