Taas nyppii anoppi..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on yleensä tapana mummoloissa, että kun kaikkien aikatauluja ei kuitenkaan pystytä sovittamaan niin ruoka tehdään valmiiksi tiettyyn aikaan ja ne jotka on paikalla silloin voi jo aloittaa. Jos joku ei ehdi siihen niin hän saa ruokaa sitten, kun ehtii tulla. Tämä ei tietysti vastaa täysin sukupäivällistä, mutta toimii helpoiten, kun kyseessä isompi porukka.

Alkuperäinen kirjoittaja hihhei:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ärsyttäisi jos olisi kutsuttu syömään eikä tultaisi kun ainokainen nukkuu päiväunia ja kaikki laitettaisiin odottamaan. Itsekästä touhua.

Tämä nyt on eri asia, tapahtunut aikoja sitten, nykyään lapsemme on 8-vuotias. Silloin ilmoitimme ajoissa lapsemme päiväuniajan, mutta se ei sopinut miehen veljenvaimolle, hän kuulemma syö aina klo 14 kun hän herää klo 6 aamuisin, vapaapäivinäkin. Mies koitti sanoa silloin, että mitäs jos menisitte vaikkapa pizzalle välipalaksi ja sovittais ruokailu muuhun aikaan, muttei se sopinut.

Mua rupes nyt nyppimään sun anopin lisäks tuo miehenveljenvaimo.. Ottais jumalauta aikuinen ihminen jotain välipalaa eikä valittais. Varsin joustamaton akka... Kaavoihin kangistunut prinsessa, sanon minä!

Osuit naulan kantaan! Se on sellanen maailmannapa, että mun omituisuudet on pientä sen rinnalla. Ja anoppi ei usko vaan paapoo sitä jonain ihmeenä kun on tuo olematon miehen velikin jonkun löytänyt joka viittii sitä katsoa!

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkik:
Meillä on yleensä tapana mummoloissa, että kun kaikkien aikatauluja ei kuitenkaan pystytä sovittamaan niin ruoka tehdään valmiiksi tiettyyn aikaan ja ne jotka on paikalla silloin voi jo aloittaa. Jos joku ei ehdi siihen niin hän saa ruokaa sitten, kun ehtii tulla. Tämä ei tietysti vastaa täysin sukupäivällistä, mutta toimii helpoiten, kun kyseessä isompi porukka.

Joo sehän nyt on anopilla ollut kuvio ikuisuuden verran, että syömään kutsuminen heillä ei tarkoita samaan aikaan syömistä, jokainen syö miten milloinkin ja kaikki loikkaa pöydästä pois heti syötyään. Mulle tämä on ollut aina melkoinen järkytys kun olin tottunut omasta kodistani, että pöydässä ollaan samaan aikaan ja sieltä ei saa poistua ennen kuin kaikki ovat syöneet. Lisäks anoppi ehti tuostakin mutista etten muka sano kiitosta ruuan jälkeen. En koskaan ollut vielä edes noussut pöydästä kun kaikki muut olivat jo hävinneet jonnekin!!!! Vituttaa joskus tuo mieskin kun vieläkin sillä on se juurtunut tapa, että pöydästä voi pompata kysymättä lupaa pois noin vaan. mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa mut junailtiin pois vallan kuvioista, kauhen kätevän tavan näköjään anoppi keksinyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Vierain:
Ruoan kanssa on tosi kurja odotella, jos ei voi aloittaa ennen kuin on kaikki paikalla.

Mut jos kaikki muut on aikuisia ihmisiä, ja yks lapsi sattuu nukkumaan prikulleen samaan aikaan aina päiväunet vaikka 13-15, niin eikö nämä AIKUISET ihmiset voi kutsua sitten vaikka sellaseen aikaan ettei osu sen lapsen päiväunille esim klo 16? Jos kuitenkin isovanhemmat haluaa tämän lapsiperheenkin paikalle? Meillä ei tota ongelmaa ole, syystä että mennään silloin kun on kutsuttu koska pojan nukkumista pystyy säätelemään. Pojan pikkuserkku oli pienenä sellainen että nukahti 20 minuutin säteellä samaan aikaan joka päivä, katsomatta sitä istuiko kahvipöydässä vai makasiko sängyssään.

kiva miniä tuo ap....ei vissiin itsekkään juuri jousta....haluaa että muut menee hänen pillin mukaan.Mä nukun koska mulla hyvät unenlajat just joo, kyllä sitä voi nukkua vähemmänkin jos kutsuttu jonekkin ja nukkua hitto vieköön lisää vaikka myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja pinkkik:

Joo sehän nyt on anopilla ollut kuvio ikuisuuden verran, että syömään kutsuminen heillä ei tarkoita samaan aikaan syömistä, jokainen syö miten milloinkin ja kaikki loikkaa pöydästä pois heti syötyään. Mulle tämä on ollut aina melkoinen järkytys kun olin tottunut omasta kodistani, että pöydässä ollaan samaan aikaan ja sieltä ei saa poistua ennen kuin kaikki ovat syöneet. Lisäks anoppi ehti tuostakin mutista etten muka sano kiitosta ruuan jälkeen. En koskaan ollut vielä edes noussut pöydästä kun kaikki muut olivat jo hävinneet jonnekin!!!! Vituttaa joskus tuo mieskin kun vieläkin sillä on se juurtunut tapa, että pöydästä voi pompata kysymättä lupaa pois noin vaan. mutta tässä nimenomaisessa tapauksessa mut junailtiin pois vallan kuvioista, kauhen kätevän tavan näköjään anoppi keksinyt.

Mua ärsyttää omassa anopissa se, että kun kiitän (jokaikinenkerta) ruuasta, se ei reagoi mitenkään.. Ei edes nyökkää, ei sano sanaakaan! Kyllä oma äitini toteaa olehyvä, tai kiittikiitti tai edes nyökkää(jos esim juttu kesken toisen ihmisen kanssa). Mut siis tää eukko ei sanoo edes "öh".

Alkuperäinen kirjoittaja Bree:
kai se on joku anopin etuoikeus, polkea miniää joka välissä. Samalla voi sitten sopivasti sitä omaa erinomaisuutta korostaa "vaatimattomasti" tietenkin :whistle:

Oikeesti mua ei haittaa vaikken ikimaailmassa enää jalallani siihen kämppään astuis. Mutta mua raivostuttaa se kun tuon pitää jossain äitiominaisuuksissa koittaa luikerrella koko ajan poikansa elämään sit kuitenkin. Ja kun olis kunnolla niin sais sen tehdä, exäkin oli äitinsä kanssa läheinen, mutta sillä naisella oli kykyä olla miellyttävä myös niille muille ihmisille joita exäni rakasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinko78-:
Itsekkin yötytötä tehneenä,kyllä sitä pari tunnnin unillakin pärjää ja käy anoppilassa syömässä jos ruoan kerta ovat laittaneet..........sullahan vapaat edessä ja nukkua kerkeet myöhemminkin.
miksi tehdään aioista aina niin vaikeita?

Ihan samaa mieltä! Minä lähden vaikka suoraan 12h yövalvomisen jälkeen syömään, jos joku viitsii sen aterian minulle tarjota =). Kyllä aikuinen valvoo 30h ihan kevyesti!!

Ajattelematon ja joustamaton anoppi, sanon minä. Miksi edes vaivautui kysymään ap:n aikatauluista ja töistä, jos ei ollut edes tarkoitus ajoittaa ruokailua sen mukaan?! Ja kyllä meidän suvussa otetaan lapset, yötyöläiset yms. huomioon tällaisia asioita suunnitellessa, onneksi. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Miniä minäkin:
kiva miniä tuo ap....ei vissiin itsekkään juuri jousta....haluaa että muut menee hänen pillin mukaan.Mä nukun koska mulla hyvät unenlajat just joo, kyllä sitä voi nukkua vähemmänkin jos kutsuttu jonekkin ja nukkua hitto vieköön lisää vaikka myöhemmin.

Mitäs jos lukisit uudestaan. Kävin aiemmin keskustelun asiasta jossa kerroin oman kantani. Olisin ollut valmis joustamaan jos hekin olis olleet. Mutta anoppi junaili asian näin tietäen, että kun soittaa mun nukkuessa niin saa asiat menemään kuten itse haluaa, itselleen kirkkaan kruunun ja minusta taas syntipukin! ja mä voin olla paskamainen miniä nyt, mutta itsepähän muija sitä kerjää, luulee vielä ettei jää kiinni. Ei ole viimeisen 13 vuoden aikana oppinut, että poikansa laulaa kuitenkin mulle totuuden jossain välissä, mulla kun kuitenkin on sellanen pikkunen ote tuohon mieheen vaimona kaikesta huolimatta.

Meillä on monestikin tuommoista kun mennään porukoille syömään. Milloin millekin perheelle ei käy mikäkin aika. Sit vaan mennään sinä aikana kuin sopii ja ruuat lämmitetään mikrossa jos pakko. Mitä tuota turhaan tappelemaan. Ihanaa on jos kaikki pääsee yhtäaikaa, mut ei se aina ole mahdollista, jokaisella omat kuviot.

Alkuperäinen kirjoittaja yötyöläinen:
Itsekkin yötytötä tehneenä,kyllä sitä pari tunnnin unillakin pärjää ja käy anoppilassa syömässä jos ruoan kerta ovat laittaneet..........sullahan vapaat edessä ja nukkua kerkeet myöhemminkin.

Ihan samaa mieltä! Minä lähden vaikka suoraan 12h yövalvomisen jälkeen syömään, jos joku viitsii sen aterian minulle tarjota =). Kyllä aikuinen valvoo 30h ihan kevyesti!!

Kyllä minä mieluummin kuitenkin käytän vapaita oman lapsen kanssa oleiluun kuin anopin ja kälyni kanssa seurusteluun. Jossain vaiheessa kuitenkin on nukuttava.

Tottakai sä nukut yövuoron jälkeen!
Ja kun kerran asiasta oli jo puhuttu niin en ihan usko että olisi vaan esmes unohtanut, halusi vaan tehdä oman päänsä mukaan, miehen isä on ihan samanlainen ja että se hiertää mua toisinaan. :kieh:

Me "myöhästyttiin" anoppilasta lounaalta 11min tänään. Ehtivät jo soittaakin missä kupataan. Eli siis jos kylään kutsutaan tasan klo.13 niin sillä sekunnilla on jo istuttava pöytään ja mätettävä ruokaa naamaan.
No ihan näiden minuuttien takia kuulemma kala kuivahti uuniin. Asiasta mainittiin kolme kertaa.
Ihmeteltiin miksei muut tule pöytään, no olivat kuulema jo syöneet tuntia aikaisemmin keskenään. Tuo tuntihan ei toki merkinnyt mitään kalan kuivumisen kannalta. Sitä paitsi ruoka siellä on aina ihan paskaa joten turha mussuttaa meille.

Mä en kestä anoppia enkä miehen siskoa ja sen miestä, saakelin pellejä. Onneksi vasta jouluna mut voi pakottaa sinne seuraavan kerran.
Musta tulee kiukutteleva pentu aina kun olis lähtö sinne. Onneksi paikan päällä osaan pitää pääni kiinni ja pitävät mua niin kovin hiljaisena ja ujona.
Mutta on se kamalaa kun ei vaan pidä ihmisistä joiden kanssa pitäisi olla perhettä.

Onneksi mies ymmärtää mua täysin.

Tarinassa on vain kauheita ihmisiä, paitsi yksi täydellinen, jota muut lynkkausmielialalla sortaa. Mies on tossukka (no eroa), anoppi on hirviö joka puhuu pahaakin selän takana (pata kattilaa soimaa) ja miehen veli on alien, jonka akka on vaativa prinsessa (hei haloo?!?). Grow up, ap.

Alkuperäinen kirjoittaja yötyöläinen:

Nostan hattua jos oikeesti jaksatte! Itse en ole noin myöhäisiä öitä joutunut työkseni tekemään. Ennen lasta olin ravintolatyöntekijä, ja aamuviideltä pyhinä ja viikonloppuisin kotona. En todellakaan olisi jaksanut lähteä syömään kello 14. Mä tarvitsin mun unet, ja jätin menemättä noihin kekkereihi, kun olisin siellä vaan nuokkunut. Saati sitten että olisin samanlaisen työvuoron jälkeen lähtenyt syömään, ja tiennyt hoitavani lastakin vielä sen ruokailun päätteeksi. Ei kiitos.. Mut se oli painava syy alanvaihtoon, etten jaksaisi vähillä unilla tuon lapsosenkaan kanssa touhuta.

Mun mielipide on aikalailla tämä: lapset nukkuu silloin kun niiden uniaika on, turha viedä väsynyttä lasta mummolaan kiukuttelemaan, ja jos anoppi on ollut työajasta ja sen jälkeisestä nukkumisesta tietoinen niin mun mielestä työntäköön pöperönsä sinne minne aurinko ei paista. Veljen vaimo nyt taitaa olla niin lapsellinen tapaus, että siihen en ota kantaa ollenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja siri:
Onko miehesi jotenkin kiistakapulana sinun ja anopin välillä, ts. kummalla on tiukempi ote häneen? Miten hän itse sen ottaa?

On taas hukan unohtanut miten se pitäis ottaa. Aikanaan oli ihan anopin vietävissä vuosikausia, uskoi kaiken paskan mitä anoppi suustaan suolsi. Sitten kerran heitin anopin meiltä pihalle ja sain sen naisen itkemään, tuossa kohtaa mies valitsi minut mieluummin. Tarttis vissiin taasen hiukan ravisuttaa ja katsoa kuinka käy. Ongelmana miehen kohdalla on nyt, että sitä nyppii myös mun yövuorot, toki vuorotyö ja perhe-elämä vaatii mieheltäkin hiukan ja se varmaan tuossa miestä hiertää. On hiukan sellanen passattu yksilö kuitenkin, kultalusikka suussaan syntynyt.

No voi mahoton... Harmillista. Onneksi oma anoppi ei mitenkään puutu meidän elämään, itse oli "huono miniä" aina, ja osaa antaa kyllä meikäläisellekin arvoa. Siitä häntä suuresti kunnioitan, ja kyläilen siellä mielelläni yksinkin tai lapsen kanssa.

Meillä ollaan vuorotyössä kumpikin, mies parhaillaankin, aikamoistahan tämä elo joskus on, ei nähdäkään kunnolla päiväkausiin...

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Ja kun kerran asiasta oli jo puhuttu niin en ihan usko että olisi vaan esmes unohtanut, halusi vaan tehdä oman päänsä mukaan, miehen isä on ihan samanlainen ja että se hiertää mua toisinaan. :kieh:

Juu sinänsä mä kyllä saan itsellenikin ruokaa pöytään, mulla on vallan mainiosti varaa ostaa sitä, joskus vaan tuo ilkeily hiertää.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:

Juu sinänsä mä kyllä saan itsellenikin ruokaa pöytään, mulla on vallan mainiosti varaa ostaa sitä, joskus vaan tuo ilkeily hiertää.

No enpä ihmettele.
Mä en kai sentään voi ilkeäksi miehen isää sanoa mutta kaavoihin kangistunut ja kapeakatseinen se kyllä on.
Nyt surtiin sitten sitä ettei näe poikaa pääsiäisenä, kun mies on töissä eikä me päästä heidän mökilleen.. Kun siis eiväthän he nyt viitsi sieltä mökiltä ajaa tänne. :headwall:
Mut joo, lopetan ennen kuin saan itseni ärsyyntymään.. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, montako tuntia ehdit nukkua ennen kuin olisi pitänyt lähteä anoppilaan?

No kotona olin siinä kahdeksan pintaan, työvuoroni loppuu 7.15 ja aina hiukan venahtaa, pukukopilla menee aikaa ja työmatkaan. Sit kun tulin kotiin niin tyttöni olikin jo hereillä ja mies nukkui. Laitoin tytölle aamupalan, imuroin kun oli suttua, kävin suihkussa ja olin varmaan about klo 10 maissa nukkumassa.

Mä olen nyt ap muutamia sun aloituksia lukenut ja miettinyt mielessäni että sä taidat täällä joitakin ihmisiä ärsyttää vaikka sanoisit mitä. Nytkin ymmärrän kyllä aivan täysin sua ja itseä ärsyttäisi myös suunnattomasti tuollainen käytös anopilta. Ihmettelen kovasti kun täällä ihmiset vaatii sua vaan joustamaan, etenkin kun tässä tapauksessa tosiaan olitte jo ennakkoon anopin kanssa keskustelleet ja sopineet asioista.

Uskallan väittää että jos aloittaja olisi joku vähemmän mielipiteitä jakava ihminen, niin vastaukset olisivat ihan eri luokkaa...

Yhteistyössä