Taas huokaisin raskaasti, kun kuulin tuttavien nimivalinnasta.

  • Viestiketjun aloittaja mäh
  • Ensimmäinen viesti
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Miksi pitää olla joku harvinainen ja typerä nimi? Mikä vika "viime vuoden top 5" on?
Se, että luokassa istuu viisi samannimistä ja sitten sun lapsesi on se "Ella N"...
Niinpä, kyllä nyt kaikkien Maijojen ja Mattien ois hyvä alkaa käyttämään toisia nimiään, ettei vaan kellään muulla ole samanlaista. :'(
Niin, mutta kun vanhemmat usein keksivät niin, niin ihania kakkosnimiä, että säälittää, kun ne jäävät käyttämättä! Älkää nyt suuttuko: mähän kehun teitä, kun keksitte niin hyviä TOISIA nimiä!
 
Olisihan se kiva jos nimellä voisi erottaa ihmiset toisistaan kuten nimen alunperin kait tarkoitus on ollutkin tehdä..
Mutta muotinimet kuulostavat kivalta monen mielestä ja ei sitä sen enempää ajatella. Oma poikani on iso-ukin mukaan nimetty. Mutta muotinimi sekin nykyään.

Katsotaan jos keksisi jotakin "omempaa" seuraavalle tulokkaalle :)
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensinnäkin on erittäin epätodennäköistä, että samalla luokalla olisi monta samannimistä, esim Ellaa.

Kaverille kävi niin, että antoi lapselleen TOSI harvinaisen nimen, ei ole edes kalenterissa. Ja huppistakeikkaa niin nyt on vaarana saada jopa neljä samannimistä sille luokalle ellei kukaan sitten muuta enne koulun alkua muualle. :D
Hei,herätkää! Ella on oikeasti nyt niin suosittu, että se on enemmän kuin todennäköistä.
Mä tiedän lähipiirissäni 5 Ellaa. Kaikki alle 2v.
 
vieras
Mun lapsen eskarissa on pari samannimistä lasta jotka ovat (nimi muutettu) Vikke K ja Vikke T ja niistä puhutaan vähän kuin kaksosista vaikka ovat eri lapset :LOL: en kyllä haluaisi omalla kohdalle samaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Miksi pitää olla joku harvinainen ja typerä nimi? Mikä vika "viime vuoden top 5" on?
Se, että luokassa istuu viisi samannimistä ja sitten sun lapsesi on se "Ella N"...
Niinpä, kyllä nyt kaikkien Maijojen ja Mattien ois hyvä alkaa käyttämään toisia nimiään, ettei vaan kellään muulla ole samanlaista. :'(
Niin, mutta kun vanhemmat usein keksivät niin, niin ihania kakkosnimiä, että säälittää, kun ne jäävät käyttämättä! Älkää nyt suuttuko: mähän kehun teitä, kun keksitte niin hyviä TOISIA nimiä!
Mä en uskaltanut antaa toista nimeä etunimeksi vaikka itse rakastan sitä ja mies rakastaa. Se on miehen keksimä nimi ja harvinainen.
Pelkään että poikaa kiusattaisiin sen nimen takia. "Ilves"
 
Ope
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomaIainen:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ööh:
Miksi pitää olla joku harvinainen ja typerä nimi? Mikä vika "viime vuoden top 5" on?
Se, että luokassa istuu viisi samannimistä ja sitten sun lapsesi on se "Ella N"...
Niinpä, kyllä nyt kaikkien Maijojen ja Mattien ois hyvä alkaa käyttämään toisia nimiään, ettei vaan kellään muulla ole samanlaista. :'(
Niin, mutta kun vanhemmat usein keksivät niin, niin ihania kakkosnimiä, että säälittää, kun ne jäävät käyttämättä! Älkää nyt suuttuko: mähän kehun teitä, kun keksitte niin hyviä TOISIA nimiä!
Mä en uskaltanut antaa toista nimeä etunimeksi vaikka itse rakastan sitä ja mies rakastaa. Se on miehen keksimä nimi ja harvinainen.
Pelkään että poikaa kiusattaisiin sen nimen takia. "Ilves"
Nykypäivänä nimen takia aika harvoin kiusataan, sillä erikoisia nimiä annetaan enemmän kuin ennen. Enemmän on niinpäin, että kun lapselta kysyy nimestään, hän vastaa vähätellen tai tunnustaa inhoavansa nimeään, koska se on niin yleinen. Jokainen haluaa olla oma erikoinen itsensä, ja on ikävää, jos lähipiirissä on monta samannimistä.

Itselläni on 1970-luvun tusinanimi ja tällä hetkellä minulla on kolme samannimistä työkaveria ja kaksi muuta kaveria. Ei oo kivaa :(!!
 
hei
Sopiiks tähän se suo siellä, vetelä täällä...

Meinaan en ole koskaan kokenut ongelmaksi tuota, et on monta samannimistä. Musta se oli lapsena jopa jotain, jota oisin tahtonu itsellekin. :D Mun nimi on siitä harvinainen, että olen koko tähän astisen elämäni aikana (oon nyt kolmikymppinen =) ) törmännyt vain kolmeen muuhun samannimiseen. Ei mikään kumma nimi sinänsä, ihan suomalaisittain kirjotetaan. Mutta aina on saanu olla tavaamassa.

Ehkä noilla Emmoilla ja Saaroilla (tosin siitä nykyisin taitaa olla yleisempi Sara, ja kun ei voi tietää, senkin saanee tavata) on helpompaa, kun kaikki tietää, miten niiden nimi kirjoitetaan. :D

 
metsänpeitto
Mulla on ollut hirveä määrä samanikäisiä kaimoja (tosin mulla kaksiosainen nimi, josta käytin vaan ensimmäistä osaa) eikä mulla ole ikinä ollut kaimaa samalla luokalla :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin, mutta kun vanhemmat usein keksivät niin, niin ihania kakkosnimiä, että säälittää, kun ne jäävät käyttämättä! Älkää nyt suuttuko: mähän kehun teitä, kun keksitte niin hyviä TOISIA nimiä!
Ei vaan ihmettelen syvästi, miksi toisten nimiä pitää ihmetellä, jos se nyt ei satu olemaan joku todella omituinen vaikka "hjkhuygg,lv".
 
Henni
Pitäisikö mun nyt sitten muka olla antamatta tyttärelleni nimi Ella (, jonka olen suunnitellut antavani jo tenavatähti Ella Lahtisesta alkaen) vain siksi, että joku sinunkaltaisesi ei määkisi asiasta. Voiko turhempaa aloitusta olla!
 
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Niin...aatella että kaikilla ei oo sama nimimaku ja vanhemmat kehtaa antaa lapselleen tykkäämänsä nimet :eek:
Vahva peesi.

Meitä oli ammattia opiskellessa 5 samassa luokassa samalla nimellä kuin mä :D meistä se oli vaan hauskaa ja hyvin meidät erotti.
Mä olin se 'pieni' :snotty:
 
ap
Teidät saa kyllä suuttumaan niin nopeesti...Kyllähän ihmiset asioita ihmettelee ja käsittäkseni tällä foorumilla voin ihmettelyni kertoa ja se on parempi tapa kuin että menisin sanomaan asiasta Ellan/Aadan/Vilman/Iidan äidille.
 
Gluteus maximus
meidän lapsilla on vielä toistaiseksi sellaiset nimet, että ei ole montaa vastaan tullut kuin toisena nimenä :) ehkä ihmiset vierastavat pitkiä nimiä nykyään, mutta minä tykkään ja hyvä niin, koska nyt ei samannimisiä ole päiväkodissakaan yhtään :) Ihan perusnimistä on kuitenkin kyse, joten ei tarvitse edes olla harvinainen, että on harvinainen :)

Vanhempani päättivät antaa minulle todella harvinaisen nimen eli Maria :LOL: jotenkin v.-80 saman oli halunnut tehdä moni muukin.
 
määmää
Tuli mieleeni, että tän päivän Elloja sun muita ei kuitenkaan ole kastettu niin montaa kuin Hannoja, Mikkoja tai Sannoja 70-80-luvuilla. Tuolloin noita nimiä saattoi vuodessa saada useampi tuhat lasta, nyt suosikkinimeäkin sentään vaan muuta sata. Ei siis ihan yhtä hurjaa tiettyjen nimien buumia kuin silloin.
 
-mila
Olin päättänyt, että jos saan joskus tytön, annan hänelle nimeksi Ella. Sen takia, että se kuulostaa kauniilta ja sointuu nätisti. Sitten kuitenkin huomasin sen tulleen muotinimeksi ja nyt olen vaihtanut sen Eilaan mikä on samantapainen. Sinällään se, että nimi olisi muotinimi ei haittaa vaikkei se nyt ole plussaakaan. Eila oli oman mummini nimi ja saa sydämessa aikaan niin lämpimän tunteen, että siinä isoin syy nimen vaihdokseen.
 
anneliini
Minä olin jo päättänyt tytön nimen kahdeksan vuotta ennemmin kun tyttö sitten syntyin... ja kas, olikin nimi vuoden suosikki nimi, tosin tuli kaksiosainen etunimi. Sama toistui kuopuksen kohdalla....
En nimestä luovu vaikka sattuu olemaan suosittu
 
minttu
Kun menin ekaluokalle vuonna -84, meidän luokassa oli 4 Jannea. Olisi kuulemma ollut 6, mutta 2 muutti alueelta pois ennen koulun alkamista... Ja kyse oli vielä pienestä ala-asteesta pienessä kunnassa :) Yksi pojista sai pitää nimen Janne, muita kutsuttiin koko ala-asteen ajan toisillä nimillä.
 

Yhteistyössä