raivostuttava anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuraja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hermot menee:
Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Joo, meillä tuo anoppi jopa antaa lusikalla vauvalle kahvia kun hänkin sain aina pienen :/

Enpä antaisi tuollaiselle anopille siis vauvaa syliin/hoitoon.

Koko miehen sukun nyt anopin takia sitä mieltä että olen ylihuolehtiva ja hankala koska tällaista kiellän.

Onhan sinulla oikeus sanoa et mitä sinun lapsi syö, toi on kyllä jo likaista peliä et koko suvulle puhuu tuollaista. SE on sinun lapsi on sen mentävä anopinkin päähän et sinä sen kasvatat omalla tavallasi ei anoppi.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Joo, meillä tuo anoppi jopa antaa lusikalla vauvalle kahvia kun hänkin sain aina pienen :/

Enpä antaisi tuollaiselle anopille siis vauvaa syliin/hoitoon.

Koko miehen sukun nyt anopin takia sitä mieltä että olen ylihuolehtiva ja hankala koska tällaista kiellän.

Usko pois, et ole. Ja tulet huomaamaan, että itelläsi on parempi mieli, jos olet jämptinä. Muuten jää harmittamaan, ettei saanu suuta auki ja kieltäny kahvin antamista. Itelläni ainakin ennen jäi aina harmittaan ja mietin aina jälkikäteen kaikkea, mitä ois pitäny sanoa. Muutin sen asian niin, että sanon heti kun joku asia nyppii.

Minultakin anoppi riisti vauvan sylistä, kun menin imettämään. Sain kuitenkin hänet järkiinsä huutamalla hänelle, " Minä olen vauvan äiti ja imetän nyt! Vauva itkee nälkäänsä. Vauva heti takaisin tänne rinnalle!"

Anoppi varmasti loukkaantui, mutta pääsi siitä yli. Ei pyytänyt anteeksi.

Mä en jäisi sanattomaksi jos mun yli käveltäisiin tuohon tapaan.. mielummin kunnon sota pystyyn jotta marssijärjestys teidän taloudessa selviää anopillesikin. Pääset jatkossa helpommalla kun anoppisi tietää missä raja menee.. ja jos sen rajan vielä ylittää niin pihalle heittäisin |O

Olenko ainoa, jonka mielestä tuo ei kuulostanut kovin pahalta? Mummot nyt hössöttä lastenlastensa kanssa. Eihän se niin kauheaa ole, vaikka lapsi kävisi mummon kanssa hakemassa sen ristin ja söisi vasta sitten. En minä ainakaan jaksa turhista riidellä. Tuo nyt ei kuitenkaan oikeasti vahingoita lasta millään tavalla, että se syöminen siirtyy muutaman minuutin. Voihan se äitiä hieman harmittaa, kun on jo valmistautunut syöttämään, mutta lieneekö tuo kuitenkaan niin iso asia, että kannattaisi vihotella. Huonot välit appivanhempiin kiristävät myös puolisoiden väliä ja tuollainen suvun ja perheen kanssa riidoissa olo on paljon
vahingollisempaa lapselle kuin se, että mummo silloin tällöin hössöttää lapsen kanssa.

*avaan sateenvarjon, kun uskallan puolustaa anoppia ja olla teidän kanssanne eri mieltä.*

Alkuperäinen kirjoittaja miniä minäkin:
Olenko ainoa, jonka mielestä tuo ei kuulostanut kovin pahalta? Mummot nyt hössöttä lastenlastensa kanssa. Eihän se niin kauheaa ole, vaikka lapsi kävisi mummon kanssa hakemassa sen ristin ja söisi vasta sitten. En minä ainakaan jaksa turhista riidellä. Tuo nyt ei kuitenkaan oikeasti vahingoita lasta millään tavalla, että se syöminen siirtyy muutaman minuutin. Voihan se äitiä hieman harmittaa, kun on jo valmistautunut syöttämään, mutta lieneekö tuo kuitenkaan niin iso asia, että kannattaisi vihotella. Huonot välit appivanhempiin kiristävät myös puolisoiden väliä ja tuollainen suvun ja perheen kanssa riidoissa olo on paljon
vahingollisempaa lapselle kuin se, että mummo silloin tällöin hössöttää lapsen kanssa.

*avaan sateenvarjon, kun uskallan puolustaa anoppia ja olla teidän kanssanne eri mieltä.*

Etenkin jos on ensimmäinen lapsenlapsi ja kovin odotettu ja toivottu, voisin olla myöntyväinen ymmärtämään mummin hössötystä ja olemaan armollisempi kuin moni ketjussa. Mutta ei se haittaa minua, että muut suhtautuvat toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja jokuraja:
Niin, se on siis tosi rasittava, kun ei se kuuntele ollenkaan mitä sille sanoo! Ja siis väkisin tosiaan otti vauvan sylistä, jos olisin vetänyt sen kans kilpaa niin ois ollu kohta lattialla vauva! Hullu se tosiaan on. Tollasta pienemmässä mittakaavassa se on koko ajan ollut kun on siellä käytykin. Ja mulla tekee tosi pahaa kun vauva itkee, haluaisin sen heti syliini! En oikein tiedä et pitäskö ottaa tuo puheeksi vai antaa olla ja katsoa toistuuko... Mies sano et ei kannata sanoa mitään et se on sellanen et se vaan suuttuu jos sille sanoo tai jos asiat ei mee niinku se on ne suunnitellu.. Mut tosiaankaan ei tee mieli sinne mennä!

Minä löisin tollasta naamaan. Kyllä varmaan oppis.

peesi.keskelle tuulen jakajaa niin oppii pysymään kaukana.mullakin on hullu anoppi mutta tuota ei oo vielä tehnyt

siis mielestäni olen ollut todella joustava. annoin sen määräillä ristiäisiin liittyvät asiat täysin, häärätä siellä keittiössä mielin määrin mut toi meni sitten mielestäni liian pitkälle. eihän se vauva siihen kuole et muutaman minuutin siirtyy syöminen mut on se kumma silti et joku risti menee vauvan hyvinvoinnin edelle. ja on se vähän periaatekysymyskin ettei äidin syllistä vauvaa väkisin sais ottaa...

siis mielestäni olen ollut todella joustava. annoin sen määräillä ristiäisiin liittyvät asiat täysin, häärätä siellä keittiössä mielin määrin mut toi meni sitten mielestäni liian pitkälle. eihän se vauva siihen kuole et muutaman minuutin siirtyy syöminen mut on se kumma silti et joku risti menee vauvan hyvinvoinnin edelle. ja on se vähän periaatekysymyskin ettei äidin syllistä vauvaa väkisin sais ottaa...

Minä pistäisin semmoisen yli-innostuksen piikkiin, ei mummi pysynyt kuosissaan, kun oli niin tohkeissaan.

Niin, se on siis tosi rasittava, kun ei se kuuntele ollenkaan mitä sille sanoo! Ja siis väkisin tosiaan otti vauvan sylistä, jos olisin vetänyt sen kans kilpaa niin ois ollu kohta lattialla vauva! Hullu se tosiaan on. Tollasta pienemmässä mittakaavassa se on koko ajan ollut kun on siellä käytykin. Ja mulla tekee tosi pahaa kun vauva itkee, haluaisin sen heti syliini! En oikein tiedä et pitäskö ottaa tuo puheeksi vai antaa olla ja katsoa toistuuko... Mies sano et ei kannata sanoa mitään et se on sellanen et se vaan suuttuu jos sille sanoo tai jos asiat ei mee niinku se on ne suunnitellu.. Mut tosiaankaan ei tee mieli sinne mennä!

peesi.keskelle tuulen jakajaa niin oppii pysymään kaukana.mullakin on hullu anoppi mutta tuota ei oo vielä tehnyt

Oikeastiko te löisitte lapsenne isoäitiä?

Tiedän tunteen. Voimia sinne! Meillä samanlaista. Anoppi veti hepulit lapsen kummeista yms. Anto sit tulla kuinka en siivoa tarpeeksi ja muuta vastaavaaa. Nauroin päinnäköä. Anoppi kun ei itse osaa keittää edes makaronia ilman ohjetta. Ja tuota harrasti et aina kun muita näköpiirissä niin oli niin huolehtivaa ja läsnäolevaa mummia ja sit ku mentiin niil käymään nii ei aina ottanu edes syliin. Jossain määrin laantunu on. Suoraan on asioita sanottu. Suuttuhan se tietty, mut ollaan miehen kans samaa mieltä. Lapsi on meidän ja vastuu myös, joten meidän sana on laki.

Alkuperäinen kirjoittaja miniä minäkin:

Olen siinä kanssasi samaa mieltä että huonot välit appivanhempiin kiristävät myös puolisoiden välejä jne. Mutta:

Tuossa ap:n jutussa ei pointti ollutkaan se että lapsi kärsi kohtuuttomasti kun näki nälkää ja anoppi halusi keskeyttää juuri alkavan ruokailun sen typerän ristin takia.. vaan se, että anoppi otti miniänsä kotona ohjat käsiinsä ja repi lapsen miniänsä käsistä vaikka lapsen oma äiti oli päättänyt ruokkia lapsensa ja hoitaa sen ristin hakemisen myöhemmin.

Anoppi oli vieraana heidän kotonaan ja lapsi oli oman äitinsä sylissä, ruokailemaan alkamassa.. Äiti on todellakin se joka sanoo viimeisen sanan omassa kodissaan, omaa lastansa koskien, -EI ANOPPI.

Ei kenenkään tarvitse ryhtyä kynnysmatoksi välttääkseen erimielisyyksiä, kyllä jokaisen pitää saada itseään puolustaa ja tehdä omat päätöksensä!

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Oikeastiko te löisitte lapsenne isoäitiä?

kyllä jos se lasta alkaisi repimään.väkivaltaahan se lasta kohtaan on.

tää on kyllä sen eka lapsenlapsi mut kyllä sitä sais jotkut käytöstavat olla... ja itselleen se kuoppaa kaivaa, luulis sen ymmärtävän et jos aina kävelee yli ja loukkaa niin en minä sen kans halua tekemisissä olla.. miten usein te muut näätte isovanhempia? meillä nämä asuu 100km päässä ja oma äitini 400km päässä. noilla ollaan käyty n.1-2krt kk ja äidilläni n.4-5krt vuodessa. tosin mulla on ihanat ex-appivanhemmat(jäin leskeksi) jotka asuvat 15km päässä ja niitä näen 1krt vk.

En suostuisi katsomaan tuollaista. Minun kotini on minun kotini, ja lapsi on minu (miehen siis tietenkin myös :) )-eli minä päätän, kuinka lastani syötän, miten ja milloin. Ikinä en suostuisi tuollaiseen.

Sana koskee kotiani-en halua keittiööni ketään touhuamaan. Minunkin anoppi ennen aina tonki kaapit, kerran kysyin herttaisesti, että mitä hän oikein etsii. Sanoin, että kannattaa pyytää/ kysyä, jos tarvitsee jotain, kun vieraasta paikasta voi olla vaikeaa tavaroita löytää... En itsekään mene hänen kaapeilleen, enkä puutu hänen ruokailuihinsa tms.

En kyllä voisi kuvitella, että kukaan, siis kukaan, olisi multa lapsen rinnalta vienyt kesken imetyksen. Olisin saanut niissä hormonihöyryissä ihan hirvittävän raivarin.

niin no nää hormoonit saa asialle kyllä suuremmat mittasuhteet, toi on tuntunu tosi pahalta ja luulen et jos ei ois noita hormooneja niin se ei ois tuntunu niin pahalta. tää kans tonki kaikki kaapit siellä keittiössä ja siivoili vaikka olin tosi perusteellisesti jo siivonnut, ect. niistä en kuitenkaan jaksanu välittää..

niin no nää hormoonit saa asialle kyllä suuremmat mittasuhteet, toi on tuntunu tosi pahalta ja luulen et jos ei ois noita hormooneja niin se ei ois tuntunu niin pahalta. tää kans tonki kaikki kaapit siellä keittiössä ja siivoili vaikka olin tosi perusteellisesti jo siivonnut, ect. niistä en kuitenkaan jaksanu välittää..

Minä kyllä ymmärrän sinua, että pahastuit ja sinusta tuntuu, että anoppi meni liian pitkälle. Hän varmaan tosiaan vaan hössötti liikaa, hormoonit ne on anopillakin, ties vaikka menopaussi pahimmillaan. Elkää nyt välejä ihan rikkoko tuon takia. Sinä olet vauvan äiti ja päätät asiat vauvan suhteen tämän isän kanssa, mutta antakaa mummin olla osallisena =)

Voithan huomenna ottaa asian esille ja sanoa reilusti, kuinka pahalta sinusta tuntui. Olettaisin, että ymmärtää pyytää anteeksi! Ellei, painota, että mikäli vastaisuudessa haluaa vauvaa tavata, on parasta huomioida, että sinä ja miehesi päätätte vauvaan liittyvät asiat. Ymmärrystä kyllä hieman myös mummolle, niillä tollaset juhlat menee usein vähän yli... Eivät tohkatessaan muista, että juhla on vauvan ja vanhempien ei isovanhempien!