Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ihmeellistä, miten äärifanaattisia jotkut tupakanvastustajat ovat. Mistähän se johtuu? :attn:
No olisiko siitä että n. 15% tupakoivien äitien lapsilla ilmenee jo lapsuusiässä vakavia vaurioita..saatikka mitä sitten aikuisiässä. Eli tupakointi on vaarallisempaa kuin venäläinenruletti.
Minä ainakin välitän yhteiskunnan tilasta. Koska mun tulevat lapset joutuu sietämään tätä yhteiskuntaa ja mä olen vastuussa myös yhteiskunnasta.
Näyttää sille ettei monikaan tiedä tupakan haittapuolia ja siksi laittaa täällä vastaan. Siksi on myös me jotka kerrotaan niitä ja löytyyhän noita googlestakin tietoja ja lääkäreiltä.
Ensinnäkin maailmassa on paaaljon pahempia asioita kuin polttaminen. Toisekseen venäläisessä ruletissa on 16,67% todennäköisyys TAPPAA itsensä, mikä on eri asia kuin saada vaurioita.
Kolmanneksi tupakan vaaroista kyllä kaikki jo tietää. Tuommoinen äärifanaattinen meuhuaminen saa vain niskakarvat pystyyn ja lopputulos on juuri päinvastainen.
No ei tyhmiä saa lopettamaan tupakointia raskausaikaan varmaan millään. Sen olen täällä oppinut. Mutta se ei tarkoita etten voisi kertoa haittoja uudestaan ja uudestaan kun niistä on avattu keskustelu. Tänne ei ole pakko tulla lukemaan :heart: Ei kaikki ole niin päästän kilareita että suuttuvat arvostelusta. Itse en ikinä suuttunut kun minua aikanaan arvosteltiin tupakasta. He olivat 100% oikeassa aina. Miksi siis suuttuisin totuudesta.
-1/10 suomalaisesta tupakoitsijasta sairastaa parantumatonta keuhkoahtaumatautia ( mulla kuollu sukulainenkin siihen-)
-1/2 runsaasti tupakoivasta suomalaisesta sairastaa keuhkoahtaumatautia
-90% keuhkosyöpätapakausista suomessa johtuu tupakasta ( mulla kuollut rakas siihen-)
-kohdussa oleva sikiö polttaa yhtä tupakkaa kauemmin ( tupakan myrkyt kiertää lapsivedessä ja lapsessa kunnes vesi vaihtuu-) kuin äitinsä ja vasta syntvaiheessa olevat solut mutantoituvat herkästi 15% saa jo lapsena näkyviä vaurioita
Niin ja toisekseen ensinnäkin kommenttiisi
Nyt ei edelleenkään puhuta muista ongelmista. Jos sinä haluat sotkea tämän keskustelun vaikka huumeilla tai alkoholilla niin ilmoitan ylläpidolle tai kehotan että avaat uuden topicin ja rauhoitut
:heart: