TAAS hoitomaksut nousee, AAARGH!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei pysty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ehän se 480e/kk kahdesta lapsesta ole todellakaan paljon!

ei olekaan JOS ei ole mitään muita maksuja, mutta on muitakin pakollisia maksuja satojaeuroja kuussa, ni tuo on aivan ylimääränen maksu ja olis sillekin rahalle muutakin käyttöä, sais vaikka talolainaa maksettu pois ihan kivasti

Harvemmalla perheellä nyt taitaa olla ainoanan menoeränä päiväkotimaksu :D Eiköhän me kaikki makseta elämisensä ja asumisenä satoja ja toiset jota tuhansia euroja kuukaudessa.

Ja itse kyllä investoin mielummin sen 500e lasten hoitoon kun oman varallisuuden kasvattamiseksi. Lapset on pk:ssa sen maks 5vuotta, talolainalle saapi maksuaikaa 30vuotta jos tarvetta on
sorry vaan mutta en oikein usko että mieluummin maksat lasten hoidosta 500?/kk kuin maksaisit omaa asuntoa :D

Maksan tällä hetkellä täyden maksun kahden lapsen hoidosta plus asuntolainani. Minusta tämä hoitomaksu ei todellakaan ole iso, sehän on vaan joku 20% siitä, mitä hoito oikeasti maksaa.
Toinen vaihtoehto olisi hoitaa lapset kouluikään astiin kotona ja asua jossain todella edullisessä ja pienessä vuokra-asunnossa.
Joten mielellään maksaan siitä lasten hoidosta, koska se maksu mahdollistaa työssäkäynnin ja sitä kautta oman asunnon.

kyllä saat ihan hitosti tienata että tuo työssä käynti kannattaa

Mun palkka ei ole edes virallista keskipalkkaa ja kaiken lisäksi mies on yrittäjä, jonka tulot nyt ovat milloin mitäkin. En siltikään sitä 500e hoitomaksu koe mitenkään totaalisen rasittavana tai tarvi sitä rahaa asuntolainan lyhentämiseen..... Muu kulutus on kenties sitten fiksusti tasapainossa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis hetkinen: tällainen on mennyt ihan ohi. Paljonko hoitomaksu nousee? Olisiko jotain linkkiä?

Ylin kokopäivähoidon kuukausimaksu on perheen

* ensimmäiseltä lapselta 233 euroa (1.8.2010 lähtien 254 euroa) kuukaudessa
* ikäjärjestyksessä seuraavalta lapselta 210 euroa (1.8.2010 lähtien 229 euroa) kuukaudessa.

http://www.stm.fi/sosiaali_ja_terveyspalvelut/asiakasmaksut/lasten_paivahoito

Hoitomaksu ei minusta ole kallis verrattuna siihen, mitä sillä saa.

Tuloraja korkeimpaan maksuun on aivan liian alhainen. Todella hyvätuloisille pitäisi olla vielä korkeampi maksu.

Alkuperäinen kirjoittaja Tihis:
Hoitomaksu ei minusta ole kallis verrattuna siihen, mitä sillä saa.

Tuloraja korkeimpaan maksuun on aivan liian alhainen. Todella hyvätuloisille pitäisi olla vielä korkeampi maksu.

ketä sinä sanot todella hyvätuloiseksi, kerropa vaikka vuosiansio mikä lasketaan TODELLA hyvätuloiseksi

onko 50000?/v tienaava TODELLA hyvätuloinen?

En tiedä onko tedella hyvätuloinen mutta mun tuloihin verrattuna ainakin hyvätuloinen,20 000e/v.
Tietysti vero% on myös mulla pienempi.

Ja siis onhan tuo 50 000e/vuosi nyt kaksi kertaa se mitä tuo pienempi. Kai nyt tuollaisilla tuloilla onkin hyvä naureskella että ihan on soppelit hoitomaksut.

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
onko 50000?/v tienaava TODELLA hyvätuloinen?

bruttopalkka 4166e et keskivertoa parempi

no eipä ole, jos vuodessa tienaa yhteensä tuon niin vähennäppä siitä kesälomarahat yms. tulot niin ei todellakaan kuukausituolot ole yli 4000?
jos olisikin tuon verran niin olisin kovinkin hiljaa ja maksaisin tyytyväisenä tuollaiset hoitomaksut
jos ns. normituloisella on veroprosentti n.20 niin noilla tuloilla veroprossa onkin yli 30, laske siitä kuka tienaa paljon ja kuka ei

Alkuperäinen kirjoittaja uusavuton:
kun en itse osaa. Bruttotulot miehellä 1900 eur/kk ja minulla koulutustukea n. 1200 e/kk.
Kaksi lasta hoidossa. Perheessä yhteensä 5 henkilöä.

kato miehen tilinauhasta viimevuoden tulot yhteensä ja jaat sen 12kk:lla
siitä tulee ne kk tulot, vaikka ei pidäkään paikkansa

kun en itse osaa. Bruttotulot miehellä 1900 eur/kk ja minulla koulutustukea n. 1200 e/kk.

kato miehen tilinauhasta viimevuoden tulot yhteensä ja jaat sen 12kk:lla
siitä tulee ne kk tulot, vaikka ei pidäkään paikkansa

+5% lomarahoja

Jos vuositulot on 50 000e ja veroprosentti 30, jää käteen vuodessa 35 000e.
Jos vuositulot on 20 000e ja veroprosentti 20, jää käteen vuodessa 16 000e.
50 000euron tuloilla vois siten jokainen pitää turpansa soukemmalla. 35 000e on kuitenkin 19 000 euroa enemmän kuin 16 000e. 19 000 eurolla maksaa jo mukavasti hoitomaksuja..

Maksulaskuri

Tämä laskuri laskee sinulle arvion lastesi päivähoitomaksun suuruudesta. Syötä ensin perheesi tiedot lomakkeelle ja paina lopuksi Laske-painiketta.

http://elomake.novogroup.com/modules/form3/show_form.asp?id=BB42CE5A03974EFDBF9DBBEB3C4B4062

Alkuperäinen kirjoittaja Sädetär:
Jos vuositulot on 50 000e ja veroprosentti 30, jää käteen vuodessa 35 000e.
Jos vuositulot on 20 000e ja veroprosentti 30, jää käteen vuodessa 16 000e.
50 000euron tuloilla vois siten jokainen pitää turpansa soukemmalla. 35 000e on kuitenkin 19 000 euroa enemmän kuin 16 000e. 19 000 eurolla maksaa jo mukavasti hoitomaksuja..

edelleen JOS vuositulot ovat 20000 EI veroprossa ole 30 HALOO

Maksulaskuri

Tämä laskuri laskee sinulle arvion lastesi päivähoitomaksun suuruudesta. Syötä ensin perheesi tiedot lomakkeelle ja paina lopuksi Laske-painiketta.

http://elomake.novogroup.com/modules/form3/show_form.asp?id=BB42CE5A03974EFDBF9DBBEB3C4B4062

Yhteistyössä