TAAS kiehuu...tupakoivat raskaanaolevat:(!

  • Viestiketjun aloittaja Hurjana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhee sentään:
Alkuperäinen kirjoittaja Hurjana:
Monta kertaa puitu aihe jo, mutta kyllä alkoi keittämään, kun näin röökaavan odottajan! Ettäs kehtaa itsekkäästi vaarantaa viattoman sikiön tulevaisuuden! Olisi selkäsaunan paikka!!!
Ah täydellisten äitien kerho kokoontuu.
Minusta äityis pitäisi kieltää lailla kaikilta naisilta joilla nousee verenpaine ja käyvät ihan "hurjana" toisten ihmisten asioiden takia.

Tosiaankin, täydellinenhän sitä täytyy olla ennen kuin uskaltaa täällä olla sitä mieltä, että tupakointi raskaana on paheksuttavaa. :eek: Tätä argumenttia en tule koskaan ymmärtämään! Tupakointi raskauden aikana on vastuutonta ja ällöttävää.
 
Täällä vedetään aina ihan hirveät kierteet raskaana olevan äidin tupakoinnista.

Samalla ikävästi jotenkin jää taka-alalle ne äidit, jotka ryyppäävät ja/tai käyttävät huumeita. Mutta mitäs niistä, kunhan eivät TUPAKOI!
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä annan mun ääneni tässä asiassa ap:lle. Tupakointi raskausaikana on lastensuojelurikos.
Ja linkki oli tuohon faktaan missä?

Niimpä niin, ei missään...
ehe eh .. öh?
Se oli mun mielipide *REPEEE NAURUUN* haluutko linkin mun aivoihin hiihi

Olipa hassu juttu!
No olipas.
Vakavalta ja tärkeältä aiheelta lähtee pohja jos keskustelu menee ihme hörhöilyksi missä omia mielipiteitä julistetaan lakeina. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Täällä vedetään aina ihan hirveät kierteet raskaana olevan äidin tupakoinnista.

Samalla ikävästi jotenkin jää taka-alalle ne äidit, jotka ryyppäävät ja/tai käyttävät huumeita. Mutta mitäs niistä, kunhan eivät TUPAKOI!

AIVAN! Vedät pollee suoneen,mutta kuhan et tupakoi!!!
|O
...taidampa käydä röökillä,kun alko verenpaine nousee... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä annan mun ääneni tässä asiassa ap:lle. Tupakointi raskausaikana on lastensuojelurikos.
Ja linkki oli tuohon faktaan missä?

Niimpä niin, ei missään...
ehe eh .. öh?
Se oli mun mielipide *REPEEE NAURUUN* haluutko linkin mun aivoihin hiihi

Olipa hassu juttu!
No olipas.
Vakavalta ja tärkeältä aiheelta lähtee pohja jos keskustelu menee ihme hörhöilyksi missä omia mielipiteitä julistetaan lakeina. :ashamed:

No anteeksi oikeasti.
 
kauhee sentään
Alkuperäinen kirjoittaja pinkeärouva:
Alkuperäinen kirjoittaja nöpö:
Alkuperäinen kirjoittaja kauhee sentään:
Alkuperäinen kirjoittaja Hurjana:
Monta kertaa puitu aihe jo, mutta kyllä alkoi keittämään, kun näin röökaavan odottajan! Ettäs kehtaa itsekkäästi vaarantaa viattoman sikiön tulevaisuuden! Olisi selkäsaunan paikka!!!
Ah täydellisten äitien kerho kokoontuu.
Minusta äityis pitäisi kieltää lailla kaikilta naisilta joilla nousee verenpaine ja käyvät ihan "hurjana" toisten ihmisten asioiden takia.

Tosiaankin, täydellinenhän sitä täytyy olla ennen kuin uskaltaa täällä olla sitä mieltä, että tupakointi raskaana on paheksuttavaa. :eek: Tätä argumenttia en tule koskaan ymmärtämään! Tupakointi raskauden aikana on vastuutonta ja ällöttävää.
ei niinkään täydellinen täydy olla ollakseen tupakoimatta, mutta mitä voikaan tuollainen kiehunta toisten asioista aiheuttaa omalle sikiöllesi? stressikin voi olla sikiölle vaaraksi. ja herranen aika sentään jos jokaisen vastaantulijan asioista alkaa stressaamaan: yksi polttaa raskausaikana, toinen kerjää katraansa kera kadunkulmassa, kolmas tyrkyttää uskontoa ja neljäs on myynyt sielunsa saatanalle. voi sikiöparkaa minkälaisia stressaavia ajatuksia hänen heikko äitinsä ajatteleekaan. ajatteleekohan ko. äiti ollenkaan tulevaa lasta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Täällä vedetään aina ihan hirveät kierteet raskaana olevan äidin tupakoinnista.

Samalla ikävästi jotenkin jää taka-alalle ne äidit, jotka ryyppäävät ja/tai käyttävät huumeita. Mutta mitäs niistä, kunhan eivät TUPAKOI!

AIVAN! Vedät pollee suoneen,mutta kuhan et tupakoi!!!
|O
...taidampa käydä röökillä,kun alko verenpaine nousee... :LOL:
Onko aina PAKKO vaihtaa aihetta? Oliko aapeen otsikossa huumeet ja muut vai oliko vain tupakka aiheena?

mene sinä röökille.. *nauraa*


 
Täältä löytyy paljon periaatteessa ihan hyvää tarkoittavia ihmisiä, joiden mielestä tupakointi olisi lopetettava vähintäänkin raskauden ajaksi. Ajatus on hyvä :flower:
Täällä vaahtoamisen sijaan kannattaisi oikeasti tehdä asialle jotain. Tue lopettavaa läheistäsi! Perusta vaikka kotisivut, joissa vapaaehtoiset entiset tupakoijat voivat tukea lopettajia jotka voisivat saada myös vertaistukea. Kerää adressi ja tee aloite eduskunnalle, jossa kerrot, mikä mielestäsi olisi paras keino auttaa lopettajaa ja nosta asiasta hirveä haloo, jos parannuksia ei meinaa tapahtua... Keinoja on monia kun vain käyttää mielikuvitusta.

Käyttäkää energianne positiivisemmin!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mea:
oikeasti kyllä sieppasi tänään kun menin bussilla kättärin ohi ja siinä pääovilla oli sairaalatakkinen äiti maha kovasti jo pystyssä RÖÖKILLÄ.
En kyllä kehtaisi mennä sairaalanvaatteissa maha pystyssä röökille. Tosi noloa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Täällä vedetään aina ihan hirveät kierteet raskaana olevan äidin tupakoinnista.

Samalla ikävästi jotenkin jää taka-alalle ne äidit, jotka ryyppäävät ja/tai käyttävät huumeita. Mutta mitäs niistä, kunhan eivät TUPAKOI!

AIVAN! Vedät pollee suoneen,mutta kuhan et tupakoi!!!
|O
...taidampa käydä röökillä,kun alko verenpaine nousee... :LOL:
Onko aina PAKKO vaihtaa aihetta? Oliko aapeen otsikossa huumeet ja muut vai oliko vain tupakka aiheena?

mene sinä röökille.. *nauraa*
On ihan pakko saada asiat mittakaavaan.
 
mä olen kanssa sitä mieltä että kyllä tupakoinnin pystyy lopettamaan jos vaan itse haluaa, nimim. kokemusta on...molemmat raskaus ajat olen ollut polttamatta ja sen olin päättänyt jo kauan ennen raskauksia, että jos/kun tulen raskaaksi se vauva on kaikista tärkeintä ja silloin lopetan polttamisen! raskauksien ja imettämisen jälkeen olen kyl alottanut uudestaan mut silloin on enää kyse mun kropasta eikä siitä pienestä ihmisen alusta mun sisällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Täällä vedetään aina ihan hirveät kierteet raskaana olevan äidin tupakoinnista.

Samalla ikävästi jotenkin jää taka-alalle ne äidit, jotka ryyppäävät ja/tai käyttävät huumeita. Mutta mitäs niistä, kunhan eivät TUPAKOI!

AIVAN! Vedät pollee suoneen,mutta kuhan et tupakoi!!!
|O
...taidampa käydä röökillä,kun alko verenpaine nousee... :LOL:
Onko aina PAKKO vaihtaa aihetta? Oliko aapeen otsikossa huumeet ja muut vai oliko vain tupakka aiheena?

mene sinä röökille.. *nauraa*
On ihan pakko saada asiat mittakaavaan.

Näimpä! =) Mää en käsitä edelleenkään mikä saa ihmiset nk."voimaan paremmin"arvostellessaan muiden elämää ja elintapoja,onko se "sädekehä"oman napansa ympärille sen merkki että on parempi ihminen,mitä enemmmän arvostelee muita!!!??Mnjahh,tiedä häntä sitten onko parempi röökata vai harrastaa henkistä väkivaltaa lapselleen tyyliin Itävallan-tapaus,hänkään ei polta,mutta tuppas pitään mukulaansa kellarissa ja vieläpä paneskellen tätä paksuksi ja moneen kertaan 24 vuoden ajan!Mutta tosi ihanaa ettei polttanut tai käyttänyt alkoholia!! Vittu tein kanssa! :headwall: :headwall: :headwall:
 
nbd
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Täällä vedetään aina ihan hirveät kierteet raskaana olevan äidin tupakoinnista.

Samalla ikävästi jotenkin jää taka-alalle ne äidit, jotka ryyppäävät ja/tai käyttävät huumeita. Mutta mitäs niistä, kunhan eivät TUPAKOI!

AIVAN! Vedät pollee suoneen,mutta kuhan et tupakoi!!!
|O
...taidampa käydä röökillä,kun alko verenpaine nousee... :LOL:
Onko aina PAKKO vaihtaa aihetta? Oliko aapeen otsikossa huumeet ja muut vai oliko vain tupakka aiheena?

mene sinä röökille.. *nauraa*
On ihan pakko saada asiat mittakaavaan.

Näimpä! =) Mää en käsitä edelleenkään mikä saa ihmiset nk."voimaan paremmin"arvostellessaan muiden elämää ja elintapoja,onko se "sädekehä"oman napansa ympärille sen merkki että on parempi ihminen,mitä enemmmän arvostelee muita!!!??Mnjahh,tiedä häntä sitten onko parempi röökata vai harrastaa henkistä väkivaltaa lapselleen tyyliin Itävallan-tapaus,hänkään ei polta,mutta tuppas pitään mukulaansa kellarissa ja vieläpä paneskellen tätä paksuksi ja moneen kertaan 24 vuoden ajan!Mutta tosi ihanaa ettei polttanut tai käyttänyt alkoholia!! Vittu tein kanssa! :headwall: :headwall: :headwall:
Ei taas mitään logiikkaa argumentoinnissa.. MITEN tämä Itävallan tapaus liittyy tähän tupakointikeskusteluun? Ja minkä takia tämä tupakointi on niin pyhä OMA ASIA, että siitä ei saisi puhua, kun jopa ihmisten yksityiselämää täällä palstalla ruoditaan?
 
Juupajuu. Ennen kuin aletaan kriminalisoida tupakointia raskaana, niin josko ensi alkuun kuitenkin:

- järjestettäisi jokaiselle mahdollisuus päästä terveyskeskuksen tupakoinnin lopettamisryhmään tai vastaavaan, jossa saisi tukea
- terkkaritkin voisivat olla johdonmukaisia: jotkut ei todellakaan edes puutu tupakointiin vaan kehuvat vähentämisestä (vaikka tupakoitsija polttaisi edelleen suhteellisen paljon). Okei, th:n vastuulle ei voi laittaa koko raskautta, mutta heidänkin asenne on toisinaan tutkimustuloksia vähättelevä.

Jos raskausajan tupakointi kriminalisoitaisiin, ei edes ne, jotka haluaisivat oikeasti lopettaa uskaltaisi hakea apua syyllistämisen ja rikoksen pelossa. Tuo tupakkavalistus on esim. neuvoloissa lähinnä ei mitään tai korkeintaan joku lappunen tupakoinnin vaaroista.. olisipa joo fiksua ja tehokasta, että seuraava askel olisi sitten, että kaikki tupakoitsijat syyllistyisivät rikokseen..
 
mu
Tää on tosiaan jännä aihe.Tai siis aiheuttaa jänniä reaktioita ihmisissä.
Sitä tupakoitsijoiden mollaamista ei osata ottaa vastaan. Musta se on hassua, se kun nyt vaan on selvä että tupakointi raskaana aiheuttaa ihmisissä negatiivisia tuntemuksia. JA musta siinä ei ole mitään ihmeellistä.
Mä lopetin tupakoinnin kun testin tein. Enkä aloittanut enää.
Mun kaksi parasta ystävääni ovat milemmat tupakoineet raskausaikana. Mun mielestä tosi ikävää,mutta tiesin heidän sen tietävän,enkä ottanut asiakseni saarnata tai moittia. Mutta kyllä joskus hävetti kulkea heidän kanssaan kun savuja julkisesti vatsa pystyssä vetelivät.Musta siinä vaan on jotain niin kaksi asiaa mitkä sotii toisiaan vastaan.
Toi on muuten kumma et pari on tässä kirjoittanut että huumeet ja alkoholi hyväksyttäisiin palstalla,kunhan ei tupakoi. En kyllä ole palstalla tai missään muuallakaan moiseen törmännyt.
 
Musta ei ole mitään järkeä "hyväksyä" tai "kannattaa" asiaa, joka kuitenkin on pahaksi niin äidille kuin vauvalle. Sen sijaan en todellakaan tajua, mitä järkeä olisi vaikka kriminalisoida tupakointi (siinä lähdettäisi jostain todella omituisesta suunnasta ratkomaan ongelmaa). Myöskään totaalisessa syyllistämisessä ja tuomitsemissa ei ole mieltä.. en ymmärrä, miten sekään toisaalta on jotenkin "sikiöiden asialla olemista " - lynkataan mahdollisesti valmiiksi ahdistunut tuleva äiti alemmas. Kaikki tupakoijat kun ei ole tyytyväisenä röyhytteleviä sadisteja, vaan joukkoon mahtuu monenlaisia kokonaisuuksia ja elämäntilanteita. Mun mielestä ratkaisu ongelmaan ei ole siitä syyllistäminen.
 
ihramakkara
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mea:
oikeasti kyllä sieppasi tänään kun menin bussilla kättärin ohi ja siinä pääovilla oli sairaalatakkinen äiti maha kovasti jo pystyssä RÖÖKILLÄ.
En kyllä kehtaisi mennä sairaalanvaatteissa maha pystyssä röökille. Tosi noloa.
Mie kehtasin.Tosin olin jo synnyttänyt,mutta maha jäi aika järkyttävän suureks.
Yhtä hoitajaa hävetti hirveesti kun hän tuli kysyyn et eikö se pikkunen meinaa tulla ulos ollenkaan.Myönsin sitte et tyttö on jo kolmen päivän ikäinen.
 
Kun äiti pilaa lapsen terveyden ennen syntymää tupakalla/alkoholilla/huumeilla niin se on äidin oma asia.Mutta kun se satuttaa lastaan syntymän jälkeen niin se ei olekaan enää äidin oma asia vaan yleisen syytteen alainen rikos.Jokin ei tässä oikein täsmää?
 

Yhteistyössä