TAAS kiehuu...tupakoivat raskaanaolevat:(!

  • Viestiketjun aloittaja Hurjana
  • Ensimmäinen viesti
siis tä?
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Asian ohi,mutta passiivinen tupakointi on haitallisempaa. Eli siis syyllistäkäämme kaikki äidit jotka liikkuvat paikoissa joissa joku toinen tupakoi,niinkö?
Nykyään pystyy tosi helpolla välttämään tupakansavuisia paikkoja. En itse keksi heti yhtään paikka, jossa väkisin altistuisin tupakansavulle enkä pystyisi paikkaa välttämään.
 
Ei-tupakoitsija
Alkuperäinen kirjoittaja siis tä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Asian ohi,mutta passiivinen tupakointi on haitallisempaa. Eli siis syyllistäkäämme kaikki äidit jotka liikkuvat paikoissa joissa joku toinen tupakoi,niinkö?
Nykyään pystyy tosi helpolla välttämään tupakansavuisia paikkoja. En itse keksi heti yhtään paikka, jossa väkisin altistuisin tupakansavulle enkä pystyisi paikkaa välttämään.

Kyllä mä ainakin monesti joudun haistelemaan tupakansavua,parvekkeen kautta, kauppojen yms edessä. Enkö mä ole sitten ihan yhtä rikollinen kuin tupakoiva äiti vaikken eläissäni ole tupakan tupakkaa polttanut?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ihmeellistä, miten äärifanaattisia jotkut tupakanvastustajat ovat. Mistähän se johtuu? :attn:
No olisiko siitä että n. 15% tupakoivien äitien lapsilla ilmenee jo lapsuusiässä vakavia vaurioita..saatikka mitä sitten aikuisiässä. Eli tupakointi on vaarallisempaa kuin venäläinenruletti.
Minä ainakin välitän yhteiskunnan tilasta. Koska mun tulevat lapset joutuu sietämään tätä yhteiskuntaa ja mä olen vastuussa myös yhteiskunnasta.

Näyttää sille ettei monikaan tiedä tupakan haittapuolia ja siksi laittaa täällä vastaan. Siksi on myös me jotka kerrotaan niitä ja löytyyhän noita googlestakin tietoja ja lääkäreiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Alkuperäinen kirjoittaja siis tä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Asian ohi,mutta passiivinen tupakointi on haitallisempaa. Eli siis syyllistäkäämme kaikki äidit jotka liikkuvat paikoissa joissa joku toinen tupakoi,niinkö?
Nykyään pystyy tosi helpolla välttämään tupakansavuisia paikkoja. En itse keksi heti yhtään paikka, jossa väkisin altistuisin tupakansavulle enkä pystyisi paikkaa välttämään.

Kyllä mä ainakin monesti joudun haistelemaan tupakansavua,parvekkeen kautta, kauppojen yms edessä. Enkö mä ole sitten ihan yhtä rikollinen kuin tupakoiva äiti vaikken eläissäni ole tupakan tupakkaa polttanut?
:LOL: :LOL: :LOL:

 
Ei-tupakoitsija
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Alkuperäinen kirjoittaja siis tä?:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Asian ohi,mutta passiivinen tupakointi on haitallisempaa. Eli siis syyllistäkäämme kaikki äidit jotka liikkuvat paikoissa joissa joku toinen tupakoi,niinkö?
Nykyään pystyy tosi helpolla välttämään tupakansavuisia paikkoja. En itse keksi heti yhtään paikka, jossa väkisin altistuisin tupakansavulle enkä pystyisi paikkaa välttämään.

Kyllä mä ainakin monesti joudun haistelemaan tupakansavua,parvekkeen kautta, kauppojen yms edessä. Enkö mä ole sitten ihan yhtä rikollinen kuin tupakoiva äiti vaikken eläissäni ole tupakan tupakkaa polttanut?
:LOL: :LOL: :LOL:

No kun kärjistämisen makuun on päästy niin eikö se näin mene? :D
 
ei saa syyllistää ei saa syyllistää
Mistään ei saisi nykyään SYYLLISTÄÄ. Se on niin kamalaa. Mitä ihmettä sitten pitäisi tehdä?? Silittää päätä vai?? Absoluuttinen totuus kun on, että tupakointi on haitallista vauvalle. Se ei selittelemällä miksikään muutu. Arvoasetelmana on aivan hirvittävää, että äiti ei tee kaikkeaan vauvansa suojelemiseksi.

Jos tupakoijalla tulee edes syyllinen olo, on hänellä sentään omatunto tallessa eikä hän ole joku psykopaatti tai esim päihteillä tunteensa turruttanut. Syyllinen olo tulee SYYSTÄ ja sen tarkoituksena on saada ihminen parantamaan tapansa. Sitä tunnetta pitää kuunnella eikä selitellä tai vähätellä sitä pois.

Tupakoinnin lopettamiseen saa apua jos haluaa. Kannattaisi tehdä KAIKKENSA ja yrittää lopettaa. Se tuska mikä lopettamiseen liittyy ei ole mitään siihen tuskaan verrattuna kun vastasyntynyt vauva on teholla ongelmien vuoksi. Nim. vierestä sairaalassa seurannut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Kyllä mä ainakin monesti joudun haistelemaan tupakansavua,parvekkeen kautta, kauppojen yms edessä. Enkö mä ole sitten ihan yhtä rikollinen kuin tupakoiva äiti vaikken eläissäni ole tupakan tupakkaa polttanut?
Ei tupakan haistaminen mitään passiivista tupakointia ole. Pitää hengittää tupakan savua, että altistuu passiiviselle tupakoinnille. Pelkkä paha haju ei mitenkään ole vaarallista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ihmeellistä, miten äärifanaattisia jotkut tupakanvastustajat ovat. Mistähän se johtuu? :attn:
No olisiko siitä että n. 15% tupakoivien äitien lapsilla ilmenee jo lapsuusiässä vakavia vaurioita..saatikka mitä sitten aikuisiässä. Eli tupakointi on vaarallisempaa kuin venäläinenruletti.
Minä ainakin välitän yhteiskunnan tilasta. Koska mun tulevat lapset joutuu sietämään tätä yhteiskuntaa ja mä olen vastuussa myös yhteiskunnasta.

Näyttää sille ettei monikaan tiedä tupakan haittapuolia ja siksi laittaa täällä vastaan. Siksi on myös me jotka kerrotaan niitä ja löytyyhän noita googlestakin tietoja ja lääkäreiltä.
Ensinnäkin maailmassa on paaaljon pahempia asioita kuin polttaminen. Toisekseen venäläisessä ruletissa on 16,67% todennäköisyys TAPPAA itsensä, mikä on eri asia kuin saada vaurioita.

Kolmanneksi tupakan vaaroista kyllä kaikki jo tietää. Tuommoinen äärifanaattinen meuhuaminen saa vain niskakarvat pystyyn ja lopputulos on juuri päinvastainen.

 
Ei-tupakoitsija
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-tupakoitsija:
Kyllä mä ainakin monesti joudun haistelemaan tupakansavua,parvekkeen kautta, kauppojen yms edessä. Enkö mä ole sitten ihan yhtä rikollinen kuin tupakoiva äiti vaikken eläissäni ole tupakan tupakkaa polttanut?
Ei tupakan haistaminen mitään passiivista tupakointia ole. Pitää hengittää tupakan savua, että altistuu passiiviselle tupakoinnille. Pelkkä paha haju ei mitenkään ole vaarallista.
Halooooooo... oisko vähän niinkuin kärjistetty tilanne? Lueppa koko ketju niin huomaat miten musta-valkoinen ajatusmaailma täällä vallitsee.
Tupakoitsijalle voi olla tosi vaikee paikka lopettaa se tupakointi seinään, on kuitenkin olemassa ihmisiä jotka eivät edes yritä. Mistä sen tietää vaikka tuo ap:n näkemä odottaja polttaisi vain yhden savukkeen päivässä ja se hetki sattui olemaan juuri silloin.
Olen vaan sivusta seuraillut muutamaa tupakoitsijaa jotka koittaneet päästä eroon eikä se niin helposti ole käynyt
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ihmeellistä, miten äärifanaattisia jotkut tupakanvastustajat ovat. Mistähän se johtuu? :attn:
No olisiko siitä että n. 15% tupakoivien äitien lapsilla ilmenee jo lapsuusiässä vakavia vaurioita..saatikka mitä sitten aikuisiässä. Eli tupakointi on vaarallisempaa kuin venäläinenruletti.
Minä ainakin välitän yhteiskunnan tilasta. Koska mun tulevat lapset joutuu sietämään tätä yhteiskuntaa ja mä olen vastuussa myös yhteiskunnasta.

Näyttää sille ettei monikaan tiedä tupakan haittapuolia ja siksi laittaa täällä vastaan. Siksi on myös me jotka kerrotaan niitä ja löytyyhän noita googlestakin tietoja ja lääkäreiltä.
Ensinnäkin maailmassa on paaaljon pahempia asioita kuin polttaminen. Toisekseen venäläisessä ruletissa on 16,67% todennäköisyys TAPPAA itsensä, mikä on eri asia kuin saada vaurioita.

Kolmanneksi tupakan vaaroista kyllä kaikki jo tietää. Tuommoinen äärifanaattinen meuhuaminen saa vain niskakarvat pystyyn ja lopputulos on juuri päinvastainen.
No ei tyhmiä saa lopettamaan tupakointia raskausaikaan varmaan millään. Sen olen täällä oppinut. Mutta se ei tarkoita etten voisi kertoa haittoja uudestaan ja uudestaan kun niistä on avattu keskustelu. Tänne ei ole pakko tulla lukemaan :heart: Ei kaikki ole niin päästän kilareita että suuttuvat arvostelusta. Itse en ikinä suuttunut kun minua aikanaan arvosteltiin tupakasta. He olivat 100% oikeassa aina. Miksi siis suuttuisin totuudesta.

-1/10 suomalaisesta tupakoitsijasta sairastaa parantumatonta keuhkoahtaumatautia ( mulla kuollu sukulainenkin siihen-)
-1/2 runsaasti tupakoivasta suomalaisesta sairastaa keuhkoahtaumatautia
-90% keuhkosyöpätapakausista suomessa johtuu tupakasta ( mulla kuollut rakas siihen-)
-kohdussa oleva sikiö polttaa yhtä tupakkaa kauemmin ( tupakan myrkyt kiertää lapsivedessä ja lapsessa kunnes vesi vaihtuu-) kuin äitinsä ja vasta syntvaiheessa olevat solut mutantoituvat herkästi 15% saa jo lapsena näkyviä vaurioita

Niin ja toisekseen ensinnäkin kommenttiisi :D Nyt ei edelleenkään puhuta muista ongelmista. Jos sinä haluat sotkea tämän keskustelun vaikka huumeilla tai alkoholilla niin ilmoitan ylläpidolle tai kehotan että avaat uuden topicin ja rauhoitut :D :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Niin ja toisekseen ensinnäkin kommenttiisi :D Nyt ei edelleenkään puhuta muista ongelmista. Jos sinä haluat sotkea tämän keskustelun vaikka huumeilla tai alkoholilla niin ilmoitan ylläpidolle tai kehotan että avaat uuden topicin ja rauhoitut :D :heart:
Niin että tupakointia ei voi suhteuttaa esim. alkoholin käyttöön, huumeiden käyttöön, mielenterveysongelmiin tms? Sinusta siis pitää unohtaa kokonaisuus, ja puhua vain tupakoinnista...?

Oma näkemykseni on erilainen, eli asioita pitää katsoa kokonaisuutena. Mielummin tupakoiva ja tasapainoinen äiti, kuin hermoraunio, mutta savuton äiti. Kumpi sinusta on parempi?
 
Hyvä Äitiyslomalainen.

Minusta on turha kuormittaa ylläpitoa ilmoittelemalla normaaleja keskusteluja asiattomiksi. Näitä kommentteja olet aikaisemminkin heitellyt tänne, jos aihe ei sinua miellytä -tai sen saamat käänteet, ole hyvä ja vaihda ketjua. =)
 
Jätkä: :) Enhän mä ole ilmoittanut tästä mihinkään. Kunhan sanoin että puhusi viinasta toi yksi jannu muualla. Se oli mun mielipide. En mene muualle. Menkää te röökille vaikka niin ette oo vihaisia :heart: *rauhanmerkki*

ja jätkä.. Jos huomaat.. en ole yksin sitä mieltä että on ärsyttävää puhua viinasta ja huumeista jos aihe on tupakka. Ei mulla muuta.. lue noi keskustelut ennen kuin arvostelet ketään. Kiitos :flower:
 
niimpä
Jos haluttaisiin kieltää tupakoivien odottaminen,pitäisi kieltää myös punaniskojen,lihavien,pitkien,vammaisten ja sairaiden odottaminen koska hekin vaarantavat tietäen sikiön ja itsensä terveyden
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Jätkä: :) Enhän mä ole ilmoittanut tästä mihinkään. Kunhan sanoin että puhusi viinasta toi yksi jannu muualla. Se oli mun mielipide. En mene muualle. Menkää te röökille vaikka niin ette oo vihaisia :heart: *rauhanmerkki*

ja jätkä.. Jos huomaat.. en ole yksin sitä mieltä että on ärsyttävää puhua viinasta ja huumeista jos aihe on tupakka. Ei mulla muuta.. lue noi keskustelut ennen kuin arvostelet ketään. Kiitos :flower:
Mutta kun aihe usein rönsyilee tällaisissa ketjuissa, sille nyt ei vain voi yhtään mitään. =) Voithan sinä pitäytyä aiheessa, vaikka joillakin muilla olisikin jostakin muusta vielä asiaa tähän ketjuun. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kun äiti pilaa lapsen terveyden ennen syntymää tupakalla/alkoholilla/huumeilla niin se on äidin oma asia.Mutta kun se satuttaa lastaan syntymän jälkeen niin se ei olekaan enää äidin oma asia vaan yleisen syytteen alainen rikos.Jokin ei tässä oikein täsmää?
Jep, logiikka. Mut kai tässäkin on taas kysymys äidin omasta kehosta ja oikeudesta myrkyttää itsensä? Mä toki näen sen asian niin, että vaikka äiti kantaakin lasta kohdussaan ei lapsi ole kuitenkaan ole yhtä kuin äiti vaikka teknisesti niin kai onkin... :whistle:

Tupakointi kokonaisuudessaan on ällöttävä epäterveellinen, haiseva,ihoa vanhentava, tyhmän näköinen ja rahaa vievä tapa ja jokaisen röökaajan kannattais jo ihan itsensä takia luopua siitä!!!! Saatikka sitten lapsen!
 
Faktahan on se, että niin kauan kuin veronmaksajien kustannuksella (eli julkisen sairaanhoidon piirissä ) kustannetaan tupakoitsijoiden ja tupakoivien odottajien lasten terveydelliset ongelmat, niin se tupakointi EI OLE AINOASTAAN TUPAKOITSIJOIDEN "OMA ASIA". Sama pätee viinanjuontiin, ylipainoon ym. itseaiheutettuihin tiloihin ja niistä aiheutuneisiin sairauksiin.
 
Nipo
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ihmeellistä, miten äärifanaattisia jotkut tupakanvastustajat ovat. Mistähän se johtuu? :attn:
Jos se vaikka johtuu siitä että joidenkin mielestä on tosi väärin vahingoittaa puolustuskyvytöntä sikiötä. Hmm. Mietippä sitä.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei saa syyllistää ei saa syyllistää:
Mistään ei saisi nykyään SYYLLISTÄÄ. Se on niin kamalaa. Mitä ihmettä sitten pitäisi tehdä?? Silittää päätä vai?? Absoluuttinen totuus kun on, että tupakointi on haitallista vauvalle. Se ei selittelemällä miksikään muutu. Arvoasetelmana on aivan hirvittävää, että äiti ei tee kaikkeaan vauvansa suojelemiseksi.

Jos tupakoijalla tulee edes syyllinen olo, on hänellä sentään omatunto tallessa eikä hän ole joku psykopaatti tai esim päihteillä tunteensa turruttanut. Syyllinen olo tulee SYYSTÄ ja sen tarkoituksena on saada ihminen parantamaan tapansa. Sitä tunnetta pitää kuunnella eikä selitellä tai vähätellä sitä pois.

Tupakoinnin lopettamiseen saa apua jos haluaa. Kannattaisi tehdä KAIKKENSA ja yrittää lopettaa. Se tuska mikä lopettamiseen liittyy ei ole mitään siihen tuskaan verrattuna kun vastasyntynyt vauva on teholla ongelmien vuoksi. Nim. vierestä sairaalassa seurannut.
Aika samoilla linjoilla minäkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nipo:
Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Ihmeellistä, miten äärifanaattisia jotkut tupakanvastustajat ovat. Mistähän se johtuu? :attn:
Jos se vaikka johtuu siitä että joidenkin mielestä on tosi väärin vahingoittaa puolustuskyvytöntä sikiötä. Hmm. Mietippä sitä.
Mä ihmettelen samaa äärifanaattisuutta...
Jos on huolissaan jostain niin miksi vesittää se viesti vouhkaamalla fanaattisesti tai laukomalla jotain provosoivia julistuksia. Mulle itselleni tulee ainakin vain kuva, että "hullut vaan meuhkaa" enkä jaksa paneutua itse aiheeseen vaikka se oli kuinka tärkeä. Se, että esittää asiat uskottavasti ilman provosointia tai huutelua on mun mielestä parempi vaihtoehto. Ja tämä ihan yleisesti, ei siis pelkästään tähän tupakkakeskusteluun.
Järkevä ja asiallinen esitystapa antaa kirjoittajasta järkevän kuvan, joilloin hänen asiansakin tuntuu järkevältä :flower:
 

Yhteistyössä