Taas huokaisin raskaasti, kun kuulin tuttavien nimivalinnasta.

  • Viestiketjun aloittaja mäh
  • Ensimmäinen viesti
mäh
Toinen nimi todella kiva ja harvinainen, ei kuitenkaan tekemällä tehty. Etunimi sitten tietysti viime vuoden top5:stä. Toivottavasti lapset ryhtyvät isompina oikein urakalla käyttämään toisia nimiään :).
 
ap
Mietin vaan sitä, että miksi se omaperäinen ja tosi kaunis nimi sysätään sinne toiseksi nimeksi, jota tuskin koskaan käytetään. Eivätkö vanhemmat uskalla laittaa sitä etunimeksi, vai mikä on syynä?
 
ööh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mietin vaan sitä, että miksi se omaperäinen ja tosi kaunis nimi sysätään sinne toiseksi nimeksi, jota tuskin koskaan käytetään. Eivätkö vanhemmat uskalla laittaa sitä etunimeksi, vai mikä on syynä?
Ehkä eivät tahtoneet lapsestaan nimen vuoksi koulukiusattua tai heidän mielestään nimi sopi toiseksi nimeksi paremmin. Pistä sinä omalle lapsellesi se nimi etunimeksi, jos niin häiritsee.
 
Mä olen todella tyytyväinen, että mun nimeni ei oo ollu suosikkilistalla sillon kun mut on kastettu. Olihan se vähän karua kun ala-asteella mun kanssa samalla luokalla oli kolme Mariaa, kaks Annaa ja kaks Hannaa. Pojissa oli kaks Villeä ja kaks Anttia.
 
vieras
Ensinnäkin on erittäin epätodennäköistä, että samalla luokalla olisi monta samannimistä, esim Ellaa.

Kaverille kävi niin, että antoi lapselleen TOSI harvinaisen nimen, ei ole edes kalenterissa. Ja huppistakeikkaa niin nyt on vaarana saada jopa neljä samannimistä sille luokalle ellei kukaan sitten muuta enne koulun alkua muualle. :D
 
Nanne
Meillä esikoisella on "top5" nimi (ei tosin tiedetty nimeä antaessa edes tämän olevan milläälailla suosittu nimi), tässä kunnassa heitä on tuona vuonna kastettuja 3kpl ja kuopuksen nimi taas ei ole mikään suosittu nimi ja silti heitä on saman verran tässä kunnassa samana vuonna kastettuja siis...
 
No voi...!! Meitä oli aikoinaan samassa oikomishoitolassa kolme samannimistä tyttöä, kaikki synnytty samana vuonna ja viel samassa kuussa. Ja kaikilla yllättäen viel sama sukunimi ja kaikki kolme perhettä muuttaneet samalle pienelle paikkakunnalle samaan aikaan :D

Sattumaa kerrakseen, eikö? Enemmän se huvitti kuin häiritsi :D
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensinnäkin on erittäin epätodennäköistä, että samalla luokalla olisi monta samannimistä, esim Ellaa.

Kaverille kävi niin, että antoi lapselleen TOSI harvinaisen nimen, ei ole edes kalenterissa. Ja huppistakeikkaa niin nyt on vaarana saada jopa neljä samannimistä sille luokalle ellei kukaan sitten muuta enne koulun alkua muualle. :D
Hei,herätkää! Ella on oikeasti nyt niin suosittu, että se on enemmän kuin todennäköistä.
 
Itselläni on harvinaisempi nimi ja lapsille mielelläni annan vähän erikoisempia nimiä mutta mulle on ihan sama mitä nimiä kaverit/tuttavat antavat omille lapsilleen.
Tärkeintä on että nimi sopii sukunime kanssa yhteen ja on sellainen ettei joudu helposti kiusatuksi koulussa.
 

Yhteistyössä